- Ειδήσεις
- Άλλες ειδήσεις
- Shuhei Yoshida: "Το PS Vita είχε παρόμοιες δυνατότητες με το Nintendo Switch"
Shuhei Yoshida: "Το PS Vita είχε παρόμοιες δυνατότητες με το Nintendo Switch"
Γιώργος Χατζηϊωαννίδης

Shuhei Yoshida: "Το PS Vita είχε παρόμοιες δυνατότητες με το Nintendo Switch"
Πληροφορίες
"Μερικές τεχνικές επιλογές που κάναμε σαν εταιρεία δεν ήταν σωστές".
Ο πρώην πρόεδρος του PlayStation, Shuhei Yoshida, εξήγησε γιατί η φορητή κονσόλα PS Vita δεν πούλησε καλά, δηλώνοντας ότι η Sony δεν είχε τους πόρους να μοιραστεί μεταξύ δύο πλατφορμών, αν και αρχικά είχε παρόμοιες δυνατότητες με το Nintendo Switch.
Από την κυκλοφορία του το 2011, εκτιμάται ότι το PS Vita έχει πουλήσει 10-15 εκατομμύρια μονάδες , πολύ λιγότερες από τις 80 εκατομμύρια πωλήσεις του προκατόχου του, PSP, και λιγότερες από το Wii U ή το GameCube. Σε συνέντευξή του, ο Yoshida ανέφερε τους λόγους για τους οποίους πιστεύει ότι οι πωλήσεις του Vita δεν ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες: "Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους το Vita δεν πέτυχε Απέδωσε στο γεγονός ότι οι άνθρωποι λάτρευαν να παίζουν games, ειδικά indie, στο PS Vita. Ήταν μια εξαιρετική κονσόλα. Κάποιες τεχνικές επιλογές που κάναμε ως εταιρεία δεν ήταν καλές. Μία από αυτές ήταν οι ιδιόκτητες κάρτες μνήμης. Αυτό ήταν ένα λάθος, οι άνθρωποι έπρεπε να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα για να αγοράσουν τις κάρτες μνήμης."
Επιπλέον, παραδέχτηκε ότι το πίσω touchpad "δεν ήταν απαραίτητο". Συνέχισε δηλώνοντας: "Μερικές φορές η ομάδα δημιουργούσε καταπληκτικά πρωτότυπα που ένιωθαν υπέροχα και αυτό παραπλάνησε όλους τους εμπλεκόμενους", τονίζοντας ότι αύξησε το κόστος παραγωγής. Παρομοίως, η OLED οθόνη αύξησε το κόστος παραγωγής κάθε μονάδας. Ο Yoshida κατέληξε λέγοντας: "Νομίζω ότι ο μεγαλύτερος λόγος που το Vita δεν τα πήγε τόσο καλά όσο ελπίζαμε ήταν ότι έπρεπε να διανείμουμε τους πόρους μας σε δύο διαφορετικές πλατφόρμες. Και δεν είχαμε αυτούς τους πόρους."
Πρόσθεσε ότι η Sony δεν είχε αρκετό ανθρώπινο δυναμικό στις εταιρείες ανάπτυξής της για να υποστηρίξει τόσο τις οικιακές κονσόλες της (PS3 και PS4) όσο και τη φορητή κονσόλα Vita. Καθώς οι κονσόλες ήταν πιο δημοφιλείς, δόθηκε προτεραιότητα σε αυτές. Ο Yoshida πιστεύει ότι αυτός είναι ο λόγος που η Nintendo πέτυχε, καθώς η αντίπαλη εταιρεία συγκέντρωσε τους πόρους της σε μία πλατφόρμα με διπλές δυνατότητες. Αστειεύτηκε μάλιστα ότι το Switch είναι το Vita 2. Παράλληλα, ο Yoshida σημείωσε ότι η κληρονομιά του PlayStation είναι η παροχή τεχνολογίας αιχμής σε προσιτές τιμές, γι' αυτό και δεν υπήρξε ποτέ συζήτηση για συνδυασμό των προσπαθειών σε μία συσκευή όπως έκανε η Nintendo.
Στην ίδια συνέντευξη, ο Yoshida μίλησε για τις φιλοδοξίες της Sony σχετικά με τα live-service games και δήλωσε ότι πιθανώς θα αντιστεκόταν στη στροφή προς αυτά τα games αν ήταν στη θέση του Hermen Hulst ως διευθύνοντα συμβούλου της Sony Interactive Entertainment. Πιο συγκεκριμένα δήλωσε: "Διαχειριζόμουν έναν ετήσιο προϋπολογισμό, οπότε ήμουν υπεύθυνος για την κατανομή χρημάτων στα games που θα φτιάχναμε. Αν η εταιρεία σκεφτόταν τη στροφή στα live-service games, πιθανώς δεν θα είχε νόημα να σταματήσουμε την ανάπτυξη ενός άλλου God of War ή single-player video game και να επενδύσουμε όλα τα χρήματα σε αυτά τα games."
Πρόσθεσε ότι η Sony, υπό τον Hulst, αύξησε τους πόρους της αντί να σταματήσει την ανάπτυξη single-player games: "Είπαν: ‘Αυτά τα games είναι υπέροχα, συνεχίστε να τα φτιάχνετε, και θα σας δώσουμε επιπλέον πόρους για να δουλέψετε στα παιχνίδια υπηρεσιών και να το δοκιμάσετε’. Είμαι σίγουρος ότι ήξεραν πως είναι ριψοκίνδυνο. Η πιθανότητα ένα video game να γίνει επιτυχημένο σε αυτό το εξαιρετικά ανταγωνιστικό genre είναι μικρή. Ωστόσο, η εταιρεία, γνωρίζοντας τον κίνδυνο, έδωσε στον Hermen τους πόρους και την ευκαιρία να το δοκιμάσει. Αυτό είναι υπέροχο κατά τη γνώμη μου."
Ο Yoshida αστειεύτηκε ότι ήταν τυχερός που το Helldivers 2 είχε μεγάλη επιτυχία, προσθέτοντας: "Δεν μπορείς να προγραμματίσεις την επιτυχία σε αυτή τη βιομηχανία, αυτό είναι το πιο διασκεδαστικό μέρος της δουλειάς. Ελπίζω αυτή η στρατηγική να αποδώσει στο τέλος." Κατέληξε λέγοντας: "Αν ήμουν στη θέση του Hermen, πιθανώς θα είχα προσπαθήσει να αντισταθώ σε αυτή την κατεύθυνση. Ίσως αυτός είναι ένας από τους λόγους που με απομάκρυναν από το τμήμα πρώτου μέρους, επειδή ήξεραν ότι δεν θα το έκανα!"
Διαβάστε ακόμη για τον Shuhei Yoshida έκλεισε τον πρώτο του ρόλο ως voice actor στο Promise Mascot Agency και συζητήστε για αυτόν στο σχετικό forum topic.