1η συνάντηση Ελλήνων Game Developers
HotΠληροφορίες
Κυκλοφορία
0000-00-00
Το γεγονός της χρονιάς για το ελληνικό gaming. Το GW ήταν εκεί και σας μεταφέρει με κάθε λεπτομέρεια όλα τα νέα ελληνικά games που αναμένεται να κάνουν πάταγο. Δείτε φωτογραφίες και βίντεο!
Η πρώτη συνάντηση των Ελλήνων Game Developers είναι γεγονός. Το event έλαβε χώρα το Σάββατο 21 Ιουνίου 2008 στα γραφεία της Microsoft Hellas. Η συνάντηση ήταν μία πρωτοβουλία της εταιρείας icehole η οποία ως γνωστόν τα τελευταία χρόνια αναπτύσσει το World Basketball Manager, ένα παιχνίδι που έχει βρει μεγάλη απήχηση σε χιλιάδες οπαδούς του μπάσκετ ανά τον κόσμο. Στο meeting αυτό συναντήθηκε όλη η αφρόκρεμα όλων των ελλήνων game developers, δηλαδή οι ενεργές προγραμματιστικές εταιρείες στην Ελλάδα που αναπτύσσουν μέχρι σήμερα video games. Πέραν αυτού εμφανίστηκαν και πολλοί ανεξάρτητοι προγραμματιστές οι οποίοι προσήλθαν για να παρακολουθήσουν το meeting από κοντά και –γιατί όχι- να ενταχθούν σε κάποια προγραμματιστική ομάδα.
Η icehole πήρε τον πρώτο λόγο
Η αρχή έγινε όπως ήταν φυσικό με την icehole, για λογαριασμό της οποίας μίλησε ο Θανάσης Τριανταφύλλου. Στη σύντομη παρουσίαση της icehole το κοινό ενημερώθηκε για την πολύ καλή πορεία του World Basketball Manager το οποίο όπως γίνεται αντιληπτό έχει το μονοπώλιο (το μόνο manager game για μπάσκετ) και γι΄ αυτό άλλωστε έχει γνωρίσει ανταπόκριση σε οπαδούς του μπάσκετ σε όλο τον κόσμο. Αυτό που μας χαροποίησε ιδιαίτερα ήταν η ανακοίνωση ότι τα Χριστούγεννα του 2008 θα κυκλοφορήσει στην αγορά το World Basketball Manager 2! Το “2” μπήκε μετά το όνομα του παιχνιδιού ακριβώς επειδή η νέα αυτή έκδοση θα έχει πολύ περισσότερα στοιχεία σε σχέση με τα προηγούμενα games της σειράς, ενώ υπόσχεται για πρώτη φορά να έχει και μία 2D απεικόνιση αγώνα (παρόμοια με αυτή του Football Manager!) Ένας ακόμη τίτλος ο οποίος απευθύνεται σε πολύ εξειδικευμένο κοινό των turn-based strategy θα είναι το “Us and Them: Cold War”. Πρόκειται για ένα παιχνίδι που θυμίζει αρκετά το DEFCON της Introversion Software. Screenshots για τους δύο αυτούς τίτλους όπως επίσης και demos για τα δύο παλιότερα games της εταιρείας (1821: Αγώνας για την ελευθερία και Sim Junta) μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα www.iceholegames.com .
S.D.S. Game Studios
Η νέα αυτή προγραμματιστική ομάδα έγινε αμέσως γνωστή…με το καλημέρα! Πρόκειται ασφαλώς για τους δημιουργούς του 1453-1821: Η Ώρα της Απευλευθέρωσης, ενός real-time και ταυτόχρονα turn-based strategy στο οποίο αναλαμβάνετε τον Ελληνικό στρατό και καλείστε να απελευθερώσετε την χώρα από τους Τούρκους. Ο Αργύρης Προσίλης, επικεφαλής της προγραμματιστικής εταιρείας, ενημέρωσε το κοινό για το project και το πως αυτό δημιουργήθηκε. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η ομάδα του παιχνιδιού αποτελείται κυρίως από τέσσερις φοιτητές οι οποίοι δημιούργησαν το 1453-1821 μέσα σε μόλις δύο χρόνια (ξεκίνησαν την ανάπτυξη στις 5/6/2006) με την χρήση Visual Basic 6 και Visual C++ για τις δυναμικές βιβλιοθήκες. Όταν έχουμε λοιπόν να κάνουμε με προγραμματιστές 20 και 21 ετών, αντιλαμβάνεστε ότι εδώ υπάρχει μεγάλο ταλέντο και θα πρέπει να περιμένουμε πολύ μεγάλα πράγματα από την S.D.S. Game Studios μέσα στα επόμενα χρόνια.
Πρόσφατα έγινε και η επίσημη σύσταση της S.D.S. (ως ομόρρυθμη εταιρεία). Το –προφανέστατα- καλύτερο ελληνικό strategy, διανεμήθηκε μόνο σε Ελλάδα και Κύπρο, κυρίως λόγω της καθαρά ελληνικής θεματολογίας του. Στο μέλλον, στόχος των παιδιών είναι η δημιουργία ενός expansion το οποίο παράλληλα θα εξαλείψει και τα bugs του παιχνιδιού, καθώς και η ανάπτυξη μιας καλής 3D Engine για τα επόμενα games της εταιρείας. Αν θέλετε να έρθετε σε επαφή με την S.D.S. τότε επισκεφθείτε το site www.sds-gamestudios.com
Aventurine S.A.
Η εταιρεία που αναπτύσσει το Darkfall εκπροσωπήθηκε από τον Head Programmer Τάσο Φλάμπουρα, ο οποίος έκλεψε στο έπακρο τις εντυπώσεις από το event! Το Darkfall Online είναι ένα MMORPG το οποίο περιμένουμε με ανυπομονησία εδώ και αρκετά χρόνια. Το παιχνίδι έχει πλέον παγκόσμια απήχηση με εκατοντάδες χιλιάδες οπαδούς σε όλο τον κόσμο και διαρκή ενημέρωση από την community και τα μεγάλα game sites.
Η εταιρεία Aventurine ιδρύθηκε το 2002 και σήμερα αριθμεί 30 προγραμματιστές. Ο Τάσος Φλάμπουρας, ο οποίος ηγείται της προγραμματιστικής ομάδας, δουλεύει από το 1984 στο Computer Engineering σε μία “δυσκολότερη αγορά” εκείνης της εποχής, όπως την χαρακτήρισε. Στο παρελθόν έχει δουλέψει για το MSN Gaming Zone, το Age of Empires της Microsoft, το Messiah της Interplay και το Asheron’s Call, επίσης της Microsoft. Μετά το Asheron’s Call, ο Έλληνας Head Developer ήρθε σε επαφή με μία ομάδα Νορβηγών προγραμματιστών (Razorwax) οι οποίοι τότε ανέπτυσσαν το Neocron, αργότερα (2001) γνωστό ως Darkfall. Τότε, βρήκε ευκαιρία (για οικογενειακούς λόγους) να μεταφερθεί μαζί τους στην Ελλάδα, να ιδρύσει την εταιρεία Aventurine το 2002 και να ξεκινήσει την ανάπτυξη του παιχνιδιού, ουσιαστικά αλλάζοντας πλήρως τα γραφικά και το gameplay του Neocron, διατηρώντας όμως το μεγαλύτερο μέρος του σεναρίου και των χαρακτήρων. Κατάφερε να βρει Έλληνες προγραμματιστές με υψηλές ικανότητες, κάτι το οποίο χαρακτήρισε ιδιαίτερα δύσκολο. Στο παρελθόν κατηγορήθηκε ότι δεν παράγει “ελληνικό προϊόν” και γι’ αυτό κατά την διάρκεια της διάλεξής του, άδειασε έξυπνα και αυτή την άποψη δηλώνοντας ότι “Ο Παναθηναϊκός είναι ελληνική ομάδα και χρησιμοποιεί ξένους παίκτες. Αν έχεις τη βάση σου εδώ τότε παράγεις κάτι ελληνικό”. Για το θέμα της εργασίας υπήρξε ένα τεράστιο θέμα στο meeting αφού ο κ. Φλάμπουρας θεώρησε ότι ο προγραμματιστής θα πρέπει να δουλεύει παραπάνω από οκτώ ώρες (πάντα εφόσον έχει την διάθεση) κάτι το οποίο δεν καλύπτεται από την ελληνική νομοθεσία. Μία μερίδα ανεξάρτητων προγραμματιστών δήλωσε ότι είναι απάνθρωπο να ζητάει κάτι τέτοιο, ενώ ένα άλλο μέρος από έμπειρους producers (ανάμεσά τους και ο Ανέστης Κοκκίνης της Anima) έσπευσαν να στηρίξουν τον Τάσο Φλάμπουρα, λέγοντας ότι έχουν ρίξει υπερωρίες άνω του 24ωρου. Η Aventurine έχει φιλοσοφία που ξεφεύγει από τα ελληνικά δεδομένα. Δουλεύει με τα στάνταρ μεγάλων εταιρειών, σωστά και μεθοδικά, για να δημιουργήσει ένα ισχυρό παιχνίδι που η παγκόσμια αγορά περιμένει με ανυπομονησία.
Το site του Darkfall Online έχει ανεβάσει διάφορα τρέιλερ κατά το παρελθόν κι αυτή τη φορά ο Τάσος Φλάμπουρας έφερε μαζί του ένα παλιό (ήδη γνωστό) και ένα νέο τρέιλερ για τις ανάγκες της παρουσίασης. Το δυνατό χειροκρότημα μετά την παρουσίαση των τρέιλερ ήταν το λιγότερο, αφού όλοι μας θέλουμε σε μερικούς μήνες να χειροκροτάμε από την καρέκλα του σπιτιού μας για το νέο αυτό δημιούργημα. Το Darkfall είναι ένα MMORPG που μας θυμίζει αρκετά το Oblivion, τόσο στα γραφικά (διαθέτει ειδική 3D engine φτιαγμένη από τα δικά μας παιδιά!), όσο και στο gameplay (κάμερα πρώτου ή τρίτου προσώπου). Το μεγάλο όπλο του Darkfall είναι το real-time gameplay του αφού σε κανένα σημείο δεν χάνετε την κίνηση του χαρακτήρα σας. Όταν για παράδειγμα ο ήρωάς σας ανεβαίνει πάνω στο άλογο ή σε άλλα games τύπου GTA μπαίνει στο αυτοκίνητο, τα δευτερόλεπτα εκείνα εσείς δεν τον χειρίζεστε. Στο Darkfall αυτό δεν ισχύει. Τα πάντα ελέγχονται από εσάς και η αποσύνδεση από τον server σημαίνει ότι παύετε να παίζετε κι ότι ο χαρακτήρα σας δεν έχει κίνδυνο να σκοτωθεί όσο βρίσκεστε offline. Συν τις άλλοις, ο κόσμος είναι ενιαίος και δεν χωρίζεται σε ξεχωριστές ζώνες. Η δράση περιλαμβάνει μάχες σώμα με σώμα, αξιοποίηση αλόγων και siege weapons, πολιορκίες πόλεων, ναυμαχίες κτλ. Οι έξι φυλές του παιχνιδιού είναι οι εξής: Alfar, Dwarves, Humans, Mahirim, Midrain και Orks. Δύο ακόμη δαιφοροποιήσεις σε σχέση με άλλα παρόμοια MMORPG είναι ότι η υπόθεση του Darkfall καθορίζεται από τον ίδιο τον χρήστη σύμφωνα με τις πράξεις του, ενώ δεν υπάρχουν καθόλου levels. Αυτά αντικαθιστούνται από τα skills του κάθε χαρακτήρα. Αν για παράδειγμα δουλεύετε το σπαθί και την ασπίδα τότε θα αναπτύξετε τα skills σας πάνω σε αυτά τα συγκεκριμένα όπλα. Όλα αυτά συνθέτουν ένα πρωτοποριακό MMORPG του οποίου την open beta αναμένουμε μέσα στους επόμενους μήνες. Οι servers του αρχικά θα σηκώνουν 10.000 άτομα ταυτόχρονα κι αν fullάρουν τότε θα υπάρξει η ανάλογη επέκταση. Το παιχνίδι με τα τωρινά δεδομένα αναμένεται να κυκλοφορήσει στα τέλη του 2008.
Το βασικό πρόβλημα, εξαιτίας του οποίου μέχρι τώρα το Darkfall δεν είχε κυκλοφορήσει στην αγορά, είναι η εύρεση ενός Publisher με τον οποίο θα επιτευχθεί το κατάλληλο deal. Η Aventurine σκοπεύει να δημιουργήσει μία publishing εταιρεία που θα αναλάβει την διανομή του παιχνιδιού στην Ευρώπη, ενώ στην Αμερική αναμένεται να γίνει παιχνίδι με κάποιον μεγάλο publisher. Φήμες λένε ότι υπάρχουν ήδη συζητήσεις με Ubisoft και Codemasters. Υπάρχει ήδη μία πιθανή ημερομηνία κυκλοφορίας για το Darkfall (προς το τέλος του 2008) η οποία όμως παραμένει εσωτερικά της εταιρείας και δεν θα αποκαλυφθεί αν πρώτα δεν υπάρξουν οι τελικές υπογραφές. Ο Τάσος Φλάμπουρας δήλωσε ότι “Οι publishers σου δίνουν κάποια χρήματα μπροστά για το development και σου λένε “πάρε κι ένα 15% ποσοστό””. Αυτό όμως δεν φαίνεται να ικανοποιεί πλήρως μέχρι τώρα τον Έλληνα Head Developer, ο οποίος δεν θεωρεί ότι έχει χαθεί χρόνος αφού υποστηρίζει ότι αν το launch του Darkfall είχε γίνει πριν από τρία χρόνια τότε το παιχνίδι θα είχε θαφτεί και δεν θα είχε το σημερινό του community που ξεπερνάει τα τρία εκατομμύρια χρηστών (50.000 από αυτούς έχουν ήδη γραφτεί στο forum του www.darkfallonline.com).
Games2Gaze
Πρόκειται για μία εταιρεία που αποτελεί το τμήμα δημιουργίας και προώθησης των ηλεκτρονικών παιχνιδιών της Τετράεδρον Πληροφορική ΕΠΕ. Η εταιρεία δημιουργήθηκε πολύ πρόσφατα και συγκεκριμένα τον Νοέμβριο του 2007 κι ετοιμάζεται να μπει πολύ δυναμικά στον χώρο των Games. Η αρχή έγινε τον Φεβρουάριο του 2008 με το casual game CrimeCity (Action Strategy) και το οποίο ενδεχομένως κάποιοι από εσάς θα είχατε παρακολουθήσει μέσω του PC Master. Το συγκεκριμένο παιχνίδι μπορεί να έχει ποιότητα εποχής 2000 αλλά μας ικανοποίησε αρκετά.
Στο CrimeCity θα πρέπει να κατευθύνετε τα περιπολικά στην οθόνη ώστε να κλείσουν όλους τους δρόμους του αυτοκινήτου ενός κακοποιού. Αν καταφέρετε να εγκλωβίσετε τον κακοποιό σε ένα στενό τότε περνάτε το level (είναι δηλαδή κάτι σαν 3D Pacman μόνο που εσείς έχετε τον ρόλο των…φαντασμάτων!) Ο χειρισμός επιτυγχάνεται με το ποντίκι αφού τα περιπολικά σας κινούνται εκεί όπου θα επιλέξετε ενώ για την ευκολία του gameplay, τα αυτοκίνητα προσπερνούν και τον κακοποιό “από πάνω” αν χρειαστεί ώστε να του κλείσουν τον δρόμο στο επόμενο στενό. Θα πρέπει να αναφερθεί ότι το παιχνίδι αυτό αποτελεί την πρώτη συνεργασία της εταιρείας με την ImmersionFX games.
Στα πλαίσια της συνεργασίας αυτής η Games2Gaze έχει αναλάβει και τα δικαιώματα πώλησης της έκδοσης CD του παιχνιδιού Days of Sails: Winds over Waters, με μηχανή γραφικών της ImmersionFX games, ένα παιχνίδι αφιερωμένο στην ιστιοπλοΐα (η χαρά του Αντώνη Κατρή!). Στις επόμενες κυκλοφορίες της εταιρείας συγκαταλέγονται το Alien Virus Attack (AVA), ένα 3D Puzzle για Windows και κονσόλες που θα κυκλοφορήσει στο τέλος του 2008, και το Genesis, ένα 3D Strategy που απευθύνεται σε πιο σκληροπυρηνικούς παίκτες και υπολογίζεται ότι θα κυκλοφορήσει το πρώτο τρίμηνο του 2010 για Windows και κονσόλες ενώ αναμένεται και το πρώτο demo του παιχνιδιού.
Η Games2Gaze φαίνεται αναπτύσσοντας τα συγκεκριμένα παιχνίδια ότι στοχεύει τον χώρο των casual games αλλά δοκιμάζει τις δυνάμεις της και σε παιχνίδια υψηλότερων απαιτήσεων. Οι συμφωνίες της επεκτείνονται και εκτός των ελληνικών συνόρων και συγκεκριμένα με τους Publishers: Akella (Ρωσία) που διανέμει games σε Ρωσία και χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, Daedalic Entertainment (Γερμανία) που διανέμει games σε Γερμανία, Ελβετία και Αυστρία, καθώς και με την Big Fish Games, εταιρεία που όλοι σας γνωρίζετε πολύ καλά από τα παιχνίδια της στο Facebook!
Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να επισημάνουμε ότι τα παγκόσμια κέρδη από τα casual games ήταν μηδαμινά το 2002, ανέρχονταν σε 600 εκατομμύρια το 2004 και υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσουν τα δύο δισεκατομμύρια για το 2008! Η Games2Gaze είναι φανερό ότι ποντάρει και σε αυτή την αγορά. Το break even της εταιρείας (δηλαδή το χρονικό σημείο όπου τα λεφτά που θα εισπραχθούν θα καλύψουν αυτά που επενδύθηκαν) υπολογίζεται ότι θα είναι το δεύτερο τρίμηνο του 2009. Εμείς απ’ την πλευρά μας θα αναμένουμε την συνέχεια με ανυπομονησία. Προς το παρόν πάρτε μία γεύση του τι θα ακολουθήσει από το επίσημο site www.games2gaze.com.
Demo του παιχνιδιού Crime City μπορείτε να κατεβάσετε από εδώ. Για το επίσημο site της εταιρείας κάντε κλικ εδώ.
TCF Games/Ge.Mi
Ο Γιώργος Χιώτης και ο Μιχάλης Φράγκος, είναι οι developers πίσω από την Ge.Mi games. Στο site games.gcsoft.gr μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για τα παιχνίδια τους. Επίσης συμμετείχαν στο παιχνίδι CrimeCity της Games2Gaze που προαναφέραμε.
H Ge.Mi. games on the road ανήκει πλέον στην εταιρεία TCF Games, τμήμα της Informant Integrator ΕΠΕ και είναι μια ελληνική προσπάθεια στον χώρο των παιχνιδιών κινητών τηλεφώνων που με την προϊστορία της Ge.Mi. μετράει ήδη 4 χρόνια προσπαθειών. Η TCF Games είναι υπεύθυνη και για το επερχόμενο παιχνίδι Splitter Pong που αποτελεί μια νέα διάσταση στο κλασσικό παιχνίδι Pong που όλοι ξέρουμε. Περισσότερα θα βρείτε στο site της εταιρείας www.tcfgames.com.
Anima Interactive
Όσο κι αν ακούγεται απίστευτο, μία εταιρεία από την Δράμα, είναι υπεύθυνη για την μέχρι σήμερα μεγαλύτερη ελληνική εμπορική επιτυχία στον χώρο των Games. Ο λόγος για την Anima Interactive, η οποία το 2002 δημιούργησε το adventure Conspiracies, το οποίο είχε παγκόσμια κυκλοφορία στα τέλη του 2003. Σύμφωνα με τον Ανέστη Κοκκινίδη, επικεφαλή της Anima, ο publisher με τον οποίο συνεργάστηκαν (Got Games Entertainment) δήλωσε ότι το παιχνίδι πούλησε 60.000 κομμάτια στην Αμερική. Στην πράξη, η δημοτικότητα του παιχνιδιού στο παγκόσμιο Internet (μόνο το Gamespot κατέγραψε 17 κριτικές με μέσο όρο βαθμολογίας 6/10) έδειξε ότι οι πωλήσεις του έπρεπε να είναι περισσότερες, με αποτέλεσμα η Anima να προχωρήσει στην αποστολή εξώδικων στην Got Games με στόχο την είσπραξη του σωστού ποσού που της αναλογούσε. Στην Ευρώπη οι πωλήσεις του παιχνιδιού υπολογίζεται ότι ξεπέρασαν τις 10.000 στην Αγγλία και τις 1500 στην Ελλάδα.
Τα τελευταία χρόνια ετοιμάζεται το Conspiracies 2: Lethal Networks, ένα παιχνίδι το οποίο θα περιέχει high definition cutscenes με ηθοποιούς με συνολική διάρκεια πάνω από δύο ώρες (τo Conspiraces ήταν το πρώτο παιχνίδι για τα ελληνικά δεδομένα που περιείχε cutscenes). Οι 26 ώρες gameplay του πρώτου μέρους δεν είναι τίποτα αφού αυτή τη φορά θα έχουμε πάνω από 40 ώρες gameplay, υπό την προϋπόθεση ότι θα βρείτε σχετικά γρήγορα την επίλυση των γρίφων! Η νέα μηχανή γραφικών του Conspiracies 2 θα έχει πάνω από 400.000 πολύγωνα σε κάθε τοποθεσία και πάνω από 3.000 διαφορετικά textures. Επιπλέον, θα διαθέτει νέα particle effects, δυναμικό φωτισμό και parallax bump mapping, κάτι το οποίο δυστυχώς δεν είδαμε στο βαθμό που θα περιμέναμε, αφού το περιβάλλον του παιχνιδιού έμοιαζε αρκετά εικονικό και υπερβολικά φιουτουριστικό. Το θετικό στην όλη υπόθεση είναι ότι η συγκεκριμένη graphics engine είναι καθαρά ελληνική! Συγκεκριμένα αναπτύσσεται από την Anima απ' το 1998.
Τα γραφικά του πρώτου Conspiracies (2003) ήταν 5-6 χρόνια πίσω και όπως όλα δείχνουν τα βήματα προόδου που έγιναν κατατάσσουν αντίστοιχα τα γραφικά του Conspiracies 2 σε μία παρόμοια χρονολογική καθυστέρηση. Τα γυρίσματα έχουν γίνει και αυτή τη φορά σε bluebox και άποψή μας είναι ότι ίσως θα έπρεπε να προτιμηθεί μία καλή ψηφιοποίηση των χαρακτήρων από την παρουσίαση ανθρώπων σε γραφικό –fake- φόντο. Όπως και να ‘χει, με αυτά τα δεδομένα, το development συνεχίζει με όσες δυνάμεις έχουν απομείνει στην Anima, η οποία έχει ξοδέψει πολύ μεγάλο μπάτζετ μέχρι τώρα και στην έκθεση της Λειψίας στοχεύει να κλείσει συμφωνία με έναν νέο Publisher.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την σειρά Conspiracies μπορείτε να επισκεφθείτε το site www.anima-ppd.com.
InterAction
Μία εταιρεία με την δική της ιστορία. Η InterAction ιδρύθηκε το 1992 και στα πρώτα της βήματα φαινόταν αρκετά ελπιδοφόρα. Τα games της εταιρείας μέχρι τις εκδόσεις των 16 bit είχαν πολύ καλή απόδοση γραφικών, όμως από εκείνο το χρονικό σημείο και μετά παρέμειναν στάσιμα. Μεγάλο όπλο της InterAction είναι το ιστορικό παιχνίδι Chicken Invaders (παρωδία του Space Invaders), το οποίο έχει και την μεγαλύτερη παγκόσμια αναγνωρίσημότητα μέχρι σήμερα από οποιοδήποτε άλλο ελληνικό παιχνίδι.
Στο site www.interactionstudios.com μπορείτε να κατεβάσετε διάφορες εκδόσεις του Chicken Invaders αλλά και αρκετών ακόμη παιχνιδιών της InterAction όπως τα Mrs. Piggy, Loco και Island Wars. Η εταιρεία κινείται σε casual ύφος, κάτι που σημαίνει ότι τα games αυτά μπορούν να παιχτούν από όλα τα είδη των gamers. Η Interaction στοχεύει στην δημιουργία ενός ακόμη απλού 2D παιχνιδιού, του Tom Risk (στο ύφος του Metal Slug) το οποίο ευελπιστεί να κυκλοφορήσει μέσα στο 2009.
Epicon Technologies
Ο Νίκος Ζαφείρης της Epicon επεσήμανε πολλά ενδιαφέροντα πράγματα στην παρουσίασή του, όπως την ανάγκη να μπουν και τα Πανεπιστήμια στον χώρο των games προσθέτοντας Game Development Courses και αναλυτικά μαθήματα για το Game Design. Παράλληλα, πρότεινε και κάποιες ενδιαφέρουσες ιστοσελίδες, τις οποίες οι guru του είδους ενδεχομένως ήδη γνωρίζετε. Συγκεκριμένα πρόκειται για το Coder.gr (πάνω από 1000 μέλη με subforum για Game Development), το GameDev.gr (νεοσύστατο site), καθώς και τα vcdc.gr και studentguru.gr τα οποία έχουν παρεμφερή θεματολογίες.
Ο ρόλος της Epicon είναι να αναπτύσσει παιχνίδια κατά παραγγελία. Πρόσφατα δημιούργησε για παράδειγμα το On Target Super League, ένα quiz minigame για λογαριασμό μιας φαρμακευτικής εταιρείας, στο οποίο απαντάτε σε ιατρικές ερωτήσεις. Αν απαντήσετε σωστά τότε ο παίκτης εκτελεί σωστά το πέναλτι.
Ο κ. Ζαφείρης αναφέρθηκε και στο “Nuclear Nightmare”, το οποίο χαρακτήρισε ως “μακροχρόνιο και ταλαιπωρημένο project” της εταιρείας! Πρόκειται για ένα Survival Horor RPG προοπτικής τρίτου προσώπου, το οποίο αξιοποιεί την 3D engine “Torque” της Garage Games και έξι μουσικά tracks από ιταλό προγραμματιστή. Το σενάριό του μας μεταφέρει σε μία εικονική μετα-πυρηνική εποχή στο Σικάγο, όπου οι γειτονιές, τα κτίρια, οι υπόνομοι και το μετρό της πόλης έχουν γίνει οικόπεδο.
Αν τα screenshots που είδαμε ανταποκρίνονται στο gameplay τότε είναι κρίμα που αυτή η προσπάθεια δεν βγήκε, έστω και με υποτυπώδη τρόπο στην αγορά! Το Nuclear Nightmare ξεκίνησε να αναπτύσσεται το 2004 και το 2007 ένα demo του παιχνιδιού παραδόθηκε σε Publisher ο οποίος τελικά δεν χρηματοδότησε το project το οποίο και σταμάτησε. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι στην παρούσα φάση η Epicon έχει ανάγκη από προγραμματιστές κάθε είδους για να αναπτύξει το παιχνίδι. Στόχος της Epicon είναι να βελτιωθεί το παιχνίδι στον τεχνικό τομέα με μία καλύτερη μηχανή γραφικών μιας και η Torque ήταν δύσχρηστη στην δημιουργία των 3D Models. Για να μάθετε περισσότερα για τα games της Epicon μπορείτε να επισκεφθείτε τα sites www.epicon.gr και www.nuclearnightmare.com
P3P
Η εταιρεία που αναπτύσσει το point & click παιχνίδι “Destiny” δέχτηκε θετικά σχόλια για την δουλειά της μιας και το project της είναι δωρεάν και αξιοποιεί την Wintermute Engine (http://dead-code.org/home με την οποία όποιος έχει καλές γνώσεις προγραμματισμού και γραφιστικής μπορεί να δημιουργήσει το δικό του Point & click adventure με pre-rendered γραφικά. Η…επικεφαλής της προγραμματιστικής ομάδας ήταν και η μόνη γυναικεία παρουσία ανάμεσα στις ομιλίες που παρακολουθήσαμε ενώ οι εικόνες του παιχνιδιού και το τρέιλερ (το οποίο μετά από καμιά δεκαριά απόπειρες κατάφερε να παίξει αφού ήταν μεγέθους 4GB!) άφησαν θετικές εντυπώσεις και πολλά αναπάντητα ερωτήματα, όπως άλλωστε και η υπόθεση του παιχνιδιού.
Σύμφωνα λοιπόν με το σενάριο έχουμε έξι πρωταγωνιστές: Μαρία, Δημήτρης, Ελένη, Έλλη, Γιώργος και Κασσάνδρα. Μία ωραία πρωία, η Έλλη επισκέπτεται ένα χωριό. Αργότερα έρχεται μαζί της και ο Δημήτρης ο οποίος μένει στο σπίτι της για πέντε μέρες. Η Έλλη τα βράδια βλέπει ένα όνειρο από μία γυναίκα που την παρακαλεί να μάθει…την αλήθεια. Κάπως έτσι αρχίζει το παιχνίδι, το οποίο περιλαμβάνει μία σκοτεινή ατμόσφαιρα και αρκετές εμπνεύσεις από το Dreamfall (ο σχεδιασμός του βέβαια είναι σαφώς υποδεέστερος). Πληροφορίες για το παιχνίδι μπορείτε να βρείτε στο site http://www.p3p.gr/game. Η ημερομηνία κυκλοφορίας και το gameplay time είναι μέχρι στιγμής άγνωστα.
Lysis
Το “Lysis” είναι ένα Action/Puzzle παιχνίδι με όμορφα γραφικά που μας θυμίζουν αρκετά την σειρά “The Sims”! Δημιουργήθηκε μετά από χρηματοδότηση από την Μορφωτική και Αναπτυξιακή Πρωτοβουλία η οποία είχε προηγουμένως αναγγείλει σχετικό διαγωνισμό (η προγραμματιστική ομάδα του παιχνιδιού αποτελείται από 10 άτομα). Πρόκειται για ένα παιχνίδι επιμορφωτικού χαρακτήρα που απευθύνεται σε ηλικίες δημοτικού και γυμνασίου. Ο χρήστης χειρίζεται έναν μαθητή που διαθέτει items όπως φακό, τετράδιο, χάρτη και καλείται να ψαχτεί μέσα στο σχολείο επιλύοντας απλά minigames με τη μορφή διαφόρων παζλ.
Το παιχνίδι αναμένεται να κυκλοφορήσει σε πολλές γλώσσες (τόσες θα είναι αντίστοιχα και οι χώρες που θα το υποδεχτούν) μέσα στον Σεπτέμβριο του 2008 και θα διανέμεται δωρεάν σε μαθητές. To site του παιχνιδιού για να το κατεβάσετε δωρεάν όταν θα έρθει η ώρα είναι το game.protovoulia.org.
XNA Game Studio
Τις παρουσιάσεις των προγραμματιστών διαδέχτηκε και η ξεχωριστή παρουσίαση του XNA Game Studio της Microsoft. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα επιτρέπει σε χρήστες με γνώσεις C και C++ να διευκολυνθούν περιορίζοντας σε τεράστιο βαθμό τις γραμμές του κώδικα που θα πρέπει να πληκτρολογήσουν (ο ρόλος του XNA δηλαδή είναι ένας μεσολαβητής που αυτοματοποιεί καταστάσεις), ενώ παράλληλα διευκολύνει το debugging και επιτρέπει στον χρήστη να προγραμματίζει εύκολα τα games του τόσο για PC όσο και για Xbox 360. Για τους μη γνώστες το πρόγραμμα βασίζεται στο NET Framework 2 και στο DirectX 9. Αποτελείται από δύο μέρη. Το XNA Framework και το XNA Game Studio.
Σύμφωνα με την Microsoft, στο μέλλον δεν θα υπάρξει η έκδοση του XNA Professional ενώ τουλάχιστον για φέτος δεν έχει προγραμματιστεί η υποστήριξη του DirectX 10. Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα μπορείτε να βρείτε εδώ και εδώ.
Που είναι το Theseis;
Από το event υπήρξε ένας μεγάλος απών, το παιχνίδι Theseis της Track7. Ερχόμενοι σε επαφή με μέλη της ομάδας του παιχνιδιού μάθαμε ότι η χρηματοδότηση του project από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Track7 έχει διακοπεί και έχει μείνει μόνο ένα 10% των προγραμματιστών να συνεχίζουν να το αναπτύσσουν. Αυτό προφανώς έγινε λόγω της μη εύρεσης Publisher ο οποίος θα χρηματοδοτούσε το project για να συνεχίσει μέχρι το τελικό του στάδιο. Ας ελπίσουμε να βρεθεί σύντομα μία λύση (έστω και εξαγοράς του project από κάποια άλλη εταιρεία) ώστε αυτή η τόσο καλή προσπάθεια να μην μείνει στα χεριά και στους σκληρούς δίσκους των developers. Το site του παιχνιδιού θυμίζουμε ότι είναι το www.theseisgame.com
Επίλογος
Η πρώτη συνάντηση των Ελλήνων Game Developers έλαβε τέλος. Ως gamers δεν θα μπορούσαμε παρά να είμαστε για πρώτη φορά αρκετά ικανοποιημένοι με τα όσα είδαμε και να ελπίζουμε για μία ακόμη μεγαλύτερη άνθηση προγραμματιστικών ομάδων στην Ελλάδα, παρά τις όποιες δυσκολίες εμπεριέχει ένα τέτοιο εγχείρημα. Με χαρά μας είδαμε ανεξάρτητους προγραμματιστές να συνομιλούν με τους ήδη καταξιωμένους developers σε μία προσπάθεια ένταξής τους σε μία ομάδα. Δίνουμε λοιπόν ραντεβού για το 2009 ώστε να γίνουμε επιτέλους μια χώρα η οποία θα πάρει για πρώτη φορά τα Games στα σοβαρά…αναπτύσσοντας τα επιτέλους με βάση τις παγκόσμιες προδιαγραφές.
Η πρώτη συνάντηση των Ελλήνων Game Developers είναι γεγονός. Το event έλαβε χώρα το Σάββατο 21 Ιουνίου 2008 στα γραφεία της Microsoft Hellas. Η συνάντηση ήταν μία πρωτοβουλία της εταιρείας icehole η οποία ως γνωστόν τα τελευταία χρόνια αναπτύσσει το World Basketball Manager, ένα παιχνίδι που έχει βρει μεγάλη απήχηση σε χιλιάδες οπαδούς του μπάσκετ ανά τον κόσμο. Στο meeting αυτό συναντήθηκε όλη η αφρόκρεμα όλων των ελλήνων game developers, δηλαδή οι ενεργές προγραμματιστικές εταιρείες στην Ελλάδα που αναπτύσσουν μέχρι σήμερα video games. Πέραν αυτού εμφανίστηκαν και πολλοί ανεξάρτητοι προγραμματιστές οι οποίοι προσήλθαν για να παρακολουθήσουν το meeting από κοντά και –γιατί όχι- να ενταχθούν σε κάποια προγραμματιστική ομάδα.
Η icehole πήρε τον πρώτο λόγο
Η αρχή έγινε όπως ήταν φυσικό με την icehole, για λογαριασμό της οποίας μίλησε ο Θανάσης Τριανταφύλλου. Στη σύντομη παρουσίαση της icehole το κοινό ενημερώθηκε για την πολύ καλή πορεία του World Basketball Manager το οποίο όπως γίνεται αντιληπτό έχει το μονοπώλιο (το μόνο manager game για μπάσκετ) και γι΄ αυτό άλλωστε έχει γνωρίσει ανταπόκριση σε οπαδούς του μπάσκετ σε όλο τον κόσμο. Αυτό που μας χαροποίησε ιδιαίτερα ήταν η ανακοίνωση ότι τα Χριστούγεννα του 2008 θα κυκλοφορήσει στην αγορά το World Basketball Manager 2! Το “2” μπήκε μετά το όνομα του παιχνιδιού ακριβώς επειδή η νέα αυτή έκδοση θα έχει πολύ περισσότερα στοιχεία σε σχέση με τα προηγούμενα games της σειράς, ενώ υπόσχεται για πρώτη φορά να έχει και μία 2D απεικόνιση αγώνα (παρόμοια με αυτή του Football Manager!) Ένας ακόμη τίτλος ο οποίος απευθύνεται σε πολύ εξειδικευμένο κοινό των turn-based strategy θα είναι το “Us and Them: Cold War”. Πρόκειται για ένα παιχνίδι που θυμίζει αρκετά το DEFCON της Introversion Software. Screenshots για τους δύο αυτούς τίτλους όπως επίσης και demos για τα δύο παλιότερα games της εταιρείας (1821: Αγώνας για την ελευθερία και Sim Junta) μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα www.iceholegames.com .

S.D.S. Game Studios
Η νέα αυτή προγραμματιστική ομάδα έγινε αμέσως γνωστή…με το καλημέρα! Πρόκειται ασφαλώς για τους δημιουργούς του 1453-1821: Η Ώρα της Απευλευθέρωσης, ενός real-time και ταυτόχρονα turn-based strategy στο οποίο αναλαμβάνετε τον Ελληνικό στρατό και καλείστε να απελευθερώσετε την χώρα από τους Τούρκους. Ο Αργύρης Προσίλης, επικεφαλής της προγραμματιστικής εταιρείας, ενημέρωσε το κοινό για το project και το πως αυτό δημιουργήθηκε. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η ομάδα του παιχνιδιού αποτελείται κυρίως από τέσσερις φοιτητές οι οποίοι δημιούργησαν το 1453-1821 μέσα σε μόλις δύο χρόνια (ξεκίνησαν την ανάπτυξη στις 5/6/2006) με την χρήση Visual Basic 6 και Visual C++ για τις δυναμικές βιβλιοθήκες. Όταν έχουμε λοιπόν να κάνουμε με προγραμματιστές 20 και 21 ετών, αντιλαμβάνεστε ότι εδώ υπάρχει μεγάλο ταλέντο και θα πρέπει να περιμένουμε πολύ μεγάλα πράγματα από την S.D.S. Game Studios μέσα στα επόμενα χρόνια.


Πρόσφατα έγινε και η επίσημη σύσταση της S.D.S. (ως ομόρρυθμη εταιρεία). Το –προφανέστατα- καλύτερο ελληνικό strategy, διανεμήθηκε μόνο σε Ελλάδα και Κύπρο, κυρίως λόγω της καθαρά ελληνικής θεματολογίας του. Στο μέλλον, στόχος των παιδιών είναι η δημιουργία ενός expansion το οποίο παράλληλα θα εξαλείψει και τα bugs του παιχνιδιού, καθώς και η ανάπτυξη μιας καλής 3D Engine για τα επόμενα games της εταιρείας. Αν θέλετε να έρθετε σε επαφή με την S.D.S. τότε επισκεφθείτε το site www.sds-gamestudios.com
Aventurine S.A.
Η εταιρεία που αναπτύσσει το Darkfall εκπροσωπήθηκε από τον Head Programmer Τάσο Φλάμπουρα, ο οποίος έκλεψε στο έπακρο τις εντυπώσεις από το event! Το Darkfall Online είναι ένα MMORPG το οποίο περιμένουμε με ανυπομονησία εδώ και αρκετά χρόνια. Το παιχνίδι έχει πλέον παγκόσμια απήχηση με εκατοντάδες χιλιάδες οπαδούς σε όλο τον κόσμο και διαρκή ενημέρωση από την community και τα μεγάλα game sites.

Η εταιρεία Aventurine ιδρύθηκε το 2002 και σήμερα αριθμεί 30 προγραμματιστές. Ο Τάσος Φλάμπουρας, ο οποίος ηγείται της προγραμματιστικής ομάδας, δουλεύει από το 1984 στο Computer Engineering σε μία “δυσκολότερη αγορά” εκείνης της εποχής, όπως την χαρακτήρισε. Στο παρελθόν έχει δουλέψει για το MSN Gaming Zone, το Age of Empires της Microsoft, το Messiah της Interplay και το Asheron’s Call, επίσης της Microsoft. Μετά το Asheron’s Call, ο Έλληνας Head Developer ήρθε σε επαφή με μία ομάδα Νορβηγών προγραμματιστών (Razorwax) οι οποίοι τότε ανέπτυσσαν το Neocron, αργότερα (2001) γνωστό ως Darkfall. Τότε, βρήκε ευκαιρία (για οικογενειακούς λόγους) να μεταφερθεί μαζί τους στην Ελλάδα, να ιδρύσει την εταιρεία Aventurine το 2002 και να ξεκινήσει την ανάπτυξη του παιχνιδιού, ουσιαστικά αλλάζοντας πλήρως τα γραφικά και το gameplay του Neocron, διατηρώντας όμως το μεγαλύτερο μέρος του σεναρίου και των χαρακτήρων. Κατάφερε να βρει Έλληνες προγραμματιστές με υψηλές ικανότητες, κάτι το οποίο χαρακτήρισε ιδιαίτερα δύσκολο. Στο παρελθόν κατηγορήθηκε ότι δεν παράγει “ελληνικό προϊόν” και γι’ αυτό κατά την διάρκεια της διάλεξής του, άδειασε έξυπνα και αυτή την άποψη δηλώνοντας ότι “Ο Παναθηναϊκός είναι ελληνική ομάδα και χρησιμοποιεί ξένους παίκτες. Αν έχεις τη βάση σου εδώ τότε παράγεις κάτι ελληνικό”. Για το θέμα της εργασίας υπήρξε ένα τεράστιο θέμα στο meeting αφού ο κ. Φλάμπουρας θεώρησε ότι ο προγραμματιστής θα πρέπει να δουλεύει παραπάνω από οκτώ ώρες (πάντα εφόσον έχει την διάθεση) κάτι το οποίο δεν καλύπτεται από την ελληνική νομοθεσία. Μία μερίδα ανεξάρτητων προγραμματιστών δήλωσε ότι είναι απάνθρωπο να ζητάει κάτι τέτοιο, ενώ ένα άλλο μέρος από έμπειρους producers (ανάμεσά τους και ο Ανέστης Κοκκίνης της Anima) έσπευσαν να στηρίξουν τον Τάσο Φλάμπουρα, λέγοντας ότι έχουν ρίξει υπερωρίες άνω του 24ωρου. Η Aventurine έχει φιλοσοφία που ξεφεύγει από τα ελληνικά δεδομένα. Δουλεύει με τα στάνταρ μεγάλων εταιρειών, σωστά και μεθοδικά, για να δημιουργήσει ένα ισχυρό παιχνίδι που η παγκόσμια αγορά περιμένει με ανυπομονησία.
Τάσος Φλάμπουρας: “Ο Παναθηναϊκός είναι ελληνική ομάδα και χρησιμοποιεί ξένους παίκτες. Αν έχεις τη βάση σου εδώ τότε παράγεις κάτι ελληνικό”

Το site του Darkfall Online έχει ανεβάσει διάφορα τρέιλερ κατά το παρελθόν κι αυτή τη φορά ο Τάσος Φλάμπουρας έφερε μαζί του ένα παλιό (ήδη γνωστό) και ένα νέο τρέιλερ για τις ανάγκες της παρουσίασης. Το δυνατό χειροκρότημα μετά την παρουσίαση των τρέιλερ ήταν το λιγότερο, αφού όλοι μας θέλουμε σε μερικούς μήνες να χειροκροτάμε από την καρέκλα του σπιτιού μας για το νέο αυτό δημιούργημα. Το Darkfall είναι ένα MMORPG που μας θυμίζει αρκετά το Oblivion, τόσο στα γραφικά (διαθέτει ειδική 3D engine φτιαγμένη από τα δικά μας παιδιά!), όσο και στο gameplay (κάμερα πρώτου ή τρίτου προσώπου). Το μεγάλο όπλο του Darkfall είναι το real-time gameplay του αφού σε κανένα σημείο δεν χάνετε την κίνηση του χαρακτήρα σας. Όταν για παράδειγμα ο ήρωάς σας ανεβαίνει πάνω στο άλογο ή σε άλλα games τύπου GTA μπαίνει στο αυτοκίνητο, τα δευτερόλεπτα εκείνα εσείς δεν τον χειρίζεστε. Στο Darkfall αυτό δεν ισχύει. Τα πάντα ελέγχονται από εσάς και η αποσύνδεση από τον server σημαίνει ότι παύετε να παίζετε κι ότι ο χαρακτήρα σας δεν έχει κίνδυνο να σκοτωθεί όσο βρίσκεστε offline. Συν τις άλλοις, ο κόσμος είναι ενιαίος και δεν χωρίζεται σε ξεχωριστές ζώνες. Η δράση περιλαμβάνει μάχες σώμα με σώμα, αξιοποίηση αλόγων και siege weapons, πολιορκίες πόλεων, ναυμαχίες κτλ. Οι έξι φυλές του παιχνιδιού είναι οι εξής: Alfar, Dwarves, Humans, Mahirim, Midrain και Orks. Δύο ακόμη δαιφοροποιήσεις σε σχέση με άλλα παρόμοια MMORPG είναι ότι η υπόθεση του Darkfall καθορίζεται από τον ίδιο τον χρήστη σύμφωνα με τις πράξεις του, ενώ δεν υπάρχουν καθόλου levels. Αυτά αντικαθιστούνται από τα skills του κάθε χαρακτήρα. Αν για παράδειγμα δουλεύετε το σπαθί και την ασπίδα τότε θα αναπτύξετε τα skills σας πάνω σε αυτά τα συγκεκριμένα όπλα. Όλα αυτά συνθέτουν ένα πρωτοποριακό MMORPG του οποίου την open beta αναμένουμε μέσα στους επόμενους μήνες. Οι servers του αρχικά θα σηκώνουν 10.000 άτομα ταυτόχρονα κι αν fullάρουν τότε θα υπάρξει η ανάλογη επέκταση. Το παιχνίδι με τα τωρινά δεδομένα αναμένεται να κυκλοφορήσει στα τέλη του 2008.

Το βασικό πρόβλημα, εξαιτίας του οποίου μέχρι τώρα το Darkfall δεν είχε κυκλοφορήσει στην αγορά, είναι η εύρεση ενός Publisher με τον οποίο θα επιτευχθεί το κατάλληλο deal. Η Aventurine σκοπεύει να δημιουργήσει μία publishing εταιρεία που θα αναλάβει την διανομή του παιχνιδιού στην Ευρώπη, ενώ στην Αμερική αναμένεται να γίνει παιχνίδι με κάποιον μεγάλο publisher. Φήμες λένε ότι υπάρχουν ήδη συζητήσεις με Ubisoft και Codemasters. Υπάρχει ήδη μία πιθανή ημερομηνία κυκλοφορίας για το Darkfall (προς το τέλος του 2008) η οποία όμως παραμένει εσωτερικά της εταιρείας και δεν θα αποκαλυφθεί αν πρώτα δεν υπάρξουν οι τελικές υπογραφές. Ο Τάσος Φλάμπουρας δήλωσε ότι “Οι publishers σου δίνουν κάποια χρήματα μπροστά για το development και σου λένε “πάρε κι ένα 15% ποσοστό””. Αυτό όμως δεν φαίνεται να ικανοποιεί πλήρως μέχρι τώρα τον Έλληνα Head Developer, ο οποίος δεν θεωρεί ότι έχει χαθεί χρόνος αφού υποστηρίζει ότι αν το launch του Darkfall είχε γίνει πριν από τρία χρόνια τότε το παιχνίδι θα είχε θαφτεί και δεν θα είχε το σημερινό του community που ξεπερνάει τα τρία εκατομμύρια χρηστών (50.000 από αυτούς έχουν ήδη γραφτεί στο forum του www.darkfallonline.com).
Games2Gaze
Πρόκειται για μία εταιρεία που αποτελεί το τμήμα δημιουργίας και προώθησης των ηλεκτρονικών παιχνιδιών της Τετράεδρον Πληροφορική ΕΠΕ. Η εταιρεία δημιουργήθηκε πολύ πρόσφατα και συγκεκριμένα τον Νοέμβριο του 2007 κι ετοιμάζεται να μπει πολύ δυναμικά στον χώρο των Games. Η αρχή έγινε τον Φεβρουάριο του 2008 με το casual game CrimeCity (Action Strategy) και το οποίο ενδεχομένως κάποιοι από εσάς θα είχατε παρακολουθήσει μέσω του PC Master. Το συγκεκριμένο παιχνίδι μπορεί να έχει ποιότητα εποχής 2000 αλλά μας ικανοποίησε αρκετά.

Στο CrimeCity θα πρέπει να κατευθύνετε τα περιπολικά στην οθόνη ώστε να κλείσουν όλους τους δρόμους του αυτοκινήτου ενός κακοποιού. Αν καταφέρετε να εγκλωβίσετε τον κακοποιό σε ένα στενό τότε περνάτε το level (είναι δηλαδή κάτι σαν 3D Pacman μόνο που εσείς έχετε τον ρόλο των…φαντασμάτων!) Ο χειρισμός επιτυγχάνεται με το ποντίκι αφού τα περιπολικά σας κινούνται εκεί όπου θα επιλέξετε ενώ για την ευκολία του gameplay, τα αυτοκίνητα προσπερνούν και τον κακοποιό “από πάνω” αν χρειαστεί ώστε να του κλείσουν τον δρόμο στο επόμενο στενό. Θα πρέπει να αναφερθεί ότι το παιχνίδι αυτό αποτελεί την πρώτη συνεργασία της εταιρείας με την ImmersionFX games.
Στα πλαίσια της συνεργασίας αυτής η Games2Gaze έχει αναλάβει και τα δικαιώματα πώλησης της έκδοσης CD του παιχνιδιού Days of Sails: Winds over Waters, με μηχανή γραφικών της ImmersionFX games, ένα παιχνίδι αφιερωμένο στην ιστιοπλοΐα (η χαρά του Αντώνη Κατρή!). Στις επόμενες κυκλοφορίες της εταιρείας συγκαταλέγονται το Alien Virus Attack (AVA), ένα 3D Puzzle για Windows και κονσόλες που θα κυκλοφορήσει στο τέλος του 2008, και το Genesis, ένα 3D Strategy που απευθύνεται σε πιο σκληροπυρηνικούς παίκτες και υπολογίζεται ότι θα κυκλοφορήσει το πρώτο τρίμηνο του 2010 για Windows και κονσόλες ενώ αναμένεται και το πρώτο demo του παιχνιδιού.

Η Games2Gaze φαίνεται αναπτύσσοντας τα συγκεκριμένα παιχνίδια ότι στοχεύει τον χώρο των casual games αλλά δοκιμάζει τις δυνάμεις της και σε παιχνίδια υψηλότερων απαιτήσεων. Οι συμφωνίες της επεκτείνονται και εκτός των ελληνικών συνόρων και συγκεκριμένα με τους Publishers: Akella (Ρωσία) που διανέμει games σε Ρωσία και χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, Daedalic Entertainment (Γερμανία) που διανέμει games σε Γερμανία, Ελβετία και Αυστρία, καθώς και με την Big Fish Games, εταιρεία που όλοι σας γνωρίζετε πολύ καλά από τα παιχνίδια της στο Facebook!
Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να επισημάνουμε ότι τα παγκόσμια κέρδη από τα casual games ήταν μηδαμινά το 2002, ανέρχονταν σε 600 εκατομμύρια το 2004 και υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσουν τα δύο δισεκατομμύρια για το 2008! Η Games2Gaze είναι φανερό ότι ποντάρει και σε αυτή την αγορά. Το break even της εταιρείας (δηλαδή το χρονικό σημείο όπου τα λεφτά που θα εισπραχθούν θα καλύψουν αυτά που επενδύθηκαν) υπολογίζεται ότι θα είναι το δεύτερο τρίμηνο του 2009. Εμείς απ’ την πλευρά μας θα αναμένουμε την συνέχεια με ανυπομονησία. Προς το παρόν πάρτε μία γεύση του τι θα ακολουθήσει από το επίσημο site www.games2gaze.com.
Demo του παιχνιδιού Crime City μπορείτε να κατεβάσετε από εδώ. Για το επίσημο site της εταιρείας κάντε κλικ εδώ.
TCF Games/Ge.Mi
Ο Γιώργος Χιώτης και ο Μιχάλης Φράγκος, είναι οι developers πίσω από την Ge.Mi games. Στο site games.gcsoft.gr μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για τα παιχνίδια τους. Επίσης συμμετείχαν στο παιχνίδι CrimeCity της Games2Gaze που προαναφέραμε.

H Ge.Mi. games on the road ανήκει πλέον στην εταιρεία TCF Games, τμήμα της Informant Integrator ΕΠΕ και είναι μια ελληνική προσπάθεια στον χώρο των παιχνιδιών κινητών τηλεφώνων που με την προϊστορία της Ge.Mi. μετράει ήδη 4 χρόνια προσπαθειών. Η TCF Games είναι υπεύθυνη και για το επερχόμενο παιχνίδι Splitter Pong που αποτελεί μια νέα διάσταση στο κλασσικό παιχνίδι Pong που όλοι ξέρουμε. Περισσότερα θα βρείτε στο site της εταιρείας www.tcfgames.com.
Anima Interactive
Όσο κι αν ακούγεται απίστευτο, μία εταιρεία από την Δράμα, είναι υπεύθυνη για την μέχρι σήμερα μεγαλύτερη ελληνική εμπορική επιτυχία στον χώρο των Games. Ο λόγος για την Anima Interactive, η οποία το 2002 δημιούργησε το adventure Conspiracies, το οποίο είχε παγκόσμια κυκλοφορία στα τέλη του 2003. Σύμφωνα με τον Ανέστη Κοκκινίδη, επικεφαλή της Anima, ο publisher με τον οποίο συνεργάστηκαν (Got Games Entertainment) δήλωσε ότι το παιχνίδι πούλησε 60.000 κομμάτια στην Αμερική. Στην πράξη, η δημοτικότητα του παιχνιδιού στο παγκόσμιο Internet (μόνο το Gamespot κατέγραψε 17 κριτικές με μέσο όρο βαθμολογίας 6/10) έδειξε ότι οι πωλήσεις του έπρεπε να είναι περισσότερες, με αποτέλεσμα η Anima να προχωρήσει στην αποστολή εξώδικων στην Got Games με στόχο την είσπραξη του σωστού ποσού που της αναλογούσε. Στην Ευρώπη οι πωλήσεις του παιχνιδιού υπολογίζεται ότι ξεπέρασαν τις 10.000 στην Αγγλία και τις 1500 στην Ελλάδα.

Τα τελευταία χρόνια ετοιμάζεται το Conspiracies 2: Lethal Networks, ένα παιχνίδι το οποίο θα περιέχει high definition cutscenes με ηθοποιούς με συνολική διάρκεια πάνω από δύο ώρες (τo Conspiraces ήταν το πρώτο παιχνίδι για τα ελληνικά δεδομένα που περιείχε cutscenes). Οι 26 ώρες gameplay του πρώτου μέρους δεν είναι τίποτα αφού αυτή τη φορά θα έχουμε πάνω από 40 ώρες gameplay, υπό την προϋπόθεση ότι θα βρείτε σχετικά γρήγορα την επίλυση των γρίφων! Η νέα μηχανή γραφικών του Conspiracies 2 θα έχει πάνω από 400.000 πολύγωνα σε κάθε τοποθεσία και πάνω από 3.000 διαφορετικά textures. Επιπλέον, θα διαθέτει νέα particle effects, δυναμικό φωτισμό και parallax bump mapping, κάτι το οποίο δυστυχώς δεν είδαμε στο βαθμό που θα περιμέναμε, αφού το περιβάλλον του παιχνιδιού έμοιαζε αρκετά εικονικό και υπερβολικά φιουτουριστικό. Το θετικό στην όλη υπόθεση είναι ότι η συγκεκριμένη graphics engine είναι καθαρά ελληνική! Συγκεκριμένα αναπτύσσεται από την Anima απ' το 1998.
Ανέστης Κοκκινίδης: “Αν έχουμε μπει οικονομικά μέσα; Όχι απλώς έχουμε μπει μέσα, αλλά σε λίγο θα μπούμε και στη φυλακή! ”
Τα γραφικά του πρώτου Conspiracies (2003) ήταν 5-6 χρόνια πίσω και όπως όλα δείχνουν τα βήματα προόδου που έγιναν κατατάσσουν αντίστοιχα τα γραφικά του Conspiracies 2 σε μία παρόμοια χρονολογική καθυστέρηση. Τα γυρίσματα έχουν γίνει και αυτή τη φορά σε bluebox και άποψή μας είναι ότι ίσως θα έπρεπε να προτιμηθεί μία καλή ψηφιοποίηση των χαρακτήρων από την παρουσίαση ανθρώπων σε γραφικό –fake- φόντο. Όπως και να ‘χει, με αυτά τα δεδομένα, το development συνεχίζει με όσες δυνάμεις έχουν απομείνει στην Anima, η οποία έχει ξοδέψει πολύ μεγάλο μπάτζετ μέχρι τώρα και στην έκθεση της Λειψίας στοχεύει να κλείσει συμφωνία με έναν νέο Publisher.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την σειρά Conspiracies μπορείτε να επισκεφθείτε το site www.anima-ppd.com.
InterAction
Μία εταιρεία με την δική της ιστορία. Η InterAction ιδρύθηκε το 1992 και στα πρώτα της βήματα φαινόταν αρκετά ελπιδοφόρα. Τα games της εταιρείας μέχρι τις εκδόσεις των 16 bit είχαν πολύ καλή απόδοση γραφικών, όμως από εκείνο το χρονικό σημείο και μετά παρέμειναν στάσιμα. Μεγάλο όπλο της InterAction είναι το ιστορικό παιχνίδι Chicken Invaders (παρωδία του Space Invaders), το οποίο έχει και την μεγαλύτερη παγκόσμια αναγνωρίσημότητα μέχρι σήμερα από οποιοδήποτε άλλο ελληνικό παιχνίδι.

Στο site www.interactionstudios.com μπορείτε να κατεβάσετε διάφορες εκδόσεις του Chicken Invaders αλλά και αρκετών ακόμη παιχνιδιών της InterAction όπως τα Mrs. Piggy, Loco και Island Wars. Η εταιρεία κινείται σε casual ύφος, κάτι που σημαίνει ότι τα games αυτά μπορούν να παιχτούν από όλα τα είδη των gamers. Η Interaction στοχεύει στην δημιουργία ενός ακόμη απλού 2D παιχνιδιού, του Tom Risk (στο ύφος του Metal Slug) το οποίο ευελπιστεί να κυκλοφορήσει μέσα στο 2009.
Epicon Technologies
Ο Νίκος Ζαφείρης της Epicon επεσήμανε πολλά ενδιαφέροντα πράγματα στην παρουσίασή του, όπως την ανάγκη να μπουν και τα Πανεπιστήμια στον χώρο των games προσθέτοντας Game Development Courses και αναλυτικά μαθήματα για το Game Design. Παράλληλα, πρότεινε και κάποιες ενδιαφέρουσες ιστοσελίδες, τις οποίες οι guru του είδους ενδεχομένως ήδη γνωρίζετε. Συγκεκριμένα πρόκειται για το Coder.gr (πάνω από 1000 μέλη με subforum για Game Development), το GameDev.gr (νεοσύστατο site), καθώς και τα vcdc.gr και studentguru.gr τα οποία έχουν παρεμφερή θεματολογίες.

Ο ρόλος της Epicon είναι να αναπτύσσει παιχνίδια κατά παραγγελία. Πρόσφατα δημιούργησε για παράδειγμα το On Target Super League, ένα quiz minigame για λογαριασμό μιας φαρμακευτικής εταιρείας, στο οποίο απαντάτε σε ιατρικές ερωτήσεις. Αν απαντήσετε σωστά τότε ο παίκτης εκτελεί σωστά το πέναλτι.
Ο κ. Ζαφείρης αναφέρθηκε και στο “Nuclear Nightmare”, το οποίο χαρακτήρισε ως “μακροχρόνιο και ταλαιπωρημένο project” της εταιρείας! Πρόκειται για ένα Survival Horor RPG προοπτικής τρίτου προσώπου, το οποίο αξιοποιεί την 3D engine “Torque” της Garage Games και έξι μουσικά tracks από ιταλό προγραμματιστή. Το σενάριό του μας μεταφέρει σε μία εικονική μετα-πυρηνική εποχή στο Σικάγο, όπου οι γειτονιές, τα κτίρια, οι υπόνομοι και το μετρό της πόλης έχουν γίνει οικόπεδο.

Αν τα screenshots που είδαμε ανταποκρίνονται στο gameplay τότε είναι κρίμα που αυτή η προσπάθεια δεν βγήκε, έστω και με υποτυπώδη τρόπο στην αγορά! Το Nuclear Nightmare ξεκίνησε να αναπτύσσεται το 2004 και το 2007 ένα demo του παιχνιδιού παραδόθηκε σε Publisher ο οποίος τελικά δεν χρηματοδότησε το project το οποίο και σταμάτησε. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι στην παρούσα φάση η Epicon έχει ανάγκη από προγραμματιστές κάθε είδους για να αναπτύξει το παιχνίδι. Στόχος της Epicon είναι να βελτιωθεί το παιχνίδι στον τεχνικό τομέα με μία καλύτερη μηχανή γραφικών μιας και η Torque ήταν δύσχρηστη στην δημιουργία των 3D Models. Για να μάθετε περισσότερα για τα games της Epicon μπορείτε να επισκεφθείτε τα sites www.epicon.gr και www.nuclearnightmare.com
P3P
Η εταιρεία που αναπτύσσει το point & click παιχνίδι “Destiny” δέχτηκε θετικά σχόλια για την δουλειά της μιας και το project της είναι δωρεάν και αξιοποιεί την Wintermute Engine (http://dead-code.org/home με την οποία όποιος έχει καλές γνώσεις προγραμματισμού και γραφιστικής μπορεί να δημιουργήσει το δικό του Point & click adventure με pre-rendered γραφικά. Η…επικεφαλής της προγραμματιστικής ομάδας ήταν και η μόνη γυναικεία παρουσία ανάμεσα στις ομιλίες που παρακολουθήσαμε ενώ οι εικόνες του παιχνιδιού και το τρέιλερ (το οποίο μετά από καμιά δεκαριά απόπειρες κατάφερε να παίξει αφού ήταν μεγέθους 4GB!) άφησαν θετικές εντυπώσεις και πολλά αναπάντητα ερωτήματα, όπως άλλωστε και η υπόθεση του παιχνιδιού.


Σύμφωνα λοιπόν με το σενάριο έχουμε έξι πρωταγωνιστές: Μαρία, Δημήτρης, Ελένη, Έλλη, Γιώργος και Κασσάνδρα. Μία ωραία πρωία, η Έλλη επισκέπτεται ένα χωριό. Αργότερα έρχεται μαζί της και ο Δημήτρης ο οποίος μένει στο σπίτι της για πέντε μέρες. Η Έλλη τα βράδια βλέπει ένα όνειρο από μία γυναίκα που την παρακαλεί να μάθει…την αλήθεια. Κάπως έτσι αρχίζει το παιχνίδι, το οποίο περιλαμβάνει μία σκοτεινή ατμόσφαιρα και αρκετές εμπνεύσεις από το Dreamfall (ο σχεδιασμός του βέβαια είναι σαφώς υποδεέστερος). Πληροφορίες για το παιχνίδι μπορείτε να βρείτε στο site http://www.p3p.gr/game. Η ημερομηνία κυκλοφορίας και το gameplay time είναι μέχρι στιγμής άγνωστα.
Lysis
Το “Lysis” είναι ένα Action/Puzzle παιχνίδι με όμορφα γραφικά που μας θυμίζουν αρκετά την σειρά “The Sims”! Δημιουργήθηκε μετά από χρηματοδότηση από την Μορφωτική και Αναπτυξιακή Πρωτοβουλία η οποία είχε προηγουμένως αναγγείλει σχετικό διαγωνισμό (η προγραμματιστική ομάδα του παιχνιδιού αποτελείται από 10 άτομα). Πρόκειται για ένα παιχνίδι επιμορφωτικού χαρακτήρα που απευθύνεται σε ηλικίες δημοτικού και γυμνασίου. Ο χρήστης χειρίζεται έναν μαθητή που διαθέτει items όπως φακό, τετράδιο, χάρτη και καλείται να ψαχτεί μέσα στο σχολείο επιλύοντας απλά minigames με τη μορφή διαφόρων παζλ.
Το παιχνίδι αναμένεται να κυκλοφορήσει σε πολλές γλώσσες (τόσες θα είναι αντίστοιχα και οι χώρες που θα το υποδεχτούν) μέσα στον Σεπτέμβριο του 2008 και θα διανέμεται δωρεάν σε μαθητές. To site του παιχνιδιού για να το κατεβάσετε δωρεάν όταν θα έρθει η ώρα είναι το game.protovoulia.org.
XNA Game Studio
Τις παρουσιάσεις των προγραμματιστών διαδέχτηκε και η ξεχωριστή παρουσίαση του XNA Game Studio της Microsoft. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα επιτρέπει σε χρήστες με γνώσεις C και C++ να διευκολυνθούν περιορίζοντας σε τεράστιο βαθμό τις γραμμές του κώδικα που θα πρέπει να πληκτρολογήσουν (ο ρόλος του XNA δηλαδή είναι ένας μεσολαβητής που αυτοματοποιεί καταστάσεις), ενώ παράλληλα διευκολύνει το debugging και επιτρέπει στον χρήστη να προγραμματίζει εύκολα τα games του τόσο για PC όσο και για Xbox 360. Για τους μη γνώστες το πρόγραμμα βασίζεται στο NET Framework 2 και στο DirectX 9. Αποτελείται από δύο μέρη. Το XNA Framework και το XNA Game Studio.

Σύμφωνα με την Microsoft, στο μέλλον δεν θα υπάρξει η έκδοση του XNA Professional ενώ τουλάχιστον για φέτος δεν έχει προγραμματιστεί η υποστήριξη του DirectX 10. Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα μπορείτε να βρείτε εδώ και εδώ.
Που είναι το Theseis;

Από το event υπήρξε ένας μεγάλος απών, το παιχνίδι Theseis της Track7. Ερχόμενοι σε επαφή με μέλη της ομάδας του παιχνιδιού μάθαμε ότι η χρηματοδότηση του project από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Track7 έχει διακοπεί και έχει μείνει μόνο ένα 10% των προγραμματιστών να συνεχίζουν να το αναπτύσσουν. Αυτό προφανώς έγινε λόγω της μη εύρεσης Publisher ο οποίος θα χρηματοδοτούσε το project για να συνεχίσει μέχρι το τελικό του στάδιο. Ας ελπίσουμε να βρεθεί σύντομα μία λύση (έστω και εξαγοράς του project από κάποια άλλη εταιρεία) ώστε αυτή η τόσο καλή προσπάθεια να μην μείνει στα χεριά και στους σκληρούς δίσκους των developers. Το site του παιχνιδιού θυμίζουμε ότι είναι το www.theseisgame.com
Επίλογος
Η πρώτη συνάντηση των Ελλήνων Game Developers έλαβε τέλος. Ως gamers δεν θα μπορούσαμε παρά να είμαστε για πρώτη φορά αρκετά ικανοποιημένοι με τα όσα είδαμε και να ελπίζουμε για μία ακόμη μεγαλύτερη άνθηση προγραμματιστικών ομάδων στην Ελλάδα, παρά τις όποιες δυσκολίες εμπεριέχει ένα τέτοιο εγχείρημα. Με χαρά μας είδαμε ανεξάρτητους προγραμματιστές να συνομιλούν με τους ήδη καταξιωμένους developers σε μία προσπάθεια ένταξής τους σε μία ομάδα. Δίνουμε λοιπόν ραντεβού για το 2009 ώστε να γίνουμε επιτέλους μια χώρα η οποία θα πάρει για πρώτη φορά τα Games στα σοβαρά…αναπτύσσοντας τα επιτέλους με βάση τις παγκόσμιες προδιαγραφές.