- Μόνιμες Στήλες
- Press Start
- Σας ενοχλεί το downgrade στα γραφικά;
Σας ενοχλεί το downgrade στα γραφικά;
HotΓιώργος Λόλας

Σας ενοχλεί το downgrade στα γραφικά;
Πληροφορίες
Η παραπλάνηση των gamers που έγινε μόδα.
Χωρίς να είμαι απαισιόδοξος, πιστεύω ότι η τωρινή γενιά οικιακών κονσολών παρουσιάζει μια προβληματική εικόνα, η οποία δεν θα αλλάξει μέχρι να δούμε τις next-gen -πλέον- κονσόλες. Με ανησυχούν πολλά πράγματα τα τελευταία χρόνια, από την στιγμή που είδαμε επιτέλους τις κονσόλες όγδοης γενιάς και ένα από αυτά είναι οι δυνατότητες που παρέχουν οι τελευταίες όσον αφορά τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά.
Μέσω των ετήσιων gaming conventions όπως η E3, η Gamescom και το Tokyo Games Show, οι εταιρείες ανάπτυξης συνήθιζαν να μας παρουσιάζουν τα καινούρια τους games. Πλέον, αυτές τις εκθέσεις προσωπικά τις βλέπω περισσότερο ως το μέσο για να δημιουργήσουν hype, πολλές φορές δείχνοντάς μας ένα gameplay τρέιλερ που δεν αντικατοπτρίζει στο 100% την τελική έκδοση του εκάστοτε παιχνιδιού. Το πρώτο μεγάλο -αρνητικό- μπαμ έγινε με το Watch Dogs. Ήταν στην E3 του 2012 όταν οι Yves Guillemot και Jonathan Morin (διευθύνον σύμβουλος και Creative Director της Ubisoft αντίστοιχα) μας έδειξαν για πρώτη φορά in-game υλικό από το συγκεκριμένο game.
Δύο χρόνια μετά και συγκεκριμένα στις 27 Μαΐου 2014, κυκλοφόρησε επιτέλους το Watch Dogs (που είχε δημιουργήσει τεράστιο hype) και τα σχόλια σε όλα τα πλάτη και τα μήκη του internet ήταν δεόντως αρνητικά, αφού το open-world Action Adventure της Ubisoft Montreal παρουσιάστηκε πετσοκομμένο στον οπτικό τομέα, σε σύγκριση με αυτό που είχαμε δει το 2012. Επιστρέφοντας στο παρόν, βλέπουμε να γίνεται το ίδιο και με το Tom Clancy’s The Division, το οποίο δέχθηκε με την σειρά του ένα μεγάλο downgrade στα γραφικά.
H Ubisoft διαφήμιζε την Snowdrop Engine μέσω trailers, με στοιχεία όπως το ότι το χιόνι θα λιώνει από την θερμότητα, το dynamic global illumination, το procedural destruction και τα dynamic material shaders. Από ότι φαίνεται, το τελικό αποτέλεσμα είναι διαφορετικό από αυτό που μας έδειχναν στις δύο τελευταίες E3.
Η κατάσταση είναι ανησυχητική. Η δημιουργία hype για λόγους marketing είναι ένα αγκάθι της βιομηχανίας του gaming. Το πιο ανησυχητικό είναι ότι ακόμα και τα gaming sites “δουλεύουν” για αυτές τις εταιρείες, προάγοντας το marketing strategy των τελευταίων. Δεν υπάρχει πιο ηλίθιο πράγμα από το να κερδίζει ένα video game δεκάδες βραβεία σε μια έκθεση, όταν το μόνο που έχουν δει είναι ένα pre-rendered “ψεύτικο” gameplay τρέιλερ και χωρίς να έχουν καν παίξει το παιχνίδι. Η Ubisoft δεν είναι η μόνη που έχει κάνει μόδα τα downgrades. Την ίδια κατάσταση αντιμετωπίζουμε στα Battlefield 4, The Witcher 3, Uncharted 4 και τόσα άλλα games.
Μπορεί να δεχθώ αρνητικά σχόλια για αυτό που θα πω, αλλά οι κονσόλες όγδοης γενιάς κατά την άποψή μου είναι αποτυχημένες. Από την μια, έχουμε την κυκλοφορία δεκάδων HD remasters και από την άλλη, δεν είναι ικανές να αποδώσουν όπως θα περιμέναμε, κρατώντας έτσι τα PC, αλλά και ολόκληρο το gaming industry πίσω. Ποιος ο λόγος άραγε να ξοδέψει κανείς 1000+ ευρώ για να χτίσει ένα gaming PC, από την στιγμή που τα multiplatform games είναι στην πλειοψηφία τους κακά console ports; Οι ίδιοι οι developers έχουν παραδεχθεί ότι προχώρησαν επίτηδες σε downgrades ώστε οι κονσόλες όγδοης γενιάς να μην φαίνονται παρωχημένες σε σχέση με τα PC.
Με ανησυχεί επίσης το γεγονός ότι έχουμε downgrades ακόμα και σε gameplay mechanics ή πετσοκομμένο content. Οι next-gen εμπειρίες που περίμενα να απολαύσω σε αυτή την γενιά κονσολών, από ότι φαίνεται θα αργήσουν να έρθουν.
Εσάς σας ενοχλούν τα downgrades που δέχονται πολλά games στα γραφικά; Πιστεύετε ότι οι υπάρχει παραπλάνηση των gamers σε τέτοιες περιπτώσεις; Γράψτε μας τα σχόλιά σας στο κάτω μέρος του άρθρου.
Μόνιμες στήλες προηγούμενης εβδομάδας:
Δευτέρα: Press Start - Ποια games παίζετε για να χαλαρώσετε; (Γιώργος Λόλας)
Σάββατο: Editorial - Είμαστε η τυχερή γενιά των gamers (Μάνος Γρυπάρης)
Σάββατο: Users - GG: Εκπομπή 19/01/2016
Community Blogs προηγούμενης εβδομάδας:
18/1/16: Πώς να μπείτε στο κόσμο των MMORPGs (Omnibot)
19/1/16: Anime και Δύση (TheReaper)
21/1/16: Minecraft: Education Edition (Γιώργος Κακακιός)
22/1/16: Το real life RPG με έπαθλο τα αγαπημένα σου games! (Παναγιώτης Τσιάτσος)
24/1/16: Τοξικός Ιός: Τραγικό λάθος που σιχαίνεσαι (Marios Ntallaris)
Ενδιαφέροντα άρθρα προηγούμενης εβδομάδας:
18/1/16: Shadow Moses: Remake του Metal Gear Solid
18/1/16: Spartan PS3 Controller review
18/1/16: Mario Kart 64 στο Wii U
18/1/16: Far Cry Primal: Διανυκτέρευση σε σπηλιά
19/1/16: Παίζοντας το The Legend of Zelda: Ocarina of Time με Ocarina!
19/1/16: Logitech G410 Atlas Spectrum
19/1/16: Games London
20/1/16: PSN Gamer of the Month
20/1/16: MLS iQTalk Color 4G review
21/1/16: Συνεργασία GameWorld και 3DS.gr
22/1/16: The Arcade Hotel
22/1/16: Sebastien Loeb Rally EVO Launch Event
22/1/16: Nintendo 3DS XL Hyrule Edition
22/1/16: Δωρεάν το The Witcher 2 στο Xbox 360
22/1/16: Atari Vault: Συλλογή 100 κλασικών games της εταιρείας
23/1/16: Το Yandere Simulator απαγορεύτηκε στο Twitch
23/1/16: Fallout 4: Φιγούρα Power Armor Suit
24/1/16: Vinclu Gatebox
24/1/16: Syphon Filter retro review
24/1/16: Super Mario Maker: Η Nintendo διαγράφει levels
24/1/16: Global Game Jam 2016
Διαβάστε τα προηγούμενα άρθρα της στήλης Press Start. Μπορείτε να προτείνετε τα επόμενα θέματα που θέλατε να έχει η στήλη στο αντίστοιχο forum topic.
Καλή εβδομάδα σε όλους!
Comments
Ναι, το φαγητό το τρώμε πάνω απ' όλα για να χορτάσουμε. Θέλουμε όμως να έχει κ νοστιμιά. Ετσι δεν είναι?
Όσο αφορά τις κονσόλες 8ης γενιας (PS4/XBOXone) ίσως θα πρέπει να περιμένουμε λίγο καιρό ακόμα για να κρίνουμε αν όντως είναι αποτυχημένες. Μην ξεχνάμε τα πρώτα χρόνια του PS3/Xbox360 που τα γραφικά των παιχνιδιών ήταν μέτρια προς καλά με εξαίρεση πολύ λίγα διαμάντια (βλ. Metal gear 4 [PS3], Gears of War [Xbox360]). Αφότου πέρασαν 3-4 χρόνια ουσιαστικά "ξεκλειδώθηκαν" οι δυνατότητες των developers.
Αν τώρα ένας developer θέλει να διαφημίσει ένα παιχνίδι, θα σου φτιάξει ένα CG βίντεο που θα χρησιμοποιεί μεν την ingame μηχανή γραφικών, αλλά όχι real time και θα στο παράσει. Το ίδιο δεν κάνουν περίπου και στον κινηματογράφο; Βλέπεις σε ένα trailer τις καλύτερες σκηνές μάχης και πορώνεσαι, μόνο και μόνο για να φας "χυλόπιτα" όταν το δεις στον κινηματογράφο...
Αν τα μεγάλα gaming sites του εξωτερικού δεν τελούσαν κατά κάποιο τρόπο ως συμμέτοχοι και συνεργἀτες των gaming εταιριών, τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά. Εκεί έγκειται βεβαίως και η διαφορά μεταξύ αντικειμενικής ενημέρωσης του κοινού, που μπορεί όμως να μειώσει τις (προ)πωλήσεις ενός παιχνιδιού, και του "φουσκώματος" της πραγματικής εικόνας μέσω του hype, που οδηγεί πολλές φορές σε φούσκες και τον κόσμο να λέει "τι νταλάκας πιάστηκα".
Αν δούμε παλαιότερες γενιές κονσολών, τότε τα μηχανηματάκια αυτά προσέφεραν γραφικά που στα PC τα βλέπαμε μετά από 2-3 χρόνια. Τώρα συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Αυτά που προσφέρουν, τα έχουμε ήδη δει στα PC εδώ και 4-5 χρόνια (και βάλε).
Συμφωνώ όμως με τον Γιώργο οτι η γρίνια που βγάζουμε δεν είναι για το downgrade το ίδιο αλλά για την στάση των εταιριών.Για την εξαπάτηση δείχνοντας μας κάτι που δε μπορεί να σηκώσει μια κονσόλα αρχικά.
Δεν θα υπήρχε downgrade αν δεν μας έδειχναν αυτά τα αρχικά gameplay videos.Θα βλέπαμε απλά το παιχνίδι με τα σημερινά γραφικά του και θα λέγαμε οκ καλά είναι.
Βέβαια πήραμε next gen κονσόλες για να δούμε next gen παιχνίδια αλλιώς αν ήταν να έχουμε γραφικά last gen μέναμε με τις last gen κονσόλες.
Αυτό που είδαμε στην Ε3 του 13 ήταν αλλού,animations απο άλλο ηλιακό σύστημα,physics απο άλλο γαλαξία,detail μέχρι και στο πιο μικρό σκουπίδι.Το είδαμε όλο αυτό σε gameplay.Άρα το τρέχανε σε Pc,άρα οι Pc gamers με λίγο upgrade παραπάνω θα τη ζούσαν αυτήν την εμπειρία αναλοίωτη.Το ίδιο έγινε και στο The Witcher 3,βγάλτε όσο hate θέλετε αλλά έτσι είναι...
Όμως έπρεπε το παιχνίδι να τρέχει και σε κονσόλες σωστά.Απο τη στιγμή που δεν το έχεις δοκιμάσει σε κονσόλα ακόμα δε βγάζεις gameplay trailer.
Φταίνε πιστεύω και οι τωρινές κονσόλες άλλα φταίνει και οι εταιρίες που απατεωνίζουν.