- Ειδήσεις
- Άλλες ειδήσεις
- Γνωρίστε τον Original Streamer
Γνωρίστε τον Original Streamer
Γνωρίστε τον Original Streamer
Πληροφορίες
O J.J Styles, ο προκάτοχος της gaming κουλτούρας δεκαετίες πριν το Twitch.
Ο Zot the Avenger βρίσκεται σε έναν δικό του ολοκληρωτικά κόσμο.
Μπροστά στις κάμερες, ο δωδεκάχρονος μακρυμάλλης μοιάζει με ένα θρασύ και λίγο αμήχανο έφηβο με το κλασικό ανάποδο καπέλο και τη φαρδιά μπλούζα. Ο Zot με την σταθερή του φωνή και έναν επιτηδευμένο αέρα αυτοπεποίθησης έρχεται να σας μιλήσει στο πρόγραμμα του με όνομα Video Games and More. Στην οθόνη πίσω του προβάλλονται games με τη χαρακτηριστική θολούρα της κάμερας που κοιτά CRT τηλεόραση,την ώρα που ο ίδιος μιλά και απαντά στο χοντροκομμένο του μπεζ ακουστικό παίζοντας ως Balrog, Street Fighter 2.
Δεν μιλάμε για έναν retro streamer του Twitch, ούτε για εκπομπή στο Youtube για vintage εξοπλισμό. Μιλάμε για ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα δημόσιας πρόσβασης του 1990 που προβλήθηκε στο κανάλι Access Tucson της Αριζόνα 20 χρόνια πριν τη γέννηση του Twitch. Ο Styles λόγω της ηλικίας του είχε μια έμφυτη κατανόηση του δημογραφικού του,το οποίο ηταν άλλα παιδιά.
Βλέπουμε να τον ρωτάνε για τους κωδικούς του Mortal Kombat και ο Zot προετοιμασμένος ζητά από το θάλαμο ελέγχου να εμφανιστούν στο παρασκήνιο οι πολυσυζητημένοι αιματηροί cheat codes της Super Nintendo έκδοσης. To 1993 το Mortal Kombat προκάλεσε πρωτοφανή κύματα συζητήσεων και διαμαχών, όσον αφορά το ζήτημα της βίας και αιματοχυσίας στα video games αλλά πολύ πριν την Google, o Zot ήταν εκεί να δώσει τις απαντήσεις που ζητούσε το κοινό του.
Ο Zot ευρύτερα γνωστός ως J.J Styles δηλώνει σε συνέντευξή του μέσω Zoom πως “ Μου αρέσει αυτό το παρατσούκλι που μου έδωσε ο κόσμος, ο πρώτος streamer”. Μιλά για την πρώτη στιγμή streaming παιχνιδιού, τον ενθουσιασμό του για το ήθος του Cyberpunk, την τεχνολογία σε ρόλο ισοσταθμιστή, την σημασία της αρχειοθέτησης αλλά και για προσωπικές του στιγμές. Αυτή την στιγμή συνεργάζεται με τον οργανισμό Internet Archive για τη δημιουργία μιας διαδικτυακής στέγασης του προγράμματος του.
Το Video Games and More γεννήθηκε το 1993, χρόνια πριν αντιληφθούμε τη χρηστικότητα του διαδικτύου. Ο δημιουργός του εξηγεί πως “ Οι βασικές μου ελπίδες για το Video Games and More ήταν να βγω στον αέρα και να πω, παιδιά έκανα κάτι που ήταν πολύ ενδιαφέρον και πιστεύω ότι υπάρχουν και άλλα άτομα εκεί έξω που δεν το γνωρίζουν, αλλά μπορεί να τους αρέσει, οπότε θα σας μιλήσω γι’ αυτό”.
Ο Styles ήρθε σε επαφή με την κοινοτική τηλεόραση μέσω της μητέρας του, η οποία συνεργαζόταν με έναν οργανισμό για υιοθετημένα παιδιά με σκοπό να βρει τους βιολογικούς της γονείς. Όπως θα συνέβαινε με ένα γκρουπ στο Facebook ή σε κάποιο subreddit στην σημερινή εποχή, το πρόγραμμά τους βοήθησε στη γνωστοποίηση του οργανισμού. Η ίδια η μητέρα του, μεγάλη υποστηρίκτρια των νέων τεχνολογιών, ήταν αυτή που τον έφερε σε επαφή με τον σταθμό όπου και έκανε μαθήματα πως να χειρίζεται το φωτισμό ενός σετ, τις κάμερες και τον εξοπλισμό του μοντάζ.
Ο ίδιος όπως αναφέρει “ Θυμάμαι το πρώτο μου μάθημα για κάμερες, δούλευα σε τέσσερα διαφορετικά προγράμματα τηλεόρασης την ημέρα. Είχα την έφεση στα δέκα μου, οπότε ξεκίνησα να συνεργάζομαι με νεότερο κόσμο, εφήβους σε παραγωγές όπως το Forbidden Zone και το Spanked και gen – X πράγματα”. Μετά από ένα χρόνο δουλειάς σε θρησκευτικές μέχρι και εκπομπές ευαισθητοποίησης της κοινότητας, αποφάσισε, επηρεασμένος από την τότε δημοφιλή ταινία Wayne’s World, να συνδυάσει την αγάπη του για κωμικές κοινωνικές εκπομπές με το gaming με φίλους του.
Τα πρώτα δύο επεισόδια του Video Games and More γυρίστηκαν σε ένα καφέ απέναντι από τον σταθμό όπου υπήρχε δυνατότητα ζωντανής μετάδοσης και πλέον αποτελούν για τον Styles prequels της σειράς 37 επεισοδίων που ακολούθησε. Ανακαλώντας αναφέρει, “ Πρέπει να ήταν γύρω στο τέλος του ‘93 γιατί ήταν την περίοδο που Οι Buffalo Bills έπαιζαν ενάντια στους Cowboys στο Superbowl. Αλλά την πρώτη φορά που γυρίσαμε εκπομπή στο στούντιο παίξαμε το EA Sports NHL ‘93 για το Sega Genesis και το Mortal Kombat Genesis και έκραζα σε όλη τη διάρκεια της”. Ο πρόθυμος στόχος της κοροϊδίας του ήταν ο φίλος του Jason Kingman και συνεχίζοντας ο Styles είπε “ Δούλευα στο πρόγραμμα του, το σκηνοθετούσα και του είπα, κοίτα πρέπει να με βοηθήσεις ως συμπαρουσιαστής στην εκπομπή μου γιατί δεν θέλω να το κάνω μόνος μου, είναι πολύ πιεστικό για ένα δωδεκάχρονο παιδί”.
Εξαιτίας της ηλικίας του ο Styles μπόρεσε να κατανοήσει το βασικό κοινό του, το οποίο ήταν παιδιά και υποθέτει πως η ακροαματικότητα έφτανε γύρω στα πενήντα άτομα. Μίλησε για τις πρακτικές δυσκολίες που αντιμετώπισε σε εκπομπές όπως όταν αναφερόταν στο Gameboy και είπε “ Αυτό ήταν απογοητευτικό, τα παιδιά δεν έχουν λεφτά ξέρεις, πως να αγοράζω μπαταρίες συνέχεια” καθώς χρειαζόταν το επιπλέον φωτάκι του ώστε να παίξει στο σκοτάδι. Ο ίδιος ήταν υπεύθυνος για τη διευθέτηση των οικονομικών ζητημάτων της εκπομπής, βρήκε τρόπο να μετατρέπει τις VHS κασέτες σε υψηλότερης ποιότητας και ακριβότερες S-VHS, ενώ ταυτόχρονα ζήτησε τη χορήγησή τους από τον Access Tucson και όταν είχε αρκετές ξεκίνησε να δηλώνει τις εκπομπές του να προβληθούν σε επαναλήψεις.
Στο μέσο επεισόδιο, βιντεοσκοπούσε τον εαυτό του να παίζει σε VHS κασέτα και έκανε το A/B roll μοντάζ στις εγκαταστάσεις του τηλεοπτικού σταθμού. Ήταν ιδιαίτερα περήφανος για το λογότυπο του Zot the Avenger που έφτιαξε στο Deluxe Paint σε Amiga 2000. Είπε χαρακτηριστικά “ Προγραμμάτισα τις x-y-z συντεταγμένες που προκάλεσαν το 3D flip. Είμαι πολύ περήφανος για τον εαυτό μου και τα επιτεύγματα μου σε αυτό το στούντιο, γιατί το δούλεψα μόνος μου. Στηρίχθηκα μόνο στον εαυτό μου και τους συνεργάτες μου οι οποίοι έγιναν μέρος της εκπομπής λόγω των εντολών που τους έδινα στον αέρα όντας λίγο control freak”.
Η μητέρα του τον παρότρυνε να αγοράσει έναν Apple 2 με τα χρήματα που έβγαλε από ένα διαφημιστικό για τα McDonald’s, με αποτέλεσμα να είναι εξοπλισμένος με κάτι παραπάνω από τα περισσότερα παιδιά. Σύμφωνα με τον Styles “ Ήμουν από τους πρώτους που υιοθέτησαν dial- up internet μέσω της AZ Starnet, η οποία παρείχε απεριόριστο internet στην περιοχή μου, κάτι πολύ σημαντικό για την εποχή αυτή”. Έμαθε μόνος του γλώσσα HTML μέσα από περιοδικά για υπολογιστές, έφτιαξε την πρώτη του ιστοσελίδα και ξεκίνησε να συλλέγει cheat codes και walkthroughs διαδικτυακά με αποτέλεσμα τα υπόλοιπα παιδιά να πρέπει να περιμένουν τα περιοδικά ή να δουν την εκπομπή του.
Η μορφή του προγράμματος γεννήθηκε από την όρεξη του Styles για τις νέες τεχνολογίες. Έγινε συνδρομητής σε μια πληθώρα περιοδικών όπως το Game Players, Electronic Gaming Monthly, Nintendo Power και Sega Vision. Συμπληρώνει λέγοντας” Το μυαλό μου ήταν γεμάτο με video games, νέα για τα πιο εξελιγμένα πράγματα”. Ήξερε ακριβώς τι να περιμένει, όπως το Sega CD και 32x, το Sega Genesis virtual reality helmet, πολύ πριν το μέσο παιδί και έτσι σε εκπομπές του πέρα απο τα ζωντανά playthroughs, διάβαζε και νέα για καινούριο εξοπλισμό.
Σύμφωνα με τον ίδιο “ τα video games βρισκόντουσαν πάντα σε μία απόσταση από τα παιδιά, επειδή ήταν τόσο ακριβά. Αν είναι να παρακαλέσεις τους γονείς σου για κάποιο δώρο γενεθλίων πρέπει να γνωρίζεις από πριν τι θα ζητήσεις για αυτό και προσπάθησα να παρέχω όλες τις πληροφορίες , γιατί γνώριζα πόσο σημαντικό ήταν”.
Υπήρχαν αρκετοί κανόνες στην τηλεόραση δημόσιας πρόσβασης ακόμη και αν ο FCC δεν έκανε και πολλά για την απρέπεια και τη γλώσσα στην τηλεόραση, παιχνίδια όπως το Mortal Kombat έφεραν τα video games στο προσκήνιο. Ένας ακόμη τοπικός εριστικός shock jock παραγωγός, ο Lou Perfido, αυτοαποκαλούμενος Great Satan κόπηκε από τον αέρα μετά την ζωντανή προβολή piercing γυναικείων οργάνων, αυνανισμού και κατανάλωση αλκοόλ.
Ο Styles τόνισε πως “Αν και ήμουν μικρό παιδί, ήμουν και παραγωγός για αυτό και ήμουν υπεύθυνος για ότι προέβαλλα. Δε βρήκα ποτέ τον μπελά μου. Κανείς δε με κατηγόρησε για διαφθορά των παιδιών του με υλικό παιχνιδιών του διαβόλου. Οπότε πάντα απορούσα αν αυτό ήταν κάτι καλό. Το είχα στο πίσω μέρος του μυαλού μου και με τρόμαζε, αλλά προσπάθησα να μη ζω με το φόβο γιατί είναι πραγματικό σπάσιμο”.
Το 1997 ήρθε το τέλος για το Games and More καθώς ο Styles έπρεπε να συγκεντρωθεί στις σπουδές του στον προγραμματισμό. Άρχισε επίσης να ασχολείται περισσότερο με τη μουσική σκηνή, με το μπάσο και σήμερα είναι μουσικός παραγωγός. Εξέφρασε πως “ δεν ήταν μεγάλο θέμα για μένα, δε χρειαζόμουν κάποια τελετή”.
Συναντιέται ακόμη και σήμερα με τον παλιό του σκηνοθέτη Mark να παίξουν παιχνίδια Pinball αλλά δεν ασχολείται με την όλη κουλτούρα του streaming. Αποκαλύπτει πως “ όσο και να θέλω, καταναλώνω περισσότερο ραδιόφωνο, τοπικό ραδιόφωνο. Έχω ενεργές τις υπενθυμίσεις στο Twitch αλλά θα δω ότι παίζει εκείνη την στιγμή”.
Ακόμη και σήμερα ο Styles πιστεύει στη δύναμη της τεχνολογίας για την αλλαγή του κόσμου και είπε “ έχει να κάνει με την κοινοποίηση, και σε πολλά επίπεδα το streaming έχει αντικαταστήσει πλήρως την τηλεόραση και το ραδιόφωνο. Δε γίνεται κατά παραγγελία και πρέπει να το πιάσεις την ώρα που συμβαίνει”. Είναι ξεκάθαρο πως ως Zot ο J.J Styles γνώριζε τις ευθύνες του και αφιέρωσε πάρα πολλή ενέργεια στο πάθος για τα video games μέσω της δουλειάς του. Σήμερα, πιστεύει πως η τεχνολογία πρέπει να χρησιμοποιείται για τη βελτίωση επικοινωνίας και την επίτευξη της παγκόσμιας ειρήνης μέσω της ευγενούς άμιλλας.
“ Έχεις ένα νικητή και έναν ηττημένο, και ναι είναι χάλια το να χάνεις, αλλά αν κάποιος τσεκάρει τη μουσική μου θα καταλάβει πως είμαι από τους ανθρώπους που γεννήθηκαν για να χάνουν. Είναι απλά μια έκφραση και είναι εντάξει. Δεν είναι κακό να είσαι born loser”. Ένα σκεπτικό που είναι άκρως αντίθετο τη νοοτροπία της σύγχρονης streaming κουλτούρας.
Για το Video Games and More, τον πρόγονο του σύγχρονου stream δήλωσε “αυτό ήταν που μας ένωνε και μας έφερνε κοντά, η τεχνολογία και η διαθεσιμότητα”. Ενώ ακόμη, για τον καιρό που βρισκόταν στον σταθμό Access Tucson είπε “ Κανείς εκεί δεν ήταν πλούσιος. Όλοι ερχόμασταν, συνεργαζόμασταν και αξιοποιούσαμε τον πολύ ακριβό εξοπλισμό, τον οποίο υπό φυσιολογικές συνθήκες δε θα είχαμε στη διάθεση μας, για να μοιραστούμε τα μηνύματά μας. Όλο αυτό είναι τόσο cyberpunk.”
“ Είχα πλήρη συνείδηση του τι προβάλλω, και όση περισσότερη εξουσία δίνεις σε ένα παιδί, τόσο πιο υπεύθυνο θα γίνει”.
Διαβάστε ακόμη για το ban που έριξε το Twitch.
