• Reviews
  • Two Worlds II (PC, PS3, Xbox 360, Mac)

Two Worlds II (PC, PS3, Xbox 360, Mac)

Hot
Μάνος Γρυπάρης
REVIEWED ON PC (review)   PS3   Xbox 360   Mac   OnLive  

Two Worlds II
Γίνε ο σωτήρας των Orcs




Στην εποχή μας τα Single-Player RPG που πραγματικά αξίζουν, μετριούνται κάθε χρόνο στα δάχτυλα του ενός χεριού. Ειδικά όταν κάποιος έχει παίξει Oblivion ή Dragon Age, δύσκολα καταδέχεται να συμβιβαστεί με κάτι κάτω του μετρίου. Πριν από τρία περίπου χρόνια, αρκετοί από εσάς θα θυμάστε το Two Words, ένα RPG που διαδόθηκε αρκετά ως όνομα, πέρασε όμως απαρατήρητο, κυρίως λόγω των τεχνικών προδιαγραφών του και των bugs που είχε στο gameplay. Τώρα, η προγραμματιστική εταιρεία Reality Pump επανέρχεται, «το παλεύει» και παρουσιάζει τουλάχιστον κάτι πιο αξιοπρεπές.

Ο λύκος σώζει απ’ το…στόμα του λύκου
Έχουμε συνηθίσει στα περισσότερα RPG τα κλασικά τυποποιημένα story. Ότι δηλαδή το χωριό σας αφανίζεται ή ότι το βασίλειό σας είναι σε κίνδυνο κι εσείς αρπάζετε ένα σπαθί, xpάρετε με σκελετούς και ζόμπι και λίγες ώρες μετά γίνεστε «τούμπανο» σε skills και gear και φτάνετε να σκοτώνετε δράκους. Εδώ στο Two Worlds II τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά.



Καταρχήν βρισκόμαστε για άλλη μια φορά στο Antaloor, πέντε χρόνια μετά τα γεγονότα του πρώτου μέρους. Η μάχη των Humans εναντίον των Orcs έφερε στους πρώτους ένα νικηφόρο αποτέλεσμα, αλλά εσείς, παρότι υπήρξατε πιστός πολεμιστής, πέσατε θύμα του διεφθαρμένου αυτοκράτορά σας, Gandohar. Όντας φυλακισμένοι στο κάστρο του, μαζί με την αδερφή σας (Kyra) κι ενώ καθημερινά η ψυχή σας απορροφάται, μια μέρα έρχονται και σας σώζουν…οι Orcs! Η τουλάχιστον μία πολύ μικρή ομάδα των όσων απέμειναν από αυτούς. Είναι αυτό που λέμε «Αν ο εχθρός μου είναι εχθρός σου, τότε είμαι φίλος σου».

Μην έχοντας χρόνο και μη ρισκάροντας να πάρετε την αδερφή σας μαζί, αποδράτε γρήγορα από το κάστρο μαζί με τους σωτήρες σας και οδηγείστε στο νησί όπου έχουν προσωρινά στρατοπεδεύσει. Εκεί, εκπαιδεύεστε, αρχίζετε να σκοτώνετε τα πρώτα mobs του νησιού και κάποια στιγμή λαμβάνετε μηνύματα από την αδερφή σας και καταλαβαίνετε ότι έρχεται η ώρα να την σώσετε.

Η περιπέτεια αρχίζει
Το αρχικό μενού σας βάζει να δημιουργήσετε τον χαρακτήρα σας, μέσα από μία περιορισμένη γκάμα επιλογών. Για την ακρίβεια, ακόμα κι αν αφήσετε τον ήρωά σας στην default του εμφάνιση, δηλαδή ξανθό με μαλλί μέχρι τον ώμο, θα εξακολουθεί να είναι αρκετά epic και μέσα στο κλίμα του παιχνιδιού. Μετά απ’ την επεξεργασία των χαρακτηριστικών σας, θα δείτε το σενάριο να ξετυλίγεται μπροστά σας μέσω των cutscenes, τα οποία είναι πλέον πολύ περισσότερα από την πρώτη έκδοση. Ανάμεσα σε αυτά παρεμβάλλεται η κυρίως δράση, αλλά και οι διάλογοί σας με τους άλλους πρωταγωνιστές. Εδώ θα δείτε ότι η οθόνη διαλόγων έχει επίσης υποστεί αλλαγές, καθότι χρησιμοποιεί την ίδια μηχανή γραφικών του παιχνιδιού, δίνοντάς σας την δυνατότητα να περπατήσετε λίγα τετραγωνικά μέτρα στο χώρο, καθώς συνομιλείτε.



Ο χειρισμός μαθαίνεται μέσω ενός απλού tutorial, καθώς σας σώζει η Dar Pha, ένα Orc με το οποίο αναπτύσσετε μία συμπάθεια. Οι διαφορές στο χειρισμό είναι αρκετές σε σχέση με τα περισσότερα RPG. Καταρχήν δεν υπάρχει πλήρης αλληλεπίδραση με την hotbar, που βρίσκεται στο κάτω μέρος της οθόνης. Δεν μπορείτε δηλαδή να σύρετε ελεύθερα όποτε θέλετε αντικείμενα, αλλά τα ενεργοποιείτε μέσω του Inventory (με το F2). Επιπλέον, μπορείτε σε ορισμένες περιπτώσεις πριν προχωρήσετε σε μάχη, να αιφνιδιάσετε τον εχθρό σας πισώπλατα με sneak (δεξί κλικ στο mouse) και άμεσο kill (το λεγόμενο Assassination).

Μάχη και User Interface
Η ελευθερία κινήσεων που σας δίνεται, σας επιτρέπει να πολεμήσετε με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, τόσο με σπαθιά, όσο και με τόξο ή staff. Επίσης, δεν συναντάμε τα άφθονα bugs που υπήρχαν στην πρώτη έκδοση, όπου ξαφνικά τρέχατε στη μέση του πουθενά, σας επιτίθονταν αρκούδες, λύκοι και τα συναφή και τα βέλη σας δεν τους έκαναν τίποτα. Τώρα τουλάχιστον σχεδόν όλα τα mobs δέχονται χτυπήματα. Ομολουγουμένως βέβαια, για άλλη μια φορά, τα βέλη σας θα έπρεπε να κάνουν μεγαλύτερο damage, ώστε η χρήση του σπαθιού να μην κρίνεται επικτακτική. Τα περισσότερα bugs έχουν εξαλειφθεί, υπάρχουν όμως ορισμένα που μας θυμίζουν ότι η βάση της engine παραμένει η ίδια.

Λόγω του ότι δεν μπορείτε να κάνετε customize την hotbar, η εναλλαγή ανάμεσα στα αντικείμενα και ιδιαίτερα μεταξύ των spells, είναι πραγματικός πονοκέφαλος. Ξεκινάτε κάνοντας loot ένα σκασμό όπλα τα οποία θα χρησιμοποιήσετε μετά από μερικά levels και που γεμίζουν το inventory σας άδικα. Εκτός αυτού, το inventory παρουσιάζει τα αντικείμενα σε μεγάλες διαστάσεις και κάπως χοντροκομμένα, επομένως με τόσο δύσκολη κατανομή χώρου, θα έχετε εκ των προτέρων ένα πρόβλημα μετά από μερικές ώρες παιχνιδιού. Γενικά τα μενού του παιχνιδιού είναι πολύ δύσκολα στην εκμάθηση κι η δυσκολία έχει να κάνει περισσότερο με την χρήση των spells. Για να μάθετε ένα νέο spell θα πρέπει αυτό πρώτα να γίνει με ένα διπλό κλικ στο σχετικό βιβλίο. Έπειτα θα πρέπει να ανοίξετε το μενού των Spells, να το ψάξετε από την σχετική λίστα και τέλος να το εισάγετε στην hotbar σε μία από τις διαθέσιμες θέσεις. Το αποτέλεσμα θα σας πονοκεφαλιάσει, πόσο μάλλον δε, όταν ορισμένα mobs είναι ευάλωτα σε συγκεκριμένα spells και κανείς δεν έρχεται να σας το εξηγήσει.



Το A.I. των εχθρών σας διατηρείται σε καλό επίπεδο. Καταρχήν όλοι τους τρέχουν κατά πάνω σας μόλις σας δουν. Αν σε αυτό αναλογιστούμε ότι αρκετές φορές θα δέχεστε επιθέσεις σε ομάδες, τότε αντιλαμβάνεστε ότι είναι δύσκολο να κρατήσετε μία απόσταση και να παίξετε με τόξο ή spells. Στις περισσότερες περιπτώσεις θα προτιμήσετε το σπαθί σας, ενώ μπορείτε να μπλοκάρετε και να αντεπιτεθείτε. Δεν έχει νόημα όμως να κάνετε μπλοκ όταν σας την πέφτουν δύο ή περισσότεροι εχθροί, όπως επίσης δεν μπορείτε καν να πιείτε potion ενώ μπλοκάρετε (θα πρέπει να αφήσετε το μπλοκάρισμα προς στιγμή). Ακόμη, αν ένα mob δει ότι έχει πληγωθεί θανάσιμα και δεν μπορεί να σας νικήσει, τότε δεν θα συνεχίσει να πολεμάει μέχρι να πεθάνει, αλλά θα το δείτε συχνά να τρέχει σε φυγή.

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι developers δούλεψαν πιο σοβαρά αυτή τη φορά. Όμως, υπάρχουν κάποια bugs στη μηχανή του παιχνιδιού, όπου σε αρκετές περιπτώσεις και ειδικά σε κλειστούς χώρους (π.χ. dungeons) θα δείτε τα mobs να «κολλάνε» σε διάφορα σημεία, επιτρέποντάς σας έτσι να τα ξεπαστρέψετε εύκολα με τόξα ή spells. Σε άλλες περιπτώσεις όμως, υπάρχουν κι ορισμένα glitches, εξαιτίας των οποίων δεν θα μπορείτε να κάνετε damage από απόσταση παρά μόνο αν πλησιάσετε και «ξεκολλήσετε» τον εχθρό σας.

Κόψτους «φέτες», πιάσε την πάρλα με δύο NPC, καβάλα το αλογάκι και πάλι απ’ την αρχή.



Όποτε συλλέγετε αρκετό experience και κάνετε Level Up, θα προσθέτετε πόντους στα χαρακτηριστικά σας, τα οποία είναι τα Endurance (Αντοχή), Strength (Δύναμη), Accuracy (Ακρίβεια) και Willpower (Δύναμη του νου, χρησιμοποιείται στα spells). Μπορείτε επίσης να αναβαθμίσετε τα skills, ανάλογα με το αν θα δώσετε βάση σε Melee επιθέσεις, σε τόξο ή σε μαγείες. Υπάρχουν ακόμη δυνατότητες για crafting των όπλων σας. Πάρτε για παράδειγμα ένα σπαθί, κάντε το Upgrade με τα κατάλληλα υλικά ή αποσυνθέστε το (Dismantle) και κρατήστε τα υλικά του. Αντίστοιχα, μπορείτε να δημιουργήσετε τα δικά σας spells και να τα αξιοποιήσετε στη μάχη. Πέραν όλων αυτών, έχετε και ικανότητες κλέφτη, καθώς με τα lockpicks μπορείτε να σπάσετε κλειδαριές ανοίγοντας έτσι νέες πόρτες που θα σας δώσουν κρυφά αντικείμενα ή βιβλία για την εκμάθηση νέων skills.

Ο κόσμος του Two Worlds II είναι τελείως ανοιχτός προς εξερεύνηση και σας προσφέρει φαινομενικά μία ελευθερία κινήσεων. Το «φαινομενικά» ταιριάζει στο ότι κάποιες φορές θα πρέπει να προσπεράσετε υποχρεωτικά ορισμένα σημεία πριν προχωρήσετε παρακάτω. Το minimap και ο χάρτης που έχετε στη διάθεσή σας θα σας δυσκολέψει αρκετά στο να προσανατολιστείτε, κυρίως λόγω κακού σχεδιασμού. Όσο για τις αποστολές σας, θα κληθείτε κλασικά να ολοκληρώσετε κάποια quests, προσφέροντας τις υπηρεσίες σας σε πολίτες. Οι περισσότεροι θα χαρούν να σας βοηθήσουν δίνοντάς σας χρήσιμες πληροφορίες για την συνέχεια. Αναπτύσσοντας διαλόγους μεταξύ τους θα μπορέσετε να μάθετε αρκετά. Βέβαια ως συνήθως, οι επιλογές σας είναι προφανείς και δεν δείχνουν να επηρεάζουν ιδιαίτερα την εξέλιξη της ιστορίας.



Για μεγαλύτερη ευκολία στην μετακίνησή σας, υπάρχουν τα άλογα, με τα οποία καλύπτετε γρηγορότερα τις αποστάσεις. Η ιππασία έχει τον χαβαλέ της, αν και στα κλειστά σημεία θα έχετε ένα μικρό θέμα ελέγχου του αλόγου. Συν τις άλλοις, υπάρχει και η αντοχή του ζώου την οποία θα πρέπει να προσέξετε. Αν τρέχετε ενώ ιππεύετε και ξαφνικά δείτε την αντοχή στο άλογο να χτυπάει κόκκινο, τότε θα πρέπει να σταματήσετε διαφορετικά θα σας πετάξει από την πλάτη του στο έδαφος. Πέρα από τα άλογα, υπάρχουν και τα teleports, με τα οποία ταξιδεύετε γρήγορα από το ένα σημείο στο άλλο.

Επιπλέον χαρακτηριστικά
Το σύστημα αποθήκευσης προόδου δουλεύει αρκετά καλά, αν και θα πρέπει να κάνετε συχνά save εκεί που θέλετε. Τα Autosaves είναι σε προκαθορισμένα σημεία, που απέχουν λίγο μεταξύ τους, άρα αν χάσετε μετά από μία δύσκολη αναμέτρηση, σίγουρα δεν θα θέλετε να επαναλάβετε όσα με τόσο κόπο κατακτήσατε.

Πέρα από την ιππασία, υπάρχουν ένα σωρό πράγματα να κάνετε στο Two Worlds II, όπως το να ποντάρετε τα χρήματά σας σε μπαρμπούτι ή να αγοράσετε ένα μουσικό όργανο (όπως βιολί ή άρπα για παράδειγμα) και να παίξετε μουσική. Κι αν κάνετε περιουσία, τότε μπορείτε ακόμα και να αγοράσετε ένα δικό σας σπίτι. Βέβαια όλα αυτά λίγη σημασία έχουν. Το παιχνίδι είναι ήδη τεράστιο σε μέγεθος (διαρκεί περίπου 25 ώρες), επομένως θα θελήσετε κυρίως να απορροφηθείτε από την κυρίως δράση του. Συν τις άλλοις, με τόσους διαλόγους, περισσότερο θα έχετε όρεξη για μάχη παρά για οτιδήποτε άλλο.



Online
Οι multiplayer δυνατότητες του Two Worlds II περιορίζονται σε αυτές του πρώτου τίτλου της σειράς. Απλά 2-8 παίκτες συνδέεστε online και παίζετε τα quests που θέλετε σε μορφή Co-op. Μπορείτε να παίξετε και κάποιας μορφής PvP, αν και όσοι έχουν ανεπτυγμένους χαρακτήρες, με upgraded όπλα και ανεβασμένα melee skills, τότε στην πράξη κυριολεκτικά θα «θερίζουν» ομάδες ολόκληρες. Στο τέλος, οι μάχες μεταξύ βετεράνουν καταλήγουν να είναι ένα ατέλειωτο melee clicking, καθώς τα βέλη και τα spells αργούν, άρα καταντούν άχρηστα στην πράξη.

Γραφικά
Ο τεράστιος κι αφιλόξενος κόσμος του Two Worlds II αποτελείται από εκατοντάδες διαφορετικά mobs. Μπροστά σας θα συναντήσετε goblins, σκορπιούς, golems, ζόμπι, αράχνες κι ότι άλλο μπορείτε να φανταστείτε. Ο κόσμος γύρω σας είναι σχεδιασμένος με κάθε λεπτομέρεια και με την πρέπουσα προσοχή στη διαφορά ημέρας/νύχτας ή στον φωτισμό των σκοτεινών dungeons. Σχεδιαστικά, οι χαρακτήρες έχουν πιστή απόδοση, αν και στα animations θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα καλύτερο οπτικό αποτέλεσμα. Το να καβαλάς ας πούμε το άλογο από το πίσω μέρος (αυτό δεν υπάρχει ούτε στην πραγματικότητα, αλλά ούτε και στα RPG!) ήταν κάτι που δεν το περιμέναμε! Ακόμη, μεγάλο μειονέκτημα, όπως προαναφέραμε, είναι ο σχεδιασμός του inventory και των αντικειμένων, που επηρεάζει αρνητικά ακόμα και το gameplay.

Ήχος
Είναι μία από τις λίγες φορές που θα δείτε ένα τέτοιο voice acting σε RPG. Με την κακή έννοια όμως. Οι ηθοποιοί που συμμετείχαν στα φωνητικά πραγματικά κάνουν πολύ άσχημα την δουλειά τους, καθότι οι περισσότεροι δείχνουν να απαγγέλουν έτοιμο κείμενο με εντελώς άψυχο feeling. Εκτός αυτού, οι φωνές των χαρακτήρων (ακόμα και του πρωταγωνιστή που ελέγχετε) δεν δείχνουν να ταιριάζουν με τα πρόσωπά τους. Στα ηχητικά εφέ, οι ήχοι των χτυπημάτων που χρησιμοποιούνται είναι ελάχιστοι, με αποτέλεσμα να έχουμε πολλές επαναλήψεις.



Επίλογος
Πριν γίνει το πρώτο loading του Two Worlds II είχα την προκατάληψη ότι θα έβλεπα κάτι υποδεέστερο του πρώτου μέρους. Τελικά διαψεύστηκα. Σε σχέση με τις «καρικατούρες» που είδαμε στο αρχικό Two Worlds, η Reality Pump αυτή τη φορά έφτιαξε ένα πολύ καλύτερο τεχνολογικά RPG. Μπορεί το νέο της επίτευγμα να μην σας συγκινήσει με το gameplay του, όμως οι επιλογές του είναι τόσο πολλές και ο κόσμος του τόσο μεγάλος προς εξερεύνηση, που σίγουρα αξίζει να ξοδέψετε μερικές ώρες μαζί του.

Θετικά:
- Μεγάλος κόσμος με ελευθερία κινήσεων
- Βελτιωμένα γραφικά
- Crafting σε όπλα και spells
- Πιο ενδιαφέρον σενάριο
- Μικροί χρόνοι στο loading

Αρνητικά:
- Κακοσχεδιασμένα inventory και maps
- Ασαφείς επεξηγήσεις για τις επόμενες κινήσεις σας
- Περισσότερο «μπλα-μπλα» και λιγότερη δράση
- Οι διάλογοι για άλλη μια φορά δεν ενθουσιάζουν

Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 5.5
Gameplay: 7
Αντοχή: 8
Γενικά: 7

Το sequel του Two Worlds εμφανίζεται ποιοτικά ανώτερο και σίγουρα θα σας κερδίσει για περισσότερες ώρες, παρά τα όποια προβλήματά του.

Μάνος Γρυπάρης

NEWS   VIEW ALL

No News

User reviews

1 review
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
 
6.0(1)
To write a review please register or
Ζέστη και ησυχία
(Updated: April 03, 2025)
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
 
6.0
[b]Πλατφόρμα δοκιμής[/b]: Windows 7 PC.
[b]Είδος[/b]: Action RPG.
[b]Developer[/b]: Reality Pump

Είναι πλέον καλοκαιράκι για τα καλά,και οι κυκλοφορίες νέων παιχνιδιών έχουν επιβραδυνθεί,καθώς οι περισσότεροι developers περιμένουν τη νέα σεζόν για να κυκλοφορήσουν τα παιχνίδια τους. Κάτι τέτοιες ήσυχες μέρες και νύχτες, που οι ειδήσεις και οι κυκλοφορίες είναι λιγότερες,θυμάμαι ξανά παλαιότερα παιχνίδια για τα οποία είχα κάποιο ενδιαφέρον και για τον Α ή Β λόγο είχα ξεχάσει και προσπεράσει. Δύο τέτοια παιχνίδια είναι και αυτά της σειράς Two Worlds,το πρώτο και το II. Το πρώτο Two Worlds κυκλοφόρησε λίγο μετά την εποχή που έκανα 'αποτοξίνωση' απ' το κόσμο του Oblivion,και αν και γούσταρα πολύ την Western RPG εμπειρία και το να χάνομαι σε τέτοιους φανταζί κόσμους, το ενδιαφέρον μου τράβηξε το Grand Theft Auto 4,το οποίο κυκλοφόρησε την ίδια εποχή.
Το δεύτερο μέρος της σειράς κυκλοφόρησε κάποιο καιρό μετά τα πρώτα trailers των Mass Effect 3 και Skyrim,τα οποία με έκαναν να παραμερίσω για άλλη μια φορά ένα παιχνίδι της σειράς,μιας και το hype για το τέλος της ιστορίας του Shepard,και για το νέο Elder Scrolls ήταν πέρα απ' τα ύψη.
Έτσι λοιπόν,φέτος το καλοκαιράκι,καθώς έψαχνα τις διάφορες προσφορές του Steam,έπεσα και πάνω στα παιχνίδια της σειράς Two Worlds,τα οποία πραγματικά τα είχα ξεχάσει εδώ και χρόνια οτί υπάρχουν..
Έχωντας ακούσει πάμπολλα για το πρώτο,και βλέποντας τους περισσότερους να λένε σε διάφορα forums και σχόλια στο Youtube πως "[i]Το 2 έχει βελτιωθεί πολύ σε σχέση με το 1[/i]",και πως "[i]τα προβλήματα του 1 έχουν λυθεί[/i]",αποφάσισα να πάω κατ' ευθείαν στο 2ο,πληρώνοντας 4.30 ευρώ που ήταν η τιμή του.

[b]Προβλήματα με το καλημέρα.[/b]
[img=center:20ncvuvs]http://www.shamusyoung.com/twentysidedtale/images/twii3.jpg[/img:20ncvuvs]
Αφού το παιχνίδι κατέβηκε και έκανα την εγκατάσταση του,μου εμφανίστηκε ένα παράθυρο του Steam,το οποίο μου παρουσίαζε τον κωδικό serial key του παιχνιδιού,λέγωντας μου ότι ίσως χρειαστεί να το εισάγω. Κάποιος θα πίστευε πως εφόσων αγοράζεις ένα παιχνίδι απ' το Steam,και χρειάζεται να έχεις ανοιχτό το Steam για να το παίξεις,πως δεν θα χρειαζόταν να ενεργοποιήσεις το παιχνίδι με serial keys,παρ' όλα αυτά πατάω ΟΚ στο παράθυρο του Steam,για να αρχίσει να φορτώνει το παιχνίδι. Με καλοσορίζουν τα τυπικά λογότυπα εταιριών που εμφανίζονται όταν ανοίγεις ένα game,και πατάω δεξί κλικ. Τίποτα. Πατάω Space,πάλι τίποτα. Πατάω Escape,πάλι τίποτα. Συνήθως πατώντας κάποιο απ' αυτά τα κουμπιά κάποιος μπορεί να κάνει skip τα βιντεάκια αυτά με τα λογότυπα διαφόρων εταιριών,αλλά αποφασίζω να κάτσω να τα παρακολουθήσω όλα μιας και ούτως ή άλλως φαίνεται να μην μπορούσα να κάνω τίποτα.
Αφού τελείωσαν τα βιντεάκια,μου παρουσιάζεται μια οθόνη ενεργοποίησης του παιχνιδιού,μιας και δεν αρκεί ο λογαριασμός μου στο Steam,αλλά πρέπει να κάνω ξεχωριστό activation. Κουνάω το ποντίκι και πουθενά ο κέρσορας. Πατάω τα πλήτρα με τα βελάκια στο πληκτρολόγιο,πάλι καμία ανταπόκριση. Τότε ήταν που θυμήθηκα ότι είχα συνδεδεμένο ένα χειριστήριο xbox360 στον υπολογιστή,και το πιάνω στα χέρια μου να δοκιμάσω. Κουνώντας τον μοχλό παρατήρησα ότι όντως τελικά με το χειριστήριο λειτουργούσε ο κέρσορας και μπορούσα να επιλέξω διάφορες ρυθμίσεις. Βγάζω λοιπόν το χειριστήριο απ' τη USB θύρα με σιγουριά πιστεύοντας πως έτσι θα λειτουργήσει το πληκτρολόγιο και το ποντίκι,μιας και σε όσα παιχνίδια δεν μπορείς ταυτόχρονα να τα χειριστείς και με τα 2,πρέπει να αποσυνδέσεις κάτι για να λειτουργήσει το άλλο. Αλλά μάταιος κόπος. Αν ανοίξεις το παιχνίδι έχωντας ενσωματωμένο χειριστήριο,δεν υπάρχει περίπτωση να μπορέσεις να χρησιμοποιήσεις το πληκτρολόγιο ή το ποντίκι,εκτός αν κλείσεις το παιχνίδι τελείως και το ξανανοίξεις. Παρομοίως αν δεν έχεις το χειριστήριο συνδεδεμένο πριν ανοίξεις το παιχνίδι,δεν θα λειτουργεί άμα το συνδέσεις ύστερα.
Λέω "δεν πειράζει" και επιλέγω με το χειριστήριο να κάνω ενεργοποίηση του παιχνιδιού. Αλλά λόγο του ότι το πληκτρολόγιο ήταν νεκρό επειδή ξεκίνησα το παιχνίδι με χειριστήριο συνδεδεμένο,έπρεπε να βγω απ το παιχνίδι και να το ανοίξω ξανά χωρίς το χειριστήριο συνδεδεμένο,έτσι και έκανα.
Αφού λοιπόν ξαναέφτασα στην οθόνη του κωδικού και έγραψα τον 16ψήφιο κωδικό,στη συνέχεια σε μια παράδοξη κίνηση πρωτοτυπίας,για να με αφήσει το παιχνίδι να παίξω θα έπρεπε αναγκαστηκά να συμπληρώσω και τα στοιχεία μου όπως όνομα,επώνυμο,διεύθυνση,ταχυδρομικό κώδικα,τηλέφωνο,κ.α. ...
Εδώ αρχίζω και σκέφτομαι πως κάτι δεν πάει καλά. Ένα παιχνίδι θέλω να παίξω που έχω ήδη αγοράσει,όχι να πάρω δάνειο... Αφού συμπλήρωσα τα στοιχεία με σκέψεις αμφιβολιών και θεωριών συνομωσίας να περνάν απ το κεφάλι μου πάτησα ΟΚ,και το παιχνίδι μου είπε πως η ενεργοποίηση επιτεύχθει! Ξαναπατάω ΟΚ,και στη συνέχεια μου εμφανίζεται άλλη οθόνη που μου δίνει νέο κωδικό,αυτή τη φορά όχι όμως "serial code" αλλά "activation code",και μου λέει να το σημειώσω κάπου για να μη το χάσω. Πατάω alt και tab για να βγω στο desktop screen,ανοίγω notepad,γράφω τον κωδικό.
Επιστρέφω στο παιχνίδι,πατάω ΟΚ,και εμφανίζομαι πίσω στην ίδια activation screen που είχα συναντήσει και νωρίτερα...
Βάζω ξανά το serial key που μου έδωσε το Steam,και αυτή τη φορά μου λέει πως ο κωδικός δεν είναι σωστός.
Βάζω μετά το activation code που μου έδωσε το ίδιο το παιχνίδι νωρίτερα,και μου λέει ούτε αυτός είναι ο σωστός κωδικός.
Αποφασίζω να σβήσω και να ξανανοίξω το παιχνίδι για άλλη μια φορά,μπας και αυτό διορθώσει το πρόβλημα,όπως νωρίτερα είχε διορθώσει το πρόβλημα με το χειριστήριο,αλλά δυστυχώς δεν είναι πανάκεια...
Πάλι σε activation screen αντί για το μενού του παιχνιδιού,πάλι δοκιμάζω και τους 2 κωδικούς,πάλι invalid μου λέει...
Κλείνω το παιχνίδι και αρχίζω να ψάχνω το Google να δω τι στο καλό συμβαίνει. Τελικά μετά από κάποιο browsing κατάλαβα το τι συμβαίνει και έμεινα έκπληκτος: η οθόνη activation που εμφανίστηκε αφού έκανα activation το ίδιο το παιχνίδι,ήταν για να ενεργοποιήσω DLC του παιχνιδιού που δεν είχα καν αγοράσει,και για κάποιο λόγο οι developers σκέφτηκαν πως θα ήταν καλό το πρώτο πράγμα που θα εμφανιζόταν μόλις κάποιος έκανε ενεργοποίηση του ίδιου του παιχνιδιού να του πετάξουν μια ολόιδια οθόνη ενεργοποίησης για τυχόν DLC που έχει αγοράσει κάποιος,χωρίς καν πρώτα να τον αφήσει να πάει στο κεντρικού μενού του παιχνιδιού με τις επιλογές τύπου "new game,load,settings...",και χωρίς πουθενά να εμφανίζεται μήνυμα στην οθόνη για το πως να βγεις από την οθόνη ενεργοποίησης DLC άμα δεν έχεις DLC...
Με τη βοήθεια του Google λοιπόν κατάφερα να προσπεράσω και αυτή την οθόνη,και επιτέλους,μετά από 45 λεπτά από τη στιγμή που τελείωσε το installing του παιχνιδιού να καταφέρω να δω με τα μάτια μου το main menu του παιχνιδιού!!!
Τι συγκίνηση!!

[b]Μενού και επιλογές.[/b]
[img=center:20ncvuvs]http://img42.imageshack.us/img42/4333/screendx100004.jpg[/img:20ncvuvs]
Τα μενού του παιχνιδιού είναι μπερδευτικά. Για παράδειγμα επειδή η λίστα με τα options είναι μεγάλη και λόγο των τεράστιων fonts που χρησιμοποιεί το παιχνίδι που αφήνουν μόνο 5 σειρές με γράμματα να φανούν στην οθόνη,πρέπει να κάνει scroll κανείς για να βρει την επιλογή που επιθυμεί,και σαν να μην έφτανε αυτό η λίστα δεν σταματά ποτέ! Η λίστα δεν σταματά ποτέ,και όσο κάνεις scrolls με το τροχό του ποντικιού π.χ. προς τα κάτω,οι ίδιες επιλογές θα κάνουν κύκλο και θα εμφανίζονται - εξαφανίζονται ξανά και ξανά ες αεί. Άρα δηλαδή το παιχνίδι σε αναγκάζει συνέχεια να διαβάζεις την κάθε γραμμή από τις πάμπολλες που έχει μέχρι να φτάσεις σε αυτή που θέλεις. Δεν μπορείς δηλαδή να πεις "[i]αυτό το option θυμάμαι το είχε πάνω - πάνω άρα αφού θέλω να το αλλάξω θα κάνω scroll μέχρι να φτάσω τέρμα πάνω[/i]",όχι κύριε! Θα διαβάζεις ένα ένα το κάθε option σε τεράστια fonts σπαταλώντας το χρόνο σου άδικα.
Οι μεν επιλογές των options είναι ελάχιστες,και καλά κρυμμένες.
Πέρα της ανάλυσης,υπάρχει η επιλογή για dx9 ή dx10,και μια επιλογή antialiasing η οποία έχει μόνο OFF και 4X,για κάποιο λόγο το 2X και το 8Χ το έφαγε η γάτα...
Anisotropic επιλογή δεν υπάρχει καθόλου,και ξεχάστε επιλογές για αναλύσεις textures,σκιών κτλπ.
Ευτυχώς πάντως υπάρχουν Key Bindings! Τουλάχιστον οι developers φρόντισαν να μας αφήσουν να επιλέξουμε το σε ποια πλήκτρα θα ρυθμίσουμε κάποιες λειτουργείες χειρισμού του χαρακτήρα,αλλά όπως θα αναφέρω ειδικά για το χειρισμό σε επόμενη παράγραφο,είναι ίσως και λίγο ανούσιο,μιας και ο χειρισμός είναι τουλάχιστον δαιδαλώδες...


[b]Δημιουργεία του προυπάρχοντως χαρακτήρα.[/b] (sic)
[img=center:20ncvuvs]http://rpgfan.com/pics/Two_Worlds_II/ss-019.jpg[/img:20ncvuvs]
Έχωντας τσεκάρει και τις επιλογές που δίνει το παιχνίδι,είρθε η ώρα επιτέλους να πατήσουμε τη μαγική επιλογή "New Game" που έχει κάθε παιχνίδι,και συνήθως η πρώτη φορά που πατάει κάποιος αυτή την επιλογή θα του μείνει και στη μνήμη,μια απ τις μνήμες τουλάχιστον που θα έχει απ το εκάστοτε παιχνίδι.
Εμφανίζεται λοιπόν ένα character customization screen στην οθόνη μας,το οποίο δεδομένου ότι ο χαρακτήρας μας έχει συγκεκριμένο φύλο,όνομα,και προσωπικότητα,(εδώ γελάνε) είναι τόσο απλοικό που θα ήταν καλύτερα ίσως να μην υπήρχε. Μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε 4 διαφορετικές αποχρώσεις δέρματος με τη κάθε μια να διαφέρει ελάχιστα μεταξύ της,το... πάχος των όμων του χαρακτήρα,και το ύψος των ποδιών του για κάποιο λόγο.
Δεν μπορούμε όμως να αλλάξουμε τα χαρακτηριστικά του προσώπου του ή τα χέρια του,με αποτέλεσμα μάλλον όλοι οι παίκτες να καταλήγουμε να έχουμε έναν πρωταγωνιστή του οποίου το σώμα φαίνεται να έχει τέτοιες αφύσικες αναλογίες σαν τα παιδιά του Τσέρνομπιλ. Ειδικά τα χέρια του χαρακτήρα και το πρόσωπο,είναι πολύ μικρά σε μέγεθος σε σχέση με το υπόλοιπο σώμα.

[b]Ποιος είμαι,τι γίνεται και που πάω ?[/b]
[img=center:20ncvuvs]http://4playernetwork.com/wp-content/uploads/2011/01/TWT3.jpg[/img:20ncvuvs]
Ο χαρακτήρας μας έχει ένα όνομα που θα το ξεχάσετε τόσο γρήγορα που δεν το θυμάμαι καν εγώ που αποφάσισα να γράψω αυτό το review. Μην απορρείται παρακαλώ μαζί μου. Πουθενά στα μενού δεν αναφέρεται το όνομα του, και μόνο μια φορά έτυχε να το ακούσω σε διάλογο. Αν είχα κάνει skip εκείνο τον διάλογο με τον NPC,θα νόμιζα πως ο χαρακτήρας μου δεν έχει καν όνομα. Το ότι δεν υπάρχει αρκετή ανάπτυξη χαρακτήρα δεν βοηθά και πολύ,αλλά υποθέτω πως οι developers έλαβαν ως δεδομένο πως θα έχω παίξει το Two Worlds I πριν το II,και έτσι δεν μπήκαν καν στο κόπο να μου παρουσιάσουν κάποια λεπτομέρεια για το ποιος και τι είναι ο πρωταγωνιστής,πέραν του ότι έχει μια αδερφή,την οποία έχει απαγάγει ένας κακός μονάρχης και την κρατάει σε ένα κάστρο... Εκεί νιώθω ένα μικρό deja vu να πω την αλήθεια,σαν να ακούω τη φράση
[center:20ncvuvs]"[i]sorry but the princess is in another castle...[/i]"[/center:20ncvuvs]
Αυτή είναι λοιπόν και η ιστορία του παιχνιδιού. Ένας κακός ([i]ο οποίος δεν ξέρουμε γιατί είναι κακός,αλλά μάλλον επειδή έχει την τυπική βαριά φωνή που έχουν οι κακοί στα κινούμενα σχέδια και φοράει cool armor μαύρης απόχρωσης[/i]) απήγαγε την αδερφή μας,και και πρέπει να τη σώσουμε.Η ίδια η αδερφή δεν μιλάει και καθόλου κατά τη διάρκεια του cutscene,και έτσι το μόνο που ξέρουμε για τον χαρακτήρα της είναι το γούστο της στο ντύσιμο,το οποίο φαίνεται να είναι να φορά πράγματα που αφήνουν όσο το δυνατόν περισσότερη επιφάνεια δέρματος του σώματός της εκτεθιμένο χωρίς κάλυψη. Με αυτά και με αυτά,η περιπέτεια μας αρχίζει στον μεγάλο και τρανό κόσμο του Two Worlds!!!

[b]Επιστροφή στο μέλλον[/b]
[img=center:20ncvuvs]http://4.bp.blogspot.com/-ekxxfgRbpNo/TaX-VeGJhBI/AAAAAAAAAvU/BRxJecBS5rs/s1600/two-worlds-ii-587202.jpg[/img:20ncvuvs]
Ο τεχνικός τομέας του παιχνιδιού αφήνει πολλά ερωτήματα αναπάντητα. Εκ πρώτης όψεως,κοιτώντας κάποιος μερικά screenshots,θα πει "α πανέμορφο παιχνίδι,αριστουργηματικά γραφικά". Και αυτό γιατί υπάρχουν πράγματι καλά textures με λεπτομέρεια,ατμοσφαιρικός Ήλιος και Φεγγάρι,και υπερβολικό bloom. Ωστόσο όταν το παιχνίδι πάψει να είναι μια ακίνητη εικόνα και αποκτά κίνηση,αρχίζουν να διαφαίνονται πράγματα που κρυβόντουσαν "κάτω απ το χαλί",όπως τα animations των χαρακτήρων,που μου θύμισαν παιχνίδια άλλων εποχών όπως τα Resident Evil 1-2-3 και το Perfect Dark του Ν64. Οι κινήσεις είναι κομμένες και αφύσικες,φαίνεται σαν οι μυς και οι κλειδώσεις των χαρακτήρων να μην έχουν τα απραίτητα φυσιολογικά περιθώρια κίνησης,με αποτέλεσμα π.χ. το κάτω μέρος του χεριού να στρίβει τόσο που θα έλεγες ότι ο χαρακτήρας έχει σπάσει το χέρι του. Σαν κουκλοθέατρο ένα πράγμα.
Τα voice overs ποικίλουν,από σχετικά καλά και με συναίσθημα,μέχρι πολύ ερασιτεχνικά,με τους ηθοποιούς να προσπαθούν π.χ. εμφανέστατα ότι προσπαθούν να το παίξουν 'cool' ή κάτι άλλο. Η συνολική εντύπωση που αφήνει η παρουσίαση του παιχνιδιού είναι ανάμικτη αλλά και μοναδική. Συνήθως σε ένα παιχνίδι ή ο κάθε τομέας θα είναι καλός,σε κάποιο Α επίπεδο,ή θα είναι γενικά όχι και τόσο καλός. Εδώ όμως έχουμε να κάνουμε με μοναδική περίπτωση όπως είπαμε. Voice overs που θυμίζουν ερασιτεχνικά mods,animations εποχής PS1,και textures που θυμίζουν Crysis συνθέτουν κάτι το αξιοπερίεργο,από τεχνικής άποψης. Αλλά αρκετά με όλα αυτά. Ας πάμε στο ζουμί του παιχνιδιού,το πως παίζεται,πως λειτουργούν τα mechanics,το gameplay του.


[b]Γιατί ?[/b]
[img=center:20ncvuvs]http://www.wordstream.com/images/attention-economy-zoidberg-why.png[/img:20ncvuvs]
Αρκετές φορές αναρωτήθηκα αυτή την λέξη καθώς έπαιζα το παιχνίδι. Γιατί ? Πως είναι δυνατόν,ποιος ο λόγος ?
Κι όμως τα ερωτήματα έμειναν αναπάντητα. Για ανεξήγητους λόγους,οι developers θέλησαν να κάνουν το τρόπο με τον οποίο παίζεται το παιχνίδι όσο το δυνατόν πιο περίπλοκο,χωρίς να προσφέρεται οτιδήποτε το θέτικο ως αντίβαρο για να αιτιολογήσει τις επιλογές τους.
Απ τα πρώτα πράγματα που σε κάνουν να απορείς "Γιατί" είναι κάτι που παρατηρείς αρχικά στα key bindings του παιχνιδιού,και πολύ νωρίς αφού αρχίσεις να παίζεις το παιχνίδι. Για κάποιο λόγο η επιλογή "action" με την οποία αλληλεπιδρά ο παίκτης με διάφορα αντικείμενα ή χαρακτήρες στο κόσμο του παιχνιδιού,μοιράζεται σε δύο διαφορετικά πλήκτρα,με διαφορετικές ενέργειες να απαιτούν να πατήσεις το ένα απ τα 2 action button που έχεις,και άλλες ενέργεις το δεύτερο action button σου. Θες να ανοίξεις μια πόρτα ή να λουτάρεις εχθρό ? Πατάς το "Ε" που είναι το κύριο action button. Αν όμως η πόρτα που θες να ανοίξεις είναι κλειδωμένη,πατώντας το Ε δεν θα καταφέρεις τίποτα. Για να αρχίσεις να παίζεις το lockipick mini-game που θα ξεκλειδώσει τη πόρτα,θα πρέπει να πατήσεις το δευτερεύον action button,το οποίο για κάποιο λόγο είναι ταυτόχρονα και το πλήκτρο που πατάς για να κάνει άλμα ο χαρακτήρας σου.Ανεξάρτητα από το ποιο πλήκτρο θα επιλέξεις για αυτό το binding,το ίδιο πλήκτρο πάντα θα είναι ταυτόχρονα και άλμα και δευτερεύον action.
Άλλο γιατί είναι η ύπαρξη κουμπιού "πολεμικής στάσης" του χαρακτήρα. Φυσικά και το να κάνεις equip ένα όπλο και να πατήσεις το πλήκτρο επίθεσης δεν επαρκεί για να κάνεις τελικά την επίθεση με το όπλο,αλλά πρέπει πρώτα να πατήσεις το κουμπί που είτε θέτει τον χαρακτήρα σε fighting stance ή τον βγάζει από αυτή. Και όσο είσαι σε fighting stance δεν μπορείς να κάνεις άλλα πράγματα όπως π.χ. loot,άρα συνέχεια θα πατάς το πλήκτρο για να εναλάσσεσαι σε fighting stance και normal stance.
Μιας που αναφερθήκαμε στο loot,ας πούμε και το "γιατί" που σχετίζεται με το looting system.
Για να λουτάρεις ένα πτώμα πρέπει να πατήσεις το Ε. Πατώντας όμως ξανά το Ε,δεν βγαίνεις από το looting screen, ούτε εμφανίζεται κουμπάκι με επιλογή "close" ή "exit" για να κλικάρεις με το ποντίκι. Το παιχνίδι δεν σου λέει πως να βγεις απ' τη looting screen.Για να βγεις πρέπει να πατήσεις 3 φορές (!) το Escape.
Αυτό που μου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση όμως είναι ένα άλλο πρωτοποριακό σύστημα,το οποίο ευτυχώς δεν έχω δει κανένα άλλο παιχνίδι να το υιοθετεί. Ο χαρακτήρας λοιπόν μπορεί να τρέχει. Και μάλιστα υπάρχει και skill που μπορεί να ανεβάσει σχετικό με το τρέξιμο. Παρομοίως υπάρχουν και άλλα skills όπως π.χ. το σκύψιμο,το stealth,κτλπ... Το πρόβλημα είναι ότι όοοολες αυτές οι λειτουργείες γίνονται με το ίδιο κουμπί. Ναι καλά διαβάσατε. Τρέξιμο και σκύψιμο με το ίδιο πλήκτρο. Αναρωτιέστε μήπως πως θα γίνει να κάνει ο χαρακτήρας σου αυτό που θες και όχι κάτι απ' τα άλλα ? Ε η απάντηση είναι ότι δεν τα κάνει όλα μαζί. Για την ακρίβεια κάποια στιγμή που έπρεπε να κάνω σκύψιμο για να περάσω από μια τρύπα και να προχωρήσω το παιχνίδι,πατούσα όλα τα πλήκτρα και δεν έβρισκα πουθενά πως σκύβει ο χαρακτήρας. Φυσικά για άλλη μια φορά,αφού πρώτα πάτησα 104 πλήκτρα του πληκτρολογίου,χρειάστηκε να βγω απ το παιχνίδι και να μπω στο Google για να μάθω πως να σκύψω,γιατί φυσικά δεν θα έπρεπε να περιμένουμε απ' το ίδιο το παιχνίδι να μου πει πως να κάνω το χαρακτήρα μου να σκύβει.
Διαβάστε λοιπόν εδώ πρωτοποριακό σύστημα: Πρέπει να πατήσω πρώτα το F2 για να μπω στο inventory screen,από εκεί να κάνω κλικ δίπλα στο skills menu,εν συνεχεία να κάνω κλικ στην επιλογή "assassination skills",και εκεί να βρω το σκύψιμο και να το 'ενεργοποιήσω' απενεργοποιόντας το τρέξιμο. Αντί να βάλουν τρέξιμο και σκύψιμο σε 2 διαφορετικά πλήκτρα,θα πρέπει να ανοίγω μενού και να κάνω ένα σωρό κλικ για να ενεργοποιώ τη διαφορετική κίνηση κάθε φορά που θέλω να κάνει κάτι διαφορετικό ο χαρακτήρας μου...
[i][center:20ncvuvs]Γιατί ?[/center:20ncvuvs][/i]
Σαν να μην έφταναν όλες οι παραπάνω παραξενιές,υπάρχει άλλο ένα στοιχείο για να κάνει τον χειρισμό του παιχνιδιού αυτού ακόμα πιο δύσκολη υπόθεση. Ας υποθέσουμε ότι κάνατε customize τα key bindings ώστε να είναι όπως σας βολεύουν. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού όμως,όταν εμφανίζονται μηνύματα στην οθόνη του τύπου "press this button to do this",τα πλήκτρα που μας εμφανίζουν τα μηνύματα δεν είναι αυτά που ορίσαμε με βάση την εξατομίκευση των key bindings,αλλά πάντα δείχνουν τα πλήκτρα του default χειρισμού,με αποτέλεσμα να σου λέει το παιχνίδι στην οθόνη "[i]Πάτα το space για να σπρώξεις το λεβιέ[/i]" ενώ θα πρέπει να πατήσεις π.χ. το δεξί κλικ...
[i][center:20ncvuvs]Γιατί ?[/center:20ncvuvs][/i]
Για κάποιο λόγο σε κάθε cutscene / συνομιλία του χαρακτήρα με κάποιον NPC,η οθόνη γεμίζει υπερβολικά bloom και blur effects,που δίνουν την εντύπωση ότι παντού και πάντα υπάρχει ομίχλη,ακόμα και σε κλειστούς χώρους.
Όταν ο παίκτης μιλά με κάποιον NPC,η κάμερα λοκάρει σε αυτόν τον NPC χωρίς να μπορεί να την αλλάξει θέση ο παίκτης,αλλά μπορεί ακόμα να χειριστεί τον χαρακτήρα του. Κάτι τελείως άσκοπο λόγο του ότι η απόσταση που σε αφήνει να κινηθείς είναι όλη και όλη 1 μέτρο. Προσπάθησε να πας πιο μακρυά απ' τον NPC ή πιο κοντά,και θα χτυπήσεις σε αόρατο τοίχο,και μερικές φορές η σύγκρουση με τον αόρατο τοίχο προκαλεί και glitch στο animation του χαρακτήρα. Τόσο καλά...

[b]Πως βαράνε τους ωχτρούς ?[/b]
[img=center:20ncvuvs]http://theparanoidgamer.com/wp-content/uploads/2011/02/Two-Worlds-II-5.jpg[/img:20ncvuvs]
Αφού λοιπόν αναφέραμε νωρίτερα το ότι για να μπορέσουμε να χρησιμοποιήσουμε το όπλο μας θα πρέπει πρώτα από όλα να πατήσουμε το πλήκτρο για να βρεθούμε σε fighting stance,ας μιλήσουμε λίγο για την mellee μάχη. Αντί για action Rpg θυμίζει MMO. Δηλαδή άμα πλησιάσεις λίγο κοντά τον αντίπαλο,ο χαρακτήρας κάνει αυτόματα lock σε αυτόν,και από εκεί και πέρα απλά πατάς το αριστερό κλικ μέχρι ο αντίπαλος να ψοφήσει,και το πολύ πολύ να πατήσεις και το Ν για quick potion healing. Ε ναι,ομολογώ πως δεν έχει και τόσο ενδιαφέρον μετά από τους πρώτους 2-3 εχθρούς...
Η χρήση του τόξου όμως αξίζει special αναφορά. Αφού πρώτα πατήσεις το F για να μπεις σε fighting stance,μπορείς πατώντας και κρατώντας το αριστερό κλικ να ρήξεις ένα βέλος,χωρίς να χρειάζεται να σημαδέψεις φυσικά,μιας και όπως είπαμε υπάρχει το auto-lock. Το arrow φαίνεται να είναι πολύ πιο δυνατό απ' το σπαθί μιας και οι απλοί εχθροί φαίνεται να ψοφάν και με 1 arrow,πράγμα που ίσως να φανεί πως είναι εύκολο να νικήσεις το παιχνίδι μόνο με το τόξο. Αλλά η ταχύτητα φορτώματος είναι αργή,και αν ο εχθρός δεν είναι μόνο του αλλά είναι 2-3 μαζί,που συνήθως τόσοι είναι,τότε θα πρέπει να μπορείς να ρήξεις multi-shot,όπου ο χαρακτήρας ρίχνει πολλά βέλη ταυτόχρονα. Αυτό δεν το ξεκλειδώνεις με level up και skills,αλλά είναι κίνηση που την έχεις διαθέσιμη απ' τη στιγμή που θα πιάσεις τόξο. Το πως την κάνεις όμως είναι άλλο θέμα. Φυσικά και δεν θα μπορούσαν απλά να την όριζαν σε κάποιο πλήκτρο,έτσι δεν είναι ? Λοιπόν έχουμε και λέμε: Αρχικά πατάς F για να μπεις σε fighting stance, μετά πατάς και κρατάς αριστερό κλικ για να αρχίσει το animation που τραβά το βέλος στο τόξο,και ενώ έχεις πατημένο το αριστερό κλικ πατάς Χ για να μπεις σε "sniper mode",και μετά σημαδεύεις με το ποντίκι τον κάθε εχθρό ξεχωριστά πατώτας δεξί κλικ ενώ έχεις πατημένο ακόμα το αριστερό για να τον κάνεις register,και στο τέλος αφήνεις το αριστερό κλικ.Καλή τύχη να το αποστηθίσεις αυτό και να έχεις την υπομονή για να το κάνεις σε κάποια επικίνδυνη στρεσογόνη κατάσταση που ίσως βρεθείς και είναι ζήτημα ζωής και θανάτου του χαρακτήρα σου...


[b]Τελικά[/b]
Υπάρχουν πολλά προιόντα τα οποία ονομάζονται 'παιχνίδια' και διατίθονται με τη μία ή την άλλη μορφή. Μπορεί ένα 'παιχνίδι' όπως το Goat Simulator κάποιοι ίσως να μη το θεωρήσουν 'παιχνίδι',αλλά το γεγονός ότι το ίδιο το αναγνωρίζει αυτό,και πασσάρεται ως ανέκδοτο στην τιμή των 10ε,μας κάνει μερικούς να το εκτιμήσουμε για αυτό που είναι: ένα ανέκδοτο. Μερικά παιχνίδια όμως δεν αναγνωρίζουν το τι είναι. Όταν το Two Worlds II κυκλοφόρησε, παρουσιάστηκε ως 'σοβαρό' παιχνίδι με τιμή full price, το οποίο θα πρωτοπορούσε. Και σαφώς δεν θα πρότεινα σε κανέναν να το αγοράσει για full price 50-60 ευρώ εκείνη την εποχή,και γενικά σε κανέναν που θα ήθελε ένα σοβαρό παιχνίδι. Αν όμως το Two Worlds II,παρουσιαζόταν εξ' αρχής ως σάτιρα των παραδοσιακών PC και RPG games τα οποία παλαιότερα είχαν αυτή τη φήμη του δύσχρηστου και μπερδευτικού,και εμφανιζόταν στην αγορά με μια τιμή ανάλογη παρομοίων 'σατυρικών' παιχνιδιών,της τάξης των 5-10 ευρώ,τότε ίσως και να το πρότεινα,και να του έβγαζα το καπέλο. Όπως έχουν τα πράγματα όμως το Two Worlds II δεν έχει το χιούμορ που θα απαιτούσε μια σάτυρα, ούτε ποτέ παρουσιάστηκε ως τέτοια,αλλά η υπεροψία των υπεύθυνών του να το παρουσιάσουν ως ΑΑΑ πρωτοποριακό παιχνίδι,δεν με αφήνει παρά να του δώσω μια πολύ μικρή βαθμολογία. Τα προβλήματα είναι τόσα που μπαίνουν ανάμεσα σε εμένα και το gameplay,που δύσκολα θα αποκαλούσα αυτό το παιχνίδι playable.
Δεν αξίζει την αγορά,παρά μόνο ίσως από τους εξαιρετικά ελάχιστους ανθρώπους που τους έχουν ξεμείνει 5ε στο Steam Wallet,και είναι διατεθημένοι από περιέργεια να διαπιστώσουν το πως είναι να προσπαθούν να παίξουν ένα απ τα πιο πολύπλοκα και κουραστικά παιχνίδια που κυκλοφόρησαν τη τελευταία 10ετια..

[b]ΥΠΕΡ:[/b]
+Λεπτομερή textures.
+Ωραίος Ήλιος και Φεγγάρι.
+Τιμή 4.3ε στο Steam

[b]ΚΑΤΑ:[/b]
-Eνοχλητικό DRM / Activation
-Ενοχλητικα μενού
-Ενοχλητικός χειρισμός
-Ακόμα και η απλούστερη πράξη στο παιχνίδι,είναι πιο πολύπλοκη από οτιδήποτε πολύπλοκο έχεις δει σε άλλα action games.
-Αδιάφοροι χαρακτήρες
-Αnimations που θυμίζουν παιχνίδια της δεκαετίας του 1990
-Αδιάφορη και κλισέ ιστορία
Report this review Comments (0) | Was this review helpful? 1 0

Comments  

#1 thief (Level9) 15/02/2011 23:50
Πολυ καλο RPG.
#2 Lordwinter (Level28) 04/04/2012 05:55
Επιτέλους ένα αξιόλογο και αντικειμενικό review για το συγκεκριμένο παιχνίδι. Είναι εμφανώς πιο βελτιωμένο από τον προκάτοχό του και αξίζει κάποιος να ασχοληθεί μαζί του.
Score  7
7.27 User Score
(13  votes)
User Reviews 6
Genre: Action RPG
Developer: Reality Pump
Publisher: Topware Interactive
Διάθεση:
Players:
Requirements: 512MB RAM για XP ή 2GB RAM για Vista/7, Επεξεργαστής 2Ghz, Κάρτα γραφικών 512MB, Χώρος στο σκληρό δίσκο 8GB
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 2010-11-09
Χρήστες που το θέλουν (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το έχουν (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το είχαν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL)
thumb
RELATED GAMES
No Games found.
VIDEOS
No Videos found.

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
EA Sports FC 26   (7.5)
3.
User levels   (7.5)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (10.0)
6.
User levels   (10.0)
7.
User levels   (10.0)
8.
User levels   (9.5)