Είναι πλέον καλοκαιράκι για τα καλά,και οι κυκλοφορίες νέων παιχνιδιών έχουν επιβραδυνθεί,καθώς οι περισσότεροι developers περιμένουν τη νέα σεζόν για να κυκλοφορήσουν τα παιχνίδια τους. Κάτι τέτοιες ήσυχες μέρες και νύχτες, που οι ειδήσεις και οι κυκλοφορίες είναι λιγότερες,θυμάμαι ξανά παλαιότερα παιχνίδια για τα οποία είχα κάποιο ενδιαφέρον και για τον Α ή Β λόγο είχα ξεχάσει και προσπεράσει. Δύο τέτοια παιχνίδια είναι και αυτά της σειράς Two Worlds,το πρώτο και το II. Το πρώτο Two Worlds κυκλοφόρησε λίγο μετά την εποχή που έκανα 'αποτοξίνωση' απ' το κόσμο του Oblivion,και αν και γούσταρα πολύ την Western RPG εμπειρία και το να χάνομαι σε τέτοιους φανταζί κόσμους, το ενδιαφέρον μου τράβηξε το Grand Theft Auto 4,το οποίο κυκλοφόρησε την ίδια εποχή.
Το δεύτερο μέρος της σειράς κυκλοφόρησε κάποιο καιρό μετά τα πρώτα trailers των Mass Effect 3 και Skyrim,τα οποία με έκαναν να παραμερίσω για άλλη μια φορά ένα παιχνίδι της σειράς,μιας και το hype για το τέλος της ιστορίας του Shepard,και για το νέο Elder Scrolls ήταν πέρα απ' τα ύψη.
Έτσι λοιπόν,φέτος το καλοκαιράκι,καθώς έψαχνα τις διάφορες προσφορές του Steam,έπεσα και πάνω στα παιχνίδια της σειράς Two Worlds,τα οποία πραγματικά τα είχα ξεχάσει εδώ και χρόνια οτί υπάρχουν..
Έχωντας ακούσει πάμπολλα για το πρώτο,και βλέποντας τους περισσότερους να λένε σε διάφορα forums και σχόλια στο Youtube πως "[i]Το 2 έχει βελτιωθεί πολύ σε σχέση με το 1[/i]",και πως "[i]τα προβλήματα του 1 έχουν λυθεί[/i]",αποφάσισα να πάω κατ' ευθείαν στο 2ο,πληρώνοντας 4.30 ευρώ που ήταν η τιμή του.
[b]Προβλήματα με το καλημέρα.[/b]
[img=center:20ncvuvs]http://www.shamusyoung.com/twentysidedtale/images/twii3.jpg[/img:20ncvuvs]
Αφού το παιχνίδι κατέβηκε και έκανα την εγκατάσταση του,μου εμφανίστηκε ένα παράθυρο του Steam,το οποίο μου παρουσίαζε τον κωδικό serial key του παιχνιδιού,λέγωντας μου ότι ίσως χρειαστεί να το εισάγω. Κάποιος θα πίστευε πως εφόσων αγοράζεις ένα παιχνίδι απ' το Steam,και χρειάζεται να έχεις ανοιχτό το Steam για να το παίξεις,πως δεν θα χρειαζόταν να ενεργοποιήσεις το παιχνίδι με serial keys,παρ' όλα αυτά πατάω ΟΚ στο παράθυρο του Steam,για να αρχίσει να φορτώνει το παιχνίδι. Με καλοσορίζουν τα τυπικά λογότυπα εταιριών που εμφανίζονται όταν ανοίγεις ένα game,και πατάω δεξί κλικ. Τίποτα. Πατάω Space,πάλι τίποτα. Πατάω Escape,πάλι τίποτα. Συνήθως πατώντας κάποιο απ' αυτά τα κουμπιά κάποιος μπορεί να κάνει skip τα βιντεάκια αυτά με τα λογότυπα διαφόρων εταιριών,αλλά αποφασίζω να κάτσω να τα παρακολουθήσω όλα μιας και ούτως ή άλλως φαίνεται να μην μπορούσα να κάνω τίποτα.
Αφού τελείωσαν τα βιντεάκια,μου παρουσιάζεται μια οθόνη ενεργοποίησης του παιχνιδιού,μιας και δεν αρκεί ο λογαριασμός μου στο Steam,αλλά πρέπει να κάνω ξεχωριστό activation. Κουνάω το ποντίκι και πουθενά ο κέρσορας. Πατάω τα πλήτρα με τα βελάκια στο πληκτρολόγιο,πάλι καμία ανταπόκριση. Τότε ήταν που θυμήθηκα ότι είχα συνδεδεμένο ένα χειριστήριο xbox360 στον υπολογιστή,και το πιάνω στα χέρια μου να δοκιμάσω. Κουνώντας τον μοχλό παρατήρησα ότι όντως τελικά με το χειριστήριο λειτουργούσε ο κέρσορας και μπορούσα να επιλέξω διάφορες ρυθμίσεις. Βγάζω λοιπόν το χειριστήριο απ' τη USB θύρα με σιγουριά πιστεύοντας πως έτσι θα λειτουργήσει το πληκτρολόγιο και το ποντίκι,μιας και σε όσα παιχνίδια δεν μπορείς ταυτόχρονα να τα χειριστείς και με τα 2,πρέπει να αποσυνδέσεις κάτι για να λειτουργήσει το άλλο. Αλλά μάταιος κόπος. Αν ανοίξεις το παιχνίδι έχωντας ενσωματωμένο χειριστήριο,δεν υπάρχει περίπτωση να μπορέσεις να χρησιμοποιήσεις το πληκτρολόγιο ή το ποντίκι,εκτός αν κλείσεις το παιχνίδι τελείως και το ξανανοίξεις. Παρομοίως αν δεν έχεις το χειριστήριο συνδεδεμένο πριν ανοίξεις το παιχνίδι,δεν θα λειτουργεί άμα το συνδέσεις ύστερα.
Λέω "δεν πειράζει" και επιλέγω με το χειριστήριο να κάνω ενεργοποίηση του παιχνιδιού. Αλλά λόγο του ότι το πληκτρολόγιο ήταν νεκρό επειδή ξεκίνησα το παιχνίδι με χειριστήριο συνδεδεμένο,έπρεπε να βγω απ το παιχνίδι και να το ανοίξω ξανά χωρίς το χειριστήριο συνδεδεμένο,έτσι και έκανα.
Αφού λοιπόν ξαναέφτασα στην οθόνη του κωδικού και έγραψα τον 16ψήφιο κωδικό,στη συνέχεια σε μια παράδοξη κίνηση πρωτοτυπίας,για να με αφήσει το παιχνίδι να παίξω θα έπρεπε αναγκαστηκά να συμπληρώσω και τα στοιχεία μου όπως όνομα,επώνυμο,διεύθυνση,ταχυδρομικό κώδικα,τηλέφωνο,κ.α. ...
Εδώ αρχίζω και σκέφτομαι πως κάτι δεν πάει καλά. Ένα παιχνίδι θέλω να παίξω που έχω ήδη αγοράσει,όχι να πάρω δάνειο... Αφού συμπλήρωσα τα στοιχεία με σκέψεις αμφιβολιών και θεωριών συνομωσίας να περνάν απ το κεφάλι μου πάτησα ΟΚ,και το παιχνίδι μου είπε πως η ενεργοποίηση επιτεύχθει! Ξαναπατάω ΟΚ,και στη συνέχεια μου εμφανίζεται άλλη οθόνη που μου δίνει νέο κωδικό,αυτή τη φορά όχι όμως "serial code" αλλά "activation code",και μου λέει να το σημειώσω κάπου για να μη το χάσω. Πατάω alt και tab για να βγω στο desktop screen,ανοίγω notepad,γράφω τον κωδικό.
Επιστρέφω στο παιχνίδι,πατάω ΟΚ,και εμφανίζομαι πίσω στην ίδια activation screen που είχα συναντήσει και νωρίτερα...
Βάζω ξανά το serial key που μου έδωσε το Steam,και αυτή τη φορά μου λέει πως ο κωδικός δεν είναι σωστός.
Βάζω μετά το activation code που μου έδωσε το ίδιο το παιχνίδι νωρίτερα,και μου λέει ούτε αυτός είναι ο σωστός κωδικός.
Αποφασίζω να σβήσω και να ξανανοίξω το παιχνίδι για άλλη μια φορά,μπας και αυτό διορθώσει το πρόβλημα,όπως νωρίτερα είχε διορθώσει το πρόβλημα με το χειριστήριο,αλλά δυστυχώς δεν είναι πανάκεια...
Πάλι σε activation screen αντί για το μενού του παιχνιδιού,πάλι δοκιμάζω και τους 2 κωδικούς,πάλι invalid μου λέει...
Κλείνω το παιχνίδι και αρχίζω να ψάχνω το Google να δω τι στο καλό συμβαίνει. Τελικά μετά από κάποιο browsing κατάλαβα το τι συμβαίνει και έμεινα έκπληκτος: η οθόνη activation που εμφανίστηκε αφού έκανα activation το ίδιο το παιχνίδι,ήταν για να ενεργοποιήσω DLC του παιχνιδιού που δεν είχα καν αγοράσει,και για κάποιο λόγο οι developers σκέφτηκαν πως θα ήταν καλό το πρώτο πράγμα που θα εμφανιζόταν μόλις κάποιος έκανε ενεργοποίηση του ίδιου του παιχνιδιού να του πετάξουν μια ολόιδια οθόνη ενεργοποίησης για τυχόν DLC που έχει αγοράσει κάποιος,χωρίς καν πρώτα να τον αφήσει να πάει στο κεντρικού μενού του παιχνιδιού με τις επιλογές τύπου "new game,load,settings...",και χωρίς πουθενά να εμφανίζεται μήνυμα στην οθόνη για το πως να βγεις από την οθόνη ενεργοποίησης DLC άμα δεν έχεις DLC...
Με τη βοήθεια του Google λοιπόν κατάφερα να προσπεράσω και αυτή την οθόνη,και επιτέλους,μετά από 45 λεπτά από τη στιγμή που τελείωσε το installing του παιχνιδιού να καταφέρω να δω με τα μάτια μου το main menu του παιχνιδιού!!!
Τι συγκίνηση!!
[b]Μενού και επιλογές.[/b]
[img=center:20ncvuvs]http://img42.imageshack.us/img42/4333/screendx100004.jpg[/img:20ncvuvs]
Τα μενού του παιχνιδιού είναι μπερδευτικά. Για παράδειγμα επειδή η λίστα με τα options είναι μεγάλη και λόγο των τεράστιων fonts που χρησιμοποιεί το παιχνίδι που αφήνουν μόνο 5 σειρές με γράμματα να φανούν στην οθόνη,πρέπει να κάνει scroll κανείς για να βρει την επιλογή που επιθυμεί,και σαν να μην έφτανε αυτό η λίστα δεν σταματά ποτέ! Η λίστα δεν σταματά ποτέ,και όσο κάνεις scrolls με το τροχό του ποντικιού π.χ. προς τα κάτω,οι ίδιες επιλογές θα κάνουν κύκλο και θα εμφανίζονται - εξαφανίζονται ξανά και ξανά ες αεί. Άρα δηλαδή το παιχνίδι σε αναγκάζει συνέχεια να διαβάζεις την κάθε γραμμή από τις πάμπολλες που έχει μέχρι να φτάσεις σε αυτή που θέλεις. Δεν μπορείς δηλαδή να πεις "[i]αυτό το option θυμάμαι το είχε πάνω - πάνω άρα αφού θέλω να το αλλάξω θα κάνω scroll μέχρι να φτάσω τέρμα πάνω[/i]",όχι κύριε! Θα διαβάζεις ένα ένα το κάθε option σε τεράστια fonts σπαταλώντας το χρόνο σου άδικα.
Οι μεν επιλογές των options είναι ελάχιστες,και καλά κρυμμένες.
Πέρα της ανάλυσης,υπάρχει η επιλογή για dx9 ή dx10,και μια επιλογή antialiasing η οποία έχει μόνο OFF και 4X,για κάποιο λόγο το 2X και το 8Χ το έφαγε η γάτα...
Anisotropic επιλογή δεν υπάρχει καθόλου,και ξεχάστε επιλογές για αναλύσεις textures,σκιών κτλπ.
Ευτυχώς πάντως υπάρχουν Key Bindings! Τουλάχιστον οι developers φρόντισαν να μας αφήσουν να επιλέξουμε το σε ποια πλήκτρα θα ρυθμίσουμε κάποιες λειτουργείες χειρισμού του χαρακτήρα,αλλά όπως θα αναφέρω ειδικά για το χειρισμό σε επόμενη παράγραφο,είναι ίσως και λίγο ανούσιο,μιας και ο χειρισμός είναι τουλάχιστον δαιδαλώδες...
[b]Δημιουργεία του προυπάρχοντως χαρακτήρα.[/b] (sic)
[img=center:20ncvuvs]http://rpgfan.com/pics/Two_Worlds_II/ss-019.jpg[/img:20ncvuvs]
Έχωντας τσεκάρει και τις επιλογές που δίνει το παιχνίδι,είρθε η ώρα επιτέλους να πατήσουμε τη μαγική επιλογή "New Game" που έχει κάθε παιχνίδι,και συνήθως η πρώτη φορά που πατάει κάποιος αυτή την επιλογή θα του μείνει και στη μνήμη,μια απ τις μνήμες τουλάχιστον που θα έχει απ το εκάστοτε παιχνίδι.
Εμφανίζεται λοιπόν ένα character customization screen στην οθόνη μας,το οποίο δεδομένου ότι ο χαρακτήρας μας έχει συγκεκριμένο φύλο,όνομα,και προσωπικότητα,(εδώ γελάνε) είναι τόσο απλοικό που θα ήταν καλύτερα ίσως να μην υπήρχε. Μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε 4 διαφορετικές αποχρώσεις δέρματος με τη κάθε μια να διαφέρει ελάχιστα μεταξύ της,το... πάχος των όμων του χαρακτήρα,και το ύψος των ποδιών του για κάποιο λόγο.
Δεν μπορούμε όμως να αλλάξουμε τα χαρακτηριστικά του προσώπου του ή τα χέρια του,με αποτέλεσμα μάλλον όλοι οι παίκτες να καταλήγουμε να έχουμε έναν πρωταγωνιστή του οποίου το σώμα φαίνεται να έχει τέτοιες αφύσικες αναλογίες σαν τα παιδιά του Τσέρνομπιλ. Ειδικά τα χέρια του χαρακτήρα και το πρόσωπο,είναι πολύ μικρά σε μέγεθος σε σχέση με το υπόλοιπο σώμα.
[b]Ποιος είμαι,τι γίνεται και που πάω ?[/b]
[img=center:20ncvuvs]http://4playernetwork.com/wp-content/uploads/2011/01/TWT3.jpg[/img:20ncvuvs]
Ο χαρακτήρας μας έχει ένα όνομα που θα το ξεχάσετε τόσο γρήγορα που δεν το θυμάμαι καν εγώ που αποφάσισα να γράψω αυτό το review. Μην απορρείται παρακαλώ μαζί μου. Πουθενά στα μενού δεν αναφέρεται το όνομα του, και μόνο μια φορά έτυχε να το ακούσω σε διάλογο. Αν είχα κάνει skip εκείνο τον διάλογο με τον NPC,θα νόμιζα πως ο χαρακτήρας μου δεν έχει καν όνομα. Το ότι δεν υπάρχει αρκετή ανάπτυξη χαρακτήρα δεν βοηθά και πολύ,αλλά υποθέτω πως οι developers έλαβαν ως δεδομένο πως θα έχω παίξει το Two Worlds I πριν το II,και έτσι δεν μπήκαν καν στο κόπο να μου παρουσιάσουν κάποια λεπτομέρεια για το ποιος και τι είναι ο πρωταγωνιστής,πέραν του ότι έχει μια αδερφή,την οποία έχει απαγάγει ένας κακός μονάρχης και την κρατάει σε ένα κάστρο... Εκεί νιώθω ένα μικρό deja vu να πω την αλήθεια,σαν να ακούω τη φράση
[center:20ncvuvs]"[i]sorry but the princess is in another castle...[/i]"[/center:20ncvuvs]
Αυτή είναι λοιπόν και η ιστορία του παιχνιδιού. Ένας κακός ([i]ο οποίος δεν ξέρουμε γιατί είναι κακός,αλλά μάλλον επειδή έχει την τυπική βαριά φωνή που έχουν οι κακοί στα κινούμενα σχέδια και φοράει cool armor μαύρης απόχρωσης[/i]) απήγαγε την αδερφή μας,και και πρέπει να τη σώσουμε.Η ίδια η αδερφή δεν μιλάει και καθόλου κατά τη διάρκεια του cutscene,και έτσι το μόνο που ξέρουμε για τον χαρακτήρα της είναι το γούστο της στο ντύσιμο,το οποίο φαίνεται να είναι να φορά πράγματα που αφήνουν όσο το δυνατόν περισσότερη επιφάνεια δέρματος του σώματός της εκτεθιμένο χωρίς κάλυψη. Με αυτά και με αυτά,η περιπέτεια μας αρχίζει στον μεγάλο και τρανό κόσμο του Two Worlds!!!
[b]Επιστροφή στο μέλλον[/b]
[img=center:20ncvuvs]http://4.bp.blogspot.com/-ekxxfgRbpNo/TaX-VeGJhBI/AAAAAAAAAvU/BRxJecBS5rs/s1600/two-worlds-ii-587202.jpg[/img:20ncvuvs]
Ο τεχνικός τομέας του παιχνιδιού αφήνει πολλά ερωτήματα αναπάντητα. Εκ πρώτης όψεως,κοιτώντας κάποιος μερικά screenshots,θα πει "α πανέμορφο παιχνίδι,αριστουργηματικά γραφικά". Και αυτό γιατί υπάρχουν πράγματι καλά textures με λεπτομέρεια,ατμοσφαιρικός Ήλιος και Φεγγάρι,και υπερβολικό bloom. Ωστόσο όταν το παιχνίδι πάψει να είναι μια ακίνητη εικόνα και αποκτά κίνηση,αρχίζουν να διαφαίνονται πράγματα που κρυβόντουσαν "κάτω απ το χαλί",όπως τα animations των χαρακτήρων,που μου θύμισαν παιχνίδια άλλων εποχών όπως τα Resident Evil 1-2-3 και το Perfect Dark του Ν64. Οι κινήσεις είναι κομμένες και αφύσικες,φαίνεται σαν οι μυς και οι κλειδώσεις των χαρακτήρων να μην έχουν τα απραίτητα φυσιολογικά περιθώρια κίνησης,με αποτέλεσμα π.χ. το κάτω μέρος του χεριού να στρίβει τόσο που θα έλεγες ότι ο χαρακτήρας έχει σπάσει το χέρι του. Σαν κουκλοθέατρο ένα πράγμα.
Τα voice overs ποικίλουν,από σχετικά καλά και με συναίσθημα,μέχρι πολύ ερασιτεχνικά,με τους ηθοποιούς να προσπαθούν π.χ. εμφανέστατα ότι προσπαθούν να το παίξουν 'cool' ή κάτι άλλο. Η συνολική εντύπωση που αφήνει η παρουσίαση του παιχνιδιού είναι ανάμικτη αλλά και μοναδική. Συνήθως σε ένα παιχνίδι ή ο κάθε τομέας θα είναι καλός,σε κάποιο Α επίπεδο,ή θα είναι γενικά όχι και τόσο καλός. Εδώ όμως έχουμε να κάνουμε με μοναδική περίπτωση όπως είπαμε. Voice overs που θυμίζουν ερασιτεχνικά mods,animations εποχής PS1,και textures που θυμίζουν Crysis συνθέτουν κάτι το αξιοπερίεργο,από τεχνικής άποψης. Αλλά αρκετά με όλα αυτά. Ας πάμε στο ζουμί του παιχνιδιού,το πως παίζεται,πως λειτουργούν τα mechanics,το gameplay του.
[b]Γιατί ?[/b]
[img=center:20ncvuvs]http://www.wordstream.com/images/attention-economy-zoidberg-why.png[/img:20ncvuvs]
Αρκετές φορές αναρωτήθηκα αυτή την λέξη καθώς έπαιζα το παιχνίδι. Γιατί ? Πως είναι δυνατόν,ποιος ο λόγος ?
Κι όμως τα ερωτήματα έμειναν αναπάντητα. Για ανεξήγητους λόγους,οι developers θέλησαν να κάνουν το τρόπο με τον οποίο παίζεται το παιχνίδι όσο το δυνατόν πιο περίπλοκο,χωρίς να προσφέρεται οτιδήποτε το θέτικο ως αντίβαρο για να αιτιολογήσει τις επιλογές τους.
Απ τα πρώτα πράγματα που σε κάνουν να απορείς "Γιατί" είναι κάτι που παρατηρείς αρχικά στα key bindings του παιχνιδιού,και πολύ νωρίς αφού αρχίσεις να παίζεις το παιχνίδι. Για κάποιο λόγο η επιλογή "action" με την οποία αλληλεπιδρά ο παίκτης με διάφορα αντικείμενα ή χαρακτήρες στο κόσμο του παιχνιδιού,μοιράζεται σε δύο διαφορετικά πλήκτρα,με διαφορετικές ενέργειες να απαιτούν να πατήσεις το ένα απ τα 2 action button που έχεις,και άλλες ενέργεις το δεύτερο action button σου. Θες να ανοίξεις μια πόρτα ή να λουτάρεις εχθρό ? Πατάς το "Ε" που είναι το κύριο action button. Αν όμως η πόρτα που θες να ανοίξεις είναι κλειδωμένη,πατώντας το Ε δεν θα καταφέρεις τίποτα. Για να αρχίσεις να παίζεις το lockipick mini-game που θα ξεκλειδώσει τη πόρτα,θα πρέπει να πατήσεις το δευτερεύον action button,το οποίο για κάποιο λόγο είναι ταυτόχρονα και το πλήκτρο που πατάς για να κάνει άλμα ο χαρακτήρας σου.Ανεξάρτητα από το ποιο πλήκτρο θα επιλέξεις για αυτό το binding,το ίδιο πλήκτρο πάντα θα είναι ταυτόχρονα και άλμα και δευτερεύον action.
Άλλο γιατί είναι η ύπαρξη κουμπιού "πολεμικής στάσης" του χαρακτήρα. Φυσικά και το να κάνεις equip ένα όπλο και να πατήσεις το πλήκτρο επίθεσης δεν επαρκεί για να κάνεις τελικά την επίθεση με το όπλο,αλλά πρέπει πρώτα να πατήσεις το κουμπί που είτε θέτει τον χαρακτήρα σε fighting stance ή τον βγάζει από αυτή. Και όσο είσαι σε fighting stance δεν μπορείς να κάνεις άλλα πράγματα όπως π.χ. loot,άρα συνέχεια θα πατάς το πλήκτρο για να εναλάσσεσαι σε fighting stance και normal stance.
Μιας που αναφερθήκαμε στο loot,ας πούμε και το "γιατί" που σχετίζεται με το looting system.
Για να λουτάρεις ένα πτώμα πρέπει να πατήσεις το Ε. Πατώντας όμως ξανά το Ε,δεν βγαίνεις από το looting screen, ούτε εμφανίζεται κουμπάκι με επιλογή "close" ή "exit" για να κλικάρεις με το ποντίκι. Το παιχνίδι δεν σου λέει πως να βγεις απ' τη looting screen.Για να βγεις πρέπει να πατήσεις 3 φορές (!) το Escape.
Αυτό που μου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση όμως είναι ένα άλλο πρωτοποριακό σύστημα,το οποίο ευτυχώς δεν έχω δει κανένα άλλο παιχνίδι να το υιοθετεί. Ο χαρακτήρας λοιπόν μπορεί να τρέχει. Και μάλιστα υπάρχει και skill που μπορεί να ανεβάσει σχετικό με το τρέξιμο. Παρομοίως υπάρχουν και άλλα skills όπως π.χ. το σκύψιμο,το stealth,κτλπ... Το πρόβλημα είναι ότι όοοολες αυτές οι λειτουργείες γίνονται με το ίδιο κουμπί. Ναι καλά διαβάσατε. Τρέξιμο και σκύψιμο με το ίδιο πλήκτρο. Αναρωτιέστε μήπως πως θα γίνει να κάνει ο χαρακτήρας σου αυτό που θες και όχι κάτι απ' τα άλλα ? Ε η απάντηση είναι ότι δεν τα κάνει όλα μαζί. Για την ακρίβεια κάποια στιγμή που έπρεπε να κάνω σκύψιμο για να περάσω από μια τρύπα και να προχωρήσω το παιχνίδι,πατούσα όλα τα πλήκτρα και δεν έβρισκα πουθενά πως σκύβει ο χαρακτήρας. Φυσικά για άλλη μια φορά,αφού πρώτα πάτησα 104 πλήκτρα του πληκτρολογίου,χρειάστηκε να βγω απ το παιχνίδι και να μπω στο Google για να μάθω πως να σκύψω,γιατί φυσικά δεν θα έπρεπε να περιμένουμε απ' το ίδιο το παιχνίδι να μου πει πως να κάνω το χαρακτήρα μου να σκύβει.
Διαβάστε λοιπόν εδώ πρωτοποριακό σύστημα: Πρέπει να πατήσω πρώτα το F2 για να μπω στο inventory screen,από εκεί να κάνω κλικ δίπλα στο skills menu,εν συνεχεία να κάνω κλικ στην επιλογή "assassination skills",και εκεί να βρω το σκύψιμο και να το 'ενεργοποιήσω' απενεργοποιόντας το τρέξιμο. Αντί να βάλουν τρέξιμο και σκύψιμο σε 2 διαφορετικά πλήκτρα,θα πρέπει να ανοίγω μενού και να κάνω ένα σωρό κλικ για να ενεργοποιώ τη διαφορετική κίνηση κάθε φορά που θέλω να κάνει κάτι διαφορετικό ο χαρακτήρας μου...
[i][center:20ncvuvs]Γιατί ?[/center:20ncvuvs][/i]
Σαν να μην έφταναν όλες οι παραπάνω παραξενιές,υπάρχει άλλο ένα στοιχείο για να κάνει τον χειρισμό του παιχνιδιού αυτού ακόμα πιο δύσκολη υπόθεση. Ας υποθέσουμε ότι κάνατε customize τα key bindings ώστε να είναι όπως σας βολεύουν. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού όμως,όταν εμφανίζονται μηνύματα στην οθόνη του τύπου "press this button to do this",τα πλήκτρα που μας εμφανίζουν τα μηνύματα δεν είναι αυτά που ορίσαμε με βάση την εξατομίκευση των key bindings,αλλά πάντα δείχνουν τα πλήκτρα του default χειρισμού,με αποτέλεσμα να σου λέει το παιχνίδι στην οθόνη "[i]Πάτα το space για να σπρώξεις το λεβιέ[/i]" ενώ θα πρέπει να πατήσεις π.χ. το δεξί κλικ...
[i][center:20ncvuvs]Γιατί ?[/center:20ncvuvs][/i]
Για κάποιο λόγο σε κάθε cutscene / συνομιλία του χαρακτήρα με κάποιον NPC,η οθόνη γεμίζει υπερβολικά bloom και blur effects,που δίνουν την εντύπωση ότι παντού και πάντα υπάρχει ομίχλη,ακόμα και σε κλειστούς χώρους.
Όταν ο παίκτης μιλά με κάποιον NPC,η κάμερα λοκάρει σε αυτόν τον NPC χωρίς να μπορεί να την αλλάξει θέση ο παίκτης,αλλά μπορεί ακόμα να χειριστεί τον χαρακτήρα του. Κάτι τελείως άσκοπο λόγο του ότι η απόσταση που σε αφήνει να κινηθείς είναι όλη και όλη 1 μέτρο. Προσπάθησε να πας πιο μακρυά απ' τον NPC ή πιο κοντά,και θα χτυπήσεις σε αόρατο τοίχο,και μερικές φορές η σύγκρουση με τον αόρατο τοίχο προκαλεί και glitch στο animation του χαρακτήρα. Τόσο καλά...
[b]Πως βαράνε τους ωχτρούς ?[/b]
[img=center:20ncvuvs]http://theparanoidgamer.com/wp-content/uploads/2011/02/Two-Worlds-II-5.jpg[/img:20ncvuvs]
Αφού λοιπόν αναφέραμε νωρίτερα το ότι για να μπορέσουμε να χρησιμοποιήσουμε το όπλο μας θα πρέπει πρώτα από όλα να πατήσουμε το πλήκτρο για να βρεθούμε σε fighting stance,ας μιλήσουμε λίγο για την mellee μάχη. Αντί για action Rpg θυμίζει MMO. Δηλαδή άμα πλησιάσεις λίγο κοντά τον αντίπαλο,ο χαρακτήρας κάνει αυτόματα lock σε αυτόν,και από εκεί και πέρα απλά πατάς το αριστερό κλικ μέχρι ο αντίπαλος να ψοφήσει,και το πολύ πολύ να πατήσεις και το Ν για quick potion healing. Ε ναι,ομολογώ πως δεν έχει και τόσο ενδιαφέρον μετά από τους πρώτους 2-3 εχθρούς...
Η χρήση του τόξου όμως αξίζει special αναφορά. Αφού πρώτα πατήσεις το F για να μπεις σε fighting stance,μπορείς πατώντας και κρατώντας το αριστερό κλικ να ρήξεις ένα βέλος,χωρίς να χρειάζεται να σημαδέψεις φυσικά,μιας και όπως είπαμε υπάρχει το auto-lock. Το arrow φαίνεται να είναι πολύ πιο δυνατό απ' το σπαθί μιας και οι απλοί εχθροί φαίνεται να ψοφάν και με 1 arrow,πράγμα που ίσως να φανεί πως είναι εύκολο να νικήσεις το παιχνίδι μόνο με το τόξο. Αλλά η ταχύτητα φορτώματος είναι αργή,και αν ο εχθρός δεν είναι μόνο του αλλά είναι 2-3 μαζί,που συνήθως τόσοι είναι,τότε θα πρέπει να μπορείς να ρήξεις multi-shot,όπου ο χαρακτήρας ρίχνει πολλά βέλη ταυτόχρονα. Αυτό δεν το ξεκλειδώνεις με level up και skills,αλλά είναι κίνηση που την έχεις διαθέσιμη απ' τη στιγμή που θα πιάσεις τόξο. Το πως την κάνεις όμως είναι άλλο θέμα. Φυσικά και δεν θα μπορούσαν απλά να την όριζαν σε κάποιο πλήκτρο,έτσι δεν είναι ? Λοιπόν έχουμε και λέμε: Αρχικά πατάς F για να μπεις σε fighting stance, μετά πατάς και κρατάς αριστερό κλικ για να αρχίσει το animation που τραβά το βέλος στο τόξο,και ενώ έχεις πατημένο το αριστερό κλικ πατάς Χ για να μπεις σε "sniper mode",και μετά σημαδεύεις με το ποντίκι τον κάθε εχθρό ξεχωριστά πατώτας δεξί κλικ ενώ έχεις πατημένο ακόμα το αριστερό για να τον κάνεις register,και στο τέλος αφήνεις το αριστερό κλικ.Καλή τύχη να το αποστηθίσεις αυτό και να έχεις την υπομονή για να το κάνεις σε κάποια επικίνδυνη στρεσογόνη κατάσταση που ίσως βρεθείς και είναι ζήτημα ζωής και θανάτου του χαρακτήρα σου...
[b]Τελικά[/b]
Υπάρχουν πολλά προιόντα τα οποία ονομάζονται 'παιχνίδια' και διατίθονται με τη μία ή την άλλη μορφή. Μπορεί ένα 'παιχνίδι' όπως το Goat Simulator κάποιοι ίσως να μη το θεωρήσουν 'παιχνίδι',αλλά το γεγονός ότι το ίδιο το αναγνωρίζει αυτό,και πασσάρεται ως ανέκδοτο στην τιμή των 10ε,μας κάνει μερικούς να το εκτιμήσουμε για αυτό που είναι: ένα ανέκδοτο. Μερικά παιχνίδια όμως δεν αναγνωρίζουν το τι είναι. Όταν το Two Worlds II κυκλοφόρησε, παρουσιάστηκε ως 'σοβαρό' παιχνίδι με τιμή full price, το οποίο θα πρωτοπορούσε. Και σαφώς δεν θα πρότεινα σε κανέναν να το αγοράσει για full price 50-60 ευρώ εκείνη την εποχή,και γενικά σε κανέναν που θα ήθελε ένα σοβαρό παιχνίδι. Αν όμως το Two Worlds II,παρουσιαζόταν εξ' αρχής ως σάτιρα των παραδοσιακών PC και RPG games τα οποία παλαιότερα είχαν αυτή τη φήμη του δύσχρηστου και μπερδευτικού,και εμφανιζόταν στην αγορά με μια τιμή ανάλογη παρομοίων 'σατυρικών' παιχνιδιών,της τάξης των 5-10 ευρώ,τότε ίσως και να το πρότεινα,και να του έβγαζα το καπέλο. Όπως έχουν τα πράγματα όμως το Two Worlds II δεν έχει το χιούμορ που θα απαιτούσε μια σάτυρα, ούτε ποτέ παρουσιάστηκε ως τέτοια,αλλά η υπεροψία των υπεύθυνών του να το παρουσιάσουν ως ΑΑΑ πρωτοποριακό παιχνίδι,δεν με αφήνει παρά να του δώσω μια πολύ μικρή βαθμολογία. Τα προβλήματα είναι τόσα που μπαίνουν ανάμεσα σε εμένα και το gameplay,που δύσκολα θα αποκαλούσα αυτό το παιχνίδι playable.
Δεν αξίζει την αγορά,παρά μόνο ίσως από τους εξαιρετικά ελάχιστους ανθρώπους που τους έχουν ξεμείνει 5ε στο Steam Wallet,και είναι διατεθημένοι από περιέργεια να διαπιστώσουν το πως είναι να προσπαθούν να παίξουν ένα απ τα πιο πολύπλοκα και κουραστικά παιχνίδια που κυκλοφόρησαν τη τελευταία 10ετια..
[b]ΥΠΕΡ:[/b]
+Λεπτομερή textures.
+Ωραίος Ήλιος και Φεγγάρι.
+Τιμή 4.3ε στο Steam
[b]ΚΑΤΑ:[/b]
-Eνοχλητικό DRM / Activation
-Ενοχλητικα μενού
-Ενοχλητικός χειρισμός
-Ακόμα και η απλούστερη πράξη στο παιχνίδι,είναι πιο πολύπλοκη από οτιδήποτε πολύπλοκο έχεις δει σε άλλα action games.
-Αδιάφοροι χαρακτήρες
-Αnimations που θυμίζουν παιχνίδια της δεκαετίας του 1990
-Αδιάφορη και κλισέ ιστορία