- Reviews
- Silent Hill: Shattered Memories
Silent Hill: Shattered Memories
HotΜία “light” έκδοση του Silent Hill.
Μία “light” έκδοση του Silent Hill.
Η σειρά Silent Hill είναι ένα από τα διασημότερα Survival horror games. Η Konami, συνηθίζει να κυκλοφορεί ανά τακτά χρονικά διαστήματα νέες εκδόσεις, οι οποίες είναι μονίμως προσανατολισμένες σε ένα πανομοιότυπο σενάριο. Τον εξαφανισμό ανθρώπων μέσα σε πόλεις-φαντάσματα. Κάπου εκεί, εσείς -ως από μηχανής Θεός- θα πρέπει να βρείτε την λύση του μυστηρίου. Το Silent Hill: Shattered Memories διαφέρει σημαντικά από τα προηγούμενα SH, διότι απευθύνεται σε μικρομεσαίους κατόχους κονσολών. Κυκλοφορεί δηλαδή μόνο για Wii, Playstation 2 και PSP. Δημιουργήθηκε κυρίως για να χαρούν οι χρήστες του Wii ένα παραδοσιακό Silent Hill με τη χρήση του Wiimote, ενώ δοθείσας της ευκαιρίας αναπτύχθηκαν και τα ports στις δύο κονσόλες της Sony. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να το παίξουμε και στις τρεις πλατφόρμες, ώστε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα. Οι εκδόσεις του Playstation 2 και του PSP είναι σχεδόν πανομοιότυπες μεταξύ τους και παρ’ ότι δεν προσφέρουν το πλεονέκτημα χρήστης του Wiimote, δεν στερούνται σχεδόν καθόλου στον τεχνικό τομέα, σε σχέση με την έκδοση του Wii.

Σενάριο
Το Shattered Memories είναι ουσιαστικά ένα remake του πρώτου Silent Hill. Όπως τότε, έτσι και τώρα, κεντρικός πρωταγωνιστής είναι ο Harry Mason. Οδηγώντας με το αυτοκίνητό του και έχοντας μαζί την κόρη του, ένα δυνατό ατύχημα τον αφήνει αναίσθητο και όταν ξυπνάει η κόρη του έχει εξαφανιστεί. Τότε, συνειδητοποιεί ότι βρίσκεται στην πόλη-φάντασμα Silent Hill και ξεκινάει την αναζήτηση, με μόνο σκοπό την εύρεση της κόρης του.
Το Shattered Memories έχει την εξής διαφοροποίηση σε σχέση με τα προηγούμενα. Χρονικά, υποτίθεται ότι έχετε ήδη βιώσει όλα όσα σας συνέβησαν και ξεκινάτε θεραπεία στο γραφείο ενός ψυχολόγου, στον οποίο και αφηγείστε την ιστορία σας.
Η ιστορία του Silent Hill…
Καθήμενοι στην καρέκλα του ασθενή, θα κληθείτε αρχικά να συμπληρώσετε ένα ερωτηματολόγιο, ώστε να μπορέσει ο ψυχολόγος να μάθει κάποια πράγματα για εσάς. Η αρχική αίσθηση που είχαμε αποκομίσει από την beta έκδοση του παιχνιδιού (όταν επισκεφθήκαμε τα γραφεία της Climax στο Portsmouth) ήταν ότι οι απαντήσεις σας προς τον ψυχολόγο θα έπαιζαν κάποιο ρόλο. Στην πράξη όμως, αποδεικνύεται ότι το πόρισμα που θα βγάλει ο γιατρός σχετικά με την ψυχοσύνθεσή σας, θα παίξει μικρό ρόλο στη συνέχεια του παιχνιδιού. Γενικά οι πιθανές αντιδράσεις του ψυχιάτρου στις απαντήσεις που του δίνετε, είναι αρκετά περιορισμένες.

Το σημείο απ’ όπου ξεκινάει η δράση είναι λίγο έως πολύ γνωστό από το πρώτο Silent Hill. Ξυπνάτε μετά από το τρακάρισμα, γύρω σας χιονίζει, ελέγχετε το αυτοκίνητο για να βρείτε την κόρη σας, δεν την βρίσκετε και έχοντας μόνο έναν φακό, ξεκινάτε την αναζήτηση στην πόλη Silent Hill.
Το περιβάλλον γύρω σας είναι μονίμως σκοτεινό και καθ’ ότι ηλεκτρικό ρεύμα δεν υπάρχει στα (εγκαταλελειμμένα) σπίτια, οι περιπλανήσεις σας με τον φακό συνήθως δεν σας δίνουν παρά ελάχιστη ορατότητα. Αυτό αφενός μεν αυξάνει τον χρόνο που χρειάζεστε για να βρείτε τα απαιτούμενα αντικείμενα και να λύσετε τους γρίφους, αφετέρου σας τρομάζει, καθώς ποτέ δεν ξέρετε ποιος δαίμονας θα ξεπεταχτεί από μπροστά σας.
Ένα σύγχρονο remake του πρώτου Silent Hill.
Γρίφοι-Δράση
Όλοι οι γρίφοι του Silent Hill: Shattered Memories, απαιτούν συνήθως αναζήτηση κοντά στο σημείο όπου χρειάζεται να επιλυθούν. Αν για παράδειγμα θέλετε να ανοίξετε μια πόρτα, τότε το κλειδί θα βρίσκεται κοντά στον χώρο που είναι η πόρτα. Το βασικό στοιχείο των γρίφων είναι η κοινή λογική αλλά και το ψάξιμο. Θα χρειαστεί να ανοίξετε πόρτες αναζητώντας κλειδιά, να ερμηνεύσετε βοηθητικά σημειώματα, να ακούσετε μηνύματα από τηλεφωνητές, να αλληλεπιδράσετε με το περιβάλλον για να ξεπεράσετε τα φαντάσματα που σας κυνηγούν ή να χρησιμοποιήσετε το κινητό σας τηλέφωνο με διάφορες μεθόδους.

Η αλληλεπίδρασή του Harry Mason με τα τερατώδη πλάσματα που εμφανίζονται μπροστά του είναι καθαρά παθητική. Στην πράξη, δυστυχώς δεν μπορείτε να σκοτώσετε κανένα από τα τέρατα που σας περιτριγυρίζουν. Μπορείτε μόνο να ξεφύγετε, να παρεμβάλετε εμπόδια ανάμεσά σας, να κρυφτείτε ώσπου να φύγουν ή να τα τυφλώσετε προσωρινά κερδίζοντας πολύτιμο χρόνο. Κι εδώ έχουμε την πρώτη διαφορά χειρισμού μεταξύ των εκδόσεων. Όταν κάποιο τερατάκι σας… καβαλήσει κι αρχίσει να σας αφαιρεί ενέργεια, στο Wii, θα πρέπει να μετακινήσετε το Wiimote απότομα προς μία κατεύθυνση, είτε πλάγια, είτε κάθετα, ανάλογα με το σημείο όπου έχει «γαντζωθεί» επάνω σας. Σε Playstation 2 και PSP δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, όμως η κατάσταση λειτουργεί υπέρ σας, καθώς θα μπορέσετε να απωθήσετε τα αιμοβόρα gremlins, πολύ πιο εύκολα.
Μία ακόμη διαφορά της έκδοσης του Wii, είναι ότι το Wiimote ουσιαστικά λειτουργεί σαν κινητό τηλέφωνο. Φέροντας το Wiimote στο αυτί σας, ακούτε από το μεγαφωνάκι του τόσο την φωνή της κόρης σας Sheryl, όσο και διάφορους άλλους ήχους. Επιπλέον, ο διαρκής χειρισμός του φακού με το Wiimote και η αλληλεπίδραση με διάφορα μικροαντικείμενα τα οποία θα πρέπει να μετακινήσετε για να λύσετε γρίφους, σας κάνουν να ζείτε το παιχνίδι πολύ περισσότερο σε σχέση με τις εκδόσεις του PS2 και του PSP.
Η βοήθεια του κινητού τηλεφώνου σας χρειάζεται πολλές φορές, για να καταφέρετε να λύσετε γρίφους. Θα χρειαστεί να απαντήσετε κλήσεις από την κόρη σας, να διαβάσετε μηνύματα, αλλά και να χρησιμοποιήσετε, τόσο το GPS του κινητού σας, όσο και την λειτουργία της φωτογραφικής μηχανής, η οποία αποθανατίζει εικόνες που το γυμνό μάτι δεν μπορεί να δει.

Τα αρνητικά
Τα βαρετά σημεία στο gameplay του παιχνιδιού έχουν να κάνουν κυρίως με τις περιορισμένες ενέργειές σας, οι οποίες επαναλαμβάνονται. Τέτοιες είναι για παράδειγμα οι αναζητήσεις του κλειδιού για να ανοίξει η εκάστοτε πόρτα. Συν τις άλλοις, οι παγίδες που σας στήνονται από τους εχθρούς μπορούν να αποβούν μοιραίες, εξαιτίας τόσο του αριθμού των εχθρών, όσο και των ενεργειών που πρέπει να κάνετε μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Ένας μέσος χρήστης θα χρειαστεί να επαναλάβει πολλές φορές τις ίδιες σκηνές κι αυτό είναι ότι χειρότερο για όσους αποζητάτε την ποικιλία. Εν κατακλείδι, η συνολική διάρκεια του παιχνιδιού για έναν έμπειρο χρήστη, υπολογίζεται γύρω στις έξι ώρες.
Γραφικά-Ήχος
Μία έκδοση που δεν απευθύνεται στις κονσόλες νέας γενιάς, ήταν λογικό να μην διαθέτει και τα ανάλογα σύγχρονα γραφικά. Το Shattered Memories απεικονίζει το περιβάλλον του με χοντροκομμένα pixels και αρκετή «θολούρα». Τα physics, κυρίως στον σχεδιασμό των ανθρώπων, είναι προχειροφτιαγμένα, όπως επίσης και το lipsync. Αν κάτι θα μπορούσε να διασωθεί απ’ την δουλειά της Climax, αυτό είναι η αποπνικτική ατμόσφαιρα που αποδίδεται άριστα, τόσο μέσω των cutscenes, όσο και κατά την διάρκεια της κυρίως δράσης.
Στο voice-acting έχει γίνει σχετικά καλή δουλειά, η οποία όμως προστατεύεται αρκετά από το feeling ενός μουντού κινηματογραφικού θρίλερ. Οι διάλογοι με άλλα πρόσωπα είναι ελάχιστοι, κυρίως λόγω του ύφους του παιχνιδιού. Την φωνή του Harry Mason υποδύεται ο (έμπειρος σε θέματα σπικάζ) Kirk Thorton, αποδίδοντας άριστα τον φόβο και την ανησυχία του πατέρα που αναζητεί την κόρη του. Στους υπόλοιπους τομείς, τα ηχητικά εφέ είναι λεπτομερή και ορισμένες φορές ανατριχιαστικά, αν και πολλά από αυτά στερούνται της ανάλογης ποιότητας. Τέλος, η μουσική που σας συνοδεύει στο background, εναρμονίζεται σωστά με την δράση, παρά τις όποιες μονότονες επαναλήψεις της.

Back to basics
Το Silent Hill: Shattered Memories δεν έχει κάτι το καινούργιο να προσφέρει στη σειρά Silent Hill, πέρα από το στοιχείο της ελαφρώς βελτιωμένης αλληλεπίδρασης του χρήστη. Στο θέμα γραφικών αλλά και της διάρκειας, κινείται χωρίς αμφιβολία στην μετριότητα. Ο τίτλος άλλωστε, φτιάχτηκε ώστε να ταιριάζει περισσότερο στα δεδομένα του Wii (από πλευράς χειρισμού), χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν έγιναν αξιόλογα port στο Playstation 2 και το PSP. Φυσικά δεν πρόκειται για Adventure πρώτης γραμμής, ωστόσο μπορεί να σας προσφέρει συγκινητικές στιγμές, ανάλογες του Silent Hill 1.
Θετικά:
- Εκρηκτική ατμόσφαιρα
- Πολλές στιγμές έντασης
- Καλό voice acting
Αρνητικά:
- Κακή ποιότητα γραφικών
- Πολύ σύντομο σε διάρκεια
- Οι γρίφοι διαρκώς επαναλαμβάνονται
- Ορισμένα σημεία στον ήχο θα μπορούσαν να ήταν πιο προσεγμένα
Βαθμολογία Wii
Γραφικά: 6.5
Ήχος: 8
Gameplay: 8
Αντοχή: 6.5
Γενικά: 7.5
Βαθμολογία PS2 και PSP
Γραφικά: 6.5
Ήχος: 8
Gameplay: 7
Αντοχή: 6.5
Γενικά: 7
Ένας τίτλος που απευθύνεται στους ρομαντικούς gamers της σειράς Silent Hill.
Μάνος Γρυπάρης

NEWS
Comments
Α και αυτό το ψυχολογικό τεστ στην αρχή τι είναι???
Το τερματισαμε γυρω στις 3 με 3μιση ωρες! Ξεφτυλα.... Το gameplay εχει κατι το ξεχωριστο αλλα και παλι δεν αφηνει και τις καλυτερες εντυπωσεις. Ισως να το παιξω και στο Wii για να δω κατα ποσο ειναι ανωτερο απο την εκδοση του PS2.
δεν το τελειωσα.γινεται καλυτερο μετα απο τα πρωτα τρεξιματα?