- Μόνιμες Στήλες
- Στον Πάγκο
- Η Ομοσπονδία FIFA είναι ο καραγκιόζης του gaming industry
Η Ομοσπονδία FIFA είναι ο καραγκιόζης του gaming industry
Hot
Η Ομοσπονδία FIFA είναι ο καραγκιόζης του gaming industry
Πληροφορίες
Από τα αποδυτήρια!
Η Ομοσπονδία FIFA αποφάσισε να μπει στην gaming βιομηχανία...από την πίσω πόρτα!
Η FIFA, των σκανδάλων του Πλατινί, των στημένων διαιτητών του Μουντιάλ της Κορέας το 2002 και του Μουντιάλ του Κατάρ που έπρεπε να γίνει γιατί "Είναι πολλά τα λεφτά Άρη", που ο πρόεδρός της Gianni Infantino από το 2020 είχε ποινική δίωξη για συναλλαγές με τον Ελβετό εισαγγελέα Michael Lauber, αλλά δεν κουνήθηκε φύλλο. Ναι, αυτή, έρχεται για να "βρωμήσει" και την βιομηχανία των games.
Η είσοδος της ομοσπονδίας FIFA στο gaming έρχεται με αφορμή την αύξηση του ποσού που ζήτησε από την Electronic Arts για την χρήση του ονόματος "FIFA" στο ποδοσφαιράκι της, από τα 150 εκατομμύρια δολάρια τον χρόνο στα 250 εκατομμύρια (και μάλιστα με τετραετές συμβόλαιο αξίας ενός δις, ώστε να τα εισπράξει όλα ντούκου). Η Electronic Arts αρνήθηκε κι έτσι από το 2023, πλέον το ποδοσφαιράκι που γνωρίζαμε ως FIFA, θα λέγεται πλέον "EA Sports FC".
Πως όμως η Ομοσπονδία FIFA εκτίθεται στα μάτια μου και γιατί ενώ πάτησε στην gaming βιομηχανία το πόδι της "με τις μύτες" έχω ανεβάσει rage από τώρα; Επειδή λοιπόν συνηθίζω να βλέπω μπροστά, δείτε τα φάουλ της Ομοσπονδίας FIFA ένα προς ένα και την αποδόμησή της.
Α) Το συμβόλαιο "νταβατζιλίκι"
Η Ομοσπονδία FIFA νομίζει ότι οι publishers γενάνε δισεκατομμύρια κι έτσι είπε να αυξήσει το ποσό που ζητάει από την Electronic Arts από τα 150 εκατομμύρια στα 250 εκατομμύρια το χρόνο. Αυτό εξηγεί το γεγονός ότι η EA αποφεύγει να αναφέρει τις πωλήσεις της σειράς FIFA τα τελευταία χρόνια. Διότι φοβόταν ξεκάθαρα την Ομοσπονδία. Τον Δεκέμβριο του 2021 ανακοίνωσε ότι το FIFA 22 πούλησε 9 εκατομμύρια αντίτυπα και μετά δεν έβγαλε νέα ανακοίνωση.
Αν θεωρήσουμε ότι από τα retail αντίτυπα η EA βγάζει γύρω στα 50 ευρώ το κομμάτι (σ.σ. υπάρχουν αντιπροσωπείες και καταστήματα στη μέση) και από τα online αντίτυπα πάλι κοντά σε αυτό το ποσό, μιας και η Sony, η Microsoft και η Nintendo κρατάνε το 30% κάθε πώλησης, αυτό μας κάνει 50€ x 9.000.000 = 450.000.000 . Ασφαλώς το FIFA 22 θα πούλησε φέτος και σε περιόδους εκπτώσεων, ενώ η EA βγάζει χρήματα και από μικροσυναλλαγές και συγκεκριμένα 775 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο είχαν ανακοινωθεί για το FIFA 21 και 1,6 δις ετήσιο σύνολο από μικροσυναλλαγές τεσσάρων αθλητικών games.
Αν πούμε ότι τα έσοδά της από το FIFA είναι πωλήσεις + μικροσυναλλαγές = 1,25 δις, τότε θα πρέπει να συνυπολογίσουμε, ότι η Electronic Arts έχει να πληρώσει υπαλλήλους, λειτουργικά έξοδα των γραφείων και πάρα πολλούς servers για το online multiplayer. Τα καθαρά ετήσια έσοδα και έξοδα της EA Sports κανείς δεν τα γνωρίζει. Ακόμα και αν πάρουμε ένα υποθετικό σενάριο ότι τα έσοδα από τις πωλήσεις αυξάνονται στο εκάστοτε επόμενο έτος (και δεν πωλούνται μόνο 9 εκατομμύρια αντίτυπα) και πούμε ότι έχουμε 1,25 δις το χρόνο καθαρά έσοδα, τότε η Ομοσπονδία FIFA ζητάει να εισπράξει το...1/5 των εσόδων από εκεί που εισέπραττε...το 1/8.
Επίσης το αν η Ομοσπονδία ζήτησε το 1 δις του συμβολαίου όλο μαζί ντούκου ή σε δόσεις των 250 αυτό δεν το γνωρίζουμε και είναι σημαντική παράμετρος. Και η απότομη αύξηση του ποσού από τα 150 στα 250 εκατομμύρια είναι σίγουρα πολύ. Άλλο να πας στα 200 και στα 175 και άλλο απευθείας στα 250, δηλαδή σε ποσό σχεδόν διπλάσιο. Το να εισπράττει μια ομοσπονδία το 1/5 των εσόδων σου, είναι σαν να έχεις νυχτερινό μαγαζί και να πληρώνεις ποσοστό εισπράξεων σε κυκλώματα της νύχτας για..."προστασία".
Η Ομοσπονδία FIFA λοιπόν "μυρίστηκε χρήμα" αλλά ταυτόχρονα δεν θέλησε να κάνει μία βόλτα στην αγορά και να δει...ενδιαφέρεται καμία άλλη εταιρεία; Η 2K; Η Tencent; Η Ubisoft; Η Sony; Η Microsoft; "Παιδιά, όλοι εσείς δεν έχετε ποδοσφαιράκι. Το θέλετε το όνομα FIFA για πάνω από 150 εκατομμύρια;" Έτσι όμορφα κι απλά κάνεις διαπραγμάτευση αν η EA σου πει "Όχι" και πριν ανακοινώσεις ότι θα βγάλεις δικό σου ποδοσφαιράκι. Πρέπει να διαπιστώσεις: Η EA τρελάθηκε ή της ζητάω παράλογα ποσά...απλά και μόνο για ένα όνομα; Και το θέμα είναι ότι δεν κάνεις έτσι εύκολα το ποσό σχεδόν διπλάσιο σε έναν συνεργάτη σου που τον ξέρεις 30 χρόνια.
Β) "Το δικό μας ποδοσφαιράκι θα είναι το καλύτερο"
Μέχρι σήμερα γνωρίζουμε ότι η Ομοσπονδία FIFA θα βγάλει το δικό της ποδοσφαιράκι το 2024. Δεν γνωρίζουμε όμως, αν θα προσλάβει μια εταιρεία ανάπτυξης για να της φτιάξει το...FIFA 25, όπως ίσως λέγεται ή αν θα πουλήσει τα δικαιώματα σε κάποια εταιρεία, όπως έκανε με την Electronic Arts.
Το να βγαίνει όμως ο πρόεδρος της FIFA, Gianni Infantino και να διατυμπανίζει ότι "Το δικό μας ποδοσφαιράκι θα είναι το καλύτερο γιατί θα έχει το όνομα FIFA", πραγματικά σημαίνει ότι δεν έχεις ιδέα από την gaming βιομηχανία. Άνθρωπέ μου, οι gamers δεν αγοράζουν ένα παιχνίδι σύμφωνα με το όνομά του. Δεν είμαστε στη δεκαετία του '80 να αγοράζουμε τον E.T. τον εξωγήινο. Οι gamers αγοράζουν ένα παιχνίδι όταν έχει ΠΟΙΟΤΗΤΑ. Με κεφαλαία. Και την τελευταία δεκαετία, το FIFA έχει την καλύτερη ποιότητα από τα άλλα ποδοσφαιράκια. Κι αυτό η EA το κατάφερε με 30 χρόνια δουλειάς, με την εμπειρία της και με τις δεκάδες φορές που έφαγε τα μούτρα της. Έφαγε και 7 πέτρινα χρόνια μετά το 2002 μέχρι να ξαναβγάλει σοβαρή έκδοση, όταν της ήρθε η ιδέα με το Ultimate Team. Δεν μπορείς να γίνεις το Νο. 1 ποδοσφαιράκι από την μία μέρα στην άλλη.
Βέβαια αν η Ομοσπονδία FIFA συμφωνήσει με την 2K (την Take-Two δηλαδή) και καταφέρει να πάρει περισσότερα από αυτήν και βγει κανένα...FIFA 2K 25, τότε μόνο θα έχουμε σοβαρό ανταγωνισμό. Αν κρίνουμε όμως από τα NBA 2K22 και 2K21, αλλά και απ' το γεγονός ότι η 2K Games δεν έχει εμπειρία στα ποδοσφαιράκια, τότε καταλαβαίνουμε ότι και αυτή θα έχει δύσκολο έργο.
Γ) FIFA World στο Roblox
Last but not least, η κίνηση-παρωδία της Ομοσπονδίας FIFA να βγάλει ένα παιχνίδι...εντός του Roblox! Του Roblox που κατηγορείται για παιδεραστία και απαγωγές ανηλίκων! Σε ένα παιχνίδι το οποίο παίζουν μόνο ανήλικοι (σ.σ. ίσως και κάποιοι παιδεραστές). Και έφτιαξε το "FIFA World" που προσβάλει την σειρά FIFA και μόνο που έχει το όνομα μπροστά, το οποίο είναι μια συλλογή από minigames για μικρά παιδάκια κάτω των 10 ετών!
Επειδή λοιπόν έχω δουλέψει σε αρκετές εταιρείες ανάπτυξης και ξέρω πως βγήκε αυτό το...έκτρωμα, θα σας πω στο περίπου πως έγινε το σκηνικό. Μαζεύτηκε ο Gianni Infantino με τους υψηλόβαθμους συνεργάτες του και τους είπε:
- Τώρα που σταματάμε με την EA θέλουμε να φτιάξουμε ένα παιχνίδι με αφορμή το μουντιάλ του Κατάρ.
- Μα δεν προλαβαίνουμε πρόεδρε. Θέλει πολλούς μήνες ή χρόνια δουλειάς.
- Τότε σκεφτείτε κάτι γρήγορο. Να συνεργαστούμε με καμιά εταιρεία. Βρείτε τι παίζουν οι gamers πιο πολύ.
- (Τυχαία αναζήτηση στο Internet και στο επόμενο meeting): "Το Roblox!"
- Ωραία, φτιάξτε κάτι εκεί μέσα να έχουμε κάτι να δείξουμε.
Το τελικό αποτέλεσμα είναι φυσικά το να έχουμε από την μία τα γελοία γραφικά του Roblox που μας μεταφέρουν 10 χρόνια πίσω και από την άλλη μία συλλογή από minigames, τα οποία δεν θα έβγαζε ούτε η Nintendo για το Wii. Σκεφτείτε απλά ότι υπάρχουν minigames τύπου "Βρες τον θησαυρό" ή "Bowling στο οποίο όμως κλωτσάμε μία μπάλα" και τέτοια χαζά casual games, στα οποία υπάρχουν χορηγοί, όπως η Adidas και η VISA! Δηλαδή οι σοβαρές αυτές οι εταιρείες χορηγούν ένα έκτρωμα (που κάποιος θα το παίξει μόνο κατά τύχη αν συνδεθεί στο Roblox) απλά και μόνο για να γλείψουν την Ομοσπονδία FIFA!
Δηλαδή μαζεύτηκαν όλοι αυτοί οι χαρτογιακάδες και είπανε "Ας βγάλουμε ένα παιχνίδι στα γρήγορα, αλλά ας κάνουμε μία αρπαχτή, ζητώντας χορηγία από μεγάλες εταιρείες, όπως η Adidas και η VISA, ώστε να βγάλουμε τα έξοδα του game development", το οποίο θα πήρε απειροελάχιστους μήνες.
Μετά από όλα αυτά και αφού πονέσανε τα μάτια μας με όσα είδαμε, υπάρχει κάποιος που περιμένει πράγματι να πάρουμε στα σοβαρά την Ομοσπονδία FIFA και το ξεκίνημά της στην gaming βιομηχανία; Αναρωτιέμαι καμιά φορά, σε ποιο multiverse βρισκόμαστε;
Δείτε την ανάλυσή μας του γιατί τα FIFA loot boxes είναι pay-to-win και συζητήστε για τα games της Ομοσπονδίας FIFA στο παρακάτω forum topic.

Comments
Πως τους πετσόκοψες έτσι?
Ξεκινάω την ανάγνωση.