- Ειδήσεις
- Άλλες ειδήσεις
- Έρευνα: Οι πωλήσεις των PC games είναι περισσότερες από αυτές των console games
Έρευνα: Οι πωλήσεις των PC games είναι περισσότερες από αυτές των console games
Γιώργος Χατζηϊωαννίδης

Έρευνα: Οι πωλήσεις των PC games είναι περισσότερες από αυτές των console games
Πληροφορίες
Λόγω περισσότερων δυνατοτήτων των PC.
Ο Matthew Ball, διευθύνων σύμβουλος της επενδυτικής στρατηγικής εταιρείας Epyllion, παρουσίασε μια πρώιμη εκδοχή μιας παρουσίασης με τίτλο "Η Κατάσταση του Gaming το 2025".
Η παρουσίαση, η οποία ενσωματώνει δεδομένα από εταιρείες έρευνας αγοράς όπως οι IDG, Newzoo και Circana, συνοψίζει τις παγκόσμιες τάσεις της αγοράς στη βιομηχανία του gaming. Μετά από μια δεκαετία ανάπτυξης μεταξύ 2011 και 2021, η αύξηση των εσόδων της βιομηχανίας έχει σταματήσει, δημιουργώντας ένα κλίμα αποφυγής ρίσκου και στασιμότητας στις επενδύσεις. Ωστόσο, η εικόνα δεν είναι εντελώς δυσοίωνη. Αν και η ανάπτυξη εσόδων της βιομηχανίας του gaming έχει σταθεροποιηθεί τα τελευταία τρία χρόνια, η ανάλυση της Epyllion αναφέρει ότι το PC gaming αποτελεί ένα "σημείο φωτεινής ανάπτυξης", με τα PC να αντιπροσωπεύουν πλέον τη μεγαλύτερη μερίδα των εσόδων για περιεχόμενο εκτός κινητών.
Σύμφωνα με την Epyllion, τόσο το PC όσο και το gaming σε κονσόλες είναι πολύ μεγαλύτερες αγορές από ό,τι ήταν στις αρχές της δεκαετίας του 2010. Το 2024, οι καταναλωτές ξόδευαν σχεδόν 50 δισεκατομμύρια δολάρια περισσότερα σε PC και κονσόλες σε σύγκριση με το 2011. Ωστόσο, από το 2021, η ανάπτυξη στο gaming σε κονσόλες άρχισε να επιβραδύνεται, κάτι που είναι ιδιαίτερα εμφανές στις παγκόσμιες πωλήσεις των Xbox Series X/S και PlayStation 5. Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά κονσολών, οι τρέχουσες κονσόλες της Microsoft και της Sony είχαν, μετά από 49 μήνες, πουλήσει σχεδόν 7 εκατομμύρια λιγότερες μονάδες.
Αντίθετα, το PC gaming συνεχίζει να αναπτύσσεται. Πιο συγκεκριμένα η Epyllion δήλωσε: "Ενώ οι κονσόλες έχουν σταθεροποιηθεί από το 2021, τα έσοδα από το PC gaming έχουν αυξηθεί κατά 20%." Η Epyllion αποδίδει την ανάπτυξη του PC gaming σε "πολλές αθροιστικά πλεονεκτήματα έναντι του οικοσυστήματος των κονσολών", όπως η μεγαλύτερη βιβλιοθήκη κυκλοφοριών με καλύτερη συμβατότητα με παλαιότερα games, η πιο άμεση πρόσβαση σε browsers, social media και livestreaming, καθώς και η υψηλότερη απόδοση στις κορυφαίες συσκευές. Επιπλέον, η Epyllion υποστηρίζει ότι η δυναμική του PC gaming "συνεχίζει να αυξάνεται", χάρη σε cross-releases console exclusives games, στις εξελίξεις στις φορητές συσκευές PC gaming όπως το SteamOS, και φυσικά, στο Roblox. Πιο συγκεκριμένα η εταιρεία δήλωσε: "Εκατομμύρια παιδιά που μεγαλώνουν με το Roblox είναι απίθανο να ζητήσουν μια κονσόλα των 500 δολαρίων για να παίξουν AAA games".
Παρόλο που η πρόβλεψη της Epyllion για το PC gaming είναι ελπιδοφόρα, αξίζει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει καθολική συμφωνία σχετικά με το ποιος έχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς: οι κονσόλες ή το PC. Για παράδειγμα, τον Αύγουστο του 2023, η Newzoo ανέφερε ότι οι κονσόλες είχαν προσελκύσει 56,1 δισεκατομμύρια δολάρια σε καταναλωτικές δαπάνες, σε σύγκριση με περίπου 40 δισεκατομμύρια για το PC gaming. Ο Ball σχολίασε την παραπάνω απόκλιση: "Η IDG θεωρείται συνήθως η βασική πηγή για την παρακολούθηση πωλήσεων στη βιομηχανία, γι' αυτό βασίστηκα κυρίως στις εκτιμήσεις τους. Αν δείτε τη Pelham Smithers, μια ιδιωτική ερευνητική εταιρεία/τράπεζα στο Ηνωμένο Βασίλειο, την οποία χρησιμοποιεί συνήθως το Financial Times και το Bloomberg, έχουν το PC gaming 50% μεγαλύτερο από το gaming σε κονσόλες."
Τελικά, ο Ball σημείωσε ότι "υπάρχει κάποια διαφωνία." Υποθέτει ότι η διαφορά στις μετρήσεις μπορεί να οφείλεται στον τρόπο παρακολούθησης των πωλήσεων στην Κίνα, οι οποίες, όπως αναφέρει, είναι "κατά κύριο λόγο για PC σε επίπεδο AA/AAA." Στην ανάλυση της Epyllion, ο Ball εξήγησε ότι "βασίστηκε σε πληροφορίες από εταιρείες ανάπτυξης και συνέκρινε με άλλες πηγές, όπως η IDC και το Bloomberg." Όσον αφορά το μέλλον του PC gaming, ο Ball δήλωσε ότι είναι σίγουρος για τις "ενισχυόμενες" αναπτυξιακές δυνατότητες που περιγράφονται στην ανάλυση της Epyllion. Κλείνοντας δήλωσε: "Το πιστεύω βαθιά, ειδικά αν το Steam επεκταθεί και στις φορητές συσκευές."
Διαβάστε ακόμη για μια έρευνα που έδειξε ότι οι περισσότερες εταιρείες χρησιμοποιούν AI στα games τους και συζητήστε για τις έρευνες στο σχετικό forum topic.