Robinson: The Journey

Hot
Χριστιάνα Θάνου
REVIEWED ON PS4  

VR ταξίδι στον κόσμο των δεινοσαύρων.

VR ταξίδι στον κόσμο των δεινοσαύρων.

VR ταξίδι στον κόσμο των δεινοσαύρων.

H Crytek μας έχει προσφέρει δημιουργίες άξιες θαυμασμού τόσο όσον αφορά τα γραφικά, όσο και το gameplay. Ξεκινώντας με το πρώτο Far Cry και συνεχίζοντας με την πασίγνωστη πλέον σειρά, Crysis, μας έχει δείξει τα "δόντια" της. Η CryEngine, μία από τις πιο ανεπτυγμένες μηχανές γραφικών που μας προσφέρει το οπτικό αποτέλεσμα που έχουμε δει στο αγαπητό FPS τα τελευταία χρόνια, αποτελεί σήμα κατατεθέν της Γερμανικής εταιρείας. Πριν από κάμποσο καιρό, είχαμε δει ένα tech demo από την Crytek το οποίο ονομαζόταν Back to Dinosaur Island VR και μας έδειχνε έναν πλανήτη γεμάτο βλάστηση και δεινόσαυρους. Το demo αυτό γνωρίζαμε πως προορίζεται για VR play αλλά δεν υπήρχαν παραπάνω πληροφορίες.

Αργότερα ανακοινώθηκε πως το νέο project της Crytek θα ονομαστεί Robinson: The Journey και θα κυκλοφορήσει αποκλειστικά στο PS4 για το PS VR. Η CryEngine μαζί με την τεχνογνωσία των developers είναι υπεύθυνοι για το τελικό αποτέλεσμα που βλέπουμε το οποίο θα το χαρακτηρίζαμε εντυπωσιακό. Να σας ενημερώσουμε από τώρα ότι το Robinson: The Journey είναι ένα σύντομο παιχνίδι το οποίο φτάνει με το ζόρι τις πέντε ώρες αλλά δεδομένου του ότι προσφέρει μια ανεπανάληπτη εμπειρία, θα μπορούσε να αποτελέσει έναν από τους καλύτερους VR τίτλους; Αυτό θα το αναλύσουμε μαζί στο παρακάτω review.

Το "Lost" σε νέο πλανήτη
Το Robinson: The Journey είναι κάτι διαφορετικό για την Crytek όσον αφορά την δράση στην οποία μας έχει συνηθίσει. Δεν έχουμε την υπερ-στολή με τα όπλα του μέλλοντος και την έντονη FPS εμπειρία του Crysis. Αντιθέτως, το Robinson: The Journey μας προσφέρει μια ήρεμη Adventure εμπειρία πρώτου προσώπου.

Στον πρωταγωνιστικό ρόλο βρίσκεται ο Robin, ένα 12χρονο αγοράκι το οποίο βρίσκεται στον πλανήτη Tyson-III μετά την συντιβή του αεροσκάφους του, Esmeralda. Από ότι φαίνεται, ο Robin είναι ο μοναδικός επιζών και με την βοήθεια του HIGS, αρχίζει την εξερεύνηση του νέου και περίεργου πλανήτη. Ο HIGS είναι η A.I βοήθειά μας κατά την διάρκεια του campaign και οι γνώσεις του αποδεικνύονται ιδιαίτερα χρήσιμες.

Από που ξεκινάω;
Μόλις ξεκινάμε την περιπέτειά μας στον νέο μυστηριώδη πλανήτη, βλέπουμε ότι είναι από μια άλλη εποχή. Η πυκνή βλάστηση και το γεγονός πως κυριαρχούν οι δεινόσαυροι, μας προκαλεί να κάνουμε όνειρα ότι θα ζήσουμε το δικό μας Jurassic Park. Ο HIGS μας βοηθάει να μάθουμε πως θα κινηθούμε στον χώρο και να χρησιμοποιούμε το πολυεργαλείο που έχουμε στο δεξί μας χέρι, το οποίο μοιάζει (όλως περιέργως) με χειριστήριο PS Move. Η υποστήριξη PS Move αφαιρέθηκε από το Robinson: The Journey και το γεγονός ότι το πολυεργαλείο που έχει ο Robin στο δεξί του χέρι είναι υπερυψωμένο και εμείς το χειριζόμαστε κρατώντας το DualShock 4 σε τελείως διαφορετική στάση, φαίνεται κάπως περίεργο.

Μέσα στα πρώτα δέκα λεπτά μαθαίνουμε τι μπορούμε κάνουμε με το πολυεργαλείο. Μερικές χρήσεις συμπεριλαμβάνουν την κίνηση αντικειμένων και την ανάλυση των διάφορων μορφών ζωής. Κοιτώντας προς την κατεύθυνση που θέλουμε και κρατώντας πατημένο το R2, μπορούμε να υπερυψώσουμε ένα αντικείμενο και στην συνέχεια να εκτελέσουμε κάποια ενέργεια. Ένα παράδειγμα είναι το σκίαχτρο που καλούμαστε να φτιάξουμε στην αρχή όπου πρέπει να του βάλουμε χέρια και πόδια. Στην συνέχεια, πρέπει να σηκώσουμε ένα φρούτο και να ταΐσουμε τον τεράστιο δεινόσαυρο που βρίσκεται μπροστά μας για να φύγει!

Χειρισμός από τον Άρη;
Τα Adventures είναι γνωστά για τον ελεύθερο χαρακτήρα τους που προωθεί την εξερεύνηση. Στην περίπτωση του Robinson: The Journey ο κόσμος είναι semi-open world και δίνει πολύ λίγα στοιχεία για το τι πρέπει να κάνουμε. Υπάρχουν μυστικά μέρη για εξερεύνηση τα οποία θα πρέπει να βρείτε μόνοι σας αφού αρκετές φορές δεν έχετε την βοήθεια ούτε του HIGS για το επόμενό σας βήμα. Το συγκεκριμένο στοιχείο μας κούρασε σε ορισμένα σημεία αφού χάσαμε χρόνο για κάτι που θα έπρεπε να είχε απλώς ένα hint.

Ο Robin περπατάει πάντα με τον ίδιο αργό ρυθμό, σε σημείο που καταντάει κουραστικό. Προσπαθήσαμε αρκετές φορές να πατήσουμε το L3 για sprint ή να βρούμε το κουμπί που θα μας έκανε να τρέξουμε ή να πάμε έστω λίγο πιο γρήγορα αλλά μάταια. Οι developers ανακοίνωσαν ότι ο λόγος που ο Robin πάει αργά είναι για να μην υπάρχει motion sickness, πράγμα που βγάζει νόημα εν μέρει. Όταν όμως πρέπει να ξεφύγουμε από κάποια απειλή, το να περπατάμε σαν να μην βρίσκεται κανείς πίσω μας, δεν φαίνεται τόσο ρεαλιστικό.

Το Robinson: The Journey έχει αδιαμφισβήτητα ιδιαίτερο χειρισμό ο οποίος δεν βολεύει σε όλες τις περιπτώσεις. Με το αριστερό analog stick κινείται ο χαρακτήρας μας, με το δεξί η κάμερα και το κεφάλι μας μπορεί να δει σε 360 μοίρες το περιβάλλον. Η κάμερα όμως έχει μια ιδιαιτερότητα καθώς δεν γυρνάει συνεχόμενα όπως έχουμε συνηθίσει αλλά 45 μοίρες κάθε φορά. Η αλήθεια είναι ότι πολλές φορές είδαμε να έχουμε θέμα καθώς όταν έπρεπε να περάσουμε σε πολύ στενά δρομάκια, είχαμε πρόβλημα στο να κατευθύνουμε τον παίκτη μας. Επίσης εφιαλτική ήταν η περίπτωση του να σκαρφαλώσουμε σε σκάλες ή τεράστια καλώδια αφού πρέπει να συνηθίσετε τον ειδικό τρόπο με τον οποίο ανεβαίνει ο Robin. Όταν δοκιμάσαμε να φτιάξουμε το συγκεκριμένο setting και να αφήσουμε ελέυθερο το rotation της κάμερας, είχαμε σοβαρό θέμα με το motion sickness, οπότε αυτο το μοτίβο ήταν η μόνη μας πραγματική επιλογή.

Όταν εμφανίζονται οι πρώτοι δεινόσαυροι θα νιώσετε να πραγματοποιείται ένα παιδικό σας όνειρο.

Jurassic Park...not
Μία από τις πιο γνωστές παιδικές φαντασιώσεις είναι το να βρεθεί κανείς με μαγικό τρόπο σε ένα μέρος γεμάτο (φιλικούς κατά προτίμηση) δεινόσαυρους. Ο Robin είναι ακόμα παιδί, οπότε μέσα από τα μάτια του μπορούμε να ζήσουμε και εμείς το όνειρο. Εφόσον το gameplay κινείται με αργούς ρυθμούς, έχουμε όσο χρόνο χρειαζόμαστε για να εξερευνήσουμε τον πλανήτη Tyson-III και τα μυστικά του. Από τις πιο μικρές ρωγμές σε ένα τεράστιο βουνό που μπορεί να μας μεταφέρουν σε ένα άλλο εντυπωσιακό μέρος, μέχρι τα σκοτεινά μονοπάτια με τις πυγολαμπίδες, ο κόσμος είναι γεμάτος εκπλήξεις.

Πολλές φορές θα μας ζητηθεί να ξεμπλοκάρουμε διάφορα συστήματα έτσι ώστε να επαναφέρουμε το ρεύμα και να μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε τους μικρούς σταθμούς-οάσεις που βρίσκουμε στο διάβα μας. Όπου βλέπουμε ανεμογεννήτριες που τους λείπουν κομμάτια, ξέρουμε ότι πρέπει να τα βρούμε και να τα τοποθετήσουμε στα σωστά σημεία. Ο κύριος στόχος μας είναι η επιβίωση και αυτή εξαρτάται από την συνεργασία μας με τον HIGS και την Laika και από το πόση προσοχή δίνουμε στο περιβάλλον.

Η Laika είναι ο προσωπικός μας δεινόσαυρος, ένα φιλικό και αξιαγάπητο πλάσμα το οποίο μας βοηθάει όποτε το χρειαζόμαστε. Υπάρχουν ειδικά controls για την Laika που μας επιτρέπουν να της δίνουμε εντολές όπως να μας ακολουθήσει, να κάτσει, να φάει ή να εκτελέσει πιο περίπόκες ενέργειες. Ο HIGS βρίσκεται επίσης στο πλευρό μας αλλά ορισμένες φορές αναλαμβάνουμε εμείς τον ρόλο του όταν πρόκειται να λύσουμε κάποιο puzzle. Δεν θα λέγαμε πως ο χειρισμός του HIGS αλλάζει το κύριο gameplay σε καμία περίπτωση αλλά αποτελεί μια ευχάριστη εναλλαγή. Ο HIGS μας προτρέπει συνεχώς να χρησιμοποιούμε το scanner που βρίσκεται στο πολυεργαλείο μας για να συλλέξουμε πληροφορίες. Όταν κάνουμε scan διάφορα ζώα όπως φίδια, πεταλούδες, σκουλίκια κ.α, όλες οι πληροφορίες τους βρίσκονται πλέον στο Infotarium, ένα μέρος που μπορούμε να το επισκεφθούμε από το touch pad.

Σύμφωνα με τον HIGS, το να μάθουμε την χλωρίδα και την πανίδα είναι βασικό για την επιβίωση. Αυτό βέβαια θα δούμε ότι έχει περισσότερο να κάνει με το πόσο κάποιος θέλει να κάνει τα πάντα μέσα στο Robinson: The Journey. Κατά την άποψή μας, αυτό που απαιτείται είναι η αντίληψη του χώρου για να περάσουμε διάφορες δύσκολες στιγμές. Χρειάστηκε για παράδειγμα να ποτίσουμε ένα είδος φυτού για να ανοίξει και να σκαρφαλώσουμε πάνω του ή να πιάσουμε μια μεγάλη επιφάνεια και να την χρησιμοποιήσουμε ως γέφυρα.

Μπες στην βάρκα για το άπειρο
Η CryEngine έχει αφήσει το στίγμα της και πάντοτε για καλό. Το Robinson: The Journey δημιουργήθηκε με αυτή την δυνατή μηχανή γραφικών και μας προετοίμασε μέσα από τρέιλερς για μεγαλειώδη σκηνικά. Εμείς δοκιμάσαμε τον τίτλο στο απλό PS4 και παρατηρήσαμε μια αστάθεια στον οπτικό τομέα. Μπορεί σε μία σκηνή να υπάρχει μεγάλος ρεαλισμός στα textures και τα εφέ του νερού με το τελικό αποτέλεσμα να είναι παραπάνω από ικανοποιητικό. Σε άλλες τοποθεσίες όμως, τα textures είναι πολύ χαμηλής ποιότητας και θολά. Αυτή η διαφορά σίγουρα δεν άφησε καλές εντυπώσεις και η απάντηση της Crytek είναι πως στο PS4 Pro δεν υπάρχουν ανάλογα θέματα.

Ο HIGS είναι το μόνο αντικείμενο που είναι πάντοτε καλοσχεδιασμένο. Ένα στρογγυλό, άσπρο ρομποτάκι με ένα μεγάλο κεντρικο μάτι και περίεργη φωνή. Η Laika είναι από τα πιο αξιαγάπητα πλάσματα που έχουμε δει με τεράστια εκφραστικά μάτια και παιχνιδιάρικο χαρακτήρα. Οι υπόλοιποι δεινόσαυροι έχουν επίσης σχεδιαστεί όμορφα και με δόση αληθοφάνειας. Η πλούσια χλωρίδα σε κάθε σημείο και οι εναλλαγές με τα τεράστια βουνά, τους καταρράκτες και τα πυκνά δάση σίγουρα είναι άξια θαυμασμού. Γενικότερα αν έχετε στο μυαλό σας ότι θέλετε να παίξετε ένα VR game με πολύ ωραίο τοπίο, το Robinson: The Journey είναι από τα λίγα που θα σας ικανοποιήσουν σε αυτόν τον τομέα.

Το ταξίδι και όχι ο προορισμός
Το Robinson: The Journey αποτελεί έναν από τους πιο εντυπωσιακούς, οπτικά, τίτλους που έχουμε δει μέχρι στιγμής στο PS VR. Το σενάριο είναι κάπως γενικό και απλό θα λέγαμε, με το concept του “νέου κόσμου” να μην είναι κάτι που βλέπουμε για πρώτη φορά. Μπορούμε όμως να εξερευνήσουμε από την άνεση του καναπέ μας έναν πλανήτη γεμάτο ωραία τοπία και δεινόσαυρους, μέσα από τα μάτια ενός μικρού αγοριού.

Μπορεί το Robinson: The Journey να είναι Adventure αλλά δεν συγκαταλέγεται στα ήρεμα που δεν απαιτούν δράση. Κατά την διάρκεια του εξάωρου campaign. έχουμε να λύσουμε πολλά puzzles και να βάλουμε το μυαλό μας να σκεφτεί το επόμενο βήμα, ειδικά από την στιγμή που έχουμε πολύ λίγα hints. Αυτό που βρίσκεται εμπόδιο στην περιπέτειά μας είναι ο χειρισμός ο οποίος σίγουρα ήθελε παραπάνω δουλειά. Επίσης, η αστάθεια στην ποιότητα των textures δεν θα έπρεπε να υπάρχει σε κανένα μοντέλο του PS4 ακόμα και αν είναι το αρχικό. Πέρα από αυτά τα μικρά προβλήματα, το Robinson: The Journey αποτελεί έναν εντυπωσιακό τίτλο που αξίζει να δει κάθε κάτοχος PS VR.

Θετικά:
- Εντυπωσιακός κόσμος
- Ενδιαφέροντα puzzles
- Ο βοηθός σε όλα HIGS

Αρνητικά:
- Μικρή διάρκεια
- Ορισμένα θέματα με τα textures
- Μη βολικός χειρισμός

Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 7
Gameplay: 7
Αντοχή: 6
Γενικά: 7.4

Ένας τεράστιος κόσμος γεμάτος δεινόσαυρους και καταπράσινα τοπία μας καλεί για εξερεύνηση.

Χριστιάνα Θάνου  

NEWS   VIEW ALL

Robinson: The Journey

[Αρχική δημοσίευση: 16/6/15] Η Crytek, developer της σειράς Crysis και του Ryse, ετοιμάζει ένα virtual reality παιχνίδι με την ονομασία Robinson: The Journey. Αρχικά ξεκίνησε ως tech demo αλλά πλέο...
Posted (23 Dec 2016)

Robinson: The Journey: Ημερομηνία κυκλοφορίας

Επισημοποιήθηκε η ημερομηνία κυκλοφορίας του επερχόμενου VR Survival. Το Robinson: The Journey θα κυκλοφορήσει αποκλειστικά για το PlayStation VR στις 9 Νοεμβρίου. Η κυκλοφορία στην αμερικάνικη αγορά ...
Posted (13 Oct 2016)

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 Stephen King (Level10) 10/11/2016 17:29
Αυτο το παιχνιδι θα ηθελα να το παιξω. Η καλη δουλεια ειμαι σιγουρος οτι θα εγινε απο την Crytek.
#2 Kalliniki (Level18) 10/11/2016 21:16
Τέλειο review και ακόμα τέλειο το παιχνίδι. Λατρεύω το παιχνίδι και εξυπακούεται ότι λάτρεψα και το παιχνίδι.
#3 ashbringer (Level25) 11/11/2016 09:34
Μόνο και μόνο για τον τεράστιο αυτό κόσμο γεμάτο απο δεινόσαυρους και υπέροχα γραφικά πιστεύω ότι αξίζει να ασχοληθεί κανείς.Πολύ καλό review απο την Χριστιάνα.
#4 Lordwinter (Level28) 11/11/2016 17:43
Θα έλεγα ότι με έχει εξιτάρει και καθότι λάτρης αυτού του τύπου "χαλαρών" Adventures θα ήθελα να το δοκιμάσω.
Score  7.4
7.5 User Score
(10  votes)
User Reviews 0
Genre: Adventure
Developer: Crytek
Publisher: Sony Computer Entertainment
Διάθεση: Sony Hellas (210-6782000)
Players: 1
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 2016-11-09
Χρήστες που το θέλουν (VIEW ALL)
thumb thumb thumb
Χρήστες που το έχουν
Κανένας
Χρήστες που το είχαν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL)
thumb
RELATED GAMES
No Games found.
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (10.0)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (9.5)
8.
User levels   (10.0)
9.
User levels   (10.0)
10.
User levels   (10.0)