Η Ευρωπαϊκή Ένωση έριξε πρόστιμο 120 εκατομμύρια στο X/Twitter του Elon Musk
New
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έριξε πρόστιμο 120 εκατομμύρια στο X/Twitter του Elon Musk
Πληροφορίες
Ο CEO απάντησε στην ΕΕ με απαγορεύσεις διαφημίσεων.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση επιδίκασε πρόστιμο ύψους 120 εκατομμυρίων ευρώ στο X/Twitter για παραβίαση των υποχρεώσεων διαφάνειας που απορρέουν από το Digital Services Act (DSA). Οι παραβιάσεις περιλαμβάνουν τον παραπλανητικό σχεδιασμό (deceptive design) του ‘blue checkmark’, την έλλειψη διαφάνειας στο advertising repository του, και την αποτυχία παροχής πρόσβασης σε δημόσια δεδομένα για τους ερευνητές.
Παραπλανητικός σχεδιασμός του ‘blue checkmark’ του X
Η χρήση του ‘blue checkmark’ από το X για τους ‘verified accounts’ εξαπατά τους χρήστες. Αυτό παραβιάζει την υποχρέωση του DSA για τις διαδικτυακές πλατφόρμες να απαγορεύουν πρακτικές παραπλανητικού σχεδιασμού στις υπηρεσίες τους. Στο X, ο καθένας μπορεί να πληρώσει για να αποκτήσει το καθεστώς ‘verified’ χωρίς η εταιρεία να επαληθεύει ουσιαστικά ποιος βρίσκεται πίσω από τον λογαριασμό, καθιστώντας δύσκολο για τους χρήστες να κρίνουν την αυθεντικότητα των λογαριασμών και του περιεχομένου με το οποίο αλληλεπιδρούν. Αυτή η παραπλάνηση εκθέτει τους χρήστες σε απάτες (scams), συμπεριλαμβανομένων περιπτώσεων πλαστοπροσωπίας, καθώς και σε άλλες μορφές χειραγώγησης από κακόβουλους παράγοντες. Παρόλο που το DSA δεν επιβάλλει την επαλήθευση των χρηστών (user verification), απαγορεύει ρητά στις διαδικτυακές πλατφόρμες να ισχυρίζονται ψευδώς ότι οι χρήστες έχουν επαληθευτεί, όταν δεν έχει λάβει χώρα καμία τέτοια διαδικασία.
Έλλειψη διαφάνειας του ads repository του X
Το advertisement repository του X αποτυγχάνει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις διαφάνειας και προσβασιμότητας του DSA. Τα προσβάσιμα και αναζητήσιμα ad repositories είναι κρίσιμα για τους ερευνητές και την κοινωνία των πολιτών προκειμένου να εντοπίζουν απάτες, εκστρατείες υβριδικών απειλών, συντονισμένες επιχειρήσεις πληροφόρησης και ψευδείς διαφημίσεις.
Το X ενσωματώνει χαρακτηριστικά σχεδιασμού και εμπόδια πρόσβασης, όπως υπερβολικές καθυστερήσεις στην επεξεργασία, τα οποία υπονομεύουν τον σκοπό των ad repositories. Το ads repository του X στερείται επίσης κρίσιμων πληροφοριών, όπως το περιεχόμενο και το θέμα της διαφήμισης, καθώς και τη νομική οντότητα που πληρώνει γι' αυτήν. Αυτό εμποδίζει τους ερευνητές και το κοινό να ελέγξουν ανεξάρτητα τυχόν πιθανούς κινδύνους στη διαδικτυακή διαφήμιση.
Αποτυχία παροχής πρόσβασης σε ερευνητές σε δημόσια δεδομένα
Το X αποτυγχάνει να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του DSA να παρέχει σε ερευνητές πρόσβαση στα δημόσια δεδομένα της πλατφόρμας. Για παράδειγμα, οι όροι χρήσης (terms of service) του X απαγορεύουν σε επιλέξιμους ερευνητές την ανεξάρτητη πρόσβαση στα δημόσια δεδομένα του, συμπεριλαμβανομένης της μεθόδου scraping. Επιπλέον, οι διαδικασίες του X για την πρόσβαση των ερευνητών σε δημόσια δεδομένα επιβάλλουν περιττά εμπόδια, υπονομεύοντας ουσιαστικά την έρευνα σε αρκετούς συστημικούς κινδύνους στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Το πρόστιμο που επιβλήθηκε σήμερα υπολογίστηκε λαμβάνοντας υπόψη τη φύση αυτών των παραβάσεων, τη σοβαρότητά τους όσον αφορά τους επηρεαζόμενους χρήστες στην ΕΕ, και τη διάρκειά τους.
Αυτή είναι η πρώτη απόφαση μη συμμόρφωσης (non-compliance decision) στο πλαίσιο του DSA.
Επόμενα Βήματα
Το X έχει πλέον 60 εργάσιμες ημέρες για να ενημερώσει την Επιτροπή σχετικά με τα συγκεκριμένα μέτρα που προτίθεται να λάβει για να τερματίσει την παράβαση του Άρθρου 25(1) του DSA, που σχετίζεται με την παραπλανητική χρήση των blue checkmarks.
Το X έχει 90 εργάσιμες ημέρες για να υποβάλει στην Επιτροπή ένα σχέδιο δράσης (action plan) που θα ορίζει τα απαραίτητα μέτρα για την αντιμετώπιση των παραβάσεων των Άρθρων 39 και 40(12) του DSA, που σχετίζονται με το advertising repository και την πρόσβαση σε δημόσια δεδομένα για ερευνητές. Το Board of Digital Services θα έχει στη διάθεσή του έναν μήνα από την παραλαβή του σχεδίου δράσης του X για να γνωμοδοτήσει. Η Επιτροπή θα έχει έναν ακόμα μήνα για να εκδώσει την τελική της απόφαση και να ορίσει μια εύλογη περίοδο εφαρμογής.
Η μη συμμόρφωση με την απόφαση μη συμμόρφωσης μπορεί να οδηγήσει σε περιοδικές χρηματικές ποινές. Η Επιτροπή συνεχίζει να συνεργάζεται με το X για να διασφαλίσει τη συμμόρφωση με την απόφαση και με το DSA γενικότερα.
Ιστορικό
Στις 18 Δεκεμβρίου 2023, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε επίσημες διαδικασίες για να αξιολογήσει εάν το X ενδέχεται να έχει παραβιάσει το DSA σε τομείς που συνδέονται με τη διάδοση παράνομου περιεχομένου και την αποτελεσματικότητα των μέτρων που ελήφθησαν για την καταπολέμηση της χειραγώγησης πληροφοριών, για τα οποία η έρευνα συνεχίζεται.
Αυτές οι διαδικασίες κάλυπταν επίσης τη χρήση παραπλανητικού σχεδιασμού, την έλλειψη διαφάνειας στη διαφήμιση και την ανεπαρκή πρόσβαση δεδομένων για ερευνητές, για τα οποία η Επιτροπή υιοθέτησε προκαταρκτικά ευρήματα στις 12 Ιουλίου 2024 και μια απόφαση μη συμμόρφωσης σήμερα.
Η ανακοίνωση
«Η παραπλάνηση των χρηστών με blue checkmarks, η απόκρυψη πληροφοριών για διαφημίσεις και ο αποκλεισμός των ερευνητών δεν έχουν θέση στο διαδίκτυο στην ΕΕ. Το DSA προστατεύει τους χρήστες. Το DSA δίνει στους ερευνητές τον τρόπο να αποκαλύπτουν πιθανές απειλές. Το DSA αποκαθιστά την εμπιστοσύνη στο διαδικτυακό περιβάλλον. Με την πρώτη απόφαση μη συμμόρφωσης του DSA, καθιστούμε το X υπεύθυνο για την υπονόμευση των δικαιωμάτων των χρηστών και την αποφυγή της λογοδοσίας.»
Ο Elon Musk απαγορεύει τις διαφημίσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Το X του Elon Musk απαγορεύει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προβάλλει διαφημίσεις μετά το πρόστιμο των 120 εκατομμυρίων ευρώ.
Ο Nikita Bier, ο οποίος κατέχει senior role στον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης, κατηγόρησε τον ρυθμιστή της Ευρωπαϊκής Ένωσης ότι προσπαθεί να «take advantage» (εκμεταλλευτεί) ενός «exploit» στο advertising system του για να προωθήσει την ανάρτησή του σχετικά με το πρόστιμο την Παρασκευή. «Φαίνεται ότι πιστεύετε πως οι κανόνες δεν πρέπει να ισχύουν για τον λογαριασμό σας», είπε. «Τπ ad account σας τερματίστηκε». Ένας εκπρόσωπος της European Commission δήλωσε στο BBC News ότι η Επιτροπή «χρησιμοποιεί πάντα όλα τα social media platforms καλή τη πίστη».
Το πρόστιμο του X, που εκδόθηκε την Παρασκευή, ήταν το πρώτο υπό το Digital Services Act της ΕΕ. Ο ρυθμιστής της ΕΕ δήλωσε ότι το blue tick system της πλατφόρμας ήταν «deceptive» (παραπλανητικό) επειδή η εταιρεία δεν έκανε «meaningfully verifying users» (ουσιαστική επαλήθευση χρηστών). «Αυτό εκθέτει τους χρήστες σε scams, συμπεριλαμβανομένων των impersonation frauds, καθώς και σε άλλες μορφές χειραγώγησης από malicious actors», ανέφερε. Ισχυρίστηκε ότι το X αποτύγχανε επίσης να παρέχει διαφάνεια γύρω από τα adverts του και δεν έδινε σε ερευνητές πρόσβαση σε public data.
Στο X δόθηκε προθεσμία 60 ημερών να απαντήσει στην Επιτροπή σχετικά με τις ανησυχίες γύρω από τα blue checkmarks του, αλλιώς θα αντιμετωπίσει επιπλέον κυρώσεις. ετά το πρόστιμο, ο Elon Musk δημοσίευσε στην πλατφόρμα του λέγοντας ότι η ΕΕ «should be abolished» (πρέπει να καταργηθεί), και έκανε retweet μια απάντηση από έναν άλλο χρήστη του X που τη συνέκρινε με τον φασισμό. US Secretary of State Marco Rubio και η Federal Communications Commission (FCC) κατηγόρησαν τον ρυθμιστή της ΕΕ ότι επιτίθεται και λογοκρίνει US firms, προσθέτοντας: «the days of censoring Americans online are over» (οι μέρες λογοκρισίας των Αμερικανών στο διαδίκτυο τελείωσαν).
"Δεν έχουμε ξαναδεχτεί τέτοια κατάχρηση σε μηχανισμό"
Η διαμάχη ξεκίνησε με τον κ. Bier, ο οποίος κατηγόρησε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι ενεργοποίησε έναν σπάνια χρησιμοποιούμενο λογαριασμό για να «εκμεταλλευτεί ένα exploit». Ισχυρίστηκε ότι είχε δημοσιεύσει έναν σύνδεσμο που ο ίδιος εξαπατούσε τους χρήστες - ξεγελώντας τους να νομίζουν ότι ήταν βίντεο «to artificially increase its reach» (για να αυξήσει τεχνητά την απήχησή του).
Είπε ότι το «exploit», το οποίο «δεν είχε ξαναδεχτεί τέτοια κατάχρηση». Τα ad accounts στο X χρησιμοποιούνται από επιχειρήσεις για τη δημιουργία και ανάλυση πληρωμένων advertising campaigns και την εκτέλεση «promoted» αναρτήσεων στην πλατφόρμα, ξεχωριστά από το X profile των χρηστών.
Ως απάντηση, ένας εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκης Επιτροπής δήλωσε στο BBC News ότι «απλώς χρησιμοποιούσε τα εργαλεία που οι ίδιες οι πλατφόρμες διαθέτουν στους εταιρικούς μας λογαριασμούς». «Αναμένουμε αυτά τα εργαλεία να είναι πλήρως ευθυγραμμισμένα με τους όρους και τις προϋποθέσεις των ίδιων των πλατφορμών, καθώς και με το νομοθετικό μας πλαίσιο» , ανέφερε.
Διαβάστε περισσότερα για την παραίτηση της CEO του Twitter.
Διαβάστε για το X/Twitter το οποίο σύντομα θα έχει αγορά μετοχών και cryptos και συζητήστε για την πλατφόρμα στο αντίστοιχο forum topic.
