- Ειδήσεις
- Άλλες ειδήσεις
- Πρώην διευθυντής του Destiny: "Δεν μπορούν όλα τα games να είναι live-service"
Πρώην διευθυντής του Destiny: "Δεν μπορούν όλα τα games να είναι live-service"
Γιώργος Χατζηϊωαννίδης

Πρώην διευθυντής του Destiny: "Δεν μπορούν όλα τα games να είναι live-service"
Πληροφορίες
Harold Ryan: "Το συγκεκριμένο μοντέλο δουλεύει μόνο σε ορισμένα από αυτά".
Ως ο διευθύνων σύμβουλος της Bungie, ο Harold Ryan συνέβαλε σημαντικά στην προώθηση του μοντέλου live-service μέσω των Halo και Destiny.
Χρόνια μετά την αποχώρησή του από τη Bungie, ο Ryan δηλώνει ότι έχει παρατηρήσει πως οι fans "μιλούν με το πορτοφόλι τους" και στέλνουν το μήνυμα στις εταιρείες ότι το live-service δεν είναι κατάλληλο για όλα τα games.Πιο συγκεκριμένα ο Ryan δήλωσε: "Πιστεύω ότι αυτό το μοντέλο είναι κατάλληλο για ορισμένα games, αλλά όχι για όλα. Και νομίζω ότι οι καταναλωτές μάς λένε πως δεν είναι κατάλληλο για όλους τους παίκτες". Φαίνεται πως η "φούσκα" των live-service games ίσως έχει πλέον "σκάσει", καθώς πολλά games του είδους αποτυγχάνουν και κλείνουν. Μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι τα Suicide Squad: Kill the Justice League και Concord, αν και υπάρχουν πολλά ακόμη που έχουν κατεβάσει ρολά.
Ένας σχετικά μικρός αριθμός live-service games καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου παιχνιδιού των χρηστών, και αυτά τα δεδομένα ίσως εξηγούν γιατί τα υπόλοιπα δεν τα καταφέρνουν το ίδιο καλά. Φυσικά, υπάρχουν και πολλοί άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν την πορεία τους. Ένα μέρος της στρατηγικής πίσω από την τιμολόγηση του Mafia: The Old Country στα 50 δολάρια είναι η πεποίθηση της 2K ότι υπάρχει κοινό που επιθυμεί πιο φθηνά, γραμμικά games που δεν απαιτούν τεράστια δέσμευση χρόνου.
Ο Ryan αποχώρησε από τη Bungie το 2016, ύστερα από 16 χρόνια. Πλέον είναι διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της ProbablyMonsters, μιας εταιρείας που βοηθά developers με "υποστήριξη πρώιμου σταδίου" για να ξεκινήσουν την ανάπτυξη των games τους. Η εταιρεία ανακοίνωσε πρόσφατα τα δύο πρώτα της games: το Storm Lancers, Action game για Nintendo Switch, και το Ire: A Prologue, ένα Horror game για PC. Η ProbablyMonsters κατείχε προηγουμένως τη Firewalk Studios (developers του Concord), την οποία πούλησε στη Sony το 2023, πριν η Sony κλείσει την εταιρεία το 2024 και ακυρώσει το Shooter.
Ο Ryan δήλωσε ότι θα δημιουργούσε ξανά ένα live-service video game, αν έβλεπε τη σωστή ιδέα και το κατάλληλο κοινό. Ωστόσο, τόνισε ότι ένας developer δεν πρέπει να επικεντρώνεται υπερβολικά στο επιχειρηματικό μοντέλο. Πιο συγκεκριμένα δήλωσε: "Για να χτίσουμε βιώσιμες καριέρες και μια σταθερή βιομηχανία, είναι ξεκάθαρο πως δεν μπορούμε απλώς να διαλέγουμε ένα επιχειρηματικό μοντέλο και να λέμε πως αυτός είναι λόγος για να φτιάξουμε ένα video game".
Όσον αφορά τη Bungie, η εταιρεία έχει περάσει μεγάλες αλλαγές τελευταία, με μαζικές απολύσεις και αναδιοργάνωση της εταιρείας το 2024. Το επόμενο FPS της, το Marathon, είναι ένα live-service game, για τον οποίο η Sony πιστεύει πως δεν θα έχει την ίδια μοίρα με το Concord. Το FPS ήταν αρχικά προγραμματισμένο για τον Σεπτέμβριο, αλλά έχει πλέον καθυστερήσει επ’ αόριστον. Παρά τα προβλήματα του Concord, η Sony συνεχίζει να επενδύει στο live-service μοντέλο, όπως και η Ubisoft.
Ο Ryan σχολίασε την κατάσταση στη Bungie λέγοντας: "Μοιάζει να βρίσκονται στο ίδιο σημείο με το μεγαλύτερο μέρος της βιομηχανίας, όπου τα πράγματα που παλιά δούλευαν και ήταν αξιόπιστα, πλέον δεν είναι τόσο αξιόπιστα". Κατέληξε λέγοντας ότι ελπίζει οι developers σε όλη τη βιομηχανία να μπορέσουν να βρουν ένα “βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο” που θα κάνει τους παίκτες χαρούμενους και θα αποφέρει αρκετά έσοδα ώστε οι εταιρείες να "μπορούν να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους. Δεν μπορούν όλοι να είναι το πιο επιτυχημένο video game της βιομηχανίας. Αλλά πιστεύω πως όλοι μπορούμε να κυκλοφορούμε επιτυχημένα games".
Διαβάστε ακόμη για την TeamLFG και συζητήστε για την gaming βιομηχανία στο σχετικό forum topic.