- Reviews
- The Settlers: New Allies
The Settlers: New Allies

Νέοι σύμμαχοι και νέες περιοχές για να αποικήσουμε.
Νέοι σύμμαχοι και νέες περιοχές για να αποικήσουμε.
Το The Settlers: New Allies ανήκει δικαιωματικά σε δύο από τις πλέον αγαπημένες κατηγορίες Strategy, στα RTS και στα City – Building. Δεν πρόκειται για ένα απλό sequel (το έβδομο συνεχόμενο) του θρυλικού τίτλου που πρωτογνωρίσαμε στην λατρεμένη Amiga το μακρινό 1993 αλλά για πλήρη επανεκκίνηση της σειράς, μια φρέσκια προσέγγιση με σύγχρονα γραφικά και τροποποιημένο gameplay. Κυκλοφόρησε τον Φεβρουάριο του 2023 για τα PC μας και μεταπήδησε στις κονσόλες τον Ιούλιο του ίδιου έτους. Η εταιρεία ανάπτυξής του είναι η Ubisoft Düsseldorf, γερμανική θυγατρική της “μαμάς” Ubisoft, αποτελούμενη από όλα τα μέλη της θρυλικής Blue Byte που δημιούργησε τα The Settlers.
Ένας λογικά σκεπτόμενος παίκτης θα ανέμενε να δει τα κλασικά συστατικά της σειράς, εμπλουτισμένα με νέους μηχανισμους και features ώστε να ταιριάζουν και στο κλίμα της εποχής. Αντίθετα αυτό που αντικρίσαμε είναι μια απλοποίηση των πάντων σε όλα τα επίπεδα, γεγονός που έκανε αμέτρητους φανς των Settlers να γκρινιάζουν ασταμάτητα αλλά εμένα προσωπικά δεν με χάλασε καθόλου.
Έλα να πάμε στο νησί, οι Elari μας, εγώ και εσύ
Το The Settlers: New Allies μας δίνει τον ρόλο του διαχειριστή μιας φυλής ευφυέστατων, δημιουργικών και ειρηνόφιλων πλασμάτων, των Elari. Για αδιευκρίνιστους αρχικά λόγους, η κοινότητά μας δέχεται επίθεση από τον ίδιο τον στρατό της Αυτοκρατορίας των Elari και υποχρεωνόμαστε να το βάλουμε στα πόδια σαν... λαγοί, αναζητώντας την σωτηρία σε κοντινά νησιά. Στους νέους τόπους φιλοξενίας που προσεγγίζουμε ερχόμαστε σε επαφή με άλλες δύο φυλές, τους Maru και τους Jorn, συνάπτοντας πολύτιμες συμμαχίες και λαμβάνοντας πολλά οφέλη από τις κουλτούρες τους.
Το σενάριο του The Settlers: New Allies δεν αποτελεί το δυνατό του σημείο. Είναι μια χαριτωμένη, απλή και προσχηματική ιστορία για να δώσει στον παίκτη κάποιο κίνητρο να ασχοληθεί με τα 13 κεφάλαια που περιλαμβάνει το Campaign. Κανένας χαρακτήρας δεν δημιουργεί την παραμικρή συμπάθεια, τουναντίον γελάμε αρκετά με τον Baldwin που κλαίγεται συνέχεια επειδή τον αναγκάζουν να πολεμήσει! Το παιχνίδι διαθέτει ένα καλό tutorial για να μάθουμε τα βασικά βήματα του “χορού” του gameplay ώστε να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε αξιοπρεπώς στις δοκιμασίες και προσφέρει και μια τρίωρη εξάσκηση όπου δοκιμάζουμε όλους τους διαθέσιμους μηχανισμούς και τα features έως ότου τα μάθουμε καλά.
Σε επίπεδο gameplay, το The Settlers: New Allies είναι εξαιρετικό για όσους αποσκοπούν σε μια αρκετά εύκολη και χαλαρωτική εμπειρία, χωρίς να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν οι δυνατότητες να ανέβει απότομα ο πήχης της δυσκολίας εφόσον το επιθυμήσουμε, εκτός single player campaign φυσικά. Οι περιπτώσεις που καλούμαστε να επιβιώσουμε κοιτώντας το ρολόι μας είναι απειροελάχιστες, όπως η προσπάθειά μας να σώσουμε τους Maru από ένα μαζικό ντου στην αποστολή Alliances. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις είναι στο χέρι μας το πόσο θα διαρκέσουν καθώς εξαρτάται από την διαχείριση που θα κάνουμε στους πλούσιους πόρους τις εκάστοτε περιοχής.
Η δυσαρέσκεια που εκφράζουν οι βετεράνοι της σειράς The Settlers έγγυται στην απλοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας κυρίως αλλά και στην απλότητα των πολεμικών συγκρούσεων. Μην γελιόμαστε, δεν είναι καθόλου εύκολο να δημιουργήσουμε μια γραμμή παραγωγής η οποία να λειτουργεί σαν καλολαδωμένη μηχανή, επιτρέποντας μας να δημιουργήσουμε αρκετά ισχυρό στρατό για να συντρίψουμε όλους τους αντιπάλους. Η κάθε τοποθεσία έχει συγκεκριμένους πόρους και οριοθετείται από περιοχές γεμάτες ληστοσυμμορίες αλλά και καλά οργανωμένα εχθρικά στρατόπεδα. Δεν έχουν όλοι οι χάρτες τους απαραίτητους πόρους για να τους αντλήσουμε από την επικράτειά μας με αποτέλεσμα να απαιτείται προσεκτική διαχείριση των πρώτων υλών και απόκτηση όσων δεν υφίστανται μέσω εναλλακτικών μεθόδων όπως είναι το θαλάσσιο εμπόριο.
Μόλις κατανοήσουμε ποια είναι τα βασικά δομικά υλικά της κοινότητάς μας (βλ. πέτρα και ξυλεία) ιεραρχούμε τις ανάγκες μας και αρχίζουμε να χτίζουμε αποτελεσματικά την κοινότητά μας σε όποιο χάρτη και να βρισκόμαστε. Ποιος νοιάζεται πραγματικά αν ο πληθυσμός μας δεν έχει αδιάκοπα ανάγκη φαί και νερό για να επιβιώνει και χρησιμοποιεί την τροφή για να επιταχύνει τις εργασίες σε ορυχεία και εργαστήρια ή για να γεμίζει γρηγορότερα τα διαθέσιμα σπίτια; Γιατί να νοιώσουμε την ανάγκη να χτίσουμε πέντε επιχειρήσεις για να εκτελέσουμε μια δραστηριότητα και να μην την κάνουμε με μια ευκολύνοντας την ζωή μας; Αυτά να είναι τα ερωτήματα που τίθενται στους... γκρινιάρηδες gamers οι οποίοι θέλουν ντε και καλά να φτύσουν αίμα για να παίξουν ένα παιχνίδι διαχείρισης πόρων με στρατηγικές μάχες.
Ποιος θέλει να κάνει κακό στα ανθρωπάκια μας;
Ναι είναι σχετικά εύκολο να μάθουμε την σωστή διαχείριση των πόρων μας και να αναπτύξουμε μια πολεμική δύναμη ικανή να “σκουπίσει” τα εχθρικά εμπόδια. Ναι, ο τομέας της μάχης θυμίζει αρχετυπικά RTS με έμφαση στον αριθμό των μονάδων περισσότερο και στην ποικιλία τους παρά στις στρατηγικές αποφάσεις που εκτελούνται μέσω του interface του στρατού. Οι μονάδες λαμβάνουν εντολές επίθεσης σε συγκεκριμένο εχθρό ή σημείο του χάρτη, περιπολίας και να καρφωθούν σε ένα σημείο περιμένοντας εκεί, μέχρι να λάβουν οδηγίες μετακίνησης.
Οι μονάδες έχουν αρκετή ποικιλία και οι δυνατότητές τους είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες, επιβάλλοντας τον εμπλουτισμό του στρατού με στρατιώτες από όλες τις τάξεις. Εκτός από τις επιθετικές μονάδες πρώτης γραμμής όπως οι τοξότες, οι μαχητές κ.ο.κ. ξεχωρίσαμε τους αλχημιστές οι οποίοι προξενούν τεράστιο damage σε κτίρια και είναι ιδανικοί για να αφανίζουμε τους εχθρικούς αμυντικούς πύργους. Οι διαθέσιμες στρατηγικές φαντάζουν σχετικά απλές: χτίζουμε αμυντικούς πύργους στα σημεία διείσδυσης του εχθρού, χρησιμοποιούμε αλχημιστές για να διαλύσουμε τις οχυρώσεις από μακριά και αξιοποιούμε τους ritualists για να θεραπεύσουμε τις μονάδες που δέχονται τα περισσότερα χτυπήματα.
Δεν ξέρουμε τι συνέβει στα προηγούμενα The Settlers αλλά θυμόμαστε το πρωτότυπο σαν να το παίξαμε χθες και δεν θυμόμαστε παρατάξεις και σχηματισμούς, θυμόμαστε βέβαια εξοπλισμούς και ranks, με τα τελευταία να είναι πράγματι σημαντική απώλεια για το νέο The Settlers. Το σύστημα της ακαδημίας με τις ποικίλες αναβαθμίσεις του καταλαγιάζει κάπως την ακόρεστη δίψα μας για απόκτηση πόντων εμπειρίας, βαθμών και δημιουργία ανίκητων στρατιωτικών μονάδων αλλά δεν αντικαθιστά ένα σωστό σύστημα ανάπτυξης του στρατού.
Τα φαινόμενα απατούν όμως στο νέο The Settlers: New Allies αν διαθέτουμε την απαραίτητη ευφυία για να αξιοποιήσουμε τις μονάδες μας. Η χρήση των πολύτιμων Rangers μας επιτρέπει αρχικά να δούμε όλες τις εχθρικές δυνάμεις στον χάρτη καθώς και τις πηγές πρώτων υλών που περιμένουν να τις εκμεταλλευτούμε. Στην συνέχεια, κατασκοπεύοντας τον εχθρό με τις αφανείς μονάδες μας τον παρενοχλούμε αρκετά ώστε να καθυστερήσουμε την παραγωγή του και να δώσουμε τον χρόνο στις δυνάμεις μας να αναπτυχθούν και να τον συντρίψουν. Είναι φανερό ότι η προσέγγιση μας στο The Settlers: New Allies μπορεί να πάρει διαφορετικές κατευθύνσεις, εστιάζοντας στην οικονομική ανάπτυξη, στις πολεμικές επιχειρήσεις, στην εξάπλωση σε όλο το χάρτη ή στην απόκτηση όλων των perks που ανοίγονται μέσω του Academy. Κατά συνέπεια η απλοϊκότητά του είναι απλά φαινομενική και εστιάζεται στο ευκολονόητο user interface μονάδων, κτιρίων και πόρων.
Ο αποικισμός με παρέα φαντάζει καλύτερος
Αφού περάσουμε από το Single Player Campaign μας δίνεται η δυνατότητα να ανεβάσουμε την πρόκληση σε πολύ υψηλότερα επίπεδα στο Skirmish και στα υπόλοιπα Multiplayer modes. Το Skirmish mode είναι ένας πολύ ωραίος τρόπος για να βελτιώσουμε το παιχνίδι μας και να δοκιμάσουμε στην πράξη όσα έχουμε μάθει από το tutorial και όσα missions του campaign έχουμε παίξει. Στο Sandbox έχουμε να επιλέξουμε από 15 χάρτες που τίθενται στην διάθεσή μας για να εξασκηθούμε για όσο χρόνο χρειαστεί μέχρι να τελειοποιήσουμε τις τακτικές μας.
Στο Casual επιλέγουμε αν θα σταθούμε ενάντια σε ένα εχθρό ή θα ενώσουμε τις δυνάμεις μας με άλλους συμμάχους σε 1v1, 2v2 ή 4v4 αναμετρήσεις. Στο PvP καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε άλλους παίκτες, φίλους ή αγνώστους από όλο τον κόσμο και στο Hardcore αγγίζουμε τον μέγιστο βαθμό δυσκολίας, αντιμετωπίζοντας το εχθρικό A.I. σε αποστολές με χρονικό περιθώριο ή εντελώς αντίξοες συνθήκες. Ευτυχώς έχουμε την δυνατότητα να προσκαλέσουμε και μέχρι τρεις φίλους μας για να μας βοηθήσουν στον ιερό σκοπό της εξαφάνισης των αντιπάλων.
Χαρούμενοι άποικοι, αγγελικά φτιαγμένοι
Η αναπαράσταση του νησιωτικού κόσμου των Elari και των φίλων τους στο νέο The Settlers είναι σκέτη απόλαυση για τους πεινασμένους για γραφικά οφθαλμούς μας και μοιάζει πολύ με αναβαθμισμένη αναπαράσταση του πρωτότυπου αριστουργήματος. Οι μονάδες είναι πανέμορφες και το animation τους σκέτη απόλαυση όταν το παρακολουθούμε ζουμάρωντας στο μάξιμουμ στα διάφορα κτίρια που διαθέτουμε. Το χούμορ φυσικά κυριαρχεί στις κινήσεις και στις συμπεριφορές τους υποχρεώνοντάς μας να συμπαθήσουμε τα ανθρωπάκια μας σφόδρα. Ανάλογο χιούμορ συναντούμε και στο voice acting, με τους βαστάζους να μας διαβεβαιώνουν ότι το βάρος που σηκώνουν το νιώθουν σαν πούπουλο, την ώρα που βγάζουν ένα βογγητό σαν να τους πλάκωσε βουνό! Αναφορικά με τους voice actors τώρα, κάθε άλλο παρά ικανοποιημένους μας αφήνει η άνερη και εντελώς αδιάφορη ερμηνεία τους η οποία δεν περιέχει ίχνος συναισθήματος και θυμίζει άτομο που διαβάζει μονότονα κάποιο κείμενο. Το soundtrack του The Settlers: New Allies ακούγεται ευχάριστα σε όλη την διάρκεια του gamaplay και ποτέ δεν μας ωθεί στο να χαμηλώσουμε την έντασή του και να το αντικαταστήσουμε με αγαπημένα μουσικά ακούσματα.
Τα κρασαρίσματα αποτελούν παραδόξως συχνό φαινόμενο μόνο υπό μια προϋπόθεση όμως, την έξοδο από το παιχνίδι πατώντας την επιλογή Exit Game στο κεντρικό μενού. Μια στις τρεις περίπου φορές την ώρα της εξόδου δεν αντικρίζουμε ποτέ το desktop μας, αναγκαζόμενοι έτσι να καταφύγουμε στο task manager για να κλείσουμε το gaming session. Κατά τα άλλα δεν αντιμετωπίσαμε το παραμικρό πρόβλημα με bugs, glitches, crashes και συναφή τεχνικά προβλήματα.
Αγνή διασκέδαση
Το The Settlers: New Allies είναι πολύ καλύτερο παιχνίδι από αυτό που αφήνει να εννοηθεί η βαθμολογία του από παίκτες και δημοσιογράφους παγκοσμίως. Μας διασκεδάζει η ασχετοσύνη κάποιων που προσπάθησαν να το “κακοχαρακτηρίσουν” σαν mobile game παρά κανονικό PC/ Console τίτλο, μη γνωρίζοντας ότι η απλότητα του gameplay δεν σημαίνει ότι το παιχνίδι αποκλείεται να είναι αριστούργημα. Το The Settlers: New Allies είναι φτιαγμένο για να απολαμβάνεται εξίσου από έμπειρους αλλά και casual gamers, προσφέροντας αρκετές προκλήσεις και απολαύσεις και στους δύο. Αξίζει σίγουρα τα 40 ευρώ του κόστους του και θα εκτιμηθεί δεόντως για τις ποικίλες αρετές του από τους λάτρεις των Strategy με έμφαση στην διαχείριση πόρων και στο χτίσιμο μιας πόλης.
Θετικά:
- Ποικιλία σε μονάδες, κτίρια, στρατηγικές ανάπτυξης και modes
- Όμορφα γραφικά και χιουμοριστικά επιφωνήματα από τους χαρακτήρες
- Αναλυτικό tutorial και εύχρηστο user interface
- Πολύ μεγάλη διάρκεια αν εξαντλήσουμε όλο το περιεχόμενο
- Δυνατό multiplayer mode
Αρνητικά:
- Αργός ρυθμός ανάπτυξης της πόλης μας δίχως δυνατότητα επιτάχυνσης
- Εύκολο και αρκετά ανόητο A.I. στο Single Player Campaign
- Κακό voice acting
- Σποραδικά τεχνικά προβλήματα
Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 6
Gameplay: 7
Σενάριο: 6
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 6.5
Δεν είναι το υπέρτατο sequel αλλά μια καλή προσθήκη στην σειρά.
Γιάννης Μοσχονάς
NEWS
VIEW ALL
The Settlers reboot: Ημερομηνία κυκλοφορίας
[Αρχική δημοσίευση: 13/1/22] Η Ubisoft ετοιμάζει εδώ και καιρό το reboot μιας αγαπημένης σειράς Strategy, του Settlers, το οποίο ξεκίνησε το 1993 και άφησε εποχή στην Amiga. Το Settlers reboot θα κυκ...Posted (28 Nov 2022)
The Settlers
[Αρχική δημοσίευση: 21/8/18] H Ubisoft ανακοίνωσε το επερχόμενο νέο μέρος της σειράς Settlers. Στην κλασική πλέον σειρά αναλαμβάνεται την ανάπτυξη και την πρόοδο μιας αποικίας σε έναν φανταστι...Posted (17 Dec 2021)
Comments