- Μόνιμες Στήλες
- Console Wars
- PS4 vs Xbox One
PS4 vs Xbox One
Hot
PS4 vs Xbox One
Πληροφορίες
Η μάχη για την πρωτιά αναμένεται τιτάνια.
Χθες το βράδυ η Microsoft κατά την διάρκεια της πολυδιαφημισμένης press conference της μας αποκάλυψε το Xbox One. Πλέον και επίσημα μπορούμε να πούμε ότι ο "πόλεμος" για την ανάδειξη της καλύτερης οικιακής κονσόλας όγδοης γενιάς έχει ξεκινήσει. Όπως βλέπετε και στην επικεφαλίδα του άρθρου λείπει το Wii U, καθώς χωρίς να θέλουμε να αδικήσουμε την κονσόλα της Nintendo είναι απίθανο να καταφέρει να μπει σφήνα στις Microsoft και Sony και να διεκδικήσει σημαντικό μερίδιο αγοράς στους hardcore gamers.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Πριν από περίπου τρεις μήνες η Sony μας σόκαρε ανακοινώνοντας το PS4 πολύ πριν την E3. Στην press conference της ιαπωνικής εταιρείας είδαμε το νέο DualShock, αρκετά games, ενώ μάθαμε σε μέσες άκρες ποια ακριβώς θα είναι η αρχιτεκτονική της κονσόλας. Τελικά η Sony κατάφερε να δημιουργήσει ένα τεράστιο hype γύρω από τον διάδοχο του PS3 και απέκτησε ένα μικρό προβάδισμα στην συνείδηση των παικτών.
Από την άλλη πλευρά η Microsoft δεν μπορούσε να κάτσει με σταυρωμένα χέρια. Εκ των πραγμάτων ο αμερικανικός κολοσσός αναγκάστηκε να αντεπιτεθεί ανακοινώνοντας ένα event στο οποίο θα μαθαίναμε περισσότερα για τη νέα κονσόλα της. Αν κρίνουμε καθαρά από τις συνεντεύξεις Τύπου των δύο εταιρειών η Microsoft κέρδισε τις εντυπώσεις γιατί πολύ απλά μας παρουσίασε το τελικό προϊόν της, κοινώς είδαμε το Xbox One με...σάρκα και οστά, ενώ η Sony μας έδειξε μόνο ένα χειριστήριο. Η αμερικανική εταιρεία κέρδισε την πρώτη μάχη, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα κερδίσει απαραίτητα και τον πόλεμο.
Ποια κονσόλα όμως -βάση με τα όσα έχουμε δει ως τώρα- δείχνει πιο ικανή να μπει σε θέση οδηγού στην κούρσα της όγδοης γενιάς; Για να δώσουμε μια απάντηση σε αυτό το ερώτημα θα επικεντρωθούμε σε τρεις βασικές παραμέτρους το hardware, τα gamepads, και στα games.
Η μνήμη κάνει την διαφορά
Όσον αφορά την CPU και οι δύο κονσόλες έχουν να επιδείξουν έναν οχταπύρηνο επεξεργαστή, χωρίς ακόμα να έχει γίνει γνωστό σε πόσα Ghz θα είναι χρονισμένος. Δυστυχώς ούτε στο κομμάτι των GPU μπορούμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα, καθώς η Microsoft κράτησε κλειστά τα χαρτιά της. Σε ότι έχει να κάνει με την μνήμη το PS4 αποκτά ένα σημαντικό προβάδισμα λόγω της 8GB RAM GDDR5, έναντι της 8GB RAM GDDR3 του Xbox One. Αφενός η RAM του PS4 είναι πιο εξελιγμένης τεχνολογίας και αφετέρου έχει διπλάσιο bandwith από την αντίστοιχη του Xbox One. Αυτό που δεν γνωρίζουμε είναι τι ποσοστό της RAM απαιτεί ο διάδοχος του Xbox 360 για τις βασικές λειτουργίες του (στο PS4 θα δεσμεύεται περίπου 1GB).
Πέρα από τις παραπάνω διαφορές τα δύο συστήματα θα έχουν αρκετές ομοιότητες όσον αφορά το hardware. Τόσο το Xbox One, όσο και το PS4 θα χρησιμοποιούν σκληρό δίσκο για την αποθήκευση των διαφόρων δεδομένων, στην κονσόλα της Microsoft η χωρητικότητα του δίσκου θα είναι 500GB, ενώ για την ώρα δεν έχει ανακοινωθεί πόση θα είναι αυτή στο PS4. Εν τω μεταξύ, αμφότερες θα έχουν την δυνατότητα για cloud storage. Το Xbox One θα χρησιμοποιεί Blu-ray, όπως και το PS4 άλλωστε, ενώ και τα δύο έχουν HDMI οπτικές εξόδους. Στην περίπτωση του PS4 θα υπάρχουν και analog έξοδοι όπως Component και RCA.
Η μάχη των gamepads
Είναι γεγονός πως τα χειριστήρια των PS3 και Xbox 360 είχαν σημαντικά ελαττώματα, τα οποία κάποια στιγμή θα έπρεπε να λυθούν. Ο σχεδιασμός του DualShock 3 ήταν απαρχαιωμένος, τα triggers του δεν είχαν το απαραίτητο feedback και επιπλέον η θέση του αριστερού αναλογικού μοχλού θα έπρεπε να βρίσκεται εκεί που είναι το d-pad και αντίστροφα. Το χειριστήριο του Xbox 360 από την άλλη πλευρά ήταν αρκετά βαρύ και ογκώδες, κυρίως λόγω του compartment των μπαταριών.
Βάση με ότι έχουμε δει ως τώρα η Microsoft φαίνεται να έλυσε τα παραπάνω προβλήματα στο gamepad του Xbox One, το οποίο κατά την προσωπική μου άποψη θυμίζει υπερβολικά το Sabertooth περιφερειακό της Razer. Στον αντίποδα η Sony στο DualShock 4 πρόσθεσε ένα touch pad στο κέντρο του, κρατώντας παρόλα αυτά την παραδοσιακή δομή του controller της ανέπαφη. Από την στιγμή που δεν έχουμε δει απτά δείγματα γραφής για το τι ακριβώς θα προσφέρει το touch pad στη συνολική gaming εμπειρία και κρίνοντας από το αντίστοιχο του PlayStation Vita στον τομέα των gamepads το Xbox One δείχνει να αποκτά ένα σημαντικό προβάδισμα.
Η “ταμπακιέρα”.
Νομίζω ήρθε η ώρα να περάσουμε στο φλέγον ζήτημα που δεν είναι άλλο από τα games που θα πλαισιώσουν τις δύο κονσόλες. Όπως είναι αντιληπτό το κυρίως θέμα είναι τα exclusives, αν και καλό είναι θυμίσουμε κάποιες σημαντικές multiplatform κυκλοφορίες που έχουν ανακοινωθεί όπως Watch Dogs, Battlefield 4, Assassin's Creed IV: Black Flag, Call of Duty: Ghosts κ.ο.κ.
Στο Xbox One μέχρι στιγμής έχουν επιβεβαιωθεί δύο exclusives το Forza Motorsport 5 και το Quantum Break της Remedy Entertainment, η οποία μας έχει προσφέρει στο παρελθόν τα δύο πρώτα Max Payne και το Alan Wake. Σύμφωνα με την Microsoft στον πρώτο χρόνο ζωής της κονσόλας θα κυκλοφορήσουν 15 exclusives εκ των οποίων οχτώ θα είναι νέα franchises. To πιο πιθανό είναι να δούμε νέα Halo και Gears of Wars, αλλά με τα ως τώρα δεδομένα είναι αδύνατον να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα για το ποια θα είναι τα υπόλοιπα exclusives.
Από την άλλη πλευρά η Sony έχει να επιδείξει τα Knack, Killzone: Shadow Fall, Driveclub, InFamous: Second Son. Παράλληλα στο προσεχές μέλλον αναμένεται να δούμε το Quantic Dream, ενώ τον Ιούνιο η Square Enix θα ανακοινώσει ένα νέο Final Fantasy που κατά πάσα πιθανότητα θα κυκλοφορήσει αποκλειστικά για το PS4. Είναι εμφανές λοιπόν ότι η κονσόλα της Sony -τουλάχιστον την δεδομένη χρονική στιγμή- κερδίζει κατά κράτος τον άμεσο ανταγωνιστή της.
Το στοίχημα του Kinect
Στην προηγούμενη γενιά κονσολών η ραγδαία άνοδος του motion gaming και κατ' επέκταση η τεράστια εμπορική επιτυχία του Wii ανάγκασε τις Sony και Microsoft να μας παρουσιάσουν ανάλογες προτάσεις. Τόσο το PS Move, όσο και το Kinect απέτυχαν να καθιερωθούν στην συνείδηση των hardcore gamers. To PS Move δεν διέφερε σημαντικά από το Wii Remote καθώς η Sony επέλεξε να παρουσιάσει μια πιο συμβατική μορφή motion gaming. Στον αντίποδα η Microsoft με το Kinect προτίμησε να πρωτοτυπήσει, το εγχείρημα της όμως δεν στέφτηκε από επιτυχία.
Δύο από τους σημαντικότερους λόγους που το περιφερειακό της Microsoft δεν κατάφερε να ευδοκιμήσει είναι αφενός η υψηλή τιμή του και κατά δεύτερον η "προβληματική" απόκριση του. Με το Kinect 2.0 η αμερικανική εταιρεία κάνει ένα βήμα μπροστά, καθώς αφενός το "προσφέρει" πακέτο με την κονσόλα και κατά δεύτερον οι αισθητήρες του είναι πολύ πιο ευαίσθητοι σε σχέση με το προηγούμενο. Το ερώτημα όμως είναι κατά πόσο θα δούμε ποιοτικά games που να εκμεταλλεύονται αυτές τις λειτουργίες; Μέχρι στιγμής ένας πιθανός υποψήφιος είναι το Crimson Dragon, ο πνευματικός απόγονος της σειράς Panzer Dragoon.
Backwards compatibility, always online και μεταχειρισμένα games
Οι συγκεκριμένοι παράγοντες σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν "βαρόμετρο" για μια ενδεχόμενη αποτυχία του PS4 ή του Xbox One αντίστοιχα, παρόλα αυτά ενδιαφέρουν άμεσα μια σημαντική μερίδα των gamers. Δυστυχώς λόγω της διαφορετικής αρχιτεκτονικής το backwards compatibility στις next gen κονσόλες θα αποτελέσει παρελθόν. Στην περίπτωση του PS4 ενδέχεται να υπάρξει backwards compatibility μέσω streaming, παρόλα αυτά αυτή την στιγμή τίποτα δεν είναι δεδομένο.
Όσον αφορά στο πολυσυζητημένο always online η Sony έχει τονίσει πως η κονσόλα σας δεν απαιτείται να είναι μονίμως συνδεδεμένη στο internet. Στο αντίπαλο στρατόπεδο όμως η Microsoft δήλωσε πρόσφατα πως θα πρέπει να συνδέεστε ανά τακτά χρονικά διαστήματα στο internet, πιθανόν μια φορά την ημέρα. Εδώ θα πρέπει να καταλογίσουμε...φάουλ στην αμερικανική εταιρεία. Στην περίπτωση των μεταχειρισμένων games όμως δεν μπορούμε παρά να δείξουμε "κίτρινη κάρτα" στην Microsoft. Σύμφωνα με στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας της τελευταίες μέρες για να παίξετε μεταχειρισμένα games στο Xbox One θα πρέπει να πληρώσετε ένα χρηματικό αντίτιμο. Η Sony από την άλλη πλευρά δηλώνει πως είναι στο χέρι των publishers για το αν ή όχι το PS4 θα μπλοκάρει την χρήση των μεταχειρισμένων.
Συμπεράσματα
Με δεδομένη την υπεροχή στο κομμάτι του hardware και στην ποσότητα των exclusives το PS4 δείχνει πιο ικανό να μπει στην θέση οδηγού της κούρσα της όγδοης γενιάς κονσολών. Εάν στα παραπάνω συνυπολογίσουμε το always online του Xbox One (έστω κι αν είναι περιορισμένο), αλλά και την παράλογη απαίτηση της Microsoft να πληρώνουμε για τα μεταχειρισμένα games είναι γεγονός πως το Xbox One θα πρέπει με κάποιο τρόπο να κερδίσει την εκτίμηση των καταναλωτών. Παρόλα αυτά μέχρι την E3, αλλά και το επικείμενο λανσάρισμα των δύο κονσολών έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας και τα ως τώρα δεδομένα είναι τουλάχιστον ρευστά. Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα PS4 και Xbox One θα δώσουν μια σκληρή μάχη και δεν αποκλείεται να ξαναζήσουμε console war φαινόμενα μεγάλης έντασης, όπως στην περίπτωση του Mega Drive και του Super NES.
Comments
Μέχρι στιγμής το παιχνίδι δείχνει καλό πάντως.
Δεν υπάρχει τίποτα σίγουρο, υπάρχουν δεκάδες ακόμη παράμετροι που θα κρίνουν την έκβαση της αναμέτρησης μεταξύ PS4 και Xbox One. Απλά με όσα έχουμε δει ως τώρα το PS4 έχει ένα μικρό προβάδισμα. Μετά την Ε3 θα είμαστε σε θέση να βγάλουμε ασφαλέστερα συμπεράσματα, ανάλογα και με τι exclusives θα δείξει η Microsoft που σημειωτέον φέτος επιστρέφει στην Gamescom. To καλοκαίρι προμηνύεται καυτό!
Halo ή Uncharted είναι καθαρά θέμα γούστου και κάθε άποψη είναι σεβαστή. Παρόλα αυτά ας μην ξεχνάμε ότι η Sony είχε ένα headstart τριών μηνών να μας ανακοινώσει νέους τίτλους. Ξαναλέω ότι τα δεδομένα είναι ρευστά. Στα μεταχειρισμένα παιχνίδια η Sony έχει πετάξει το μπαλάκι στους publishers, αν αυτοί αποφασίσουν να πληρώνουμε γι' αυτά θα ισχύει το ίδιο ακριβώς σκηνικό με το Xbox One.
Πραγματι. Ενας σημαντικός παράγοντας για εμενα, ειναι το ποια κονσολα θα εχει καλυτερο recording του gameplay και το αντίστοιχο σύστημα για να κανεις share τα videοs που θα φτιάχνεις. Μαλλον το PS4?
PS3*
Σωστος ακομα και με το Wii U δεν ξερουμε τι μπορει να γινει. Οκ σε hardware υπερτερει αλλα αμα αρχισουν να βγαινουν σοβαρα exclusives ποτε δεν ξερεις. αλλωστε το gameplay ειναι ο καθοριστικος παραγοντας και οχι τα γραφικα. Οντως παντως η Sony εχει ενα μικρο προβαδισμα για την ωρα.
Εχεις ενα point εδω, αλλα κανεις δεν μπορει να προβλεψει ποιες ακριβως θα ειναι οι τασεις της βιομηχανιας των video games το προσεχες διαστημα. Αλλωστε οπως απεδειξε το Wii το μεγαλυτερο μεριδιο στην αγορα δεν ειναι οι hardcore gamers.
Το αν αξίζουν τα νέα μηχανήματα στο θέμα του gaming το θεωρώ δεδομένο, μιας και οι διαφορές τους σε υπολογιστική ισχύ και σε μνήμη είναι...αστρονομικές σε σχέση με την 7η γενιά η οποία πράγματι μας χάρισε εντυπωσιακά games. Φανταστείτε τι έχει να γίνει λοιπόν με την 8η.
Επομένως, η δική μου επιλογή -που θα γίνει π.χ. σε 2 χρόνια μετά την επίσημη πρώτη κυκλοφορία τους στην Ελλάδα- δεν θα βασιστεί στην δύναμη του καθενός ή στο ποιο είναι καλύτερο ή στα exclusive games, παρά θα έχει γνώμονα τα ακόλουθα 4 στοιχεία:
1. Θα περιμένω να λυθούν τα όποια προβλήματα (υπερθέρμανση, νέα RRoDs κλπ που σίγουρα θα προκύψουν) και μετά θα επιλέξω. Το ΧΒΟΧ 360 αναγκάστηκα να το αντικαταστήσω ΔΙΣ..λόγω RRoD και στο τέλος κατέληξα να αγοράζω το Elite που δεν είχε θέματα, όπως και το Slim που δεν έχει κανένα πρόβλημα. No more όμως! Κερατιάτικα χρήματα ήταν εξαιτίας του κακού ποιοτικού ελέγχου ενός κολοσσού (call me Microsoft). Τα ίδια νομίζω τράβηξαν και χρήστες της Sony!
2. Θα περιμένω οι τιμές τους να πέσουν σε προσιτό επίπεδο και όχι να μείνουν στα 400-500 Ευρώ (400$ approx είναι μια τιμή εκκίνησης κατ' εκτίμηση...μόνο που στην Ελλάδα...αν μπουν τα "κοράκια" στην μέση (όπως πάντα) το XBOX ONE και το PS4 θα πωλούνται μέχρι και στα 500 Ευρώ). Την είχα πατήσει με το πρώτο 360 Arcade που το ακριβοπλήρωσα και σε λιγότερο από χρόνο...έγινε τοστιέρα.
3. Θα περιμένω πότε θα βρεθούν moddings κλπ (καθώς οι τιμές των original games -πάλι λόγω των μεσαζόντων- θα είναι σίγουρα υψηλές). Ας ρίξουν τις τιμές στα 30-40 Ευρώ που είναι λογικό όριο και όχι να τις έχουν στα 60-70! Έτσι θα κόψουμε όλοι τα moddings. Αλλά που???
4. Θα περιμένω να δω -στα 2 αυτά χρόνια- ποιο μηχάνημα θα προχωρήσει καλύτερα στο θέμα του τι θα προσφέρει (καθώς ήδη υπάρχουν απαγορευτικά στοιχεία αναφορικά στο ΧΒΟΧ ΟΝΕ, βλέπε Internet, αδυναμία στο να παίξει used games κλπ και με έχει κάνει να το βλέπω με "στραβό" μάτι από τώρα).