- Reviews
- Sins of a Solar Empire (PC)
Sins of a Solar Empire (PC)
Hot
REVIEWED ON
PC
Sins of a Solar Empire
Ένα διαστημικό strategy βγαλμένο από τα παλιά
Site: www.sinsofasolarempire.com
Η σχολή των διαστημικών strategy ξεκίνησε την δεκαετία του ’90 με το UFO: Enemy Unknown (turn-based). Απευθύνεται σε συγκεκριμένο αλλά φανατικό κοινό και στις πιο σύγχρονη ιστορία της έχει να επιδείξει μεγάλους τίτλους με αποκορύφωμα το Star Wars: Empire at War. Στην προκειμένη περίπτωση, το Sins of a Solar Empire είναι μία low-budget παραγωγή ενός space real-time strategy που σίγουρα θα σας απασχολήσει αν είστε ήδη φανατικοί του είδους.

Σενάριο
Βρισκόμαστε κάπου στο μέλλον και σε έναν γαλαξία ο οποίος αποικείται από τρεις φυλές. Οι TEC (Trader Emergency Coalition) προέρχονται από την γη και αποφάσισαν να αποικήσουν κι άλλους πλανήτες για να εξελιχθούν εμπορικά και οικονομικά. Στην πορεία ήρθαν σε σύγκρουση με τους Advent, μία θρησκευτική αίρεση την οποία πάντοτε περιφρονούσαν. Αργότερα, οι πλανήτες των δύο αυτών φυλών άρχισαν να δέχονται την απειλή των Vasari. Πρόκειται για την τρίτη φυλή της υπόθεσης η οποία είναι εξωγήινη και ήρθε κοντά στις δύο γήινες φυλές μετά από έναν διωγμό μίας κατά πολύ ισχυρότερης εξωγήινης φυλής που κατέστρεψε όλους τους πλανήτες της. Η τεχνολογία και τα αεροσκάφη των Vasari θεωρούνται πιο ισχυρά από αυτά των γήινων, αν και το κόστος κατασκευής τους είναι αρκετά υψηλό. Απ’ την άλλη οι TEC έχουν να αντιπαρατάξουν φθηνή και γρήγορη παραγωγή, αλλά και ισχυρά όπλα βασισμένα περισσότερο σε πυραύλους και λιγότερο σε λέιζερ. Οι Advent υπερέχουν αριθμητικά σε σχέση με τους άλλους δύο λαούς, συλλέγουν γρήγορα τα resources, χρησιμοποιούν όπλα χαμηλού κόστος βασισμένα σε ασπίδες και βασίζονται αρκετά στα abilities των μονάδων τους.

Gameplay
Το συνοδευτικό tutorial του Sins of a Solar Empire θα σας βοηθήσει αρκετά να εξοικειωθείτε με το gameplay σε περίπτωση που δεν έχετε γνωρίσει το συγκεκριμένο είδος παιχνιδιού. Ενδέχεται ίσως να μην λύσει πολλές από τις απορίες σας αλλά κατά βάση θα σας διδάξει τα βασικά, αρκεί να του δώσετε λίγη προσοχή. Για να πλοηγηθείτε στο περιβάλλον του πεδίου της μάχης με το ποντίκι σας θα χρειαστείτε αργές κινήσεις λόγω του γρήγορου scrolling. Με την ροδέλα του ποντικιού μπορείτε να κάνετε τα απαραίτητα Zoom In/Zoom Out, με το δεξί κλικ να δώσετε εντολή στα αεροσκάφη σας για κίνηση ή επίθεση και με το αριστερό κλικ να την ακυρώσετε. Για να μεταβείτε από τον ένα πλανήτη στον άλλο θα χρειαστείτε μερικές σκάλες Zoom Out και στη συνέχεια μερικές σκάλες Zoom In τα οποία στοχεύουν πάντοτε στο σημείο που δείχνει ο δείκτης του ποντικιού σας. Τα αεροσκάφη σας μπορούν να groupαριστούν με την χρήση του Ctrl και ενός αριθμού (όπως άλλωστε γίνεται και σε πολλά γνωστά real-time strategy). Αυτό θα σας βοηθήσει να δίνετε γρήγορα εντολές όταν έχετε πολλές μάχες σε εξέλιξη.

Η βάση κάθε φυλής είναι ο πλανήτης της. Από εκεί μπορείτε να χτίσετε τα βασικά σας κτίρια, τα πρώτα σας αεροσκάφη και τα πρώτα σας upgrades. Στη συνέχεια θα πρέπει να μαζέψετε τον στόλο σας και να ετοιμαστείτε για μάχη προκειμένου να εξαπλωθείτε και σε άλλους πλανήτες χτίζοντας έτσι μια γερή οικονομία. Για το χτίσιμο των εγκαταστάσεων έχετε άπλετο χώρο γύρω από κάθε πλανήτη για να τοποθετήσετε τα κτίρια (ή καλύτερα τους αιωρούμενους διαστημικούς σταθμούς) εκεί που θέλετε. Η φρεγάτα κατασκευής (Construction Frigate) μπορεί να δημιουργήσει κτίρια για συλλογή των resources, για αναβάθμιση τεχνολογιών ή για κατασκευή μονάδων. Για κάθε φυλή υπάρχουν τα civilian infrastructures που αυξάνουν τον πληθυσμό άρα και τα έσοδά σας, οι extractors (metal extractor και crystal extractor) οι οποίοι εκμεταλλεύονται τα ορυκτά που βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορους αστεροειδείς γύρω από τον πλανήτη και τα στρατιωτικά εργοστάσια κι οι σταθμοί ερευνών (labs και research stations αντίστοιχα) με τα οποία μπορείτε να αποκτήσετε περισσότερα upgrades. Για να βγάλετε αεροσκάφη στο πεδίο της μάχης χρησιμοποιείτε τα Frigate Factories και Capital Ship Factories (για μεγαλύτερα αεροσκάφη).
Οι μάχες διεξάγονται μόνο μέσα στην περιφέρεια ενός πλανήτη και όχι στον υπόλοιπο χώρο του διαστήματος. Επομένως όλες οι μονάδες θα πρέπει κάθε φορά να βρίσκονται γύρω από έναν οποιοδήποτε πλανήτη. Αν θέλετε για παράδειγμα να εξερευνήσετε έναν κοντινό πλανήτη τότε θα πρέπει τα αεροσκάφη σας να φτάσουν μέχρι την άκρη της τροχιάς του πλανήτη σας και στη συνέχεια να πραγματοποιήσουν ένα “Phase Jump” (μετάβαση) στον πλανήτη που επιλέξατε. Οι μεταβάσεις είναι πολύ πιο γρήγορες από τις απλές κινήσεις και οριοθετούνται μέσα σε στενά μονοπάτια ευθείας γραμμής που ενώνουν τους πυρήνες των πλανητών μεταξύ τους. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αν αποφασίσετε να στείλετε το μεγαλύτερο μέρος του στόλου σας σε έναν πλανήτη και ξαφνικά δεχθείτε επίθεση από έναν άλλο πλανήτη που βρίσκεται σε διαφορετικό σημείο τότε θα πρέπει όχι μόνο να έχετε χτίσει μηχανισμούς άμυνας στη βάση σας αλλά ταυτόχρονα να έχετε επαρκή άμυνα ή στη χειρότερη περίπτωση να δώσετε εντολή στα αεροσκάφη σας να επιστρέψουν πίσω.

Τα “βαριά” αεροσκάφη έχουν και abilities (ικανότητες). Τα abilities αυτά είναι είτε special weapons τα οποία ενεργοποιούνται και χρειάζονται μερικά δευτερόλεπτα για να ξαναφορτήσουν, είτε passive abilities τα οποία είναι μονίμως σε λειτουργία (π.χ. καλύτερο shield στα πυρά του αντιπάλου). Όσο το αεροσκάφος σας μάχεται τόσο θα ανεβαίνει level, άρα θα μπορείτε να του κατανείμετε ανώτερα abilities. Πέρα από τις ικανότητες των αεροσκαφών υπάρχουν και τα γενικά abilities της φυλής σας τα οποία χωρίζονται σε τρεις μεγάλες κατηγορίες: κτιρίων, οπλισμού και ειδικών τεχνολογιών οι οποίες διαφέρουν ανάλογα με την φυλή. Τα upgrades των κτιρίων σας δίνουν καλύτερες ασπίδες και hitpoints αλλά και διάφορα χρήσιμα κτίρια όπως για παράδειγμα αυτά της επισκευής μονάδων. Στον οπλισμό, υπάρχουν upgrades σε ρουκέτες και λέιζερ με τα οποία τα αεροσκάφη σας μπορούν να προκαλέσουν μεγαλύτερη ζημιά στον εχθρό. Τέλος, η τρίτη κατηγορία περιλαμβάνει ειδικά upgrades τα οποία σας παρέχουν πανίσχυρα όπλα, αναβαθμίζουν την ταχύτητα των μονάδων σας, προκαλούν μηχανισμούς σαμποτάζ για τις μονάδες του εχθρού και γενικά εξοπλίζουν την φυλή σας με τις μυστικές της τεχνολογίες. Καθεμία από τις τρεις κατηγορίες έχει το τεχνολογικό της δέντρο και για να ξεκλειδώσετε μία ανώτερη τεχνολογία θα πρέπει πρώτα να έχετε ενεργοποιήσει την προγενέστερη. Το Novalith Cannon των TEC για παράδειγμα απαιτεί ένα ξεκλείδωμα 5-6 τεχνολογιών, αλλά όταν αποκτηθεί δίνει την ευκαιρία στον χρήστη να ανατινάξει ολόκληρους πλανήτες (είναι δηλαδή κάτι σαν την ατομική βόμβα των NOD στο Command & Conquer!)

Το σύστημα μάχης είναι αρκετά απλό. Όταν ένα αεροσκάφος εισέλθει στα όρια ενός πλανήτη τότε γίνεται άμεσα αντιληπτό από τις εχθρικές μονάδες οι οποίες του επιτίθενται. Στη συνέχεια ανταλλάσσονται πυρά ενώ η engine υπολογίζει τα hitpoints, την δύναμη πυρός και το shield κάθε αεροσκάφους και αρχίζει σταδιακά να μειώνει την ενέργειά του. Αν ο εισβολέας κερδίσει τη μάχη τότε έχει την ευκαιρία να αποικίσει τον πλανήτη και να εκμεταλλευτεί τα έσοδα από τους φόρους και τα resources του. Πέρα από τα metal και crystal resources που προαναφέραμε, υπάρχουν πάντοτε και τα απλά χρήματα που συλλέγετε από τους πλανήτες που κατακτάτε και φορολογείτε. Αν σας τελειώσουν τα άλλα δύο resources τότε έχετε την ευκαιρία να τα αγοράσετε μέσω της μαύρης αγοράς. Οι πλανήτες που αποικείτε έχουν διάφορες μορφές. Υπάρχουν πλανήτες στο στυλ της γης με απλή βλάστηση, ερημικοί πλανήτες (τύπου Dune) κι αντίστοιχα πλανήτες με πάγο ή ηφαιστειακή υφή. Ανάλογα με την φυλή σας, αρκετές φορές θα χρειαστεί να κάνετε τεχνολογικά researches μέχρι να σας δοθεί η δυνατότητα να αποικίσετε συγκεκριμένους τύπους πλανητών.
Online
Το single-player mode προσφέρει μερικές στάνταρ αποστολές τις οποίες θα βαρεθείτε αρκετά σύντομα. Η πραγματική διασκέδαση του παιχνιδιού βρίσκεται στο online mode όπου μέχρι και 10 φυλές μπορούν να κονταροχτυπηθούν στο ίδιο γαλαξιακό σύστημα, είτε αυτές αποτελούνται από χρήστες, είτε είναι χειριζόμενες από τον υπολογιστή. Ακόμη, μπορείτε να παίξετε με φίλους σας μέσω τοπικού δικτύου ή ακόμα και να δημιουργήσετε τους δικούς σας χάρτες μέσω ενός απλού map editor.

Γραφικά
Το περιβάλλον του Sins of a Solar Empire είναι 3D με δυνατότητα πλήρους περιστροφής της κάμερας σε οποιοδήποτε σημείο. Το Zoom έχει δεκάδες κλίμακες ώστε να μπορείτε να δείτε είτε ολόκληρο τον γαλαξία σας, είτε κάθε μονάδα εξ επαφής. Το anti-aliasing των μονάδων και των κτιρίων είναι αρκετά χαμηλού επιπέδου κάτι που οφείλεται στην Iron engine, μια μηχανή γραφικών απλής μορφής. Βέβαια, στην φιλότιμη προσπάθεια της άπειρης Ironclad Games πρέπει να αποδώσουμε τα εύσημα μόνο και μόνο διότι δημιούργησε δεκάδες τύπους κτιρίων και αεροσκαφών, καθένα από τα οποία είναι ξεχωριστά για κάθε φυλή. Επιπλέον, οι κινήσεις των αεροσκαφών, τα όπλα του καθενός και κυρίως οι πλανήτες που θα συναντήσετε έχουν ρεαλιστική απεικόνιση χωρίς να εκθέτουν ιδιαίτερα την μηχανή γραφικών τους.
Ήχος
Το αδύναμο σημείο του παιχνιδιού είναι το ελαφρώς υποτονικό soundtrack και κυρίως οι ηχητικές ελλείψεις σε αρκετά σημεία. Τα όπλα δεν ακούγονται σχεδόν ποτέ και δεν υπάρχουν διαφορετικοί ήχοι στις κινήσεις των μονάδων ώστε να δοθεί μία στοιχειώδη έμφαση στη διαφορά μεγέθους που υπάρχει μεταξύ τους. Ακόμη, οι φωνές των υποτιθέμενων πιλότων ακούγονται στημένες. Ειδικά στην εξωγήινη φυλή των Vasari είναι απορίας άξιο πως τα aliens μιλούν καθαρά σαν τους ανθρώπους!

Επίλογος
Λόγω της μικρής επιρροής του εκδότη του, το Sins of a Solar Empire δεν διαδόθηκε τόσο όσο θα έπρεπε σε σχέση με άλλα real-time strategy, όμως σίγουρα αξίζει της προσοχής σας. Είναι ένα αρκετά εύχρηστο και ταυτόχρονα ψαγμένο παιχνίδι το οποίο δεν βασίζεται τόσο στην τεχνολογία του όσο κατά κύριο λόγο στο πολυσύνθετο και ταυτόχρονα απλό gameplay του. Αν είστε οπαδός των RTS με γραφικά υψηλής ποιότητας, γρήγορη δράση και cutscenes τότε μάλλον θα πρέπει να κοιτάξετε αλλού.
Θετικά:
- Μεγάλη γκάμα από τεχνολογικά upgrades
- Ενδιαφέρον gameplay
- Διαχρονικό online mode με 2-10 παίκτες
Αρνητικά:
- Τεράστιες ελλείψεις στον ήχο
- Μέτρια μηχανή γραφικών
- Δεν παρουσιάζει μία συγκεκριμένη υπόθεση και κάποια campaigns τα οποία θα καταφέρουν να κρατήσουν να κρατήσουν τον χρήστη
Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 7
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 8.1
Ένα κλασικό real-time strategy που απευθύνεται στους λάτρεις του συγκεκριμένου είδους.
Μάνος Γρυπάρης
Ένα διαστημικό strategy βγαλμένο από τα παλιά
Site: www.sinsofasolarempire.com
Η σχολή των διαστημικών strategy ξεκίνησε την δεκαετία του ’90 με το UFO: Enemy Unknown (turn-based). Απευθύνεται σε συγκεκριμένο αλλά φανατικό κοινό και στις πιο σύγχρονη ιστορία της έχει να επιδείξει μεγάλους τίτλους με αποκορύφωμα το Star Wars: Empire at War. Στην προκειμένη περίπτωση, το Sins of a Solar Empire είναι μία low-budget παραγωγή ενός space real-time strategy που σίγουρα θα σας απασχολήσει αν είστε ήδη φανατικοί του είδους.

Σενάριο
Βρισκόμαστε κάπου στο μέλλον και σε έναν γαλαξία ο οποίος αποικείται από τρεις φυλές. Οι TEC (Trader Emergency Coalition) προέρχονται από την γη και αποφάσισαν να αποικήσουν κι άλλους πλανήτες για να εξελιχθούν εμπορικά και οικονομικά. Στην πορεία ήρθαν σε σύγκρουση με τους Advent, μία θρησκευτική αίρεση την οποία πάντοτε περιφρονούσαν. Αργότερα, οι πλανήτες των δύο αυτών φυλών άρχισαν να δέχονται την απειλή των Vasari. Πρόκειται για την τρίτη φυλή της υπόθεσης η οποία είναι εξωγήινη και ήρθε κοντά στις δύο γήινες φυλές μετά από έναν διωγμό μίας κατά πολύ ισχυρότερης εξωγήινης φυλής που κατέστρεψε όλους τους πλανήτες της. Η τεχνολογία και τα αεροσκάφη των Vasari θεωρούνται πιο ισχυρά από αυτά των γήινων, αν και το κόστος κατασκευής τους είναι αρκετά υψηλό. Απ’ την άλλη οι TEC έχουν να αντιπαρατάξουν φθηνή και γρήγορη παραγωγή, αλλά και ισχυρά όπλα βασισμένα περισσότερο σε πυραύλους και λιγότερο σε λέιζερ. Οι Advent υπερέχουν αριθμητικά σε σχέση με τους άλλους δύο λαούς, συλλέγουν γρήγορα τα resources, χρησιμοποιούν όπλα χαμηλού κόστος βασισμένα σε ασπίδες και βασίζονται αρκετά στα abilities των μονάδων τους.

Gameplay
Το συνοδευτικό tutorial του Sins of a Solar Empire θα σας βοηθήσει αρκετά να εξοικειωθείτε με το gameplay σε περίπτωση που δεν έχετε γνωρίσει το συγκεκριμένο είδος παιχνιδιού. Ενδέχεται ίσως να μην λύσει πολλές από τις απορίες σας αλλά κατά βάση θα σας διδάξει τα βασικά, αρκεί να του δώσετε λίγη προσοχή. Για να πλοηγηθείτε στο περιβάλλον του πεδίου της μάχης με το ποντίκι σας θα χρειαστείτε αργές κινήσεις λόγω του γρήγορου scrolling. Με την ροδέλα του ποντικιού μπορείτε να κάνετε τα απαραίτητα Zoom In/Zoom Out, με το δεξί κλικ να δώσετε εντολή στα αεροσκάφη σας για κίνηση ή επίθεση και με το αριστερό κλικ να την ακυρώσετε. Για να μεταβείτε από τον ένα πλανήτη στον άλλο θα χρειαστείτε μερικές σκάλες Zoom Out και στη συνέχεια μερικές σκάλες Zoom In τα οποία στοχεύουν πάντοτε στο σημείο που δείχνει ο δείκτης του ποντικιού σας. Τα αεροσκάφη σας μπορούν να groupαριστούν με την χρήση του Ctrl και ενός αριθμού (όπως άλλωστε γίνεται και σε πολλά γνωστά real-time strategy). Αυτό θα σας βοηθήσει να δίνετε γρήγορα εντολές όταν έχετε πολλές μάχες σε εξέλιξη.

Η βάση κάθε φυλής είναι ο πλανήτης της. Από εκεί μπορείτε να χτίσετε τα βασικά σας κτίρια, τα πρώτα σας αεροσκάφη και τα πρώτα σας upgrades. Στη συνέχεια θα πρέπει να μαζέψετε τον στόλο σας και να ετοιμαστείτε για μάχη προκειμένου να εξαπλωθείτε και σε άλλους πλανήτες χτίζοντας έτσι μια γερή οικονομία. Για το χτίσιμο των εγκαταστάσεων έχετε άπλετο χώρο γύρω από κάθε πλανήτη για να τοποθετήσετε τα κτίρια (ή καλύτερα τους αιωρούμενους διαστημικούς σταθμούς) εκεί που θέλετε. Η φρεγάτα κατασκευής (Construction Frigate) μπορεί να δημιουργήσει κτίρια για συλλογή των resources, για αναβάθμιση τεχνολογιών ή για κατασκευή μονάδων. Για κάθε φυλή υπάρχουν τα civilian infrastructures που αυξάνουν τον πληθυσμό άρα και τα έσοδά σας, οι extractors (metal extractor και crystal extractor) οι οποίοι εκμεταλλεύονται τα ορυκτά που βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορους αστεροειδείς γύρω από τον πλανήτη και τα στρατιωτικά εργοστάσια κι οι σταθμοί ερευνών (labs και research stations αντίστοιχα) με τα οποία μπορείτε να αποκτήσετε περισσότερα upgrades. Για να βγάλετε αεροσκάφη στο πεδίο της μάχης χρησιμοποιείτε τα Frigate Factories και Capital Ship Factories (για μεγαλύτερα αεροσκάφη).
Οι μάχες διεξάγονται μόνο μέσα στην περιφέρεια ενός πλανήτη και όχι στον υπόλοιπο χώρο του διαστήματος. Επομένως όλες οι μονάδες θα πρέπει κάθε φορά να βρίσκονται γύρω από έναν οποιοδήποτε πλανήτη. Αν θέλετε για παράδειγμα να εξερευνήσετε έναν κοντινό πλανήτη τότε θα πρέπει τα αεροσκάφη σας να φτάσουν μέχρι την άκρη της τροχιάς του πλανήτη σας και στη συνέχεια να πραγματοποιήσουν ένα “Phase Jump” (μετάβαση) στον πλανήτη που επιλέξατε. Οι μεταβάσεις είναι πολύ πιο γρήγορες από τις απλές κινήσεις και οριοθετούνται μέσα σε στενά μονοπάτια ευθείας γραμμής που ενώνουν τους πυρήνες των πλανητών μεταξύ τους. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αν αποφασίσετε να στείλετε το μεγαλύτερο μέρος του στόλου σας σε έναν πλανήτη και ξαφνικά δεχθείτε επίθεση από έναν άλλο πλανήτη που βρίσκεται σε διαφορετικό σημείο τότε θα πρέπει όχι μόνο να έχετε χτίσει μηχανισμούς άμυνας στη βάση σας αλλά ταυτόχρονα να έχετε επαρκή άμυνα ή στη χειρότερη περίπτωση να δώσετε εντολή στα αεροσκάφη σας να επιστρέψουν πίσω.

Τα “βαριά” αεροσκάφη έχουν και abilities (ικανότητες). Τα abilities αυτά είναι είτε special weapons τα οποία ενεργοποιούνται και χρειάζονται μερικά δευτερόλεπτα για να ξαναφορτήσουν, είτε passive abilities τα οποία είναι μονίμως σε λειτουργία (π.χ. καλύτερο shield στα πυρά του αντιπάλου). Όσο το αεροσκάφος σας μάχεται τόσο θα ανεβαίνει level, άρα θα μπορείτε να του κατανείμετε ανώτερα abilities. Πέρα από τις ικανότητες των αεροσκαφών υπάρχουν και τα γενικά abilities της φυλής σας τα οποία χωρίζονται σε τρεις μεγάλες κατηγορίες: κτιρίων, οπλισμού και ειδικών τεχνολογιών οι οποίες διαφέρουν ανάλογα με την φυλή. Τα upgrades των κτιρίων σας δίνουν καλύτερες ασπίδες και hitpoints αλλά και διάφορα χρήσιμα κτίρια όπως για παράδειγμα αυτά της επισκευής μονάδων. Στον οπλισμό, υπάρχουν upgrades σε ρουκέτες και λέιζερ με τα οποία τα αεροσκάφη σας μπορούν να προκαλέσουν μεγαλύτερη ζημιά στον εχθρό. Τέλος, η τρίτη κατηγορία περιλαμβάνει ειδικά upgrades τα οποία σας παρέχουν πανίσχυρα όπλα, αναβαθμίζουν την ταχύτητα των μονάδων σας, προκαλούν μηχανισμούς σαμποτάζ για τις μονάδες του εχθρού και γενικά εξοπλίζουν την φυλή σας με τις μυστικές της τεχνολογίες. Καθεμία από τις τρεις κατηγορίες έχει το τεχνολογικό της δέντρο και για να ξεκλειδώσετε μία ανώτερη τεχνολογία θα πρέπει πρώτα να έχετε ενεργοποιήσει την προγενέστερη. Το Novalith Cannon των TEC για παράδειγμα απαιτεί ένα ξεκλείδωμα 5-6 τεχνολογιών, αλλά όταν αποκτηθεί δίνει την ευκαιρία στον χρήστη να ανατινάξει ολόκληρους πλανήτες (είναι δηλαδή κάτι σαν την ατομική βόμβα των NOD στο Command & Conquer!)

Το σύστημα μάχης είναι αρκετά απλό. Όταν ένα αεροσκάφος εισέλθει στα όρια ενός πλανήτη τότε γίνεται άμεσα αντιληπτό από τις εχθρικές μονάδες οι οποίες του επιτίθενται. Στη συνέχεια ανταλλάσσονται πυρά ενώ η engine υπολογίζει τα hitpoints, την δύναμη πυρός και το shield κάθε αεροσκάφους και αρχίζει σταδιακά να μειώνει την ενέργειά του. Αν ο εισβολέας κερδίσει τη μάχη τότε έχει την ευκαιρία να αποικίσει τον πλανήτη και να εκμεταλλευτεί τα έσοδα από τους φόρους και τα resources του. Πέρα από τα metal και crystal resources που προαναφέραμε, υπάρχουν πάντοτε και τα απλά χρήματα που συλλέγετε από τους πλανήτες που κατακτάτε και φορολογείτε. Αν σας τελειώσουν τα άλλα δύο resources τότε έχετε την ευκαιρία να τα αγοράσετε μέσω της μαύρης αγοράς. Οι πλανήτες που αποικείτε έχουν διάφορες μορφές. Υπάρχουν πλανήτες στο στυλ της γης με απλή βλάστηση, ερημικοί πλανήτες (τύπου Dune) κι αντίστοιχα πλανήτες με πάγο ή ηφαιστειακή υφή. Ανάλογα με την φυλή σας, αρκετές φορές θα χρειαστεί να κάνετε τεχνολογικά researches μέχρι να σας δοθεί η δυνατότητα να αποικίσετε συγκεκριμένους τύπους πλανητών.
Online
Το single-player mode προσφέρει μερικές στάνταρ αποστολές τις οποίες θα βαρεθείτε αρκετά σύντομα. Η πραγματική διασκέδαση του παιχνιδιού βρίσκεται στο online mode όπου μέχρι και 10 φυλές μπορούν να κονταροχτυπηθούν στο ίδιο γαλαξιακό σύστημα, είτε αυτές αποτελούνται από χρήστες, είτε είναι χειριζόμενες από τον υπολογιστή. Ακόμη, μπορείτε να παίξετε με φίλους σας μέσω τοπικού δικτύου ή ακόμα και να δημιουργήσετε τους δικούς σας χάρτες μέσω ενός απλού map editor.

Γραφικά
Το περιβάλλον του Sins of a Solar Empire είναι 3D με δυνατότητα πλήρους περιστροφής της κάμερας σε οποιοδήποτε σημείο. Το Zoom έχει δεκάδες κλίμακες ώστε να μπορείτε να δείτε είτε ολόκληρο τον γαλαξία σας, είτε κάθε μονάδα εξ επαφής. Το anti-aliasing των μονάδων και των κτιρίων είναι αρκετά χαμηλού επιπέδου κάτι που οφείλεται στην Iron engine, μια μηχανή γραφικών απλής μορφής. Βέβαια, στην φιλότιμη προσπάθεια της άπειρης Ironclad Games πρέπει να αποδώσουμε τα εύσημα μόνο και μόνο διότι δημιούργησε δεκάδες τύπους κτιρίων και αεροσκαφών, καθένα από τα οποία είναι ξεχωριστά για κάθε φυλή. Επιπλέον, οι κινήσεις των αεροσκαφών, τα όπλα του καθενός και κυρίως οι πλανήτες που θα συναντήσετε έχουν ρεαλιστική απεικόνιση χωρίς να εκθέτουν ιδιαίτερα την μηχανή γραφικών τους.
Ήχος
Το αδύναμο σημείο του παιχνιδιού είναι το ελαφρώς υποτονικό soundtrack και κυρίως οι ηχητικές ελλείψεις σε αρκετά σημεία. Τα όπλα δεν ακούγονται σχεδόν ποτέ και δεν υπάρχουν διαφορετικοί ήχοι στις κινήσεις των μονάδων ώστε να δοθεί μία στοιχειώδη έμφαση στη διαφορά μεγέθους που υπάρχει μεταξύ τους. Ακόμη, οι φωνές των υποτιθέμενων πιλότων ακούγονται στημένες. Ειδικά στην εξωγήινη φυλή των Vasari είναι απορίας άξιο πως τα aliens μιλούν καθαρά σαν τους ανθρώπους!

Επίλογος
Λόγω της μικρής επιρροής του εκδότη του, το Sins of a Solar Empire δεν διαδόθηκε τόσο όσο θα έπρεπε σε σχέση με άλλα real-time strategy, όμως σίγουρα αξίζει της προσοχής σας. Είναι ένα αρκετά εύχρηστο και ταυτόχρονα ψαγμένο παιχνίδι το οποίο δεν βασίζεται τόσο στην τεχνολογία του όσο κατά κύριο λόγο στο πολυσύνθετο και ταυτόχρονα απλό gameplay του. Αν είστε οπαδός των RTS με γραφικά υψηλής ποιότητας, γρήγορη δράση και cutscenes τότε μάλλον θα πρέπει να κοιτάξετε αλλού.
Θετικά:
- Μεγάλη γκάμα από τεχνολογικά upgrades
- Ενδιαφέρον gameplay
- Διαχρονικό online mode με 2-10 παίκτες
Αρνητικά:
- Τεράστιες ελλείψεις στον ήχο
- Μέτρια μηχανή γραφικών
- Δεν παρουσιάζει μία συγκεκριμένη υπόθεση και κάποια campaigns τα οποία θα καταφέρουν να κρατήσουν να κρατήσουν τον χρήστη
Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 7
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 8.1
Ένα κλασικό real-time strategy που απευθύνεται στους λάτρεις του συγκεκριμένου είδους.
Μάνος Γρυπάρης
NEWS
VIEW ALL
No News