- Reviews
- Mortal Shell
Mortal Shell
Hot
Μία πρωτότυπη απομίμηση του Dark Souls.
Μία πρωτότυπη απομίμηση του Dark Souls.
Το 2017, μία ομάδα τεσσάρων ατόμων, ίδρυσε την νέα εταιρεία ανάπτυξης Cold Symmetry. Σήμερα, αποτελείται από 15 εργαζομένους, οι οποίοι έχουν δουλέψει και στην ανάπτυξη διαφόρων ΑΑΑ games. Την πρώτη κυκλοφορία τους αποτέλεσε το souls-like RPG, Mortal Shell. Μπαίνοντας στα λημέρια της FromSoftware, ήρθε να προσφέρει νέα χαρακτηριστικά στο ήδη πολύ αγαπημένο και πετυχημένο είδος. Διατηρώντας τους βασικούς άξονες των Soulsborne, το Mortal Shell καινοτομεί με διάφορους τρόπους, ίσως ο σημαντικότερος αυτών είναι η επιλογή shells (θα μπορούσε κανείς να τα παρομοιάσει με την επιλογή των classes). Μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα προσπάθεια από μία ομάδα μόνο 15 (!) ατόμων, που δεν αρκούνται στα ήδη χαρακτηριστικά του είδους, αλλά επιχειρούν να του δώσουν μία νέα πνοή.
Μυστήριο
Ο πρωταγωνιστής μας είναι το “The Foundling”, ένα σώμα χωρίς περιεχόμενο. Δεν γνωρίζουμε κάτι άλλο σχετικά με αυτό, όπως ποιος είναι, υπάρχουν άλλοι όμοιοί του. Για να αποκτήσει περισσότερη δύναμη, μπορεί να μπει στα νεκρά σώματα διάφορων πολεμιστών. Αναλαμβάνει να εκπληρώσει την επιθυμία του Dark Father, να του πάει 3 glands. Έτσι, ξεκινά ένα μακρύ ταξίδι περιπλάνησης και εξερεύνησης στα διάφορα μέρη του κόσμου του Mortal Shell.
Σεναριακά δεν συναντάμε κάτι εντυπωσιακό. Θα συναντήσετε απειροελάχιστα cutscenes (τα οποία δεν σας βάζουν στο κλίμα του παιχνιδιού) και λιγοστούς διαλόγους. Για να μάθετε περισσότερα για το τι συμβαίνει σε αυτό τον κόσμο, πρέπει να ψαχτείτε αρκετά. Το παιχνίδι είναι ξεκάθαρο πως δεν προσπαθεί να σας κρατήσει με το σενάριό του, αλλά επικεντρώνεται στο gameplay του. Φυσικά, οι φαν του είδους είμαστε συνηθισμένοι σε κάτι τέτοιο, καθώς παιχνίδια όπως Bloodborne, Dark Souls, δεν στοχεύουν ποτέ στην ιστορία.
Αίμα, harden, dodge
Το Mortal Shell εντάσσει την νοοτροπία των classes σε αυτό το είδος. Ο Foundling από μόνος του είναι αρκετά αδύναμος (one hit), επομένως η αξιοποίηση των shells είναι σχεδόν απαραίτητη. Στο σύνολο θα συναντήσετε τέσσερα διαφορετικά shells. Κάθε ένα απ’ αυτά έχει το δικό του stamina και το δικό του HP. Αυτό σημαίνει πως μπορείτε αναλόγως τον τρόπο παιχνιδιού σας να επιλέξετε το shell που θα σας ταιριάξει περισσότερο. Για παράδειγμα, ένα shell μπορεί να έχει περισσότερο stamina από HP, ενώ ένα άλλο να τα έχει αντίστροφα ή ίσα. Δεν μπορείτε να αναβαθμίσετε τίποτα από τα δύο, από την πρώτη μέχρι την τελευταία στιγμή κάθε shell θα έχει συγκεκριμένο stamina και HP.
Ένα ακόμα σημαντικό χαρακτηριστικό των shells είναι τα resolve bars. Ανάλογα το shell που έχετε επιλέξει, θα έχετε διαθέσιμα από δύο μέχρι πέντε bars. Μπορείτε να τα γεμίσετε πραγματοποιώντας συνεχή χτυπήματα. Κατά την διάρκεια του παιχνιδιού θα μπορείτε να τα αξιοποιείται ολοένα και περισσότερο, αφού θα έχετε την δυνατότητα να αγοράζετε νέες λειτουργίες (κινήσεις) τους. Είτε αυτή θα είναι κάποιο special ability, είτε μία κλωτσιά που ζαλίζει προσωρινά τον εχθρό σας.
Όσον αφορά τα όπλα, θα συναντήσετε συνολικά πέντε, τέσσερα melee και ένα ranged. Υπάρχουν όπλα για όλους τους χαρακτήρες παικτών, όπλα με χαμηλό damage αλλά υψηλή ταχύτητα, και το αντίστροφο. Ξεκινάτε με το κλασσικό σπαθί, το οποίο ισορροπεί damage και ταχύτητα. Για να αποκτήσετε τα υπόλοιπα, πρέπει να σκοτώνετε κάθε φορά το boss που αντιμετωπίσατε στο tutorial. Για να αμυνθείτε, υπάρχουν δύο τρόποι: απλά να αποφεύγετε τα χτυπήματα των αντιπάλων σας, ή το harden. Το harden είναι μία νέα λειτουργία, όπου μπορείτε ουσιαστικά να γίνεστε πέτρα, και έτσι να απωθείτε τα χτυπήματα που δέχεστε για ένα μικρό χρονικό διάστημα. Βέβαια, δεν μπορείτε ούτε να κινηθείτε, ούτε φυσικά να επιτεθείτε.
Εκτός των όπλων, θα σας φανούν χρήσιμα και τα διάφορα consumables που θα συναντήσετε στον κόσμο του Mortal Shell. Σε αντίθεση με άλλα παιχνίδια του είδους, το item που σας δίνει πόντους ζωής, δεν το βρίσκετε σε chests ή από νεκρούς αντιπάλους, αλλά φυτρώνει μιας και είναι μανιτάρι. Επομένως, βρίσκονται σε συγκεκριμένα σημεία και πρέπει να περιμένετε από την στιγμή που θα πάρετε ένα να ξαναφυτρώσει. Ένα χαρακτηριστικό τους (το οποίο το συναντάμε και στο Nioh) είναι το familiarity. Για να αξιοποιήσετε στο έπακρο τις δυνατότητες κάθε item, πρέπει να φτάσετε max familiarity. Για να το πετύχετε αυτό, πρέπει απλά να το χρησιμοποιήσετε ορισμένες φορές (συνήθως 10).
Την λειτουργία των checkpoints έχει η Sester Genessa. Εκεί, μπορείτε να προσθέσετε νέες ικανότητες στα shell που έχετε αποκτήσει. Κάτι τέτοιο μπορείτε να το κάνετε ξοδεύοντας tar και glimpses. Tar μπορείτε να πάρετε σκοτώνοντας εχθρούς. Σε περίπτωση που πεθάνετε (ένα αρκετά συχνό φαινόμενο), θα χάσετε όσο tar έχετε κερδίσει μέχρι εκείνο το σημείο, και για να το επανακτήσετε θα πρέπει να ξαναπάτε στο σημείο που πεθάνατε και να το πάρετε και πάλι. Αν αποτύχετε και ξαναπεθάνετε πριν πάρετε το tar, τότε χάνεται οριστικά. Για να φτάσετε στον θάνατο, πρέπει να χάσετε όλη την ζωή σας δύο φορές. Την πρώτη, ο Foundling εκτοξεύεται έξω από το shell, και θα πρέπει να ξαναμπεί μέσα. Αν δεν προλάβει ή ξαναμηδενιστεί η ζωή σας όταν μπείτε πάλι στο shell, χάνετε οριστικά.
Δυστυχώς, λόγω της μικρής διάρκειάς του, το Mortal Shell δεν προσφέρει πολλές μάχες με bosses, καθώς θα αναμετρηθείτε μόνο με εφτά. Αν εξαιρέσει κανείς το τελευταίο, όλα τα bosses είναι αρκετά εύκολα (προσωπικά τα τρία τα πέρασα με την πρώτη προσπάθεια). Συνολικά, η ολοκλήρωση της ιστορίας κυμαίνεται στις 10-12 ώρες (για τους νέους στο είδος, μέχρι να εξοικειωθούν πλήρως, λίγο περισσότερες).
Άχαστο για τους fans του είδους.
Fallgrim και λοιπά
Χρησιμοποιώντας την μηχανή γραφικών Unreal Engine 4, το Mortal Shell καταφέρνει να δημιουργήσει ένα πολύ όμορφο και καθόλου μονότονο περιβάλλον. Στο ταξίδι αυτό, πρόκειται να συναντήσετε εξαιρετικά μέρη κάθε είδους από δάση μέχρι παγωμένα τοπία (κάποια σημεία μου θύμισαν σε μεγάλο βαθμό το περιβάλλον του God Of War). Από ένα σημείο του παιχνιδιού και μετά, η βασική τοποθεσία Fallgrim γεμίζει ομίχλη, και έτσι η ορατότητά σας περιορίζεται. Επιπλέον, κάθε τοποθεσία που θα βρεθείτε, μετά την μάχη με το boss θα αλλάξει. Ένα αρκετά ενδιαφέρον χαρακτηριστικό, αφού εκτός αυτού, επικρατεί και το σκοτάδι, με την σχεδόν μοναδική πηγή φωτός να είναι το gland που κερδίζετε. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν ορισμένα drops στα framerates κατά την διάρκεια των μαχών, που θα σας χαλάσουν την εμπειρία και θα σας κάνουν να χάσετε τον έλεγχο του Foundling. Βέβαια, δεν είναι συχνό φαινόμενο, θα σας συμβεί 2-3 φορές συνολικά. Οι χαρακτήρες είναι πολύ καλά σχεδιασμένοι, και συμβαδίζουν με την όλη ατμόσφαιρα που προσδίδει ο κόσμος του Mortal Shell.
Σπαθιά και Άγιος ο Θεός
Εξίσου καλή δουλειά έχει γίνει και στον τομέα του ήχου. Αν και οι ομιλίες είναι αρκετά σπάνιες στο Mortal Shell, οι ερμηνείες των voice actors είναι αξιοσημείωτες, καταφέρνουν να σας περάσουν όλο το κλίμα. Οι ήχοι των όπλων που χρησιμοποιείται είναι εξαιρετικοί, ενώ γενικότερα οποιοσδήποτε θόρυβος ακούγεται κατά την διάρκεια μιας μάχης είναι σε υψηλό επίπεδο (όπως κραυγές ετοιμοθάνατων, τόξα αντιπάλων). Ένα αναπόσπαστο κομμάτι του παιχνιδιού είναι οι κιθάρες. Βρίσκοντας ένα συγκεκριμένο item, μπορείτε να κάθεστε στο έδαφος και να παίζετε κιθάρα. Αναλόγως το familiarity, έχει και διαφορετικές λειτουργίες. Εκτός από εσάς, κιθάρες παίζουν και διάφοροι χωρικοί, που όταν σας αντιλυφθούν σας επιτίθενται. Αυτή η λεπτομέρεια ομορφαίνει την περιπλάνησή σας στο Fallgrim, καθώς συνοδεύεται με διάφορα τραγούδια (έστω και των αντιπάλων σας).
Λίγοι και καλοί
Το Mortal Shell κυκλοφόρησε στην μισή τιμή από αντίστοιχα άλλες νέες κυκλοφορίες. Είναι μία value-for-money αγορά, που θα σας χαρίσει καλές μάχες, ωραίους κόσμους, και πάνω απ’ όλα ώρες ευχαρίστησης. Οι λάτρεις των παιχνιδιών της FromSoftware θα έπρεπε να δοκιμάσουν αυτό το νέο κομμάτι που προστέθηκε στο παζλ των souls-like RPGs. Σε καμία περίπτωση δεν είναι μία απλή αντιγραφή, αλλά ένα πολύ ενδιαφέρον κεφάλαιο που δίνει νέα χαρακτηριστικά στο πολυαγαπημένο είδος. Για όσους δεν έχουν δοκιμάσει παρόμοια παιχνίδια, θα σας φανεί αρκετά δύσκολο, αφού δεν υπάρχει καμία διάθεση καθοδήγησης, και γενικότερα απέχει από ό,τι πιθανότατα έχετε συνηθίσει. Θα χρειαστεί αφοσίωση, αρκετό χρόνο μέχρι να καταλάβετε την νοοτροπία του, και πρωτίστως υπομονή. Καταλήγοντας, πρέπει να εκτιμάμε τέτοιες προσπάθειες και να τις επικροτούμε. Είναι πολύ μεγάλο επίτευγμα για μία ομάδα των 15 εργαζομένων να δώσουν ένα τόσο καλό αποτέλεσμα.
Θετικά:
- Ρεαλιστικό σύστημα μάχης
- Πολύ καλοσχεδιασμένα περιβάλλοντα
- Λεπτομέρεια στον ηχητικό τομέα
Αρνητικά:
- Μηδαμινές πληροφορίες σχετικά με την ιστορία
- Ελάχιστα και σχετικά εύκολα bosses
- Πολλά upgrades για ένα σύντομο παιχνίδι
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 7.5
Gameplay: 8.5
Σενάριο: 6.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 7.5
Ένα πανέμορφο ταξίδι στα στενά του Fallgrim και όχι μόνο.
Μιχάλης Χριστοφέλης
Comments