- Ειδήσεις
- Άλλες ειδήσεις
- Έρευνα Microsoft: Οι άνθρωποι κατά 62% δεν μπορούν να δουν τις διαφορές ανάμεσα σε AI και σε πραγματικές εικόνες
Έρευνα Microsoft: Οι άνθρωποι κατά 62% δεν μπορούν να δουν τις διαφορές ανάμεσα σε AI και σε πραγματικές εικόνες

Έρευνα Microsoft: Οι άνθρωποι κατά 62% δεν μπορούν να δουν τις διαφορές ανάμεσα σε AI και σε πραγματικές εικόνες
Πληροφορίες
Η ανάλυση βασίστηκε σε 12.500 συμμετέχοντες.
Αν αφιερώνετε αρκετό χρόνο στα social media, τότε σίγουρα έχετε ήδη κατακλυστεί από κύματα εικόνων και βίντεο που έχουν παραχθεί με τεχνητή νοημοσύνη (A.I.). Ακόμα πιο ανησυχητικό είναι ότι, σύμφωνα με νέα μελέτη της Microsoft, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν μπορούν να διακρίνουν σωστά τι είναι αληθινό και τι έχει παραχθεί από A.I.
Η μελέτη διεξήχθη από το ερευνητικό τμήμα "AI for Good" της Microsoft και έδειξε ότι οι συμμετέχοντες αναγνώρισαν σωστά τις εικόνες A.I. μόνο στο 62% των περιπτώσεων. Νούμερο ελαφρώς καλύτερο από μια τυχαία επιλογή (50/50), αλλά ωστόσο αρκετά ανησυχητικό. Η ανάλυση βασίστηκε σε 287.000 αξιολογήσεις εικόνων από 12.500 συμμετέχοντες, οι οποίοι έπρεπε να διακρίνουν αν μια εικόνα ήταν πραγματική ή δημιουργημένη με τεχνητή νοημοσύνη. Κάθε συμμετέχων αξιολόγησε περίπου 22 εικόνες από μια βάση δεδομένων που περιλάμβανε 350 πραγματικές εικόνες χωρίς πνευματικά δικαιώματα και 700 εικόνες που δημιουργήθηκαν μέσω diffusion-based μοντέλων A.I., όπως: DALL•E 3, Stable Diffusion 3 ,Stable Diffusion XL, Stable Diffusion XL με inpainting, Amazon Titan v1, Midjourney v6. Για όποιον θέλει να δοκιμάσει τις ικανότητές του, η Microsoft προσφέρει online quiz «Real or Not Real» με τις ίδιες εικόνες.
Στο επόμενο στάδιο της μελέτης, η Microsoft δοκίμασε και ένα δικό της πειραματικό A.I. ανιχνευτή πάνω στο ίδιο σύνολο εικόνων. Το σύστημα αυτό κατάφερε να εντοπίσει τις τεχνητές εικόνες με ακρίβεια τουλάχιστον 95%, ποσοστό που ξεπερνά κατά πολύ την ανθρώπινη αντίληψη. Ωστόσο, η έρευνα της Microsoft δεν σταμάτησε στην απλή μέτρηση. Το ερευνητικό τμήμα τονίζει την ανάγκη για μεγαλύτερη διαφάνεια στα μέσα που δημιουργούνται με A.I. και προτείνει τη χρήση ψηφιακών υπογραφών, watermarks και content credentials, ώστε οι χρήστες να μπορούν να γνωρίζουν την προέλευση του περιεχομένου.
Παρόλα αυτά, όπως σημειώνει και η μελέτη, οι υδατογραφίες μπορούν εύκολα να αποκοπούν ή να παρακαμφθούν, ενώ και οι ψηφιακές υπογραφές δεν είναι απόλυτα ασφαλείς από κακόβουλους χρήστες. Η Microsoft φαίνεται να αναγνωρίζει ότι χρειάζεται πολυεπίπεδη προσέγγιση στην ανίχνευση και διαχείριση του A.I. περιεχομένου. Όμως, όπως τονίζει το άρθρο που σχολιάζει τη μελέτη, πέρα από το τεχνικό σκέλος, θα έπρεπε επίσης να μας απασχολεί και η τεράστια ενεργειακή κατανάλωση της A.I. τεχνολογίας, οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και οι επιπτώσεις στις τοπικές κοινότητες.
Διαβάστε για τα AI γυαλιά του Mark Zuckerberg και συζητήστε για την τεχνητή νοημοσύνη στο σχετικό forum topic.