- Ειδήσεις
- Άλλες ειδήσεις
- Η Electronic Arts σχολίασε τις αυξήσεις τιμών στα games και το τι θα κάνει
Η Electronic Arts σχολίασε τις αυξήσεις τιμών στα games και το τι θα κάνει
New
Η Electronic Arts σχολίασε τις αυξήσεις τιμών στα games και το τι θα κάνει
Πληροφορίες
Δεν ανησυχεί για το αν η οικονομική αναταραχή επηρεάσει τα games της. [UPDATE]
Με αφορμή την κυκλοφορία του Nintendo Switch 2, οι τιμές των games αυξήθηκαν σε έως και 80 δολάρια, κάτι που σημαίνει 90 ευρώ για εμάς (σ.σ. λόγω δασμών) και η Electronic Arts κλήθηκε να σχολιάσει το αν θα αυξήσει και αυτή τις τιμές των δικών της games.
Κατά τη διάρκεια μιας συνεδρίας Q&A στην τηλεδιάσκεψη για τα κέρδη του 4ου τριμήνου και του οικονομικού έτους 2025, η EA ρωτήθηκε αν θα υιοθετήσει παρόμοια προσέγγιση με άλλες εταιρείες και θα προσαρμόσει τις τιμές της. «Η επιχείρησή μας είναι πολύ διαφορετική σήμερα σε σχέση με πριν από μόλις 10 χρόνια,» εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος της EA, Andrew Wilson.
«Σε έναν κόσμο όπου πριν από 10 χρόνια όλα όσα κάναμε αφορούσαν την πώληση δίσκων σε πλαστικά κουτιά στα ράφια των καταστημάτων, αυτό εξακολουθεί να είναι μέρος της επιχείρησής μας. Είναι, ωστόσο, ένα σημαντικά μικρότερο μέρος της επιχείρησής μας, και τώρα έχουμε τιμολόγηση που καλύπτει τα πάντα, από δωρεάν games μέχρι πολυτελείς εκδόσεις και ακόμα παραπέρα. Στο τέλος της ημέρας, είτε κάνουμε κάτι που κοστίζει ένα δολάριο, είτε κάτι που κοστίζει 10 δολάρια, είτε κάτι που κοστίζει 100 δολάρια, ο στόχος μας είναι πάντα να προσφέρουμε εκπληκτική ποιότητα και εκθετική αξία στη βάση των παικτών μας. Και αυτό που έχουμε ανακαλύψει με την πάροδο του χρόνου είναι ότι όταν μπορούμε να συνδυάσουμε ποιότητα και αξία, η επιχείρησή μας είναι ισχυρή, ανθεκτική και συνεχίζει να αναπτύσσεται».
Πιο συγκεκριμένα είπε πάντως: «Από την οπτική των games δεν έχουμε προβεί σε αλλαγές στη σημερινή μας στρατηγική μέχρι στιγμής». Ο Wilson είπε ότι η εταιρεία «ξεπέρασε σημαντικά τις προσδοκίες» χάρη κυρίως σε games όπως το EA Sports FC στο 4ο τρίμηνο, το The Sims και το Split Fiction. Τα έσοδα από live service games αυξήθηκαν επίσης κατά 1% στα 1,42 δισεκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια αυτού του τριμήνου, το The Sims σημείωσε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στην ιστορία του franchise, και οι συνολικές πωλήσεις του Split Fiction είναι σχεδόν διπλάσιες από αυτές που περίμενε η EA από το παιχνίδι που ανέπτυξε η Hazelight Studios.
Ταυτόχρονα, δεν ήταν όλα ομαλά για την EA, καθώς εκατοντάδες εργαζόμενοι απολύθηκαν και δύο projects σε πρώιμη ανάπτυξη της Respawn Interactive ακυρώθηκαν.
[UPDATE: 8/5/25 – Δεν ανησυχεί για το αν η οικονομική αναταραχή επηρεάσει τα games της] Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Electronic Arts, Andrew Wilson, σχολίασε το πιθανό αντίκτυπο που μπορεί να έχει η παγκόσμια οικονομική αβεβαιότητα ,λόγω δασμών και άλλων παραγόντων, στην gaming βιομηχανία.
Στην τελευταία ενημέρωση επενδυτών της EA, ο Wilson δήλωσε πως στα 25 χρόνια του στην εταιρεία, έχει υπάρξει μάρτυρας πολλών "ανατροπών στο μακροοικονομικό περιβάλλον". Όπως ανέφερε, αυτό που έχει μάθει είναι ότι η EA και οι βασικές της σειρές έχουν παραμείνει εξαιρετικά ανθεκτικές σε περιόδους οικονομικών προκλήσεων. Ο λόγος, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι ότι πιστεύει πως η ψυχαγωγία αποτελεί μια βασική ανθρώπινη ανάγκη. Πιο συγκεκριμένα δήλωσε: "Αυτή τη στιγμή, η δική μας μορφή ψυχαγωγίας είναι η πρώτη επιλογή για μεγάλο μέρος του παγκόσμιου πληθυσμού. Και αυτό το ποσοστό αυξάνεται κάθε χρόνο καθώς η βιομηχανία μας αναπτύσσεται και προσφέρει απίστευτη αξία." Ο Wilson συνέχισε λέγοντας πως τα video games ,παρά το αυξανόμενο κόστος παραγωγής, παραμένουν εξαιρετικά οικονομικά σε σύγκριση με άλλες μορφές διασκέδασης.
Συνέχισε δηλώνοντας: "Παρόλο που είμαστε πάντα συνετοί και προσεκτικοί καθώς πλοηγούμαστε μέσα στην οικονομική αβεβαιότητα, πιστεύουμε πως όσο συνεχίζουμε να προσφέρουμε εξαιρετικές εμπειρίες ψυχαγωγίας και να επενδύουμε στις μεγαλύτερες σειρές μας, που δεν είναι μόνο ψυχαγωγία, αλλά και μέσο σύνδεσης μεταξύ των παικτών, θα παραμείνουμε ανθεκτικοί, ακόμα και σε περίοδο ύφεσης. Και μακροπρόθεσμα, θα συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε."
Απαντώντας σε εικασίες ότι η EA μπορεί να αυξήσει την τιμή των games της στα 80 δολάρια, ακολουθώντας το παράδειγμα της Nintendo και της Xbox, ο Wilson το απέρριψε. Όπως είπε, το επιχειρηματικό μοντέλο της EA σήμερα διαφέρει ριζικά από εκείνο της περασμένης δεκαετίας, όπου το κύριο έσοδο προερχόταν από την πώληση φυσικών αντιτύπων. Αν και οι πωλήσεις πακέτων εξακολουθούν να υπάρχουν, πλέον η πλειονότητα των εσόδων προέρχεται από μικροσυναλλαγές, free-to-play games και πολυτελείς εκδόσεις.
Κλείνοντας δήλωσε: "Ο στόχος μας είναι να προσφέρουμε εξαιρετική ποιότητα και εκθετική αξία στους παίκτες μας. Και αυτό που έχουμε μάθει με τα χρόνια είναι πως όταν συνδυάζουμε ποιότητα και αξία, η επιχείρησή μας παραμένει ισχυρή, ανθεκτική και συνεχίζει να αναπτύσσεται." Η EA βγάζει πολύ περισσότερα χρήματα από τις μικροσυναλλαγές και τα live-service στοιχεία παρά από τις πωλήσεις full games. Τους τελευταίους τρεις μήνες, η EA έβγαλε 437 εκατομμύρια δολάρια από πωλήσεις τίτλων και 1,458 δισ. δολάρια από live-service. Σε ετήσια βάση, αυτά τα νούμερα ανέρχονται σε 2 δισ. δολάρια από full-game sales και 5,461 δισ. δολάρια από live-service.
Οι τίτλοι της EA, ιδιαίτερα τα Sports games, συχνά επικρίνονται για τις εκτεταμένες μικροσυναλλαγές. Επιπλέον, η EA κυκλοφόρησε πρόσφατα και season pass επί πληρωμή, κάτι που επίσης προκάλεσε αντιδράσεις. Η εταιρεία έχει αρκετούς μεγάλους τίτλους υπό ανάπτυξη, μεταξύ αυτών και το Battlefield 6. Με την καθυστέρηση του GTA 6 για το 2026, κάποιοι πιστεύουν ότι η EA ενδέχεται να κυκλοφορήσει το νέο Battlefield μέσα στο Φθινόπωρο, αν και τίποτα δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμη. Η πλήρης αποκάλυψη του FPS αναμένεται το καλοκαίρι.
Διαβάστε περισσότερα για το τι είπε ο ιδρυτής της EA για το μέλλον των κονσολών και συζητήστε για την EA στο παρακάτω forum topic.