Tales of Zestiria

Hot
REVIEWED ON PS4 (Primary version tested)   PC   PS3  

Ένας μαγικός και παραμυθένιος κόσμος.

Ένας μαγικός και παραμυθένιος κόσμος.

Ένας μαγικός και παραμυθένιος κόσμος.

H σειρά Tales της Bandai Namco έκλεισε το 2015 τα 20 χρόνια ζωής και η εταιρεία αποφάσισε να το γιορτάσει με τον πλέον καλύτερο τρόπο, δημιουργώντας δηλαδή ένα νέο παραμύθι. Το Tales of Zestiria αποτελεί το 15ο βασικό Tales τίτλο και είναι από τους λίγους της σειράς για τον οποίο υπάρχει PC port. Ανακοινώθηκε για πρώτη φορά τον Δεκέμβριο του 2013 και κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία τον Ιανουάριο του 2015. Φυσικά, όπως συνηθίζεται, το Tales of Zestiria ήρθε στην αγορά της Ευρώπης και της Αμερικής με μία μικρή καθυστέρηση 10 περίπου μηνών. Η καθυστέρηση της κυκλοφορίας των διαφόρων τίτλων της Ιαπωνικής αγοράς στην Δύση είναι πλέον κάτι απολύτως συνηθισμένο. Για την ακρίβεια μάλιστα, το Tales of Zestiria μας ήρθε σχετικά γρήγορα, αν αναλογιστούμε πως το Tales of Xillia ήρθε στην Ευρώπη δύο χρόνια μετά την κυκλοφορία του στην Ιαπωνία το 2012.

Όπως πολύ σωστά αναφέρει ο συνάδελφος Παντελής Δασκαλέλος, τα JRPG έχουν κορεστεί. Κάθε χρόνο γινόμαστε μάρτυρες της κυκλοφορίας εκατοντάδων τίτλων -από τα οποία τα περισσότερα είναι αποκλειστικά για τις κονσόλες της Sony- με πολύ λίγα από αυτά να κατορθώνουν να ξεχωρίσουν. Η σειρά Tales είναι μία από τις παλαιότερες και πιο αντιπροσωπευτικές του είδους αν και δεν είναι τόσο γνωστή στην Ευρώπη όσο οι σειρές Final Fantasy και Megami Tensei. Τώρα, αν το Tales of Zestiria καταφέρει να δώσει κάτι διαφορετικό στους fans του genre, αυτό μένει να το δούμε παρακάτω.


Βοηθήστε στην σωτηρία του Glenwood

Σεναριακά το Tales of Zestiria δεν ξεφεύγει καθόλου από το μονοπάτι που έχουν χαράξει όλα τα κεφάλαια της σειράς Tales και γενικότερα όλα τα JRPG. Το Story mode είναι συμπαθητικό, παρ’ όλα αυτά είναι γεμάτο κλισέ και πράγματα που έχουμε δει πολλές φορές στο παρελθόν, ενώ οι συγκινήσεις που προσφέρει είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού. Για να μην είμαστε άδικοι βέβαια, το Tales of Zestiria σας επιφυλάσσει μερικές ευχάριστες εκπλήξεις προς το τέλος του.

Αυτό το παραμύθι της Bandai Namco λαμβάνει χώρα στην ήπειρο Glenwood όπου υπάρχουν δύο βασίλεια -η Rolance Empire και το Hyland Kingdom- τα οποία διαρκώς βρίσκονται σε πόλεμο μεταξύ τους. Εκτός από τους διαρκείς πολέμους, την πείνα και την φτώχεια, στο Glenwood υπάρχουν και τα Hellions. Τα Hellions είναι κακά πνεύματα που εμφανίζονται όταν αρνητικά αισθήματα όπως ο θυμός και η στεναχώρια κατακλύζουν έναν άνθρωπο. Στο Tales of Zestiria ακολουθούμε τον Sorey, έναν άνθρωπο που είναι μεγαλωμένος από Seraphim, μια φυλή παρόμοια με τα Spirits που συναντάμε στα υπόλοιπα Tales. Τα Seraphim είναι αόρατα για τους περισσότερους ανθρώπους και είναι άμεσα συνδεδεμένα με τα στοιχεία της γης. Ο Sorey καλείται να γίνει ο Shepherd, ο ποιμένας δηλαδή, να διώξει τα Hellions από το Glenwood και να τελειώσει μία και καλή την Age of Chaos που μαστίζει εδώ και καιρό την ήπειρο.


Φυσικά ο Sorey για να καταφέρει να επιτύχει στην αποστολή του, έχει την βοήθεια διάφορων ανθρώπων και Seraphim. Καταρχάς έχουμε τον Mikleo τον παιδικό φίλο του πρωταγωνιστή μας, oποίος τυχαίνει να είναι Seraphim και να ελέγχει το στοιχείο του νερού. Στην συνέχεια στην ομάδα προστίθενται η Alishia, πριγκίπισσα του βασιλείου της Hyland και η Lailah μία Seraphim με την ικανότητα να ελέγχει το στοιχείο της φωτιάς. H Lailah είναι το πρώτο Seraphim με το οποίο ο Sorey συνάπτει μία συμφωνία και αποκτά τις δυνάμεις του Shepherd. Έπειτα η ομάδα συναντάει την Edna, μία Seraph της Γης και τον Dezel έναν Seraph του Αέρα. O Sorey πρέπει να μάθει να χρησιμοποιεί και τα τέσσερα στοιχεία προκειμένου να περάσει τις διάφορες δυσκολίες και να εξαγνίσει την ήπειρο από τα Hellions και τον Lord of Calamity που φαίνεται να λειτουργεί σαν αρχηγός τους. Στην ομάδα επίσης προστίθενται -μετά από μερικές ώρες παιχνιδιού- και η Rose μία άνθρωπος assassin και αρχηγός ενός merchant guild με το όνομα Sparrowfeathers.

Δυστυχώς, οι χαρακτήρες δεν παρουσιάζουν κάτι το ξεχωριστό από άποψη προσωπικότητας. Έχουμε τον κλασικό καλοσυνάτο ήρωα που δεν θέλει να σκοτώνει, τον λίγο πιο σκοτεινό και ζηλιάρη κολλητό του, την ευγενική πριγκίπισσα, την σκανταλιάρα συμπρωταγωνίστρια και ούτω καθεξής. Φυσικά, οι προσωπικότητες των ηρώων μας επηρεάζουν πολύ και τους διαλόγους που πολλές φορές καταλήγουν σε μία στεγνή ανταλλαγή διάφορων κλισέ εκφράσεων. Κάτι που επίσης ίσως ενοχλήσει κάποιους από εσάς, είναι τα πάρα πολλά in-game cutscenes και cinematics που υπάρχουν, καθώς και η τεράστια διάρκεια τους. Μπορεί να χρειαστεί να δείτε κάποιο cutscene για πάνω από οχτώ λεπτά και μετά από πέντε λεπτά gameplay να δείτε άλλο ένα διάρκειας άλλων έξι λεπτών και ούτω κάθε εξής. Βέβαια, κάτι τέτοιο είναι αναμενόμενο από ένα JRPG.


Ξόρκια και Armatus

Το σενάριο μπορεί να μην προσφέρει κάτι το ιδιαίτερο, παρ’ όλα αυτά το Tales of Zestiria μας αποζημιώνει με το παραπάνω με το καλοδουλεμένο σύστημα μάχης του. Πρώτα από όλα πρέπει να αναφέρουμε ότι το σύστημα μάχης μοιάζει πάρα πολύ με αυτό του Tales of Xillia. Καθώς περιπλανιέστε στις διάφορες περιοχές του Glenwood συναντάτε εχθρούς. Όταν έρθετε σε επαφή με τους εχθρούς αυτούς τότε δεν μεταφέρεστε σε ξεχωριστή οθόνη μάχης αλλά η μάχη λαμβάνει χώρα στην ίδια περιοχή. Το party σας αποτελείται από τέσσερα άτομα, δύο ανθρώπους -Sorey, Rose ή και η Αlishia- και δύο από τα τέσσερα διαθέσιμα Seraphims. Ανα πάσα στιγμή, ακόμα και κατά την διάρκεια της μάχης μπορείτε να αλλάξετε το ποια Seraphims θα βρίσκονται μαζί σας στην μάχη. Οι άνθρωποι ειδικεύονται στις melee επιθέσεις, ενώ τα Seraphims στην μαγεία και στις ranged επιθέσεις. Φυσικά, όλα τα μέλη του party σας είναι playable.

Ο κάθε χαρακτήρας έχει τρεις μπάρες στο HUD. Η πρώτη είναι η γνωστή και μη εξαιρετέα health bar που δείχνει τα hit points σας, η δεύτερη είναι το Spirit Chain bar και η τρίτη η Blast Gauge. Το Spirit Chain είναι ουσιαστικά το fatigue του κάθε ήρωα. Τα melee ή ranged χτυπήματα σας καθώς και τα spells που κάνετε τραβάνε ενέργεια από αυτή την μπάρα. Όταν φτάσει στο μηδέν, τότε δεν μπορείτε να βαρέσετε ή να κάνετε spells και πρέπει να μείνετε ακίνητοι για μερικά δευτερόλεπτα μέχρι να ξανά γεμίσει. Τέλος, το Blast Gause αφορά το κατά πόσο ο χαρακτήρας σας μπορεί να εκτελέσει ειδικές κινήσεις. Για να γεμίσετε το Blast Gauge πρέπει είτε να κάνετε πετυχημένα combos, είτε πετυχημένες άμυνες.


Το σημαντικότερο στοιχείο του συστήματος μάχης και ίσως το πιο διασκεδαστικό είναι το Armatus. Ο Sorey και αργότερα η Rose κατά την διάρκεια της μάχης έχουν την δυνατότητα να ενωθούν με τα Seraphim του party σας και να γίνουν πιο δυνατοί, αλλάζοντας παράλληλα spells και όπλα. Όπως αναφέραμε ήδη, τα Seraphims έχουν το καθένα από ένα αντιπροσωπευτικό στοιχείο, έτσι και το κάθε ένα από τα τέσσερα Armatus έχει διαφορετική μορφή, δυνάμεις και αδυναμίες. Το Armatus σύστημα είναι πολύ εύκολο στην χρήση και το Tales of Zestiria σας επιτρέπει να το χρησιμοποιείτε ελεύθερα και όσο πιο συχνά θέλετε καθώς κοστίζει μόνο μία μπάρα από το Blast Gauge. Καταλαβαίνετε λοιπόν, πως τα τέσσερα διαφορετικά Armatus σε συνδυασμό με τους έξι συνολικά playable χαρακτήρες και τα αρκετά διαφορετικά ξόρκια που ο εκάστοτε χαρακτήρας είναι εξοπλισμένος σας, “προμηθεύουν” με πολλές combat επιλογές ώστε να μην κουραστείτε.

Το Armatus είναι -από στυλιστικής άποψης αλλά και από πλευράς gameplay- ένας από τους καλύτερους μηχανισμούς που έχoυμε συναντήσει σε JRPG.


Στο Tales of Zestiria -όπως έχουμε δει και στα περισσότερα JRPG- οι εχθροί σας έχουν συγκεκριμένα Weaknesses ως προς ένα είδος επίθεσης και κάποια Resistances ως προς κάποιο άλλο. Εσείς στην αρχή της κάθε μάχης πρέπει να δείτε ποια είναι τα weaknesses και τα resistances του αντιπάλους σας και να χρησιμοποιείτε τα spells ή το Armatus σας κατάλληλα ώστε να πάρετε το πάνω χέρι. Φυσικά, εκτός από το playable χαρακτήρας σας, σας δίνεται μία μεγάλη γκάμα επιλογών για το πως θέλετε να παρατάξετε το party σας. Μέσω του in-game menu μπορείτε να διατάξετε τους χαρακτήρες του party σας να είναι πιο επιθετικοί ή αμυντικοί, να επικεντρώνονται στο heal-άρισμα ή στα ξόρκια.


Εξοπλισμός, πανδοχεία και leveling

Bέβαια, η ποικιλία στο gameplay δεν σταματάει στο σύστημα μάχης. Σε κάθε πόλη που επισκέπτεστε υπάρχει πάντα ένα πανδοχείο και ένα Shop. Στο πανδοχείο μπορείτε να αγοράσετε από τον πανδοχέα ένα γεύμα και να ξεκουραστείτε. Υπάρχουν πολλά διαφορετικά γεύματα και το καθένα δίνει διαφορετικά bonus σε εσάς και το party σας. Aνάλογα με ποιο γεύμα επιλέγετε, κερδίζετε bonus στην άμυνα, την επίθεση ή τις μαγικές επιθέσεις για συγκεκριμένο αριθμό μαχών, ενώ σχεδόν πάντα μετά τον ύπνο στο πανδοχείο, ξεκινάει μία συζήτηση ανάμεσα στα μέλη του party η οποία συνήθως αφορά προηγούμενα γεγονότα που διαδραματίστηκαν στο Story mode ή σας προσφέρει tips. Εκτός από το story mode φυσικά έχουμε και διάφορα side missions, στα οποία περιορίζεστε στην εξερεύνηση διάφορων dungeons αναζητώντας κάποιες μαγικές σφαίρες.

Στα μαγαζιά των πόλεων θα έχετε την δυνατότητα να αγοράσετε και να πουλήσετε potions, όπλα και πανοπλίες για τους χαρακτήρες σας. Εκτός από την αγορά νέων όπλων και armor, μπορείτε να κάνετε Fuse τα αντικείμενα σας. Με το Fuse μπορείτε να ενώσετε δύο αντικείμενα σε ένα με αποτέλεσμα το νέο αντικείμενο να έχει νέα skills και καλύτερα στατιστικά. Ο συγκεκριμένος μηχανισμός δυστυχώς δεν εξηγείται καθόλου καλά στο παιχνίδι κάτι που είναι περίεργο καθώς όλα τα tutorial που συναντήσαμε ήταν υποδειγματικά.

Κάθε αντικείμενο έχει τέσσερα slots για skills. Στο πρώτο slot υπάρχουν πάντα τα βασικά attributes που δίνει το αντικείμενο, ενώ στα slots 2 έως 4 υπάρχουν επιπρόσθετα skills. Αν ενώσετε ένα αντικείμενο που για παράδειγμα έχει κάποιο skill στο slot 2 με ένα αντικείμενο που δεν έχει skill στο slot 2, τότε στο νέο αντικείμενο που θα δημιουργηθεί, στο slot 2 θα έχει μεταφερθεί το skill από το προηγούμενο item. Αντιθέτως, αν και τα δύο αντικείμενα έχουν skill στο slot 2 τότε κανένα από τα δύο skills δεν θα μεταφερθεί στο νέο αντικείμενο, αλλά θα δημιουργηθεί ένα νέο Skill. Όπως βλέπετε λοιπόν, ο συγκεκριμένος μηχανισμός είναι πολύπλοκος και θα χρειαστεί χρόνος για να τον συνηθίσετε και να δημιουργήσετε αντικείμενα με τα επιθυμητά αποτελέσματα.


Αναφορικά με το level up των χαρακτήρων σας, από πολύ νωρίς θα παρατηρήσετε πως στο Tales of Zestiria δεν λειτουργεί το κλασικό leveling σύστημα. Κάθε φορά που ο Sorey κερδίζει level παίρνει και ένα AP point, αλλά δεν ανεβαίνουν τα υπόλοιπα attributes του. AP πόντους ή αλλιώς Ability Points o Sorey κερδίζει επίσης όταν ανακαλύπτει διάφορα αρχαία Monoliths που είναι διάσπαρτα στην ήπειρο του Glenwood. To πάθος του Sorey σύμφωνα με το σενάριο είναι η αρχαιολογία, οπότε είναι λογικό να κερδίζει πόντους κάνοντας το χόμπι του. Με τα Ability Points μπορείτε να τοποθετήσετε διάφορα passive skills στον Sorey. Για να ανεβάσετε τώρα τα attributes των χαρακτήρων σας, πρέπει να μαζέψετε -και κατά συνέπεια να χρησιμοποιήσετε- herbs που υπάρχουν σε τυχαία μέρη της ηπείρου. To σύστημα που χρησιμοποιεί το Tales of Zestiria παρουσιάζει αρκετό ενδιαφέρον, αν και θα σας αναγκάσει να grind-άρετε πολλές μάχες για τα απαραίτητα λεφτά και Ability Points καθώς και να τριγυρνάτε στις περιοχές για να βρείτε όσα περισσότερα herbs μπορείτε πριν ξεκινήσετε κάποιο boss fight.

Mία πανέμορφη παραμυθένια χώρα
Τα περιβάλλοντα του Tales of Zestiria έχουν δημιουργηθεί με μεγάλη λεπτομέρεια και είναι πραγματικά λες και βγήκαν από ένα παραμύθι. Τα χρώματα που χρησιμοποιούνται είναι φωτεινά και θα σας δημιουργούν ένα… θερμό συναίσθημα. Βέβαια, αναπόφευκτα χρησιμοποιούνται και πιο σκούρα-βαριά χρώματα για την απόδοση των κακών χαρακτήρων. Σε γενικές γραμμές στο εικαστικό κομμάτι έχει γίνει τρομερή δουλειά.

Μεγάλες διαφορές δεν παρατηρούνται μεταξύ των εκδόσεων του PS4 και του PS3 παρά μόνο ότι στο PS4 η εικόνα είναι πολύ πιο φωτεινή. Τα frames είναι δυστυχώς κλειδωμένα στα 30 το δευτερόλεπτο αν και δεν παρατήρησα συχνές πτώσεις. Οι μόνες αδικαιολόγητες πτώσεις στα frames συμβαίναν συγκεκριμένα μόνο όταν χρησιμοποιούσα το Water Armatus, πολύ πιθανόν λόγω των αρκετών particle effects. Βέβαια, για να λέμε την αλήθεια δεν θα έπρεπε τα frames να είναι κλειδωμένα στα 30 στο PS4 από την στιγμή που το Tales of Zestiria αποτελεί ένα PS3 port. Πάντως και τα lighting effects και τα particle effects είναι αξιοπρεπέστατα. 

Ανάμεικτα συναισθήματα δημιουργεί το αγγλικό voice acting ορισμένων χαρακτήρων. Κατά την διάρκεια των διαλόγων πολλές φορές το voice acting είναι αρκετά άστοχο. Φυσικά, μπορεί να φταίει και το γεγονός πως οι διάλογοι είναι πολύ παιδικοί. Το φαινόμενο αυτό το παρατηρήσαμε κυρίως στην Lailah και την Αlisia. Από την άλλη πλευρά, το voice-acting στις μάχες είναι εξαιρετικό. Ειδικά κατά την διάρκεια του Armatus όπου και οι δύο χαρακτήρες ξεφωνίζουν παράλληλα τις επιθέσεις τους, το voice acting σας προσφέρει τρομερό immersion. Μεγάλη ποικιλία υπάρχει και στα τραγούδια του Tales of Zestiria, όπου υπεύθυνοι για τα τραγούδια είναι οι Μοtoi Sakuraba και Go Shiina. Ο Μοtoi Sakuraba έχει εργαστεί στο παρελθόν και σε προηγούμενους Tales τίτλους, αλλά και στο Dark Souls. Το Τales of Zestiria ίσως έχει την καλύτερη μουσική επένδυση στην σειρά.


Ενδιαφέρουσα εκτέλεση, αλλά δεν φέρνει την αλλαγή

Σίγουρα όσο και αν το ψάξουμε, το Tales of Zestiria δεν πρωτοπορεί σε σχεδόν κανέναν τομέα, αντιθέτως μας προσφέρει ουσιαστικά μία από τα ίδια. Παρ’ όλα αυτά η εκτέλεση της εταιρείας ανάπτυξης στο κομμάτι του gameplay είναι υποδειγματική. Τόσο το βασικό quest, όσο και τα side-missions προσφέρουν πάνω από 40 ώρες gameplay, που σίγουρα θα κρατήσουν απασχολημένους όλους τους fans του είδους. Για τους achievement hunters αξίζει να σημειωθεί ότι το Tales of Zestiria χρειάζεται δύο playthroughs για να μαζέψετε όλα τα achievements, κάτι που σημαίνει πως πρέπει να ξοδέψετε πάνω από 60 ώρες για να πάρετε το πολυπόθητο Platinum. 

Όσοι δεν έχετε ιδιαίτερα συναισθήματα αγάπης για τα Ιαπωνικά RPG, ίσως να δυσκολευτείτε να “κολλήσετε” με το Tales of Zestiria, ειδικά αν ψάχνετε RPG εμπειρίες… Δυτικού ύφους. Παρ’ όλα αυτά, η δημιουργία της tri-Crescendo κρίνεται ως ένα καλό σημείο εκκίνησης για τους αμύητους στο είδος αν και η σειρά όπως αναφέραμε και πιο πριν δεν είναι ιδιαίτερα γνωστή στην Ευρώπη. Όσοι στο παρελθόν έχετε παίξει κάποιον από τους παλαιότερους Tales τίτλους και σας άρεσαν, τότε σίγουρα θα ενθουσιαστείτε και με αυτό το κεφάλαιο, η αγορά του οποίου συστήνεται ανεπιφύλακτα. 

Θετικά:
- Μεγάλη διάρκεια
- Αξιοπρεπέστατος τεχνικός τομέας
- Εξαιρετικό σύστημα μάχης και leveling
- Αξιόλογο soundtrack

Αρνητικά:
- Νερόβραστοι διάλογοι και μονοδιάστατοι χαρακτήρες
- Απαιτεί grinding
- Kλισέ σενάριο

Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 8
Gameplay: 8
Αντοχή: 7 
Γενικά: 7.5 

Συνίσταται ανεπιφύλακτα στους λάτρεις της σειράς.

Αριστοτέλης Ζησιμόπουλος

NEWS   VIEW ALL

Tales of Zestiria

[Αρχική δημοσίευση: 12/12/13] Χθες το βράδυ η Namco Bandai ανακοίνωσε το Tales of Zestiria, το 15 κεφάλαιο της δημοφιλούς JRPG σειράς Tales. Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του Hideo Baba στο Ευρ...
Posted (19 Sep 2014)

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 +1 jimmy1663 (Level13) 14/04/2016 13:25
Δεν είμαι φαν της σειράς αλλά σκέφτομαι να του σώσω μια ευκαιρία. :lol:
#2 +1 Lordwinter (Level28) 14/04/2016 18:17
Χαράς το κουράγιο σου Αριστοτέλη, εγώ μετά από δύο ώρες το παράτησα καθότι το βρήκα απελπιστικά βαρετό. Έχω να απολαύσω παιχνίδι της σειράς από το Tales of Destiny.
#3 Blood Prince (Level30) 19/04/2016 20:50
Τέτοιου είδους παιχνίδια πιστεύω πως είναι πολύ ωραία για τα παιδιά κυρίως.Βέβαια ίσως αν δοκίμαζα το συγκεκριμένο παιχνίδι να είχα άλλη άποψη.
Score  7.5
7.59 User Score
(11  votes)
User Reviews 0
Genre: JRPG
Developer: tri-Crescendo
Publisher: Bandai Namco Entertainment
Διάθεση: Bandai Namco Hellas (210-6018800)
Players: 1 (2-4 Online)
Requirements: 2GB RAM, Διπύρηνος επεξεργαστής στα 2.6 GHz, Κάρτα γραφικών Nvidia GeForce 8800GT ή ATI Radeon HD 4830, Λειτουργικό σύστημα Windows Vista/7/8/10, Χώρος στον σκληρό 12GB
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 2015-10-16
Χρήστες που το θέλουν (VIEW ALL)
thumb thumb thumb
Χρήστες που το έχουν (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το είχαν (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL)
thumb thumb thumb
RELATED GAMES
thumb
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (7.5)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (10.0)
6.
User levels   (9.5)
9.
User levels   (10.0)
10.
User levels   (10.0)