CD Projekt Red: "Αλλάξαμε τότε τον Geralt και οι αντιδράσεις ήταν τραγικές"
Ο Geralt, ο πρωταγωνιστής της σειράς των RPG The Witcher, παραλίγο να είχε ένα εντελώς διαφορετικό πρόσωπο. Στην πραγματικότητα, το είχε… για λίγο. Όμως η κοινότητα του παιχνιδιού το μίσησε τόσο πολύ που η CD Projekt Red πανικοβλήθηκε και το επανάφερε στην αρχική του μορφή. Το πρόβλημα ήταν η ανατομική ορθότητα. Ο Geralt δεν έμοιαζε αρκετά εξωγήινος ή άσχημος και αυτό δεν άρεσε στην κοινότητα.
Κατά τη διάρκεια του 2010 η CD Projekt Red ετοιμαζόταν να παρουσιάσει στον κόσμο το νέο της παιχνίδι, The Witcher 2: Assassins of Kings. Είχαν
διαρρεύσει κάποια βίντεο
πριν την επίσημη ανακοίνωση, αλλά όταν κυκλοφόρησαν και επίσημα μερικά screenshots, αποκάλυψαν έναν Geralt διαφορετικό από αυτόν που είχαν συνηθίσει οι παίκτες στο πρώτο Witcher. Ενώ στο πρώτο παιχνίδι ο Geralt είχε τις αναλογίες ενός τριγώνου, με πρόσωπο που κατέληγε σε μια μύτη χωρίς πηγούνι, τώρα είχε πιο "φυσιολογικές" αναλογίες και έμοιαζε με αληθινό άνθρωπο.
Σε έναν βαθμό, αυτό ήταν αναμενόμενο. Η μετάβαση από το Witcher 1 στο 2 συνοδεύτηκε και από την αλλαγή στο engine του παιχνιδιού, από το Aurora engine της BioWare (το ίδιο που χρησιμοποιήθηκε στο Neverwinter Nights), στη νέο engine της CD Projekt Red, Redengine. Ένα σχέδιο προσώπου που λειτουργούσε στο Aurora δεν θα δούλευε αναγκαστικά στο Redengine.
Όπως εξήγησε ο art director της εταιρείας, Pawel Mielniczuk: “Το πρόβλημα ήταν ότι το Witcher 1 ήταν πολύ στιλιζαρισμένο. Από καλλιτεχνική σκοπιά, είχε πολύ πιο απλή οπτική πιστότητα σε σχέση με τα Witcher 2 και 3. Το Aurora engine είχε χαμηλό αριθμό πολυγώνων, οπότε ο χαρακτήρας έδειχνε καλά έτσι. Αλλά το πρόσωπο του Geralt δεν ήταν καθόλου σωστό ανατομικά, απλώς έκανε καλή εντύπωση. Όταν άρχισε η παραγωγή του δεύτερου παιχνιδιού, είχαμε περισσότερες δυνατότητες, καλύτερο engine, μεγαλύτερο budget για πολυγωνικά μοντέλα, περισσότερους σχεδιαστές και μεγαλύτερη εμπειρία στην ανάπτυξη παιχνιδιών. Και το υπάρχον πρόσωπο του Geralt δεν ταίριαζε στο ύφος των υπόλοιπων χαρακτήρων.”
Η λύση ήταν απλή: ο επανασχεδιασμός του προσώπου του Geralt. Είπε μάλιστα γελώντας ο Mielniczuk : “Ας τον ξαναφτιάξουμε από την αρχή, κανείς δεν θα το προσέξει”. Συνέχισε λέγοντας: “Τον φτιάξαμε στην αρχή της ανάπτυξης του Witcher 2 και τον κυκλοφορήσαμε μαζί με ένα σύνολο από screenshots, προκειμένου να δούμε την αντίδραση του κόσμου. Οι αντιδράσεις ήταν τραγικές, μας διέλυσαν στα forums και σχεδόν ξεκίνησαν εξεγέρσεις”.
Η CD Projekt Red υποχώρησε μετά τις αντιδράσεις και χρειάστηκαν δύο χρόνια πειραματισμού και δοκιμών για να καταλήξουν στην τελική εμφάνιση. Εξήγησε ο ίδιος: “Καταλήξαμε σε ένα υβρίδιο μεταξύ του Geralt του Witcher 1 και ενός αληθινού ανθρώπου”. Όταν ξεκίνησε η ανάπτυξη του The Witcher 3, γύρω στο 2011–2012, παρουσιάστηκε ξανά η ευκαιρία να αλλάξει το πρόσωπο του Geralt. Αλλά αυτή τη φορά, δεν το τόλμησαν. Δήλωσε συγκεκριμένα ο Mielniczuk: “Χρησιμοποιήσαμε ακριβώς το ίδιο μοντέλο με του Witcher 2. Προσθέσαμε πολύγωνα, βελτιώσαμε textures, αλλά δεν το αγγίξαμε”.
Ο Mielniczuk, που ήταν ο σχεδιαστής του lead character του Witcher 3, ήθελε να αλλάξει το πρόσωπο: “Το προφίλ του Geralt είναι φοβερό, αλλά η άκρη της μύτης του ήταν μια συνεχής ευθεία από το μέτωπό του, κάτι σαν τις ελληνικές αναλογίες και δεν του ταίριαζε. Αλλά αποφασίσαμε ότι αυτός είναι ο Geralt, είναι αναγνωρίσιμος, ο κόσμος τον λατρεύει. Δεν θα κάνουμε το ίδιο λάθος δεύτερη φορά.”
Και φτάνουμε στο The Witcher 4, το οποίο βρίσκεται πλέον σε πλήρη ανάπτυξη, και ξέρουμε πως ο Geralt θα επιστρέψει με κάποιον τρόπο. Η σειρά μεταβαίνει ξανά σε νέο engine, αυτή τη φορά στο Unreal Engine 5. Υπάρχει λοιπόν ξανά η ευκαιρία για redesign.Ο ίδιος λέει: “Είναι ένας τόσο εδραιωμένος χαρακτήρας πλέον, που δεν θα τολμούσα να τον αγγίξω. Είναι επιτυχημένος χαρακτήρας επειδή το πρόσωπό του είναι αναγνωρίσιμο, ίσως και λόγω των απάνθρωπων χαρακτηριστικών στο πάνω μέρος του σώματος. Οπότε όχι, δεν θα άλλαζα τίποτα, μόνο textures, περισσότερες λεπτομέρειες. Θέλει ρεαλισμό μέσα από τις επιφάνειες, όχι από την ανατομία». Ο Henry Cavill, ο πρώην πρωταγωνιστής της σειράς στο Netflix, αποτελεί έμπνευση για τον Mielniczuk: “Ο Henry ήταν απλά τέλειος. Αν έκανα κάτι στο πρόσωπο, θα ήμουν πολύ πρόθυμος να σαρώσουμε τον Henry και να τον βάλουμε στο Witcher 4!”