- Reviews
- Assassin's Creed: Revelations
Assassin's Creed: Revelations
HotΠήραν την Πόλη οι οχτροί…
Η Ubisoft φαίνεται πως έχει καθιερώσει τα τελευταία χρόνια μια ετήσια επίσκεψη στον συναρπαστικό κόσμο του Assassin’s Creed. Έτσι, μας παραδίδει και φέτος (την ίδια σχεδόν ημερομηνία) το νεότερο μέλος της σειράς με την ονομασία Assassin’s Creed: Revelations.
Αν είναι κάτι για το οποίο η Γαλλική εταιρία παραγωγής αξίζει τα εύσημα, είναι για την συνεχή προσπάθειά της να βελτιώνει τη σειρά, σεβόμενη τους παίκτες και παραδίδοντάς μας ολοένα και καλύτερους τίτλους. Ακονίστε τις hidden blades σας λοιπόν, φορέστε την κουκούλα σας και ετοιμαστείτε για ένα leap of faith στην τέταρτη αυτή συνέχεια της επιτυχημένης σειράς.
Σενάριο
Το παιχνίδι περιλαμβάνει όλους τους κύριους χαρακτήρες που μας έχουν συστηθεί στις χωροχρονικές μας περιπέτειες μέχρι τώρα: τον Ezio Auditore da Firenze, τον Altaïr ibn La-Ahad και φυσικά τον Desmond Miles. Για τους αμύητους, ο πρώτος είναι Ιταλός δολοφόνος από την περίοδο της Αναγέννησης, ο δεύτερος Άραβας δολοφόνος κατά τον Μεσαίωνα, ενώ ο τρίτος είναι ο σύγχρονος πρωταγωνιστής μας, απόγονος των δύο προαναφερθέντων, ο οποίος μέσω του ειδικού μηχανισμού “Animus”, εισβάλει στην ψυχή τους και αποκαλύπτει άγνωστες πτυχές του παρελθόντος τους. Στον φετινό τίτλο, τον πρώτο λόγο έχει ο Ezio, ήρωας των δύο προηγούμενων Assassin’s Creed, τον οποίο και θα χειρίζεστε κατά κύριο λόγο, ολοκληρώνοντας το δικό του κεφάλαιο στην ιστορία.

Η πλοκή συνεχίζεται από εκεί που την αφήσαμε στο Assassin’s Creed: Brotherhood. Το μυαλό του Desmond έχει καταρρεύσει, από τα γεγονότα των προηγούμενων επεισοδίων και για να τον σώσουν, οι Assassins τον μεταφέρουν σε μια ασφαλή περιοχή μέσα στο Animus. Ο Desmond ξυπνάει εκεί και συναντάει τον Subject 16, ο οποίος βρισκόταν στο Animus πριν από αυτόν. Ο Subject 16, ο οποίος είναι πλέον παγιδευμένος σε αυτό το μέρος αφού το φυσικό του σώμα είναι νεκρό, του εξηγεί ότι πρέπει να κάνει «ανασυγκρότηση» στο μυαλό του για να γλιτώσει. Για να διαχωρίσει τα κομμάτια της προσωπικότητάς του από αυτά των προγόνων του, θα πρέπει να συνεχίσει να βιώνει τις αναμνήσεις τους μέχρι να μην έχουν τίποτα άλλο να του φανερώσουν. Τότε και μόνο θα μπορέσει ο Animus να διαχωρίσει τις μνήμες των τριών οντοτήτων.
Κάπου εκεί τελειώνουν τα «τεχνικά» θέματα της υπόθεσης και αρχίζει η δράση. Ο Desmond μπαίνει σε ένα memory portal μέσα στο Animus και μεταφέρεται στις αναμνήσεις του Ezio, αρκετά χρόνια μετά τα γεγονότα των προηγούμενων δύο παιχνιδιών. Ο Ιταλός ήρωάς μας είναι φανερά μεγαλύτερος σε ηλικία, με ένα χαρακτηριστικό γκρίζο μούσι να υποδηλώνει τα χρόνια και την εμπειρία του.
Στις πρώτες εισαγωγικές σκηνές δράσης του παιχνιδιού, βρίσκεστε στη Masyaf, όπου ακολουθείτε τα χνάρια του Altair για να ανακαλύψετε τον πραγματικό σκοπό του τάγματος των Assassins. Εκεί θα συναντήσετε για μια ακόμη φορά τους («κακούς» της υπόθεσης) Templars και θα βρείτε την είσοδο για την βιβλιοθήκη του Altair. Για να μπορέσετε να μπείτε όμως θα χρειαστείτε πέντε κλειδιά και η αναζήτησή σας θα σας φέρει τελικά στην Κωνσταντινούπολη το σωτήριο έτος 1511 μ.Χ. Εκεί εξελίσσεται η κυρίως δράση, που θα φέρει στον δρόμο σας πολλούς και διάφορους. Οι Assassins, οι κατακτητές Οθωμανοί, οι δολοπλόκοι Templars, μέχρι και οι Ρουμάνοι τσιγγάνοι, συνθέτουν ένα πολυπολιτισμικό ψηφιδωτό, καθώς ξετυλίγεται η ιστορία του Assassin’s Creed: Revelations.
Gameplay
Ο πυρήνας του gameplay είναι και εδώ παρών και σχεδόν ανέπαφος, με όλα τα γνώριμα χαρακτηριστικά που καθιέρωσαν τη σειρά, ιδίως από το δεύτερο μέρος κι έπειτα. Ετοιμαστείτε για συνεχές τρέξιμο και parkour στα στενά και τις στέγες της Κωνσταντινούπολης, σκαρφάλωμα σε πύργους, κάστρα και εκκλησίες, αιματηρές μάχες με κάθε λογής αντιπάλους και φυσικά μπόλικες στυγνές εκτελέσεις με τον τρόπο που μόνο ένας assassin ξέρει.
Ο τρόπος που ξετυλίγεται η πλοκή είναι ο λίγο έως πολύ γνωστός. Μετακινείστε στα διάφορα checkpoints στην πόλη για να ενεργοποιήσετε τις κύριες αποστολές, οι οποίες παρουσιάζουν αρκετά μεγάλη ποικιλία και κυμαίνονται στο αναμενόμενο ύφος των προηγούμενων παιχνιδιών. Θα λάβετε μέρος σε δολοφονίες, κυνηγητά, μάχες, παρακολουθήσεις, εντοπισμό στόχων και πολλές ακόμη δραστηριότητες. Εκτός από το βασικό story, υπάρχει και μια μεγάλη πληθώρα από side missions, οι οποίες προωθούν την πολυεπίπεδη πλοκή, χωρίς να παρουσιάζουν πάντοτε το ανάλογο ενδιαφέρον.
Ο Ezio και αν εγέρασε…
Σε όσους άρεσαν οι αποστολές εξερεύνησης στα προηγούμενα παιχνίδια, όπως στις χαρακτηριστικές κατακόμβες, τα καλά νέα είναι ότι είναι παρούσες και τώρα. Θα πρέπει να βρείτε το δρόμο σας μέσα σε ανισόπεδους χώρους με άλματα και ακροβατικά, όμως η αίσθηση που αφήνουν μερικές από αυτές είναι ότι είναι λίγο πιο εύκολες από τα προγενέστερα games, άρα λιγότερο συναρπαστικές.

Φυσικά δεν ξεχνάμε πως ο Ezio είναι πλέον μορφή στους κύκλους του, και ως μεγάλος δάσκαλος έχει σαν καθήκον να βρει και να στρατολογήσει νέους assassins. Οι μαθητευόμενοί σας λοιπόν, εκτός του ότι μπορούν ανά πάσα στιγμή, εάν τους καλέσετε, να σπεύσουν να σας βοηθήσουν δολοφονώντας τον στόχο που έχετε υποδείξει, εξυπηρετούν και έναν ακόμη σκοπό. Μπορείτε να τους στείλετε σε διάφορες περιοχές της Ευρώπης και να εκτελέσουν κάποια αποστολή, αυξάνοντας την επιρροή του τάγματος των Assassins. Όσο οι βοηθοί σας ολοκληρώνουν τις αποστολές τους, ανεβαίνουν level και αναβαθμίζουν κι αυτοί με την σειρά τους τα όπλα και το armor τους.
Όπως και στο AC: Brotherhood, έτσι και εδώ, μπορείτε να καταλάβετε περιοχές που ελέγχουν οι εχθροί σας, σκοτώνοντας τον υπεύθυνο αξιωματικό και βάζοντας φωτιά στον πύργο τους. Αυτές οι περιοχές περνούν στον έλεγχο σας και αποτελούν τα λεγόμενα den. Το νέο στοιχείο σε αυτή την πτυχή του παιχνιδιού, είναι πως οι εχθροί σας επιχειρούν να ανακαταλάβουν τις περιοχές αυτές κι έτσι περνάμε σε ένα minigame τύπου tower defence.
Ο Ezio παίρνει το ρόλο του στρατηγού κι εσείς καλείστε να τοποθετήσετε τις μονάδες σας κατάλληλα, έτσι ώστε να απωθήσετε τους αντιπάλους από τη περιοχή. Σε γενικές γραμμές αυτό ίσως είναι και το πιο βαρετό κομμάτι του παιχνιδιού, αφού εκτός του ότι είναι λίγο άσχετο με τα υπόλοιπα πράγματα που κάνετε, δεν προσφέρει και κάποια τρομερή συγκίνηση. Περισσότερο μάλλον σας κόβει την φόρα από την κύρια υπόθεση.

Υπάρχουν και οι άλλοι δύο
Εκτός από την κύρια ιστορία με πρωταγωνιστή τον Ezio, στο Revelations θα συναντήσετε κι έναν αριθμό από flashback αποστολές, όπου θα χειρίζεστε τον πρώτο χρονικά ήρωά μας, τον Altair. Οι αποστολές αυτές παρουσιάζουν μεγάλη ποικιλία και είναι μια πολύ εμπνευσμένη προσθήκη που συμβάλλει τα μέγιστα στην ατμόσφαιρα και την πλοκή. Επίσης, κρατάνε το ενδιαφέρον της περιπέτειάς μας αμείωτο, καθώς στην πορεία θα διαπιστώσετε πως οι μοίρες των δύο αντρών συγκλίνουν.
Τέλος, στην υπόθεση έχουμε και τα σημεία που πρωταγωνιστεί ο Desmond. Στο ονειρικό περιβάλλον του Animus, παίρνετε τον έλεγχο του τρίτου μας ήρωα και περιηγείστε σε πρώτο πρόσωπο, προσπαθώντας να λύσετε κάποια puzzles, τα οποία μας φέρνουν λίγο στο μυαλό το Portal. Μπορεί και αυτές οι αποστολές να ακούγονται κάπως άσχετες με την κύρια δράση, αλλά εκτός του ότι περιέργως «δένουν» με την ιστορία, αν αναλογιστούμε τον σημαντικό ρόλο που παίζει ο Animus, είναι και προαιρετικές. Εάν δεν σας αρέσουν, πολύ απλά μπορείτε να τις παρακάμψετε.
Όπλα και… βόμβες
Μία σημαντική προσθήκη στο οπλοστάσιο του Ezio, η οποία αποτελεί και ένα από τα καινούρια στοιχεία του παιχνιδιού, είναι η hookblade, η οποία αντικαθιστά την μία από τις δύο λεπίδες που έχετε στους καρπούς σας και έχει σχήμα γάντζου. Σκοπός της είναι να διευκολύνει τα ακροβατικά σας, αφού σας επιτρέπει να γραπώνεστε από σημεία που υπό άλλες συνθήκες θα ήταν απρόσιτα. Όταν σκαρφαλώνετε σας δίνει την δυνατότητα να πιάνεστε από υψηλότερα σημεία, ενώ μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε για να γλιστράτε πάνω σε σκοινιά (ziplines) που ενώνουν τις οροφές της πόλης. Tο τελευταίο stunt αποτελεί και μια πολύ διασκεδαστική προσθήκη, αφού εάν υπάρχει αντίπαλος στο τέλος της γραμμής, μπορείτε να εκτελέσετε ένα άκρως θεαματικό assassination από ψηλά.
Το μαγικό ταξίδι μας στον χρόνο και στον κόσμο των Αssassins συνεχίζεται…
Στη διάθεσή σας υπάρχει και μία μεγάλη ποικιλία από βόμβες, τις οποίες είτε τις βρίσκετε έτοιμες, είτε μαζεύετε υλικά και τις κατασκευάζετε σε ειδικούς πάγκους. Τα υλικά και οι συνδυασμοί τους είναι πάρα πολλά και μπορείτε να φτιάξετε κάθε λογής βόμβα όπως με θραύσματα, με καπνό, με δηλητήριο κτλ. Βέβαια, δεν ξέρω κατά πόσο θα ενθουσιαστείτε με την ιδέα της χρησιμοποίησής τους, αφού θα διαπιστώσετε ότι ο κλασικός τρόπος αντιμετώπισης των εχθρών είναι πολύ πιο διασκεδαστικός. Επίσης, είναι φανερή μία διάχυτη εμμονή με τις βόμβες σε όλο το παιχνίδι, αφού συνέχεια θα βρίσκετε υλικά και πάγκους, λες και σας προτρέπουν οι προγραμματιστές για κάποιο λόγο να τα χρησιμοποιήσετε.
Τα υπόλοιπα όπλα είναι τα γνωστά της σειράς και περιλαμβάνουν σπαθιά, τσεκούρια, χαντζάρες, στιλέτα, crossbows, πιστόλια και άλλα. Ο χειρισμός δεν έχει δραματικές αλλαγές, ενώ οι όποιες μικροδιαφορές είναι πολύ εύστοχα ενταγμένες στη φιλοσοφία του παιχνιδιού. Βελτιωμένος είναι ο τρόπος που χειρίζεστε τα ranged όπλα όπως το πιστόλι, αφού το σημάδι γίνεται σχεδόν αυτόματα στον στόχο που έχετε lockάρει. Μπορείτε να έχετε απευθείας πρόσβαση σε ένα δευτερεύον όπλο, μαζί με το κύριο, πατώντας το πάνω κουμπί της τετράδας, ενώ το δεξί είναι αυτό με το οποίο θα χειρίζεστε, κυρίως το hookblade. Κατά τα άλλα, ετοιμαστείτε για μόνιμο πάτημα του R1 για τρέξιμο, σκαρφάλωμα αλλά και αποφυγές κατά την μάχη.

Το σύστημα μάχης είναι μια από τα ίδια και μπορείτε σχετικά εύκολα να ξεπαστρέψετε τους υπερδιπλάσιους εχθρούς, οι οποίοι περισσότερο δείχνουν να σας φοβούνται, παρά προσπαθούν να σας επιτεθούν. Βέβαια αυτό δεν μας χαλάει ποτέ, αφού είναι φυσικό οι απλοί στρατιώτες να φοβούνται έναν…master assassin! Κατά τη διάρκεια μιας μάχης, μπορείτε να έχετε πρόσβαση στο inventory (και ταυτόχρονη παύση της δράσης). Στα πτώματα μπορείτε να κάνετε loot και να τα μεταφέρετε αν θέλετε σε άλλο σημείο για να μην τραβήξετε τη προσοχή. Επιπλέον, με τα χρήματα που κερδίζετε αγοράζετε όπλα και armor από τον blacksmith, καθώς επίσης επισκευάζετε το ήδη υπάρχον Armor σας. Τέλος, κλείνοντας με το story απλά θα αναφέρουμε ότι ησυνολική διάρκεια του Assassin's Creed: Revelations θα σας κρατήσει γύρω στις 10-12 ώρες, ανάλογα με το επίπεδό σας.
Multiplayer
Ακολουθώντας τα χνάρια του προκάτοχού του, το multiplayer mode του Assassin’s Creed: Revelations πραγματικά εντυπωσιάζει. Εμπλουτίζοντας σε μεγάλο βαθμό αυτό του προηγούμενου τίτλου, μπορεί να σταθεί και μόνο του σαν μια νέα gaming εμπειρία.
Ας δούμε όμως τα διαθέσιμα modes. Καταρχήν στο νέο Deathmatch πρέπει να εντοπίσετε και να εξολοθρεύσετε τους αντίπαλους assassins. Αυτό που θα απογειώσει την εμπειρία σας είναι η έλλειψη της «πυξίδας» που υποδεικνύει τον αντίπαλο, με αποτέλεσμα να πρέπει να χρησιμοποιήσετε το “eagle vision”, κάτι που κάνει το κυνήγι πιο αληθοφανές. Νέα επίσης προσθήκη είναι και το Artifact Assault στο οποίο δράτε ομαδικά, κάτι σαν το Capture the flag. Επιστρέφουν επίσης τα γνωστά modes όπως το Wanted mode, όπου πρέπει να εντοπίσετε και να σκοτώσετε έναν συγκεκριμένο στόχο για να προχωρήσετε στον επόμενο.
Φέτος σας παρέχεται μια μεγάλη ποικιλία από χάρτες, ενώ το interface είναι ανανεωμένο και πιο λειτουργικό. Όσο αποκτάτε experience ανεβαίνετε level, με το ανώτερο να είναι το 5. Παράλληλα, θα βλέπετε πως διαδραματίζεται η ιστορία του Revelations μέσα από τα μάτια των Templars, αφού υπάρχει και story mode που σας επιτρέπει να μάθετε περισσότερα καθώς «εκπαιδεύεστε» στις εγκαταστάσεις της Abstergo. Τέλος, το customization menu του χαρακτήρα σας είναι ανανεωμένο και πιο πλήρες.
Γραφικά
Η ποιότητα γραφικών κυμαίνεται στα γνωστά υψηλά στάνταρ που μας έχει συνηθίσει η Ubisoft. Η Κωνσταντινούπολη, όντας και στην πραγματικότητα ένα σταυροδρόμι που συνέδεε ανατολή και δύση, μοιάζει με ένα μίγμα των τοποθεσιών από τα τρία πρώτα παιχνίδια. Πιο πολύχρωμη και ζωντανή, είναι πραγματικά απολαυστική στην περιήγηση και εξαιρετικά σχεδιασμένη. Φυσικά δεν λείπουν και οι πιστές αντιγραφές μνημείων (όπως η Αγία Σοφία) που αποτελούν trademark της σειράς και συμπληρώνουν το περιβάλλον σε ένα εντυπωσιακό οπτικό αποτέλεσμα. Ένα μείον είναι ότι εκτός των σχοινιών που προαναφέραμε, δεν υπάρχει κάποια άλλη σημαντική καινοτομία στον σχεδιασμό που θα εμπλούτιζε τις κινήσεις μας στην πόλη.
Τα οπτικά εφέ και τα physics είναι επίσης εντυπωσιακά, όμως για πρώτη φορά στη σειρά υπάρχουν διάφορα bugs, που πολύ πιθανό να συναντήσετε. Μπορεί για παράδειγμα να «κολλήσει» ο χαρακτήρας σας μέσα στα textures ενός τοίχου ή να δείτε NPCs να συμπεριφέρονται περίεργα. Βέβαια, ειδικά σε ένα παιχνίδι open-world ίσως αυτά να είναι λεπτομέρειες και είναι λογικό να συμβαίνουν, αλλά τα αναφέρουμε γιατί η σειρά μας είχε καλομάθει από την σχεδόν τεχνική αρτιότητα των προηγούμενων επεισοδίων.

Ήχος
Στον ήχο επίσης έχει γίνει για μια ακόμα φορά πολύ καλή δουλειά. Η μουσική είναι ξανά καθηλωτική. Το voice-acting είναι εντυπωσιακό και οι διάλογοι εύστοχοι. Η Κωνσταντινούπολη σφύζει από ζωή και αυτό είναι φανερό από τις αμέτρητες ομιλίες των NPCs, ενώ οι αντιδράσεις τους στις αλλοπρόσαλλες πράξεις σας είναι διασκεδαστικές και ρεαλιστικές.
Να σημειώσουμε εδώ ότι για πρώτη φορά σε παιχνίδι θα ακούσετε τόσο σωστά ελληνικά. Δεν θα μπορούσε να λείπει φυσικά από αυτή την περιοχή το ελληνικό στοιχείο και οι συγκεκριμένες ομιλίες θα σας εκπλήξουν ευχάριστα. Οι έμποροι που πουλάνε τη πραμάτεια τους θα φωνάζουν σε άπταιστα ελληνικά για τα μεταξωτά τους χαλιά ή τα ψάρια τους, αν σπρώξετε κάποιον στο δρόμο μπορεί και να σας στείλει στον αγύριστο ή να σας πει τη γνωστή λέξη από “μ” και άλλα τέτοια χαριτωμένα.
Επίλογος
Το Assassin's Creed: Revelations συνεχίζει την υψηλών προδιαγραφών σειρά της Ubisoft και μας χαρίζει ακόμα μία συναρπαστική εμπειρία. Αν πρέπει να βρούμε ορισμένα αρνητικά, αυτά θα είναι το ακόμη μια φορά σχεδόν παρόμοιο gameplay με τις προηγούμενες εκδόσεις και η αμυδρή αίσθηση ότι το παιχνίδι είναι ένας ενδιάμεσος επίλογος της ιστορίας του Ezio για να περάσουμε μελλοντικά στο επόμενο μέρος της σειράς. Όσοι είστε fans μάλλον δεν θα προβληματιστείτε ιδιαίτερα, αφού για μια ακόμα φορά μας προσφέρεται μία γερή δόση δράσης στα γνωστά πρότυπα του Assassin’s Creed.
Θετικά:
- Η Κωνσταντινούπολη
- Η παρουσία του Altair και οι αποστολές του
- Εντυπωσιακό multiplayer
- Ορισμένα νέα στοιχεία
- Τα ελληνικά voice-overs
Αρνητικά:
- Οι αποστολές tower defence
- Σχεδόν πανομοιότυπο gameplay
- Ορισμένα bugs
- To story δεν εντυπωσιάζει
Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 9.5
Gameplay: 8
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.4
Το νέο κεφάλαιο στη συναρπαστική ιστορία, μας ανοίγει την όρεξη για την συνέχεια.
Γρηγόρης Βούλγαρης
Comments
ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ.