Superhot

Hot
ΣΤ
REVIEWED ON PC (Primary version tested)   Mac  

Ο μινιμαλισμός των FPS. 

Ο μινιμαλισμός των FPS. 

Ο μινιμαλισμός των FPS. 

Το Superhot είναι ένα FPS που γεννήθηκε αποκλειστικά και μόνο από μία ιδέα. Ο χρόνος κινείται μόνο όταν κινείσαι. Το γεγονός ότι σε ένα τόσο υπερκορεσμένο είδος όπως τα Shooters (από ιδέες, υποκατηγορίες και επαναλήψεις) οι developers κατάφεραν να σκεφτούν μια ιδέα τόσο πρωτότυπη ώστε από μόνη της να κινεί την περιέργεια οποιουδήποτε την ακούει, είναι αρκετά εντυπωσιακό. Παρόλα αυτά οι καλές ιδέες δεν συνεπάγονται πάντα και καλά τελικά αποτελέσματα. Tα παραδείγματα είναι άπειρα, gaming και μη.

Το Superhot δημιουργήθηκε ως συμμετοχή για διαγωνισμό, όπου διάφοροι developers δοκίμαζαν την τύχη τους στην δημιουργία ενός FPS μέσα σε επτά ημέρες. Κάτι ανάλογο με τα Game Jam, μόνο που εδώ το διάστημα ήταν μεγαλύτερο. Η ιδέα γεννήθηκε εκεί και επεκτάθηκε σε μια πρώιμη browser-based έκδοση. Η έκδοση αυτή τράβηξε πολλά βλέμματα και πολλά καλά σχόλια, γεγονός που οδήγησε τους developers στο ξεκίνημα καμπάνιας στο Kickstarter για χρηματοδότηση μιας πλήρους έκδοσης. Όπως είναι προφανές, η καμπάνια αυτή ολοκληρώθηκε με επιτυχία και πλέον έχουμε στα χέρια μας (ή τουλάχιστον στο ψηφιακό μας library) ένα Superhot αξίας 20 ευρώ.

Τα ερωτήματα πολλά. Μπορεί μία μόνο ιδέα να είναι αρκετή για να δικαιολογήσει την ύπαρξη του παιχνιδιού σε πρώτη φάση και την αγορά αυτού σε δεύτερη; Αν ναι, μπορεί μια άπειρη ομάδα σαν αυτή του Superhot να φέρει εις πέρας την ανάπτυξη ενός τόσο φιλόδοξου FPS χωρίς να δίνει την αίσθηση ότι είναι μονοδιάστατο και επιφανειακό; Όλες οι απαντήσεις δίνονται παρακάτω.

Meta-αφήγηση σε πρώτο πρόσωπο
Ο χρόνος κινείται μόνο όταν κινείσαι. Αν περιμένετε κάποια εξήγηση για αυτό ή κάποια sci-fi ιστορία που να το συνοδεύει, ατυχήσατε. Υπάρχει campaign το οποίο έχει μία ιστορία αλλά σίγουρα δεν είναι αυτό που μπορεί κανείς να περίμενε. Το campaign διαρκεί μόλις δύο ώρες και είναι τόσο περίεργο που οτιδήποτε και να πω για αυτό πιθανώς να αποτελέσει spoiler. Μπορεί να μην είναι και τίποτα το φοβερό σαν εμπειρία αλλά επειδή είναι αρκετά διαφορετικό και πρωτότυπο θα προτιμήσω να μην το χαλάσω.

Σε γενικές γραμμές πάντως ακολουθεί μια meta λογική αφήγησης κατά την οποία ως παίκτες θα παίξετε κάποιον που παίζει το παιχνίδι που παίζετε...ή κάτι τέτοιο. Η αλληλεπίδραση με άλλους χαρακτήρες γίνεται μέσω chat σε ένα εικονικό λειτουργικό σύστημα, τύπου DOS, με το όνομα piOS. Για την ακρίβεια, η τοποθέτηση του Superhot μέσα στο εικονικό αυτό λειτουργικό σύστημα δεν περιορίζεται μόνο στο campaign. Όλα τα μενού του Superhot είναι τα μενού του piOS . Όταν ανοίγετε το Superhot είναι σαν να ανοίγετε ένα τερματικό στο οποίο τυχαίνει να υπάρχει και το Superhot. Παρόμοια προσέγγιση υπάρχει σε ένα περίεργο indie που ονομάζεται Pony Island, αν έχει τύχει να το παίξετε καταλαβαίνετε τι εννοώ.

Όλο αυτό το πονοκεφάλιασμα, με τον υπολογιστή μέσα στον υπολογιστή και τον παίκτη να παίζει έναν παίκτη, υπάρχει για να δημιουργήσει έναν εύκολο εντυπωσιασμό και να αποκρύψει το γεγονός πως δεν υπάρχει τίποτα ουσιαστικό από αφηγηματικής πλευράς. Το ίδιο το Superhot (ή ορθότερα οι developers αυτού) φαίνεται να το ξέρει και να το αναγνωρίζει και μάλιστα να περιπαίζει τον παίκτη (τον πραγματικό δηλαδή εσάς, αλλά και τον εικονικό) για το γεγονός ότι συνεχίζει να παίζει με μηνύματα όπως “AGAIN” και “CAN'T STOP, WON'T STOP”. Επιπλέον, η ιστορία του Superhot μπορεί να ερμηνευθεί σαν ένας παραλληλισμός, για το πως ένα παιχνίδι καταφέρνει να κάνει τον παίκτη ό,τι θέλει.

Bullet time
Το gameplay του Superhot σας τοποθετεί σε ένα κλειστό level στο οποίο πρέπει να αντιμετωπίσετε έναν αριθμό εχθρών για να προχωρήσετε στο επόμενο. Οι εχθροί που καλείστε να αντιμετωπίσετε είναι πάντοτε πολλοί και ο χαρακτήρας σας πεθαίνει με μόνο ένα hit. Ο τρόπος που ανταπεξέρχεστε στις φαινομενικά αδύνατες αυτές συνθήκες είναι μέσω του ξεχωριστού μηχανισμού του Superhot όπου ο χρόνος κινείται μόνο όταν κινείτε τον χαρακτήρα σας. Πέραν αυτού, έχετε την ικανότητα κάθε μερικά δευτερόλεπτα να παίρνετε την θέση ενός εχθρού σκοτώνοντας τον ταυτόχρονα. Έτσι, έχετε τον χρόνο να σχεδιάσετε τις κινήσεις σας ώστε, με ακρίβεια χειρουργού, να σκοτώσετε τους πάντες χωρίς να σας χτυπήσει κανένας.

Τα διαθέσιμα όπλα του παιχνιδιού δεν είναι πολλά αλλά κανένα δεν είναι όμοιο με τα υπόλοιπα. Υπάρχει ένα απλό πιστόλι, ένα shotgun, ένα burst rifle, ένα katana και ένα ρόπαλο του baseball. Το πιστόλι προσφέρει την μεγαλύτερη ακρίβεια αλλά έχει λίγες σφαίρες, με το shotgun δεν χρειάζεται καν να στοχεύετε αλλά επίσης έχει λίγες σφαίρες και περιορισμένο range, το burst rifle είναι το πιο δύσκολο να ελεγχθεί αλλά διαθέτει πολλές σφαίρες , το katana είναι γρήγορο αλλά έχει περιορισμένο range και το ρόπαλο σπάει μετά από μερικά χτυπήματα. Κοινός παρονομαστής όλων είναι πως δεν μπορείτε να ολοκληρώσετε ένα επίπεδο με μόνο ένα. Είτε επειδή δεν υπάρχει δυνατότητα reload, θα σας τελειώσουν οι σφαίρες, είτε θα σπάσει από τα χτυπήματα.

Βάζοντας όλα αυτά μαζί, το Superhot σας δίνει την δυνατότητα να γίνετε action hero ταινίας του Hollywood. Θα στοχεύετε τα όπλα σας με ακρίβεια χιλιοστού , θα αποφεύγετε σφαίρες ενώ αυτές βρίσκονται στον αέρα, θα αρπάζετε τα όπλα των αντιπάλων από τα χέρια τους και αφού τους τελειώσουν οι σφαίρες θα τα πετάτε στο κεφάλι του επόμενου θύματος σας.

Kόψτε σφαίρες στον αέρα με... katana!

Μπορεί όλο αυτό να ακούγεται σαν ένα πολύ εύκολο παιχνίδι μηδενικής πρόκλησης, αλλά ας θυμηθούμε πως αρκεί ένα μόνο hit για να πεθάνει ο χαρακτήρας σας. Το παραμικρό λάθος μπορεί να είναι μοιραίο, ειδικά όταν αντιμετωπίζετε 10 αντιπάλους ταυτόχρονα. Θα πρέπει να πλησιάζετε κάθε σύγκρουση με απόλυτη προσοχή και παρατηρητικότητα του περίγυρού σας και να σχεδιάζετε τις κινήσεις σας αρκετά βήματα μπροστά. Θα πρέπει να παίξετε αρκετές φορές το ίδιο επίπεδο προτού καταφέρετε να βρείτε την σωστή αλληλουχία κινήσεων. Δεν υπάρχει όμως μοναδική στρατηγική για να νικήσετε μια μάχη, υπάρχουν πολλές, με κάποιες να είναι πιο αποδοτικές από άλλες. Στο τέλος κάθε μάχης μπορείτε να δείτε ένα replay σε πραγματικό χρόνο (δηλαδή χωρίς τις παύσεις του χρόνου με κάθε σταμάτημα). Η προσθήκη αυτή είναι ιδιοφυής και κάνει τις ήδη απολαυστικές μάχες ακόμη πιο απολαυστικές.

Αν πρέπει να ξέρετε ένα πράγμα για το Superhot αυτό είναι το εξής. Είναι ότι πιο εθιστικό υπάρχει σε αγνό gameplay. H ιστορία του δεν έχει και πολλά να πει και τα γραφικά του είναι τελείως minimal αλλά παρόλα αυτά θα συνεχίσετε να το παίζετε. Το campaign διαρκεί μόλις δύο ώρες και είναι υποχρεωτικό να ολοκληρωθεί για να ξεκλειδωθούν τα υπόλοιπα δύο modes (υπάρχει και λόγος που συμβαίνει αυτό στα πλαίσια της ιστορίας). Τα modes αυτά είναι προκλήσεις arcade τύπου στις οποίες μπορείτε να βυθίσετε αρκετές ώρες προσπαθώντας να ξεπεράσετε τα high scores σας. Το πρώτο απο τα δύο αυτά modes είναι το challenges στο οποίο ξαναπαίζετε τα επίπεδα του campaign με κάποια δυσκολία παραπάνω. Η δυσκολία αυτή προκύπτει είτε με κάποιον περιορισμό (π.χ. μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μόνο katana ή μόνο γροθιές) ή με κάποια αλλαγή στους μηχανισμούς του παιχνιδιού (π.χ. πιο γρήγορες σφαίρες για τους αντιπάλους). Το δεύτερο mode είναι το Endless, στο οποίο αντιμετωπίζετε ορδές αντιπάλων έως ότου ο χαρακτήρας σας πεθάνει. Και τα δύο αυτά modes έχουν θεωρητικά άπειρο replayabilty μιας και θα προσπαθείτε συνέχεια να ξεπεράσετε τα high scores σας.

Το gameplay είναι άκρως ικανοποιητικό, παρόλα αυτά παρατηρείται μία έλλειψη περιεχομένου. Όπως προαναφέρθηκε, το campaign διαρκεί δύο ώρες και παρόλο που τα modes σε Arcade ύφος ξεκλειδώνονται μετά και αυξάνουν την αντοχή κατά πολύ, θα συνεχίσετε να παίζετε στα ίδια επίπεδα ξανά και ξανά, μιας και δεν είναι random generated. Το level design είναι άριστο μεν, με την γεωμετρία κάθε level να προσφέρει επιπλέον επιλογές προσέγγισης της μάχης, αλλά χρειάζεται περισσότερη ποικιλία. Πιθανόν η προσθήκη map editor να εξάλειφε παντελώς το πρόβλημα αυτό αυξάνοντας εκθετικά την αντοχή του Superhot και την αξία της αγοράς του. Δυστυχώς προς το παρόν δεν έχει γίνει λόγος για κάτι τέτοιο. 

Χρωματικός μινιμαλισμός
Η οπτική παρουσίαση του Superhot αποτελείται από τυπικά πολύγωνα είναι βασική και τίποτα παραπάνω. Όλα τα levels είναι λευκά, όλα τα όπλα μαύρα και οι αντίπαλοι πορτοκαλί. Η προσέγγιση αυτή είναι εμφανώς μινιμαλιστική, δένει κάπως με την αισθητική της ιστορίας και δεν δημιουργεί οπτικό θόρυβο στις μάχες. Παρόλα αυτά όμως παραμένει τελείως απλή, μονόχρωμη, μονοδιάστατη, ξεπερασμένη και λίγο άσχημη. Δεν υπάρχουν και πολλά που μπορούν να ειπωθούν παραπάνω, τα screenshots μιλάνε από μόνα τους.

Όπως και στο κομμάτι των γραφικών έτσι και στον ήχο δεν υπάρχουν και πολλά που μπορούν να ειπωθούν. Τα ηχητικά εφέ είναι λίγα και παρόλο που μπορεί να σας βοηθήσουν στις μάχες (π.χ. για να καταλάβετε ότι κάποιος βρίσκεται από πίσω και σας πυροβολεί) δεν βελτιώνουν την εμπειρία με κάποιον τρόπο. Επίσης, δεν υπάρχει κανενός είδους soundtrack ή μουσική επένδυση. Γενικότερα, ακόμα και αν κλείσετε τον ήχο τελείως για να βάλετε μουσική δεν θα χάσετε και τίποτα.

Φτωχό σε περιεχόμενο
To Superhot είναι ένα πολύ πρωτότυπο FPS και αυτό από μόνο του αποτελεί κατόρθωμα. Σε αντίθεση με άλλες πρωτότυπες indie προσπάθειες που εστιάζουν στην ιστορία και στο art direction, το Superhot εστιάζει στον πυρήνα του gaming που είναι το gameplay. Εισάγει ένα φρέσκο μηχανισμό που αλλάζει τελείως το είδος στο οποίο ανήκει. Παρόλα αυτά η έλλειψη περιεχομένου και η μέτρια προς κακή παρουσίαση αποτελούν σημαντικά προβλήματα. Συνοψίζοντας, αξίζει να το αποκτήσετε, αν όχι σε full price, πιθανόν σε κάποια μελλοντική προσφορά.

Θετικά:
- Πρωτότυπο και απολαυστικό gameplay
- Πολλές διαφορετικές προσεγγίσεις για μία μάχη
- Καλό level design
- Απολαυστικά replays
- Ενδιαφέροντα εναλλακτικά modes

Αρνητικά:
- Αδιάφορη ιστορία
- Πολύ σύντομο campaign
- Πολύ απλά γραφικά
- Αδιάφορος ήχος
- Η έλλειψη περιεχομένου και map editor το κάνει επαναλαμβανόμενο

Βαθμολογία
Γραφικά: 6
Ήχος: 4.5
Gameplay: 9
Αντοχή: 5
Γενικά: 6.8

Μια αξιόλογη και πρωτότυπη προσπάθεια που μαστίζεται από αρκετά προβλήματα.

Σωτήρης Τζατζάκης

 

NEWS   VIEW ALL

No News

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 Airborne Games Greece (Level9) 04/03/2016 19:40
Δεν καταλαβα κατι...αυτη ειναι η τελικη εκδοση; οχι;
#2 +1 Verbal (Level14) 04/03/2016 19:50

Quoting Airborne Games Greece:

Δεν καταλαβα κατι...αυτη ειναι η τελικη εκδοση; οχι;


ναι είναι τελική έκδοση.
#3 +2 Blood King (Level25) 04/03/2016 20:23
Τρομερά πρωτότυπο φαίνεται και το χορταστικό review μουν άνοιξε σίγουρα την όρεξη να το δοκιμάσω, μοναδικό μελανό σημείο το ισχνό σενάριο αλλά δεν με χαλάει η arcade λογική καθόλου.
#4 +1 Mr.Dododi (Level25) 17/07/2016 12:48
Πρωτότυπο αλλά μου φαίνεται αρκετά κουραστικό από ένα σημείο και μετά. Μάλλον για hardcore gamers προορίζεται.
#5 Adam_Pap (Level18) 30/05/2017 20:21
Ας κρατησουμε την ιδεα ομως......
Score  6.8
7.54 User Score
(14  votes)
User Reviews 0
Genre: FPS
Developer: Superhot Team
Publisher: Superhot Team
Διάθεση:
Players: 1
Requirements: 4GB RAM, Eπεξεργαστής Core2Quad Q6600 στα 2.40Ghz, Κάρτα γραφικών Nvidia GeForce GTX 650 με 1GB VRAM, 4GB χώρο στον σκληρό δίσκο, Λειτουργικό σύστημα Windows 7 ή ανώτερο
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 2016-02-25
Χρήστες που το θέλουν (VIEW ALL)
thumb thumb thumb
Χρήστες που το έχουν (VIEW ALL)
thumb thumb
Χρήστες που το είχαν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL)
thumb
RELATED GAMES
No Games found.
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

3
Ghost of Yōtei   (8.46)
4
ARC Raiders   (8.38)
5
Silent Hill f   (8.37)
6
7
Dispatch   (8.26)
8
EA Sports FC 26   (8.16)
9
Battlefield 6   (8.11)
10

Latest User Reviews

2.
EA Sports FC 26   (7.5)
4.
User levels   (7.5)
5.
User levels   (10.0)
6.
User levels   (10.0)
7.
User levels   (10.0)
8.
User levels   (10.0)
9.
User levels   (9.5)