- Reviews
- Operation Flashpoint: Dragon Rising (PC, PS3, Xbox 360)
Operation Flashpoint: Dragon Rising (PC, PS3, Xbox 360)
Hot
Operation Flashpoint: Dragon Rising
Experience real war.
Το 2001, η Bohemia Interactive μαζί με την Codemasters κυκλοφόρησαν το πρώτο Operation Flashpoint. Πέντε χρόνια μετά, η Bohemia έλυσε τη συνεργασία της με την Codemasters και προχώρησε στην δημιουργία του ArmA: Armed Assault, το οποίο και θεωρείται η «φυσική συνέχεια» του πρώτου Flashpoint. Αν και η Bohemia υποστηρίζει πως κατέχει τα δικαιώματα του πρώτου τίτλου, φέτος η Codemasters κυκλοφόρησε μόνη της το Operation Flashpoint: Dragon Rising, χαρακτηρίζοντάς το μάλιστα το «επίσημο sequel» του πρώτου Flashpoint.

Εκ πρώτης όψεως, θα μπορούσαμε να υποθέσουμε πως η Codemasters απλά εκμεταλλεύτηκε το όνομα και την φήμη του πρώτου παιχνιδιού, προκειμένου να πουλήσει. Ήρθε λοιπόν η ώρα να δούμε αν όντως ισχύει κάτι τέτοιο, αλλά και το κατά πόσο μπορεί το Dragon Rising να σταθεί αντάξιο τόσο του πρώτου Operation Flashpoint όσο και των «παιδιών» του, ArmA και ArmA II. Κυκλοφορεί δε όχι μόνο για PC, αλλά και για τις κονσόλες Xbox 360 και Playstation 3.
Σενάριο
Το παιχνίδι λαμβάνει χώρα στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον. Εν μέσω σύρραξης μεταξύ Ρωσίας και Κίνας, με αφορμή κάποια κοιτάσματα πετρελαίου (cliché?), οι Ηνωμένες Πολιτείες επεμβαίνουν, σε έναν καθαρά «ειρηνευτικό» ρόλο, ώστε να απελευθερώσουν ένα νησί στον Ανατολικό Ειρηνικό Ωκεανό, το οποίο κατέχουν οι Κινέζοι. Και κάπου εκεί…όλα πάνε κατά διαόλου κι εσείς είστε κλασικά αυτός που θα πρέπει να βγάλει τα κάστανα απ’ τη φωτιά.
Gameplay
Το κύριο campaign του παιχνιδιού αποτελείται από 11 αποστολές. Εσείς αναλαμβάνετε το ρόλο του αρχηγού σε μια διμοιρία πεζοναυτών και καλείστε να μπείτε «σφήνα» ανάμεσα στους Ρώσους και τους Κινέζους. Ξεκινάτε από ένα μικρότερο νησί, οι αποστολές στο οποίο έχουν καθαρά εκπαιδευτικό ρόλο και σιγά-σιγά μεταφέρεστε στο κυρίως νησί, Skira.
Στο νησί αυτό θα συναντήσετε μία περιφέρεια 220 τετραγωνικών χιλιομέτρων, τα οποία είναι στην πλειοψηφία τους προσβάσιμα. Γενικά το παιχνίδι είναι εντελώς ανοιχτό, επιτρέποντάς σας να μετακινηθείτε σε οποιοδήποτε σημείο του θέλετε, όπως θέλετε και να κάνετε (σχεδόν) ότι θέλετε. Το Dragon Rising διαθέτει ακόμη μια πληθώρα στρατιωτικών οχημάτων, όπως τζιπ, ελικόπτερα και τανκς, τα οποία δυστυχώς βρίσκονται στην διάθεσή σας ανάλογα με την αποστολή. Σε αντίθεση με το ΑrmA II όπου μπορούσατε να καλέσετε ένα ελικόπτερο ή να επανδρώσετε ένα άρμα σχεδόν σε οποιαδήποτε αποστολή, στο Dragon Rising οι επιλογές σας ως προς τη χρήση των οχημάτων είναι περιορισμένες, εκτός βέβαια κι αν κλέψετε κάποιο όχημα από τους εχθρούς σας.

Οι μάχες στο Dragon Rising είναι άκρως ρεαλιστικές. Τα όπλα και η βαλλιστική του παιχνιδιού είναι σχεδιασμένα ακριβώς όπως στην πραγματικότητα. Όσο για την δυσκολία του, αρκεί να αναφέρουμε πως μία ή δύο σφαίρες είναι αρκετές ώστε να σκοτωθείτε. Ακόμα και αν απλά σας πάρει ξυστά μια σφαίρα και δεν σας φροντίσει κάποιος medic, μπορεί κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού να πεθάνετε από αφαίμαξη! Κατά συνέπεια, κάθε μάχη είναι «εφιάλτης», αφού το παραμικρό λάθος είναι ικανό να σας στείλει σπίτι σας τυλιγμένο με τη σημαία.
Ο ρυθμός του παιχνιδιού πρέπει να είναι αρκετά χαμηλός, ώστε να δίνετε την απαραίτητη προσοχή στην παραμικρή σκιά που συναντάτε. Διαφορετικά, δεν προβλέπεται να επιβιώσετε για πολύ ώρα. Το gameplay είναι έτσι στημένο ώστε να επιβραβεύει την σωστή, μεθοδική προετοιμασία κάθε αποστολής και την υπομονή κατά τη διάρκεια της εκτέλεσής της. Δεν είναι καθόλου σπάνιο μάλιστα, ότι από εκεί που περπατάτε για αρκετή ώρα μέσα σε αχανείς εκτάσεις, ξαφνικά μια βολή μπορεί από το πουθενά να τερματίσει πρόωρα την αποστολή σας.
Ο οπλισμός σας, καθώς και η προσέγγιση κάθε μάχης, αλλάζει από αποστολή σε αποστολή. Υπάρχουν μαζικές επιθέσεις σε εχθρικές βάσεις, αποστολές διείσδυσης πίσω από τις γραμμές του εχθρού και αρκετές ακόμη αποστολές διαφόρων ειδών, με τις οποίες δύσκολα θα βαρεθείτε. Λόγω του ανοιχτού τύπου παιχνιδιού, κάθε φορά που παίζετε την ίδια αποστολή, οι συνθήκες, ο αριθμός και οι θέσεις των εχθρών αλλάζουν, προσφέροντάς σας μια εντελώς διαφορετική εμπειρία, ακόμα κι αν έχετε παίξει το συγκεκριμένο objective άλλες δέκα φορές!

Ως αρχηγός διμοιρίας, θα περάσετε αρκετή ώρα στο παιχνίδι μοιράζοντας εντολές στους στρατιώτες σας, μέσω ενός πρακτικού radial menu, όπου ελέγχετε τις εντολές που δίνετε μέσω του ποντικιού σας. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, οι στρατιώτες σας εκτελούν τις εντολές σας με ακρίβεια κι αποτελεσματικότητα και προσαρμόζονται άριστα στο περιβάλλον. Όλα αυτά χάρη σε μια από τις καλύτερες μηχανές A.I που έχουμε δει σε παιχνίδι. Το ίδιο ισχύει όμως και για τους εχθρούς σας, οι οποίοι μπορούν να μετατρέψουν την πιο εύκολη μάχη σε εφιάλτη.
Πέρα από τα ευχάριστα, το gameplay έχει κι αρκετά παρατράγουδα. Υπάρχουν στιγμές όπου οι στρατιώτες σας δυσκολεύονται τραγικά να βρούν τον δρόμο τους μέσα από εμπόδια, ενώ συχνά περνούν από μπροστά σας ενώ πυροβολείτε. Άλλες φορές οι medic μπορεί να μην ανταποκριθούν στο κάλεσμά σας ή οι στρατιώτες σας να κινούνται στα ανοιχτά χωρίς ίχνος κάλυψης, με τους εχθρούς να τους γαζώνουν με σφαίρες. Bugs όμως υπάρχουν και στο campaign, αφού αρκετές φορές «χάνονται» checkpoints, και διάφορα objectives αργούν να ενεργοποιηθούν ή δεν ενεργοποιούνται καθόλου. Ευτυχώς αυτά συμβαίνουν σχετικά σπάνια, ενώ η Codemasters ήδη κυκλοφόρησε το πρώτο patch για το παιχνίδι το οποίο λύνει τα περισσότερα από αυτά τα προβλήματα.
Ρεαλισμός
Όσο καλό όμως κι αν είναι το Dragon Rising, αν το κρίνουμε ως μεμονωμένο παιχνίδι, από τη στιγμή που απευθύνεται κυρίως σε συγκεκριμένο κοινό, θα πρέπει να κοιτάξουμε και την ρεαλιστική πλευρά του. Δυστυχώς, πολλές λεπτομέρειες ενδέχεται να «ξενερώσουν» τους φανατικούς χρήστες του πρώτου Operation Flaspoint, τόσο στο gameplay όσο και στον σχεδιασμό του παιχνιδιού. Για παράδειγμα, δεν είναι δυνατή η επιλογή του οπλισμού σας πριν από κάθε αποστολή, κάτι που είναι μέγα λάθος για όσους θέλουν να δοκιμάσουν διαφορετικές προσεγγίσεις σε κάθε μάχη. Επιπλέον, οι διόπτρες ACOG και Eotech είναι εντελώς λάθος σχεδιασμένες, ενώ η χρήση της λέξης «clip» για τον γεμιστήρα δεν χρησιμοποιείται καν από τον στρατό, πόσο μάλλον από τους περισσότερους πολεμικούς εξομοιωτές.

Η κίνηση του κεφαλιού σας (ανεξάρτητα από το που στοχεύετε με το όπλο) επίσης δεν είναι δυνατή, κάτι που είναι απαγορευτικό για όσους θέλουν να έχουν πλήρη επίγνωση του περιβάλλοντός τους κατά τη διάρκεια της μάχης (και για όσους θέλουν να αποφύγουν τυχόν πλευροκοπήσεις). Σαν να μην έφτανε αυτό, οι πυροβολισμοί εν κινήσει δεν φαίνεται να έχουν σημαντικό μειονέκτημα σε σχέση με τους πυροβολισμούς από σταθερή θέση. Τα σχόλια περριτεύουν.
Όλα αυτά τα στοιχεία μας δείχνουν πως ο ρεαλισμός πέρασε σε δεύτερη μοίρα. Η Codemasters, είτε δεν έκανε την απαραίτητη έρευνα προκειμένου να αποδώσει -τουλάχιστον ρεαλιστικά- τον εξοπλισμό, είτε αποφάσισε να ακολουθήσει την εύκολη λύση, πιστεύοντας πως οι χρήστες θα συμβιβαστούν. Ίσως οι περισσότεροι χρήστες όντως να συμβιβάζονται, αλλά για τον φανατικό οπαδό των στρατιωτικών εξομοιωτών, οι λεπτομέρειες αυτές είναι που κάνουν κάνει την διαφορά.
Multiplayer
Το Multiplayer mode του Dragon Rising χωρίζεται σε δυο σκέλη. Στο co-op σας δινεται η δυνατότητα να παίξετε ολόκληρο το campaign, μαζί με τρείς ακόμη φίλους σας. Ένας από εσάς θα αναλάβει και τον ρόλο του squad leader. Το καθαρό multiplayer δίνει την δυνατότητα σε 32 παίκτες (16 στις κονσόλες) να αναμετρηθούν μεταξύ τους σε δυο modes, το Infiltration και το Annihilation. Το δεύτερο είναι μια μορφή deathmatch, στην οποία οι παίκτες χωρίζονται σε δυο ομάδες, με δυο διμοιρίες η κάθε ομάδα. Το Infiltration είναι μια μορφή κατάληψης βάσης/περιοχής, όπου μια αριθμητικά μεγαλύτερη ομάδα αμύνεται σε κάποια βάση, με την δεύτερη ομάδα, σαφώς μικρότερη σε ανθρώπινο δυναμικό, να προσπαθεί να διεισδύσει. Γενικά η εμπειρία του multiplayer είναι ικανοποιητική, με το ποσοστό έντασης και δράσης να είναι πολλαπλάσιο από αυτό του single-player, αν και σε πολλές περιπτώσεις το παιχνίδι επανειλλημένα προκαλεί disconnections από τους server της Codemasters, χωρίς λόγο.

Γραφικά
Ο σχεδιασμός του Operation Flashpoint: Dragon Rising, είναι προσεγμένος και ανταποκρίνεται πλήρως στα σημερινά δεδομένα. Αν και το παιχνίδι αποδίδει καλύτερα σε αυτόν τον τομέα σε σχέση με το ArmA II, εντούτοις θα χρειαστείτε ένα δυνατό σύστημα προκειμένου να τα απολαύσετε στο έπακρο. Στις αποστολές σας θα συναντήσετε τεράστιες, καλοσχεδιασμένες και γεμάτες λεπτομέρεια εκτάσεις και άριστα σχεδιασμένα όπλα και οχήματα. Οι στρατιώτες έχουν άκρως ρεαλιστικά animations, λόγω του ότι οι κινήσεις τους σχεδιάστηκαν με motion capture που θα ζήλευε και το καλύτερο παιχνίδι.
Ήχος
Στον ηχητικό τομέα τα πράγματα αλλάζουν. Καταρχήν υπάρχει έλλειψη μουσικής, κάτι που είναι δυσάρεστο αλλά τουλάχιστον συμβάλλει στον ρεαλισμό που προσπαθεί να αποδώσει το παιχνίδι. Οι ήχοι πυροβολισμών και οι εκρήξεων είναι ικανοποιητικοί και προσδίδουν στην δράση και στο πολεμικό περιβάλλον, χωρίς όμως να εντυπωσιάζουν. Το άσχημο όμως είναι πως το voice-acting μοιάζει «πεζό» και αρκετές φορές «ψεύτικο», κάτι που θα χαντακώσει κάπως την συνολική εμπειρία σας.
Επίλογος
Το Dragon Rising είναι ένα παιχνίδι που προσφέρει αυτό ακριβώς που διαφημίζει. Μια αυθεντική εμπειρία μάχης. Από τη μια έχουμε ένα άκρως ρεαλιστικό παιχνίδι, το οποίο δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα υπόλοιπα FPS που κυκλοφορούν και ίσως να χρησιμοποιήσει τον τίτλο του για πουλήσει λίγο. Από την άλλη όμως, έχουμε έναν τίτλο που φέρει –συγκεκριμένα- το όνομα Οperation Flashpoint, οπότε ο πήχυς είναι ήδη πολύ ψηλά, όπως και οι προσδοκίες των παικτών. Η Codemasters καταφέρνει να ικανοποιήσει, όχι όμως και να ξεπεράσει την εμπειρία των αυθεντικών sequel του πρώτου Flashpoint, των ArmA: Armed Assaut και ArmA II.

Μπορεί αυτό να είναι το πρώτο άνοιγμα του Operation Flashpoint, σε παιχνίδια του είδους για κονσόλες, όμως λόγω της πληθώρας των controls, της ελευθερίας και της ακρίβειας που χρειάζεται στη στόχευση, η έκδοση για PC είναι μακράν πιο πρακτική.
Θετικά:
- Ρεαλιστικό σενάριο
- Υψηλό επίπεδο A.I.
- Ο σχεδιασμός του περιβάλλοντος, των οχημάτων και των στρατιωτών
- Υψηλό επίπεδο ρεαλισμού
Αρνητικά:
- Ορισμένα λάθη στην απεικόνιση του εξοπλισμού
- Έλλειψη πολλών πρωτοποριών του πρώτου Operation Flashpoint
- Δεν μπορείτε να επιλέξετε όπλα στο ξεκίνημα μιας αποστολής
- Ελάχιστα multiplayer modes
Βαθμολογία PC
Γραφικά: 8
Ήχος: 6.5
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 7.5
Βαθμολογία PS3 και Xbox 360
Γραφικά: 8
Ήχος: 6.5
Gameplay: 7
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 7.2
Μπορεί να «ξεφεύγει» αρκετά από το πρώτο Flashpoint, αλλά διεκδικεί επάξια μια θέση ανάμεσα στους υπόλοιπους (ελάχιστους πλέον σήμερα) στρατιωτικούς εξομοιωτές.
Αντώνης Παπαθανασίου
Experience real war.
Το 2001, η Bohemia Interactive μαζί με την Codemasters κυκλοφόρησαν το πρώτο Operation Flashpoint. Πέντε χρόνια μετά, η Bohemia έλυσε τη συνεργασία της με την Codemasters και προχώρησε στην δημιουργία του ArmA: Armed Assault, το οποίο και θεωρείται η «φυσική συνέχεια» του πρώτου Flashpoint. Αν και η Bohemia υποστηρίζει πως κατέχει τα δικαιώματα του πρώτου τίτλου, φέτος η Codemasters κυκλοφόρησε μόνη της το Operation Flashpoint: Dragon Rising, χαρακτηρίζοντάς το μάλιστα το «επίσημο sequel» του πρώτου Flashpoint.

Εκ πρώτης όψεως, θα μπορούσαμε να υποθέσουμε πως η Codemasters απλά εκμεταλλεύτηκε το όνομα και την φήμη του πρώτου παιχνιδιού, προκειμένου να πουλήσει. Ήρθε λοιπόν η ώρα να δούμε αν όντως ισχύει κάτι τέτοιο, αλλά και το κατά πόσο μπορεί το Dragon Rising να σταθεί αντάξιο τόσο του πρώτου Operation Flashpoint όσο και των «παιδιών» του, ArmA και ArmA II. Κυκλοφορεί δε όχι μόνο για PC, αλλά και για τις κονσόλες Xbox 360 και Playstation 3.
Σενάριο
Το παιχνίδι λαμβάνει χώρα στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον. Εν μέσω σύρραξης μεταξύ Ρωσίας και Κίνας, με αφορμή κάποια κοιτάσματα πετρελαίου (cliché?), οι Ηνωμένες Πολιτείες επεμβαίνουν, σε έναν καθαρά «ειρηνευτικό» ρόλο, ώστε να απελευθερώσουν ένα νησί στον Ανατολικό Ειρηνικό Ωκεανό, το οποίο κατέχουν οι Κινέζοι. Και κάπου εκεί…όλα πάνε κατά διαόλου κι εσείς είστε κλασικά αυτός που θα πρέπει να βγάλει τα κάστανα απ’ τη φωτιά.
Gameplay
Το κύριο campaign του παιχνιδιού αποτελείται από 11 αποστολές. Εσείς αναλαμβάνετε το ρόλο του αρχηγού σε μια διμοιρία πεζοναυτών και καλείστε να μπείτε «σφήνα» ανάμεσα στους Ρώσους και τους Κινέζους. Ξεκινάτε από ένα μικρότερο νησί, οι αποστολές στο οποίο έχουν καθαρά εκπαιδευτικό ρόλο και σιγά-σιγά μεταφέρεστε στο κυρίως νησί, Skira.
Στο νησί αυτό θα συναντήσετε μία περιφέρεια 220 τετραγωνικών χιλιομέτρων, τα οποία είναι στην πλειοψηφία τους προσβάσιμα. Γενικά το παιχνίδι είναι εντελώς ανοιχτό, επιτρέποντάς σας να μετακινηθείτε σε οποιοδήποτε σημείο του θέλετε, όπως θέλετε και να κάνετε (σχεδόν) ότι θέλετε. Το Dragon Rising διαθέτει ακόμη μια πληθώρα στρατιωτικών οχημάτων, όπως τζιπ, ελικόπτερα και τανκς, τα οποία δυστυχώς βρίσκονται στην διάθεσή σας ανάλογα με την αποστολή. Σε αντίθεση με το ΑrmA II όπου μπορούσατε να καλέσετε ένα ελικόπτερο ή να επανδρώσετε ένα άρμα σχεδόν σε οποιαδήποτε αποστολή, στο Dragon Rising οι επιλογές σας ως προς τη χρήση των οχημάτων είναι περιορισμένες, εκτός βέβαια κι αν κλέψετε κάποιο όχημα από τους εχθρούς σας.

Οι μάχες στο Dragon Rising είναι άκρως ρεαλιστικές. Τα όπλα και η βαλλιστική του παιχνιδιού είναι σχεδιασμένα ακριβώς όπως στην πραγματικότητα. Όσο για την δυσκολία του, αρκεί να αναφέρουμε πως μία ή δύο σφαίρες είναι αρκετές ώστε να σκοτωθείτε. Ακόμα και αν απλά σας πάρει ξυστά μια σφαίρα και δεν σας φροντίσει κάποιος medic, μπορεί κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού να πεθάνετε από αφαίμαξη! Κατά συνέπεια, κάθε μάχη είναι «εφιάλτης», αφού το παραμικρό λάθος είναι ικανό να σας στείλει σπίτι σας τυλιγμένο με τη σημαία.
Ο ρυθμός του παιχνιδιού πρέπει να είναι αρκετά χαμηλός, ώστε να δίνετε την απαραίτητη προσοχή στην παραμικρή σκιά που συναντάτε. Διαφορετικά, δεν προβλέπεται να επιβιώσετε για πολύ ώρα. Το gameplay είναι έτσι στημένο ώστε να επιβραβεύει την σωστή, μεθοδική προετοιμασία κάθε αποστολής και την υπομονή κατά τη διάρκεια της εκτέλεσής της. Δεν είναι καθόλου σπάνιο μάλιστα, ότι από εκεί που περπατάτε για αρκετή ώρα μέσα σε αχανείς εκτάσεις, ξαφνικά μια βολή μπορεί από το πουθενά να τερματίσει πρόωρα την αποστολή σας.
Ο οπλισμός σας, καθώς και η προσέγγιση κάθε μάχης, αλλάζει από αποστολή σε αποστολή. Υπάρχουν μαζικές επιθέσεις σε εχθρικές βάσεις, αποστολές διείσδυσης πίσω από τις γραμμές του εχθρού και αρκετές ακόμη αποστολές διαφόρων ειδών, με τις οποίες δύσκολα θα βαρεθείτε. Λόγω του ανοιχτού τύπου παιχνιδιού, κάθε φορά που παίζετε την ίδια αποστολή, οι συνθήκες, ο αριθμός και οι θέσεις των εχθρών αλλάζουν, προσφέροντάς σας μια εντελώς διαφορετική εμπειρία, ακόμα κι αν έχετε παίξει το συγκεκριμένο objective άλλες δέκα φορές!

Ως αρχηγός διμοιρίας, θα περάσετε αρκετή ώρα στο παιχνίδι μοιράζοντας εντολές στους στρατιώτες σας, μέσω ενός πρακτικού radial menu, όπου ελέγχετε τις εντολές που δίνετε μέσω του ποντικιού σας. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, οι στρατιώτες σας εκτελούν τις εντολές σας με ακρίβεια κι αποτελεσματικότητα και προσαρμόζονται άριστα στο περιβάλλον. Όλα αυτά χάρη σε μια από τις καλύτερες μηχανές A.I που έχουμε δει σε παιχνίδι. Το ίδιο ισχύει όμως και για τους εχθρούς σας, οι οποίοι μπορούν να μετατρέψουν την πιο εύκολη μάχη σε εφιάλτη.
Πέρα από τα ευχάριστα, το gameplay έχει κι αρκετά παρατράγουδα. Υπάρχουν στιγμές όπου οι στρατιώτες σας δυσκολεύονται τραγικά να βρούν τον δρόμο τους μέσα από εμπόδια, ενώ συχνά περνούν από μπροστά σας ενώ πυροβολείτε. Άλλες φορές οι medic μπορεί να μην ανταποκριθούν στο κάλεσμά σας ή οι στρατιώτες σας να κινούνται στα ανοιχτά χωρίς ίχνος κάλυψης, με τους εχθρούς να τους γαζώνουν με σφαίρες. Bugs όμως υπάρχουν και στο campaign, αφού αρκετές φορές «χάνονται» checkpoints, και διάφορα objectives αργούν να ενεργοποιηθούν ή δεν ενεργοποιούνται καθόλου. Ευτυχώς αυτά συμβαίνουν σχετικά σπάνια, ενώ η Codemasters ήδη κυκλοφόρησε το πρώτο patch για το παιχνίδι το οποίο λύνει τα περισσότερα από αυτά τα προβλήματα.
Οι περισσότεροι από εσάς θα βρουν την φετινή έκδοση της σειράς αρκετά ευχάριστη. Όμως, οι φανατικοί του είδους, δύσκολα θα βρουν το κάτι παραπάνω που θα τους κεντρίσει το ενδιαφέρον.
Ρεαλισμός
Όσο καλό όμως κι αν είναι το Dragon Rising, αν το κρίνουμε ως μεμονωμένο παιχνίδι, από τη στιγμή που απευθύνεται κυρίως σε συγκεκριμένο κοινό, θα πρέπει να κοιτάξουμε και την ρεαλιστική πλευρά του. Δυστυχώς, πολλές λεπτομέρειες ενδέχεται να «ξενερώσουν» τους φανατικούς χρήστες του πρώτου Operation Flaspoint, τόσο στο gameplay όσο και στον σχεδιασμό του παιχνιδιού. Για παράδειγμα, δεν είναι δυνατή η επιλογή του οπλισμού σας πριν από κάθε αποστολή, κάτι που είναι μέγα λάθος για όσους θέλουν να δοκιμάσουν διαφορετικές προσεγγίσεις σε κάθε μάχη. Επιπλέον, οι διόπτρες ACOG και Eotech είναι εντελώς λάθος σχεδιασμένες, ενώ η χρήση της λέξης «clip» για τον γεμιστήρα δεν χρησιμοποιείται καν από τον στρατό, πόσο μάλλον από τους περισσότερους πολεμικούς εξομοιωτές.

Η κίνηση του κεφαλιού σας (ανεξάρτητα από το που στοχεύετε με το όπλο) επίσης δεν είναι δυνατή, κάτι που είναι απαγορευτικό για όσους θέλουν να έχουν πλήρη επίγνωση του περιβάλλοντός τους κατά τη διάρκεια της μάχης (και για όσους θέλουν να αποφύγουν τυχόν πλευροκοπήσεις). Σαν να μην έφτανε αυτό, οι πυροβολισμοί εν κινήσει δεν φαίνεται να έχουν σημαντικό μειονέκτημα σε σχέση με τους πυροβολισμούς από σταθερή θέση. Τα σχόλια περριτεύουν.
Όλα αυτά τα στοιχεία μας δείχνουν πως ο ρεαλισμός πέρασε σε δεύτερη μοίρα. Η Codemasters, είτε δεν έκανε την απαραίτητη έρευνα προκειμένου να αποδώσει -τουλάχιστον ρεαλιστικά- τον εξοπλισμό, είτε αποφάσισε να ακολουθήσει την εύκολη λύση, πιστεύοντας πως οι χρήστες θα συμβιβαστούν. Ίσως οι περισσότεροι χρήστες όντως να συμβιβάζονται, αλλά για τον φανατικό οπαδό των στρατιωτικών εξομοιωτών, οι λεπτομέρειες αυτές είναι που κάνουν κάνει την διαφορά.
Multiplayer
Το Multiplayer mode του Dragon Rising χωρίζεται σε δυο σκέλη. Στο co-op σας δινεται η δυνατότητα να παίξετε ολόκληρο το campaign, μαζί με τρείς ακόμη φίλους σας. Ένας από εσάς θα αναλάβει και τον ρόλο του squad leader. Το καθαρό multiplayer δίνει την δυνατότητα σε 32 παίκτες (16 στις κονσόλες) να αναμετρηθούν μεταξύ τους σε δυο modes, το Infiltration και το Annihilation. Το δεύτερο είναι μια μορφή deathmatch, στην οποία οι παίκτες χωρίζονται σε δυο ομάδες, με δυο διμοιρίες η κάθε ομάδα. Το Infiltration είναι μια μορφή κατάληψης βάσης/περιοχής, όπου μια αριθμητικά μεγαλύτερη ομάδα αμύνεται σε κάποια βάση, με την δεύτερη ομάδα, σαφώς μικρότερη σε ανθρώπινο δυναμικό, να προσπαθεί να διεισδύσει. Γενικά η εμπειρία του multiplayer είναι ικανοποιητική, με το ποσοστό έντασης και δράσης να είναι πολλαπλάσιο από αυτό του single-player, αν και σε πολλές περιπτώσεις το παιχνίδι επανειλλημένα προκαλεί disconnections από τους server της Codemasters, χωρίς λόγο.

Γραφικά
Ο σχεδιασμός του Operation Flashpoint: Dragon Rising, είναι προσεγμένος και ανταποκρίνεται πλήρως στα σημερινά δεδομένα. Αν και το παιχνίδι αποδίδει καλύτερα σε αυτόν τον τομέα σε σχέση με το ArmA II, εντούτοις θα χρειαστείτε ένα δυνατό σύστημα προκειμένου να τα απολαύσετε στο έπακρο. Στις αποστολές σας θα συναντήσετε τεράστιες, καλοσχεδιασμένες και γεμάτες λεπτομέρεια εκτάσεις και άριστα σχεδιασμένα όπλα και οχήματα. Οι στρατιώτες έχουν άκρως ρεαλιστικά animations, λόγω του ότι οι κινήσεις τους σχεδιάστηκαν με motion capture που θα ζήλευε και το καλύτερο παιχνίδι.
Ήχος
Στον ηχητικό τομέα τα πράγματα αλλάζουν. Καταρχήν υπάρχει έλλειψη μουσικής, κάτι που είναι δυσάρεστο αλλά τουλάχιστον συμβάλλει στον ρεαλισμό που προσπαθεί να αποδώσει το παιχνίδι. Οι ήχοι πυροβολισμών και οι εκρήξεων είναι ικανοποιητικοί και προσδίδουν στην δράση και στο πολεμικό περιβάλλον, χωρίς όμως να εντυπωσιάζουν. Το άσχημο όμως είναι πως το voice-acting μοιάζει «πεζό» και αρκετές φορές «ψεύτικο», κάτι που θα χαντακώσει κάπως την συνολική εμπειρία σας.
Επίλογος
Το Dragon Rising είναι ένα παιχνίδι που προσφέρει αυτό ακριβώς που διαφημίζει. Μια αυθεντική εμπειρία μάχης. Από τη μια έχουμε ένα άκρως ρεαλιστικό παιχνίδι, το οποίο δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα υπόλοιπα FPS που κυκλοφορούν και ίσως να χρησιμοποιήσει τον τίτλο του για πουλήσει λίγο. Από την άλλη όμως, έχουμε έναν τίτλο που φέρει –συγκεκριμένα- το όνομα Οperation Flashpoint, οπότε ο πήχυς είναι ήδη πολύ ψηλά, όπως και οι προσδοκίες των παικτών. Η Codemasters καταφέρνει να ικανοποιήσει, όχι όμως και να ξεπεράσει την εμπειρία των αυθεντικών sequel του πρώτου Flashpoint, των ArmA: Armed Assaut και ArmA II.

Μπορεί αυτό να είναι το πρώτο άνοιγμα του Operation Flashpoint, σε παιχνίδια του είδους για κονσόλες, όμως λόγω της πληθώρας των controls, της ελευθερίας και της ακρίβειας που χρειάζεται στη στόχευση, η έκδοση για PC είναι μακράν πιο πρακτική.
Θετικά:
- Ρεαλιστικό σενάριο
- Υψηλό επίπεδο A.I.
- Ο σχεδιασμός του περιβάλλοντος, των οχημάτων και των στρατιωτών
- Υψηλό επίπεδο ρεαλισμού
Αρνητικά:
- Ορισμένα λάθη στην απεικόνιση του εξοπλισμού
- Έλλειψη πολλών πρωτοποριών του πρώτου Operation Flashpoint
- Δεν μπορείτε να επιλέξετε όπλα στο ξεκίνημα μιας αποστολής
- Ελάχιστα multiplayer modes
Βαθμολογία PC
Γραφικά: 8
Ήχος: 6.5
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 7.5
Βαθμολογία PS3 και Xbox 360
Γραφικά: 8
Ήχος: 6.5
Gameplay: 7
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 7.2
Μπορεί να «ξεφεύγει» αρκετά από το πρώτο Flashpoint, αλλά διεκδικεί επάξια μια θέση ανάμεσα στους υπόλοιπους (ελάχιστους πλέον σήμερα) στρατιωτικούς εξομοιωτές.
Αντώνης Παπαθανασίου
NEWS
VIEW ALL
No News

Comments