- Reviews
- Tails of Iron
Tails of Iron

Η παραμυθένια περιπέτεια ενός βασιλιά ποντικού.
Η παραμυθένια περιπέτεια ενός βασιλιά ποντικού.
Το Tails of Iron είναι ένα 2D Action RPG που κυκλοφόρησε το 2021 από την Odd Bug Studio, σε συνεργασία με την United Label. Το βρετανικό studio, με έδρα το Μάντσεστερ, δημιούργησε το παιχνίδι ως προσωπικό στοίχημα, επηρεασμένο από τις δικές του ανησυχίες επιβίωσης στον χώρο της ανάπτυξης video games. Με αφηγητή τον Doug Cockle (γνωστό από τη σειρά του Netflix:The Witcher) και καλλιτεχνικό ύφος εμπνευσμένο από την ανατολικοευρωπαϊκή ξυλογραφία, το παιχνίδι μεταφέρει τον παίκτη σε έναν βίαιο αλλά παραμυθένιο κόσμο γεμάτο κινδύνους.
Η ιστορία και ο κόσμος του έχουν επιρροές από σειρές όπως Redwall, Mouse Guard και The Wind in the Willows, δημιουργώντας μια αφήγηση όπου ανθρωπόμορφα ζώα μάχονται για επιβίωση και τιμή. Αντίθετα με άλλα Soulslike, το Tails of Iron δεν έχει stamina bar, προσφέροντας πιο δυναμικές μάχες. Οι βασικές του επιρροές προέρχονται από παιχνίδια όπως τα Hollow Knight, God of War και The Witcher, με έμφαση στη μάχη και την εξερεύνηση.
Μία παραμυθένια ιστορία δικαιοσύνης
Παρότι η πλοκή δεν είναι το κύριο επίκεντρο του τίτλου, διατηρεί ενδιαφέρον και παραμυθένιο ύφος. Ο Redgi, ο πρωταγωνιστής, είναι ο νεότερος γιος του βασιλιά των ποντικιών, που καλείται να διεκδικήσει το στέμμα σε μια μονομαχία με τον αδερφό του. Λίγο μετά, μια εισβολή βατράχων διακόπτει τη στέψη και καταστρέφει το βασίλειο, στέλνοντάς τον σε ένα ταξίδι δικαιοσύνης και ανάκτησης της χαμένης του πατρίδας.
Η ιστορία εξελίσσεται με την αφήγηση του Cockle, χωρίς διαλόγους, αλλά με σύννεφα που αποδίδουν τα λεγόμενα των χαρακτήρων. Υπάρχει συνοχή, καλή ροή και ορισμένες ανατροπές. Το σενάριο δεν κουράζει και παραμένει ενδιαφέρον μέχρι το τέλος, το οποίο είναι ικανοποιητικό, αν και η συνολική διάρκεια της ιστορίας θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη.
Το κίνητρο του νέου βασιλιά
Η αποστολή του Redgi εστιάζει στην αποκατάσταση του βασιλείου και στην εκδίκηση απέναντι στους εισβολείς. Καθώς ο παίκτης εξερευνά τον κόσμο, αναλαμβάνει και side missions, τα οποία προσφέρουν gold και αντικείμενα απαραίτητα για την πρόοδο. Ο κόσμος περιλαμβάνει χωριά, πόλεις, υπόγειες στοές και ορυχεία, χωρίς όμως μεγάλες διαφοροποιήσεις μεταξύ τους, διατηρώντας ενιαίο καλλιτεχνικό ύφος.
Το παιχνίδι αξιοποιεί Metroidvania δομή, καθώς ορισμένα σημεία του χάρτη γίνονται προσβάσιμα μόνο όταν αποκτήσεις τα κατάλληλα αντικείμενα ή ικανότητες. Η διάρκεια του main story κυμαίνεται στις 10 ώρες. Η ολοκληρωτική ενασχόληση με όλα τα side missions και το exploration μπορεί να φτάσει και τις 13 ώρες.
Η μάχη για το βασίλειο
Οι μάχες αποτελούν τον βασικό άξονα της εμπειρίας. Το σύστημα μάχης περιλαμβάνει dodge και parry, με το πρώτο να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Παρότι υπάρχουν ranged και melee επιλογές, δεν προτιμάται καμία συγκεκριμένη προσέγγιση, αφήνοντας στον παίκτη τη στρατηγική επιλογή. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει σπαθιά, τσεκούρια, δόρατα, τόξα, πανοπλίες και κράνη.
Κάθε κομμάτι εξοπλισμού επηρεάζει το βάρος, το οποίο με τη σειρά του αλλάζει την ταχύτητα και την ευκινησία στις μάχες. Η διαχείριση του weight είναι κομβική, καθώς μπορεί να προσφέρει μεγαλύτερη άμυνα ή ταχύτερη απόκριση. Παρόλο που υπάρχει poison ως στοιχείο, η παρουσία του είναι περισσότερο συμπληρωματική παρά απαραίτητη.
Η δυσκολία διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και από μάχη σε μάχη, αλλά χωρίς ακραίες μεταβολές. Το παιχνίδι δεν χαρακτηρίζεται από την τιμωρητική προσέγγιση των Souls-like τίτλων. Σε περίπτωση θανάτου, ο παίκτης δεν χάνει progress, gold, αντικείμενα ή πυρομαχικά, γεγονός που προσφέρει μια πιο προσιτή εμπειρία χωρίς να αφαιρεί από την ένταση των μαχών.
Οι εχθροί βασίζονται σε συγκεκριμένες φυλές και, αν και ορισμένοι επαναλαμβάνονται, παρουσιάζουν διαφοροποίηση ως προς τη συμπεριφορά και τα patterns. Τα bosses είναι ξεχωριστά και μοναδικά, χωρίς επανάληψη, και κάθε νέα μάχη απαιτεί διαφορετική προσέγγιση. Ο παίκτης καλείται να παρατηρήσει και να προσαρμοστεί.
Η απόδοση των μαχών είναι ομαλή, με καλά ρυθμισμένα animations και χωρίς αισθητά προβλήματα ή καθυστερήσεις. Τα hitboxes είναι καθαρά και το feedback από τις συγκρούσεις αρκετά ικανοποιητικό. Οι συνδυασμοί εχθρών σε κάθε σκηνή κρατούν την εμπειρία φρέσκια και δημιουργούν διαφορετικά επίπεδα πρόκλησης.
Ένα ταξίδι με επική δράση, δυναμικές μάχες, όμορφο εικαστικό και στόχο την αποκατάσταση του βασιλείου των ποντικών.
Σκοτεινά ορυχεία και υπόνομοι
Το art style θυμίζει εικονογραφημένο παραμύθι. Παρότι δεν είναι καινοτόμο, αποδίδει έναν σκοτεινό και μυστηριώδη 2D κόσμο με επιτυχία. Το καλλιτεχνικό ύφος είναι στατικό σε επίπεδο θεματικής, αλλά καλοσχεδιασμένο σε χαρακτήρες, περιβάλλοντα και όπλα. Τα animations είναι λειτουργικά, με αιχμές από σπαθιά, ασπίδες και τοξικά βέλη να αποδίδονται με καθαρότητα.
Η γενικότερη αισθητική παραμένει συνεπής από περιοχή σε περιοχή, αλλά ο κόσμος δεν παρουσιάζει μεγάλη διαφοροποίηση σε επίπεδο τοπίων. Ίσως η επιλογή διαφορετικών κλιμάτων να έδινε την αίσθηση της ποικιλίας των περιοχών στον παίκτη. Παρόλα αυτά, η οπτική συνοχή ενισχύει τη φανταστική ατμόσφαιρα του τίτλου, χωρίς να κουράζει οπτικά.
Ξεχωριστή αφήγηση με Cockle και συννεφάκια
Το soundtrack είναι παραμυθένιο και ατμοσφαιρικό, με συνθέσεις που ενισχύουν το ύφος και τις συγκινησιακές στιγμές της ιστορίας. Τα ηχητικά εφέ στις μάχες είναι επαναλαμβανόμενα αλλά λειτουργικά, με έντονες ηχητικές ενδείξεις για κάθε επίθεση ή αποφυγή.
Η φωνή του Cockle δένει αρμονικά με την αφήγηση και αναλαμβάνει τον ρόλο του ξεναγού στον κόσμο. Το voice acting των υπόλοιπων χαρακτήρων περιορίζεται σε μουσικά ηχητικά και φλογέρες, τα οποία υποστηρίζονται από σύννεφα διαλόγου, δημιουργώντας ένα ξεχωριστό ύφος που δίνει ταυτότητα στον τίτλο.
Αξιόλογη προσπάθεια με ιδιαίτερο αποτέλεσμα
Ιστορία εκδίκησης με Soulslike στοιχεία για όλους
Πρόκειται για έναν τίτλο που συνδυάζει την αφήγηση ενός σκοτεινού παραμυθιού με ένα σύστημα μάχης που, παρότι εμπνέεται από τα Soulslike, παραμένει προσβάσιμο και φιλικό προς τον παίκτη. Το στοιχείο της εξερεύνησης και η δομή του χάρτη ενισχύουν τη διάρκεια και την ατμόσφαιρα του κόσμου. Η εμπειρία είναι ομαλή, χωρίς σημαντικά τεχνικά προβλήματα, και προσφέρεται τόσο για νέους όσο και έμπειρους παίκτες. Αν και δεν καινοτομεί σε όλα τα επίπεδα, παραμένει ένα διασκεδαστικό, καλοσχεδιασμένο πακέτο το οποίο προτείνεται σε όσους αναζητούν ένα διαφορετικό Action RPG με έμφαση στη μάχη. Αξίζει και μία δεύτερη επανάληψη σε υψηλότερο επίπεδο δυσκολίας για την πρόκληση.
Θετικά:
- Ικανοποιητικό και ισορροπημένο σύστημα μάχης με επιλογές στρατηγικής.
- Ατμοσφαιρική αφήγηση με εξαιρετικό αφηγητή.
- Όμορφο εικαστικό ύφος και συνεπής αισθητική σε όλο τον κόσμο.
Αρνητικά:
- Ορισμένες μάχες και εχθροί επαναλαμβάνονται
- Μικρή διάρκεια της ιστορίας σε σχέση με τις δυνατότητές της.
- Περιορισμένη ποικιλία περιβαλλόντων και εχθρών ανά περιοχή.
Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 8
Gameplay: 8.5
Σενάριο: 7
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 7.7
Ένα σκοτεινό παραμύθι που συνδυάζει δράση, ένταση και συγκίνηση.
Χριστόφορος Σάλτης
NEWS
VIEW ALL
Tails of Iron
Το Tails of Iron είναι ένα Action RPG με αρουραίους, το οποίο θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2021 για όλα τα format. https://www.youtube.com/watch?v=IYr3jtdLKeQ Πρωταγωνιστής θα είναι ο Redgi ένας πρίγκιπ...Posted (30 Aug 2021)