• Ειδήσεις
  • FPS
  • Victura (Six Days in Fallujah): "Το παιχνίδι μας δεν περνάει πολιτικά μηνύματα”

Victura (Six Days in Fallujah): "Το παιχνίδι μας δεν περνάει πολιτικά μηνύματα”

Hot
Victura (Six Days in Fallujah): "Το παιχνίδι μας δεν περνάει πολιτικά μηνύματα”

Victura (Six Days in Fallujah): "Το παιχνίδι μας δεν περνάει πολιτικά μηνύματα”

Πληροφορίες

Κυκλοφορία
0000-00-00

Η εταιρεία ανασκεύασε τις δηλώσεις της. [UPDATE]

[Αρχική δημοσίευση: 15/2/21] To Six Days in Fallujah προκάλεσε αντιδράσεις από την σύλληψή του για την απεικόνιση του πολέμου στο Ιράκ και τώρα η Victura, publisher του Tactical FPS, δήλωσε ότι η εταιρεία ανάπτυξής του, Highwire Games, “δεν προσπαθεί να κάνει κάποιο πολιτικό σχόλιο” σχετικά με τα γεγονότα.

Σε συνέντευξή του ο επικεφαλής της Victura, Peter Tamte, ανέφερε ότι ο σκοπός του Six Days in Fallujah είναι να επισημάνει “την πολυπλοκότητα της αστικής μάχης” με το να βάλει τους παίκτες στην θέση πραγματικών πεζοναυτών που πρέπει να αντιμετωπίσουν τις αποφάσεις που παίρνουν άτομα σε θέσεις εξουσίας.

Ο Tamte είπε: “Για εμάς ως ομάδα, έχει πραγματικά να κάνει με το να βοηθήσουμε τους παίκτες την πολυπλοκότητα της μάχης μέσα σε πόλεις. Έχει να κάνει με τις εμπειρίες του ατόμου που βρίσκεται τώρα εκεί λόγω πολιτικών αποφάσεων. Και θέλουμε να δείξουμε πώς οι αποφάσεις που παίρνονται από αυτούς που διαμορφώνουν την πολιτική επηρεάζουν τις επιλογές που ένας πεζοναύτης πρέπει να κάνει στο πεδίο της μάχης. Όπως ένας πεζοναύτης δεν μπορεί να αμφιβάλλει για τις επιλογές των ανωτέρων του, δεν προσπαθούμε να κάνουμε κάποιο πολιτικό σχόλιο πάνω στο εάν ο πόλεμος καθαυτός ήταν καλή ή κακή ιδέα”.

Αυτό βέβαια οδηγεί στην λογική απορία ότι εάν η Highwire Games και η Victura δεν παίρνουν θέση ως προς το “εάν ο πόλεμος καθαυτός ήταν καλή ή κακή ιδέα” τότε ποιό είναι το νόημα του παιχνιδιού. Σύμφωνα με τον Tamte, ο λόγος που το επιδιώκει ξανά είναι ώστε ο κόσμος να μην ξεχάσει αυτόν τον πόλεμο, ειδικότερα: “Ένα μήνυμα που άκουσα από όλους τους ανθρώπους που έχασαν αγαπημένα τους πρόσωπα στην μάχη ήταν ότι δεν θέλουν να ξεχαστεί η θυσία του παιδιού ή του φίλου τους. Ακόμη κι εκείνοι που ήταν πολύ αντίθετοι με τον πόλεμο στο Ιράκ. Κι είχα συζητήσεις με αρκετούς από αυτούς, καθώς και με άλλα μέλη της ομάδας μας, ειδικά πρώην στρατιωτικούς της ομάδας μας που είχαν τέτοιες κουβέντες με πολλές από αυτές τις οικογένειες το 2009 και ακούγαμε κάθε φορά ότι δεν θέλουμε να φτιάξετε ένα παιχνίδι πάνω σε αυτό, αλλά δεν θέλουμε την θυσία του γιού μας να ξεχαστεί. Είναι ένα μίγμα. Η πραγματικότητα είναι ότι οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν για την μάχη της Fallujah".

Η δεύτερη μάχη της Fallujah, το επίκεντρο της ιστορίας του παιχνιδιού, έλαβε χώρα τον Νοέμβριο και Δεκέμβριο του 2004, στην αποκορύφωση της σύγκρουσης στο Ιράκ. Η εξαήμερη μάχη είχε εκατοντάδες απώλειες, πολλές από τις οποίες ήταν άοπλοι Ιρακινοί πολίτες. Σύμφωνα με τον Διεθνή Ερυθρό Σταυρό, 800 πολίτες έχασαν τη ζωή τους με απάνθρωπο τρόπο, όπως μέσω της χρήσης του χημικού λευκού φωσφόρου ως όπλου από την Αμερικανική πλευρά. Ο πόλεμος στο Ιράκ είχε γίνει βάσει ψευδών ισχυρισμών του τότε προέδρου George W. Bush, ο οποίος ισχυρίστηκε χωρίς αποδείξεις ότι το Ιράκ κατασκεύαζε όπλα μαζικής καταστροφής. Η Αμερικανική εισβολή είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο χιλιάδων πολιτών κατά τη διάρκειά της.

Ο Tamte δεν θεωρεί ότι η Highwire Games ή η Victura οφείλουν να αναμετρηθούν με όλο αυτό, αν και σημείωσε ότι οι παίκτες δεν θα πρέπει να πάρουν ως συμπέρασμα από το Six Days in Fallujah ότι χρειαζόμαστε περισσότερο πόλεμο: “Δεν νομίζω ότι οι παίκτες θα μπερδευτούν όσον αφορά το τίμημα του πολέμου. Απλά δεν νομίζω ότι θα συνεχίσουν μετά από αυτήν την εμπειρία λέγοντας ότι χρειαζόμαστε περισσότερο πόλεμο”.

Η αποφυγή ερωτήσεων σχετικά με τον πολιτικό χρωματισμό των games είναι κάτι που συνηθίζεται στην βιομηχανία, με χαρακτηριστική την στάση της Ubisoft κατά το λανσάρισμα του The Division 2. Ωστόσο βετεράνοι του χώρου δεν ξεγελιούνται εύκολα, όπως ο συν-επικεφαλής της Naughty Dog, Neil Druckmann, ο οποίος ξεσπάθωσε στο Twitter γράφοντας ότι: “Εάν το παιχνίδι σου έχει να κάνει με σοβαρό υλικό και θεματολογία, είναι εξ’ ορισμού πολιτικό. Αν αυτό είναι πρόβλημα, φτιάξε άλλο παιχνίδι… Διαφορετικά το οφείλεις στο παιχνίδι σου να το αγκαλιάσεις και να κάνεις ότι μπορείς για να του φερθείς με ειλικρίνεια και όση περισσότερη πληρότητα γίνεται. Μαζί με τα δύσκολα και άσχημα κομμάτια.”

 

 

Καταληκτικά, ο Tamte είπε ότι κατανοεί τις επιφυλάξεις του κόσμου για το Six Days in Fallujah. Είναι μία περίπλοκη σύρραξη που έχει να κάνει με περίπλοκες συνθήκες της Αμερικανικής ιστορίας. Ωστόσο, η Highwire Games και η Victura δεν στοχεύουν σε μια εμπειρία όπως του Call of Duty και αυτό, ελπίζει ο Tamte, ότι θα δώσει σε αυτόν και την ομάδα του το περιθώριο να μοιραστούν ιστορίες που δεν πρέπει να χαθούν στο πέρασμα του χρόνου.

Ο Tamte είπε: “Μοιραζόμαστε τον ίδιο στόχο που έχουν, το ότι δεν θέλουμε να ξεχαστεί η θυσία του γιου τους. Αλλά αν καταλαβαίνω την επιφυλακτικότητα απέναντί του; Απολύτως. Απολύτως. Γιατί για τους περισσότερους από αυτούς τους ανθρώπους, η μόνη ιδέα που έχουν από games είναι να έχουν δει κάποιον άλλο να παίζει Call of Duty. Το Call of Duty είναι άθλημα κι αν κάποιος έκανε άθλημα το να σκοτώνεις τον γιο μου, θα ήμουν πολύ αναστατωμένος. Η δουλειά μας τώρα είναι να δείκουμε στον κόσμο ότι δεν φτιάχνουμε ένα Call of Duty”.

[UPDATE: 8/3/21 - Η εταιρεία ανασκεύασε τις δηλώσεις της] Η Victura, εταιρεία ανάπτυξης του Six Days in Fallujah, εξέδωσε νέα ανακοίνωση σχετικά με το επερχόμενο FPS της, στην οποία ομολογεί ότι τα γεγονότα του είναι αδιαχώριστα από την πολιτική.

Η δήλωση έγινε σήμερα μέσω του λογαριασμού της εταιρείας στο Twitter και μπορείτε να την δείτε παρακάτω. Η σχετική ανάρτηση αναφέρει ότι: “τα γεγονότα που αναπαρίστανται στο Six Days in Fallujah είναι αδιαχώριστα από την πολιτική” σε αντίθεση με προηγούμενες δηλώσεις του επικεφαλής της Victura, Peter Tamte, πριν από τρεις εβδομάδες.

 

 

Προηγουμένως ο Tamte είχε δηλώσει: “Οι παίκτες χρειάζονται αυτό το πλαίσιο ώστε να καταλάβουν γιατί βρίσκονται στην πόλη να πολεμούν τους μαχητές της Al-Qaeda. Θα παρέχουμε αυτό το πλαίσιο, αλλά κρατήστε κατα νου ότι μπορούμε να παρέχουμε αυτό το πλαίσιο χωρίς να κάνουμε κάποια πολιτική δήλωση ή χωρίς να απαξιώνουμε με οποιονδήποτε τρόπο την υπηρεσία εκείνων που ήταν όντως εκεί και πολέμησαν. Δεν είναι πολιτική δήλωση με κανέναν τρόπο”.

Η σημερινή δήλωση αναλύει περεταίρω τα κομμάτια του παιχνιδιού που έχουν χαρακτήρα ντοκυμαντέρ και τα οποία θα περιλαμβάνουν: “Ανθρώπους που υπηρέτησαν και πολίτες με διαφορετικές εμπειρίες κι απόψεις για τον πόλεμο στο Ιράκ. Μέχρι στιγμής, 26 Ιρακινοί πολίτες και πολλοί που υπηρέτησαν έχουν μοιραστεί τις πιο δύσκολες στιγμές της ζωής τους με εμάς”. Τα σχετικά κομμάτια είχαν αναφερθεί προηγουμένως, μαζί με σημεία όπου θα παίζετε ως Ιρακινός πολίτης. Στο παρελθόν ωστόσο ο Tamte είχε υπονοήσει ότι το Six Days in Fallujah θα εστιάζει πρωτίστως στους Αμερικανούς στρατιώτες.

Τον Φεβρουάριο, ο Tamte είχε πει: “Πολύ λίγοι θα έχουν την περιέργεια να δουν πώς είναι να είσαι Ιρακινός πολίτης. Κανείς δεν θα παίξει ένα τέτοιο παιχνίδι. Αλλά ο κόσμος έχει την περιέργεια του πώς είναι να είσαι σε μάχη. Είναι ο ίδιος λόγος για τον οποίο παίζει κανείς Survival Horror games, το να είσαι σε μια κατάσταση που απέχει πολύ από αυτό που έχουμε στις καθημερινές ζωές μας. Εν τέλει, ο λόγος για τον οποίο ο κόσμος θα παίξει αυτό το παιχνίδι είναι επειδή θέλουν μια πιο ρεαλιστική εμπειρία μάχης. Αυτό πάνω απ’ όλα είναι η εμπειρία που πρέπει να αποδώσουμε”.

Η σημερινή δήλωση αναφέρει: “Κατά την διάρκεια του gameplay οι παίκτες θα συμμετέχουν σε ιστορίες που πλαισιώνονται από documentary segments. Κάθε αποστολή προκαλεί τους παίκτες να λύσουν πραγματικά στρατιωτικά και πολιτικά σενάρια από την μάχη με διαδραστικό τρόπο, προσφέροντας μια εικόνα του αστικού πολέμου που δεν είναι εφικτή από άλλο μέσο. Πιστεύουμε ότι οι ιστορίες των θυσιών αυτής της γενιάς αξίζουν να ειπωθούν από τους πεζοναύτες, τους στρατιώτες και τους πολίτες που ήταν εκεί. Πιστεύουμε ότι θα ανακαλύψετε πως το παιχνίδι, όπως και τα γεγονότα τα οποία απεικονίζει, είναι περίπλοκο”.

Τέλος, όπως είχε δηλώσει ο Tamte στην συνέντευξή του, η σημερινή δήλωση επιβεβαιώνει ότι οι παίκτες δεν θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν λευκό φώσφορο, το θανάσιμο χημικό που χρησιμοποίησαν οι Αμερικανικές δυνάμεις στην πραγματικότητα. Η χρήση του λευκού φωσφόρου ως χημικού όπλου έχει δεχτεί κριτική στο παρελθόν ως έγκλημα πολέμου. Επ’ αυτού, ο Tamte είχε πει: “Δεν ζητάμε από τους παίκτες να κάνουν κτηνωδίες στο παιχνίδι. Αποστειρώνουμε στην πράξη τα γεγονότα με το να κάνουμε κάτι τέτοιο; Δε νομίζω ότι χρειάζεται να απεικονίσουμε τις κτηνωδίες προκειμένου ο κόσμος να αντιληφθεί το ανθρώπινο κόστος. Μπορούμε να κάνουμε κάτι τέτοιο χωρίς τις κτηνωδίες”.

Διαβάστε περισσότερα για το Six Days in Fallujah και συζητήστε για αυτό στο σχετικό forum topic.

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 ashbringer (Level25) 16/02/2021 20:29
Το αν περνάει ένα παιχνίδι πολιτικά μηνύματα ή όχι το κρίνει ο κόσμος.