- Reviews
- F1 25
F1 25
NewΤο τέλος μιας αεροδυναμικής εποχής.
Το τέλος μιας αεροδυναμικής εποχής.
Βρισκόμαστε σε μια χρονική περίοδο που σηματοδοτεί το τέλος μιας εποχής για τη Formula 1, με τα ground-effect μονοθέσια να αποχαιρετούνται στο τέλος του 2025. Το F1 25 αποτελεί το τελευταίο κεφάλαιο αυτής της γενιάς και αυτό του δίνει μεγαλύτερο βάρος από μια συνηθισμένη ετήσια κυκλοφορία.
Για την 11η συνεχόμενη χρονιά, η Codemasters χρησιμοποίησε την Ego Engine 4.0 και αξιοποίησε όλες τις δυνατότητές της για να μας παραδώσει αυτό το racing. Ανακοίνωσε την κυκλοφορία του στις 26 Μαρτίου του 2025 και έφτασε στα χέρια μας στις 31 Μαΐου.

H Konnersport επιστρέφει
Η Codemasters φαίνεται να επιμένει στη συνταγή των τελευταίων ετών, φέρνοντας το story mode «Breaking Point» κάθε δεύτερη χρονιά για να μας δώσει μια δραματική ιστορία μαζί με την αγωνιστική δράση. Το εισαγωγικό cutscene εξασφαλίζει την απαραίτητη γνώση των προηγούμενων γεγονότων στους νέους παίκτες.
Η ιστορία ξεκινά στις αρχές του 2024, με την Konnersport να διαθέτει για πρώτη φορά ένα μονοθέσιο ικανό να ανταγωνιστεί στα πρωταθλήματα των κατασκευαστών και των οδηγών. Οι οδηγοί που πρέπει να ανταποκριθούν σε αυτή την πρόκληση είναι οι ίδιοι με το προηγούμενο μέρος της ιστορίας, ο Aiden Jackson, και η Callie Mayer, της οποίας ο πατέρας είναι ο νέος ιδιοκτήτης της ομάδας.
Η ιστορία επιφυλάσσει ποικίλες δραματικές στιγμές και ανατροπές χωρίς όμως να υπονομεύουν την racing εμπειρία. Γενικά, το σενάριο είναι καλό χωρίς να αφήνει παράπονα αλλά ούτε ιδιαίτερες εντυπώσεις. Σε αντίθεση με το Breaking Point 2 του F1 23, παρατηρούμε περισσότερο character development και δενόμαστε λίγο παραπάνω με τους χαρακτήρες.
Μάχη μέχρι την γραμμή τερματισμού
Όπως σε κάθε racing, ο σκοπός σας ως οδηγός είναι να τερματίσετε στην υψηλότερη θέση που σας επιτρέπουν οι ικανότητές σας. Το gameplay απευθύνεται σε αρχάριους και σε έμπειρους οδηγούς με την δυνατότητα ενεργοποίησης/απενεργοποίησης βοηθητικών μηχανισμών οδήγησης. Μπορείτε να αγωνιστείτε σε πρωτάθλημα που αποτελείται από 1 μέχρι και 27 αγώνες, καθώς φέτος η Codemasters πρόσθεσε ανάποδα layouts της Αυστρίας, της Αγγλίας και της Ολλανδίας. Βέβαια, αφαίρεσε, ταυτόχρονα, την πίστα της Πορτογαλίας, η οποία αν και δεν υπάρχει πια στο σύγχρονο πρόγραμμα αγώνων, ήταν μια πολύ ευχάριστη προσθήκη στους πρόσφατους τίτλους. Καθ’ όλη τη διάρκεια του πρωταθλήματος θα σας συντροφεύει η φωνή του πρώην μηχανικού της McLaren, Marc Priestley, που θα σας πληροφορεί για τον καιρό, τη θέση του teammate σας, για εναλλακτικές στρατηγικές όταν χρειάζεται και για πολλά παραπάνω. Συγχρόνως, με τη χρήση του Multi-Function-Display (MFD) μπορείτε να δείτε την φθορά και την θερμοκρασία των ελαστικών σας, την κατάσταση του κινητήρα, τις πιθανές ζημιές στο μονοθέσιό σας και πολλά ακόμα. Η διάρκεια των αγώνων μπορεί να ρυθμιστεί από εσάς, με επιλογές 3 γύρους, 5 γύρους, 25%, 35%, 50% ή 100% της κανονικής διάρκειας του αγώνα. Μπορείτε, επίσης, να παίξετε την κατηγορία Formula 2 στις σεζόν του 2024 και 2025.

Ύστερα από τα παράπονα των fans της σειράς για το οδηγικό μοντέλο του F1 24, η Codemasters έκανε τις κατάλληλες τροποποιήσεις και παρήγαγε ένα βελτιωμένο μοντέλο, λιγότερο arcade και πιο ρεαλιστικό στην επαφή με τα kerbs. Για τον casual παίκτη, το οδηγικό μοντέλο ίσως να είναι το καλύτερο των τελευταίων χρόνων. Ωστόσο, δεν μπορεί να ειπωθεί το ίδιο για τους hardcore racers. Οι θερμοκρασίες των ελαστικών ανεβαίνουν πολύ πιο γρήγορα από ό,τι στους προηγούμενους τίτλους, με αποτέλεσμα σε πίστες που βασίζονται στην πρόσφυση των πίσω ελαστικών, όπως η Βραζιλία, η Αυστρία και το Μεξικό, να είστε κάθε γύρο μισό δευτερόλεπτο πιο αργός από ό,τι στον προηγούμενο.
Τα προβλήματα συνεχίζουν
Στον περσινό τίτλο το AI παρουσίαζε αστοχίες όσον αφορά την ταχύτητα στις ευθείες και τις εξόδους από τις στροφές. Το F1 25 υπερπολλαπλασιάζει αυτό το πρόβλημα και πολύ περισσότερο στις υψηλές δυσκολίες (100+). Η τελική ταχύτητα του AI είναι πολύ ανώτερη από αυτή που μπορείτε να φτάσετε εσείς. Ακόμη και με γεμάτη μπαταρία και ενεργοποιημένο το Drag Reduction System (DRS), θα δυσκολεύεστε να κλείσετε τη διαφορά στις ευθείες. Αυτό σημαίνει ότι σε έναν αγώνα μπορεί να ζορίζεστε για πολλούς γύρους μέχρι να περάσετε τον μπροστινό σας, μόνο και μόνο για να χάσετε τη θέση σας στην επόμενη ευθεία. Αυτό το πρόβλημα γίνεται πλήρως αντιληπτό όταν μέχρι και στο Μονακό, στην πίστα που μετράει μόνο η πρόσφυση στις στροφές, το προτεινόμενο επίπεδο downforce δεν είναι το μέγιστο, προκειμένου να κερδίσετε λίγο χρόνο στις ευθείες. Η πραγματικότητα, όμως, είναι ότι καμία αλλαγή στο στήσιμο του μονοθέσιου δεν θα δώσει λύση. Μάλιστα, η επίδραση του dirty air από το μπροστινό μονοθέσιο, η οποία αυξάνει την θερμοκρασία του κινητήρα σας, αν και ρεαλιστική, εντείνει περισσότερο αυτό το πρόβλημα.
Σαν να μην έφτανε αυτό, το AI είναι παράλληλα αρκετά αδύναμο στις αργές στροφές (hairpins), δημιουργώντας έτσι πολλές ανισορροπίες στη συνολική εμπειρία.

To Breaking Point 3 χωρίζεται σε 15 chapters και μπορείτε να παίξετε με οποιονδήποτε από τους δύο οδηγούς, με την δυνατότητα να αλλάξετε οδηγό ανά μερικά chapters. Ανεξάρτητα, όμως, από τον οδηγό που θα επιλέξετε, τα objectives σας θα είναι πάντα τα ίδια. Μέσα στην πίστα, ως οδηγός, καλείστε να ολοκληρώσετε συγκεκριμένα objectives της μορφής «τερματίστε μεταξύ των πρώτων τριών θέσεων» και ταυτόχρονα θα μπορείτε να ολοκληρώσετε μερικά μπόνους objectives. Εκτός πίστας, θα πρέπει να επιλέγετε τις απαντήσεις του οδηγού σας στις συνεντεύξεις τους, καθώς και να παίρνετε αποφάσεις ως ο αρχηγός της ομάδας. Αυτές οι επιλογές και τα μπόνους objectives θα έχουν άμεση επίδραση στην φήμη και την απόδοση της ομάδας. Αυξάνοντας αυτά τα στατιστικά, αποκτάτε περισσότερες επιλογές στις αποφάσεις σας ως αρχηγός της ομάδας και στις απαντήσεις σας στις συνεντεύξεις. Οι ενέργειες αυτές, ωστόσο, δεν επηρεάζουν την εξέλιξη της ιστορίας, παρά μόνο την φήμη της ομάδας στα κοινωνικά δίκτυα.
Υπάρχουν, βέβαια, μερικοί περιορισμοί στο story mode. Για παράδειγμα δεν μπορείτε να αλλάξετε το στήσιμο του μονοθέσιου και συνεπώς παίζετε με το προκαθορισμένο στήσιμο που δεν είναι και το καλύτερο. Επίσης δεν υπάρχει η επιλογή επιβολής αυστηρότερων κανόνων στην παραβίαση των ορίων της πίστας, με αποτέλεσμα να μπορείτε να κερδίσετε εύκολα μερικά δέκατα σε κάποιες στροφές, κόβοντάς δρόμο. Τέλος, δεν απευθύνεται στους έμπειρους παίκτες διότι ακόμα και στην extreme δυσκολία, θα φτάνετε πολύ γρήγορα τους αντίπαλούς σας.

Φυσικά, με την EA ως publisher κάποια πράγματα δεν αλλάζουν. Το F1 25 είναι γεμάτο microtransactions, το λεγόμενο podium pass με το οποίο ξεκλειδώνετε διάφορα cosmetics αλλά επιπλέον, ειδικά για φέτος, υπάρχει ένα expansion σχετικά με την νέα ταινία F1. Στο expansion αυτό, με την ολοκλήρωση μερικών objectives αναδημιουργείτε σκηνικά από την ταινία. Ωστόσο, η διάρκεια του είναι πολύ μικρή και δεν συγκινεί ιδιαίτερα.
Φτιάξτε την 11η ομάδα
Πέρσι, η Codemasters μας έδωσε ένα ανανεωμένο my driver career mode, το οποίο άφησε πολλές θετικές εντυπώσεις. Φέτος, προχώρησε στην αναδιάρθρωση του my team career mode, μία μακροχρόνια επιθυμία των fan. Σε αντίθεση με την παλαιότερη εκδοχή, είστε ο ιδιοκτήτης της ομάδας αλλά δεν αποτελείτε έναν από τους δύο οδηγούς. Όταν δημιουργείτε την ομάδα σας, μπορείτε να επιλέξετε να ξεκινήσετε με πολλές υποδομές ή να ξεκινήσετε ως μια αδύναμη ομάδα και να χτίσετε την πορεία σας προς την νίκη. Το πλήθος αναβαθμίσεων των εγκαταστάσεων έχει αυξηθεί δραματικά, καθώς και το πλήθος αποφάσεων που θα πρέπει να παίρνετε ως ιδιοκτήτης της ομάδας. Ο κύριος σκοπός σας ως ιδιοκτήτης είναι η βελτίωση του μονοθέσιου της ομάδας σας. Καλείστε να διαχειριστείτε τα χρήματά σας, με τέτοιον τρόπο ώστε να αυξήσετε την αποδοτικότητα της ομάδας σας, χωρίς όμως να υπερβείτε το πλαφόν των χρημάτων που δικαιούστε να ξοδέψετε. Στην περίπτωση παράβασης του πλαφόν, θα υπάρξουν επιπτώσεις για την επόμενη σεζόν, όπως μειωμένοι πόντοι και χρηματικό πρόστιμο. Σε κάθε αγωνιστικό τριήμερο μπορείτε να επιλέξετε έναν από τους δύο οδηγούς της ομάδας για να τρέξετε. Πριν τον μεγάλο αγώνα, λαμβάνουν μέρος τα δοκιμαστικά, από τα οποία ολοκληρώνοντας συγκεκριμένα objectives αποκτάτε resources για να αναβαθμίσετε το μονοθέσιο σας. Οι επιδόσεις σας τόσο στις κατακτήτριες δοκιμές όσο και στον αγώνα θα επηρεάσουν τις σχέσεις σας με τους χορηγούς της ομάδας και με τους θαυμαστές σας.

Οι σχέσεις με τους χορηγούς αποτελεί έναν νέο μηχανισμό στο my team career και δίνει πολύ περισσότερο ενδιαφέρον. Όσο πιο καλές είναι οι σχέσεις σας αποκτάτε ειδικά προνόμια, όπως καλύτερες πληρωμές και special liveries των χορηγών αυτών. Γενικότερα, οι επιλογές στο customization έχουν αυξηθεί πολύ και έχουν περισσότερη λογική μιας και πλέον, το ποσό των χρημάτων που αποκτάτε αποτελεί συνάρτηση του αριθμού χορηγών που έχετε πάνω στο μονοθέσιό σας.
Χτίστε τη δική σας πορεία.
Αγώνες χωρίς όρια
Στο F1 25 δεν υπάρχουν περιορισμοί σχετικά με ποιον μπορείτε να αγωνιστείτε. Η EA προσφέρει για άλλη μια χρονιά προαιρετική υποστήριξη cross play, που σημαίνει ότι μπορείτε να παίξετε με οδηγούς από οποιαδήποτε πλατφόρμα. Τα online lobbies περιέχουν 2 έως και 22 άτομα, με το local multiplayer να υποστηρίζει 2 άτομα σε split screen. Στο πλαίσιο του local multiplayer, μπορείτε να παίξετε 2 player career, στην οποία εσείς και ο φίλος σας τρέχετε στην ίδια ή ακόμα και σε αντίπαλες ομάδες.
Σαν να βρίσκεστε στην πίστα
Με την προσθήκη path tracing σε όλες τις πλατφόρμες, είναι αδύνατον να μην παρατηρήσουμε μια σημαντική βελτίωση στον τομέα των γραφικών. Οι αντανακλάσεις του ήλιου και των προβολέων της πίστας πάνω στο μονοθέσιο αναπαρίστανται με πολλή ακρίβεια και ταυτόχρονα, η Codemasters συνεχίζει το περσινό της έργο και τροποποιεί τις πίστες έτσι ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στην πραγματικότητα. Θα αντικρίσετε όμορφες λεπτομέρειες, όπως για παράδειγμα τις σπίθες που παράγουν τα μπροστινά μονοθέσια από την επαφή τους με το έδαφος και τα σημάδια που αφήνουν τα χαλίκια και το γρασίδι στα λάστιχα των μονοθέσιων.
Ο ήχος της ταχύτητας
Ο ήχος των μηχανών είναι ελάχιστα πιο ρεαλιστικός σε σχέση με τον περσινό τίτλο. Ξέρουμε, βέβαια, πως λόγω τεχνικών δυσκολιών δεν θα μπορέσουμε σύντομα να έχουμε ήχους όμοιους με των αληθινών κινητήρων, οπότε πρέπει να συμβιβαστούμε με τις μικρές βελτιώσεις. Πέρσι είδαμε μια πρωτοποριακή προσθήκη – τα voice lines των οδηγών μετά από κάθε αγώνα, οι οποίοι εξέφραζαν την ικανοποίηση ή την δυσαρέσκειά τους σχετικά με το αποτέλεσμα του αγώνα. Φέτος, ακούμε την φωνή των οδηγών και πριν τον αγώνα σε ένα μικρό μήνυμα «radio check!». Μια άλλη διακριτική αλλά όμορφη προσθήκη είναι οι ήχοι των κόρνων των κρουαζιερόπλοιων στον τελευταίο γύρο στην πίστα του Μονακό, όπως τους ακούμε και στους αληθινούς αγώνες.

Πιο πλούσιο από ποτέ, αλλά με τι κόστος;
Κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι το F1 25 έχει να μας προσφέρει τα περισσότερα από κάθε άλλο πρόσφατο τίτλο. Με το φρέσκο μοντέλο my driver career από το F1 24, την φετινή ανανέωση του my team career και το breaking point 3, οι ώρες απασχόλησής σας θα είναι περισσότερες από ποτέ. Το οδηγικό μοντέλο είναι αρκετά ικανοποιητικό και οι λεπτομέρειες στα γραφικά και στον ήχο είναι άρτιες. Όταν όμως το ΑΙ παρουσιάζει σημαντικές ατέλειες που καταλήγουν να καταστρέφουν την εμπειρία, και πολύ περισσότερο για τους καλούς παίκτες, απορούμε αν τελικά η Codemasters έδωσε έμφαση στα λάθος σημεία.
Θετικά:
- Μεγάλες αλλαγές στο team career mode
- Προσθήκη Path Tracing
- Προσθήκη voice lines των οδηγών πριν τον αγώνα
- Επιλογή ανάποδων πιστών
Αρνητικά:
- Φοβερές ανισορροπίες στο AI στις υψηλές δυσκολίες
- Αφαίρεση της Πορτογαλίας
- Τα ελαστικά υπερθερμαίνονται πολύ εύκολα
- Μικροσυναλλαγές
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 7.5
Gameplay: 6.5
Σενάριο: 7
Αντοχή: 8
Γενικά: 7.4
Ένα δυνατό φινάλε εποχής, γεμάτο λεπτομέρεια αλλά και ατέλειες.
Δημήτρης Παπαγεωργίου

NEWS