CD Projekt Red: Crunch για τους developers του Cyberpunk 2077
Hot
CD Projekt Red: Crunch για τους developers του Cyberpunk 2077
Πληροφορίες
Η CD Projekt Red απολογείται στους developers. [UPDATE]
[Αρχική δημοσίευση: 29/9/20 - Crunch για τους developers του Cyberpunk 2077] Η CD Projekt Red είχε αρχικά αναφέρει ότι δεν θα προβεί σε crunching των developers (υπερωρίες δηλαδή) αλλά αυτό φαίνεται ότι θα αλλάξει με την κυκλοφορία του παιχνιδιού να πλησιάζει.
Το Bloomberg μέσω ρεπορτάζ του, αναφέρει ότι υπάλληλος της εταιρείας ο οποίος θέλει να κρατήσει την ανωνυμία του δήλωσε ότι μέρος του προσωπικού δουλεύει νύχτες και Σαββατοκύριακα για πάνω από έναν χρόνο. Επίσης το ίδιο πρακτορείο αναφέρει ότι μέσω email, ο υπεύθυνος της ομάδας ανάπτυξης της CD Projekt Red, Adam Badowski είπε σε όλο την ομάδα ανάπτυξης ότι το crunch time χρειάζεται για να τελειοποιηθεί το Action RPG. Στο email αναφέρεται: ''Ξεκινώντας από σήμερα, όλη η ομάδα ανάπτυξης θα δουλεύει υπερωρίες''. Αυτό σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι, πλέον της πενθήμερης εργασίας, θα δουλεύουν μια ημέρα ακόμα η οποία θα πληρώνεται, όπως ορίζει ο νόμος της Πολωνίας.
Πάντως ο Badowski είχε δηλώσει νωρίτερα μέσα στο έτος ότι οι υπερωρίες δεν θα είναι μέρος της διαδικασίας ανάπτυξης του Cyberpunk 2077. Ο Badowski δήλωσε: ''Θα είναι δική μου ευθύνη οποιαδήποτε τέτοια τροπή''. Πλέον ο επικεφαλής υποστηρίζει για τα νέα εργασιακά δεδομένα: ''Ξέρω ότι αυτή η απόφαση έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την πάγια θέση μου για το crunching και την μη αναγκαιότητα αυτού, αλλά πλέον δεν έχουμε άλλο τρόπο για να ελέγξουμε την κατάσταση''.
Το crunching είναι μεγάλο θέμα στην ανάπτυξη των video games. Εξάλλου το 2019 σε συνέντευξή του ο πρόεδρος της CD Projekt Red, Marcin Iwiński, ρωτήθηκε αν οι εργαζόμενοι θα δουλεύουν τα σε λογικές οκτάωρες βάρδιες για να απαντήσει ότι ''ήδη αυτή είναι η πρόθεσή μας''.
Ο John Mamais, πρόεδρος της CDPR Krakow, δήλωσε σε συνέντευξη του 2019: ''Θυσιάζεις κάποια πράγματα για να μην προβείς στο crunching, όπως ένα μέρος της παραγωγικής διαδικασίας. Πολλοί από τους developers είναι νέοι στην βιομηχανία και δεν συνειδητοποιούν τι χρειάζεται για να κυκλοφορήσει ένα παιχνίδι. Πολλοί από τους νέους εργαζόμενους πελαγοδρομούν ενώ άλλοι που μπορεί να έχουν δουλέψει για την Rockstar Games θεωρούν ότι αυτό δεν είναι καν crunching''.
O CEO Adam Kicinski πάντως, είχε δηλώσει τον Ιανουάριο του 2020 ότι θα χρειαστούν υπερωρίες μέχρι κάποιο σημείο παρόλο που η εταιρεία του προσπαθεί στην τελική ευθεία για την κυκλοφορία του Cyberpunk 2077 να μην κάνει υπερβολές σε αυτό το κομμάτι. Η CDPR είχε κατηγορηθεί και το 2014 για crunching στους developers με την κυκλοφορία του The Witcher 3, χωρίς πάντως να αρνείται εντελώς τις κατηγορίες.
[UPDATE: 30/9/20 - Η CD Projekt Red απαντά] Ο studio head της CD Project Red, Adam Badowski, απάντησε χωρίς να αρνείται την αναφορά, αντιθέτως φαίνεται ότι επιβεβαιώνει και προσπαθεί να δικαιολογήσει την πρακτική.
"Αυτές οι έξι τελευταίες εβδομάδας είναι το τελικό μας σπριντ σε ένα πρότζεκτ πάνω στο οποίο έχουμε περάσει μεγάλο μέρος της ζωής μας. Κάτι για το οποίο νοιαζόμαστε βαθιά. Η πλειοψηφία της ομάδας καταλαβαίνει αυτή την πίεση, ειδικά υπ' όψη του γεγονότος ότι μόλις στείλαμε το παιχνίδι προς πιστοποίηση και κάθε μέρα μας φέρνει ορατά πιο κοντά στο να παραδόσουμε ένα παιχνίδια για το οποίο θέλουμε να είμαστε περήφανοι. Αυτή είναι μία από τις δυσκολότερες αποφάσεις που χρειάστηκε να πάρω, αλλά όλοι αποζημιώνονται καλά για κάθε επιπλέον ώρα που δίνουν. Και, όπως είθισται τα τελευταία χρόνια, το 10% του ετήσιου κέρδους που παράγει η εταιρεία μας το 2020 θα μοιραστεί ισομερώς ανάμεσα στα μέλη της ομάδας" γράφει ο Badowski στο Twitter.
https://t.co/Ie5W0O7iiv pic.twitter.com/IJBZ3IIT6m
— Adam Badowski (@AdamBadowski) September 30, 2020
Το αίτημα για υπερωρίες κατακρίθηκε, ειδικά επειδή ερχόταν σε αντιπαράθεση με προηγούμενη δημόσια τοποθέτηση της εταιρείας ανάπτυξης πάνω στο θέμα του crunch ως πρακτική που απλά δεν εφαρμόζεται στην CD Project Red. Ο Badowski φαίνεται ότι αναφέρθηκε σε αυτή την αντίθεση μέσω του email με το οποίο ανακοίνωσε στους υπαλλήλους τις υποχρεωτικές υπερωρίες. "Το ξέρω ότι είναι το ακριβώς αντίθετο αυτού που είχαμε πει για το crunch. Είναι επίσης διαμετρικά αντίθετο με αυτό που εγώ προσοπικά έφτασα να πιστεύω πριν λίγο καιρό, ότι το crunch δεν θα πρέπει ποτέ να είναι η απάντηση. Όμως έχουμε εξαντλήσει όλα μας τα υπόλοιπα πιθανά μέσα για να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση" φέρεται να έγραψε.
Το Cyberpunk 2077 θα κυκλοφορήσει στις 19 Νοεμβρίου για PC, PS5, Xbox Series X/S, PS4 και Xbox One.
Διαβάστε για την δήλωση της CD Projekt Red για την καθυστέρηση του Cyberpunk 2077 και συζητήστε γι΄ αυτό στο παρακάτω forum topic.
[UPDATE 2: 30/10/20 - O διευθύνων σύμβουλος της CDPR απολογείται στους developers] Η ανακοίνωση της μετάθεσης του Cyberpunk 2077 για τις 10 Δεκεμβρίου είχε ως επακόλουθο την τηλεδιάσκεψη της CD Projekt Red με τους επενδυτές, όπου ο Adam Kicinski, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας υποβάθμισε το γεγονός του crunch time, το οποίο υπόκεινται οι developers.
O Kicinski ανέφερε στους επενδυτές ότι ενώ οι εκδόσεις για PC, PS5 και Xbox Series X/S είναι ουσιαστικά έτοιμες, το πρόβλημα έγκειται στις εκδόσεις για PS4 και Xbox One. Επίσης σημείωσε και την ‘’καλή αποζημίωση’’ που θα λάβουν οι developers για το crunch, προκειμένου να ολοκληρωθούν όλες οι εκδόσεις.
Ο διευθύνων σύμβουλος της CDPR τόνισε: ''Το crunch δεν είναι τόσο κακό – ποτέ δεν ήταν – και πρόκειται για ένα θέμα που έχει τονιστεί από τα media. Κάποιοι developers υπόκεινται σε άγριο crunch, αλλά το μεγαλύτερο μέρος των εργαζομένων δεν κάνουν υπερωρίες αφού έχουν ολοκληρώσει την δουλειά τους. Κυρίως πρόκειται για το Q&A, τους μηχανικούς και τους προγραμματιστές, αλλά δεν μιλάμε για υπερβολικές υπερωρίες. Πάντως το feedback από τους developers είναι θετικό αφού είναι χαρούμενοι για αυτές τις τρεις εξτρά εβδομάδες και δεν υπάρχουν απειλές γι΄ αυτό''.
Προφανώς και αυτές οι δηλώσεις του Kicinski δεν έτυχαν της θερμότερης αποδοχής και ο τελευταίος αναγκάστηκε να προβεί σε διορθωτικές δηλώσεις υπό την μορφή απολογίας προς τους developers. To email που έστειλε ο Kicinski αναφέρει: ''Θέλω να απολογηθώ σε όλους σας από τα βάθη της καρδιάς μου για τις δηλώσεις μου αναφορικά με τις υπερωρίες, στους επενδυτές. Δεν ήθελα να σχολιάσω το crunch, αλλά τελικά το έκανα και με πολύ υποτιμητικό τρόπο. Τώρα που η τηλεδιάσκεψη έχει τελειώσει και το άγχος αυτής έχει περάσει, κατανοώ το ακριβές νόημα των λεγόμενών μου. Δεν έχω να πω κάτι για να υπερασπίσω την στάση μου αφού αυτό που έπραξα είναι ανεπιτυχές και άσχημο. Σας παρακαλώ δεχθείτε την πιο ειλικρινή μετάνοιά μου. Είμαι πραγματικά υπερήφανος για την κατάθεση ψυχής και καρδιάς που πράττετε καθημερινά στην δουλειά σας''.
Το Cyberpunk 2077 θα κυκλοφορήσει στις 10 Δεκεμβρίου για PC, PS5, Xbox Series X/S, PS4 και Xbox One.
Διαβάστε για τους λόγους της μετάθεσης της κυκλοφορίας του Cyberpunk 2077 και συζητήστε γι΄ αυτό στο παρακάτω forum topic.
Comments