- Reviews
- Hitman 3: Contracts (PC, PS2, Xbox)
Hitman 3: Contracts (PC, PS2, Xbox)
Hot Hitman 3: Contracts
Site: www.hitman.com
Downloads: Κλικ εδώ
Πιστή στην παράδοση που είχε δημιουργήσει, η Eidos 2 χρόνια μετά την κυκλοφορία του εξαιρετικά επιτυχημένου Hitman 2: Silent Assassin αποφασίζει να αρμέξει κι άλλο την αγελάδα κυκλοφορώντας το 2004 πλέον το τρίτο μέρος της σειράς με τον τίτλο Hitman: Contracts. Ήταν κάτι που το περιμέναμε αφού το τέλος του προηγούμενου τίτλου έδειχνε ξεκάθαρα ότι ο 47 δεν θα σταμάταγε εκεί. Κι έτσι, μόλις το παιχνίδι βρέθηκε στα ράφια, πολλοί φίλοι της σειράς αποφάσισαν να επενδύσουν εκεί κάμποσα από τα λεφτά τους ελπίζοντας σε αρκετές ώρες διασκέδασης.
Το σενάριο
Το παιχνίδι ξεκινάει κάπως περίεργα. Βρίσκεστε σε ένα περίεργο άσυλο από το οποίο πρέπει να ξεφύγετε. Το βασικό χαρακτηριστικό είναι ότι σε κάθε βήμα σας βλέπετε νεκρούς πράκτορες που μοιάζουν εξαιρετικά στον 47 οπότε υποθέτουμε ότι είναι κάποιο κτήριο της ICA το οποίο όμως έχει δεχτεί επίθεση. Η πλοκή ξεκινάει ουσιαστικά μετά την απόδρασή σας. Η όλη ιστορία βασίζεται στις μνήμες του 47 από προηγούμενες αποστολές. Κάποιες υπήρχαν ακόμη και στο πρώτο της σειράς. Είναι προφανές ότι για κάποιο λόγο ο 47 είναι στα πρόθυρα του θανάτου και κάποιοι θέλουν να του δώσουν το τελικό χτύπημα. Εσείς λοιπόν θα πρέπει να κινηθείτε μέσα στις αναμνήσεις του όσο εκείνος προσπαθεί να επιβιώσει απο όσους τον καταδιώκουν.
Γραφικά
Eδώ δεν υπάρχουν και πολλά να πει κανείς. Το παιχνίδι είναι μία λίγο βελτιωμένη έκδοση του προηγούμενου. Συγκεκριμένα το περιβάλλον έχει γίνει λίγο πιο λεπτομερές, οι χαρακτήρες το ίδιο (με τον 47 να έχει υποστεί μια γενικότερη βελτίωση) αλλά γενικά αποτυγχάνει να δώσει αυτό το κάτι παραπάνω. Επίσης. η μηχανή γραφικών για κάποιο λόγο έχει υποστεί τροποποιήσεις κι έτσι βάρυνε αρκετά το όλο πακέτο με αποτέλεσμα ακόμα και πολύ δυνατά συστήματα της εποχής να μη μπορούν να τρέξουν το παιχνίδι χωρίς προβλήματα. Όχι ότι υπήρχε δηλαδή και κανένα τρελό πρόβλημα αλλά γενικά δεν υπήρχε αυτή η ομαλότατη λειτουργία που είχαμε δει στο προηγούμενο μέρος της σειράς. Γενικότερα θα λέγαμε ότι στον τομέα των γραφικών έχουμε μια απ' τα ίδια, τίποτα πολύ καλύτερο και σίγουρα τίποτα χειρότερο.

Αυτό μάλλον λέγεται μακελειό
Ήχος
Η μουσική στα μενού είναι σίγουρα βελτιωμένη σε σχέση με πριν και ακολουθεί το ίδιο (επιτυχημένο) μοτίβο δηλαδή ορχηστρική με έναν επικό τόνο. Η διαφορά είναι ότι κάποια επιπλέον μουσικά κομμάτια έχουν προστεθεί ως in-game μουσική και αν μη τι άλλο βοηθούν τον παίκτη να νιώσει καλύτερα τις καταστάσεις που συναντάει ο 47. Ωστόσο η μεγάλη διαφορά έρχεται στα εφέ. Εκτός από τα διάφορα επιπλέον πράγματα που ακούγονται όπως π.χ. συνομιλίες μέσω ασυρμάτων, έχουμε πλέον ένα αρκετά έως πολύ ακριβές μοντέλο αναπαραγωγής των ήχων των όπλων ενώ τα προηγούμενα προβλήματα κακού συγχρονισμού και αστοχίας των ήχων έχουν σχεδόν εξαφανιστεί. Σίγουρα σε αυτό τον τομέα η IO Interactive έκανε πάρα πολύ καλή δουλειά βελτιώνοντας σημαντικά το παιχνίδι που στον ήχο πραγματικά έπασχε.

Έτοιμος να τον κρεμάσει στο τσιγκέλι!!!
Χειρισμός
Παρά το γεγονός ότι σημαντικές διαφορές δεν υπάρχουν, παρά μόνο η μεταφορά κάποιων εικονιδίων στην οθόνη του παίκτη και η αφαίρεση του πλάγιου βήματος (ξέρετε αυτό στις γωνίες), εντούτις για κάποιο ανεξήγητο λόγο το παιχνίδι δυσκολεύει αρκετά στον τομέα του χειρισμού. Η κίνηση του χαρακτήρα δεν είναι η αναμενόμενη, η κάμερα σε πολλές περιπτώσεις μπερδεύει και σίγουρα το tutorial δε βοηθάει καθόλου. Επίσης μερικές φορές (και αφού έχετε δαπανήσει εργατοώρες στο παιχνίδι) μπορεί οι κινήσεις που θέλετε και επιλέγετε, τελικά να εκτελούνται αλλιώς και σίγουρα όχι με τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Γενικά κάτι κακό έγινε στο χειρισμό και πλέον θέλει πολλή δουλειά για να εξοικειωθείτε μαζί του. Μετά από όλα αυτά το παιχνίδι γίνεται πάλι (σχετικά) user friendly.

Γενικά Χαρακτηριστικά
Ειλικρινά δε μπορούμε να καταλάβουμε ποια μυαλά εκεί μέσα στην προγραμματιστική εταιρία έκριναν ότι τα πολλά όπλα είναι άχρηστα στο παιχνίδι. Πάντως όποιος και να το σκέφτηκε μάλλον ζει σε κάποιο άλλο κόσμο! Αυτό που παρατηρούμε στο Hitman: Contracts είναι μία ανεξήγητη μείωση στις επιλογές των όπλων που πλέον περιορίζονται σε ένα σύνολο κάτι παραπάνω από 20 (με καλώδια, μαχαίρια κτλ). Μάλιστα το περίεργο της ιστορίας είναι ότι στο «κρυσφήγετο» υπάρχουν θέσεις για πολύ περισσότερα όπλα που όμως ποτέ δε θα βρείτε μέσα στο παιχνίδι. Μάλιστα το κρησφύγετο (που είναι υποτίθεται βελτιωμένο και σας προσφέρει και εχθρούς για καλύτερη εξάσκηση) δεν κρατάει τα όπλα που βρίσκετε οπότε απλά η μόνη στιγμή που μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε είναι όταν θα τα επιλέξετε για αποστολή. Από εκεί και πέρα στις αποστολές υπάρχει μία ικανοποιητική ποικιλία με τις αποστολές αλυσίδες να έχουν για άλλη μία φορά εκπρόσωπο και αυτή τη φορά η μία αποτελείται από μια 5άδα υποαποστολών που σπάνε τα νεύρα του παίκτη σε απίστευτο βαθμό. Οι υπόλοιπες δουλειές είναι αρκούντως ενδιαφέρουσες και θα κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον του παίκτη. Ωστόσο η εικόνα που μένει από το παιχνίδι όταν το τελειώσετε είναι τέτοια που πολύ δύσκολα κάποιος θα ξανακάτσει να ασχοληθεί μαζί του. Άρα η ζωή του τελειώνει κάπου εκεί που παίζει το βίντεο του τέλους.

Συμπερασματικά
Όχι και πάλι όχι. Αυτό δεν ήταν ένας άξιος διάδοχος του Silent Assassin. Γραφικά πάνω κάτω τα ίδια, ήχος σημαντικά βελτιωμένος (το μόνο καλό), αλλά από πλευράς ποικιλίας απλά έχουν μπει 1-2 νέα όπλα ενώ έχουν βγει αρκετά οπότε γενικά το ισοζύγιο είναι αρνητικό. Αξίζει να το παίξετε για ιστορικούς και μόνο λόγους.
Θετικά: Βελτιωμένης ήχος, Περισσότερα μέρη για να εξερευνήσεις, αρκετά ενδιαφέρουσες αποστολές
Αρνητικά: Τα πράγματα έμειναν στάσιμα στον τομέα των γραφικών, τo Gameplay του παιχνιδιού είναι επιεικώς απαράδεκτο και εκνευριστικό.
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 8
Gameplay: 7
Αντοχή: 6
Γενικά: 7.3
Αντώνης Κατρής

NEWS
Comments
Το Contracts ήταν το πρώτο με το οποίο ασχολήθηκα σοβαρά, παρότι είχα διαβάσει αρκετά κατώτερες κριτικές σε σχέση με τον προκάτοχό του. Προσωπικά μου άρεσε, παρότι κάποιες αποστολές ήταν μεγάλο παλούκι (δε μιλάω γι' αυτούς που μαθαίνουν τις πίστες απ' έξω βλέποντας walkthroughs).
Επίσης είδα ότι αρκετές ήταν ουσιαστικά ένα remake αποστολών του πρώτου παιχνιδιού (βάσει και του σεναρίου), Codename 47, με βελτιωμένα γραφικά, όπως λέει και το review. Γενικά ήταν πολύ δύσκολο στο hard, ακόμη περισσότερο από το Blood Money, που είχε ακολουθήσει. 7.5 από μένα, ίσως και κάτι ψιλά παραπάνω.