- Reviews
- FBC: Firebreak
FBC: Firebreak
Οι ειδικοί στην καταπολέμηση μεταφυσικών απειλών.
Οι ειδικοί στην καταπολέμηση μεταφυσικών απειλών.
Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε τα live service multiplayer games να λιγοστεύουν όλο και περισσότερο με μόνο τα πραγματικά επιτυχημένα να μένουν ζωντανά. Ορισμένες εταιρίες όμως, συνεχίζουν να ποντάρουν σε αυτά και μάλιστα φέρνουν σε αυτά την συνταγή των single-player games τους. Παραδείγματα είναι το The Outlast Trials και το ακόμα πιο πρόσφατο Elden Ring: Nightreign, τα οποία προέρχονται από single-player σειρές αλλά κατάφεραν να πετύχουν στην απαιτητική αγορά των live service.
Κάτι αντίστοιχο προσπαθεί πλέον να πετύχει η Remedy Entertainment την οποία ως τώρα γνωρίζουμε από τα Max Payne, Alan Wake και Control. Έτσι λοιπόν, λίγο μετά το εξαιρετικό Alan Wake 2 και πριν το πολυαναμενόμενο Control 2, η Φινλανδική εταιρεία ανακοίνωσε το πρώτο live service FPS της, το οποίο θα διαδραματίζεται στο σύμπαν των δύο αυτών σειρών. Το FBC: Firebreak ανακοινώθηκε τον Οκτώβριο του 2024 με την υπόσχεση να μην περιλαμβάνει τα γνωστά αρνητικά των live service games, όπως Battle Passes και events με χρονικό όριο και ήρθε στα χέρια μας τον Ιούνιο του 2025.

Η εξολόθρευση εχθρών πληρώνεται ως υπερωρία;
Το FBC: Firebreak διαδραματίζεται, όπως λέει και το όνομα του, στο Federal Bureau of Control (ή αλλιώς Oldest House), μετά τα γεγονότα του Control. Οι χαρακτήρες με τους οποίους παίζουμε αποτελούν μέλη της ομάδας Firebreak και είναι εργαζόμενοι του FBC που καλούνται να αντιμετωπίσουν την ουσία Hiss η οποία έχει κατακλύσει αρκετουε ορόφους του κτηρίου. Το όλο σενάριο ουσιαστικά σταματάει εκεί χωρίς να προσφέρει κάτι ιδιαίτερο στο lore του Control και του Alan Wake, αν και δεν είχαμε ποτέ αυτή την προσδοκία.
Οι διαθέσιμες αποστολές ονομάζονται Jobs και στο λανσάρισμα υπάρχουν συνολικά 5, τις όποιες αναλαμβάνετε είτε σε ομάδες μέχρι 3 ατόμων, είτε solo. Κάθε Job διαδραματίζεται σε μία διαφορετική τοποθεσία του FBC και έχει δικά του ξεχωριστά objectives. Σε ένα Job, για παράδειγμα πρέπει να επισκευάσετε κάποιους τεράστιους ανεμιστήρες, σε ένα άλλο να καθαρίσετε μια μυστηριώδη ροζ ουσία από μηχανισμούς και σε ένα άλλο να εξαλείψετε έναν μεγάλο αριθμό από επιθετικά... χαρτάκια postit.
Όλα τα απαραίτητα εργαλεία για τον "καθαρισμό" του κτηρίου
Όλα τα Jobs ξεκινάει από Clearance Level 1 και μόνο αφού το ολοκληρώσετε, ξεκλειδώνετε τα επόμενα levels. Στα μεγαλύτερα clearance levels θα χρειαστεί να πάτε σε περισσότερες περιοχές της κάθε πίστας με περισσότερους εχθρούς και πιο απαιτητικά objectives. Έτσι παρόλο που σύντομα θα έχετε δει όλες τις πίστες η εμπειρία δεν παραμείνει η ίδια. Σίγουρα όμως από ένα σημείο και μετά η λούπα γίνεται λίγο επαναλαμβανόμενη και θα πρέπει να έρθουν νέες πίστες και Jobs, πράγμα που η Remedy έχει υποσχεθεί.
Όσο προσπαθείτε να ολοκληρώσετε τα objectives εμφανίζονται διάφορα είδη εχθρών για να σας εμποδίσουν τους οποίους θα πρέπει να αντιμετωπίσετε με τα όπλα που έχετε διαλέξει πριν ξεκινήσετε το Job. Από απλούς που τρέχουν καταπάνω σας, tanks που έρχονται αργά αλλά με πολύ damage, μέχρι ιπτάμενους που κάνουν βόλτες και σας πετάνε πράγματα από απόσταση. Μέσα σε κάθε τοποθεσία υπάρχουν διάσπαρτα ένα safehouse, ένα bench για να κάνετε craft πυρομαχικά και ντουζιέρες για να κάνετε heal. Συνολικά υπάρχουν 3 διαθέσιμα Classes ή αλλιώς Kits για τον εξοπλισμό του χαρακτήρα σας. Το Fix Kit σας δίνει ένα wrench με το οποίο κάνετε γρήγορα επισκευές στις συσκευές που ζητούν τα objectives.

Το νερό είναι ζωή…
Το Splash Kit σας δίνει έναν εκτοξευτήρα νερού για να σβήνετε φωτιές και να καθαρίζετε τους συμπαίκτες σας από περιβαλλοντικούς κινδύνους. Τέλος το Jump Kit σας επιτρέπει να χρησιμοποιείτε ηλεκτρισμό για να επαναλειτουργείτε συσκευές αλλά και να κάνετε μεγάλα άλματα, κυρίως για να αποφύγετε εχθρούς. Και τα τρία Kits είναι ευχάριστα, ενώ κανένα δεν σας παγιδεύει σε ένα ρόλο στην ομάδα ούτε σας περιορίζει με κάποιο τρόπο.
Πέρα από τα Kits έχετε ένα όπλο και ένα throwable σε καθε Job. Τα πρώτα διαθέσιμα όπλα είναι ένα revolver, ένα παλιού τύπου SMG και ένα δίκαννο shotgun. Σταδιακά ξεκλειδώνετε upgrades για αυτά άλλα και νεα όπλα όπως bolt rifle και machine gun. Στα όπλα ίσως έπρεπε να γίνει καλύτερο balance διότι για παράδειγμα το rifle και το revolver είναι σχεδόν άχρηστα σε σχέση με άλλα όπλα όπως το shotgun και το machine gun. Από την αρχή και για αρκετά μεγάλο διάστημα χρησιμοποιήσαμε το shotgun το οποίο είναι αρκετά αποτελεσματικό στις ορδές εχθρών.
Κάτι αρκετά διαφορετικό για τα δεδομένα της Remedy και όχι απαραίτητα με την καλύτερη έννοια

Μόλις ολοκληρώσετε το βασικό objective του εκάστοτε Job θα πρέπει να επιστρέψετε στο ασανσέρ με το οποίο ήρθατε, να το καλέσετε και να περιμένετε ορισμένα δευτερόλεπτα να έρθει. Εκείνη τη στιγμή έρχεται και το μεγαλύτερο κύμα εχθρών καθώς και ένα boss από το οποίο θα πρέπει να επιβιώσετε. Μόλις έρθει το ασανσέρ ολοκληρώνετε το Job παίρνοντας XP και Lost Assets, τα οποία αποτελούν currency για να αγοράσετε νέα όπλα, αναβαθμίσεις αλλαγές στην εμφάνισή σας και tools.Το menu των unlockables ονομάζεται Requisitions και έχει την δομή και την λογική των Battle Passes που έχουμε σε αμέτρητα live service games.
Είναι δηλαδή χωρισμένο σε σελίδες και κάθε σελίδα έχει συγκεκριμένα items τα οποία είναι αναβαθμίσεις για τα ήδη υπάρχοντα όπλα σας ή εντελώς νέα όπλα, αλλαγές στην στολή σας, το κράνος, τα γάντια σας κλπ. Μπορείτε να τα αγοράσετε με οποιαδήποτε σειρά, όμως για να ξεκλειδώσετε την επόμενη σελίδα πρέπει να ξοδέψετε έναν συγκεκριμένο αριθμό Lost Assets ο οποίος μειώνεται σε κάθε αγορά. Παρότι... το έργο το έχουμε ξαναδεί, εδώ φαίνεται ότι δεν μας αναγκάζει να κάνουμε τρελό grind διότι τα περισσότερα Jobs και ειδικά τα πιο δύσκολα δίνουν αρκετά Assets ώστε κάθε φορά να ξεκλειδώνουμε τουλάχιστον ένα item.
Αισθητικά, μία είναι η Remedy
Στον τομέα των γραφικών η Remedy χρησιμοποιεί ξανά την δική της εξαιρετική μηχανή γραφικών, Northlight. Κάθε περιβάλλον είναι καλοσχεδιασμένο με αρκετή λεπτομέρεια σε κάθε επιφάνεια, ενώ καμία πίστα δεν επαναλαμβάνεται, παρόλο που πρακτικά βρίσκονται στο ίδιο κτήριο. Οι φωτισμοί επίσης είναι πολύ καλοί και παρότι μιλάμε για το πρώτο της online FPS είναι εμφανές ότι η Remedy κράτησε και εδώ το δικό της αισθητικό στυλ. Το συνολικό οπτικό αποτέλεσμα είναι αρκετά όμορφο για live service κυκλοφορία αλλά αναμενόμενα είναι ίσως ένα κλικ πιο κάτω από Alan Wake II. Από τεχνικά προβλήματα όπως frame drops ή bugs δεν συναντήσαμε κάτι. Σημαντικό είναι επίσης ότι παρόλο που, τουλάχιστον τις πρώτες μέρες, υπήρχε αρκετός κόσμος και βρίσκαμε συμπαίκτες σε δευτερόλεπτα, δεν είδαμε κάποιο πρόβλημα συνδεσιμότητας που συνήθως πλήττουν παρόμοια games.
Ο ήχος είναι αρκετά προσεγμένος όπως άλλωστε περιμένουμε από την Remedy με τα ηχητικά εφέ και ειδικά των όπλων να είναι αρκετά ικανοποιητικά. Η μουσική επίσης είναι αρκετά καλή ειδικά όταν τελειώνουμε κάποιο Job και ανεβαίνει η ένταση. Από ερμηνείες δεν έχουμε και πολλά πέρα από τα σχόλια που κάνει κάθε τόσο χαρακτήρας μας, τα οποία από ένα σημείο και μετά είναι τα ίδια.

Καλή αλλά αχρείαστη προσπάθεια
Το FBC: Firebreak είναι μία αξιόλογη πρώτη προσπάθεια από την Remedy στα multiplayer FPS, αλλά δυστυχώς δεν καταφέρνει να ξεχωρίσει ιδιαίτερα στο συγκεκριμένο είδος το οποίο είναι ήδη υπερπλήρες. Σίγουρα έχει τις βάσεις ενός καλού Shooter, όμως το περιεχόμενο του θα πρέπει να εμπλουτιστεί σύντομα για να μπορέσει να αντέξει μακροχρόνια, πράγμα που η Φινλανδική εταιρεία έχει υποσχεθεί ότι θα κάνει. Σε γενικές γραμμές η ώρα περνάει ευχάριστα, όμως χρειάζεται να κάνει περισσότερα για να κρατήσει κόσμο για πάνω από 10-20 ώρες. Τουλάχιστον δεν σας ζητάει κάθε λίγα λεπτά να ανοίξετε το πορτοφόλι. Αν σας αρέσουν τα games της Remedy και τα co-op FPS, αξίζει να του ρίξετε τότε ρίξετε μια ματιά, ενώ το ότι είναι διαθέσιμο από την πρώτη μέρα στο PS Plus και στο Game Pass το κάνει ακόμα πιο εύκολη πρόταση. Προς το παρόν ελπίζουμε αυτό το εγχείρημα της Remedy να πετύχει αρκετά ώστε να διατηρήσει την ανεξαρτησία της από μεγάλους publishers και να ασχοληθεί περισσότερο με τα games που πραγματικά θέλουμε, όπως το επόμενο Control.
Θετικά:
- Όμορφα γραφικά και αισθητικός τομέας
- Ευχάριστο gameplay με απλά objectives και καλοφτιαγμένο shooting
- Δεν κοιτάει συνεχώς την τσέπη μας
Αρνητικά:
- Γίνεται επαναλαμβανόμενο, από ένα σημείο και μετά
- Τα όπλα ίσως ήθελαν καλύτερο balance
- Δεν εμπλουτίζει καθόλου το lore του Control και του Alan Wake
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 7
Gameplay: 7
Σενάριο: 5
Αντοχή: 7
Γενικά: 6.5
Ίσως καλύψει λίγο την αναμονή για το Control 2
Ερμής Δερβίσης
NEWS
VIEW ALL
FBC Firebreak: Ημερομηνία κυκλοφορίας
Η Remedy Entertainment επιβεβαίωσε μέσω livestream την ημερομηνία κυκλοφορίας του FBC: Firebreak, το multiplayer spin-off του Control. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, είδαμε λεπτομέρειες από το gam...Posted (25 Apr 2025)
FBC: Firebreak gameplay trailers
[Αρχική δημοσίευση: 21/3/25 - Πρώτο τρέιλερ και πληροφορίες από την Remedy] Κατά τη διάρκεια του Future Games Show 2025 η Remedy παρουσίασε το πρώτο gameplay trailer του επερχόμενου FPS FBC: Firebreak...Posted (21 Mar 2025)
FBC: Firebreak
Κατά τη διάρκεια του Xbox Partner Preview, η Remedy παρουσίασε για πρώτη φορά ένα project που είχε ανακοινώσει πριν λίγα χρόνια, το πρώτο της στην κατηγορία του multiplayer, με το όνομα FBC: Firebreak...Posted (18 Oct 2024)
