Ο πρώην επικεφαλής της Bethesda, Pete Hines, εκφράζει έντονες ανησυχίες για τις συνδρομητικές υπηρεσίες στα games
Οι συνδρομητικές υπηρεσίες στο gaming έχουν αυξηθεί σημαντικά σε δημοτικότητα, ενώ εταιρείες-κολοσσοί όπως η Microsoft με το Xbox Game Pass ενισχύουν το επιχειρηματικό αυτό μοντέλο. Ο Pete Hines, πρώην επικεφαλής marketing και publishing της Bethesda που αποσύρθηκε από την εταιρεία μετά την εξαγορά της από τη Microsoft, μοιράστηκε την άποψή του για τις συνδρομές, εκφράζοντας έντονες ανησυχίες.
Σε
συνέντευξη
, ο Hines διευκρίνισε ότι δεν εργάζεται πλέον στη Bethesda και πως οι εσωτερικές γνώσεις που είχε παλαιότερα μπορεί να μην ισχύουν σήμερα. Παρ’ όλα αυτά, τόνισε πως εξακολουθεί να παρακολουθεί στενά τη βιομηχανία και ότι βλέπει να επαληθεύονται προβλέψεις που είχε κάνει στο παρελθόν για κοντόφθαλμες αποφάσεις. Η κύρια ένστασή του αφορά τα οικονομικά μοντέλα υπηρεσιών όπως το Game Pass, σε μια περίοδο με μαζικές απολύσεις, κλείσιμο στούντιο και ακυρωμένων games. Σύμφωνα με τον ίδιο «Οι συνδρομές είναι η νέα “κακιά λέξη”. Αν δεν ισορροπήσεις τις ανάγκες της υπηρεσίας με αυτές των δημιουργών περιεχομένου, χωρίς τους οποίους η συνδρομή δεν έχει αξία, έχεις πραγματικό πρόβλημα». Ο Hines υπογράμμισε ότι οι εταιρείες πρέπει να αναγνωρίζουν και να ανταμείβουν σωστά την προσπάθεια δημιουργίας. Η ανισορροπία αυτή, είπε, «πλήττει πολύ κόσμο», κυρίως τους developers.
Οι δηλώσεις του συμφωνούν με τις απόψεις του CEO της Take-Two, Strauss Zelnick, ο οποίος έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν θα κυκλοφορούσε νέο τίτλο του στο Game Pass την ημέρα κυκλοφορίας λόγω οικονομικών επιπτώσεων. Αν και η Microsoft προσφέρει όλα τα first-party games στο Game Pass από την πρώτη μέρα, η Sony δεν ακολουθεί την ίδια τακτική στο PlayStation Plus, με τον πρώην πρόεδρο της Sony, Jim Ryan, να θεωρεί το μοντέλο μη βιώσιμο. Η EA διαθέτει τη συνδρομή EA Play Pro ($17/μήνα) και η Ubisoft το Ubisoft+ ($18/μήνα), και οι δύο με πρόσβαση σε νέες κυκλοφορίες από την πρώτη μέρα. Παρά τις επιλογές αγοράς παιχνιδιών εκτός συνδρομής, αρκετοί εκφράζουν φόβους για τις μακροπρόθεσμες συνέπειες αυτού του μοντέλου. Η Microsoft πρόσφατα προχώρησε σε απολύσεις, ακυρώσεις και κλείσιμο στούντιο, ενώ το Xbox Game Pass απέφερε για πρώτη φορά σχεδόν $5 δισ. ετήσια έσοδα.