- Reviews
- Infamous 2
Infamous 2
Hot
Ψητοί στα κάρβουνα, παρτ του.
Ψητοί στα κάρβουνα, παρτ του.
Τα τελευταία χρόνια, οι ιδέες στον χώρο των video games τείνουν πλέον να εξαντληθούν, ιδιαίτερα στα παιχνίδια δράσης. Το Infamous της Sucker Punch, δημιουργού της σειράς Sly, γνώρισε πρόπερσι σημαντική επιτυχία, παρότι οι κριτικές του ήταν αμφιλεγόμενες. Παρότι διέθετε στοιχεία που συναντάμε και σε άλλα παιχνίδια δράσης, μέσω του σεναρίου του προσπάθησε να προσφέρει κάτι το διαφορετικό.
Με δεδομένο τις καλές πωλήσεις, το sequel ήταν ότι πιο λογικό να κυκλοφορήσει. Δύο χρόνια μετά, οι developers όφειλαν να παρουσιάσουν κάτι πρωτοποριακό και τεχνολογικά αρτιότερο. Βλέποντας μία πρώιμη beta έκδοση του Infamous 2 στην Gamescom πέρυσι τον Αύγουστο, προσωπικά δεν εντυπωσιάστηκα ιδιαίτερα, καθώς τα γραφικά του και η τεχνητή νοημοσύνη ήταν αρκετά πιο πίσω σε σχέση με ότι είχα στο μυαλό μου. 10 μήνες μετά, η τελική έκδοση όφειλε να έχει ολοκληρωθεί στο 100%, κάτι το οποίο δεν επετεύχθη, ενώ συν τις άλλοις πολλά από τα λάθη της πρώτης μεταφέρθηκαν και εδώ. Ας δούμε λοιπόν τι καινούργιο υπάρχει στο νέο Infamous 2 και τι παραλείφθηκε.

Σενάριο
Στο Infamous ελέγχετε ως γνωστόν τον Cole MacGrath, έναν ήρωα ο οποίος μετά από μία φυσική καταστροφή επιβιώνει αποκτώντας υπερφυσικές δυνάμεις, που βασίζονται στον ηλεκτρισμό. Μπορεί δηλαδή να εκτοξεύει κεραυνούς για να σκοτώσει ή αντίστοιχα να χρησιμοποιεί πηγές ενέργειες (όπως πυλώνες με ρεύμα ή ακόμα και λάμπες) για να θεραπεύεται.
Χρονολογικά βρισκόμαστε μετά τα γεγονότα του πρώτου μέρους. Αυτή τη φορά, ένας τεράστιος γίγαντας δεκάδων μέτρων ύψους, που θυμίζει κάτι από golem και ηφαίστειο μαζί, έχει επιτεθεί στην Αμερική. Στο ξεκίνημα λοιπόν, ορμάτε σε αυτόν τον πύρηνο γίγαντα με σκοπό να τον ρίξετε. Επειδή όμως σας συνθλίβει… στην χούφτα του, τελικά καταλήγετε ετοιμοθάνατος στο πλησιέστερο νοσοκομείο και ακολούθως φυγαδεύεστε στο New Marais (δηλαδή New Orleans) με σκοπό να επανακτήσετε τις δυνάμεις σας. Έτσι για να ‘χει ενδιαφέρον το πράγμα, μην τα βρείτε κι όλα έτοιμα.
Μέχρι να φτάσετε να ξαναντιμετωπίσετε τον γίγαντα, στο δρόμο σας θα σκοτώνετε διαρκώς εγκληματίες. Θα καλείστε δηλαδή να επιβάλετε τον νόμο στις χαώδεις Ηνωμένες Πολιτείες του μέλλοντος. Μαζί σας βρίσκεται κι ένα cast εκλεκτών συναδέλφων που σας βοηθούν, αν και πρακτικά σε ότι κάνετε θα δράτε κυρίως μόνοι.
Gameplay
Πριν προχωρήσουμε θα πρέπει να πούμε ότι σας δίνεται η ευκαιρία να φορτώσετε το save game του πρώτου Infamous, αρκεί να το έχετε κρατήσει αποθηκευμένο στο PS3 σας. Αυτό σας δίνει από την αρχή θετικό ή αρνητικό karma στις δυνάμεις σας ή επιπλέον bonus xp και powers. Σεναριακά όμως δεν επηρεάζει απολύτως τίποτα.
Όσοι είχατε δοκιμάσει το πρώτο Infamous θα θυμάστε ότι ο Cole ασχολούνταν με το να ανεβάζει τα powers του και να σκαρφαλώνει σε κτίρια χρησιμοποιώντας τεχνικές parkour. Kάτι ανάλογο συμβαίνει κι εδώ, με την προσθήκη ενός νέου χαρακτηριστικού. Το “surfing” πάνω σε καλώδια ρεύματος, που σας βοηθάει να μεταβαίνετε γρήγορα κι εύκολα από το ένα κτίριο στο άλλο. Γενικά ο Cole χρησιμοποιεί περισσότερα ακροβατικά φέτος αφιύ μπορεί και κρατιέται για περισσότερη ώρα στον αέρα, πράγμα που σημαίνει ότι διατηρείται με άνεση σε ψηλά σημεία.

Ο τρόπος χειρισμού παραμένει ίδιος, καθώς με το L1 στοχεύετε και με το R1 εκτοξεύετε την επιθυμητή μαγεία σας. Μπορείτε επίσης να επιτεθείτε melee, να καλυφθείτε πίσω από εμπόδια όταν σας πυροβολούν και βέβαια να αναπληρώσετε την ενέργειά σας, η οποία σας χρειάζεται για τα powers που χρησιμοποιεί ο Cole. Το μόνο σημείο που ίσως σας δυσκολέψει είναι η κάμερα, η οποία στις melee επιθέσεις κάνει κάποια αδικαιολόγητα zoom και σας αφαιρεί την αίσθηση του χώρου. Επίσης, για κάποιον ανεξήγητο λόγο, δεν μπορείτε να πιαστείτε εύκολα από την βάση μιας σκάλας, αν δεν την πιάσετε ακριβώς στο σωστό σημείο.
Οι πράξεις σας επηρεάζουν το karma σας, κάτι που επίσης είχαμε δει στο πρώτο μέρος. Αν είστε καλός απέναντι στους πολίτες και τους βοηθάτε ή αν συλλαμβάνετε κακοποιούς τότε αποκτάτε “Good karma”. Αν όμως χτυπάτε τους πολίτες ή τους αστυνομικούς τότε αποκτάτε “Evil karma”. Κάθε karma σας προσδίδει αντίστοιχα και διαφορετικές ικανότητες, ανάλογα με το επίπεδό σας.
Powers
Στο ρεπερτόριο του Cole έχουν προστεθεί από φέτος νέες δυνάμεις, οι οποίες μαζί με τις παλιές φτάνουν συνολικά τις 27. Αυτό σας επιτρέπει να δημιουργήσετε συνδυασμούς επιθέσεων. Πέρα από το τυπικό lightning bolt, συναντάμε διαφόρων ειδών χειροβομβίδες, το μαζικό lightning κοντινής απόστασης ή την τηλεκίνηση με την οποία εκτοξεύετε αμάξια, βαρέλια ή άλλου είδους αντικείμενα πάνω στους εχθρούς σας.

Υπάρχουν επίσης νέες τεχνικές που βασίζονται στον πάγο, την δυνατότητα εκτόξευσης πολλαπλών ιοντικών ακτίνων ή (σε ανώτερο επίπεδο) ακόμα και την μεταβίβαση της ενέργειες του εχθρού σε εσάς (Ultra Drain). Όσο μαθαίνετε πιο περίτεχνα powers τόσο μεγαλύτερη ενέργεια θα καταναλώνετε με το καθένα από αυτά. Η εναλλαγή τους γίνεται είτε με το Start, είτε με το d-pad, ώστε να εξοικονομείτε χρόνο.
Αποστολές και A.I.
Το Infamous 2 χαρακτηρίζεται από απλό pathfinding και σαφή tutorials, τα οποία σας εξηγούν πως να αναπτύξετε τον χαρακτήρα σας, αλλά και τι επιλογές έχετε όσον αφορά τις αποστολές που θέλετε να εκτελέσετε. Το κυρίως story διαρκεί γύρω στις 10 ώρες, αλλά υπάρχουν κι επιπρόσθετες αποστολές που σας ωθούν να αποκτήσετε Good Karma ή Evil Karma.
Τις προαιρετικές αυτές αποστολές τις εκτελείτε είτε όταν σας εμφανιστούν διαμέσω της κύριας αποστολής, είτε αν σας προταθούν ως συνειδητή επιλογή. Στην πρώτη περίπτωση μπορεί να τύχει για παράδειγμα να ουρλιάξει μια κοπελιά που περιτριγυρίζεται από ληστές κι εσείς να πρέπει να την σώσετε. Η μία ομάδα πολιτών να χρειαστεί heal. Αν βοηθήσετε τους γύρω σας θα αποκτήσετε Good Karma. Σε μια άλλη περίπτωση, ενδέχεται μετά από αναταραχές να πλακώσει η αστυνομία και να σας ψάχνει. Εκεί αν της επιτεθείτε αποκτάτε Evil Karma. Όσον αφορά στην δεύτερη περίπτωση, τα πράγματα είναι πιο απλά. Σας εμφανίζονται κάποιοι NPC κι εσείς καλείστε να επιλέξετε ανάμεσα στην αποστολή του Good karma και σε αυτή του Evil karma, με την μία να αναιρεί την άλλη.

Το minimap κάνει άριστα την δουλειά του στο pathfinding ώστε να μην ξεμένετε ποτέ από αποστολές. Οι μπλε ενδείξεις είναι το Good Karma και οι κόκκινες το Evil Karma. Η Sucker Punch δημιούργησε από φέτος κι ένα νέο σύστημα με custom quests, που σχεδιάζετε εσείς οι ίδιοι. Οι συγκεκριμένες αποστολές έχουν πράσινο χρώμα και θα τις βρείτε διάσπαρτες στην πόλη New Marais από τις σχετικές ενδείξεις στο χάρτη. Την αρχή έχει κάνει η ίδια η εταιρεία, με ορισμένους τελείως χαζούς στόχους, του στυλ “Πέτα βαρέλια προπανίου στην ιπτάμενη discoμπάλα μέχρι να εκραγεί” ή “Πήγαινε από την μία άκρη του τούνελ στην άλλη σκοτώνοντας όποιον βρεις”. Γενικά στο Infamous 2 μην περιμένετε να σας δοθεί κάποιος πραγματικά σοβαρός στόχος, παρά μόνο ότι προτάσσει το κυρίως story.
Η δράση διεξάγεται διαρκώς μέσα στην πόλη ή στα περίχωρά της. Όσο κι αν οι developers προσπάθησαν να κάνουν εναλλαγές σκηνικών, το ενδιαφέρον σας δύσκολα θα κρατηθεί αμείωτο. Θα κληθείτε να πολεμήσετε κάτω στο δρόμο ή πάνω στις ταράτσες και μάλιστα με 2-3 είδη εχθρών που μοιάζουν τραγικά με κλώνοι μεταξύ τους. Δεν υπάρχουν ούτε συμπλοκές σε κλειστούς χώρους, ούτε εναλλαγές σκηνικών. Στην καλύτερη άντε το πολύ-πολύ να οδηγήσετε κανένα τραμ χτυπώντας το στον ηλεκτρισμό της οροφής του για να πάρει μπροστά. Σκεφτείτε ότι δεν μπορείτε καν να οδηγήσετε ένα αυτοκίνητο σαν άνθρωπος (όχι ότι είστε 100% κανονικός άνθρωπος αλλά λέμε τώρα).
Ο Cole επιστρέφει και φέρνει και παρέα.
Ένα σοβαρό θέμα που αντιμετωπίζει το Infamous 2 είναι η τεχνητή νοημοσύνη. Τα καθάρματα με τα οποία έρχεστε αντιμέτωποι, μοιάζουν περισσότερο με κωφάλαλοι ή ημίτυφλοι παρά με κακοποιά στοιχεία. Αν τους πλησιάσετε από πίσω ούτε καν θα γυρίσουν να δουν αν έρχεται κάποιος. Τους κοιτάτε από την άλλη μεριά του κάγκελου κι ούτε που σας δίνουν σημασία, λες και το κάγκελο είναι αόρατο τείχος. Η θα συμβεί και το εξής κουλό, να επιτίθεστε σε ένα νησί και αντί να σας περιμένουν να έχουν γυρίσει την πλάτη 180 μοίρες ακίνητοι και να τους τρώτε έναν-έναν. Συνήθως τα «μπουμπούκια» αυτά, κάνουν περίπολο σαν συγκαμένοι, ενώ με εξαίρεση όσους κρατούν ασπίδα ηλεκτροκόλλησης, οι υπόλοιποι πέφτουν κάτω με 2-3 χτυπήματα σαν τα κοτόπουλα. Αν αυτό κάποιοι το λένε αυτό A.I., τότε ας πάνε καλύτερα να παίξουνε το Tomb Raider 1. Σίγουρα θα το βρουν πολύ πιο ανταγωνιστικό κι ενδιαφέρον.
Με το που θα πέσει κάποιος κάτω έχετε τις εξής επιλογές. Αν είναι πολίτης μπορείτε να τον healάρετε με ηλεκτροσόκ. Αν είναι κακοποιός τότε με το Bio Leech του απορροφάτε την ενέργεια, τον αποτελειώνετε και χάνετε -1 karma. Αντίθετα με το Arc Restraint τον αιχμαλωτίζετε κι αποκτάτε +1 karma.

Το gameplay που παρουσιάζει το Infamous δεν διαφέρει σε πολλά σημεία από το πρώτο μέρος. Για την ακρίβεια, είναι τόσο επαναλαμβανόμενο όσο κανένα άλλο sequel των τελευταίων ετών. Αυτός είναι κι ένας λόγος να μην το τιμήσετε. Σε περίπτωση όμως που είχατε τερματίσει το πρώτο Infamous και το σενάριό του σας «κράτησε» άνετα έως το τέλος, τότε το θέμα αλλάζει. Το φινάλε του Infamous 2 είναι ενδιαφέρον, όπως επίσης κι οι νέες τεχνικές που μαθαίνει ο Cole. Αντέχετε όμως μέχρι εκεί. Είναι στην κρίση του καθενός λοιπόν το κατά πόσο θα δεθεί με τον ήρωα κι έχει την διάθεση να ασχοληθεί, παρά τις ελάχιστες διαφορές που θα συναντήσει.
Όσο για τους δημιουργικούς, μέσω του creation tool που παρέχει το παιχνίδι, μπορείτε να φτιάξετε τις δικές σας αποστολές, ορίζοντας τα ακριβή σημεία όπου θα σας επιτεθούν εχθροί ή ακόμα και…κούρσες, από την μία τοποθεσία στην άλλη. Όχι ότι αυτό θα αυξήσει σημαντικά την διάρκεια ζωής, απλά να ‘χαμε να λέγαμε.
Παρουσίαση
Τα ατμοσφαιρικά cutscenes (τα οποία δυστυχώς δεν μπορείτε να παρακάμψετε) είναι από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του Infamous 2. Ο Cole και οι σύντροφοί του είναι σε μεγάλο βαθμό διαφορετικοί μεταξύ τους, κάτι που σίγουρα θα σας διασκεδάσει. Επίσης, ο ήρωάς μας γενικά έχει γίνει διάσημος κι αν έχετε καλό karma θα δείτε τους πολίτες να σας ενθαρρύνουν, να ζητωκραυγάζουν για εσάς ή ακόμα και να σας…βγάζουν φωτογραφία.
Το περιβάλλον έχει μέτριο σχεδιασμό καθώς υστερεί αρκετά στο anti-aliasing. Σε ορισμένα σημεία, οι χώροι μοιάζουν σαν να μην «δένουν» με τους ήρωες. Είναι κατά μία έννοια περισσότερο καρτουνίστικοι απ’ όσο θα έπρεπε. Αντίθετα, οι κεντρικοί πρωταγωνιστές έχουν καλοσχεδιασμένα physics και σωστές εκφράσεις προσώπου. Ακόμη, τα εφέ του ηλεκτρισμού και της φωτιάς αποδίδονται αψεγάδιαστα, ενώ τα finishing moves σε ρυθμό bullet-time συνθέτουν την απόλυτη ατμόσφαιρα.
Ηχητικά, το παιχνίδι έχει ένα πολύ τυπικό soundtrack, το οποίο ανά διαστήματα περνάει απαρατήρητο. Καταφέρνει ωστόσο να μας ικανοποιήσει με το voice acting, καθώς οι ηθοποιοί έχουν προσαρμοστεί πάνω στους κατάλληλους χαρακτήρες. Ο Cole έχει το υφάκι του badass τυπά, ενώ ειδικά η φωνή της Nix (που κάνει μπαμ ότι την υποδύεται μαύρη ηθοποιός) δίνει ρεσιτάλ.
Ηλεκτροσόκ
Αυτό ακριβώς χρειάζονται πολλές φορές οι developers για να μας προσφέρουν ένα ουσιαστικό sequel και να μην αναπαύονται στις δάφνες τους. Θέλετε λοιπόν να σώσετε τον πλανήτη; Θέλετε να πλακώνεστε με ταραχοποιά στοιχεία χωρίς λόγο; Ε τότε το Infamous 2 είναι για εσάς. Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να παίζεις τα ίδια παιχνίδια δράσης ξανά και ξανά. Κάποια στιγμή θα βαρεθείς. Επομένως, όσο διασκεδαστικός κι αν δείχνει ο τίτλος της Sucker Punch, όσοι θέλουν ποικιλία κι ενδιαφέρον δύσκολα θα ενθουσιαστούν. Τουλάχιστον όχι τόσο όσο με το πρώτο μέρος.
Θετικά:
- Προσεγμένο voice acting
- Τα νέα powers
- Το εργαλείο δημιουργίας δικών σας αποστολών
Αρνητικά:
- Πανομοιότυπο gameplay με το πρώτο μέρος
- Κάκιστη τεχνητή νοημοσύνη
- Ανούσιες αποστολές
- Καταντά τόσο εναπαλαμβανόμενο όσο δεν φαντάζεστε
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 8.5
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 7
Γενικά: 7.7
Ένα διασκεδαστικό sequel αλλά χωρίς σημαντικές αλλαγές που θα αιτιολογήσουν την κυκλοφορία του.
Μάνος Γρυπάρης
Comments
ελπιζω να ειναι καλυτερο απο το 1ο