- Reviews
- Guild Wars (PC)
Guild Wars (PC)
Hot
REVIEWED ON
PC
Guild Wars
Site: www.guildwars.com
Official Client: Κλικ εδώ
Εισαγωγή
Σε μια εποχή όπου τα περισσότερα online games είτε ζητάνε συνδρομή για να νιώσουμε την εμπειρία την οποία προσφέρουν είτε όταν αυτά είναι δωρεάν όπου τις περισσότερες φορές παίρνεις αυτό που ακριβώς πληρώνουν, υπάρχουν και κάποια τα οποία ξεφεύγουν από τα καθιερωμένα και τολμούν να περπατήσουν σε καινούρια ανεξερεύνητα εδάφη χωρίς αυτό να συνεπάγεται σε καινούρια κόστη. Ένα από αυτά είναι και το Guild Wars το οποίο έχει ήδη καθιερώσει καινούρια δεδομένα και έχοντας προχωρήσει σε μεγάλη επιτυχία αν κρίνουμε και από το γεγονός ότι έχει βγάλει και καινούρια expansions , το Factions και το επερχόμενο Nightfall. Στο Guild Wars λοιπόν αναλαμβάνετε το ρόλο του νεαρού ήρωα ο οποίος ,μέσα από μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα υπόθεση, θα προσπαθήσει μαζί με άλλους συντρόφους να πολεμήσει την απειλή περίεργων πλασμάτων τα οποία επιβουλέυονται το βασίλειο.

Γραφικά-Ήχος
Ξεκινώντας, από ένα απ' τα πιο σημαντικά θέματα σε κάθε παιχνίδι, τα γραφικά, μπορούμε να πούμε ότι ο συγκεκριμένος τομέας είναι ίσως από τα πιο δυνατά χαρακτηριστικά του Guild Wars. Καταρχάς πρέπει να τονιστεί ότι δεν χρειάζεται να υπάρχει ένας υπερυπολογιστής για να λειτουργήσει το παιχνίδι. Φυσικά όσο πιο καλός ο υπολογιστής τόσο το καλύτερο. Θα παρατηρήσετε ότι ο κόσμος είναι εξαιρετικά λεπτομερής και πραγματικά γεμίζει το μάτι σε κάθε του στιγμή, είτε προχωράτε σε λιβάδια γεμάτα παπαρούνες είτε σε βαθιά μπουντρούμια με απέθαντους.

Επίσης θα διαπιστώσετε ότι τα διάφορα spells αλλά και οι ικανότητες του κάθε χαρακτήρα είναι πολύ λεπτομερή και ταυτόχρονα έχουν προσεχτεί λεπτομέρειες όπως για παραδείγμα η αλλαγή του φωτός καθώς μια μπάλα φωτιάς διασχίσει το σκοτεινό ουρανό. Γενικά μπορούμε να πούμε ότι έχει γίνει φανερά εξαιρετική δουλειά ώστε το παιχνίδι να μπορεί να σταθεί ακόμη και στα μελλοντικά δεδομένα.

Στο θέμα του ήχου παρόλο που έχει γίνει καλή δουλειά, με αρκετά διαφορετικά κομμάτια, αλλά και με καλές εναλλαγές ανάλογα με το περιβάλλον στο οποίο βρίσκεται ο παίχτης. Εν τούτοις μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι δεν καταφέρνει να αποφύγει το πρόβλημα που παρουσιάζεται σε όλα τα MMORPG, δηλαδή ο ήχος να γίνεται επαναλαμβανόμενος σε βαθμό που πλέον να τον κλείνεις ώστε να μπορείς να συγκεντρωθείς στο παιχνίδι. Σε γενικές γραμμές όμως είναι αρκετά καλός ώστε να καθυστερηθεί το αναπόφευκτο.

Gameplay
Έχοντας μπροστά μας την εισαγωγική οθόνη του Guild Wars καλούμαστε καταρχάς να κάνουμε την εξής επιλογή. Είτε να παίξουμε το multiplayer του παιχνιδιού ξεκινώντας ως πρώτου level χαρακτήρες και ξεκλειδώνοντας τα μυστικά του παιχνιδιού είτε να μπούμε με max level χαρακτήρες ώστε να βιωσούμε το PvP μέρος του παιχνιδιού, έχοντας όμως πολλά skill κλειδωμένα τα οποία «ανοίγουν» μόνο από το πρώτο μέρος.
Στη συνέχεια του παιχνιδιού καλούμαστε να φτιάξουμε το χαρακτήρα μας εμφανισιακά αλλά και τι class θα είναι. Εδώ έχουμε ως πρωταρχική class να διαλέξουμε μεταξύ warrior, ranger, monk , mesmer, elementalist, necromancer ο καθένας με τις δικές του ικανότητες και στατιστικά. Συγκριμένα οι 2 πρώτοι είναι αυτοί που χρησιμοποιούν τις καλύτερες πανοπλίες και όπλα είτε εξ επαφής είτε από από απόσταση, o monk ο οποίος προσφέρει γιατριές και αλλά holy abilities, και τέλος οι μάγοι, οι οποίοι αν θέλουμε να εξηγήσουμε τι κάνουν μπορούμε να πούμε ότι ο mesmer κάνει ζημιά αλλά και ελέγχει τα τέρατα του παιχνιδιού, ο elementalist είναι για να κάνει ζημιά με μαγεία και ο νεκρομάντης κάνει κατάρες και σηκώνει νεκροζωντανούς για ενίσχυση. Κάθε class είναι μοναδική και καμιά δεν μπορεί να θεωρηθεί πιο αδύναμη από την άλλη αλλά η μια συμπληρώνει την άλλη. Το παιχνίδι παρόλαυτα πρωτοτυπεί μιας και στην αρχή όπως είπαμε διαλέγεις τη βασική class, στη διάρκεια όμως μπορείς να διαλέξεις και μια ακόμη ώστε να δυναμώσεις ακόμη πιο πολύ το χαρακτήρα σου.

Έτσι, αν π.χ. έχεις διαλέξει warrior μπορείς να πάρεις και Monk σαν δεύτερη ώστε να έχεις την δυνατότητα να έχεις healing. Το μόνο αρνηρικό που έχει αυτό είναι ότι η δεύτερη class δεν μπορεί να έχει πρόσβαση σε κάποιες unique abilities που έχει κάθε class εφόσον είναι η βασική καθώς επίσης θα πρέπει να προσέχουμε που βάζουμε τα στατιστικά μας αφού θα πρέπει να έχουμε περισσότερα από ένα σε καλό επίπεδο. Από αυτό και μόνο φαίνεται ένα αρκετά ψαγμένο σύστημα ανάπτυξης χαρακτήρας το οποίο μπορούμε δανείζεται και προσαρμόζει πετυχημένα αντίστοιχα συστήματα όπως του Final Fantasy XI.
Όσον αφορά το χειρισμό μέσα στο παιχνίδι είναι σχετικά απλός και γρήγορος. Επί της οθόνης μπορείς να έχεις έτοιμα μέχρι 10 skills τη φορά οπότε απαιτείται μια προσεχτική στρατηγική ώστε να μην βρεθεί ο παίχτης προ απροόπτου μην έχοντας τη δυνατότητα να αντιμετωπίσει έναν ξαφνικό κίνδυνο.

Τα Quests του βασικού campaign παρόλο που δεν είναι εμπνευσμένα εν τούτοις τοποθετούν σωστα την ψυχολογία του παιχνιδιού και προχωράν σωστά την ιστορία. Τελικώς θα πρέπει να παραθέσουμε ένα από τα πιο πρωτότυπα στοιχεία του παιχνιδιού όσον αφορά την διεξαγωγή των διαφόρων περιπετειών. Στο παιχνίδι υπάρχει ένας κοινός χώρος όπου όλοι οι παίκτες μαζεύονται για «κοινωνικούς» λόγους, εμπόριο κουτσομπολιό, αναζήτηση ομάδας κτλ. Με το που φτιάχνεται ομάδα και προχωράει στην αποστολή το παιχνίδι δημιουργεί ένα level ειδικά για αυτή και κανείς εκτός δεν μπορεί να μπει και να τους ενοχλήσει.

Στα θετικά κατατάσσεται και το γεγονός ότι το PvP θέλει αρκετή στρατηγική και ξεφεύγει από το παραδοσιακό όπου την πέφτουν όλοι πάνω σε μεμωνομένους στόχους. Τέλος το παιχνιδί δίνει τη δυνατότητα να μπορούν οι παίκτες να προσλαμβάνουν NPC’s σε περίπτωση που δεν μπορούν να βρουν μέλη για να συμπληρώσουν την ομάδα τους, αυτοί όμως είναι αρκετά υποδιαίστεροι σε εξοπλισμό και ικανότητες, αλλά είναι εφικτό να βοηθήσουν αν ο παίχτης διατηρεί την προσοχή του.

Επίλογος
Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε ότι το Guild Wars πρόσθεσε αρκετά πράγματα σε έναν χώρο όπου οι περισσότερες εταιρίες ακολουθούν την πεπατημένη. Οι καινοτομίες του σε συνδυασμό με το γεγονός ότι δεν χρειάζεται να πληρώνεις συνδρομή για να παίξεις παρα μόνο να αγοράσεις το παιχνίδι, το κάνει ιδιαίτερα ελκυστικό σε παίχτες τόσο Hardcore όσο και casual παίχτες που θέλουν να περάσουν ευχάριστα μερικές ώρες. Δεν είναι παράξενο λοιπόν ότι το παιχνίδι βρήκε τόσο καλή ανταπόκριση από μεγάλη μερίδα της gaming κοινότητας τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ελλάδα.

Θετικά: Ωραία μουσική, βαθύ σενάριο, πρωτότυπο σύστημα ανάπτυξης χαρακτήρα, δυνατότητα solo όταν είναι δύσκολο να βρεις παίχτες, όμορφα γραφικά, καλή δράση.
Αρνητικά: Αργό leveling, μονότονη μουσική μετά από ώρα, το σύστημα χειρισμού σηκώνει βελτίωση, πολλοί συνδυασμοί classes είναι απλά ανέφικτοι.
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 7
Gameplay: 8
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.5
Όμορφο το περιτύλιγμα, όμορφη και η ουσία.
Γιώργος Φωτόπουλος
Site: www.guildwars.com
Official Client: Κλικ εδώ
Εισαγωγή
Σε μια εποχή όπου τα περισσότερα online games είτε ζητάνε συνδρομή για να νιώσουμε την εμπειρία την οποία προσφέρουν είτε όταν αυτά είναι δωρεάν όπου τις περισσότερες φορές παίρνεις αυτό που ακριβώς πληρώνουν, υπάρχουν και κάποια τα οποία ξεφεύγουν από τα καθιερωμένα και τολμούν να περπατήσουν σε καινούρια ανεξερεύνητα εδάφη χωρίς αυτό να συνεπάγεται σε καινούρια κόστη. Ένα από αυτά είναι και το Guild Wars το οποίο έχει ήδη καθιερώσει καινούρια δεδομένα και έχοντας προχωρήσει σε μεγάλη επιτυχία αν κρίνουμε και από το γεγονός ότι έχει βγάλει και καινούρια expansions , το Factions και το επερχόμενο Nightfall. Στο Guild Wars λοιπόν αναλαμβάνετε το ρόλο του νεαρού ήρωα ο οποίος ,μέσα από μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα υπόθεση, θα προσπαθήσει μαζί με άλλους συντρόφους να πολεμήσει την απειλή περίεργων πλασμάτων τα οποία επιβουλέυονται το βασίλειο.

Γραφικά-Ήχος
Ξεκινώντας, από ένα απ' τα πιο σημαντικά θέματα σε κάθε παιχνίδι, τα γραφικά, μπορούμε να πούμε ότι ο συγκεκριμένος τομέας είναι ίσως από τα πιο δυνατά χαρακτηριστικά του Guild Wars. Καταρχάς πρέπει να τονιστεί ότι δεν χρειάζεται να υπάρχει ένας υπερυπολογιστής για να λειτουργήσει το παιχνίδι. Φυσικά όσο πιο καλός ο υπολογιστής τόσο το καλύτερο. Θα παρατηρήσετε ότι ο κόσμος είναι εξαιρετικά λεπτομερής και πραγματικά γεμίζει το μάτι σε κάθε του στιγμή, είτε προχωράτε σε λιβάδια γεμάτα παπαρούνες είτε σε βαθιά μπουντρούμια με απέθαντους.

Επίσης θα διαπιστώσετε ότι τα διάφορα spells αλλά και οι ικανότητες του κάθε χαρακτήρα είναι πολύ λεπτομερή και ταυτόχρονα έχουν προσεχτεί λεπτομέρειες όπως για παραδείγμα η αλλαγή του φωτός καθώς μια μπάλα φωτιάς διασχίσει το σκοτεινό ουρανό. Γενικά μπορούμε να πούμε ότι έχει γίνει φανερά εξαιρετική δουλειά ώστε το παιχνίδι να μπορεί να σταθεί ακόμη και στα μελλοντικά δεδομένα.

Στο θέμα του ήχου παρόλο που έχει γίνει καλή δουλειά, με αρκετά διαφορετικά κομμάτια, αλλά και με καλές εναλλαγές ανάλογα με το περιβάλλον στο οποίο βρίσκεται ο παίχτης. Εν τούτοις μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι δεν καταφέρνει να αποφύγει το πρόβλημα που παρουσιάζεται σε όλα τα MMORPG, δηλαδή ο ήχος να γίνεται επαναλαμβανόμενος σε βαθμό που πλέον να τον κλείνεις ώστε να μπορείς να συγκεντρωθείς στο παιχνίδι. Σε γενικές γραμμές όμως είναι αρκετά καλός ώστε να καθυστερηθεί το αναπόφευκτο.

Gameplay
Έχοντας μπροστά μας την εισαγωγική οθόνη του Guild Wars καλούμαστε καταρχάς να κάνουμε την εξής επιλογή. Είτε να παίξουμε το multiplayer του παιχνιδιού ξεκινώντας ως πρώτου level χαρακτήρες και ξεκλειδώνοντας τα μυστικά του παιχνιδιού είτε να μπούμε με max level χαρακτήρες ώστε να βιωσούμε το PvP μέρος του παιχνιδιού, έχοντας όμως πολλά skill κλειδωμένα τα οποία «ανοίγουν» μόνο από το πρώτο μέρος.
Στη συνέχεια του παιχνιδιού καλούμαστε να φτιάξουμε το χαρακτήρα μας εμφανισιακά αλλά και τι class θα είναι. Εδώ έχουμε ως πρωταρχική class να διαλέξουμε μεταξύ warrior, ranger, monk , mesmer, elementalist, necromancer ο καθένας με τις δικές του ικανότητες και στατιστικά. Συγκριμένα οι 2 πρώτοι είναι αυτοί που χρησιμοποιούν τις καλύτερες πανοπλίες και όπλα είτε εξ επαφής είτε από από απόσταση, o monk ο οποίος προσφέρει γιατριές και αλλά holy abilities, και τέλος οι μάγοι, οι οποίοι αν θέλουμε να εξηγήσουμε τι κάνουν μπορούμε να πούμε ότι ο mesmer κάνει ζημιά αλλά και ελέγχει τα τέρατα του παιχνιδιού, ο elementalist είναι για να κάνει ζημιά με μαγεία και ο νεκρομάντης κάνει κατάρες και σηκώνει νεκροζωντανούς για ενίσχυση. Κάθε class είναι μοναδική και καμιά δεν μπορεί να θεωρηθεί πιο αδύναμη από την άλλη αλλά η μια συμπληρώνει την άλλη. Το παιχνίδι παρόλαυτα πρωτοτυπεί μιας και στην αρχή όπως είπαμε διαλέγεις τη βασική class, στη διάρκεια όμως μπορείς να διαλέξεις και μια ακόμη ώστε να δυναμώσεις ακόμη πιο πολύ το χαρακτήρα σου.

Έτσι, αν π.χ. έχεις διαλέξει warrior μπορείς να πάρεις και Monk σαν δεύτερη ώστε να έχεις την δυνατότητα να έχεις healing. Το μόνο αρνηρικό που έχει αυτό είναι ότι η δεύτερη class δεν μπορεί να έχει πρόσβαση σε κάποιες unique abilities που έχει κάθε class εφόσον είναι η βασική καθώς επίσης θα πρέπει να προσέχουμε που βάζουμε τα στατιστικά μας αφού θα πρέπει να έχουμε περισσότερα από ένα σε καλό επίπεδο. Από αυτό και μόνο φαίνεται ένα αρκετά ψαγμένο σύστημα ανάπτυξης χαρακτήρας το οποίο μπορούμε δανείζεται και προσαρμόζει πετυχημένα αντίστοιχα συστήματα όπως του Final Fantasy XI.
Όσον αφορά το χειρισμό μέσα στο παιχνίδι είναι σχετικά απλός και γρήγορος. Επί της οθόνης μπορείς να έχεις έτοιμα μέχρι 10 skills τη φορά οπότε απαιτείται μια προσεχτική στρατηγική ώστε να μην βρεθεί ο παίχτης προ απροόπτου μην έχοντας τη δυνατότητα να αντιμετωπίσει έναν ξαφνικό κίνδυνο.

Τα Quests του βασικού campaign παρόλο που δεν είναι εμπνευσμένα εν τούτοις τοποθετούν σωστα την ψυχολογία του παιχνιδιού και προχωράν σωστά την ιστορία. Τελικώς θα πρέπει να παραθέσουμε ένα από τα πιο πρωτότυπα στοιχεία του παιχνιδιού όσον αφορά την διεξαγωγή των διαφόρων περιπετειών. Στο παιχνίδι υπάρχει ένας κοινός χώρος όπου όλοι οι παίκτες μαζεύονται για «κοινωνικούς» λόγους, εμπόριο κουτσομπολιό, αναζήτηση ομάδας κτλ. Με το που φτιάχνεται ομάδα και προχωράει στην αποστολή το παιχνίδι δημιουργεί ένα level ειδικά για αυτή και κανείς εκτός δεν μπορεί να μπει και να τους ενοχλήσει.

Στα θετικά κατατάσσεται και το γεγονός ότι το PvP θέλει αρκετή στρατηγική και ξεφεύγει από το παραδοσιακό όπου την πέφτουν όλοι πάνω σε μεμωνομένους στόχους. Τέλος το παιχνιδί δίνει τη δυνατότητα να μπορούν οι παίκτες να προσλαμβάνουν NPC’s σε περίπτωση που δεν μπορούν να βρουν μέλη για να συμπληρώσουν την ομάδα τους, αυτοί όμως είναι αρκετά υποδιαίστεροι σε εξοπλισμό και ικανότητες, αλλά είναι εφικτό να βοηθήσουν αν ο παίχτης διατηρεί την προσοχή του.

Επίλογος
Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε ότι το Guild Wars πρόσθεσε αρκετά πράγματα σε έναν χώρο όπου οι περισσότερες εταιρίες ακολουθούν την πεπατημένη. Οι καινοτομίες του σε συνδυασμό με το γεγονός ότι δεν χρειάζεται να πληρώνεις συνδρομή για να παίξεις παρα μόνο να αγοράσεις το παιχνίδι, το κάνει ιδιαίτερα ελκυστικό σε παίχτες τόσο Hardcore όσο και casual παίχτες που θέλουν να περάσουν ευχάριστα μερικές ώρες. Δεν είναι παράξενο λοιπόν ότι το παιχνίδι βρήκε τόσο καλή ανταπόκριση από μεγάλη μερίδα της gaming κοινότητας τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ελλάδα.

Θετικά: Ωραία μουσική, βαθύ σενάριο, πρωτότυπο σύστημα ανάπτυξης χαρακτήρα, δυνατότητα solo όταν είναι δύσκολο να βρεις παίχτες, όμορφα γραφικά, καλή δράση.
Αρνητικά: Αργό leveling, μονότονη μουσική μετά από ώρα, το σύστημα χειρισμού σηκώνει βελτίωση, πολλοί συνδυασμοί classes είναι απλά ανέφικτοι.
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 7
Gameplay: 8
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.5
Όμορφο το περιτύλιγμα, όμορφη και η ουσία.
Γιώργος Φωτόπουλος
NEWS
VIEW ALL
No News
User reviews
Guild Wars
(Updated: April 03, 2025)
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
8.0
Ένα από τα πιο όμορφα MMORPG! Όλα είναι υπερβολικά όμορφα, ονειρικά, αλλά μιλώντας σοβαρά, ο τίτλος δεν είναι καθαρόαιμο δείγμα του είδους. Οι πιο action κατευθύνσεις του όσον αφορά στο μη PVP μέρος και το εκτεταμένο και κεντρικό κομμάτι του PVP δείχνουν ότι η εταιρεία ανάπτυξης, ArenaNet, θέλησε να κάνει κάτι διαφορετικό προκειμένου να προσφέρει πράγματα που δεν τα είχαν δώσει τα τότε υπάρχοντα MMORPG.
Τότε οι μεγάλοι αντίπαλοι του Guild Wars ήταν το Everquest II και το WOW. Η ArenaNet κατάφερε να αντιμετωπίσει με επιτυχία τα προβλήματα που είχαν οι προαναφερόμενοι τίτλοι όπως τα downtime, lag και φυσικά τα queues που παρατηρούνται όταν μπαίνει κανείς σε κάποιους servers ή όταν γίνει respawn το τέρας που πρέπει να σκοτώσει για να ολοκληρώσει κάποιο quest. Τα προβλήματα αυτά δεν υπάρχουν αλλά έχουν ένα αντίτιμο. Το μόνο σημείο όπου μπορείτε να συναντήσετε άλλους παίκτες είναι οι πόλεις που λειτουργούν σαν hub και εκεί μπορεί ο παίκτης να δημιουργήσει την ομάδα με την οποία θα βγει έξω για να πραγματοποιήσει τα όποια quests. Μ'αυτό το τρόπο, ο υπόλοιπος κόσμος λειτουργεί ως instance των άλλων RPG όπου τους όποιους φίλους και κινδύνους θα αντιμετωπίσετε θα το κάνετε μόνοι σας ή με το party σας. Διάφοροι Henchmen που θα συναντήσετε μπορούν να σας βοηθήσουν και να σας συνοδεύσουν σε κάποια quests.
Ναι μεν είναι καλό αυτό γιατί δε χρειάζεται να περιμένει κανείς με τις ώρες να εμφανιστεί κάποιο τέρας για να το σκοτώσει, ενώ ταυτόχρονα δε χρειάζεται να ανησυχεί για το αν θα του κλέψει κάποιος το kill ή αν ένας εχθρός εκμεταλλευτεί το γεγονός ότι πολεμά κάτι άλλο και του επιτεθεί πισώπλατα. Από την άλλη όμως, όλη αυτή η ησυχία έχει επιπτώσεις στην όλη ατμόσφαιρα του τίτλου. Εγώ προσωπικά ένιωσα ότι ενώ κατέχω το πιο όμορφο MMORPG στα χέρια μου, δεν υπάρχει η αίσθηση της ενότητας και του κατοικημένου σύμπαντος. Μπορεί να γλίτωσα τα παραπάνω, αλλά θα ήθελα να δω τη βοήθεια κάποιου περαστικού ή να αγχωθώ μήπως και μου επιτεθεί κάποιος την ώρα που εισέρχομαι σε εχθρικό έδαφος. Υπάρχουν και θέματα όπως τα μισητά invisible walls που δεν αφήνουν τον παίκτη να κατέβει ή να πέσει από κάποιο λόφο για παράδειγμα, ενώ και τα 8 διαθέσιμα slots για spells είναι πολύ λίγα και σε συνδιασμό με το γεγονός ότι όταν φεύγεις από την πόλη-hub μπορείς να επιλέξεις μόνο αυτά τα 8 είναι απογοητευτικό.
Το interface του Guild Wars είναι απλό και διευκολύνει αλλά όταν ψάχνεις για ένα σύντροφο στο παράθυρο του διαλόγου εμφανίζεται μόνο το όνομά του και όχι το class και το level καθιστώντας έτσι δύσκολη την επιλογή. Αυτό μπορεί να είναι αρνητικό αλλά σχεδόν κάθε αποστολή- παρά το μικρό μέγεθός της με level cap το 20-είναι πιο συμπαγής και πιο ζωντανή από οποιαδήποτε άλλη και σ'αυτό βοηθάει και το γεγονός ότι όποιο τέρας-εχθρό εξοντώσεις μένει εκεί και δεν εξαφανίζεται το πτώμα του για να γίνει respawn και να τον βρει ο επόμενος.
Ένα από τα κυριότερα ατού του τίτλου ήταν ότι δε χρειαζόταν συνδρομή. Μόνο αγορά και σύνδεση στο internet. Αυτομάτως, ο τίτλος ανέβηκε σε θέση ισχύος και σε αυτό βοηθήσανε και τα υπέροχα γραφικά τα οποία είναι εκπληκτικά, δε βαραίνουν υπερβολικά το σύστημα και δε προκαλούσαν lag. H NCSoft το κατάφερε αυτό με το να επιλέξει να στηριχτεί σε regions (Ασία, Ευρώπη, Αμερική) και όχι σε servers. Επιπλέον, η action και PVP οπτική επέτρεψαν στο τίτλο να έχει ένα σχετικά σταθερό σύστημα μάχης που μπορεί να γίνει εύκολα κτήμα ακόμα και σε αρχάριο του είδους.
Το Guild Wars σας δίνει τη δυνατότητα να επιλέξετε αν θα φτιάξετε χαρακτήρα για Roleplaying (από το 0) ή για PVP (αυτόματα ξεκινάς από level 20). Έτσι, αν ο πάικτης βαρέθηκε να περιπλανιέται και θέλει απλά να αναμετρηθεί με άλλους ανθρώπους το παιχνίδι το προσφέρει απλόχερα μέσω των guilds. Κάθε μάχη είχε το αρνητικό και το θετικό αντίκτυπο στη φήμη σας, για παράδειγμα με τη νίκη είχατε πρόσβαση σε αντικείμενα που οι ηττημένοι δεν έχουν.
Ο ηχητικός τομέας συντελεί στην ατμόσφαιρα του τίτλου χωρίς βέβαια να προσεγγίζει τα επικά επίπεδα του WOW ενώ ο χειρισμός κινείται σε καλό επίπεδο αλλά μπορεί να προκαλέσει μια σύγχυση όταν έρχεστε αντιμέτωποι με πολλούς εχθρούς λόγω του διπλού συστήματος κίνησης (mouse & keyboard).
Αν έχετε κουραστεί από τα κλασσικά MMORPG με τα ταξίδια με πόδια ή με άλογο, το lag, τα couries quests, και τις ανεγκέφαλες συμπεριφορές κάποιων παικτών και αναζητάτε καλό σύστημα μάχης και πολύ PVP το Guild Wars είναι ότι πρέπει για εσάς.
Θετικά: Ωραίο σύστημα ανάπτυξης χαρακτήρα, δυνατότητα solo play, υπέροχα γραφικά, no συνδρομή, no lag
Αρνητικά: O χειρισμός έχει θεματάκια ώρες ώρες, hub-πόλεις, δεν είναι αρκετά ζωντανό για MMORPG, απλό αλλά ταυτόχρονα κουραστικό interface
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 8
Gameplay: 8
Αντοχή: 8
Γενικά: 8
Τότε οι μεγάλοι αντίπαλοι του Guild Wars ήταν το Everquest II και το WOW. Η ArenaNet κατάφερε να αντιμετωπίσει με επιτυχία τα προβλήματα που είχαν οι προαναφερόμενοι τίτλοι όπως τα downtime, lag και φυσικά τα queues που παρατηρούνται όταν μπαίνει κανείς σε κάποιους servers ή όταν γίνει respawn το τέρας που πρέπει να σκοτώσει για να ολοκληρώσει κάποιο quest. Τα προβλήματα αυτά δεν υπάρχουν αλλά έχουν ένα αντίτιμο. Το μόνο σημείο όπου μπορείτε να συναντήσετε άλλους παίκτες είναι οι πόλεις που λειτουργούν σαν hub και εκεί μπορεί ο παίκτης να δημιουργήσει την ομάδα με την οποία θα βγει έξω για να πραγματοποιήσει τα όποια quests. Μ'αυτό το τρόπο, ο υπόλοιπος κόσμος λειτουργεί ως instance των άλλων RPG όπου τους όποιους φίλους και κινδύνους θα αντιμετωπίσετε θα το κάνετε μόνοι σας ή με το party σας. Διάφοροι Henchmen που θα συναντήσετε μπορούν να σας βοηθήσουν και να σας συνοδεύσουν σε κάποια quests.
Ναι μεν είναι καλό αυτό γιατί δε χρειάζεται να περιμένει κανείς με τις ώρες να εμφανιστεί κάποιο τέρας για να το σκοτώσει, ενώ ταυτόχρονα δε χρειάζεται να ανησυχεί για το αν θα του κλέψει κάποιος το kill ή αν ένας εχθρός εκμεταλλευτεί το γεγονός ότι πολεμά κάτι άλλο και του επιτεθεί πισώπλατα. Από την άλλη όμως, όλη αυτή η ησυχία έχει επιπτώσεις στην όλη ατμόσφαιρα του τίτλου. Εγώ προσωπικά ένιωσα ότι ενώ κατέχω το πιο όμορφο MMORPG στα χέρια μου, δεν υπάρχει η αίσθηση της ενότητας και του κατοικημένου σύμπαντος. Μπορεί να γλίτωσα τα παραπάνω, αλλά θα ήθελα να δω τη βοήθεια κάποιου περαστικού ή να αγχωθώ μήπως και μου επιτεθεί κάποιος την ώρα που εισέρχομαι σε εχθρικό έδαφος. Υπάρχουν και θέματα όπως τα μισητά invisible walls που δεν αφήνουν τον παίκτη να κατέβει ή να πέσει από κάποιο λόφο για παράδειγμα, ενώ και τα 8 διαθέσιμα slots για spells είναι πολύ λίγα και σε συνδιασμό με το γεγονός ότι όταν φεύγεις από την πόλη-hub μπορείς να επιλέξεις μόνο αυτά τα 8 είναι απογοητευτικό.
Το interface του Guild Wars είναι απλό και διευκολύνει αλλά όταν ψάχνεις για ένα σύντροφο στο παράθυρο του διαλόγου εμφανίζεται μόνο το όνομά του και όχι το class και το level καθιστώντας έτσι δύσκολη την επιλογή. Αυτό μπορεί να είναι αρνητικό αλλά σχεδόν κάθε αποστολή- παρά το μικρό μέγεθός της με level cap το 20-είναι πιο συμπαγής και πιο ζωντανή από οποιαδήποτε άλλη και σ'αυτό βοηθάει και το γεγονός ότι όποιο τέρας-εχθρό εξοντώσεις μένει εκεί και δεν εξαφανίζεται το πτώμα του για να γίνει respawn και να τον βρει ο επόμενος.
Ένα από τα κυριότερα ατού του τίτλου ήταν ότι δε χρειαζόταν συνδρομή. Μόνο αγορά και σύνδεση στο internet. Αυτομάτως, ο τίτλος ανέβηκε σε θέση ισχύος και σε αυτό βοηθήσανε και τα υπέροχα γραφικά τα οποία είναι εκπληκτικά, δε βαραίνουν υπερβολικά το σύστημα και δε προκαλούσαν lag. H NCSoft το κατάφερε αυτό με το να επιλέξει να στηριχτεί σε regions (Ασία, Ευρώπη, Αμερική) και όχι σε servers. Επιπλέον, η action και PVP οπτική επέτρεψαν στο τίτλο να έχει ένα σχετικά σταθερό σύστημα μάχης που μπορεί να γίνει εύκολα κτήμα ακόμα και σε αρχάριο του είδους.
Το Guild Wars σας δίνει τη δυνατότητα να επιλέξετε αν θα φτιάξετε χαρακτήρα για Roleplaying (από το 0) ή για PVP (αυτόματα ξεκινάς από level 20). Έτσι, αν ο πάικτης βαρέθηκε να περιπλανιέται και θέλει απλά να αναμετρηθεί με άλλους ανθρώπους το παιχνίδι το προσφέρει απλόχερα μέσω των guilds. Κάθε μάχη είχε το αρνητικό και το θετικό αντίκτυπο στη φήμη σας, για παράδειγμα με τη νίκη είχατε πρόσβαση σε αντικείμενα που οι ηττημένοι δεν έχουν.
Ο ηχητικός τομέας συντελεί στην ατμόσφαιρα του τίτλου χωρίς βέβαια να προσεγγίζει τα επικά επίπεδα του WOW ενώ ο χειρισμός κινείται σε καλό επίπεδο αλλά μπορεί να προκαλέσει μια σύγχυση όταν έρχεστε αντιμέτωποι με πολλούς εχθρούς λόγω του διπλού συστήματος κίνησης (mouse & keyboard).
Αν έχετε κουραστεί από τα κλασσικά MMORPG με τα ταξίδια με πόδια ή με άλογο, το lag, τα couries quests, και τις ανεγκέφαλες συμπεριφορές κάποιων παικτών και αναζητάτε καλό σύστημα μάχης και πολύ PVP το Guild Wars είναι ότι πρέπει για εσάς.
Θετικά: Ωραίο σύστημα ανάπτυξης χαρακτήρα, δυνατότητα solo play, υπέροχα γραφικά, no συνδρομή, no lag
Αρνητικά: O χειρισμός έχει θεματάκια ώρες ώρες, hub-πόλεις, δεν είναι αρκετά ζωντανό για MMORPG, απλό αλλά ταυτόχρονα κουραστικό interface
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 8
Gameplay: 8
Αντοχή: 8
Γενικά: 8
Comments