Ο δημιουργός των Fallout, Tim Cain, λέει ότι τα σύγχρονα games βιώνουν «κρίση ταυτότητας»
Ο Tim Cain, βετεράνος developer και συνδημιουργός του Fallout,
δήλωσε
ότι τα σύγχρονα video games αντιμετωπίζουν «κρίση ταυτότητας», καθώς επιχειρούν να προσφέρουν τα πάντα σε όλους. Οι δηλώσεις του έγιναν μέσα από πρόσφατο video στο YouTube, απαντώντας σε ερώτηση θεατή σχετικά με το αν τα παλαιότερα games κρύβουν «χαμένη σοφία» στον σχεδιασμό τους. «Ναι, υπάρχει. Καλή ερώτηση», είπε χαρακτηριστικά.
Ο Cain αναφέρθηκε στη δεκαετία του ‘80 και τις απαρχές της καριέρας του, όταν οι ομάδες ανάπτυξης αποτελούνταν κυρίως από προγραμματιστές και λίγους καλλιτέχνες, χωρίς narrative designers ή πλήθος εξειδικευμένων ρόλων. Επιπλέον, το hardware ήταν κατακερματισμένο, με ανάπτυξη για PC, Apple, Atari, Commodore και πολλές κονσόλες, χωρίς κοινά standards. Όπως είπε, οι developers συχνά έπρεπε να λειτουργούν και ως artists, αλλά και να κάνουν reverse engineering σε undocumented hardware για να λειτουργήσουν τα παιχνίδια.
«Τα games ήταν πραγματικά συγκεντρωμένα, επειδή έπρεπε να είναι», εξήγησε ο Cain, υπογραμμίζοντας ότι οι σκληροί τεχνικοί περιορισμοί επέβαλλαν αποδοτικότητα και άριστη εκτέλεση. Με τόσο μικρή μνήμη και αργούς επεξεργαστές, «είτε γράφεις αποδοτικό κώδικα είτε το game σου δεν τρέχει στο Atari». Οι σχεδιαστές, συνέχισε, δεν είχαν την πολυτέλεια να προσθέτουν crafting συστήματα, puzzles, companion μηχανισμούς και τεράστια narratives ταυτόχρονα. Έπρεπε να διαλέξουν μια συγκεκριμένη μορφή gameplay και να την τελειοποιήσουν. Παράδειγμα, όπως είπε, είναι το Gauntlet, το οποίο επικεντρώθηκε απόλυτα στο dungeon-clearing loop, επειδή αυτό αποτελούσε όλη την εμπειρία.
Ο Cain προειδοποίησε ότι τα σύγχρονα games κινδυνεύουν να γίνουν «indulgent», υπερφορτώνοντας τον σχεδιασμό με χαρακτηριστικά που «αραιώνουν» την ταυτότητά τους αντί να την ενισχύσουν. Παρομοίασε τον σχεδιασμό των ‘80s με high-end εστιατόριο που προσφέρει ένα εξαιρετικό πιάτο με λίγα και άριστα υλικά, ενώ πολλά σύγχρονα blockbusters μοιάζουν με μπουφέ που δίνει προτεραιότητα στην ποικιλία αντί στην ποιότητα. Η συμβουλή του προς indie ομάδες ήταν ξεκάθαρη: να απλοποιήσουν.
«Πρέπει να είσαι απλός. Πρέπει να μείνεις συγκεντρωμένος και ό,τι κάνεις πρέπει να είναι άψογα εκτελεσμένο. Και τότε θα είσαι σαν εκείνο το εκλεκτό εστιατόριο… αυτό το γεύμα ήταν απολαυστικό», ανέφερε. Οι αντιδράσεις στα σχόλια του video ήταν μεικτές. Μερικοί χρήστες ανέφεραν ως παράδειγμα το Fallout 4, το οποίο περιλαμβάνει crafting, companion quests, community building και παραμένει αγαπημένο για πολλούς παίκτες. Αντίθετα, ένας νεότερος θεατής στα early 20s είπε ότι έπαιξε πρόσφατα το πρώτο Diablo και παρέμεινε απολύτως καθηλωμένος, χωρίς κανένα από τα «σύγχρονα τεχνάσματα» που έχει συνηθίσει.