- Reviews
- Armello
Armello
Hot
Ποιος θα είναι ο επόμενος βασιλιάς του κόσμου;
Ποιος θα είναι ο επόμενος βασιλιάς του κόσμου;
Υπάρχουν μερικά genres που είναι φτιαγμένα για να παίζονται με παρέα, όπως τα party games, τα MMORPG κ.α. Τα digital board games, αποτελούν μια ξεχωριστή κατηγορία την οποία δεν συναντάμε συχνά. Είναι αρκετά σπάνιο να κυκλοφορούν games σαν το Armello, γιατί δεν είναι τόσο “διάσημα” σε σύγκριση με άλλους τίτλους. Επομένως, είναι αρκετά μεγάλο ρίσκο για μία indie εταιρεία να αναλαμβάνει το development ενός τίτλου που δεν ταιριάζει στα trends της εποχής.
Η League of Geeks βρίσκεται πίσω από την δημιουργία του Armello. Η επίδοξη εταιρεία από την Αυστραλία, ανακοίνωσε το project της πριν από πέντε χρόνια και κατάφερε να το στηρίξει χάρις σε κυβερνητικά προγράμματα επιδότησης και ένα επιτυχημένο Kickstarter όπου κατάφερε να μαζέψει περίπου 200.000 δολάρια. Το Armello υπήρχε στην επικαιρότητα ανά καιρούς καθώς έκανε την εμφάνισή του σε εκθέσεις όπως η GDC και η PAX Australia, αλλά ποτέ δεν κατάφερε να μαζέψει την δημοσιότητα που θα ήθελαν ενδεχομένως οι developers. Παίζοντάς το, είχαμε ανάμεικτα συναισθήματα καθώς ενώ το Armello απευθύνεται σε παρέες, η έλλειψη split-screen ή γενικότερα local co-op δεν βοηθάει τα πράγματα στην περίπτωσή του.

Thy kingdom gone
Tα πράγματα στον κόσμο του Armello δεν πηγαίνουν καθόλου καλά. Ο βασιλιάς έχει μολυνθεί από το Rot, μία ασθένεια που τον αποδυναμώνει μέρα με την μέρα, τον έχει κάνει να χάσει τα λογικά και την συμπόνιά του και είναι σίγουρο πως θα τον σκοτώσει. Επομένως οι τέσσερις φυλές του βασιλείου, θα προσπαθήσουν να πολεμήσουν για να αναδειχθεί ένας νέος βασιλιάς ή βασίλισσα.
Το σενάριο θα λέγαμε πως είναι ιδιαίτερα απλό στην κατανόηση, σχεδόν βασικό, αλλά προσδίδει μία σκοτεινή πλευρά που δεν ταιριάζει πολύ με το όλο κλίμα που προσπαθεί να περάσει το art direction. Ενώ έχουμε έντονα χρώματα, καρτουνίστικα γραφικά, ήρωες ζωάκια με μαλακή εμφάνιση, όσο και αν το παίζουν σκληροί, ο εσωτερικός τους κόσμος είναι κάθε άλλο από γλυκός. Η συγκεκριμένη παρατήρηση δεν αποσκοπεί κάπου, απλά δεν παύει να μας κάνει εντύπωση αυτή η διαφορά στο είναι και το φαίνεσθαι.
Τέσσερις ζωές
Ξεκινώντας το Armello, θα παίξετε τον πρόλογο προκειμένου να μάθετε τα βασικά, ο οποίος αποτελεί ταυτόχρονα και campaign. Ο πρόλογος αποτελείται από τέσσερα κομμάτια, το καθένα με έναν διαφορετικό ήρωα για πρωταγωνιστή. Στην αρχή ξεκινάτε με τον Thane, The Winter Wolf, έναν πολεμιστή λύκο ο οποίος έχει συγκεκριμένες δυνατότητες όπως περισσότερη αντοχή στην μάχη. Έπειτα αναλαμβάνουμε τον ρόλο της Amber, The Far Seeker, μία κουνελίτσα που διαλέγει πιο διπλωματικούς τρόπους για να λύνει τις υποθέσεις της.
Ολοκληρώνοντας τον πρόλογο, υποτίθεται ότι θα πρέπει να έχουμε μάθει τα βασικά συστατικά του Armello. Ο κάθε χαρακτήρας έχει τα δικά του προτερήματα, υστερεί σε συγκεκριμένους τομείς και θα κάνει πολλά λάθη μέχρι να μάθει να παίζει σωστά. Θα λέγαμε βέβαια πως αν και υπάρχουν tutorials και επεξηγήσεις για κάθε νέο βήμα, το Armello μας βάζει στα βαθιά καθώς το User Interface είναι μπουκωμένο με icons. Με λίγα λόγια, αν και θα παίξουμε με τέσσερις ξεχωριστούς χαρακήρες, κάθε φορά τα πράγματα είναι διαφορετικά, οπότε νιώθουμε ότι κάνουμε εκμάθηση και όχι επανάληψη έτσι ώστε να τα εμπεδώσουμε.

Περίμενε την σειρά σου!
Το Armello είναι ένα digital board game. Με άλλα λόγια, πρόκειται για ένα επιτραπέζιο παιχνίδι σε ψηφιακή μορφή, με ότι καλό ή κακό μπορεί να σημαίνει αυτό. Όταν παίζουμε κάποιο επιτραπέζιο, συνήθως έχουμε έναν ή παραπάνω αντιπάλους, ο καθένας έχει την σειρά του, υπάρχουν κανόνες, διάφορες κάρτες που επιβραβεύουν ή και τιμωρούν κ.α. Εδώ δεν θα στερηθούμε τίποτα από όλα αυτά, αλλά θα προσθέσουμε και την ύπαρξη αγώνα.
Οι άλλοι παίκτες του επιτραπέζιου αντικαθίστανται από την Α.Ι. εάν παίζουμε offline ή online αντιπάλους. Δεν υπάρχει η δυνατότητα για local co-op, κάτι που συγκαταλέγεται με σιγουριά στα αρνητικά του καθώς το Armello χάνει με αυτόν τον τρόπο, τον παρεΐστικο χαρακτήρα του. Από πότε παίζει κανείς επιτραπέζιο παιχνίδι μόνος του; Εφόσον το Armello βρίσκεται σε αυτήν την κατηγορία, γιατί πρέπει να αποτελεί εξαίρεση; Να πούμε την αλήθεια, ένα split-screen θα δυσκόλευε την κατάσταση καθώς θα έβλεπε ο ένας παίκτης που βρίσκεται ο άλλος με αποτέλεσμα μερικοί αγώνες να μην είναι δίκαιοι. Λύνεται φυσικά και αυτό το πρόβλημα με τον κατάλληλο σχεδιασμό που από ότι φαίνεται οι developers δεν διέθεσαν χρόνο να κάνουν.

Ο κάθε ήρωας έχει δυνατότητα να εκτελέσει τρεις κινήσεις σε κάθε γύρο, που αντιστοιχούν σε τρία πολύγωνα, πριν δώσει την σκυτάλη στον επόμενο. Οι τρεις αυτές κινήσεις εξαρτώνται από το terrain αλλά και την στρατηγική σας επιλογή. Αν για παράδειγμα θέλουμε να περάσουμε σε τρία ίσια πολύγωνα, οι κινήσεις θα είναι τρεις ενώ αν περάσουμε ένα ίσιο και το δεύτερο πολύγωνο είναι βουνό, τότε οι δυο κινήσεις πιάνονται ως τρεις. Υπάρχουν και άλλες ενδιαφέρουσες εκδοχές, όπως τα πολύγωνα που αφαιρούν από μία ζωή, άλλα που μας επιτρέπουν να κρυβόμαστε και κάποια που δεν ξέρουμε τι μας περιμένει.
Οι βόμβες και οι ασπίδες, αποτελούν τους καλύτερους συμμάχους σας για την κυριαρχία στην μάχη.
Κάρτες vs Σπαθιά
Στόχος του Armello είναι να κερδίσετε την θέση του βασιλιά και αυτό γίνεται μόνο μέσω της μάχης! Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να κερδίσετε τον κάθε αγώνα. Ο πιο εύκολος τρόπος για παράδειγμα είναι μαζεύοντας το μεγαλύτερο prestige ανάμεσα στους συμπαίκτες σας και να περιμένετε να περάσει αρκετός καιρός έτσι ώστε να πεθάνει ο βασιλιάς. Έτσι, το μόνο δύσκολο κομμάτι είναι στο να κρύβεστε και να αποφεύγετε άλλους επιθετικούς παίκτες όσο το δυνατόν περισσότερο μπορείτε. Εάν είστε πιο πολεμοχαρείς, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλα τα υπόλοιπα όπλα που σας δίνει το Armello. Οι κάρτες αποτελούν έναν ελαστικό τρόπο εδραίωσης της κυριαρχίας σας καθώς σας επιτρέπουν να τις παίζετε ακόμα και κατά την διάρκεια γύρου που δεν είναι δικός σας, να τις εκτελείτε πάνω σας ή σε αντίπαλο και να παγιδεύετε τους εχθρούς.
Η μάχη 1vs1 είναι αναπόφευκτη καθώς ο χάρτης είναι τόσο μικρός που αναγκαστηκά θα έρθετε πρόσωπο με πρόσωπο με την απειλή. Για να πολεμήσετε, αρκεί να ρίξετε την ζαριά σας. Πολλά ζάρια θα σκορπιστούν στο πεδίο της μάχης, τόσο από την πλευρά σας όσο και από του αντιπάλου. Εκεί θα δείτε πόσα επιθετικά και πόσα αμυντικά πιόνια έχετε και προφανώς εκείνος με την λιγότερη άμυνα και επίθεση, χάνει. Σε περίπτωση που κάποιος χαρακτήρας πεθάνει, κάνει respawn και ξεκινάει από την αρχή, κάτι που τον φέρνει σε δύσκολη θέση, ειδικά όταν οι αντίπαλοί του θα έχουν ήδη πάρει αρκετό prestige και όπλα/κάρτες.
Οι αγώνες γενικότερα χαρακτηρίζονται εύκολοι εφόσον παίζετε με την A.I. Όπως ήδη γνωρίζουμε, σε strategy games, πόσο μάλλον turn based, μπορείτε να έχετε το πάνω χέρι και η CPU να προβεί σε διάφορα λάθη. Ένα από αυτά, είναι ότι οι NPCs παλεύουν συνέχεια μεταξύ τους, με αποτέλεσμα πάντα κάποιος να πεθαίνει και να προηγείστε εσείς στο prestige. Οι online αγώνες από την άλλη, είναι ο μόνος τρόπος να παίξετε με φίλους και να πάει η εμπειρία σε άλλο επίπεδο, πιο ανταγωνιστικό. Παρά τις προσπάθειές μας, στο PS4 δεν βρήκαμε κανέναν αγώνα στο Armello, οπότε δεν μπορούμε να κρίνουμε την εμπειρία του Multiplayer παρά μόνο να στεναχωρηθούμε που δεν υπάρχει τόσο μεγάλο player base.
Άνοιξε το επιτραπέζιο
Tο Armello έχει μια καρτουνίστικη αισθητική και αυτό μας αρέσει καθώς ταιριάζει τόσο με το Lore, όσο και με τους χαρακτήρες. Τα χρώματα είναι κορεσμένα, με έντονη αντίθεση, φωτεινά και σκούρα όπου χρειάζεται. Οι χαρακτήρες, αν και απλοί, είναι ωραία σχεδιασμένοι με λεπτομέρεια και ξεχωρίζουν. Το περιβάλλον αποτελείται από το κάστρο όπου μέσα βρίσκεται ο βασιλιάς και τα περίχωρα. Παρατηρούμε μικρή, έως ελάχιστη, ποικιλία στον γύρω κόσμο με λιγοστή βλάστηση, μερικές φορές βουνίσιο περιβάλλον, άλλες δασικό και κάποιες ξερό.
Αυτό που θα λέγαμε πως τραβάει την προσοχή αρκετά, είναι το σύστημα ημέρας-νύχτας το οποίο αλλάζει τους όρους του παιχνιδιού κάθε φορά. Όταν συμπληρωθεί μία ολόκληρη ημέρα, ο βασιλιάς δίνει από μία κατάρα στους παίκτες, debuff, το οποίο εκδηλώνεται με κάποιο οπτικό εφέ. Τέλος, το voice acting είναι υψηλού επιπέδου, με τους ηθοποιούς να εκτελούν τους ρόλους τους σωστά και πειστικά. Όσο για το soundtrack, δεν παρατηρήσαμε κάτι που να ξεχώριζε πέρα από τους περιβαλλοντολογικούς ήχους.

Game of Thrones
Το Armello είναι ιδιαίτερος τίτλος από ένα ακόμα πιο περίεργο genre. Turn based, digital board game με στοιχεία strategy και έλλειψη local co-op. Δεν ξέρω πως θα το περιγράφατε εσείς αλλά εμείς το κρίνουμε ως αρκετά τολμηρό. Η League of Geeks εκμεταλλεύτηκε σωστά την υποστήριξη, τόσο από το Kickstarter, όσο και από το συνολικό funding για να παρουσιάσει έναν τίτλο ολοκληρωμένο χωρίς προβλήματα, bugs, glitches κτλ. Από την άλλη, υπάρχουν ορισμένα κομμάτια του Armello που δεν μοιάζουν να τα προσέξαν τόσο.
Το σενάριο είναι συνηθισμένο και πλέον βαρετό. Η A.I. δεν αποτελεί πραγματική πρόκληση για κανέναν gamer που θα ασχοληθεί αρκετή ώρα καθώς εύκολα την ξεγελάτε έπειτα από ένα σημείο και μετά. Το multiplayer κομμάτι δουλεύει μόνο online και όχι στην ίδια κονσόλα, κάτι που πρακτικά θα ήταν δύσκολο αλλά όχι αδύνατον. Στο PS4, δεν συναντήσαμε κόσμο για να παίξουμε online και δεν θα λέγαμε με σιγουριά πως αξίζει να αφιερώσετε τα 20 ευρώ που κοστίζει. Παρά τα όποια θέματα, εάν σας αρέσει ο δρόμος για την κατάκτηση του θρόνου, το Armello είναι το κατάλληλο παιχνίδι για εσάς καθώς με τους άπειρους αγώνες που μπορείτε να παίξετε, το replayability αυξάνεται κατακόρυφα.
Θετικά:
- Καλοσχεδιασμένοι χαρακτήρες
- Μεγάλο replayability
Αρνητικά:
- Έλλειψη local co-op
- Μέτριος ηχητικός τομέας
- Εύκολη Α.Ι
- Συνηθισμένο σενάριο
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 7
Gameplay: 7
Αντοχή: 8
Γενικά: 7.2
Ένα digital board game που σας προσκαλεί στον μαγικό του κόσμο για αρκετές ώρες.
Χριστιάνα Θάνου
Comments