- Reviews
- Worms (multiplatform)
Worms (multiplatform)
Hot
REVIEWED ON
PC (review)
Amiga (review)
iPhone (review)
Amiga CD 32
Game Boy
Jaguar
iPad (remake)
iPhone (remake)
Mac
Mega Drive
PS
PS2 (remake)
PS3 (remake)
PSP (remake)
Sega Saturn
SNES
Xbox 360 (remake)
Wii (remake)
Worms
Το πρώτο αίμα!
Full Game: PC: Download Amiga: Download Disk 1/3, Download Disk 2/3, Download Disk 3/3
H Team17 είναι μία από τις πιο παλιές προγραμματιστικές εταιρείες που έχει επιζήσει έως τις μέρες μας. Η μεγαλύτερη επιτυχία που έχει σημειώσει μέχρι σήμερα, τουλάχιστον όπως εξελίχθηκε στην πορεία, είναι το Worms. Η πρώτη έκδοση δεν είχε κάτι το εξαιρετικό από πλευράς σχεδιασμού, όμως στην πορεία αποδείχθηκε ότι είχε μεγάλη απήχηση, καθώς πρόσφερε κάτι το διαφορετικό.
Πως ξεκίνησαν όλα
Η αρχική ιδέα προήλθε από τον σχεδιαστή Andy Davidson, ο οποίος σχεδίασε μία πρώιμη έκδοση του παιχνιδιού με τίτλο “Total Wormage”, προφανώς εμπνευσμένος από το Total Carnage του ’91. Συν τις άλλοις, το concept του Worms δείχνει να είναι εμπνευσμένο από τα Lemmings, τα οποία κυκλοφόρησαν επίσης το ’91. Κι αυτό διότι πέρα από τα 2D platform φουτουριστικά σκηνικά, ορισμένες ικανότητες των Worms είχαν χρησιμοποιηθεί προηγουμένως και στα Lemmings.
Ο Davidson ανέπτυξε την πρώτη έκδοση σε Blitz BASIC, λαμβάνοντας μέρος σε διαγωνισμό του τότε περιοδικού Amiga Format. Παρ’ ότι απέτυχε δεν το έβαλε κάτω, παρουσίασε το παιχνίδι του στο European Computer Trade Show και μέσω γνωριμίας κατέληξε να μιλήσει με την Team17, η οποία τότε συνεργαζόταν με την εκδοτική εταιρεία Ocean. Η Team17 είδε το έργο του, του έκανε προσφορά και το deal έκλεισε.
Σκουλήκι…θα πεθάνεις!
Το Worms είναι σαν ιδέα ένα πολύ απλό project. Πρόκειται για ένα Platform Shoot’ Em Up στο οποίο ελέγχετε μικροσκοπικά σκουλήκια-στρατιώτες και παίζετε με γύρους (κινείτε ένα σκουλήκι κάθε φορά). Στο πεδίο της μάχης έχουμε ομάδες των τεσσάρων σκουληκιών η καθεμία. Στόχος σας είναι φυσικά να σκοτώσετε τα σκουλήκια της αντίπαλης ομάδας.
Κάθε worm έχει 100 πόντους ενέργειας, ενώ κάθε γύρος στον οποίο ελέγχετε το σκουλήκι σας έχει 45-100 δευτερόλεπτα, ανάλογα με τις ρυθμίσεις που έχετε επιλέξει. Το σκουλήκι που ελέγχετε κάθε φορά είναι διαφορετικό, δηλαδή ακολουθείται η λογική rotation, ώστε να ελέγξετε όλους τους στρατιώτες σας.
Όπλα
Τα όπλα σας είναι πολλά και διάφορα. Χειρίζεστε μπαζούκα, τηλεκατευθυνόμενους πυραύλους, shotgun, uzi, χειροβομβίδα, cluster bomb, banana bomb, δυναμίτη, νάρκη ή και ακόμη πιο περίπλοκα όπλα. Όπως τα dragon punch και hadooken (εμπνευσμένα από το Street Fighter) ή το airstrike, όπου ρίχνει βόμβες από αέρος στα ανυποψίαστα θύματά σας.
Υπάρχουν επίσης ορισμένα εργαλεία τα οποία απλά μετακινούν τα σκουλήκια σας από το ένα μέρος στο άλλο. Για παράδειγμα, με το blowtorch ανοίγετε δρόμο και με το ninja rope επιλέγετε ένα σημείο, κρέμεστε από ψηλά σαν το ταρζάν και αφήνοντας το πλήκτρο την κατάλληλη στιγμή στέλνετε τον στρατιώτη σας εκεί που θέλετε. Κατά βάση, εφόσον το παιχνίδι είναι turn-based, μερικές φορές μπορεί να μην χρησιμοποιηθεί απαραίτητα όπλο, αλλά ορισμένες φορές χρειάζεται και λίγη στρατηγική.
Οι developers πρόσθεσαν διάφορα ενδιαφέροντα στοιχεία στο gameplay, που το κάνουν πιο «πικάντικο». Καταρχήν υπάρχουν κανονικά friendly fire, καθώς αν δεν προσέξετε μπορείτε να χτυπήσετε φιλικά worms ή και το ίδιο σας το worm. Επίσης, παίζει ρόλο η κατεύθυνση του αέρα, ως προς το που θα κινηθούν οι πύραυλοι ή διάφορα άλλα αντικείμενα (π.χ. χειροβομβίδες) που θα πετάξετε. Με θετικό αέρα, η ταχύτητα θα είναι μεγαλύτερη. Με αρνητικό αέρα το βλήμα θα έχει αντίθετη κίνηση. Θα πρέπει λοιπόν μονίμως να βλέπετε την φορά του αέρα ώστε να αποφασίσετε με σύνεση για τις κινήσεις σας.
Περιβάλλον και μάχες
Στο Worms υπάρχει μία βασική παράμετρος που οι προγραμματιστές όφειλαν να προσέξουν. Δεν υπάρχει κάποιο story mode. Το μόνο mode που υποστηρίζεται είναι κάτι σαν skirmish, όπου απλά επιλέγετε τις ομάδες που θα συμμετάσχουν. Μπορείτε δηλαδή να παίξετε είτε ενάντια στη CPU, είτε κόντρα σε άλλους παίκτες (2-4 στο σύνολο). Απλά επιλέγετε το level που θέλετε και η μάχη σας έχει αρχή και τέλος.
Η A.I. έχει πολύ καλό σχεδιασμό και θα σας φανεί ανταγωνιστική, ιδιαίτερα στα πρώτα σας βήματα. Μόλις όμως αποκτήσετε το κολάι και μάθετε ποια όπλα κάνουν το μεγαλύτερο damage, τότε το πιθανότερο είναι να βρείτε την δυσκολία χαμηλή.
Οι πίστες είναι ένα ατελείωτο τρελοκομείο. Τα σκουλήκια δίνουν μάχη σε διάφορα μέρη, που βρίσκονται στη γη, στην κόλαση, σε εξωγήινες τοποθεσίες και πάει λέγοντας. Γύρω τους βρίσκονται όλα τα παρελκόμενα, ανάλογα με το μέρος. Στη γη για παράδειγμα θα συναντήσετε κατά κύριο λόγο σκουπίδια, τα οποία θα πρέπει να πυροβολήσετε ή να σκάψετε για να «κάνετε χώρο» και να φτάσετε μέχρι το άλλο worm. Σε κάθε level υπάρχει παραδοσιακά είτε η θάλασσα, είτε το κενό, όπου αν πέσει κάποιο σκουληκάκι τότε αυτομάτως πεθαίνει.
Το παιχνίδι αναδεικνύει όσους έχουν καλό σημάδι και γενικά τους τολμηρούς. Απαιτεί επίσης καλή γνώση των βημάτων σας. Όταν θέλετε για παράδειγμα να πλησιάσετε έναν άλλο εχθρό σκάβοντας το έδαφος, τότε δεν θα σκάψετε μέχρι να φτάσετε μπροστά του, γιατί εκεί η σειρά σας θα τελειώσει και στην επόμενο γύρο θα σας ανατινάξει. Θα πρέπει λοιπόν να βρείτε το κατάλληλο σημείο ώστε να έχετε πάντοτε τον τελευταίο λόγο, πάντα εφόσον το σκουλήκι σας διαθέτει τα απαραίτητα hitpoints.
Όπως αντιλαμβάνεστε, για να τελειώσει ένα παιχνίδι και να ανακηρυχτεί μία ομάδα νικήτρια, θα πρέπει να πεθάνουν όλα τα σκουλήκια που την απαρτίζουν. Από εκεί κι έπειτα, αναγκαστικά θα επιστρέψετε στο βασικό μενού.
Multiplayer
Η δυνατότητα ελέγχου των σκουληκιών μέσω hotseat είναι ένα από τα μεγάλα ατού στο Worms. Δεν χρειάζεστε παραπάνω gamepad, ποντίκια ή χώρο στο πληκτρολόγιο. Όπου κι αν παίζετε το παιχνίδι, επιλέγετε ανάμεσα σε 2-4 παίκτες και όταν τελειώσει η σειρά του ενός παίκτη, ξεκινάει ο έλεγχος του σκουληκιού από τον επόμενο. Απλά και κατανοητά.
Τα sequels
Στις επόμενες εκδόσεις του Worms προστέθηκαν ορισμένα νέα χαρακτηριστικά, χωρίς ωστόσο να έχουμε μεγάλη εξέλιξη. Στο Worms: Director’s Cut του 1997 είχαμε νέα όπλα, όπως τα πρόβατα-βόμβες ή τα μπαστούνια του baseball, ενώ για πρώτη φορά συναντάμε ως βασικό mode το League (πρωτάθλημα) όπου παίζετε τουρνουά 2-4 ομάδων. Κατά βάση όμως, συνέχισε να μην υπάρχει ουσιώδες story mode ή κάποια σωστά challenges.
Η συνέχεια την επόμενη δεκαετία δεν ήταν η αναμενόμενη, καθώς το 3D gameplay δεν φάνηκε να κερδίζει συμμάχους. Τα Worms Blast (2002), Worms 3D (2004) και Worms 4: Mayhem (2005) δεν συγκίνησαν τόσο τους οπαδούς της σειράς. Όμως, το 2010 αποδείχθηκε χρονιά-σταθμός για την Team17. Με το Worms Reloaded που κυκλοφόρησε μέσω Steam, επανέφερε το gameplay της original έκδοσης στα σύγχρονα worms και πέτυχε μεγάλες πωλήσεις. Αντίστοιχα, με το Worms: Open Warfare για PSP και DS (2006), αλλά και το Worms: Battle Islands για PSP και Wii (2010), προσέγγισε και τους casual gamers.
Πλέον, σειρά έχει το Worms Ultimate Mayhem για PC, PS3 και Xbox 360, που θα επιχειρήσει μια δεύτερη απόπειρα στο να επαναφέρει τις 3D εκδόσεις στα next-gen format. Για να δούμε αν θα τα καταφέρει.
Γραφικά
Τα τεχνικά χαρακτηριστκά της σειράς Worms ήταν ανέκαθεν αρκετά πίσω για την εποχή τους. Τα Worms είχαν την ατυχία να εμφανιστούν την εποχή που το 3D έκανε τα πρώτα του βήματα. Ως εκ τούτου, το 2D έμοιαζε χρόνο με το χρόνο να ξεθωριάζει.
Οι original εκδόσεις των Worms πάσχουν από κακό anti-aliasing, ενώ στις 3D εκδόσεις τα textures των σκουληκιών είναι χοντροκομμένα. Τα γραφικά έχουν πάντα ένα καρτουνίστικο ύφος, ενώ στο ίδιο μοτίβο παίζουν και τα cutscenes, ορισμένα από τα οποία δίνουν πραγματικό ρεσιτάλ γέλιου, καθώς παρουσιάζουν τα worms, είτε σε φάση…Rambo, είτε με ένα σκληροτράχυλο ύφος. Γενικά χαρακτηριστικό γνώρισμα της σειράς είναι ότι δανείζεται ατάκες και συνήθειες από άλλα games ή ταινίες.
Ήχος
Η αχίλλειος πτέρνα του Worms που ποτέ δεν ξεπεράστηκε. Πέρα από τους συνοδευτικούς ήχους των cutscenes, η μουσική υπόκρουση λάμπει διά της απουσίας της, με αποτέλεσμα να δίνετε μάχες…στη μούγκα. Το voice acting που χρησιμοποιείται είναι αστείο, σε σημείο που να ταλαντεύεται μεταξύ cult και χιουμοριστικού. Απ’ την άλλη τα ηχητικά εφέ έχουν καλή απόδοση αλλά σαν σύνολο είναι απειροελάχιστα. Εντύπωση προκαλούσαν κατά καιρούς οι ανεπίσημες εκδόσεις που κυκλοφορούσαν από χέρι σε χέρι, με φωνές ανάλογες με τη χώρα. Κάτι ανάλογο είχε συμβεί για ένα φεγγάρι και στην Ελλάδα.
Worms…everywhere
15 χρόνια μετά, η Team17 σίγουρα δεν περίμενε ότι θα συνέχιζε να ασχολείται με ένα και μόνο franchise, το οποίο ανέλπιστα συνεχίζει να πουλάει, έστω ως DLC. Το Worms «παίζει μπάλα» μόνο του στην κατηγορία των Turn-Based Artillery Shooters, είναι πολύ απλό στο χειρισμό και μπορεί να προσφέρει άφθονη διασκέδαση σε όλη την οικογένεια. Χρειάζεται όμως μια καλή παρέα για να παιχτεί κι αυτό ήταν ίσως πάντοτε το βασικό του μειονέκτημα. Η έλλειψη ενός καλού campaign.
Θετικά:
- Απλό στο χειρισμό, απευθύνεται σε όλους
- Πολύ διασκεδαστικό
- Μεγάλη γκάμα όπλων για όλα τα γούστα
- Παίζεται με 1-4 παίκτες μέσω hotseat
Αρνητικά:
- Υποτυπώδη γραφικά
- Έλλειψη μουσικής και καλού voice acting
- Πλήρης απουσία ενός ουσιαστικού campaign
Βαθμολογία
Γραφικά: 6
Ήχος: 4
Gameplay: 9.5
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 8
Μόλις τα πιάσετε δεν θα θέλετε να τα αφήσετε!
Μάνος Γρυπάρης
Το πρώτο αίμα!
Full Game: PC: Download Amiga: Download Disk 1/3, Download Disk 2/3, Download Disk 3/3
H Team17 είναι μία από τις πιο παλιές προγραμματιστικές εταιρείες που έχει επιζήσει έως τις μέρες μας. Η μεγαλύτερη επιτυχία που έχει σημειώσει μέχρι σήμερα, τουλάχιστον όπως εξελίχθηκε στην πορεία, είναι το Worms. Η πρώτη έκδοση δεν είχε κάτι το εξαιρετικό από πλευράς σχεδιασμού, όμως στην πορεία αποδείχθηκε ότι είχε μεγάλη απήχηση, καθώς πρόσφερε κάτι το διαφορετικό.
Πως ξεκίνησαν όλα
Η αρχική ιδέα προήλθε από τον σχεδιαστή Andy Davidson, ο οποίος σχεδίασε μία πρώιμη έκδοση του παιχνιδιού με τίτλο “Total Wormage”, προφανώς εμπνευσμένος από το Total Carnage του ’91. Συν τις άλλοις, το concept του Worms δείχνει να είναι εμπνευσμένο από τα Lemmings, τα οποία κυκλοφόρησαν επίσης το ’91. Κι αυτό διότι πέρα από τα 2D platform φουτουριστικά σκηνικά, ορισμένες ικανότητες των Worms είχαν χρησιμοποιηθεί προηγουμένως και στα Lemmings.

Ο Davidson ανέπτυξε την πρώτη έκδοση σε Blitz BASIC, λαμβάνοντας μέρος σε διαγωνισμό του τότε περιοδικού Amiga Format. Παρ’ ότι απέτυχε δεν το έβαλε κάτω, παρουσίασε το παιχνίδι του στο European Computer Trade Show και μέσω γνωριμίας κατέληξε να μιλήσει με την Team17, η οποία τότε συνεργαζόταν με την εκδοτική εταιρεία Ocean. Η Team17 είδε το έργο του, του έκανε προσφορά και το deal έκλεισε.
Σκουλήκι…θα πεθάνεις!
Το Worms είναι σαν ιδέα ένα πολύ απλό project. Πρόκειται για ένα Platform Shoot’ Em Up στο οποίο ελέγχετε μικροσκοπικά σκουλήκια-στρατιώτες και παίζετε με γύρους (κινείτε ένα σκουλήκι κάθε φορά). Στο πεδίο της μάχης έχουμε ομάδες των τεσσάρων σκουληκιών η καθεμία. Στόχος σας είναι φυσικά να σκοτώσετε τα σκουλήκια της αντίπαλης ομάδας.
Κάθε worm έχει 100 πόντους ενέργειας, ενώ κάθε γύρος στον οποίο ελέγχετε το σκουλήκι σας έχει 45-100 δευτερόλεπτα, ανάλογα με τις ρυθμίσεις που έχετε επιλέξει. Το σκουλήκι που ελέγχετε κάθε φορά είναι διαφορετικό, δηλαδή ακολουθείται η λογική rotation, ώστε να ελέγξετε όλους τους στρατιώτες σας.
Όπλα
Τα όπλα σας είναι πολλά και διάφορα. Χειρίζεστε μπαζούκα, τηλεκατευθυνόμενους πυραύλους, shotgun, uzi, χειροβομβίδα, cluster bomb, banana bomb, δυναμίτη, νάρκη ή και ακόμη πιο περίπλοκα όπλα. Όπως τα dragon punch και hadooken (εμπνευσμένα από το Street Fighter) ή το airstrike, όπου ρίχνει βόμβες από αέρος στα ανυποψίαστα θύματά σας.
Υπάρχουν επίσης ορισμένα εργαλεία τα οποία απλά μετακινούν τα σκουλήκια σας από το ένα μέρος στο άλλο. Για παράδειγμα, με το blowtorch ανοίγετε δρόμο και με το ninja rope επιλέγετε ένα σημείο, κρέμεστε από ψηλά σαν το ταρζάν και αφήνοντας το πλήκτρο την κατάλληλη στιγμή στέλνετε τον στρατιώτη σας εκεί που θέλετε. Κατά βάση, εφόσον το παιχνίδι είναι turn-based, μερικές φορές μπορεί να μην χρησιμοποιηθεί απαραίτητα όπλο, αλλά ορισμένες φορές χρειάζεται και λίγη στρατηγική.

Οι developers πρόσθεσαν διάφορα ενδιαφέροντα στοιχεία στο gameplay, που το κάνουν πιο «πικάντικο». Καταρχήν υπάρχουν κανονικά friendly fire, καθώς αν δεν προσέξετε μπορείτε να χτυπήσετε φιλικά worms ή και το ίδιο σας το worm. Επίσης, παίζει ρόλο η κατεύθυνση του αέρα, ως προς το που θα κινηθούν οι πύραυλοι ή διάφορα άλλα αντικείμενα (π.χ. χειροβομβίδες) που θα πετάξετε. Με θετικό αέρα, η ταχύτητα θα είναι μεγαλύτερη. Με αρνητικό αέρα το βλήμα θα έχει αντίθετη κίνηση. Θα πρέπει λοιπόν μονίμως να βλέπετε την φορά του αέρα ώστε να αποφασίσετε με σύνεση για τις κινήσεις σας.
Περιβάλλον και μάχες
Στο Worms υπάρχει μία βασική παράμετρος που οι προγραμματιστές όφειλαν να προσέξουν. Δεν υπάρχει κάποιο story mode. Το μόνο mode που υποστηρίζεται είναι κάτι σαν skirmish, όπου απλά επιλέγετε τις ομάδες που θα συμμετάσχουν. Μπορείτε δηλαδή να παίξετε είτε ενάντια στη CPU, είτε κόντρα σε άλλους παίκτες (2-4 στο σύνολο). Απλά επιλέγετε το level που θέλετε και η μάχη σας έχει αρχή και τέλος.
Η A.I. έχει πολύ καλό σχεδιασμό και θα σας φανεί ανταγωνιστική, ιδιαίτερα στα πρώτα σας βήματα. Μόλις όμως αποκτήσετε το κολάι και μάθετε ποια όπλα κάνουν το μεγαλύτερο damage, τότε το πιθανότερο είναι να βρείτε την δυσκολία χαμηλή.
Οι πίστες είναι ένα ατελείωτο τρελοκομείο. Τα σκουλήκια δίνουν μάχη σε διάφορα μέρη, που βρίσκονται στη γη, στην κόλαση, σε εξωγήινες τοποθεσίες και πάει λέγοντας. Γύρω τους βρίσκονται όλα τα παρελκόμενα, ανάλογα με το μέρος. Στη γη για παράδειγμα θα συναντήσετε κατά κύριο λόγο σκουπίδια, τα οποία θα πρέπει να πυροβολήσετε ή να σκάψετε για να «κάνετε χώρο» και να φτάσετε μέχρι το άλλο worm. Σε κάθε level υπάρχει παραδοσιακά είτε η θάλασσα, είτε το κενό, όπου αν πέσει κάποιο σκουληκάκι τότε αυτομάτως πεθαίνει.

Το παιχνίδι αναδεικνύει όσους έχουν καλό σημάδι και γενικά τους τολμηρούς. Απαιτεί επίσης καλή γνώση των βημάτων σας. Όταν θέλετε για παράδειγμα να πλησιάσετε έναν άλλο εχθρό σκάβοντας το έδαφος, τότε δεν θα σκάψετε μέχρι να φτάσετε μπροστά του, γιατί εκεί η σειρά σας θα τελειώσει και στην επόμενο γύρο θα σας ανατινάξει. Θα πρέπει λοιπόν να βρείτε το κατάλληλο σημείο ώστε να έχετε πάντοτε τον τελευταίο λόγο, πάντα εφόσον το σκουλήκι σας διαθέτει τα απαραίτητα hitpoints.
Όπως αντιλαμβάνεστε, για να τελειώσει ένα παιχνίδι και να ανακηρυχτεί μία ομάδα νικήτρια, θα πρέπει να πεθάνουν όλα τα σκουλήκια που την απαρτίζουν. Από εκεί κι έπειτα, αναγκαστικά θα επιστρέψετε στο βασικό μενού.
Multiplayer
Η δυνατότητα ελέγχου των σκουληκιών μέσω hotseat είναι ένα από τα μεγάλα ατού στο Worms. Δεν χρειάζεστε παραπάνω gamepad, ποντίκια ή χώρο στο πληκτρολόγιο. Όπου κι αν παίζετε το παιχνίδι, επιλέγετε ανάμεσα σε 2-4 παίκτες και όταν τελειώσει η σειρά του ενός παίκτη, ξεκινάει ο έλεγχος του σκουληκιού από τον επόμενο. Απλά και κατανοητά.

Τα sequels
Στις επόμενες εκδόσεις του Worms προστέθηκαν ορισμένα νέα χαρακτηριστικά, χωρίς ωστόσο να έχουμε μεγάλη εξέλιξη. Στο Worms: Director’s Cut του 1997 είχαμε νέα όπλα, όπως τα πρόβατα-βόμβες ή τα μπαστούνια του baseball, ενώ για πρώτη φορά συναντάμε ως βασικό mode το League (πρωτάθλημα) όπου παίζετε τουρνουά 2-4 ομάδων. Κατά βάση όμως, συνέχισε να μην υπάρχει ουσιώδες story mode ή κάποια σωστά challenges.
“Χειροβομβίδααα!….”
Το Worms 2 βγήκε στην αγορά επίσης το 1997 και διατήρησε τα 2D γραφικά προσθέτοντας πολλά χαριτωμένα 3D cutscenes. Δυστυχώς δεν είχε ιδιαίτερες αλλαγές στο gameplay, ενώ κυκλοφόρησε μόνο για PC, με εκδότρια εταιρεία την MicroProse (που πλέον έχει εξαγοραστεί από την Atari).Η συνέχεια την επόμενη δεκαετία δεν ήταν η αναμενόμενη, καθώς το 3D gameplay δεν φάνηκε να κερδίζει συμμάχους. Τα Worms Blast (2002), Worms 3D (2004) και Worms 4: Mayhem (2005) δεν συγκίνησαν τόσο τους οπαδούς της σειράς. Όμως, το 2010 αποδείχθηκε χρονιά-σταθμός για την Team17. Με το Worms Reloaded που κυκλοφόρησε μέσω Steam, επανέφερε το gameplay της original έκδοσης στα σύγχρονα worms και πέτυχε μεγάλες πωλήσεις. Αντίστοιχα, με το Worms: Open Warfare για PSP και DS (2006), αλλά και το Worms: Battle Islands για PSP και Wii (2010), προσέγγισε και τους casual gamers.
Πλέον, σειρά έχει το Worms Ultimate Mayhem για PC, PS3 και Xbox 360, που θα επιχειρήσει μια δεύτερη απόπειρα στο να επαναφέρει τις 3D εκδόσεις στα next-gen format. Για να δούμε αν θα τα καταφέρει.
Γραφικά
Τα τεχνικά χαρακτηριστκά της σειράς Worms ήταν ανέκαθεν αρκετά πίσω για την εποχή τους. Τα Worms είχαν την ατυχία να εμφανιστούν την εποχή που το 3D έκανε τα πρώτα του βήματα. Ως εκ τούτου, το 2D έμοιαζε χρόνο με το χρόνο να ξεθωριάζει.
Οι original εκδόσεις των Worms πάσχουν από κακό anti-aliasing, ενώ στις 3D εκδόσεις τα textures των σκουληκιών είναι χοντροκομμένα. Τα γραφικά έχουν πάντα ένα καρτουνίστικο ύφος, ενώ στο ίδιο μοτίβο παίζουν και τα cutscenes, ορισμένα από τα οποία δίνουν πραγματικό ρεσιτάλ γέλιου, καθώς παρουσιάζουν τα worms, είτε σε φάση…Rambo, είτε με ένα σκληροτράχυλο ύφος. Γενικά χαρακτηριστικό γνώρισμα της σειράς είναι ότι δανείζεται ατάκες και συνήθειες από άλλα games ή ταινίες.

Ήχος
Η αχίλλειος πτέρνα του Worms που ποτέ δεν ξεπεράστηκε. Πέρα από τους συνοδευτικούς ήχους των cutscenes, η μουσική υπόκρουση λάμπει διά της απουσίας της, με αποτέλεσμα να δίνετε μάχες…στη μούγκα. Το voice acting που χρησιμοποιείται είναι αστείο, σε σημείο που να ταλαντεύεται μεταξύ cult και χιουμοριστικού. Απ’ την άλλη τα ηχητικά εφέ έχουν καλή απόδοση αλλά σαν σύνολο είναι απειροελάχιστα. Εντύπωση προκαλούσαν κατά καιρούς οι ανεπίσημες εκδόσεις που κυκλοφορούσαν από χέρι σε χέρι, με φωνές ανάλογες με τη χώρα. Κάτι ανάλογο είχε συμβεί για ένα φεγγάρι και στην Ελλάδα.
Worms…everywhere
15 χρόνια μετά, η Team17 σίγουρα δεν περίμενε ότι θα συνέχιζε να ασχολείται με ένα και μόνο franchise, το οποίο ανέλπιστα συνεχίζει να πουλάει, έστω ως DLC. Το Worms «παίζει μπάλα» μόνο του στην κατηγορία των Turn-Based Artillery Shooters, είναι πολύ απλό στο χειρισμό και μπορεί να προσφέρει άφθονη διασκέδαση σε όλη την οικογένεια. Χρειάζεται όμως μια καλή παρέα για να παιχτεί κι αυτό ήταν ίσως πάντοτε το βασικό του μειονέκτημα. Η έλλειψη ενός καλού campaign.
Θετικά:
- Απλό στο χειρισμό, απευθύνεται σε όλους
- Πολύ διασκεδαστικό
- Μεγάλη γκάμα όπλων για όλα τα γούστα
- Παίζεται με 1-4 παίκτες μέσω hotseat
Αρνητικά:
- Υποτυπώδη γραφικά
- Έλλειψη μουσικής και καλού voice acting
- Πλήρης απουσία ενός ουσιαστικού campaign
Βαθμολογία
Γραφικά: 6
Ήχος: 4
Gameplay: 9.5
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 8
Μόλις τα πιάσετε δεν θα θέλετε να τα αφήσετε!
Μάνος Γρυπάρης
NEWS
VIEW ALL
No News
User reviews
Worms Collection for Ps3
(Updated: April 03, 2025)
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
8.5
WORMS COLLECTION FOR PS3
Οταν μιλάμε για το Worms Collection αναφερόμαστε σε τρεις τίτλους ,οι οποίοι περιέχονται στην συγκεκριμένη συλλογή η οποία δεν θα πρέπει να λέιπει απο κανέναν φαν της σειράς.Worms, Worms Ultimate Mayhem και Worms 2 Armageddon έχουν την τιμητική τους και στέκονται επάξια σε κάθε strategy weapon game που συναντούν στο δρόμο τους ήδη από το 1995.Η Τeam17 μια Βρετανική εταιρία με πρωτοπόρο τον Andy Davidson δημιούργησε έναν τίτλο,ο οποίος λίγο πολύ θα παραμείνει ζωντανός μέχρι και σήμερα.
ΣΚΟΥΛΙΚΙΑ ΜΕ ΜΠΑΖΟΥΚΑΣ
Για να μην μακρυγορόυμε ας ξεκινήσουμε με τα βασικά χαρακτηριστικά του παιχνιδιού,τα οποία και του προσδίδουν και την χάρη που έχει διατηρήσει μέχρι και σήμερα.Τέσσερα σκουλίκια εναντίον τεσσάρων άλλων σκουλικιών,νομίζω όλοι συμφωνούμε ότι δεν θα υπήρχε ποτέ πιο ανιαρό θέαμα να παρακολουθήσουμε.Και όμως αν αυτά τα σκουλίκια τα εξοπλίσουμε με ένα μπαζούκας, έναν δυναμίτη,ένα ρόπαλο και μια χειρομβοβίδα τότε μάλλον αλλάζουν τα πράγματα.Οι κανόνες είναι απλοί,θα πρέπει να εξοντώσεις
τα σκουλίκια της αντίπαλης ομάδας,όταν έρχεται όμως η κρίσιμη εκείνη ώρα όλα μαλλον φαντάζουν λίγο ποιο δύσκολα απο αυτό
WORMS
Ξεκινώντας απο το πρώτο παιχνίδι της σειράς ,το πρωτότυπο και κλασικό 2D turn-based παιχνίδι στρατηγικής της Τeam17 χαρακτηριστικό για κάθε ενεργό gamer την δεκαετία του 90.Οι κινήσεις του σκουλικιού σου δεν είναι πολλές.Μπρος,πίσω,ένα πήδημα μπροστά και ένα πίσω.Και όλα αυτά για να πλησιάσεις τον εχθρό,να απομακρυνθείς από αυτόν η απλά να πάρεις μια πιο κατάλληλη θέση για να εκτοξεύσεις την μπαζόυκα σου.Κάθε όπλο έχει συγκεκριμένο τρόπο παιξίματος.Σε άλλα πρέπει να έρθεις αντιμέτωπος πρόσωπο με πρόσωπο για να έχουν αποτέλεσμα ,όπως είναι η κλασική μπουνιά και το ρόπαλο του baseball,στόχος των οποίων πρέπει να είναι να βυθίσεις το κοντίνο σου αντίπαλο στην άβυσσο της θάλασσας που κυματίζει ακριβώς απο κάτω.Είναι ευρέως γνωστό άλλωστε ότι τα σκουλίκια δεν γνωρίζουν κολύμπι! Επομενο στη σειρά όπλο είναι η χειροβομβίδα,η απλή ,η cluster, πανισχυρη holy hand και τελος η αγαπημένη σε όλους μπανάνα!Σε αυτές σημαντικό είναι να ξέρεις να υπολογίζεις τόσο την απόσταση που σε χωρίζει με τον εχθρό,τόσο τον χρόνο στον οποίο θέλεις να σκάσει η χειροβομβιδα ,όσο και την ταχύτητα και φορά του ανέμου ο οποίος βρίσκεται έκει είτε για να στείλει την βομβούλα σου στην θάλασσα είτε αν δεν το υπολογίσεις καλά πάνω σου. Τέλος η αγαπημένη σε όλους Μπαζουκα την οποία αν ξέρεις να χειριζεσαι είσαι απλά ακατανίκητος.Φυσικά όλοι μπορούσαμε να σημαδεύσουμε στην ευθεία και να πετύχουμε τον οποιονδήποτε αλλα πόσοι απο σας μπορόυσανε να την εκτοξεύσουνε με αντίθετη φορά και με την βοήθεια του ανέμου να πετύχουν κατακούτελα το αντίπαλο σκουλίκι???Αν στην τελική δεν έχετε ή δεν μπορείται να κάνετε τίποτα στον γύρο σας,ο οποίος διαρκεί 40 δεύτερα τότε υπάρχει και το σχοινάκι για να παραμείνετε δυνατοί και φορμαρισμένοι.
WORMS 2 ARMAGEDDON
Στην ίδια ακριβώς λογική είναι και το Armageddon δίχως να έχουμε τρομερές αλλαγες απο τους προκατόχους του.Βέβαια παρατηρούμε μεγαλύτερη ποικιλία πιστών και ποιο καλοστυμένες πίστες οι οποίες βοηθούν πέρα από την επίθεση και στην άμυνα,να κρυφτείς δηλαδή σε κάποια χαραμάδα ελπίζοντας οτι οι πέντες μπανάνες που θα σκάσουν από πανω σου για κάποα χιλιοστά θα αστοχήσουν.Παρατηρούμε ακομη και την προσθήκη κάποιον καινουργιων όπλων όπως είναι το poison gun το οπόιο θα σε αφήσει με 1 hp να βασανιζεσαι μεχρι να σε σκοτώσει κάποιος,το flame strike ,η λεγόμενη βροχή απο φωτιά η οποία κατακέει κάποιο οχι και ασήμαντο κομμάτι του χάρτη καθως και το sentry gun το οποιο εκτοξευει ένα περίεργο βλήμα το οποίο ποτε μου δεν συμπαθησα.Κατα τα άλλα το Worms 2 Armageddon κινείται όπως έιπαμε και πιο πάνω ακριβώς στο ίδιο μήκος κύματος με τα προηγούμενα Worms.Τα γραφικά του παιχνιδιού δεν θα έλεγα ότι έχουν να δείξουν και κάτι αξιόλογο μιας και η δημιουργία των σταδίων έγινε μεν για να βοηθάει περισσότερο τον σκοπό του παιχνιδιού,δεν νομίζω όμως ότι δόθηκε τόσο μεγάλη βάση σε αυτόν τον τομέα
WORMS ULTIMATE MAYHEM
Το απόλυτο μακελειό με όλη τη σημασία της έκφρασης παίρνει μέρος στο τρίτο και τελευταίο τίτλο της συλλογής το οποίο κατα την ταπεινή μου γνώμη είναι και το καλύτερο Worms που έχει σχεδιαστεί μέχρι σήμερα.Κατ αρχάς το 2D μετουσιώνεται σε 3D και αυτό αυτομάτως αλλάζει όλο τον χαρακτήρα του παιχνιδιού δραστηκά.Δεν περιορίζεσαι πλέον να προχωράς μπρος και πίσω,έχεις την ελευθερία να πας παντού.Καβαλάς το Jetpack σου και οργώνεις την πίστα και μόλις βρεις το θύμα είτε κατεβαίνεις στο έδαφος και του δινεις να καταλάβει,είτε σαν καλή κοτούλα που είσαι αφήνεις έναν δυναμίτη απο ψηλά και αποχωρείς σαν κύριος.Μεγάλες αλλαγές σε όπλα δεν βλέπουμε απλά πλέον οι υπολογισμοί που έκανες στους προηγούμενους τίτλους του παιχνιδιού πρέπει να προσθέσουν μια ακόμα διάσταση κάτι που θα σε δυσκολέψει αρκέτα.Καινοτόμο στο παιχνίδι είναι ότι μεσω του αρχικού μενού μπορείς τοσο να ¨διακοσμήσεις¨ το σκουλίκι σου με διάφορα μπιχλιμπίδια όσο και να δημιουργήσεις το δικό σου όπλο το οποίο θα έχει το damage το range ,το style που θέλεις εσυ ο ίδιος.Το ΑI του υπολογιστή στην συγκεκριμένη έκδοση είναι ιδιαιτέρως βελτιωμένο αν και θα έλεγα οτι αυτό έιναι και το πιο αδύναμο σημείο όλων των παιχνιδιών Worms.Τα γραφικα του παιχνιδιου ειναι προφανως ανεβασμενα αφου η δημιουργια του τρισδιάστατου περιβάλλοντος έπρεπε να συνοδευτεί με μεγαλυτερη προσοχή και λεπτομέρεια.
Εν κατακλείδι πιστέυω οτι η σειρά Worms μπορέι να σας προσφέρει πολλές στιγμές γέλιου και διασκέδασης κυρίως στο CO-OP γιατι όπως ανέφερα παραπάνω αν παίζεται μόνοι σας δεν θα συναντήσετε και καμια ιδιαίτερη δυσκολία πράγμα που θα σας κάνει να το βαρεθέιτε.
ΓΙΑ ΤΙΣ 2D ΕΚΔΟΣΕΙΣ
ΓΡΑΦΙΚΑ 6 (Worms 2 Armageddon - 6,5)
ΗΧΟΣ 5(Worms 2 Armageddon 4,5)
GAMEPLAY 9(Worms 2 Armageddon 9)
ΑΝΤΟΧΗ 7(Worms 2 Armageddon 8)
ΓΕΝΙΚΑ 8,5( 8,7)
ΓΙΑ ΤΗΝ 3D ΕΚΔΟΣΗ
ΓΡΑΦΙΚΑ 8
ΗΧΟΣ 6
GAMEPLAY 9,5
ANTOXH 8,5
ΓΕΝΙΚΑ 9
Οταν μιλάμε για το Worms Collection αναφερόμαστε σε τρεις τίτλους ,οι οποίοι περιέχονται στην συγκεκριμένη συλλογή η οποία δεν θα πρέπει να λέιπει απο κανέναν φαν της σειράς.Worms, Worms Ultimate Mayhem και Worms 2 Armageddon έχουν την τιμητική τους και στέκονται επάξια σε κάθε strategy weapon game που συναντούν στο δρόμο τους ήδη από το 1995.Η Τeam17 μια Βρετανική εταιρία με πρωτοπόρο τον Andy Davidson δημιούργησε έναν τίτλο,ο οποίος λίγο πολύ θα παραμείνει ζωντανός μέχρι και σήμερα.
ΣΚΟΥΛΙΚΙΑ ΜΕ ΜΠΑΖΟΥΚΑΣ
Για να μην μακρυγορόυμε ας ξεκινήσουμε με τα βασικά χαρακτηριστικά του παιχνιδιού,τα οποία και του προσδίδουν και την χάρη που έχει διατηρήσει μέχρι και σήμερα.Τέσσερα σκουλίκια εναντίον τεσσάρων άλλων σκουλικιών,νομίζω όλοι συμφωνούμε ότι δεν θα υπήρχε ποτέ πιο ανιαρό θέαμα να παρακολουθήσουμε.Και όμως αν αυτά τα σκουλίκια τα εξοπλίσουμε με ένα μπαζούκας, έναν δυναμίτη,ένα ρόπαλο και μια χειρομβοβίδα τότε μάλλον αλλάζουν τα πράγματα.Οι κανόνες είναι απλοί,θα πρέπει να εξοντώσεις
τα σκουλίκια της αντίπαλης ομάδας,όταν έρχεται όμως η κρίσιμη εκείνη ώρα όλα μαλλον φαντάζουν λίγο ποιο δύσκολα απο αυτό
WORMS
Ξεκινώντας απο το πρώτο παιχνίδι της σειράς ,το πρωτότυπο και κλασικό 2D turn-based παιχνίδι στρατηγικής της Τeam17 χαρακτηριστικό για κάθε ενεργό gamer την δεκαετία του 90.Οι κινήσεις του σκουλικιού σου δεν είναι πολλές.Μπρος,πίσω,ένα πήδημα μπροστά και ένα πίσω.Και όλα αυτά για να πλησιάσεις τον εχθρό,να απομακρυνθείς από αυτόν η απλά να πάρεις μια πιο κατάλληλη θέση για να εκτοξεύσεις την μπαζόυκα σου.Κάθε όπλο έχει συγκεκριμένο τρόπο παιξίματος.Σε άλλα πρέπει να έρθεις αντιμέτωπος πρόσωπο με πρόσωπο για να έχουν αποτέλεσμα ,όπως είναι η κλασική μπουνιά και το ρόπαλο του baseball,στόχος των οποίων πρέπει να είναι να βυθίσεις το κοντίνο σου αντίπαλο στην άβυσσο της θάλασσας που κυματίζει ακριβώς απο κάτω.Είναι ευρέως γνωστό άλλωστε ότι τα σκουλίκια δεν γνωρίζουν κολύμπι! Επομενο στη σειρά όπλο είναι η χειροβομβίδα,η απλή ,η cluster, πανισχυρη holy hand και τελος η αγαπημένη σε όλους μπανάνα!Σε αυτές σημαντικό είναι να ξέρεις να υπολογίζεις τόσο την απόσταση που σε χωρίζει με τον εχθρό,τόσο τον χρόνο στον οποίο θέλεις να σκάσει η χειροβομβιδα ,όσο και την ταχύτητα και φορά του ανέμου ο οποίος βρίσκεται έκει είτε για να στείλει την βομβούλα σου στην θάλασσα είτε αν δεν το υπολογίσεις καλά πάνω σου. Τέλος η αγαπημένη σε όλους Μπαζουκα την οποία αν ξέρεις να χειριζεσαι είσαι απλά ακατανίκητος.Φυσικά όλοι μπορούσαμε να σημαδεύσουμε στην ευθεία και να πετύχουμε τον οποιονδήποτε αλλα πόσοι απο σας μπορόυσανε να την εκτοξεύσουνε με αντίθετη φορά και με την βοήθεια του ανέμου να πετύχουν κατακούτελα το αντίπαλο σκουλίκι???Αν στην τελική δεν έχετε ή δεν μπορείται να κάνετε τίποτα στον γύρο σας,ο οποίος διαρκεί 40 δεύτερα τότε υπάρχει και το σχοινάκι για να παραμείνετε δυνατοί και φορμαρισμένοι.
WORMS 2 ARMAGEDDON
Στην ίδια ακριβώς λογική είναι και το Armageddon δίχως να έχουμε τρομερές αλλαγες απο τους προκατόχους του.Βέβαια παρατηρούμε μεγαλύτερη ποικιλία πιστών και ποιο καλοστυμένες πίστες οι οποίες βοηθούν πέρα από την επίθεση και στην άμυνα,να κρυφτείς δηλαδή σε κάποια χαραμάδα ελπίζοντας οτι οι πέντες μπανάνες που θα σκάσουν από πανω σου για κάποα χιλιοστά θα αστοχήσουν.Παρατηρούμε ακομη και την προσθήκη κάποιον καινουργιων όπλων όπως είναι το poison gun το οπόιο θα σε αφήσει με 1 hp να βασανιζεσαι μεχρι να σε σκοτώσει κάποιος,το flame strike ,η λεγόμενη βροχή απο φωτιά η οποία κατακέει κάποιο οχι και ασήμαντο κομμάτι του χάρτη καθως και το sentry gun το οποιο εκτοξευει ένα περίεργο βλήμα το οποίο ποτε μου δεν συμπαθησα.Κατα τα άλλα το Worms 2 Armageddon κινείται όπως έιπαμε και πιο πάνω ακριβώς στο ίδιο μήκος κύματος με τα προηγούμενα Worms.Τα γραφικά του παιχνιδιού δεν θα έλεγα ότι έχουν να δείξουν και κάτι αξιόλογο μιας και η δημιουργία των σταδίων έγινε μεν για να βοηθάει περισσότερο τον σκοπό του παιχνιδιού,δεν νομίζω όμως ότι δόθηκε τόσο μεγάλη βάση σε αυτόν τον τομέα
WORMS ULTIMATE MAYHEM
Το απόλυτο μακελειό με όλη τη σημασία της έκφρασης παίρνει μέρος στο τρίτο και τελευταίο τίτλο της συλλογής το οποίο κατα την ταπεινή μου γνώμη είναι και το καλύτερο Worms που έχει σχεδιαστεί μέχρι σήμερα.Κατ αρχάς το 2D μετουσιώνεται σε 3D και αυτό αυτομάτως αλλάζει όλο τον χαρακτήρα του παιχνιδιού δραστηκά.Δεν περιορίζεσαι πλέον να προχωράς μπρος και πίσω,έχεις την ελευθερία να πας παντού.Καβαλάς το Jetpack σου και οργώνεις την πίστα και μόλις βρεις το θύμα είτε κατεβαίνεις στο έδαφος και του δινεις να καταλάβει,είτε σαν καλή κοτούλα που είσαι αφήνεις έναν δυναμίτη απο ψηλά και αποχωρείς σαν κύριος.Μεγάλες αλλαγές σε όπλα δεν βλέπουμε απλά πλέον οι υπολογισμοί που έκανες στους προηγούμενους τίτλους του παιχνιδιού πρέπει να προσθέσουν μια ακόμα διάσταση κάτι που θα σε δυσκολέψει αρκέτα.Καινοτόμο στο παιχνίδι είναι ότι μεσω του αρχικού μενού μπορείς τοσο να ¨διακοσμήσεις¨ το σκουλίκι σου με διάφορα μπιχλιμπίδια όσο και να δημιουργήσεις το δικό σου όπλο το οποίο θα έχει το damage το range ,το style που θέλεις εσυ ο ίδιος.Το ΑI του υπολογιστή στην συγκεκριμένη έκδοση είναι ιδιαιτέρως βελτιωμένο αν και θα έλεγα οτι αυτό έιναι και το πιο αδύναμο σημείο όλων των παιχνιδιών Worms.Τα γραφικα του παιχνιδιου ειναι προφανως ανεβασμενα αφου η δημιουργια του τρισδιάστατου περιβάλλοντος έπρεπε να συνοδευτεί με μεγαλυτερη προσοχή και λεπτομέρεια.
Εν κατακλείδι πιστέυω οτι η σειρά Worms μπορέι να σας προσφέρει πολλές στιγμές γέλιου και διασκέδασης κυρίως στο CO-OP γιατι όπως ανέφερα παραπάνω αν παίζεται μόνοι σας δεν θα συναντήσετε και καμια ιδιαίτερη δυσκολία πράγμα που θα σας κάνει να το βαρεθέιτε.
ΓΙΑ ΤΙΣ 2D ΕΚΔΟΣΕΙΣ
ΓΡΑΦΙΚΑ 6 (Worms 2 Armageddon - 6,5)
ΗΧΟΣ 5(Worms 2 Armageddon 4,5)
GAMEPLAY 9(Worms 2 Armageddon 9)
ΑΝΤΟΧΗ 7(Worms 2 Armageddon 8)
ΓΕΝΙΚΑ 8,5( 8,7)
ΓΙΑ ΤΗΝ 3D ΕΚΔΟΣΗ
ΓΡΑΦΙΚΑ 8
ΗΧΟΣ 6
GAMEPLAY 9,5
ANTOXH 8,5
ΓΕΝΙΚΑ 9

Comments