- Reviews
- Mordheim: City of the Damned
Mordheim: City of the Damned
Hot
Ο αγαπημένος κόσμος του Warhammer από διαφορετική σκοπιά!
Ο αγαπημένος κόσμος του Warhammer από διαφορετική σκοπιά!
Η βρετανική εταιρεία Games Workshop κατά πάσα πιθανότητα θα είχε περιοριστεί στον ρόλο του ευρωπαίου εισαγωγέα επιτραπέζιων παιχνιδιών και RPGs από την αμερικανική αγορά αν κάποιοι φωστήρες υπάλληλοι δεν είχαν συλλάβει την ιδέα του Warhammer, οκτώ χρόνια μετά την ίδρυση της. Το 1983 ένας φανταστικός κόσμος επηρεασμένος από τον Elric του Michael Moorcock, την Μέση Γή του Tolkien και την Μυθολογία Κθούλου γέμισε με πολεμοχαρείς φυλές και προσκάλεσε παίκτες από κάθε γωνιά του πλανήτη να εμπλακούν σε ανελέητες μάχες διοικώντας μεραρχίες από πανέμορφες μινιατούρες. Η επιτυχία του εγχειρήματος ήταν τόσο μεγάλη ώστε μερικά χρόνια αργότερα προέκυψε το Warhammer 40.000, η φουτουριστική διάσταση του ρημαγμένου από τους συνεχείς πολέμους σκηνικού του.
Η εισαγωγή του Warhammer στην videogame κουλτούρα ήταν αναμενόμενη εξαιτίας της θεαματικής του φύσης έτσι από το 1991 και μετά η αγορά γέμισε σταδιακά με licensed τίτλους των προϊόντων της Games Workshop. Τις απλούστερες μορφές των επιτραπέζιων “διαμαντιών” της, Hero Quest και Space Crusade, ακολούθησαν πληθώρα από strategy games με την στάμπα Warhammer. Ανάμεσα τους ξεχώρισαν τα αριστουργήματα της σειράς Warhammer 40.000: Dawn of War ενώ οι προσδοκίες για το Total War: Warhammer που το περιμένουμε εντός του έτους είναι κολοσσιαίες. Με την ακόρεστη δίψα του κοινού για επικές μάχες στο Warhammer σύμπαν ήταν αναμενόμενο να δούμε κάποια στιγμή στις οθόνες μας και το παραμελημένο “αδερφάκι» της σειράς που είναι γνωστό ως Mordheim.

Η γέννηση του χρονολογείται το 1999 ενώ πέντε χρόνια αργότερα η Games Workshop αποφάσισε να σταματήσει την υποστήριξη του, αφήνοντας το πεπρωμένο του στα χέρια των οπαδών. Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα Warhammer games, το Mordheim περιορίζει τις συγκρούσεις σε επίπεδο διενέξεων που διεξάγονται μέχρι θανάτου μεταξύ ολιγομελών ομάδων έμπειρων πολεμιστών στην ομώνυμη πόλη. Δεν είναι τυχαία η ονομασία της σκοτεινής πολιτείας αφού αποτελεί το συνταίριασμα δύο λέξεων από την σουηδική και την ισλανδική γλώσσα που σημαίνουν κυριολεκτικά “Ο Κόσμος του Φόνου”. Το χρονικό πλαίσιο του Mordheim είναι τοποθετημένο μισή χιλιετία πριν από τα γεγονότα που εξιστορούνται στο Warhammer. Ένας μετεωρίτης πέφτει από το πουθενά στην άλλοτε ακμάζουσα περιοχή εξοντώνοντας τους κατοίκους και συνθλίβοντας τα κτίσματα της.
Στα αμέτρητα κομμάτια του μετεωρίτη που γέμισαν την περιοχή συγκαταλέγεται και ένα παράξενο πέτρωμα εν ονόματι wyrdstone. Το wyrdstone λειτουργεί σαν μεταλλαξιογόνο, έχει δηλαδή την ικανότητα να προκαλεί μετάλλαξη σε όσους έρχονται σε επαφή μαζί του ενώ παράλληλα έχει τρομακτικές αλχημιστικές ιδιότητες. Την στερεοποιημένη αυτή μορφή σκοτεινής μαγείας εποφθαλμιούν όλες οι φυλές του Warhammer έτσι μια στρατιά από μισθοφορικές ομάδες συρρέει στην περιοχή και εσείς θα επιλέξετε ποια από αυτές θα οδηγήσετε στον επικείμενο αγώνα.

Σόδομα και Γόμορρα έχουμε γίνει!
Η φαντασία σας θα αρχίσει να καλπάζει σαν ατίθασο άλογο παρακολουθώντας την εντυπωσιακή εισαγωγή από διεστραμμένα σκίτσα που εξιστορούν την εμφύλια διαμάχη η οποία μαστίζει την Αυτοκρατορία, το ισχυρότερο έθνος των ανθρώπων. Το Mordheim απεικονίζεται αρχικά σαν όαση συγκρινόμενο με τις σφαγές που συμβαίνουν τριγύρω αλλά δεν αργεί να μεταβληθεί σε τόπο παρόμοιο με τα βιβλικά Σόδομα και Γόμορρα διότι οι κάτοικοι του, θολωμένοι από τον πλούτο και τις ηδονές, αδιαφορούν για τις παραδόσεις και στρέφονται ενάντια στα ιερά και τα όσια τους. Η τιμωρία έρχεται από τον ουρανό με την μορφή του μετεωρίτη που προαναφέρθηκε και ο δρόμος για την είσοδο σας στους καταραμένους δρόμους του Mordheim ανοίγει διάπλατα.
Τα τέσσερα factions που μπορείτε να επιλέξετε ξεχωρίζουν από την εμφάνιση, τις ικανότητες, τον εξοπλισμό και τα πιστεύω τους. Οι Mercenaries είναι ένα μισθοφορικό σώμα μαχαιροβγαλτών με επιδεξιότητα στις κοντινές αλλά και στις μακρινές επιθέσεις. Οι Sisters of Sigmar είναι ένα τάγμα από φανατικές καλόγριες - πολεμίστριες που εστιάζονται στα melee attacks ενώ για ranged επιθέσεις επικαλούνται τις μαγικές δυνάμεις του θεού τους. Οι Skaven είναι μια ράτσα ευφυών ποντικών σε ανθρώπινο μέγεθος που αρέσκονται σε περιβάλλον λαγουμιού και λατρεύουν ιδιαίτερα να σφαγιάζουν τους εχθρούς με ύπουλες μεθόδους, δηλητηριάζοντας ή αρρωσταίνοντας τους. Η Cult of the Possessed τέλος είναι οι άνθρωποι που λατρεύουν τους θεούς του Χάους και όλη τους η δύναμη πηγάζει από την σκοτεινή μαγεία.
Πριν επιλέξετε faction με βάση τα προσωπικά σας κριτήρια, μια βόλτα από τα πληρέστατα tutorials του παιχνιδιού θα βάλει τις βάσεις για την μετέπειτα πετυχημένη σας πορεία. Βήμα προς βήμα εξηγούνται οι κινήσεις στο πεδίο της μάχης, από την έννοια ενός πετυχημένου counter – attack μέχρι την προσπάθεια του μαχητή σας να σκαρφαλώσει ένα τοίχο. H διαδικασία των tutorials δεν είναι βαρετή ούτε καταναγκαστική όπως συμβαίνει σε αντίστοιχους τίτλους διότι συνδυάζει την πληροφόρηση με την διασκέδαση της δράσης.
Τα τέσσερα factions είναι ο κυρίαρχος παράγοντας του replayability στο Mordheim. Οι 100 ώρες ενασχόλησης θα σας φανούν λίγες όσο ανακαλύπτετε το ένα μετά το άλλο τα μυστικά των warbands και τις απεριόριστες δυνατότητες για αναβάθμιση που διαθέτουν. Οι διαφορές τους στην εμφάνιση, δηλαδή το αν φοράνε πανοπλίες και κρατούν τεράστια σφυριά μοιάζοντας με Paladins ή μαύρα κουρέλια και κουκούλα για να καλύψουν τα ποντικίσια χαρακτηριστικά τους, είναι η κορυφή ενός τεράστιου παγόβουνου. Το παγόβουνο που δεν βλέπετε αρχικά ξεδιπλώνεται μόλις επιλέξετε ένα faction και αρχίσετε να μελετάτε τα skills, τα spells και τα equipment proficiencies του. Οι Sisters of Sigmar και οι Skaven δεν μπορούν να σηκώσουν βαλλίστρες, οι Mercenaries δεν έχουν ξόρκια, οι Cult of the Possessed είναι οι μοναδικοί που χρησιμοποιούν staff κ.ο.κ. Ακόμα και ανάμεσα στα μέλη του ίδιου faction υπάρχουν μεγάλες διαφορές στο εξοπλισμό που μπορούν να χειριστούν.

Αμέσως αλλάζει εντελώς η διαχείριση από faction σε faction του τρόπου δράσης και της ανάπτυξης της ομάδας σας, που ονομάζεται γενικά warband, στο πεδίο της μάχης. Εντρυφώντας στα skills και στα spells των factions που τα διαθέτουν ανοίγει μπροστά σας ένας τεράστιος ορίζοντας χρήσιμων πληροφοριών βάση των οποίων θα «ωριμάσουν» οι πολεμιστές σας και θα μετατραπούν στις υπέρτατες δολοφονικές μηχανές που επιθυμείτε. Παράλληλα με τις διαφορετικές τους ικανότητες, τα factions έχουν το καθένα τις δικές του story missions ενώ η φωνή του σχολιαστή πριν την έναρξη της μάχης αντιστοιχεί στην φύση του warband.
Δημιουργήστε το πεπρωμένο σας
Μιλώντας για story missions σύντομα θα συνειδητοποιήσετε παίζοντας ότι στο Mordheim εσείς γράφετε την ιστορία του warband σας και όχι ένας αόρατος σκηνοθέτης που έχει σκαρώσει μια σειρά από γραμμικά σενάρια οδηγώντας σας από το χεράκι εκεί που θέλει. Παραμετροποιώντας τα εξωτερικά χαρακτηριστικά και τα στατιστικά της ομάδας σας θα φτιάξετε βιογραφίες για καθέναν από τους μαχητές σας αφού τους βαφτίσετε πρώτα, δίνοντας τους ενδεχομένως τα ονόματα φίλων και συγγενών σας και μεταμορφώνοντας την όλη εμπειρία σε προσωπική σας υπόθεση.

Το δέσιμο με τα μέλη του warband σας είναι ο καλύτερος τρόπος για να βιώσετε την πιο συναισθηματικά φορτισμένη στιγμή της περιπέτειας, τον θάνατο ενός εξ’ αυτών. Ανάλογα με τα χτυπήματα που θα δεχθούν στις μάχες και το αν θα πέσουν αναίσθητοι και αιμόφυρτοι μπροστά στα πόδια των εχθρών, οι ήρωες και οι ηρωίδες σας τραυματίζονται ή πεθαίνουν σε σπάνιες περιπτώσεις. Το permadeath είναι ότι χειρότερο μπορεί να σας συμβεί γιατί σκεφτείτε να πεθάνει ο ισχυρότερος χαρακτήρας του warband παίρνοντας μαζί του στον Άδη τα εκατοντάδες νομίσματα που δαπανήσατε για να του ανεβάσετε τα skills!
Οι αποστολές δεν έχουν μεγάλη ποικιλία όσον αφορά τα objectives που σας δίνονται. Πρωταρχικός σκοπός σας ο αφανισμός μεγάλου τμήματος του εχθρικού warband μέχρι να σπάσει το ηθικό του και να φύγουν με την ουρά στα σκέλια από την μάχη. Σε ελάχιστες περιπτώσεις το ηθικό των εχθρών είναι τόσο υψηλό που θα σας αναγκάσει να τους σκοτώσετε μέχρι τον τελευταίο πετυχαίνοντας μεν συντριπτική νίκη και αυξάνοντας το συναίσθημα της υπερηφάνειας στα σωθικά σας αλλά τραυματίζοντας παράλληλα στην πορεία πολλούς από τους πολεμιστές σας. Οι δευτερεύοντες στόχοι των αποστολών έχουν περισσότερο ενδιαφέρον είτε σας ζητήσουν να αρπάξετε το εχθρικό λάβαρο ξεφτιλίζοντας τους αντιπάλους, είτε να σκοτώσετε συγκεκριμένους μαχητές και να μαζέψετε τα λάφυρα τους.

Το Mordheim διεξάγεται σε δύο πραγματικότητες, την διαχείριση της ομάδας σας και τις ένοπλες συρράξεις στα σοκάκια της καταραμένης πόλης όπου δοκιμάζετε στην πράξη αν οι αναβαθμίσεις και ο εξοπλισμός που δώσατε φέρνει αποτελέσματα ή όχι. Οι δύο πραγματικότητες λειτουργούν ρολόι μεταξύ τους και σας αναγκάζουν να τις μάθετε πολύ καλά για να προοδεύσετε. Κατεβατά από στατιστικά που υπολογίζουν όλες τις παραμέτρους ενός πολεμιστή και είναι άμεσα αναγνωρίσιμα στους παίκτες των RPGs (intelligence, strength, accuracy, morale, initiative κ.ο.κ.) θα σας απασχολήσουν μέχρι να υπολογίσετε τα δυνατά και τα αδύναμα σημεία τους ενώ το αρμάτωμα τους στις πρώτες ώρες παιχνιδιού είναι πανεύκολο διότι όπλα, εξαρτήματα και αναλώσιμα δεν χωρούν αναβαθμίσεις. Η μεγάλη απόλαυση στην διαχείριση της ομάδας είναι αφενός η ενδυνάμωση του κάθε ήρωα ξεχωριστά και αφετέρου η αλματώδης αύξηση των στατιστικών στοιχείων, ανεξάρτητα αν πρόκειται για επίπεδα, attributes, skills ή spells. Ο στατιστικός πληθωρισμός είναι το πρώτο πανίσχυρο κίνητρο σας για να πολεμάτε μέχρι θανάτου στις μάχες, παρότι μπορείτε να την κοπανήσετε αν τα βρείτε σκούρα.
Οι story missions υπήρξαν για εμένα ένα τέλειο κέντρο εκπαίδευσης για την ομάδα μου. Με την προσθήκη ενός σπέσιαλ ήρωα που τα χτυπήματα του είναι fatalities για το άτυχο πλάσμα που θα βρουν και την αδιάκοπη εμφάνιση νέων αντιπάλων μόλις εξολοθρευθεί η μια φουρνιά, οι καλόγριες μου θέριζαν αβέρτα, προσθέτοντας λαχταριστούς πόντους στο τελικό σκορ τους και αποκτώντας τα skill points που χρειαζόμουν για να τις ενδυναμώσω. Η εσκεμμένη καθυστέρηση στις story missions είναι μια πρακτική που θα την εκτιμήσετε γρήγορα.

Όλες οι υπόλοιπες αποστολές είναι τοπικές συγκρούσεις σε πολλά σημεία της πόλης που θα επιλέξετε να επισκεφτείτε με βάση το επίπεδο δυσκολίας τους και την αρχική τοποθέτηση της ομάδας. Το χειρότερο σκηνικό για ένα warband είναι να μπει στην μάχη με τα μέλη του σκορπισμένα σε όλη την περιοχή και με μεγάλη απόσταση μεταξύ τους. Ευτυχώς στην περιγραφή της αποστολής γνωστοποιείται η διάταξη της ομάδας ώστε αν δεν σας αρέσει να την αποφύγετε. Στο αντίποδα, η τέλεια ανάπτυξη της μονάδας σας είναι όταν βρίσκονται όλοι οι πολεμιστές μαζεμένοι γύρω από το κάρο που φέρει το λάβαρο τους.
Οι αμαζόνες δεν είναι αλαζόνες!
Δοκιμάζοντας εναλλάξ τα τέσσερα factions του Mordheim θα μεταβληθείτε σε φανατικούς οπαδούς της μητριαρχίας ανεξάρτητα από το φύλο στο οποίο ανήκετε. Αυτό συμβαίνει διότι οι Sisters of Sigmar είναι μακράν το ισχυρότερο faction στο παιχνίδι. Κρατώντας two handed σφυριά και flails ή από ένα όπλο σε κάθε τους χέρι, οι τρελαμένες καλόγριες ξεφαντώνουν σπάζοντας τα παΐδια των ταλαίπωρων πλασμάτων που θα εισέλθουν στην ζώνη άνεσης τους. Ενώ οι περισσότερες Sisters tankάρουν στην πρώτη γραμμή της συμπλοκής, η ηγουμένη του τάγματος μαζί με επίλεκτα μέλη που έχουν εντρυφήσει στις μαγικές τέχνες, στέκονται στην οπισθοφυλακή επικαλούμενες τον εκδικητικό θεό τους.

Σε απάντηση των προσευχών τους, φλεγόμενοι μετεωρίτες διασχίζουν την ατμόσφαιρα και πέφτουν πάνω στους εχθρούς καίγοντας τα κορμιά τους και μειώνοντας δραματικά το health. Εκτός από τις τρομερές επιθετικές τους ικανότητες, οι Sisters είναι ανθεκτικές στα χτυπήματα και η impressive μονάδα τους είναι τόσο απολαυστική που θα πιάσετε τον εαυτό σας να φωνάζει στην οθόνη: άντε τελειώνετε με τους γύρους σας για να παίξει η impressive μου! Εξοπλίζοντας την με ένα two handed flail την παρατηρούσα να χτυπά τρείς και τέσσερεις φορές απανωτά έναν αντίπαλο και ένοιωθα σαν να παρακολουθώ βασανισμό φυλακισμένου από δήμιο που κρατά το περίφημο μαστίγιο «γάτα με τις εννιά ουρές».
Ο ρόλος του «οδοκαθαριστή» της πόλης του Mordheim θα αποτελέσει πηγή πολύωρης απόλαυσης για εσάς!
Οι Mercenaries είναι melee fighters και οι ranger μαχητές τους προξενούν σοβαρό damage αν κρατούν πιστόλια και βαλλίστρες άρα αποτελούν καλή επιλογή για όσους αναζητάτε λογικά επίπεδα δυσκολίας. Οι Cult of the Possessed θέλουν πολλές μάχες και τύχη μέχρι να μεταβληθούν σε σοβαρή απειλή για τα εχθρικά warbands. Στις πρώτες missions είναι τρομακτικά αδύναμοι και εύκολα θηράματα για τις Sisters και τους Mercenaries. Αναλαμβάνοντας την διοίκηση των καταχθόνιων Skaven θα εκτιμήσετε τις ποτισμένες με δηλητήριο λεπίδες τους καθώς και την αφθονία σε strategy points που τους επιτρέπει να κινούνται γρηγορότερα από τις υπόλοιπες παρατάξεις αλλά τα κορμιά τους δεν αντέχουν και πολλά πολλά πλήγματα πριν αποδημήσουν προς τον ποντικομούρη Κύριο τους.

Η χορογραφία του θανάτου στην μάχη δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από την ευελιξία και τις τεχνικές που παρακολουθείτε σε έναν πυγμαχικό αγώνα. Με την είσοδο ενός εχθρού στο οπτικό σας πεδίο αρχίζουν να πέφτουν βροχή οι επιλογές. Θα τον πλησιάσετε για να τον κοπανήσετε, θα του ρίξετε ξόρκια, βέλη και σφαίρες από ασφαλή απόσταση ή θα υποχωρήσετε παρασέρνοντας τον σε ευνοϊκότερο σημείο για εσάς; Στην μάχη σώμα με σώμα εισβάλλετε στο πεδίο δράσης του εχθρού και αρχίζετε τα χτυπήματα. Ανάλογα με την κατάσταση της μάχης χρησιμοποιείτε πυγμαχικές τεχνικές, χτυπώντας και οπισθοχωρώντας, προσεγγίζοντας τον εχθρό από διαφορετική γωνία για να τον κοπανήσετε, αμυνόμενοι περιμένοντας το χτύπημα του για να αντεπιτεθείτε. Μπορείτε ακόμα και να απομακρυνθείτε, αναγκάζοντας τον να ξοδέψει τα strategy points του για να σας πλησιάσει σε μικρή απόσταση και να του χιμήξετε με charge στον επόμενο γύρο.
Μη μου τους κύκλους τάραττε!
Strategy και offence points καθορίζουν το εύρος των κινήσεων σας (απεικονίζεται με έναν κύκλο κάτω από τα πόδια των μαχητών) και τις συνολικές επιθέσεις που έχετε στην διάρκεια ενός γύρου. Φυλάσσοντας offence points για τον επόμενο γύρο εξασφαλίζετε μια αντεπίθεση σε περίπτωση που σας ριχτούν οι εχθροί αυξάνοντας έτσι το damage που θα τους καταφέρετε. Ευτυχώς ανεβαίνοντας επίπεδα οι ήρωες αυξάνουν κατακόρυφα τα points τους και αφήνουν περιθώρια για άστοχα χτυπήματα. Μεγάλη συγκινησιακή φόρτιση, χτυπήματα της παλάμης στο μέτωπο, απεγνωσμένες κραυγές αποδοκιμασίας και ίσως μια έντονη επιθυμία συντριβής του υπολογιστή ακολουθούν τα χτυπήματα που πιάνουν… αέρα. Προς τιμήν του A.I. στο Mordheim όμως, οι πιθανότητες είναι ισότιμες για όλους τους διαγωνιζόμενους. Θα δείτε τους πρωταθλητές σας να κραδαίνουν τα όπλα τους και να αστοχούν ενώ το ποσοστό επιτυχίας άγγιζε το 95% και τους εχθρούς σας να χτυπούν στο πουθενά την ώρα που ο χαρακτήρας σας που βρισκόταν στο στόχαστρο τους έκανε dodge με ποσοστό επιτυχίας 5%!
Η λογική του υπολογιστή ακολουθεί περίεργα μονοπάτια σε σημείο που με έκανε να σκεφτώ αν οι ενέργειες του αποτελούν συμπτώματα διπολικής προσωπικότητας. Σε μια μάχη συμπεριφέρθηκε πανέξυπνα όταν, αντικρίζοντας επτά από τα δέκα μέλη της ομάδας μου να στέκονται σε μια γέφυρα ο ένας δίπλα στον άλλο, δεν τόλμησε να πλησιάσει σε απόσταση βολής. Σε επόμενη μάχη, την ώρα που το warband μου προέλαυνε προς το κάρο του εχθρού σε σχηματισμό ρωμαϊκής λεγεώνας, ο εχθρός άρχισε να μου επιτίθεται με μεμονωμένες μονάδες του αντί να περιμένει να επιτεθεί σε σχηματισμό. Το αποτέλεσμα ήταν φυσικά να συντριβεί αφού έχασε την μισή ομάδα μέσα σε πέντε λεπτά. Αν και φαίνεται να αποτελεί μειονέκτημα η αλλοπρόσαλλη συμπεριφορά του υπολογιστή εντούτοις με ωφέλησε σε πολλές μάχες που είχε το πάνω χέρι υπερτερώντας αριθμητικά και το ίδιο πρόκειται να κάνει και σε εσάς όταν παίξετε.
Χτίζοντας την απόλυτη μπάντα του θανάτου θα αντιμετωπίσετε εκνευριστικά φαινόμενα με κυριότερο το loading time μεταξύ των αποστολών. Δεν παίζει κανένα ρόλο αν ο υπολογιστής σας είναι δεκαετίας ή τον αγοράσετε μόλις χθες ξεπερνώντας τα χίλια ευρώ για να τον τροφοδοτήσετε με SSD δίσκο και 16 GB RAM. Φορτώνοντας την όποια αποστολή θα περιμένετε αρκετά λεπτά μέχρι να εμφανιστεί η πολυπόθητη λέξη continue στην οθόνη και η ανατριχιαστική φράση don’t panic, chaos is at work θα εντυπωθεί στο μυαλό σας όπου η λέξη chaos θα αντικατασταθεί με το loading.

Πριν ακόμα συνηθίσετε την απαράδεκτη καθυστέρηση στο φόρτωμα θα σας έρθει νέος ταμπλάς πηγαίνοντας στην οθόνη Smuggler’s Den. Περιοδικά οι απατεώνες που χρηματοδότησαν την αποστολή σας στο Mordheim ζητούν ένα φιξ ποσό wyrdstones νταβατζηλίκι για την χάρη που σας έκαναν. Αν περάσει η διορία και δεν τους πληρώσετε, αρχίζουν οι κυρώσεις σε μέλη της ομάδας σας. Στην δική μου περίπτωση μια από τις hero μονάδες μου απόκτησε το εκπληκτικό δώρο της… ηλιθιότητας! Καλά διαβάσατε, μια από τις ισχυρότερες πολεμίστριες στο warband μου έριχνε dice roll ηλιθιότητας σε κάθε γύρο, αποτυγχάνοντας στο 90% των περιπτώσεων και καταλήγοντας ανίκανη να κινηθεί και να πολεμήσει. Αν αποτύχετε να ικανοποιήσετε τα αιτήματα των χρηματοδοτών σας επί τέσσερεις συνεχόμενες φορές, τότε η εκστρατεία σας πάπαλα! Στις πρώτες 10 με 15 ώρες gameplay θα σας σπάσει τα νεύρα ο χρονικός βραχνάς που έχετε αλλά μετέπειτα η συλλογή wyrdstones μαζικά γίνεται πανεύκολη όσο ισχυροποιείται η ομάδα και μπορεί να απασχολήσει ένα με δύο μέλη της για την συγκομιδή προμηθειών την ώρα που οι υπόλοιποι ξεσκίζουν τους αντιπάλους.
Για να αγαπηθεί παράφορα ένα videogame οφείλει να προσφέρει έντονες συγκινήσεις και το Mordheim τα καταφέρνει άψογα σε αυτό τον τομέα. Το «ζάρι», δηλαδή τα ποσοστά επιτυχίας μιας ενέργειας στο πεδίο της μάχης, είναι μια φευγαλέα «ερωμένη» που την μια σου δείχνει την εύνοια της με critical success και την επόμενη σου γυρίζει την πλάτη με critical failure, αναγκάζοντας σε να βλαστημάς θεούς και δαίμονες. Τεράστια ικανοποίηση θα νοιώσετε βλέποντας τους μαχητές σας να βελτιώνουν τρομακτικά τον εαυτό τους αναβαθμίζοντας τα στατιστικά και το νοητό σας χρηματοκιβώτιο να γεμίζει από λεφτά, εξοπλισμό και όπλα. Έμεινα κατάπληκτος σε ένα skirmish που αντιμετώπιζα μια ισοδύναμη ομάδα Sisters of Sigmar.

Στην αρχή περικύκλωσα δύο “αμαζόνες” και το… φατούρο έπεφτε βροχή στα κορμιά τους. Ξαφνικά βλέπω μια φαλακρή, άοπλη γυναίκα με γοτθικά χαρακτηριστικά και αμφίεση που πρώτη φορά την έβλεπα στο παιχνίδι να περιφέρεται κοντά στην ομάδα μου. Έκανα το λάθος να της επιτεθώ με αποτέλεσμα να δεσμεύσω τρείς πολεμίστριες για να την καθυποτάξω, δίνοντας την ευκαιρία στο αντίπαλο warband να μου την πέσει από παντού. Με βαριές απώλειες νίκησα τελικά την μάχη συνειδητοποιώντας ότι η φαλακρή γυναίκα ήταν μια δαιμόνισσα από τους πολλούς που περιφέρονται στα ερείπια του Mordheim μετά την πτώση του μετεωρίτη, αναζητώντας ζωντανά θηράματα. Αν το γνώριζα από την αρχή θα μπορούσα να την αγνοήσω και να αφήσω τους εχθρούς να σπαταλούν τους πόρους τους πάνω της ενώ εγώ θα τους υπερφαλαγγίζω!
Στο πλούσιο πλιάτσικο, στις περιφερόμενες εκπλήξεις και στο προδοτικό ζάρι προστίθεται η απόλαυση του veteran system. Εκπληρώνοντας συγκεκριμένες προϋποθέσεις αποκτάτε veteran points και ξεκλειδώνετε veteran skills που κληρονομούνται σε όσα warbands διαθέτετε. Ανάμεσα τους ξεχώρισα εκείνο που χαρίζει περισσότερες μέρες μέχρι να ικανοποιηθούν τα αιτήματα του εργοδότη και ότι σχετίζεται με αγοραπωλησίες αγαθών και πολεμιστών.
Η πόλη των ξεβρακωμένων multiplayers!
Στον κόσμο του Mordheim οι παγίδες είναι συνηθισμένο φαινόμενο και θα τις αντιμετωπίσετε σε όλες τις μάχες σας. Η μεγαλύτερη παγίδα από όλες είναι η multiplayer πλευρά του. Θέλει πολλά κότσια η απόφαση να αντιμετωπίσετε warbands που διοικούνται από ανθρώπινα πλάσματα. Οι άνθρωποι δεν κάνουν βλακώδεις κινήσεις, δεν πρόκειται να εγκαταλείψουν την μάχη σε καμία περίπτωση και υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να γνωρίζουν καλύτερα τον χάρτη της περιοχής που θα παίξετε. Παράλληλα αν τύχει και έχουν πολύ καλύτερο εξοπλισμό από εσάς θα σας λιανίσουν στο άψε σβήσε.

Θα μου πείτε εδώ: ε, και να χάσουμε, πλάκα κάνουμε και δοκιμάζουμε τις αντοχές μας. Δυστυχώς στο online skirmish τηρούνται οι κανόνες του offline skirmish, δηλαδή οι τραυματισμοί και ο πιθανός θάνατος των μαχητών θα σας ακολουθήσει και στο campaign ενώ αν οι αντίπαλοι σας κλέψουν τα όπλα, εσείς τα χάνετε για πάντα και εκείνοι τα κρατάνε! Με τόσο υψηλό ρίσκο συνιστώ να το επιλέξετε μόνο με χαμηλής δυναμικότητας warbands ώστε να μην τραβάτε τα μαλλιά σας από την χασούρα ή αν είστε «άρρωστοι» με τον τζόγο.
Στην πόλη των χαμένων ψυχών και των ωραίων γραφικών
Πως αναπαριστάς άραγε καλύτερα μια σφαγή μικρής κλίμακας αλλά μεγάλης έντασης με fantasy στοιχεία και XCOM gameplay; Η απάντηση των δημιουργών του Mordheim είναι: σε τρίτο πρόσωπο με τεράστια μοντέλα χαρακτήρων, ελεύθερη κίνηση της κάμερας και μουντό περιβάλλον. Η περιστρεφόμενη κάμερα φέρνει την κινηματογραφική αισθητική στο παιχνίδι μεγεθύνοντας ή συρρικνώνοντας τον χαρακτήρα ώστε τα επιμέρους χαρακτηριστικά, οι εκφράσεις και η αναπνοή του ακόμα να είναι ορατά, δημιουργώντας την ψευδαίσθηση του ζωντανού όντος. Είναι αλήθεια ότι τα damage effects πάνω στους χαρακτήρες δεν φτάνουν τις μεγάλες προσδοκίες που έχετε βλέποντας τα όπλα τους. Όταν ένα 2-handed warhammer σκάει στο κορμί κάποιου με critical hit έπρεπε να βλέπετε κόκκαλα να σπάνε ή μέλη να κόβονται και να συντρίβονται, όχι τον εχθρό απλά να βογκά ή να γονατίζει.

Τα animations δεν εντυπωσιάζουν με τον μικρό τους αριθμό πλην της ειδικής περίπτωσης που ονομάζεται Skaven. Σφυροκοπώντας ένα ποντικομούρη στο κεφάλι λύθηκα στα γέλια βλέποντας τον να γονατίζει βάζοντας τα χεράκια του στο κεφάλι και να τρέμει σαν το ψάρι φοβούμενος το επόμενο χτύπημα. Άλλη μια μοναδική εμπειρία που πρέπει να αναφερθεί είναι όταν εχθρικό βέλος βρήκε την ηγουμένη της ομάδας μου στην άδεια κόγχη του ματιού που είχε χάσει σε προηγούμενη μάχη. Σας προκαλώ να φανταστείτε κάτι τόσο αστείο όσο μια αμαζόνα που κραδαίνει τεράστιο σφυρί στα χέρια να περπατάει με ένα βέλος που διαπερνά το μάτι της σαν να μην τρέχει τίποτα!
Τα τύμπανα του πολέμου θα βομβαρδίσουν τα ακουστικά σας τύμπανα από την πρώτη οθόνη του Mordheim μέχρι την τελευταία. Επικές συγχορδίες ομοιάζουσες των Βαγκνερικών Βαλκυριών σκίζουν τους ψηφιακούς αιθέρες καλλιεργώντας μέσα σας την διάθεση για πολύνεκρες εκστρατείες και ένδοξες νίκες. Ενώ θα σας τρέχουν τα σάλια ακούγοντας την εκκωφαντική μουσική θα εντυπωσιαστείτε από το voice acting που προσαρμόζεται απόλυτα στο εκάστοτε warband. Γυναικεία φωνή σας καθοδηγεί με τις Sisters of Battle, φωνή Γκόλουμ σας περιμένει στην διοίκηση των Skaven και σατανική λαλιά ψιθυρίζει ανομολόγητες αμαρτίες στο αυτί σας μόλις εγγραφείτε στην Cult of the Possessed.

Ακριβό και αξιόλογο
«40 ευρώ για το κυρίως παιχνίδι και άλλα οκτώ για τα DLCs; Με δουλεύετε ρε, εδώ δεν με πληρώνουν στην δουλειά και έχω τρύπιες τσέπες»! Οι παραπάνω λέξεις θα είναι η πρώτη σας αντίδραση τσεκάροντας το κόστος απόκτησης του Mordheim: City of the Damned. Μόλις ξεπεράσετε την αντιδραστική σας φάση και παίξετε για μερικές ώρες το Mordheim δοκιμάζοντας warbands, αναβαθμίσεις και στρατηγικές το κόστος του πακέτου θα έχει γίνει μακρινή ανάμνηση.
Με το tactical gameplay του στις μάχες και την πληθώρα επιλογών για να αναπτύξετε τους πολεμιστές σας που συναντάτε μόνο στα καλύτερα των RPGs, θα εθιστείτε σε επικίνδυνο βαθμό στις απολαυστικές εμπειρίες που χαρίζει. Το Mordheim θα άγγιζε την τελειότητα με ορισμένες προσθήκες αν, για παράδειγμα, σας έδινε τη δυνατότητα ανάμιξης πλασμάτων από όλα τα warbands δημιουργώντας έτσι την δική σας dream team, ιδανική για online συγκρούσεις υψηλού ρίσκου. Βλέποντας να το patchάρουν συνέχεια ανά μερικά 24ωρα είμαι αισιόδοξος για το μέλλον του Mordheim.
Θετικά:
- Πανέμορφα γραφικά με τεράστια μοντέλα χαρακτήρων γεμάτα απολαυστικές μικρολεπτομέρειες
- Αναλυτικοί στατιστικοί πίνακες όλων των κατορθωμάτων σας στο παιχνίδι
- Παραμετροποίηση δίχως τέλος με σημαντικές διαφορές από warband σε warband
- Εθιστικό σύστημα μάχης
- Τεράστια διάρκεια χάρη στην δυσκολία και το υψηλό replayability
- Αδυσώπητο multiplayer που σας αναγκάζει να δώσετε τον καλύτερο εαυτό σας
Αρνητικά:
- Το permadeath θα θεωρηθεί από πολλούς ως αρνητικό στοιχείο ειδικά αν χάσετε υψηλόβαθμους χαρακτήρες
- Αισθητή διακύμανση της δυσκολίας από warband σε warband
- Ασυνεπές A.I.
- Ομοιομορφία σε αποστολές και περιοχές
- Ενοχλητικό loading time
Βαθμολογία
Γραφικά: 6.5
Ήχος: 7.5
Gameplay: 8
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 7.5
Οι ψηφιακές μονομαχίες στην τελειότερη εκτέλεσή τους.
Γιάννης Μοσχονάς
Comments