• Reviews
  • Warhammer 40.000: Dawn of War II (PC)

Warhammer 40.000: Dawn of War II (PC)

Hot
GameWorld
REVIEWED ON PC  

Warhammer 40.000: Dawn of War II
Η μάχη για επιβίωση συνεχίζει με την συμμετοχή περισσότερων φυλών




To real-time strategy με το όνομα «σιδηρόδρομο» επιστρέφει κι αυτή τη φορά η επωνυμία του μεγαλώνει ακόμα περισσότερο. Το δεύτερο μέρος του Warhammer 40K: Dawn of War παρουσιάζει αρκετές αλλαγές σε σχέση με το πρώτο. Καταρχήν βρισκόμαστε για άλλη μια φορά στο μέλλον και πρωταγωνιστές είναι για δεύτερη συνεχόμενη φορά οι άνθρωποι (Space Marines) και τα Orks, μόνο που τώρα στον πόλεμο αρχίζουν να εμπλέκονται και δύο νέες φυλές.



H συνέχεια της υπόθεσης
Μετά από τις πολυάριθμες απώλειες του πρώτου μέρους του πολέμου, τα πνεύματα στους δύο λαούς δεν έχουν ηρεμήσει. Οι Orks επιτίθενται κατά κύματα και στο πεδίο της μάχης ο διοικητής Davian Thule προσπαθεί να τα βγάλει πέρα με λιγοστές δυνάμεις. Εσείς, ένας νέος διοικητής των Space Marines, ρίχνεστε στη μάχη με μία πολύ μικρή ομάδα πεζικού, βγάζετε τους άλλους διοικητές από την δύσκολη θέση και όλοι μαζί επιχειρείτε να κατακτήσετε μία προς μία της περιοχές των Orks. Στην πορεία όμως, θα ανακαλύψετε ότι δεν είστε μόνοι στους πλανήτες του ηλιακού σας συστήματος. Την «επίσκεψή» τους θα κάνουν και δύο ακόμη φυλές, οι Eldar και οι Tyranid.

Gameplay
Η μεγάλη αλλαγή στο campaign σε σχέση με το πρώτο μέρος της σειράς είναι ότι δεν βασίζεται στην κατασκευή της βάσης αλλά στην χρησιμοποίηση στρατιωτών και την αξιοποίηση σημείων κάλυψης και ειδικών ικανοτήτων των διοικητών, οι οποίες αυξάνουν όσο αυτοί ανεβαίνουν level. Οι διοικητές, τους οποίους στις πρώτες αποστολές θα διασώσετε και θα τους εντάξετε στην ομάδα σας, αποκτούν experience κι όταν σκοτώσουν έναν ανάλογο αριθμό εχθρών τότε ανεβαίνουν level. Στο τέλος κάθε αποστολής μπορείτε να κατανείμετε δύο πόντους για κάθε Level Up στα attributes Stamina, Ranged, Strength και Will. Το Stamina ανεβάζει το Health και το Health Regeneration του εκάστοτε διοικητή, το Ranged ενισχύει την δύναμη πυρός, το Strength βελτιώνει το Melee Damange και το Melee Skill, δηλαδή την ζημιά που κάνετε από κοντινή απόσταση και το Will βελτιώνει το Energy και το Energy Regeneration. Με απλά λόγια σας επιτρέπει να χρησιμοποιήσετε καλύτερα τα abilities σας, αναπληρώνοντας ταχύτερα την ενέργειά σας, ενώ σας παρέχει κι επιπλέον slots για να έχετε στην κατοχή σας περισσότερα ειδικά αντικείμενα ταυτόχρονα.



Πέρα από τα χαρακτηριστικά αυτά των διοικητών, υπάρχουν και ειδικά αντικείμενα (όπλα, armor και accessories) τα οποία συναντάτε στις αποστολές σας σε ειδικά κιβώτια λάφυρων ή όταν σκοτώσετε ένα big boss στο τέλος μιας αποστολής. Ο εξοπλισμός αυτός αντικαθιστά αυτόν που ήδη έχουν οι διοικητές σας. Με το armor βελτιώνετε την αντοχή σας στα χτυπήματα του εχθρού και με τα νέα όπλα του προκαλείτε μεγαλύτερη ζημιά. Τα accessories είναι ικανότητες τις οποίες χρησιμοποιείτε μία κι έξω. Τέλος, υπάρχει και μια τέταρτη μορφή όπλου, τα abilities, τα οποία είναι passive, δηλαδή χρησιμοποιούνται διαρκώς, απλά απαιτούν λίγα δευτερόλεπτα έως ότου «ξαναγεμίσουν».

Τα RPG στοιχεία δίνουν μια νέα πνοή στο gameplay και ένα σημαντικό κίνητρο για να ολοκληρώσετε το campaign. Άλλωστε, παιχνίδια όπως το Dota αποδεικνύουν ότι αυτή η συνταγή είναι πάντοτε επιτυχημένη, πόσο μάλλον όταν υπάρχουν και στοιχεία από το Company of Heroes, μιας και η Relic είναι αυτή που το δημιούργησε. Καταρχήν η αλληλοσυμπλήρωση είναι τόσο έντονη, ώστε όλοι οι στρατιώτες είναι ιδιαίτερα χρήσιμοι για την έκβαση των αποστολών. Απ’ τη μία υπάρχει η δική σας μονάδα που φέρει το όνομά σας κι απ’ την άλλη οι υπόλοιποι διοικητές οι οποίοι διαθέτουν δύο συνοδευτικές μονάδες ο καθένας (και ελέγχονται σε τριάδες). Εσείς διαθέτετε abilities τα οποία δίνουν ιδιαίτερη βάση στο melee damage και το heal. Το Battle Cry για παράδειγμα ενισχύει την αντοχή σας στις μάχες σώμα με σώμα, ενώ το Stimulant Kit θεραπεύει τους συμπολεμιστές σας και ανασταίνει όσους έχουν πέσει στο έδαφος και χρειάζονται revive. Απ’ τους άλλους βοηθητικούς διοικητές ξεχωρίζουν ο Tarkus, ο Avitus και ο Cyrus. Ο Tarkus είναι ειδικός στην χρησιμοποίηση εκρηκτικών, ο Avitus έχει οπλοπολυβόλα με πολύ μεγάλη δύναμη πυρός και μπορεί να κάνει όλη την ομάδα άτρωτη για λίγα δευτερόλεπτα, ενώ ο Cyrus ειδικεύεται στα Snipers και δημιουργεί την Tarantula, ένα turret στο σχήμα της ομώνυμης αράχνης το οποίο «θερίζει» ότι κινείται γύρω του και είναι πάρα πολύ δύσκολο να καταστραφεί. Αυτά είναι μερικά από τα αρχικά abilities και accessories κι όσο προχωράει το παιχνίδι θα συναντάτε ολοένα και περισσότερα.



Τα τέσσερα επίπεδα δυσκολίας είναι αρκετά ανταγωνιστικά, ακόμα κι εν έχετε προηγούμενη εμπειρία με ανάλογο strategy. Το default επίπεδο δυσκολίας είναι το δεύτερο και αν δεν είστε προσεκτικοί και δεν αξιοποιήσετε σωστά τις μονάδες σας τότε ενδέχεται να χάσετε σε κάποιο από τα big bosses των αποστολών. Ο πιο ισχυρός χαρακτήρας θεωρητικά είστε εσείς, διότι έχετε το αλυσοπρίονο το οποίο πετσοκόβει με τη μία όποιον ακουμπήσει αλλά και το Stimulant Kit το οποίο healάρει στο full την ενέργειά σας και σε μικρότερο βαθμό την ενέργεια των συμπολεμιστών σας. Γενικά όλες οι εχθρικές μονάδες του παιχνιδιού έχουν καλό A.I. και επιχειρούν να καλυφθούν αλλά και να σας πετάξουν χειροβομβίδες. Είναι όμως αρκετά αδύναμες απέναντί σας, εμφανίζοντας συχνά ενδείξεις θαυμαστικού ή κόκκινες ενδείξεις ξαφνιάσματος που τους τρέπουν σε φυγή. Αντιθέτως, οι μεγάλοι κακοί των αποστολών έχουν ειδικές ικανότητες, ανάλογες των παιχνιδιών RPG, οι οποίες στις περισσότερες περιπτώσεις θα σκοτώσουν αρκετούς από τους συναδέλφους σας. Παράλληλα, έχουν πολύ μεγάλη ενέργεια και δεν την χάνουν εύκολα παρά μόνο αν συγκεντρωθείτε αξιοποιώντας τα abilities και τα accessories όλων των χαρακτήρων σας γρήγορα και έγκαιρα.



Στο κυρίως gameplay συναντάμε, όπως προαναφέραμε, σημεία κάλυψης τα οποία θα εκμεταλλευτείτε τόσο εσείς όσο και οι εχθροί σας, όπως επίσης και πύργους στους οποίους χωράνε μέχρι τρεις στρατιώτες και οι οποίοι προσφέρουν ακόμα καλύτερη προστασία. Τα σημεία κάλυψης είναι σχεδόν όλο το περιβάλλον, δηλαδή κιβώτια, αμμόσακοι, τοίχοι, κορμοί δέντρων και γενικά ότι υπάρχει στο έδαφος. Το σύστημα κάλυψης δεν είναι φυσικά ανάλογο του Gears of War, οπότε έχει τα προβλήματά του. Η ένδειξη ενός σημείου κάλυψης αλλάζει όταν αλλάζει και ο δείκτης του mouse. Κάνοντας κλικ λίγα εκατοστά πιο πίσω από το επιθυμητό σημείο, οι στρατιώτες σας τρέχουν προς τα εκεί και καλύπτονται, πυροβολώντας παράλληλα από μόνοι τους προς τον εχθρό. Το θέμα είναι ότι δεν καλύπτονται πάντοτε πίσω από το οχύρωμα, αλλά πολλές φορές πηγαίνουν στο πλάι ή μπροστά από αυτό με αποτέλεσμα να δέχονται τα πυρά του εχθρού κατευθείαν πάνω τους. Η κάλυψη στους πύργους είναι πιο ασφαλής, αρκεί να μην έχετε να αντιμετωπίσετε κάποιο big boss. Σε αυτή την περίπτωση οι στρατιώτες σας θα ανατιναχθούν στα πρώτα δευτερόλεπτα της μάχης. Το ίδιο βέβαια μπορείτε να κάνετε κι εσείς σε όσους από τους εχθρούς σας βρίσκονται οχυρωμένοι σε τέτοια κτίρια. Μία εκρηκτική χειροβομβίδα είναι ικανή για να τους διαμελίσει ενώ παραδόξως είναι το ίδιο αποτελεσματική κι όταν οι στρατιώτες βρίσκονται εκτός κτιρίων.

Γενικά εκτός από το σύστημα κάλυψης που ενδέχεται να σας προβληματίσει, υπάρχουν κι ορισμένα προβλήματα στον έλεγχο των μονάδων. Συγκεκριμένα, το Ctrl+A με το οποίο επιλέγετε όλες τις μονάδες μαζί δεν πιάνει πάντοτε και το Ctrl+αριθμός κάνει γκρουπ την ομάδα που επιλέξατε αλλά δεν εμφανίζει τον αριθμό του group κι επομένως θα πρέπει κάθε φορά να θυμάστε απ’ έξω τι έχετε ορίσει.



Πέρα από τα bonus accessories που υπάρχουν διάσπαρτα μέσα σε κιβώτια, το πεδίο της μάχης έχει ακόμα και κτίρια τα οποία μπορείτε να καταλάβετε προκειμένου να χρησιμοποιήσετε κάποια έξτρα bonus όπως healing ή αποστολή ενισχύσεων. Στο τέλος των περισσοτέρων αποστολών υπάρχουν και ορισμένα big bosses τα οποία εκπροσωπούν και τις τρεις φυλές κι είναι αρκετά επικίνδυνα ώστε να χρειάζεστε τουλάχιστον 10-15 λεπτά μέχρι να τα βγάλετε εκτός μάχης. Αν πεθάνετε βέβαια, πράγμα που απευχόμαστε, τότε χάνετε την αποστολή και θα πρέπει να την επαναλάβετε γιατί…δυστυχώς δεν υπάρχει save! Αυτό είναι ένα από τα αρνητικά του παιχνιδιού, γι’ αυτό άλλωστε και οι αποστολές είναι μικρές σε διάρκεια. Save γίνεται μόνο πριν από κάθε αποστολή οπότε θα πρέπει πάντοτε να είστε προσεκτικοί. Τουλάχιστον το καλό είναι ότι οι χαρακτήρες σας δεν πεθαίνουν, ενώ παράλληλα αν χάσετε διατηρούν και το experience που κέρδισαν. Επομένως, μετά από αρκετά level up, κάποια στιγμή σίγουρα κάτι θα καταφέρετε να κάνετε.

Το κυρίως campaign από ένα σημείο και μετά καταντάει αρκετά επαναλαμβανόμενο γιατί αναγκάζεστε να κάνετε συνεχώς τα ίδια πράγματα. Δεν υπάρχει δηλαδή η χαρά της δημιουργίας κτιρίων, παρά μόνο τα upgrades των χαρακτήρων σας. Αν κατά την διάρκεια του campaign δυσκολευτείτε, τότε μπορείτε να καλέσετε κι έναν άλλο χρήστη για να παίξετε τις αποστολές με co-op mode, κάτι που θα κάνει το έργο σας ακόμη πιο εύκολο.



Custom Game
Πριν ή αφού ολοκληρώσετε το campaign αξίζει να ρίξετε και μια ματιά στο skirmish mode του παιχνιδιού όπου υπάρχουν τριών ειδών modes. Το Public με το οποίο μέχρι έξι χρήστες μπορείτε να παίξετε ταυτόχρονα στον ίδιο χάρτη, το Private στο οποίο παίζετε μόνος σας με τον υπολογιστή και τέλος το Local Area Network για σύνδεση υπολογιστών εντός δικτύου. Το Custom Game σας δίνει μόλις πέντε χάρτες, αλλά επιτρέπει να χειριστείτε και τις τέσσερις φυλές του παιχνιδιού, όπως επίσης και να επιλέξετε ανάμεσα σε τρεις διαφορετικούς διοικητές για κάθε φυλή, καθένας από τους οποίους έχει τις δικές του ικανότητες. Αν πιστεύετε ότι μπορείτε να τα καταφέρετε στο Multiplayer τότε δοκιμάστε την τύχη σας, αλλά να είστε βέβαιοι ότι το επίπεδο είναι αρκετά υψηλό, ακόμα και σε αγώνες τρεις εναντίον τριών. Προτιμήστε καλύτερα Space Marines ή Orks καθότι οι φυλές, Eldar και Tyranid είναι γενικά πιο αδύναμες από τις υπόλοιπες.

Το Warhammer 40K αλλάζει το gameplay του κι αποκτάει πλέον περισσότερα στοιχεία RPG



To θέμα με το παιχνίδι είναι ότι περιορίζεται μόνο στην δημιουργία μονάδων και στο upgrade της βάσης σας, χωρίς να υπάρχει η πολυπόθητη (για μερικούς) κατασκευή ειδικών κτιρίων. Τα resources σας είναι το requisition και το power. Για να αποκτήσετε περισσότερο power θα πρέπει να καταλάβετε τα ανάλογα control points στον χάρτη τα οποία θα σας δίνουν ένα συγκεκριμένο αριθμό ενέργειας κάθε λεπτό, εκτός κι αν τα αναβαθμίσετε οπότε σ’ αυτή την περίπτωση η ενέργεια που σας δίνεται είναι μεγαλύτερη. Από εκεί κι έπειτα είναι δική σας απόφαση για το πως θα αξιοποιήσετε το requisition και την ενέργεια αυτή. Αν θέλετε μπορείτε να κατασκευάζετε συνεχώς μονάδες, αλλά σε περίπτωση που κάνετε λίγο υπομονή, θα μπορέσετε να αναβαθμίσετε τη βάση σας σε Level 2 και Level 3 τα οποία ξεκλειδώνουν τα όπλα βαρέου τύπου. Λίγη ώρα αργότερα δηλαδή θα μπορείτε να κατασκευάσετε πανίσχυρους στρατιώτες και οχήματα. Τέλος, οι συνθήκες μάχης στο Skirmish είναι δύο ειδών, Annihilate ή Victory Point Control. Στην πρώτη περίπτωση θα πρέπει να εξολοθρεύσετε τελείως τον εχθρό και στη δεύτερη να καταλάβετε τα σημεία ελέγχου σε κάθε χάρτη.



Γραφικά
Για τις ανάγκες του παιχνιδιού χρησιμοποιήθηκε η Essence Engine 2, μία αναβαθμισμένη έκδοση της αρχικής Essence η οποία είχε αξιοποιηθεί στο Company of Heroes. Σε σύγκριση με τα υπόλοιπα strategy της αγοράς, το Dawn of War 2 έχει έναν από τους πιο λεπτομερείς σχεδιασμούς που έχουμε δει. Τα textures σχεδιασμού των στρατιωτών, των μονάδων και των κτιρίων έχουν πολύ καλή ποιότητα ενώ τα περιβάλλοντα εναλλάσσονται διαρκώς ώστε να μην καταντούν βαρετά. Υπάρχει βέβαια και η δυνατότητα zoom in και zoom out που σας δίνει πλήρη οπτική του πεδίου της μάχης.

Τα cutscenes είναι pre-rendered κι έχουν κινηματογραφική σκηνοθεσία, κάτι που σίγουρα θα σας ενθουσιάσει. Είναι όμως ελάχιστα και σπάνια προβάλλονται ανάμεσα στις αποστολές, δίνοντας το στίγμα τους κυρίως στην αρχή και στο τέλος του παιχνιδιού.

Ήχος
Στη μουσική και το σπικάζ των μονάδων, η Relic δεν μπορούμε να πούμε ότι στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων. Τα κατάφερε λίγο καλύτερα στα μουσικά κομμάτια, τα οποία αν και λίγα στον αριθμό έχουν αρκετά ικανοποιητική ατμόσφαιρα. Όμως, τα vocals όλων των μονάδων είναι ελλειπή και δεν ανταποκρίνονται καν στις εντολές σας. Οι εκφράσεις του τύπου “Use a grenade” που χρησιμοποιούνται κατά περιόδους είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού και θα διαπιστώσετε ότι περισσότερο μιλούν τα Orks που αντιμετωπίζετε παρά εσείς. Πάντως γενικά έχει πολύ πλάκα να ακούει κάποιος Orks να φωνάζουν με καθαρά αγγλική προφορά! Κατά περιόδους ακούγονται βέβαια και κάποιες προσεγμένες φωνές διοικητών οι οποίες σας δίνουν οδηγίες για το που θα κινηθείτε για να συνεχίσετε την αποστολή σας, αλλά αυτές είναι προγραμματισμένες από την αρχή για τα σημεία στα οποία θα ακουστούν.



Επίλογος
Το Warhammer 40.000: Dawn of War 2 έχασε ορισμένα από τα πρωτότυπα στοιχεία που είχε και πρόσθεσε στη θέση του κάποια καινούργια. Αν είστε fan της σειράς ή σας αρέσει να παίζετε RTS τα οποία βασίζονται στην κατάληψη σημείων ελέγχου στο χάρτη, τότε αξίζει να το αποκτήσετε γιατί αυτή τη στιγμή έχει αρκετό καιρό να εμφανιστεί κάτι ανάλογο στην αγορά. Αν πάλι το συγκεκριμένο είδος δεν σας συγκινεί τότε έχετε κάθε λόγο να το αποφύγετε.

Θετικά:
- Πλήρες και εύχρηστο σύστημα upgrade των commanders του στρατού σας
- Πολύ καλός σχεδιασμός χαρακτήρων
- Οι μάχες με τα big bosses είναι συναρπαστικές

Αρνητικά:
- Ελλείψεις στις φωνές των χαρακτήρων εντός της μάχης
- Προβληματικό σύστημα κάλυψης
- Η έλλειψη ουσιαστικού χτισίματος βάσης κάνει το gameplay ανιαρό

Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 7.5
Gameplay: 8
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 8.2

Ένα παιχνίδι στρατηγικής το οποίο παρά τις ελλείψεις του προσφέρει πολλές νέες καινοτομίες στο χρήστη.

Μάνος Γρυπάρης

NEWS   VIEW ALL

No News

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 rsakis (Level5) 11/02/2011 17:03
πολυ καλο αν και βεβαια δεν ειμαι και ειδικος του ειδους
#2 joni (Level5) 28/05/2011 14:59
Καλό αν και το σενάριο δεν με ενθουσίασε και πολύ
#3 supermario644ever (Level20) 06/07/2015 19:55
Μου φαίνεται πολύ ωραίο
Score  8.2
9 User Score
(1  vote)
User Reviews 0
Genre: Real-Time Strategy/RPG
Developer: Relic
Publisher: THQ
Διάθεση: Zegetron (210-6856000)
Players:
Requirements: 1GB RAM (XP) ή 1.5GB RAM (Vista), Επεξεργαστής 3.2Ghz (Single Core) ή οποιοσδήποτε Dual Core, Κάρτα γραφικών 128ΜΒ με υποστήριξη Shader Model 3, 5.5GB HD
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 2009-02-20
Χρήστες που το θέλουν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν
Κανένας
Χρήστες που το είχαν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα
Κανένας
RELATED GAMES
No Games found.
VIDEOS
No Videos found.

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (10.0)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (9.5)
8.
User levels   (10.0)
9.
User levels   (10.0)
10.
User levels   (10.0)