Ένας developer υποστηρίζει ότι το Halo MMO ακυρώθηκε για να προστατευθεί το stock bonus ενός στελέχους
Πίσω στο μακρινό 2005, είχαν κυκλοφορήσει φήμες που ήθελαν την εταιρεία ανάπτυξης του Age of Empires, Ensemble Studios, να αναπτύσσει ένα Halo MMO.
Το συγκεκριμένο εγχείρημα έφτασε σε ξαφνικό τέλος το 2008 όταν η Microsoft έκλεισε την εταιρεία, ωστόσο ένας από τους developers του MMO μοιράστηκε πληροφορίες για το χαμένο αλλά και ακυρωθέν game. Ο Sandy Petersen, ο οποίος πριν πάει στην Ensemble ήταν γνωστός για την δουλειά του πάνω στο Call of Cthulu TTRPG και στο Doom, δημοσίευσε στο X κάποιες αναμνήσεις του από το Halo MMO, το οποίο είχε κωδική ονομασία, Titan. Μάλιστα, αναφέρει ότι ο ίδιος ήταν υπεύθυνος για την κατασκευή του σύμπαντος του Titan, το οποίο θα λάμβανε χώρα πολύ νωρίτερα από όταν οι Halos κατέστρεψαν οποιαδήποτε ζωή με αντίληψη στον γαλαξία.
In 2008, Ensemble Studios started planning a gigantic MMO set in the Halo universe. We code-named it Titan. It was to take place tens of thousands of years ago, before the Halos were set off & destroyed all sentient life in the Galaxy.
I was in charge of the universe-building -… 
    pic.twitter.com/8eaSbEt81X
— Sandy Petersen (@SandyofCthulhu) 
    October 28, 2025
Ο Petersen ισχυρίστηκε ότι: “Η μικρότερη εκτίμηση που είχαμε εμείς και η Microsoft για τα συνολικά έσοδα του game ήταν 1.1 δις δολάρια”. Παλαιότερες αναφορές σχετικές με το ακυρωθέν MMO, δείχνουν ότι η Microsoft πίστευε πολύ σε αυτό και είχε παραχωρήσει έναν προϋπολογισμό ύψους 90 εκατομμυρίων δολαρίων. Σύμφωνα με τον Petersen, το πρόβλημα ξεκίνησε όταν ο Don Mattrick, ο οποίος έγινε επικεφαλής του Xbox το 2007, “αντιλήφθηκε ότι το stock bonus του βασιζόταν στα έσοδα που θα είχε η Microsoft από games, τα επόμενα τρία χρόνια”. Το συγκεκριμένο χρονικό περιθώριο δεν συμβάδιζε με αυτό του Titan, το οποίο αναμενόταν να χρειαστεί τρεισήμισι χρόνια για να ολοκληρωθεί.
Κλείνοντας, ο Petersen καταλήγει: “Και αυτό ήταν πέρα από την τελική ημερομηνία του Mattrick. Έτσι, απολύοντας ολόκληρη την Ensemble, δεν χρειαζόταν να πληρώνει για την ακριβή μας εταιρεία ανάπτυξης για τρία χρόνια και δεν τον ένοιαζε το Titan.” Ο ίδιος, δεν ανέφερε το αν είχε αποδείξεις για το αν ήταν όντως έτσι η κατάσταση ή αν απλώς έτσι νόμιζε εκείνος. Παλαιότερες αναφορές έλεγαν ότι το κλείσιμο της Ensemble σχετιζόταν και με την πολιτική ανωτέρων. Η θητεία του Mattrick στο Xbox ήταν σε μεγάλο βαθμό κάτι που έφερε τους fans απέναντί του, καθώς ο ίδιος ήταν υπεύθυνος για το Kinect, τον πολύ κακό επανασχεδιασμό του dashboard, καθώς και για το καταστροφικό λανσάρισμα του Xbox One. Σχολιάζοντας το κλείσιμο της Ensemble, ο Petersen είπε το εξής: “Το μόνο που έχασε ήταν μια εταιρεία ανάπτυξης παιχνιδιών που δεν πούλησε ποτέ κάτω από 3 εκατομμύρια αντίτυπα σε οτιδήποτε κυκλοφόρησε. Δεν πιστεύω ότι τίμησε τους μετόχους της Microsoft, αλλά οκ, ο Don ξεκίνησε την καριέρα του στην EA ως στέλεχος που απολύει”.