- Reviews
- Hell is Us
Hell is Us
Εξερευνήστε έναν κόσμο στον οποίο η θλίψη παίρνει σάρκα και οστά.
Εξερευνήστε έναν κόσμο στον οποίο η θλίψη παίρνει σάρκα και οστά.
Η Rogue Factor επιστρέφει με μια δημιουργία που ξεχωρίζει από όσα μας είχε παρουσιάσει στο παρελθόν. Η καναδική ομάδα, γνωστή για τα Mordheim και Necromunda στο χώρο των Turn-Based Tactical Strategy games, αφήνει πίσω της τη λογική των spin-offs και στρέφεται σε μια πιο προσωπική δημιουργία με έντονο αφηγηματικό χαρακτήρα. Υπό την αιγίδα της Nacon, το νέο της εγχείρημα έρχεται να συνδυάσει δράση, εξερεύνηση και ψυχολογικό βάθος σε ένα περιβάλλον εμφυλίου πολέμου, όπου μυστηριώδεις οντότητες έχουν εμφανιστεί μετά από ένα άγνωστο γεγονός.
Ο Jonathan Jacques-Belletête, με την εμπειρία του από τα Deus Ex: Human Revolution και Mankind Divided, δίνει στο παιχνίδι μια μοναδική καλλιτεχνική ταυτότητα. Από την παρουσίασή του τον Απρίλιο του 2022, το Hell is Us έδειξε ότι θέλει να σας βάλει σε μια ιστορία για την αναζήτηση ταυτότητας, με έναν κόσμο που αντικατοπτρίζει τους φόβους σας. Παρά τις μικρές ατέλειες, όπως η επαναληψιμότητα στις μάχες ή η έλλειψη καθοδήγησης, η ατμόσφαιρα και οι έξυπνοι γρίφοι του σας κρατάνε καθηλωμένους. Αν σας αρέσουν τα παιχνίδια που σας κάνουν να σκέφτεστε και να νιώθετε, το Hell is Us είναι μια εμπειρία που αξίζει να ζήσετε.

Αναζητώντας την αλήθεια στα χαλάσματα
Στο Hell is Us, παίρνετε τον ρόλο του Rémi, ενός ειρηνευτή των Οργανωμένων Εθνών που παρατάει το καθήκον του και επιστρέφει στη γενέτειρά του, την Hadea, για να βρει τους γονείς του. Η Hadea, μια χώρα ρημαγμένη από εμφύλιο πόλεμο, έχει κατακλυστεί από υπερφυσικά πλάσματα μετά από ένα μυστηριώδες γεγονός που ονομάζεται Calamity. Καθώς εξερευνάτε, έρχεστε αντιμέτωποι με έναν τόπο γεμάτο πόνο, ενοχές και μυστήριο. Η αφήγηση κινείται με αργό, προσεκτικό ρυθμό, εστιάζοντας πιο πολύ στο μυστήριο και τα συναισθήματα παρά στη δράση. Αυτό σας κάνει να νιώθετε ότι περπατάτε σε ένα σύνορο ανάμεσα στην πραγματικότητα και το άγνωστο, κρατώντας σας συνεχώς σε αγωνία για το τι θα αποκαλυφθεί.
Η ιστορία ξεκινά δυνατά και ασχολείται με δύσκολα θέματα όπως τα εγκλήματα του πολέμου αλλά και οι εσωτερικές συγκρούσεις του πρωταγωνιστή. Τα γεγονότα δεν εξηγούνται από την αρχή, κάτι που σας ωθεί να ψάξετε το περιβάλλον για να μάθετε περισσότερα. Οι διάλογοι είναι καλοδουλεμένοι, αλλά στο δεύτερο μισό η ιστορία χάνει λίγο τη δύναμή της, με κάποια γεγονότα να μοιάζουν αποσπασματικά. Η έλλειψη ξεκάθαρων οδηγιών ενισχύει την αίσθηση εξερεύνησης, αλλά μπορεί να σας μπερδέψει, καθώς πρέπει να παρατηρείτε προσεκτικά για να προχωρήσετε. Παρ’ όλα αυτά, το σενάριο ξεχωρίζει για το συναισθηματικό του βάθος και την ώριμη προσέγγιση, προσφέροντας μια εμπειρία που ξεφεύγει από τα συνηθισμένα Action Adventure παιχνίδια.
Η ανακάλυψη αξίζει περισσότερο από τη μάχη
Το Hell is Us σας βυθίζει σε έναν κόσμο γεμάτο μυστήριο, όπου η εξερεύνηση, οι μάχες και οι γρίφοι συνθέτουν μια μοναδική εμπειρία Action Adventure με στοιχεία Soulslike. Η Rogue Factor, γνωστή από το Mordheim: City of the Damned, δημιουργεί ένα παιχνίδι που δίνει έμφαση στην ελευθερία σας, χωρίς να σας κρατάει από το χέρι. Το gameplay χτίζεται γύρω από τρεις βασικούς πυλώνες, την περιπλάνηση σε έναν ανοιχτό, σουρεαλιστικό κόσμο, τις μάχες ενάντια σε υπερφυσικούς εχθρούς και τελευταίο αλλά και κυριότερο την επίλυση γρίφων που συνδέονται με την ιστορία. Αν και το παιχνίδι έχει δυνατά σημεία, όπως η ατμόσφαιρα και οι επιλογές προσβασιμότητας, πέφτει σε παγίδες όπως η επαναληψιμότητα και η έλλειψη καθοδήγησης.
Η εξερεύνηση είναι το πιο δυνατό κομμάτι του παιχνιδιού. Ο κόσμος του Hell is Us σας καλεί να περιπλανηθείτε σε ερειπωμένα τοπία γεμάτα υπερφυσικά στοιχεία, χωρίς χάρτη ή πυξίδα. Αυτή η επιλογή από τους developers είναι ιδιαίτερη αφού σας κάνει να νιώθετε σαν πραγματικός εξερευνητής, καθώς ανακαλύπτετε σημειώματα, αντικείμενα και περιβαλλοντικές λεπτομέρειες που ξετυλίγουν την ιστορία. Οι γρίφοι είναι έξυπνοι και σας προκαλούν να παρατηρείτε το περιβάλλον σας. Για παράδειγμα, μπορεί να χρειαστεί να βρείτε κωδικούς κρυμμένους σε τοίχους ή να συνδυάσετε αντικείμενα για να ανοίξετε κλειδωμένες πόρτες. Αυτή η ερευνητική διάσταση προσθέτει βάθος και σας κρατάει σε εγρήγορση, αν και η έλλειψη καθοδήγησης μπορεί μερικές φορές να σας αφήσει να περιπλανιέστε χωρίς σαφή στόχο, κάτι που ίσως κουράσει.

Οι μάχες είναι γρήγορες και απαιτούν καλές αντιδράσεις, με συνδυασμούς επιθέσεων, αποκρούσεων και αποφυγών, θυμίζοντας τίτλους όπως το Bloodborne. Έχετε στη διάθεσή σας διάφορα όπλα, από σπαθιά μέχρι υπερφυσικές ικανότητες, ενώ ένα αρκετά απλό skill tree σας επιτρέπει να προσαρμόσετε το στυλ παιχνιδιού σας. Επιπλέον εκτός από τα δικά σας skills, έχετε και αυτά του βοηθού σας, ενός drone, το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε επιθετικά ή αμυντικά και το οποίο το έχετε μαζί σας καθ’ όλη την διάρκεια του ταξιδιού. Ένα μεγάλο πλεονέκτημα είναι οι ρυθμίσεις δυσκολίας, που σας δίνουν τη δυνατότητα να προσαρμόσετε την εμπειρία, κάνοντας το παιχνίδι προσιτό ακόμα και σε αρχάριους. Ωστόσο, οι μάχες γίνονται επαναλαμβανόμενες, καθώς οι εχθροί δεν παρουσιάζουν αρκετή ποικιλία. Τα boss fights είναι μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού και ακολουθούν παρόμοια μοτίβα, μειώνοντας έτσι την πρόκληση.
Η ελευθερία σας να επιλέξετε πώς θα προσεγγίσετε το παιχνίδι είναι αξιοσημείωτη, ωστόσο τα fetch quests σε συγκεκριμένα σημεία γίνονται επαναλαμβανόμενα και κουραστικά. Χωρίς ξεκάθαρες οδηγίες, μπορεί να πιάσετε τους εαυτούς σας να γυρνάνε άσκοπα, κάτι που σπάει τη ροή του παιχνιδιού. Επίσης, το μενού εξοπλισμού και ικανοτήτων, καθώς και οι μεταβάσεις μεταξύ περιοχών παρουσιάζουν προβλήματα. Για παράδειγμα στα μενού, οι μεταβάσεις είναι αργές και υπάρχει έλλειψη σαφήνειας για το τι σημαίνει το κάθε εικονίδιο. Οι φορτώσεις ανάμεσα σε περιοχές, αν και σύντομες, διακόπτουν την εμπειρία, ειδικά όταν επιστρέφετε σε προηγούμενα σημεία για να ολοκληρώσετε γρίφους. Αυτά τα ζητήματα, μαζί με την ασυμμετρία στην αφήγηση που χάνει το ενδιαφέρον της στο δεύτερο μισό, αφαιρούν από τη συνολική απόλαυση.

Για να τερματίσετε το Hell is Us, θα χρειαστείτε περίπου 18-25 ώρες, με τον συντάκτη να βλέπει τους τίτλους του τέλους στις 19 ώρες. Αυτό που παίζει φυσικά κύριο ρόλο στο πόσο θα σας πάρει ο τερματισμός, σχετίζεται άμεσα με το πόσο εξερευνάτε, ή αν προτιμάτε να εστιάζετε μόνο στην κύρια ιστορία. Για παράδειγμα αν σας αρέσει να ψάχνετε κάθε γωνιά και να λύνετε όλους τους γρίφους, μπορεί να φτάσετε τις 35-45 ώρες, αλλά η έλλειψη κινήτρων για επανάληψη περιορίζει τη διάρκεια. Επιπλέον η ασυμμετρία στην αφήγηση που κάνει κοιλιά στο δεύτερο μισό μπορεί να σας κάνει να βιαστείτε προς το φινάλε.
Συνολικά, το gameplay του Hell is Us σας κερδίζει με την ατμόσφαιρα και τους γρίφους του, αλλά χάνει πόντους λόγω επαναληψιμότητας στις μάχες και προβλημάτων στα μενού. Ωστόσο, αν σας αρέσουν τα παιχνίδια που σας προκαλούν να εξερευνήσετε και να σκεφτείτε, θα βρείτε πολλά να αγαπήσετε.
Ξετυλίξτε τα Μυστικά της Παλεστίν..... εεεε της Hadea
Τοπία που αφηγούνται ιστορίες τρόμου και πόνου
Από τη στιγμή που ξεκινάτε το Hell is Us, τα γραφικά σας τραβάνε αμέσως την προσοχή. Η Rogue Factor έχει φτιάξει έναν κόσμο γεμάτο αντιθέσεις, όπου η ομορφιά της φύσης συναντά τα ερείπια ενός πολέμου. Τα τοπία της Hadea, με καμένα δάση, έρημα χωριά και πεδία μάχης βγαλμένα από μεταποκαλυπτική ταινία, δημιουργούν μια μυστηριώδη ατμόσφαιρα που ταιριάζει απόλυτα με την ιστορία. Κάθε περιοχή έχει τη δική της ταυτότητα, ενώ ο φωτισμός δίνει μια κινηματογραφική αίσθηση που σας βυθίζει στον κόσμο.
Οι χαρακτήρες είναι καλοσχεδιασμένοι, με κινήσεις και εκφράσεις που αποτυπώνουν τα συναισθήματά τους. Αν και δεν φτάνουν το επίπεδο μεγάλων AAA τίτλων, οι λεπτομέρειες στους βασικούς χαρακτήρες είναι προσεγμένες. Οι εχθροί ξεχωρίζουν με την υπερφυσική τους εμφάνιση, που εντυπωσιάζει στην αρχή, αλλά η έλλειψη ποικιλίας τους μπορεί να σας κάνει να βαρεθείτε οπτικά μετά από λίγο. Παρ’ όλα αυτά, ο σχεδιασμός τους παραμένει μοναδικός και ταιριάζει με το σκοτεινό ύφος του παιχνιδιού.

Η Unreal Engine 5 κάνει καλή δουλειά, προσφέροντας εντυπωσιακά εφέ φωτισμού, σκιές και σωματίδια. Το frame rate παραμένει σταθερό, ακόμα και στις πιο φορτωμένες σκηνές, κάτι που σας κρατάει μέσα στην εμπειρία χωρίς διακοπές. Υπάρχουν μικρά bugs, που ωστόσο όμως δεν χαλάνε τη συνολική εικόνα. Η απόδοση είναι εξαιρετική τόσο στο Xbox Series X όσο και στο PS5, με ομαλή κίνηση στα 60 fps σε performance mode και εντυπωσιακά γραφικά στα 60 fps σε quality mode. Και στις δύο κονσόλες, το παιχνίδι τρέχει χωρίς προβλήματα, με ελάχιστα stuttering ή glitches. Τέλος, στο Xbox Series S δεν προσφέρονται επιλογές για την ανάλυση, καθώς το παιχνίδι είναι κλειδωμένο στα 30 fps.
Ο καλλιτεχνικός σχεδιασμός είναι το μεγάλο ατού. Η χρήση χρωμάτων, η αντίθεση φωτός και σκότους και η προσεγμένη γεωμετρία των ερειπίων αποτυπώνουν το χάος του πολέμου. Ο Jonathan Jacques-Belletête, ο creative director του Hell is Us, δίνει στον κόσμο του μια ξεχωριστή ταυτότητα. Κάθε τοπίο μοιάζει να αφηγείται τη δική του ιστορία, κάνοντας έτσι τον κόσμο όχι μόνο όμορφο, αλλά και συναισθηματικά φορτισμένο. Τα γραφικά δεν είναι απλώς εντυπωσιακά, αλλά σας κάνουν να νιώθετε το βάρος του κόσμου που εξερευνάτε.
Ψίθυροι εμφυλίου πολέμου
Ο ήχος στο Hell is Us σας βυθίζει στον σκοτεινό του κόσμο, με τη Rogue Factor να επιλέγει ήπιες, διάσπαρτες μελωδίες με χαμηλούς τόνους που αναδεικνύουν το μελαγχολικό κλίμα της ιστορίας. Όταν η ένταση ανεβαίνει, η μουσική γίνεται πιο δυναμική, αλλά ποτέ υπερβολική, δίνοντάς σας την αίσθηση ότι παίζετε σε μια κινηματογραφική περιπέτεια. Αυτή η επιλογή κάνει τον κόσμο πιο ζωντανό και ενισχύει την αίσθηση απομόνωσης του πρωταγωνιστή.
Οι ήχοι του περιβάλλοντος κλέβουν την παράσταση. Ο ήχος του ανέμου που περνά μέσα από τα ερείπια, οι μακρινές εκρήξεις και το τρίξιμο των βημάτων σας στο χώμα σας κάνουν να νιώθετε ότι βρίσκεστε σε έναν κατεστραμμένο κόσμο. Τα ηχητικά εφέ των όπλων είναι ρεαλιστικά, με κάθε χτύπημα να έχει βάρος, αν και δεν φτάνουν ποτέ το επίπεδο άλλων μεγάλων Action Adventure παιχνιδιών. Αυτά τα στοιχεία σας βάζουν στην καρδιά ενός τόπου, γεμάτου κίνδυνο και μυστήριο.

Οι φωνές των χαρακτήρων είναι καλοδουλεμένες, με τις κύριες ερμηνείες να περνάνε το συναίσθημα με φυσικότητα. Οι δευτερεύοντες χαρακτήρες, ωστόσο, ακούγονται μερικές φορές λίγο ξύλινοι. Το lip-sync δουλεύει καλά, ενώ οι διάλογοι είναι σκηνοθετημένοι έτσι που να κρατάνε το ενδιαφέρον σας. Συνολικά, ο ήχος δεν ξεχωρίζει από μόνος του, αλλά δένει τέλεια με το παιχνίδι, προσφέροντας μια ισορροπημένη εμπειρία που σας βοηθά να χαθείτε στον κόσμο, χωρίς ωστόσο να κλέβει την προσοχή από το gameplay ή την ιστορία.
Εξερεύνηση σε έναν κόσμο γεμάτο πληγές
Το Hell is Us είναι ένα τολμηρό παιχνίδι που ξεφεύγει από τα συνηθισμένα Action Adventure. Η Rogue Factor σας δίνει μια εμπειρία γεμάτη συμβολισμούς, όπου ο κόσμος και οι επιλογές σας μιλούν πιο δυνατά από τους διαλόγους ή τις μεγάλες σκηνές δράσης. Η μυστηριώδης ατμόσφαιρα και το gameplay που σας αφήνει να εξερευνήσετε ελεύθερα δείχνουν ότι η ομάδα ήθελε κάτι βαθύτερο. Καθώς περιπλανιέστε στα ερείπια της Hadea, νιώθετε πως συμμετέχετε στην αποκάλυψη ενός μυστηρίου που σας κρατάει σε εγρήγορση.
Παρά τα δυνατά του σημεία, το παιχνίδι έχει τις αδυναμίες του. Οι επαναλαμβανόμενες μάχες, η έλλειψη καθοδήγησης και η αφήγηση που χάνει τη δύναμή της στο δεύτερο μισό, το εμποδίζουν να απογειωθεί. Ωστόσο, αν ψάχνετε για κάτι που σας βάζει να σκεφτείτε, το Hell is Us θα σας κερδίσει. Με όμορφα γραφικά, ισορροπημένο ήχο και επιλογές δυσκολίας που το κάνουν προσιτό, ξεχωρίζει για την ταυτότητά του.
Θετικά:
- Ωραία ατμόσφαιρα και κόσμος γεμάτος μυστήριο
- Πολύ καλός σχεδιασμός γρίφων και εξερεύνηση
- Αρκετές επιλογές ρύθμισης δυσκολίας και προσβασιμότητα
Αρνητικά:
- Επαναληψιμότητα στις μάχες και έλλειψη ποικιλίας εχθρών και boss fights
- Επαναλαμβανόμενα fetch quests
- Ασυμμετρία στην αφήγηση με μείωση ενδιαφέροντος στο δεύτερο μισό
- Μειονεκτήματα στην εμπειρία χρήσης μενού
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 7
Gameplay: 7.5
Σενάριο: 8.5
Αντοχή: 7
Γενικά: 7.4
Ένα ατμοσφαιρικό Action Adventure με βάθος, που σας βάζει να σκεφτείτε.
Δημήτρης Παλιάρος
NEWS
VIEW ALL
Hell is Us: Demo και απαιτήσεις στα PC
Η εταιρεία ανάπτυξης Rogue Factor και η Nacon ανακοίνωσαν το Steam demo του Hell is Us και τις απαιτήσεις στα PC. Tο demo θα είναι διαθέσιμο από τις 2 έως τις 16 Ιουνίου, αλλά δεν θα είναι διαθέ...Posted (04 Jun 2025)
Hell is Us
[Αρχική Δημοσίευση: 13/4/22] Ο publisher Nacon και η εταιρεία ανάπτυξης Rogue Factor, ανακοίνωσαν το νέο Action Adventure Hell is Us. Η περιγραφή που έδωσαν είναι η εξής: Η χώρα κρύβει ένα σκοτεινό μ...Posted (13 Feb 2025)
