• Reviews
  • WRC 6: FIA World Rally Championship

WRC 6: FIA World Rally Championship

Hot
Απέχει ακόμη από το podium.

Απέχει ακόμη από το podium.

Απέχει ακόμη από το podium.

To WRC 6 αποτελεί το τρίτο κατά σειρά rally Racing που κυκλοφορεί αυτή τη χρονιά στις κονσόλες, μετά τα Sebastien Loeb Rally EVO και Dirt Rally, αλλά το μόνο που έρχεται με το επίσημο license της FIA (Federation Internationale de l' Automobile). Ο προκάτοχός του μας είχε αφήσει ανάμικτες εντυπώσεις, εντούτοις οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι αποτέλεσε την καλύτερη δημιουργία της Kylotonn. Η τελευταία μάλιστα αντικατέστησε ουσιαστικά στο τιμόνι του developer την Milestone, μια ιδιαίτερα έμπειρη εταιρεία στον χώρο των Racing, η οποία αποφάσισε να τραβήξει τον δρόμο της και να μας παρουσιάσει το Sebastien Loeb Rally EVO, μια κυκλοφορία αφιερωμένη στην καριέρα του μεγάλου Γάλλου πρωταθλητή του WRC.

Επιχειρώντας μια σύγκριση μεταξύ του WRC 5, του Sebastien Loeb Rally EVO και του Dirt Rally, θα λέγαμε ότι η δημιουργία της Codemasters, κατέχει τα πρωτεία στον χώρο. Κατά την καθαρά υποκειμενική μας άποψη πάντως βρήκαμε το WRC 5 πολύ πιο διασκεδαστικό, καθώς ήταν το μόνο από τα τρία προαναφερθέντα games που κατάφερε να κρατήσει ζωντανό το ενδιαφέρον μας μέχρι το τέλος. Κι αυτό γιατί ο υψηλότατος βαθμός δυσκολίας του Dirt Rally, σε συνδυασμό με την απουσία επεξηγηματικών tutorials λειτούργησε εν τέλει αποθαρρυντικά. Κατόπιν αυτού, περιμέναμε με μεγάλη αγωνία το νέο πόνημα της Kylotonn, ελπίζοντας ότι αυτή την φορά η γαλλική εταιρεία θα έδινε μεγαλύτερο βάρος στον οπτικοακουστικό τομέα, εκεί ακριβώς δηλαδή όπου χώλαινε το WRC 5.


Ο δρόμος προς την δόξα
Όσον αφορά τα διαθέσιμα modes, τα πράγματα δεν έχουν αλλάξει και πολύ σε σχέση με πέρσι. Πέρα λοιπόν από το Career mode, η single-player εμπειρία πλαισιώνεται από τα Quick Rally και Quick stage modes. H βασικά διαφορά είναι ότι εδώ έχουν προστεθεί αρκετές SSS πίστες (Super Special Stage) και περισσότερες ομάδες σε όλες της κατηγορίες του πρωταθλήματος (WRC, WRC 2 και Junior WRC). Να σημειώσουμε εδώ ότι στο WRC 2 συναντάμε και τον Έλληνα οδηγό Λάμπρο Αθανασούλα με το Skoda Fabia R5.

Το πρώτο βήμα στο Career είναι να δημιουργήσετε τον οδηγό της αρεσκείας σας και να υπογράψετε συμβόλαιο με κάποια από τις διαθέσιμες ομάδες. Καλό θα είναι να δώσετε βάση στο mentality της ομάδας που θα επιλέξετε, καθώς κάποιες θέτουν ως πρώτο στόχο τη νίκη με κάθε κόστος, ενώ κάποιες άλλες δίνουν μεγαλύτερη βάση στο condition του αμαξιού σας. Στην περίπτωση βέβαια που παίζετε με cosmetic damage, όλα αυτά έχουν μικρή σημασία γιατί πολύ απλά ούτε το αμάξι σας φθείρεται, αλλά ούτε και τα διάφορα εξαρτήματά του. Αντίθετα αν επιλέξετε να οδηγήσετε με ενεργοποιημένο το simulation damage, θα χρειαστεί να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί για να μην κάνετε σμπαράλια το αμάξι σας.


Πιο simulation από τον προκάτοχό του
Παίζοντας το WRC 6 μας δημιουργήθηκε η εντύπωση ότι η Kylotonn “ζήλεψε” την επιτυχία του Dirt Rally και αποφάσισε να ακολουθήσει το... simulation μονοπάτι που χάραξε η Codemasters. H επιλογή αυτή είναι θα λέγαμε δίκοπο μαχαίρι, καθώς από την μια πλευρά το WRC 6 φαντάζει πλέον ως μια αξιόλογη εναλλακτική πρόταση για όσους λάτρεψαν το Dirt Rally, από την άλλη όμως θα ξενίσει όσους ασχολήθηκαν εκτενώς με το WRC 5, όπως για παράδειγμα συνέβη στην δική μας περίπτωση.

Η... κακή μέρα στην προκειμένη περίπτωση φάνηκε από το πρωί, καθώς τα άκρως επεξηγηματικά tutorials του WRC 5 λάμπουν δια της απουσίας τους. Αντ' αυτού έχουμε ένα driving lesson (κατ' ευφημισμό μόνο η ονομασία του), το οποίο λειτουργεί περισσότερο ως ένα οδηγικό τεστ. Ανάλογα με τον χρόνο που θα κάνετε και την ζημιά που θα προκαλέσετε στο όχημα σας, το WRC 6 σας προτείνει κάποια settings που σχετίζονται με τον συνολικό βαθμό δυσκολίας. Να σημειώσουμε εδώ ότι ο συνολικός βαθμός πρόκλησης εξαρτάται από δύο παράγοντες, την Α.Ι των αντίπαλων οδηγών και τα λεγόμενα driving assists.


Αδυσώπητα δύσκολο
Κάθε Racing βέβαια που σέβεται τον εαυτό του, οφείλει να δίνει την δυνατότητα στον παίκτη να προσαρμόσει την όλη οδηγική εμπειρία ανάλογα με τις ανάγκες και τις προτιμήσεις του. Η αλήθεια είναι ότι σε αυτό το κομμάτι ούτε το WRC 5, αλλά ούτε και ο διάδοχός του καταφέρνουν να διακριθούν. Στην προκειμένη περίπτωση το WRC 6 ρίχνει όλο το βάρος στους hardcore παίκτες, καθώς μπορεί κάλλιστα να χαρακτηριστεί ως Racing Simulator αν επιλέξετε να παίξετε στο simulation mode. To damage model είναι άκρως ρεαλιστικό με τις όποιες ζημιές που δέχεται το όχημα σας να επηρεάζουν άμεσα τα controls, ενώ απαιτείται αρκετός κόπος για να κρατήσετε το αμάξι σας στα όρια της πίστας χωρίς το traction control και παράλληλα θα πρέπει να παίξετε με manual κιβώτιο ταχυτήτων.

Τα παράλογα time penalties αμαυρώνουν ανεπανόρθωτα την φιλότιμη προσπάθεια της Kylotonn.


Επιπροσθέτως, έχει αφαιρεθεί η δυνατότητα για rewind και έχουν προστεθεί κάποια ιδιαιτέρως αυστηρά time penalties. Τα δύο αυτά στοιχεία δρουν αποθαρρυντικά, όχι μόνο για ένα αρχάριο, αλλά και για έναν μέσο παίκτη στα Racing. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά οι χρόνοι που κάνουν οι αντίπαλοι οδηγοί είναι σε κάποιες περιπτώσεις εξωπραγματικοί ακόμη και στο Easy επίπεδο δυσκολίας, όπως για παράδειγμα στο rally της Γερμανίας και της Κορσικής. Θεωρούμε αδιανόητο το γεγονός ότι ενώ είχαμε πάρει όλα τα Achievements στο WRC 5, ολοκληρώνοντας όλους τους αγώνες τόσο στο Career, όσο και στο Quick Stage και καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση, εδώ χρειάστηκε να φτύσουμε αίμα για να βγούμε πρώτοι στο Easy. Για τα υψηλότερα επίπεδα δυσκολίας δεν το συζητάμε καν.


Και πως να βγεις πρώτος όταν υπάρχουν αυτά τα παράλογα penalties που συναντάμε εδώ; Βγαίνεις off-track; 4 δευτερόλεπτα penalty. Πέφτεις από γκρεμό; 8 δευτερόλεπτα penalty και άλλα τόσο για το manual respawn του αμαξιού. Χτυπάς έναν θεατή; 14 δευτερόλεπτα penalty. Ειδικά το τελευταίο penalty είναι ότι πιο εκνευριστικό υπάρχει. Σε κανέναν αγώνα WRC δεν έχουμε δει θεατή να κάθεται δίπλα ακριβώς στο apex ή στην είσοδο μιας στροφής. Φυσικά η A.I δεν υποπίπτει ποτέ σε τέτοια λάθη ή τουλάχιστον έτσι υποθέτουμε από τους χρόνους της, αφού δεν υπάρχει ούτε η στοιχειώδη δυνατότητα να δείτε τα ghosts των αντιπάλων σας ή κάποια ενημέρωση για τον χρόνο τους στα checkpoints κάθε πίστας. Ας υπήρχαν έστω και περιορισμένα rewinds για να μπορούν να διορθωθούν κάποια λάθη, όχι όμως. Πάτησες θεατή; Παίξε ξανά από την αρχή όλη την πίστα (7-8 λεπτά). Ούτε καν rewind από το προηγούμενο checkpoint, όπως είχαμε δει στο WRC 5.

Το κερασάκι στην τούρτα είναι τα pacenotes του συνοδηγού σας, τα οποία δεν σας δίνουν ποτέ μια ολοκληρωμένη εικόνα για το τι πρόκειται να συναντήσετε σε κάθε διαδρομή. Για παράδειγμα ο συνοδηγός σας λέει “turn left”, αλλά... ξεχνά να σας αναφέρει ότι πριν την στροφή έχει γκρεμό. Η κατάσταση δυσχεραίνει όταν οδηγείτε τη νύχτα και ακόμη περισσότερο όταν υπάρχει ομίχλη, αφού θα πρέπει να βασιστείτε αποκλειστικά στα pacenotes του συνοδηγού σας, με δεδομένο ότι έχετε μηδαμινό οπτικό πεδίο. Συνοψίζοντας, το WRC 6 απαιτεί από εσάς για να βγείτε πρώτοι να οδηγείτε σαν το Sebastien Loeb, χωρίς να έχετε στην διάθεσή σας rewinds ή επαρκή pacenotes και παράλληλα σας τιμωρεί αυστηρά για το παραμικρό λάθος σας. Μάλιστα όλα αυτά ισχύουν ακόμη στο Easy επίπεδο δυσκολίας. Αν υπήρχαν σωστά tutorials και τα ghosts των αντιπάλων οδηγών για να δείτε τι ακριβώς κάνετε λάθος, ενδεχομένως και να μπορούσαμε να συγχωρήσουμε την Kylotonn για αυτή την άκρως σκληροπυρηνική προσέγγιση που επιχειρεί στο WRC 6.


Εάν βέβαια ψάχνετε για μια hardcore εμπειρία rally οδήγησης, η νέα δουλειά της γαλλικής εταιρείας δεν θα σας απογοητεύσει και θα σας κρατήσει συντροφιά για 20-25 περίπου ώρες. Δυστυχώς τα υπόλοιπα modes, το Quick Rally και το Quick Stage δηλαδή, δεν παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον, εντούτοις αποτελούν μια καλή ευκαιρία για να μάθετε τις “παγίδες” που κρύβει η κάθε διαδρομή ή για να εξοικειωθείτε στην οδήγηση σε διαφορετικούς τύπους οδοστρώματος (άσφαλτο, πάγο, χιόνι, χαλίκι, λάσπη και άμμο). Στο Quick Rally μπορείτε να πειραματιστείτε επίσης και με το customization του οχήματος, αλλάζοντας τις ρυθμίσεις των ταχυτήτων και των αναρτήσεων σας, τα ελαστικά σας κ.ο.κ. Φυσικά ανάλογη δυνατότητα υπάρχει στα πρωταθλήματα WRC 2 και WRC του Career mode.

Με το βλέμμα στα eSports
Σε ότι έχει να κάνει με το multiplayer τα πράγματα είναι σαφώς πιο βελτιωμένα σε σχέση με το προηγούμενο κεφάλαιο της σειράς. Τις πρώτες ημέρες κυκλοφορίας του WRC 6 παρατηρήσαμε κάποια προβλήματα στο matchmaking, τα οποία πλέον έχουν λυθεί. Ακόμη και σε αυτό το διάστημα πάντως είχαμε την δυνατότητα να δημιουργήσουμε ένα lobby και να παίξουμε 15-20 αγώνες σε διάφορες πίστες. Οι servers δεν σφύζουν σε καμία περίπτωση από ζωή και ως εκ τούτου το ενδεχόμενο να παίξετε σε full lobby είναι μηδαμινές, εντούτοις είχαμε αρκετά sessions απέναντι σε 4-5 παίκτες.


Τους προσεχείς μήνες αναμένεται να ξεκινήσει και το παγκόσμιο πρωτάθλημα του WRC 6, το οποίο θα διεξαχθεί παράλληλα με τους πραγματικούς αγώνες. Μέχρι τότε μπορείτε να συμμετάσχετε σε διάφορα εβδομαδιαία challenges και να συγκρίνετε τις επιδόσεις σας με αυτές των άλλων παικτών στα σχετικά leaderboards.

Σημαντική βελτίωση
Αν λάβουμε υπόψη μας ότι το WRC 5 είχε κυκλοφορήσει σε αμφότερα τα PS3 και Xbox 360, αλλά και στο PS Vita είναι δεδομένο ότι αυτή την φορά μιλάμε για το πρώτο πραγματικά next-gen κεφάλαιο της σειράς. Με αυτό το σκεπτικό περιμέναμε ότι οι developers θα είχαν περισσότερο χρόνο στην διάθεσή τους και ως εκ τούτου θα έριχναν μεγαλύτερο βάρος στο τεχνικό κομμάτι με στόχο να αναδείξουν το hardware του PS4 και του Xbox One. Πράγματι έτσι έχουν τα πράγματα, καθώς αν εξαιρέσουμε τα textures της βλάστησης και κάποιες πτώσεις του frame rate, το WRC 6 παρουσιάζει μια πολύ καλύτερη εικόνα σε σχέση με τον προκάτοχό του.


Όσον αφορά το level design, οι developers σχεδίασαν από το μηδέν το 90% περίπου των ειδικών διαδρομών. Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι στο WRC 5 οι developers είχαν χρησιμοποιήσει assets της Milestone σε αυτό το κομμάτι. Οι Super Special Stages αποτελούν πιστά αντίγραφα των πραγματικών διαδρομών. H Kylotonn έλαβε επίσης υπόψη της τα σχόλια των παικτών βελτιώνοντας τα physics και το damage model. Σημαντική βοήθεια παρείχε και ο επαγγελματίας οδηγός Sebastian Chardonnet, o οποίος παρείχε πολύτιμο feedback, όσον αφορά την οδηγική συμπεριφορά κάθε οχήματος ανάλογα με τον τύπο οδοστρώματος. Στον ηχητικό τομέα αντίθετα επικρατεί η ίδια αποκαρδιωτική κατάσταση που είχαμε συναντήσει και στο WRC 5. Τα ηχητικά εφέ χρειάζονται ακόμη πολύ δουλειά και ιδίως αυτά που σχετίζονται με τις εξατμίσεις των αυτοκινήτων. Ελπίζουμε στο επόμενο WRC να δοθεί περισσότερη προσοχή σε αυτό το κομμάτι, καθώς και στα pacenotes των συνοδηγών.

Θέλει να γίνει Dirt Rally, αλλά δεν μπορεί
Η κυκλοφορία του WRC 6 επιβεβαιώνει ότι η Kylotonn βρίσκεται σε καλό δρόμο στην προσπάθειά της να κοιτάξει στα μάτια το μεγαθήριο που ακούει στο όνομα Dirt Rally. Ακόμη βέβαια χρειάζεται δουλειά στο τεχνικό κομμάτι, εντούτοις η γαλλική εταιρεία δείχνει ότι έχει το μεράκι και την θέληση να προσφέρει το κάτι παραπάνω. Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε και το στοίχημα της simulation προσέγγισης, το οποίο δεν ξέρουμε σε ποιο βαθμό θα επηρεάσει την απόφαση σας να επενδύσετε στο WRC 6. Η διαφορά σε ότι έχει να κάνει με τον επίπεδο δυσκολίας είναι απλά χαοτική σε σύγκριση με το WRC 5, οπότε θα λέγαμε ότι απευθύνεται καθαρά στους σκληροπυρηνικούς παίκτες του συγκεκριμένου genre.

Θετικά:
- Ρεαλιστικό damage model
- Εξαιρετικά physics
- Ικανοποιητική διάρκεια
- Συμπαθητική online εμπειρία
- Έμφαση στο simulation
- Σημαντικές βελτιώσεις στο οπτικό κομμάτι
- Αρκετές νέες πίστες

Αρνητικά:
- Απαγορευτικός βαθμός πρόκλησης για τον μέσο παίκτη
- Τα παράλογα penalties και η απουσία των rewinds
- Ασταθές frame rate
- Μετριότατα ηχητικά εφέ και τελείως άστοχα pacenotes
- Λίγα διαθέσιμα modes

Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 6
Gameplay: 7
Αντοχή: 7
Γενικά: 7

Παραμένει στην σκιά του Dirt Rally.

Παντελής Δασκαλέλος 

NEWS   VIEW ALL

WRC 6

[Αρχική δημοσίευση: 26/5/16] Η Bigben Interactive υποσχέθηκε περισσότερα… γκάζια στο WRC 6, το οποίο αναμένεται να κυκλοφορήσει τον φθινόπωρο. Το νέο μέλος της γνωστής Racing σειράς αναπτύσσετ...
Posted (05 Sep 2016)

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 +1 geololj (Level28) 26/10/2016 17:40
Χαίρομαι που η Kylotonn παίρνει ρίσκα και προσπαθεί να εξελίξει την σειρά. Τα WRC φαίνονται σιγά σιγά να βρίσκουν την ταυτότητά τους, αν η Kylotonn καταφέρει να βελτιώσει τα θεματάκια που παρουσιάζει το WRC 6 και βρει την κατάλληλη ισορροπία ανάμεσα στο simulation και το πιο προσιτό χειρισμό, θα προσφέρει έναν άξιο ανταγωνιστή για το Dirt Rally.
#2 chris77 (Level1) 21/08/2017 17:16
Γεια σας παιδιά. Πως γίνεται να αρχίσουμε πρωτάθλημα με έναν φίλο μου όλες τις χώρες ;;
Score  7
7.56 User Score
(9  votes)
User Reviews 0
Genre: Racing
Developer: Kylotonn
Publisher: BigBen Interactive
Διάθεση: IGE (210-8092500)
Players: 1-8
Requirements: 4GB RAM, Επεξεργαστής Intel® Core i3 / AMD Phenom™ II X2, Κάρτα γραφικών NVIDIA® GeForce® GTX 650 / AMD Radeon™ HD 7750, Χώρος στον σκληρό δίσκο 20GB, Λειτουργικό σύστημα Windows 7
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 2016-10-07
Χρήστες που το θέλουν (VIEW ALL)
thumb thumb thumb
Χρήστες που το έχουν (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το είχαν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα
Κανένας
RELATED GAMES
thumb
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (7.5)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (10.0)
6.
User levels   (9.5)
9.
User levels   (10.0)
10.
User levels   (10.0)