- Ειδήσεις
- Άλλες ειδήσεις
- Μετά το φιάσκο του Concord, η Sony παραδέχεται: «Η live service στρατηγική δεν πάει καλά»
Μετά το φιάσκο του Concord, η Sony παραδέχεται: «Η live service στρατηγική δεν πάει καλά»
Μετά το φιάσκο του Concord, η Sony παραδέχεται: «Η live service στρατηγική δεν πάει καλά»
Πληροφορίες
Μειώνεται η αυτονομία της Bungie.
Η Sony παραδέχεται πως η στρατηγική της για live-service games δεν εξελίσσεται όπως είχε σχεδιαστεί. Η ομολογία ήρθε από την οικονομική διευθύντρια της Sony, Lin Tao, η οποία σε συνεδρίαση ερωταπαντήσεων με επενδυτές ανέφερε ότι «η μετάβαση προς τα live-service games δεν πηγαίνει ακριβώς ομαλά», κάνοντας ειδική αναφορά στις απογοητευτικές εξελίξεις με το Concord και την πρόσφατη καθυστέρηση του Marathon.
Το όραμα για τη νέα εποχή των live-service games ξεκίνησε φιλόδοξα το 2022 από τον πρώην επικεφαλής της PlayStation, Jim Ryan, ο οποίος είχε ανακοινώσει πως μέχρι το 2026 θα κυκλοφορούσαν 12 νέοι live-service τίτλοι. Η Sony μετέφερε πολλές από τις ομάδες της, γνωστές κυρίως για single-player εμπειρίες, στην ανάπτυξη online multiplayer τίτλων, ενώ δημιούργησε νέα στούντιο και εξαγόρασε τη Bungie για 3,6 δισ. δολάρια. Ωστόσο, τα πρώτα σύννεφα εμφανίστηκαν μετά την αποχώρηση του Ryan το 2023, με δημοσίευμα του Jason Schreier (Bloomberg) να αναφέρει ότι αρκετοί στη Sony ήταν «διστακτικοί» με το ρίσκο του live-service πλάνου. Μέχρι το τέλος του 2023, η Naughty Dog είχε ήδη ακυρώσει το standalone multiplayer της βασισμένο στο The Last of Us, και σύντομα ακολούθησαν: live-service Twisted Metal, multiplayer Spider-Man από την Insomniac, project της London Studio.
Μετά το φιάσκο του Concord, ακολούθησαν απολύσεις, λουκέτα σε στούντιο και νέες ακυρώσεις, συμπεριλαμβανομένων ενός God of War multiplayer από την Bluepoint και ενός project της Bend, η οποία είναι η εταιρεία ανάπτυξης του Days Gone. Η κατάσταση επιδεινώθηκε με τη Bungie, που αντιμετωπίζει προβλήματα διαχείρισης, τοξικότητα στην ηγεσία, καθυστερήσεις, απολύσεις, αγωγές, χαμηλό ηθικό εργαζομένων, κατηγορίες για λογοκλοπή και απογοητευτική πορεία του Destiny 2. Ήδη υπήρχαν φήμες πως αν δεν υπάρξει βελτίωση, η αυτονομία της θα περιοριζόταν, κάτι που τώρα επιβεβαιώθηκε.
Η Lin Tao δήλωσε: «Όταν την εξαγοράσαμε, προσφέραμε στη Bungie ένα πολύ ανεξάρτητο περιβάλλον. Όμως μετά τις μεταρρυθμίσεις που εφαρμόσαμε, αυτή η ανεξαρτησία περιορίζεται. Πλέον μετατρέπεται σε ένα στούντιο εντός των PlayStation Studios. Τότε, τα live-service παιχνίδια ήταν σχεδόν ανύπαρκτα. Σήμερα έχουμε τα Helldivers 2, MLB, Gran Turismo 7 και το Destiny 2 της Bungie, που αποφέρουν σταθερά έσοδα.»
Αναγνώρισε, ωστόσο, ότι υπάρχουν ακόμη πολλά προβλήματα, και πως στόχος είναι να μειωθεί η "σπατάλη πόρων" και να γίνουν οι κυκλοφορίες πιο ομαλές. Ο επικεφαλής των PlayStation Studios, Herman Hulst, είχε δηλώσει νωρίτερα φέτος ότι το στούντιο παραμένει δεσμευμένο στην ανάπτυξη ενός «ποικιλόμορφου και ανθεκτικού χαρτοφυλακίου» live-service τίτλων, με το Fairgames να έρχεται σύντομα. Όσο για το Marathon της Bungie, η κυκλοφορία του είχε καθυστερήσει μετά από αρνητικές αντιδράσεις στο πρώτο του trailer. Η Tao δήλωσε πως το παιχνίδι αναμένεται να κυκλοφορήσει εντός του τρέχοντος οικονομικού έτους, αν και δεν πρόκειται για επίσημη ανακοίνωση: «Αυτή δεν είναι δέσμευση. Δεν υπάρχει ακόμη επίσημη ανακοίνωση. Διορθώνουμε τα προβλήματα και πιστεύουμε ότι θα κυκλοφορήσει. Αν ακυρωθεί, τότε θα πρέπει να αναθεωρηθεί η αποτίμησή του. Προς το παρόν, όμως, αυτό δεν αναμένεται.»
Διαβάστε για το ορόσημο των 80 εκατομμυρίων πωλήσεων του PS5 και συζητήστε για την Sony και πολιτική της στο σχετικό forum topic.
