- Μόνιμες Στήλες
- Press Start
- Είναι η 8η γενιά κονσολών αυτό που περιμένατε;
Είναι η 8η γενιά κονσολών αυτό που περιμένατε;
HotΓιώργος Λόλας

Είναι η 8η γενιά κονσολών αυτό που περιμένατε;
Πληροφορίες
Είστε ευχαριστημένοι ή έχετε απογοητευτεί;
Η εμπορικότητα του gaming industry βρίσκεται αυτή την στιγμή στο απόγειό της. Ολοένα και περισσότερες εταιρείες ανάπτυξης δημιουργούν video games για τις κονσόλες, πολλές φορές μέσω της οδού του crowdfunding που έχει σημειώσει τρομερή άνοδο από τότε που εμφανίστηκε. Την ίδια στιγμή, η διείσδυση αυτών που αποκαλούμε “casual gamers” είναι πιο μεγάλη από ποτέ, αφού πέρα από τα… hardcore games, βλέπουμε να αναπτύσσονται και διάφορα indie games με απλοϊκό gameplay (χωρίς να χαρακτηρίζονται τα indie games από αυτό το στοιχείο γενικότερα) που απευθύνονται σε αυτή την μερίδα των gamers.
Όπως είναι λογικό, ακόμα και PC-centric προγραμματιστικές εταιρείες, έχουν στραφεί στις κονσόλες ή κυκλοφορούν τα games τους πρώτα εκεί και έπειτα τα μεταφέρουν στα PC. Η όγδοη γενιά κονσολών ξεκίνησε με το Wii U τον Νοέμβριο του 2012 και ακολούθησαν τα PS4 και Xbox One τον Νοέμβριο της επόμενης χρονιάς. Τρεισήμισι χρόνια μετά, νομίζω ότι είναι καιρός να βάλουμε τα πράγματα κάτω και να δούμε τι έχουν προσφέρει οι κονσόλες όγδοης γενιάς.
Από πλευράς software, παρατηρώ ότι γίνεται αυτό που είχα προβλέψει και πριν την κυκλοφορία τους (και αυτό που ήθελα και εγώ προσωπικά): Όλο και περισσότερα IPs στρέφονται στο open-world. Από games δεν έχω παράπονο, αν και θα ήθελα να δω περισσότερα exclusives που να έχουν το βάρος των system sellers. Από εκεί και πέρα, έχουμε την άνοδο των social στοιχείων που συνοδεύονται και από τις σχετικές λειτουργίες των κονσολών, όπως τα Community Feed, το live streaming και το share φωτογραφιών και βίντεο.
Όσον αφορά το hardware και οι τρεις εταιρείες παραγωγής κονσολών (Nintendo, Microsoft, Sony), επέλεξαν να λειτουργήσουν εκ του ασφαλούς, χτίζοντας τις κονσόλες τους με value for money hardware και όχι με high-end κάρτες γραφικών και επεξεργαστές. Από την μια, είναι μια λογική απόφαση, αφού ολόκληρος ο πλανήτης αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα και κανείς δε θα μπορούσε να αγοράσει μια κονσόλα που κοστίζει 700-800 ευρώ στο λανσάρισμά της.
Από την άλλη όμως, πιστεύω ότι εάν οι εταιρείες ανάπτυξης δεν δουλέψουν το optimization των games τους (κάτι δύσκολο όταν έχεις αυστηρά deadlines από τους publishers), τότε αυτά θα αντιμετωπίζουν πάντα τα γνωστά προβλήματα που έχουμε δει σε αρκετούς τίτλους, όπως τα frame drops ή η γενική κακή εικόνα ενός παιχνιδιού όσον αφορά την απόδοσή του στο τεχνικό κομμάτι.
Εσάς πώς σας φαίνονται οι κονσόλες όγδοης γενιάς; Είναι αυτό που περιμένατε; Γράψτε μας τα σχόλιά σας στο κάτω μέρος του άρθρου.
Μόνιμες στήλες προηγούμενης εβδομάδας:
Δευτέρα: Press Start - Αγαπημένες εταιρείες ανάπτυξης (Γιώργος Λόλας)
Τετάρτη: Users - Εκπομπή GG: 15/2/16
Σάββατο: Users - Users 2016: Ανασκόπηση τελευταίων μηνών
Community Blogs προηγούμενης εβδομάδας:
16/2/16: V for Vulkan (Πας Παρτού)
21/2/16: Σκέψεις και προβληματισμοί (Μάρκος Ασκανιάν)
Ενδιαφέροντα άρθρα προηγούμενης εβδομάδας:
15/2/16: Game & Users του μήνα: Ιανουάριος 2016
15/2/16: Dark Souls: Τερματισμός χωρίς να δεχθεί χτύπημα
16/2/16: Knights of the Old Republic: Apeiron
16/2/16: Top 10: Πωλήσεις των games στην Ελλάδα: Νοέμβριος-Δεκέμβριος 2015
16/2/16: Συνάντηση του Hideo Kojima με τον Norman Reedus
17/2/16: Fallout 4 Add-Ons
17/2/16: E.T. Armies: First-Person Shooter με εταιρεία ανάπτυξης του Ιράν
17/2/16: Battlezone 98 Redux
18/2/16: ReFlex: Ένα επαναστατικό smartphone που μπορεί να λυγίσει
18/2/16: Sinclair ZX Spectrum Vega και Vega+
19/2/16: Era: Turn-based Fighting/RPG από Έλληνες developers
19/2/16: DICE Awards 2016: Οι νικητές
19/2/16: Σταματούν τα ετήσια Assassin's Creed
19/2/16: Prospekt
20/2/16: Downloads εβδομάδας: 20/2/2016
20/2/16: The TakeOver: Ελληνικό Beat ‘em up στο Steam
21/2/16: Sega: Make War Not Love 3: Δωρεάν games για το Steam
21/2/16: LEAP games: Δωρεάν παιχνίδια για τυφλά παιδιά
Διαβάστε τα προηγούμενα άρθρα της στήλης Press Start. Μπορείτε να προτείνετε τα επόμενα θέματα που θα θέλατε να έχει η στήλη στο αντίστοιχο forum topic.
Καλή εβδομάδα σε όλους!
Comments
Είμαι ευχαριστημένος ως προς τη λειτουργικότητα του Ps4 δεν γνωρίζω τι γίνεται με το Xbox1 γιατί δεν έχω.Δεν είμαι ως προς τα παιχνίδια σε ποιότητα και ποσότητα.
Οι developers έχουν γίνει εργολάβοι όπως έχω ξαναπεί και βγάζουν παιχνίδια κατα παραγγελία,δεν υπάρχει έμπνευση.Η έμπνευση αυτή έρχεται απο τους indies και εκεί πιστεύω πρέπει να δώσουν περισσότερη προσοχή οι εταιρίες όπως η Sony και η Microsoft.
Για το deadline αχχχχ αυτό το deadline,συμφωνώ Γιώργο δε θα πω κάτι άλλο γιατί το είχαμε συζητήσει ήδη.
Εξαιτίας των παραπάνω βλέπουμε κακό optimization κλείδωμα στα 30 fps ενώ κάποιοι υπόσχονταν 60 (είναι σημαντικό ειδικά στα first person shooters για να μη ζαλίζεσαι.Όσοι έχουν παίξει fps σε pc στα 60 frames ξέρουν),downgrade στα γραφικά κι άλλα τέτοια ωραία.
Εγώ λέω να αφήσουν το VR που δεν είναι έτοιμοι ούτε οι ίδιοι ούτε η κοινότητα γι αυτό κι ας επικεντρωθούν στη βελτίωση των παιχνιδιών όπως είναι τώρα.Το next gen thing δεν είναι το VR,είναι τα παιχνίδια να τρέχουν σαν νερό.Μπορούν να το κάνουν άραγε?
Επίσης η διάρκεια είναι τραγική στα περισσότερα παιχνίδια. Η Τιμή η επανέκδοση παλιών τίτλων και η διάρκεια είναι μεγάλη ζημιά για τις κονσόλες και για τους παίκτες.