- Reviews
- We Are OFK
We Are OFK
HotΤα χρονικά ενός μουσικού συγκροτήματος στο Λος Άντζελες.
Τα χρονικά ενός μουσικού συγκροτήματος στο Λος Άντζελες.
Πριν ξεκινήσετε τον παρόντα τίτλο, πρέπει να έχετε υπόψη την υβριδική μορφή του. Η δημιουργία του ομώνυμου συγκροτήματος εναλλακτικής pop δεν είναι καθαρόαιμο game αλλά ένας συνδυασμός μίνι σειράς animation, οπτικού μυθιστορήματος και διαδραστικού μουσικού album. Στόχος του να αφηγηθεί την ιστορία δημιουργίας της μπάντας, να δώσει μια ματιά στα παρασκήνια της δημιουργικής διαδικασίας. Έχει αποσπάσει πληθώρα βραβείων, μεταξύ άλλων για την ηχητική του επένδυση στο Indiecade 2023, για την μουσική του στο Independent Games Festival της ίδιας χρονιάς, ενώ έχει βρεθεί και στην μακρά λίστα των βραβείων Bafta, στην κατηγορία “ games beyond entertainment, όπου επιλέγονται τίτλοι που κοιτάνε πέρα από την διασκέδαση για να προσφέρουν μια πιο ουσιαστική εμπειρία. Τέλος, το εν λόγω πόνημα συμμετείχε και στο Amaze Berlin 2024 – φεστιβάλ που εξειδικεύεται σε καλλιτεχνικά games – φτάνοντας στην βραχεία λίστα των υποψηφιοτήτων στην κατηγορία των καινοτόμων δημιουργιών.
Στην εναλλακτική σκηνή του LA
Η ιστορία επικεντρώνεται σε τέσσερις βασικούς φίλους-χαρακτήρες και τις διακυμάνσεις της σχέσης τους. Έχουμε την Itsumi, πιανίστρια που, όμως θέλει να δοκιμάσει κάτι διαφορετικό, μέσω της οπτικής της οποίας εξελίσσεται σε μεγάλο βαθμό η αφήγηση, τον Luca, αναδυόμενο τραγουδιστή και στιχουργό, την μουσική παραγωγό Jey που αναλαμβάνει να τον αναδείξει, και τον άσσο στον κώδικα και τους υπολογιστές Carter, Και οι τέσσερις είναι ρευστού σεξουαλικού προσανατολισμού, ομοφυλόφιλοι ή αμφιφυλόφιλοι, ενώ φέρουν έντονες καλλιτεχνικές ανησυχίες.
Η πλοκή τους παρακολουθεί καθώς προσπαθούν από κοινού να δημιουργήσουν μια μουσική μπάντα. Εσωτερικές συγκρούσεις και διαμάχες μεταξύ τους θα σταθούν προσωρινό εμπόδιο και θα δημιουργήσουν εντάσεις, μέχρι την τελική επίλυσή τους. Οι χαρακτήρες αναπτύσσονται πολύπλευρα χάρη και σε μια ρεαλιστική γραφή που αποδίδει διαλόγους με φυσικότητα, αναμειγνύοντας νεανικό αυθορμητισμό με πινελιές χιούμορ. Κάθε επεισόδιο, ακόμα, περιλαμβάνει ένα διαδραστικό video clip από την οπτική ενός διαφορετικού χαρακτήρα.
Η επεισοδιακή φόρμα αξιοποιείται, μάλιστα, στο έπακρον, για να προσεγγιστεί ανά επεισόδιο και διαφορετικός ήρωας, γεγονός που καθίσταται πλέον εμφανές στο επεισόδιο 4. Το επεισόδιο, σαν παρένθεση στον βασικό κορμό της ιστορίας, αφηγείται ένα ταξίδι της Itsumi με τον Carter, βρίσκοντας ευκαιρία έτσι να αναπτύξει εκτενέστερα τον δεύτερο, που δεν είχε προηγουμένως αναπτυχθεί όσο οι υπόλοιποι. Από την ιστορία στο σύνολό της προσεγγίζονται ζητήματα που θα αγγίξουν τον μέσο νέο, ιδίως αν έχει καλλιτεχνικές φιλοδοξίες, αλλά όχι μόνο, όπως η μάχη με την αναβλητικότητα ή ο αγώνας καταξίωσης στην αγορά εργασίας.

Λίγο texting, επιλογές διαλόγου και ρυθμικά mini-games
Υπάρχει gameplay εδώ; Κατά γενικό κανόνα ως ο παίκτης/θεατής απλά θα αφήνετε το βίντεο να κυλάει χωρίς ιδιαίτερη αλληλεπίδραση. Σημεία αλληλεπίδρασης θα εμφανίζονται περιστασιακά – τουλάχιστον με ικανοποιητική συχνότητα- και θα υποδεικνύονται από ένα σημάδι πάνω αριστερά. Πάμε να δούμε αναλυτικά, τώρα, τι μηχανισμοί gameplay εφαρμόζονται στα σημεία αυτά.
Η βασική εκ των αλληλεπιδράσεων προσιδιάζει σε οπτικό μυθιστόρημα ( visual novel). Θα κληθείτε είτα να επιλέξετε από δυο-τρεις εναλλακτικές την σκέψη ή τα λόγια ενός ήρωα σε συζητήσεις ή τις απαντήσεις του σε ανταλλαγές μηνυμάτων στο κινητό. Δυστυχώς οι επιλογές αυτές είναι ψεύδο-επιλογές, καθαρά διακοσμητικές, καθώς απλά παραλλάσουν ελαφρώς τους διαλόγους που ακολουθούν χωρίς να επηρεάζουν την ροή της ιστορίας. Ως εκ τούτου δεν συμβάλλουν και στην επαναπαιξιμότητα του τίτλου.
Ενδιάμεσα των επεισοδίων αλλά και πριν από το πρώτο, στο βασικό μενού, δίνεται προαιρετικά η επιλογή στον παίκτη να αλληλεπιδράσει ως Itsumi με την οθόνη διεπαφής του κινητού της για λίγο ακόμα texting με φίλους, με βάση πολλαπλές επιλογές, παρομοίως με την ανταλλαγή μηνυμάτων μέσα στα επεισόδια. Το προαιρετικό αυτό σκέλος λειτουργεί σαν επιπλέον αφηγηματικός σύνδεσμος μεταξύ των επεισοδίων ενώ ξεκλειδώνει κι ορισμένα επιτεύγματα η περάτωσή του.
Πέραν τώρα αυτών, σε κάθε επεισόδιο απαντάται κι ένα διαδραστικό video clip όπως προειπώθηκε, όπου υπό τους ρυθμούς της μουσικής θα κληθείτε να χειριστείτε κάποιον εκ των ηρώων σε ποικιλόμορφες μίνι αλληλεπιδράσεις περιορισμένου χρόνου. Μεταξύ άλλων, θα πλοηγηθείτε σε μια θάλασσα ως Itsumi, θα κάνετε skate ως Carter, θα συνθέσετε τοπία με συγκεκριμένα props, και θα καταστρέψετε πιάτα σε ένα μακρόστενο τραπέζι ως κινούμενη λωρίδα ενέργειας.
Και δεν είναι αυτά τα μόνα μίνι-παιχνίδια της εν λόγω διαδραστικής σειράς. Δύο ακόμα αλληλεπιδράσεις εμφανίζονται στα επεισόδια 3 και 5 σαν διακυμάνσεις στην κύρια ροή. Ειδικότερα στο επεισόδιο 3 δανείζεστε την οπτική της Jey κι εξερευνείτε τις δυνατότητες διαμόρφωσης avatar, σε ένα 8-bito RPG που σας έχει προταθεί. Στο επεισόδιο 5 από την άλλη, ως ο Carter θα κληθείτε για να επισκευάσετε ένα εικονικό κατοικίδιο ( virtual pet), να φέρετε σε πέρας ένα παλιού τύπου text adventure, στα πρότυπα παραγωγών των 80s ή κι αρχών 90s, μινιμαλιστικό στον σχεδιασμός Οι δύο αποκλίσεις από την κύρια ροή που μόλις αναφέρθηκαν, βέβαια, φέρουν όπως και η κύρια ροή έντονο το στοιχείο του visual novel, καθώς επίσης βασίζονται στην ανάγνωση κειμένου και τις πολλαπλές επιλογές, ως εκ τούτου αν κι αποκλίσεις δεν είναι εξίσου αισθητές με τα διαδραστικά video clips, δεν προσφέρουν στον ίδιο βαθμό ποικιλομορφία στην διάδραση.
Ένα τελευταίο στοιχείο-ψήγμα gameplay που μπορεί να αναφερθεί είναι οι διαδραστικοί τίτλοι τέλους κάθε επεισοδίου. Εκεί παράλληλα με την εμφάνιση των γραμμάτων, στο παρασκήνιο υπάρχει κι η εικόνα ενός αντικειμένου σχετικού με την ιστορία που μπορείτε με το ποντίκι να κουνάτε ελαφρώς, κάτι σαν διαδραστικό screensaver. Όπως και τα προηγούμενα στοιχεία ή κι ακόμα περισσότερο από εκείνα, είναι καθαρά διακοσμητικό,
Η όλη εμπειρία αποτελείται από τέσσερα επεισόδια περίπου μίας ώρας το καθένα κι ένα πέμπτο διάρκειας μίας και μισή ωρών. Το σύνολο κυμαίνεται στις πέντε και μισή με έξι ώρες, ενώ ο τίτλος δεν προσφέρεται για επαναπαιξιμότητα εκτός κι αν είστε κυνηγοί των Steam achievement. Από τον γράφοντα δεν συναντήθηκαν bugs.
Μίνι-σειρά, Visual novel ή Interactive Album; Τίποτα από αυτά κι όλα αυτά μαζί.

Παστέλ κι anime
Ο εικαστικός τομέας κινείται σε ικανοποιητικά επίπεδα, ακολουθώντας μια anime αισθητική παστέλ αποχρώσεων που επεκτείνεται και στα πέντε βασικά mini-games και στις σκηνές texting. Η αισθητική διαφοροποιείται λίγο στις δύο προαναφερθείσες αλληλεπιδράσεις-παρενθέσεις των επεισοδίων 3 και 5, όπου στην πρώτη μιμείται σε ύφος 8-bitο παιχνίδι ρόλων, και στην δεύτερη βασίζεται σε μινιμαλιστικό σχεδιασμό, χωρίς λεπτομέρειες στην απόδοση φιγούρων και περιβαλλόντων, καθώς και σε παλέτα των ελάχιστων - τριών με τεσσάρων – χρωμάτων, με βασικό το μωβ.

Μια μουσική οδύσσεια
Από ένα μουσικό Adventure δεν γίνεται παρά να περιμένετε έμφαση στον ηχητικό και μουσικό τομέα, κι εδώ ο τίτλος τα καταφέρνει περίφημα. Κάθε επεισόδιο έχει ένα βασικό μουσικό κομμάτι που παίζει παράλληλα με το διαδραστικό video clip του, στο είδος της εναλλακτικής pop. Επίσης παρατηρείται εκτενής χρήση μουσικού χαλιού σε διάφορες σκηνές, ενίοτε μελωδικού αλλά συχνότερα με έντονο τον στοιχείο της ηλεκτρονικής χορευτικής μουσικής. Το soundtrack, να σημειωθεί, πωλείται και ξεχωριστά. Οι ερμηνείες, τέλος, κυμαίνονται κι αυτές σε εξαιρετικά επίπεδα με τους νoice-actors να αποδίδουν με ακρίβεια την αναταραχή στην ψυχοσύνθεση των ηρώων, την νεανική τους ιδιοσυγκρασία ή την γεμάτη ψεγάδια που τους εξανθρωπίζουν προσωπικότητα.

Μουσική και gaming – Ένας συνδυασμός εξαιρετικού και μέτριου
Η παρούσα δουλειά έχει, οπωσδήποτε, πολλά να προσφέρει σε όσους αγαπάνε εναλλακτική indie μουσική ή θέλουν μια χαλαρή αφηγηματική εμπειρία. Η γραφή προσιτή και γεμάτη αυθορμητισμό είναι ικανή να αγγίξει αρκετούς νέους, ενώ η μουσική κι οι ερμηνείες απογειώνουν την όλη παραγωγή. Η anime αισθητική θα βρει σίγουρα θαυμαστές, και τα ρετρό στοιχεία καταφέρνουν να ενσωματωθούν οργανικά. Όμως το ισχνό gameplay δεν παύει να προβληματίζει και σίγουρα να καθιστά το έργο ακατάλληλο για τον μέσο gamer και πιο προσβάσιμο σε όσους θέλουν να χαλαρώσουν με μια σειρά. Τα στοιχεία visual novel εφαρμόζονται μόνο επιφανειακά, καθώς δεν υπάρχει δυνατότητα επέμβασης στην ιστορία, τα mini-games/video-clips όμως κατορθώνουν να προσδώσουν μια κάποια ποικιλομορφία. Όπως και να έχει, ακόμη κι αν ξενίζει η έλλειψη gameplay, είναι ξεκάθαρο πως ο τίτλος διαπρέπει στους στόχους που έχει θέσει, σε αρκετά μεγάλο βαθμό. Τέλος, η τιμή του στα 20 ευρώ είναι αρκετά χαμηλή σε σχέση με όλα όσα προσφέρει.
Θετικά:
- Εξαιρετική μουσική διεύθυνση
- Δυνατές ερμηνείες και προσιτή γραφή
- Η anime αισθητική θα βρει λογικά εύκολα θαυμαστές στον νεότερο πληθυσμό
Αρνητικά:
- Ισχνό gameplay
- Αδιάφορος οπτικός τομέας
- Το κοινό που θα γοητευτεί από τον τίτλο θα είναι κάπως περιορισμένο λόγω της θεματολογίας του
- Ελάχιστο replayability
Βαθμολογία
Γραφικά: 6
Ήχος: 9
Gameplay: 5
Σενάριο: 7
Αντοχή: 7
Γενικά: 7
Ελάτε για την αισθητική, μείνετε για την μουσική και την ιστορία και το gameplay αφήστε το στην άκρη.
Μιχάλης Διαμάντης
NEWS
VIEW ALL
We Are OFK
Το επεισοδιακό We Are OFK για PS4/PS5 που σας επιτρέπει να παίζετε ως μουσικό συγκρότημα θα κυκλοφορήσει το 2022. Η εταιρεία ανάπτυξης Team OFK ανακοίνωσε ότι το We Are OFK έρχεται για PS4 κα...Posted (28 Oct 2021)
