Η Lara Croft στα καλύτερά της.
Ας είμαστε ειλικρινείς. Όσοι δεν συμπάθησαν το Tomb Raider reboot του 2013 θα έπρεπε να αναρωτηθούν αν αγόρασαν όλες τις προηγούμενες εκδόσεις της σειράς όταν είχαν περισσότερα Adventure στοιχεία. Όπως και να το κάνουμε, στα AAA games, το μπάτζετ παραγωγής πρέπει να καλύπτεται από τις πωλήσεις. Υπό αυτή την έννοια, ορθά η Square Enix μαζί με την Crystal Dynamics προώθησαν περισσότερο το Action κομμάτι. Κι αν ο Nathan Drake λέγαμε κάποτε ότι αντιγράφει την Lara Croft, τώρα πια μπορούμε να πούμε ότι η Lara έχει πάρει τα Action στοιχεία του Nathan Drake.
Η συνέχεια του ανωτέρω εγχειρήματος που τελικά πέτυχε σε πωλήσεις, είναι το Rise of the Tomb Raider, που χρονικά τοποθετείται ένα χρόνο μετά τα γεγονότα του reboot. Η κυκλοφορία του τον Νοέμβριο του 2015 σε Xbox One και Xbox 360 έχει καλυφθεί πλήρως απ' τον Παντελή Δασκαλέλο στο σχετικό review. Το timed exclusivity της Microsoft παύει να ισχύει από φέτος καθώς η έκδοση για PC κυκλοφορεί απ' τις 29 Ιανουαρίου και η αντίστοιχη για PS4 θα έρθει στο τελευταίο τρίμηνο του έτους. Έχοντας στα χέρια μας την έκδοση για PC εδώ και αρκετό διάστημα μπορούμε πλέον να δούμε τις διαφορές.
Parkour, gunfight και..."puzzles"
Η διάρκεια του Rise of the Tomb Raider είναι περίπου 20 ώρες όσον αφορά στο βασικό story, δηλαδή αρκετά μεγαλύτερη από την έκδοση του 2013. Πέρα από την βασική σας αποστολή, που είναι να βρείτε την πηγή της αθανασίας την οποία έψαχνε και ο πατέρας σας που δεν βρίσκεται εν ζωή, υπάρχουν ένα σωρό προαιρετικές αποστολές οι οποίες δίνονται από NPC ή από δικές σας ανακαλύψεις σε σπηλιές, τάφους και τα συναφή.
Ο χειρισμός της έκδοσης για PC, με την βοήθεια του mouse-keyboard, προσφέρει μεγάλη ακρίβεια ως προς την στόχευση. Το sensitivity είναι υψηλό κι ίσως κάποιοι χρειαστεί να το μειώσετε από τα options. Η κάλυψη πίσω από εμπόδια γίνεται αυτόματα, κάτι που βοηθάει αρκετά. Στο σκαρφάλωμα και το parkour ίσως δυσκολευτείτε στην αρχή, καθώς θα πρέπει πολλές φορές τρέχοντας να πατήσετε αφενός μεν το Space, αφετέρου το "E" (Action key) με το οποίο η Lara πιάνεται με τον γάντζο της. Όλα αυτά όμως θα σας πάρουν μόλις λίγα λεπτά εξοικείωσης.
Στους γρίφους ο χειρισμός έχει απλοποιηθεί. Για παράδειγμα, χωρίς κάποιο analog stick, όταν θα χρειαστεί να περιστρέψετε μοχλούς, θα πρέπει να πατήσετε την κατεύθυνση κάτω αριστερά ή κάτω δεξιά, η οποία αντικαθιστά την περιστροφή του αναλογικού μοχλού. Για να αφήσετε τον μοχλό το πλήκτρο είναι το "C", το αντίστοιχο σκύψιμο της Lara που κρατάει μόλις δύο δεύτερα και που ελάχιστες φορές θα αξιοποιηθεί ως πλήκτρο. Γενικά δεν αντιμετωπίσαμε καμία δυσκολία στην επίλυση των γρίφων και τα controls έχουν προσαρμοστεί πολύ απλά και όμορφα στην έκδοση των υπολογιστών, συνεπώς δεν θα χρειαστείτε με το ζόρι κάποιο gamepad.
Ένα από τα πιο αγαπητά Action games εκεί έξω στην κορυφαία εκδοχή του.
Το gunfight είναι απολαυστικό, με το περιβάλλον να καταστρέφεται σε ορισμένα σημεία, αν και ομολογουμένως στο επίπεδο δυσκολίας Survivor δεν βρήκαμε την πρόκληση που θα περιμέναμε. Το A.I. είναι κοινό σε όλες τις εκδόσεις. Οι εχθροί ναι μεν σας πλαγιοκοπούν, αλλά κατά τα άλλα η μόνη ουσιώδης διαφορά έγκειται στο damage που δέχεστε, από ανθρώπους και ζώα. Με καλή εξοικονόμιση των heals (στην ανάγκη με εξαναγκασμένο θάνατο για επιστροφή στο προηγούμενο checkpoint) δεν θα αντιμετωπίσετε ιδιαίτερο πρόβλημα. Στην διευκόλυνσή σας δρουν άλλωστε θετικά τα Skills που αποκτάτε, στις κατηγορίες Brawler, Survivor και Hunter, ανάλογα με το πως θέλετε να παίζετε.
Κουκ-Lara σε HD
Οι ελάχιστες απαιτήσεις του Rise of the Tomb Raider πιθανόν θα αναγκάσουν κάποιους με παλαιότερα PC να προχωρήσουν σε αναβάθμιση. Το παιχνίδι απαιτεί 6GB RAM, Intel Core i3-2100 ή αντίστοιχο AMD και κάρτα γραφικών 2GB. Όλα αυτά για την ελάχιστη δυνατή απόδοση. Εμείς το τεστάραμε σε ένα PC με 16GB RAM, Intel i7-5820K και μία GTX 980, επιλέγοντας την μέγιστη ανάλυση (2560x1440), High Quality και Anisotropic Filtering x4. Είχαμε σταθερά 45-60 frames, έναντι 30 της έκδοσης του Xbox One, καθώς επίσης και πολύ πιο λεπτομερή shadows.
Τα περιβάλλοντα είναι πανέμορφα. Από τα χιονισμένα τοπία της Σιβηρίας και τα δάση, μέχρι τις κατακόμβες, τις σπηλιές και τα ρυάκια, υπάρχει τεράστια ποικιλία περιοχών. Το μάτι σας δεν θα βαρεθεί ποτέ να απολαμβάνει αυτά που βλέπει γύρω του. Τα γραφικά είναι τόσο ρεαλιστικά και αληθοφανή, που θα παρατηρείτε αφενός μεν το υψηλό επίπεδο βίας, αφετέρου θα στεναχωριέστε όποτε αναγκάζεστε να σκοτώσετε ένα αθώο ζωάκι στο δρόμο σας, επειδή χρειάζεστε το δέρμα του.
Τα μόνα θέματα στον οπτικό τομέα ήταν το clipping σε ορισμένα σημεία, κάτι που στο μάτι ενός μέσου gamer είναι αναπαίσθητο. Ακουστικά, το soundtrack του Rise of the Tomb Raider έχει άριστη ποιότητα, ενώ το εκπληκτικό voice acting των κορυφαίων ηθοποιών συνοδεύεται κι από το ανάλογο αψεγάδιαστο lipsync. Προσωπικά βλέποντας τα cutscenes με την πανέμορφη Lara, σχεδιασμένη με αψεγάδιαστη λεπτομέρεια, εκπλήσσομαι ευχάριστα καθώς τα θεωρώ από τα καλύτερα που έχουν υπάρξει σε games των τελευταίων ετών.
Φαντασμαγορική περιπέτεια χωρίς περιορισμούς
Η νέα περιπέτεια της Lara Croft στη Σιβηρία, βαδίζει επιτυχώς στην ήδη επιτυχημένη συνταγή του reboot και αποτελεί ένα πρώτης τάξεως Action game. Διαθέτει μεγάλη ποικιλία στον τρόπο που θα παίξετε βάση των skills που θα επιλέξετε, καθώς επίσης θα σας εκπλήξει στον οπτικό του τομέα. Οι PC gamers που βολεύεστε περισσότερο στα Shooters χάρις στην στόχευση του mouse, αξίζει να επενδύσετε σε αυτό πόσο μάλλον όταν το κόστος των 40 ευρώ έναντι των 56-60 της έκδοσης των κονσολών, σας κλείνει το μάτι.
Θετικά:
- "Χορταστική" περιπέτεια
- Καλοσχεδιασμένοι χαρακτήρες και πανέμορφα περιβάλλοντα
- Αψεγάδιαστο voice acting και lipsync
- Πλήθος επιπλέον περιεχομένου
Αρνητικά:
- Μέτριο A.I.
- Χαμηλή πρόκληση στους γρίφους
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 8.5
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 8.7
Η Βρετανίδα αρχαιολόγος υπόσχεται λαμπρή περιπέτεια με μεγάλη διάρκεια που θα σας κρατήσει μέχρι τέλους.
Μάνος Γρυπάρης
Comments
Σχεδόν τη διπλάσια διάρκεια έχει από το παιχνίδι του 2013.
20 ώρες ήταν το Dead Space 3 μαζί με τις προαιρετικές αποστολές.Οπότε φαντάζομαι πόσο μεγάλο game είναι.
Ο σχεδιασμός της Lara μου αρέσει αρκετά.
Σκέφτομαι να το αποκτήσω μελλοντικά.