- Ειδήσεις
- Άλλες ειδήσεις
- Larian Studios: "Τα single-player games δεν έχουν πεθάνει"
Larian Studios: "Τα single-player games δεν έχουν πεθάνει"
Γιώργος Χατζηϊωαννίδης

Larian Studios: "Τα single-player games δεν έχουν πεθάνει"
Πληροφορίες
Swen Vincke: "Χρησιμοποιήστε την φαντασία σας για να φτιάξετε καλά games."
Ο ιδρυτής της Larian Studios και Director του Baldur’s Gate 3, Swen Vincke, προέβη σε δηλώσεις σχετικά με τα single-player games.
Σε post του στο Χ, ο Vincke εξήγησε πως δεν πιστεύει ότι οι παραδοσιακές single-player εμπειρίες έχουν πεθάνει ακόμα.
That time of the year again when big single player games are declared dead.
— Swen Vincke @where? (@LarAtLarian) March 18, 2025
Use your imagination.
They're not.
They just have to be good.
Πιο συγκεκριμένα δήλωσε: "Είναι πάλι εκείνη η εποχή του χρόνου όπου τα μεγάλα single-player games ανακηρύσσονται νεκρά. Δεν είναι Χρησιμοποιήστε τη φαντασία σας. Απλώς πρέπει να είναι καλά". Αυτή η δήλωση ευθυγραμμίζεται με προηγούμενα σχόλια του Vincke, καθώς σε συνέντευξή του είχε εκφράσει τις απόψεις του σχετικά με το πώς άλλες εταιρείες ανάπτυξης θα μπορούσαν να αναπαράγουν την επιτυχία του Baldur’s Gate 3. Στα The Game Awards πέρυσι, ο Vincke είχε επίσης δώσει μια ομιλία όπου περιέγραψε τη "συνταγή επιτυχίας" για ένα video game ως "γελοία απλή", αλλά ταυτόχρονα κάτι που συνεχώς χάνεται. Συνέχισε λέγοντας: “Μια εταιρεία ανάπτυξης έφτιαξε ένα video game επειδή ήθελε να δημιουργήσει κάτι που ήθελε να παίξει η ίδια. Το δημιούργησαν επειδή δεν είχε υπάρξει κάτι αντίστοιχο πριν. Δεν το έφτιαξαν για να αυξήσουν το μερίδιο αγοράς. Δεν το έφτιαξαν για να χρησιμεύσει ως εμπορικό σήμα. Δεν χρειάστηκε να πετύχουν αυθαίρετους στόχους πωλήσεων ή να φοβούνται απολύσεις αν δεν τους πετύχαιναν".
Ενώ τα multiplayer και live-service games είναι αναμφίβολα δημοφιλή, μπορεί να αποτελούν τεράστιο ρίσκο για τις εταιρείες ανάπτυξης, εν μέρει λόγω των καθιερωμένων τίτλων που έχουν ήδη κατακτήσει μεγάλα κομμάτια της αγοράς. Για κάθε επιτυχία όπως το Fortnite, υπάρχουν πολλά live-service games που έχασαν γρήγορα τη δυναμική τους μετά την κυκλοφορία, με τίτλους όπως το Concord και το Suicide Squad: Kill the Justice League να αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα. Ακόμα και μικρότερα games δεν είναι άτρωτα, καθώς την περασμένη εβδομάδα η εταιρεία Mountaintop Studios ανακοίνωσε ότι τόσο το Spectre Divide όσο και η ίδια η εταιρεία κλείνουν. Βέβαια, δεν είναι κάθε single-player game εγγυημένη επιτυχία, όμως το περασμένο έτος υπήρξαν πολλά να τα πηγαίνουν εξαιρετικά τόσο σε reviews όσο και σε πωλήσεις. Το Metaphor ReFantazio ήταν ένα από τα καλύτερα games του 2024 και η Sega δήλωσε ότι ξεπέρασε τις αρχικές προβλέψεις πωλήσεών του.
Μόνο στις ΗΠΑ, τα κορυφαία σε πωλήσεις games της χρονιάς περιλάμβαναν τα Elden Ring, Hogwarts Legacy, Dragon’s Dogma 2 και Final Fantasy VII Rebirth. Αξίζει να σημειωθεί ότι games με έντονη multiplayer απήχηση, όπως το Call of Duty: Black Ops 6 και διάφορα Sports games της EA και της 2K βρέθηκαν στη λίστα με τα 20 κορυφαία, αλλά δεν την κυριάρχησαν πλήρως. Όσον αφορά το 2025, η χρονιά μέχρι στιγμής έχει σημαδευτεί από δύο games που έχουν καταγράψει ικανοποιητικούς αριθμούς πωλήσεων. Το Kingdom Come: Deliverance 2 έφτασε τα 2 εκατομμύρια αντίτυπα έως τις 13 Φεβρουαρίου, ενώ το Monster Hunter: Wilds της Capcom πούλησε 8 εκατομμύρια αντίτυπα μέσα σε τρεις ημέρες.
Διαβάστε το review του Baldur’s Gate 3 και συζητήστε για την εταιρεία στο σχετικό forum topic.