Silent Hill f: Τα συστήματα dodge και counter-attack δεν το κάνουν Soulslike

Silent Hill f: Τα συστήματα dodge και counter-attack δεν το κάνουν Soulslike
Πληροφορίες
«Είμαστε ένα Αction Ηorror game, όχι Soulslike.»
Η Konami μας έδωσε μια εκτεταμένη ματιά στο gameplay του Silent Hill f νωρίτερα αυτόν τον μήνα, και το Horror κεφάλαιο δίνει πολύ μεγαλύτερη έμφαση στη μάχη απ’ όσο περιμέναμε. Με μηχανισμούς όπως stamina bar, timed dodges και ισχυρά counter-attacks, θα μπορούσε εύκολα κάποιος να νομίσει ότι μοιάζει με Soulslike.
Η Konami έχει παραδεχθεί ότι το Silent Hill f θα εστιάσει περισσότερο στη δράση. Πριν λίγες εβδομάδες, ο Motoi Okamoto είχε δηλώσει ότι «η ένταξη πιο διασκεδαστικής και συναρπαστικής δράσης» είναι βασικό στοιχείο του project. Ωστόσο, σε πιο πρόσφατη συνέντευξη, ο Okamoto αντέδρασε στις συγκρίσεις με soulslike, επιμένοντας ότι το παιχνίδι δεν ανήκει σε αυτή την κατηγορία. «Αυτό είναι ένα από τα πράγματα που βλέπουμε, ο όρος Soulslike να χρησιμοποιείται συνεχώς στο ίντερνετ και νομίζω ότι είναι μια ετικέτα κάπως παραπλανητική. Οι παίκτες βλέπουν ‘υπάρχει stamina meter, υπάρχει dodge’ και λένε αμέσως ‘ΟΚ, είναι Soulslike’.»
Ο Okamoto όμως ξεκαθάρισε ότι αυτά τα συστήματα δεν εμπνεύστηκαν από το Dark Souls και τα πολλά παιχνίδια που το μιμήθηκαν. Αντίθετα, προέρχονται από στοιχεία που υπάρχουν στη σειρά Silent Hill εδώ και χρόνια. Έφερε ως παράδειγμα το Focus meter του Silent Hill f, το οποίο αυξάνει το χρονικό παράθυρο αντεπίθεσης και φορτίζει μια ικανότητα που προκαλεί stagger στους εχθρούς: «Πολλά από αυτά τα στοιχεία τα πήραμε από τα κλασικά Silent Hill. Δείτε το Silent Hill 4, υπήρχε charge meter για τις επιθέσεις, παρόμοιο με το Focus meter. Ακόμη και στο Silent Hill 3 υπήρχε stamina meter. Το βλέπουμε να εμφανίζεται αργότερα ξανά.» Επικαλούμενος την ίδια τη σειρά, ο Okamoto τόνισε ότι «αυτά δεν είναι καινούργια ούτε αποκλειστικά στα Soulslike, υπήρχαν σε Αction Ηorror games εδώ και πάρα πολύ καιρό. Αν έχεις τέτοια στοιχεία, σε βαφτίζουν Soulslike. Θέλουμε να ξεκαθαρίσουμε ότι είμαστε Αction Ηorror game, όχι Soulslike.»
Αυτό μπορεί να ακούγεται σαν λεπτομέρεια, αλλά ο Okamoto έχει δίκιο. Συχνά σκεφτόμαστε «Soulslike» όταν βλέπουμε dodge και counterattack. Ωστόσο, το DNA ενός πραγματικού Soulslike βρίσκεται εξίσου στη δομή του: progression με checkpoints όπου οι εχθροί ξαναζωντανεύουν όταν πεθαίνεις, κόσμος που ξεδιπλώνεται με shortcuts και εκπλήξεις. Τα Soulslike δεν αφορούν μόνο την ταχύτητα στα parries.
Σε κάθε περίπτωση, δεν θα χρειαστεί να περιμένουμε πολύ για να δούμε τι ισχύει. Το Silent Hill f κυκλοφορεί σε έναν μήνα ακριβώς, στις 25 Σεπτεμβρίου 2025. Αυτό που ξέρουμε με βεβαιότητα είναι ότι εστιάζει έντονα στα στοιχεία ιαπωνικού τρόμου (J-Horror), κάτι που, σύμφωνα με τον Okamoto, ήταν «η ουσία που χάθηκε» στα πιο πρόσφατα Silent Hill.
Δείτε και διαβάστε για όλα τα gameplay trailers του Silent Hill f και συζητήστε για αυτό στο σχετικό forum topic.