Ο director του Witcher 3 λέει ότι τα games που δημιουργούνται αποκλειστικά με AI δεν έχουν ψυχή
Ο Konrad Tomaszkiewicz, director των The Witcher 3 και Cyberpunk 2077, δήλωσε ότι το στούντιo του, Rebel Wolves, χρησιμοποίησε τεχνολογίες AI στην ανάπτυξη του νέου RPG The Blood of the Dawnwalker, όμως πιστεύει ότι η τεχνητή νοημοσύνη πρέπει να υποστηρίζει και όχι να αντικαθιστά τον άνθρωπο.
Μιλώντας
στο Eurogamer
, ο Tomaszkiewicz εξήγησε ότι η ομάδα του χρησιμοποίησε AI-generated voice lines στα πρώιμα στάδια, αποκλειστικά για testing, πριν προσληφθούν κανονικοί voice actors.
«Θέλαμε να το έχουμε το συντομότερο δυνατό για να δοκιμάσουμε το παιχνίδι και να το επαναλάβουμε», είπε. «Όταν καταλήξαμε ότι η ιστορία λειτουργεί, ξεκινήσαμε τα κανονικά recordings. Νομίζω ότι αυτή η χρήση του AI είναι λογική».
Ο Tomaszkiewicz ξεκαθάρισε τη θέση του:
«Το AI πρέπει να βοηθάει τους ανθρώπους και να μην τους αντικαθιστά. Αν μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε για να κάνουμε τη ζωή των developers ευκολότερη, τότε είναι καλό».
Ο director πρόσθεσε ότι δεν είναι «κατά του AI», αλλά θέλει η τεχνολογία να εξελιχθεί σε εργαλείο αντίστοιχο με ένα Google Translate, χωρίς να παραβιάζει δικαιώματα και χωρίς να αντικαταστήσει δημιουργούς.
Τόνισε επίσης ότι τα games που θα γίνονται εξ ολοκλήρου μέσω AI δεν θα έχουν ψυχή. Ως παράδειγμα ανέφερε το episodic game Dispatch, λέγοντας ότι «δεν υπάρχει περίπτωση το AI να μπορούσε να δημιουργήσει κάτι τέτοιο».
Την ίδια στιγμή, άλλες προσωπικότητες του gaming εκφράζουν διαφορετικές θέσεις γύρω από το θέμα. Ο Dan Houser, συνιδρυτής της Rockstar, χαρακτήρισε πρόσφατα το AI «υπερεκτιμημένο», ενώ ο Ro Khanna ζήτησε ρυθμιστικό πλαίσιο γύρω από τη χρήση AI στο gaming, μετά την επιβεβαίωση ότι το Call of Duty: Black Ops 7 περιείχε AI-generated assets. Παράλληλα, ο Elon Musk μέσω του xAI επιδιώκει την ανάπτυξη ενός game που θα δημιουργηθεί εξ ολοκλήρου με AI tools.