Mortal Kombat

Hot
GameWorld
REVIEWED ON Arcade   Amiga   PC   Mega-CD   Master System   Game Gear   SNES   Megadrive   Game Boy   Dreamcast   Sega Saturn   Xbox   PSP   N64   PS   PS2   Wii  

Αίμα, δάκρυα και fatality.

Μετά την τεράστια επιτυχία του Street Fighter ήταν λίγο έως πολύ αναμενόμενο τα fighting games να γίνουν της μόδας και οι πρώτοι κλώνοι να αρχίσουν να ξεπετάγονται αριστερά και δεξιά. Ένα τέτοιο χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν το Mortal Kombat, το οποίο κυκλοφόρησε ένα χρόνο μετά το SF (σ.σ. 1992) και έγινε σύντομα το αντίπαλο δέος με το Street Fighter δημιουργώντας τις πρώτες αντιπαλότητες. Μπορεί στον τομέα του gameplay το MK να ήταν ένα κλικ πιο πίσω από το Street Fighter, όμως παραμένει μέχρι σήμερα ένας τίτλος που κερδίζει της εντυπώσεις. Τουλάχιστον δημιουργήθηκε εξαιτίας του μία πολύ πιο αξιόλογη ταινία σε σχέση με τον ανταγωνιστή του.



Μέχρι σήμερα έχουν κυκλοφορήσει πάρα πολλές εκδόσεις για το MK. Οι τρεις πρώτες είναι λίγο έως πολύ γνωστές και κυκλοφόρησαν σχεδόν για όλες τις γνωστές πλατφόρμες. To Mortal Kombat 4 ήταν η απόπειρα μεταφοράς του Mortal Kombat σε έναν 3D κόσμο, η οποία όμως απέτυχε, όπως άλλωστε και το Street Fighter EX (εδώ όπως φαίνεται υπάρχει μια μικρή κατάρα με τα επιτυχημένα 2D Fighting games τα οποία ποτέ δεν πιάνουν τόπο ως 3D). Το Mortal Kombat: Alliance ήταν η πρώτη έκδοση της σειράς που δεν κυκλοφόρησε στα arcade ενώ επιτέλους παρείχε ξεχωριστό στυλ μάχης για τον κάθε χαρακτήρα. Το Mortal Kombat: Deception περιείχε κάποια επιπλέον game modes αλλά στον τομέα του gameplay δεν παρείχε κάτι το εξαιρετικό. Τέλος, το Mortal Kombat: Armageddon είναι η πιο πρόσφατη έκδοση της σειράς η οποία κυκλοφόρησε για PS2, Xbox και Wii, η οποία προσπάθησε (ανεπιτυχώς) να βαδίσει στα χνάρια του Tekken.

Σενάριο
Πριν από 500 χρόνια, το ετήσιο τουρνουά Shaolin διεκόπη μετά από την παρουσία του Shang Tsung και ενός πλάσματος με τέσσερα χέρια, του Goro, ο οποίος μπήκε στο τουρνουά και νίκησε τον μεγάλο Kung Lao. Όλα πήγαν ρολόι σύμφωνα με το σχέδιο του Shang Tsung, ο οποίος επιθυμεί ο κάτω κόσμος να κατακτήσει την γη. Όλοι οι διαθέσιμοι χαρακτήρες στο Mortal Kombat μπήκαν στο τουρνουά για να βοηθήσουν την κατάσταση, ενώ κάποιοι άλλοι είχαν προσωπικούς λόγους, όπως για παράδειγμα οι Scorpion και Sub-Zero που μισούνται θανάσιμα. Σύμφωνα με το σενάριο, ο κάτω κόσμος είχε κερδίσει εννέα τουρνουά στη σειρά και το δέκατο θα καθόριζε την τύχη της ανθρωπότητας. Οι γήινοι όμως κατάφεραν τελικά να σταματήσουν τα σχέδια του Shang Tsung και του μπράβου του Goro και να τους στείλουν από εκεί που ήρθαν μια και καλή. Σας μυρίζει M. Bison το όλο σκηνικό; Δεν είναι τυχαίο που πολλοί λένε ότι “Έκλασε το Street Fighter και βγήκε το Mortal Kombat”.



Γραφικά
Συνήθως λένε ότι για να νικήσεις έναν ανταγωνιστή σου θα πρέπει να προσπαθήσεις να τον ξεπεράσεις και όχι να τον αντιγράψεις. Όταν τα περισσότερα fighting games της δεκαετίας του ’90 προσπαθούσαν μάταια να αντιγράψουν το Street Fighter, το Mortal Kombat δημιούργησε την δικιά του σχολή εμφανίζοντας για πρώτη φορά πραγματική αναπαράσταση ανθρώπου σε παιχνίδι! Το στοιχείο όμως που χαρακτήρισε και στιγμάτισε το MK από την πρώτη στιγμή ήταν ο υψηλότατος βαθμός βίας που περιείχε. Το παιχνίδι ήταν ο κύριος λόγος για τον οποίο δημιουργήθηκε η ESRB (Entertainment Software Rating Board) αφού κάθε παιδί εκείνη την εποχή ήθελε να βγάλει τα απωθημένα του με το συγκεκριμένο παιχνίδι, ίσως περισσότερο και για σπάσιμο απέναντι στους γονείς που διαμαρτύρονταν για το “φρικιαστικό” περιεχόμενό του.

Οι χαρακτήρες του Mortal Kombat έχουν μία ελαφρώς εγκληματική όψη ενώ ο big-boss μάγος Shang Tsung και κυρίως ο δαίμονας Goro βγάζουν κάτι ακόμα πιο τρομακτικό. Τα χτυπήματα μέσα στο παιχνίδι περιέχει άφθονο αίμα και το χειρότερο απ’ όλα είναι τα fatalities, δηλαδή οι τελειωτικές κινήσεις κάθε χαρακτήρα στις οποίες ξεριζώνουν καρδιές, κόβουν κεφάλια, αφαιρούν σπονδυλικές στήλες από τον αντίπαλο κτλ. Πρόκειται καθαρά για φρικιαστικό θέαμα το οποίο δικαίως δημιούργησε ντόρο γύρω από το παιχνίδι. Η Midway ήταν μέχρι τότε η βασίλισσα των video games αλλά η κυριαρχία του Street Fighter φάνηκε να την “αγριεύει” για τα επόμενα χρόνια. Εκτός από την ωμή βία και τον πολύ καλό σχεδιασμό στον…εσωτερικό κόσμο (!) του κάθε μαχητή, το MK χαρακτηρίζεται κι από την λεπτομέρεια των γραφικών του. Οι κεραυνοί, οι φλόγες, ο πάγος και όλα τα special moves που αξιοποιούν οι μαχητές έχουν πάρα πολύ καλό επίπεδο ανάλυσης που θα ζήλευαν ακόμα και τα σύγχρονα games.



Το μόνο αρνητικό στα γραφικά του MK είναι το “δέσιμο” του χαρακτήρα με το background, το οποίο φαντάζει πολύ στατικό, σε αντίθεση με το αντίστοιχο του Street Fighter στο οποίο το στοιχείο της ζωής ήταν πιο εμφανές. Τουλάχιστον υπήρχαν ορισμένες πίστες όπως η περίφημη γέφυρα που προσέδιδαν στο παιχνίδι ένα plus στην ανατριχιαστική ατμόσφαιρά του.

Ήχος
Ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα του Mortal Kombat είναι η φωνή που αφηγείται τα γεγονότα της μάχης. Πέρα από το κλασικό “Fight”, υπάρχει η προσταγή του “Finishing” που σας καλεί να αποτελειώσετε τον αντίπαλο με ειδική κίνηση αλλά και η ανακοίνωση του νικητή. Κατά την διάρκεια της μάχης υπάρχουν επιπλέον ατάκες του στυλ “Superb” και “Excellent” που δίνουν μία επιβράβευση στον εκάστοτε χρήστη ώστε να συνεχίσει τις splatterιές. Όσο κι αν δεν είναι ρεαλιστικό το να ακούς μία φωνή να σου μιλάει την ώρα της μάχης, εντούτοις το χαρακτηριστικό αυτό γνώρισμα συνόδεψε το Mortal Kombat και στις μετέπειτα εκδόσεις του. Ο ήχος στο παιχνίδι πήρε το άριστα γιατί πραγματικά το άξιζε, αφού η Midway φρόντισε να χρησιμοποιήσει τους ηθοποιούς της και για τον ήχο, δημιουργώντας φωνές που δίνουν έναν ξεχωριστό τόνο στη μάχη, ειδικά όταν κάθε χαρακτήρας πραγματοποιεί ειδική κίνηση. Για παράδειγμα ο Kano κι ο Raiden ουρλιάζουν, ο Scorpion φωνάζει “Come here” όταν πετάει τον γάντζο του κ.ο.κ.

Gameplay
Στόχος σας στο παιχνίδι είναι να εξοντώσετε τα μεγάλα big-bosses, τα οποία σε κάθε παιχνίδι διαφέρουν. Στο δρόμο σας θα συναντήσετε όλους τους χαρακτήρες του παιχνιδιού, ενώ στα ανώτερα επίπεδα θα σας περιμένουν δύο χαρακτήρες μαζί τους οποίους επίσης θα πρέπει να νικήσετε σε δύο γύρους για να περάσετε στους μεγάλους τελικούς κακούς.


Το Mortal Kombat 2



Ο χειρισμός του Mortal Kombat είναι σχετικά απλός. Κάθε χρήστης χρησιμοποιεί εκτός από το χειριστήριό του, την μπουνιά, την γροθιά και το πλήκτρο άμυνας. Η πιο δυνατή από τις απλές κινήσεις είναι το άπερκατ το οποίο εκτελείται αν κρατήσετε πατημένο το κάτω και μετά πατήσετε την γροθιά. Οι σύνθετες κινήσεις απαιτούν από εσάς να πατήσετε μία συγκεκριμένη ακολουθία κινήσεων του χειριστηρίου και στη συνέχεια το πλήκτρο γροθιάς ή κλωτσιάς. Δεν υπάρχει δηλαδή η λογική του ημικυκλίου ή του απότομου “πίσω” και μετά “μπροστά” του Street Fighter. Μία εύκολη ειδική κίνηση στο Mortal Kombat είναι για παράδειγμα η επίθεση του Raiden (που θυμίζει την κατά μέτωπο επίθεση του Honda στο Street Fighter) που εκτελείται με πίσω, πίσω, πίσω, μπροστά και την γροθιά. Άλλες χαρακτηριστικές κινήσεις του παιχνιδιού ήταν το τράβηγμα με το σκοινί-γάντζο του Scorpion, το fireball του Liu Kang και η εκτόξευση πάγου του Sub-Zero (οι δύο τελευταίες ήταν πιθανότατα εμπνευσμένες από το Street Fighter). Οι περισσότερες κινήσεις στο MΚ είναι αρκετά δύσκολες ως προς την εκτέλεσή τους, αλλά αυτό δεν πτόησε όλους τους οπαδούς του να διαδώσουν την εκτέλεση των κινήσεων και να τις εφαρμόσουν στην πράξη. Η σημαντικότερη όμως δυσκολία υπάρχει ακόμα και στις απλές κινήσεις αφού το πλήκτρο της άμυνας χρειάζεται ιδιαίτερα αντανακλαστικά κι αυτό θα δυσκολέψει ακόμα και τους guru του είδους να το χρησιμοποιήσουν


Το Mortal Kombat 3



Το χαρακτηριστικότερο γνώρισμα στο gameplay του MK είναι τα fatalities. Όταν νικήσετε τον αντίπαλό σας και στον δεύτερο γύρο τότε εμφανίζεται η ένδειξη “Finish Him”. Εκεί, θα πρέπει να τον αποτελειώσετε με μία ειδική finishing move (τελική κίνηση) η οποία θα σας δώσει έναν σημαντικό αριθμό πόντων και παράλληλα θα σας διασκεδάσει με την splaterrιά της. Οι τελικές κινήσεις είναι πολύ πιο δύσκολες από τις απλές αφού περιλαμβάνουν μεγάλες ακολουθίες κινήσεων. Είναι όμως πολύ πιο εντυπωσιακές αφού θα δείτε τους χαρακτήρες να αποκεφαλίζουν ο ένας τον άλλο, να πετάνε τον αντίπαλο στα καρφιά, να μεταμορφώνονται σε δράκους και να τρώνε τον αντίπαλο κ.ο.κ. Η ιδέα αυτή προφανώς θα προήλθε από το ζάλισμα του Street Fighter αφού οι χαρακτήρες που δέχονται την τελική κίνηση παρ’ ότι μισοπεθαμένοι σηκώνονται όρθιοι και περιμένουν το τελικό χτύπημά τους σαν ζαλισμένοι. Σε προχωρημένες εκδόσεις του MK υπάρχει εκτός από το Fatality και το Animality, το οποίο είναι Fatality που μεταμορφώνει τον χαρακτήρα σε άγριο ζώο που κατασπαράζει τον αντίπαλο (ουυυ…ανατριχιάσαμε). Η ιδέα αυτή εξελίχθηκε ώσπου φτάσαμε σε δύο χιουμοριστικές χαζομάρες, το Babality (μεταμορφώνετε τον αντίπαλο σε μωρό) και το Friendship στο οποίο γίνεστε φίλοι με τον αντίπαλο. Αυτή ήταν και η απάντηση της Midway στις χιλιάδες κακές κριτικές για την βία που μετέδωσε μέσω των video games.


Το σύγχρονο Mortal Kombat: Armageddon



Το μεγάλο πρόβλημα στο gameplay του Mortal Kombat ήταν πάντοτε η στατικότητα των χαρακτήρων. Κάθε μαχητής διαφέρει από τον άλλο μόνο στις ειδικές κινήσεις. Οι γροθιές και οι κλωτσιές είναι παντού οι ίδιες, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με το έξυπνο gameplay του Street Fighter. Αυτό το λάθος της η Midway το πλήρωσε αλλά όταν το αντιλήφθηκε και το διόρθωσε τα χρόνια είχαν ήδη περάσει κι ήταν πλέον αργά. Τέλος, ένα ακόμη κοινό στοιχείο μεταξύ των δύο αιώνιων αντιπάλων είναι ότι ορισμένες εκδόσεις τους περιείχαν κρυφούς χαρακτήρες τους οποίους ο χρήστης μπορούσε να ξεκλειδώσει μέσω ειδικής διαδικασίας. Στο Mortal Kombat, ένα σύνηθες φαινόμενο ήταν το ξεκλείδωμα χαρακτήρα σε ειδικές πίστες (χαρακτηριστική περίπτωση είναι αυτή του Smoke, ο οποίος έμοιαζε στον Sub-Zero και τον Scorpion). Σε αντίθεση με το Street Fighter, το Mortal Kombat είναι πολύ πιο δύσκολο στην ολοκλήρωση αφού τόσο οι διπλοί αγώνες που δίνετε όσο και τα big-bosses που εμφανίζονται σε κάθε έκδοση, είναι ικανά να σας δυσκολέψουν απίστευτα στο έργο σας.

Επίλογος
Το Mortal Kombat αποτέλεσε παιχνίδι-σταθμό στην ιστορία των games, κυρίως λόγω του άφθονου αίματος και των φρικιαστικών σκηνών που περιείχε. Αν το Street Fighter αποτέλεσε έμπνευση για τα μετέπειτα fighting games όπως το Mortal Kombat, τότε το τελευταίο αποτέλεσε έμπνευση για τα μετέπειτα βίαια παιχνίδια της βιομηχανίας των games.

Θετικά:
- Υψηλή ποιότητα γραφικών τα οποία αναπαριστούν πραγματικούς ανθρώπους
- Άριστος ήχος
- Ατμοσφαιρική δράση όπως επίσης και άφθονο αίμα μέσω των fatalities

Αρνητικά:
- Επαναλαμβανόμενες βασικές κινήσεις και στυλ μάχης από όλους τους χαρακτήρες
- Δυσκολίες στον χειρισμό και στις ειδικές κινήσεις

Βαθμολογία
Γραφικά: 9.5
Ήχος: 10
Gameplay: 8
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 8.8

Βγάλτε τους τα μέσα έξω!

Μάνος Γρυπάρης

NEWS   VIEW ALL

No News

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 moredread (Level5) 11/02/2011 17:03
Ε εντάξυ απο τα πολύ λιωμένα παιχνίδια...το μοναδικό που έπαιξα με "ξύλο" ..φοβερη σειρά όλα τα Mortal kombat που βγήκαν!
Score  8.8
8.67 User Score
(9  votes)
User Reviews 0
Genre: Fighting
Developer: Midway
Publisher: Midway, Acclaim
Διάθεση:
Players:
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 1992-01-01
Χρήστες που το θέλουν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν
Κανένας
Χρήστες που το είχαν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL)
thumb
RELATED GAMES
No Games found.
VIDEOS
No Videos found.

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (7.5)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (10.0)
6.
User levels   (9.5)
9.
User levels   (10.0)
10.
User levels   (10.0)