Zegetron conference - MioTech & Tele Atlas

Hot
G

Πληροφορίες

Κυκλοφορία
0000-00-00
Την Τετάρτη 8 Νοεμβρίου παρευρεθήκαμε στην conference που παρέθεσε η [b]Zegetron[/b] για τον Τύπο στο ξενοδοχείο Holiday Inn, όπου θα παρουσιάζονταν τα νέα προϊόντα της [b]Mio[/b]. Αναλυτικά το τι ακούσαμε και είδαμε… Οι δύο Ιταλοί ομιλητές μας, ο κ.[b]Raffaele Crippa[/b], [b]South European Sales Manager[/b] της [b]Mio[/b] και ο κ.[b]Claudio Clausi[/b] της [b]Tele Atlas[/b], ξεκίνησαν με τη σειρά αυτή τις παρουσιάσεις τους, ενώ ο Φάνης Γιώτης, εκπρόσωπος της [b]Microsoft Hellas[/b] έκανε μια live επείδειξη των δυνατοτήτων του [b]Windows Mobile 5.0[/b] OS της Microsoft. Τα Αγγλικά των κ. Crippa και Clausi δεν ήταν και τα καλύτερα δυνατά πάντως, ωστόσω πιστεύουμε ότι καταλάβαμε πολύ καλά τι θέλησαν να μας παρουσιάσουν…

Εκ μέρους της Mio, ο κ.Crippa αρχικά μας μίλησε για την ιστορία της εταιρείας, από το 2002 μέχρι και σήμερα, χρονικό διάστημα στο οποίο κατάφερε να έχει υπό απασχόληση σχεδόν [b]1.500[/b] άτομα παγκοσμίως, να διατηρεί την [b]3η θέση[/b] στις πωλήσεις [b]PDAs[/b] ανά την Ευρώπη και την [b]1η θέση[/b] στις πωλήσεις [b]PDAs με navigation systems[/b] παγκοσμίως. Σε Ελλάδα και Βέλγιο (όπου βρίσκονται και τα HQ της) μάλιστα,η Mio διατηρεί σταθερά την 1η θέση στις πωλήσεις PDAs. Το [b]R&D[/b] τμήμα της εταιρείας όμως προσανατολίζεται κυρίως στην αγορά των [b]PNDs[/b] (Personal Navigation Devices) και γενικότερα στο navigation μέσω PDAs, κινητών, αλλά και την ανάπτυξη [b]Personal Travel Assistants[/b]. Ο συνδυασμός ελκυστικού design και προχωρημένης τεχνολογίας αποδίδει και αυτό φαίνεται καθαρά από τις πωλήσεις αλλά και τα βραβεία που έχουν αποσπάσει κατά καιρούς τα προϊόντα της Mio από διάφορους οργανισμούς και τον Τύπο. Στην συνέχεια είδαμε ένα ραβδόγραμμα με τις εκτιμήσεις της Mio για τις πωλήσεις PDAs, PNDs και Smartphones μέχρι το 2010, σύμφωνα με τις οποίες τα PDAs θα χάσουν μέρος του μεριδίου τους στην αγορά ενώ το αντίστοιχο μερίδιο των smartphones και PDAs θα εκτοξευθεί. Σύντομα τα PDAs δεν θα προσφέρουν κάτι που δεν θα μπορεί ο αγοραστής να βρεί σε άλλες συσκευές, όπως τα [b]smatphones[/b] και κατ’επέκταση, οι πωλήσεις τους θα μειωθούν κατακόρυφα. [align=center]



[/align]

Το δεύτερο μέρος της παρουσίασης αφορούσε τα προϊόντα της Mio, τα PNDs [b]C210, C250, C510E[/b] και [b]C710[/b], τα οποία έχουν εντυπωσιακές προδιαγραφές (έως [b]2GB Flash memory[/b], έως και [b]3.5” LCD touch screen[/b], [b]MP3 και DVD playback support[/b]) και έρχονται με φορτωμένους τους χάρτες αρκετών χωρών αλλά και των μεγάλων οδικών αρτηριών της Ευρώπης. Με την χρήση ενός PND στο αυτοκίνητο, μπορείτε εύκολα να φτάσετε οδικώς από την Αθήνα στο Μιλάνο, έχοντας πρόσβαση σε [b]3D[/b] χάρτες για [b]42 Ευρωπαϊκές χώρες[/b] (συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας), [b]Καναδά και Η.Π.Α.[/b], στους οποίους εκτός των άλλων μπορείτε να δείτε έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό [b]POI[/b] (Points Of Interest) αλλά και τα [b]σημεία ελέγχου ταχύτητας[/b] μέσω ηλεκτρονικών μέσων (π.χ. κάμερα). Αρκετά χρήσιμο το τελευταίο feature, ειδικά για την χώρα μας, κυρίως από την στιγμή που μπορείτε να προσθέσετε και μόνοι σας επιπλέον σημεία ελέγχου ταχύτητας στον χάρτη!

[align=center] [/align]

Ακολούθησαν τα PDAs [b]P350[/b] και [b]P550[/b] με [b]3.5” touch screen[/b], μικροεπεξεργαστή της [b]Samsung στα 400 MHz[/b], [b]128 Mb ROM/64 Mb RAM[/b] και βέβαια το λειτουργικό Windows Mobile 5.0, με υποστήριξη [b]SD/MMC[/b] expansion cards και [b]WiFi/Bluetooth[/b] protocols (στο P550 μόνο). Το smartphone [b]A701[/b] είχε την τιμητική του καθ’όλη την διάρκεια της παρουσίασης, κλέβοντας την παράσταση με τις προδιαγραφές του ([b]GPS Built in, Intel 520 MHz CPU, 64 Mb ROM / 128 Mb RAM, 1.3Mpixels camera[/b] και [b]Windows Media Player 10[/b]) ενώ το lineup της Mio συμπλήρωσε το [b]Personal Travel Assistant H610[/b] με [b]2GB Flash Memory, MP3 Player, Video Player, Photo Viewer[/b] και τους χάρτες [b]24 χωρών[/b] προεγκατεστημένους. [align=center] [/align]

Η παρουσίαση τελείωσε με μια αναφορά στις [b]marketing[/b] δραστηριότητες της Mio παγκοσμίως, που συμπεριλαμβάνουν [b]e-marketing, field marketing, events[/b] στα οποία παρεβρίσκεται η Mio και άλλες μορφές διαφήμισεις όπως σε διάφορα [b]έντυπα[/b]. Οι υπεύθυνοι είναι ιδαιτέρως περήφανοι για το website τους ([b][url=http://www.mio-tech.be]http://www.mio-tech.be[/url][/b]), το οποίο μετρά 335.000 επισκέψεις μόνο για τον μήνα Οκτώβριο κι έχει [b]95.000[/b] εγγεγραμμένους [b]χρήστες[/b]. Μέσω αυτού λειτουργεί και το [b]e-shop[/b] της Mio, ενώ ήδη [b]65.000[/b] άτομα έχουν εγγραφεί στα μηνιαία [b]newletters[/b] της εταιρείας. Μειονέκτημα το ότι το website είναι μόνο στα [b]αγγλικά[/b], σύντομα όμως θα είναι διαθέσιμο και σε πέντε ακόμα γλώσσες (ισπανικά, ιταλικά, γαλλικά, γερμανικά και ολλανδικά), ελπίζουμε κάποια στιγμή και στα ελληνικά. Το υπόλοιπο μέρος του marketing αφορά PR, παρουσία σε έντυπα, διαφημιστικές αφίσες στους δρόμους και στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αλλά και την παρουσία σε μεγάλα τεχνολογικά και όχι μόνο events ανά τον κόσμο, όπως η [b]CeBIT, η MedPi,[/b] το [b]3GSM World Congress 2007[/b] και πολλά άλλα.

Ακολούθησε ο κ.[b]Clausi[/b], ο οποίος μας μίλησε για την [b]Tele Atlas[/b] και την συνεργασία της με την MioTech στον τομέα των navigation systems. Η πορεία της εταιρείας ξεκινά το μακρινό [b]1984[/b] με το 1o In-Car navigation system, το [b]“Navigator”[/b], και συνεχίζεται με landmark το 1995 οπότε επέτρεψε στην Microsoft να χρησιμοποιήσει τους χάρτες της στο 1ο navigation software για PC ([b]Microsoft Streets&Trips[/b]). Σήμερα η Tele Atlas απασχολεί [b]2.300[/b] εργαζόμενους σε [b]30 χώρες[/b], αποτελεί τον κυρίαρχο παίκτη στον χώρο των ψηφιακών χαρτών για navigation systems και έχει πουλήσει περισσσότερα από [b]2,5 εκατομμύρια licences[/b] για PNDs, χρησιμοποιώντας [b]50.000 διαφορετικές πηγές[/b] για την ανάπτυξη των χαρτών της. Η όλη διαδικασία είναι αρκετά χρονοβόρα και δαπανηρή, καθώς συλλέγονται πληροφορίες από [b]αεροφωτογραφίες, δορυφορικές λήψεις, GPS signals[/b] και [b]έντυπους χάρτες[/b], οι οποίες προστίθενται στην database της Tele Atlas και αποτελούν την βάση για την ανάπτυξη ενός map. Έπειτα, οι άνθρωποι της εταιρείας παίρνουν τους…δρόμους, συλλέγοντας ακόμα περισσότερες πληροφορίες, στην οποία προσπάθειά τους αυτή συνεισφέρει τα μέγιστα και το [b]Tele-Atlas van[/b], διανύοντας δεκάδες χιλιάδες χιλιομέτρων και καταγράφοντας μέσω ψηφιακών καμερών τις [b]διαδρομές[/b], την [b]ταχύτητα κίνησης[/b] και άλλες πληροφορίες όπως τα [b]σήματα του Κ.Ο.Κ.[/b] Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία, ξεκινά το [b]testing[/b], με τους υπευθύνους να κυκλοφορούν στις διάφορες πόλεις χρησιμοποιώντας ένα navigation system, ώστε να διαπιστώσουν αν όλα βαίνουν καλώς. Μετά το πέρας του testing λοιπόν, όλα είναι έτοιμα για να…αρχίσουν ξανά [b]από την αρχή[/b]! Και αυτό διότι σύμφωνα με στατιστικές μελέτες, κάθε χρόνο το [b]20%[/b] των δρόμων αλλάζουν (όνομα, κατεύθυνση κυκλοφορίας κ.λπ.), συνεπώς είναι ένα task που απλά δεν έχει τέλος.

[align=center]

[/align]

Τα maps της Tele-Atlas καλύπτουν όλη την Β. και μέρος της Ν.Αμερικής (13,6 εκατομμύρια χιλιόμετρα, 313 εκατομμύρια κάτοικοι), 42 χώρες της Ευρώπης(7,3 εκατομμύρια χιλιόμετρα, 430 εκατομμύρια κάτοικοι), την Αυστραλία, ολόκληρη την Ρωσία, την Κίνα, την Αίγυπτο, την Σ.Αραβία και μέρος των Φιλιππίνων. Το team της Ελλάδας αποτελείται από [b]34 τοπικούς γεωγράφους, 20 software engineers[/b] στο Βέλγιο και [b]100 specialists[/b] στην Ινδία. Ως αποτέλεσμα έχουμε πλήρη κάλυψη του ελληνικού οδικού δικτύου για το [b]51% του πληθυσμού[/b] ενώ οι βασικές οδικές αρτηρίες έχουν καλυφθεί πλήρως σε όλο τον ελλαδικό χώρο. Με [b]6.360 POI[/b] πανελλαδικά (αρκετά εκ των οποίων απεικονίζονται ως [b]3D models, π.χ. Παρθενώνας[/b]) και λεπτομερή σχεδιασμό των δρόμων στη περιοχή της Αθήνας, τα navigation systems που χρησιμοποιούν τα maps της Tele-Atlas μπορούν να φανούν πολύ χρήσιμα, ακόμα και σε μόνιμους κατοίκους. Τα σχέδια της εταιρείας για την Ελλάδα προβλέπουν περαιτέρω επέκταση της κάλυψης μέσα στους επόμενους μήνες, [b]πέρα από τα μεγάλα αστικά κέντρα[/b]. Τέλος, τα μελλοντικά πλάνα της Tele-Atlas στοχεύουν στην κατασκευή προϊόντων που θα απευθύνονται σε μεγάλο μέρος του πληθυσμού και που θα επιτυγχάνουν το ζητούμενο, να [b]κατευθύνουν[/b] δηλαδή τον ενδιαφερόμενο σε ένα σημείο και όχι απλά να το εντοπίζουν. Με motto της τις φράσεις [b][i]“We do not compete with partners and or customers, their success is our success”[/i][/b] και [b][i]“Be the living reference in digital mapping”[/i][/b] (Alain De Taeye, Co-Founder and Chief Executive Officer της Tele-Atlas, 1984), η Tele-Atlas σκοπεύει στην εξάπλωση των personal navigation systems και στην διευκόλυνση του ατόμου να βρεί πληροφορίες για τον προορισμό του, απλά και γρήγορα.

[align=center]

[/align]

Ο εκπρόσωπος της [b]Microsoft Hellas[/b] έκλεισε την conference της Zegetron, μη αναφερόμενος στα navigation systems αλλά στο πώς μπορούμε σαν επαγγελματίες να γλιτώσουμε χρόνο και χρήμα, μεταφέροντας το γραφείο μας στο PDA ή στο κινητό μας, με την βοήθεια του [b]Microsoft Exchange 2003[/b] και του [b]Windows Mobile 5.0[/b]. Επικεντρώθηκε στους mail servers και μας έκανε μια [b]live επίδειξη[/b] στι προσωπικό του κινητό, στέλνοντας ένα [b]mail[/b] στο laptop του και, μέσω του [b]“mail push”[/b] feature, λαβάνοντάς το με καθυστέρηση ελάχιστων δευτερολέπτων και στο κινητό του. Η σύνδεση μπορεί να γίνει είτε [b]μέσω καλωδίου[/b], είτε [b]μέσω GPRS[/b], με το δεύτερο φυσικά να είναι το πλέον ενδιαφέρον κομμάτι της τεχνολογίας αυτής, καθώς μας επιτρέπει να λαμβάνουμε άμεσα τα e-mails μας, όπου και αν βρισκόμαστε, με μεγάλη ασφάλεια ελέω [b]128-bit encryption[/b]. Επειδή όμως το δαιμόνιο υπάρχει μέσα μας, ρωτήσαμε μετά το τέλος της παρουσίασης για πιθανή συνεργασία της Microsoft με την Tele-Atlas ή την Mio, όσον αφορά τους ψηφιακούς χάρτες, τονίζοντας την δημιουργία του [b]Virtual Earth 3D[/b], του αντίστοιχου “Google Earth” της Microsoft. Για την δημιουργία του Virtual Earth 3D θα χρησιμοποιηθούν τα ίδια είδη sources που χρησιμοποιεί και η Tele-Atlas, συνεπώς μια πιθανή συνεργασία θα μπορούσε να αποβεί κερδοφόρα και για τις δύο πλευρές. Ωστόσω, από πλευράς Microsoft Hellas δηλώθηκε [b]άγνοια[/b] πάνω στο θέμα και κάπου εκεί έληξε η πολιορκία μας.

Εν γένει ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση πάνω στα navigation systems που κερδίζουν συνεχώς περισσότερο έδαφος στην αγορά. Με την εξάπλωση των [b]smartphones[/b] και αρκετά μοντέλα αυτοκινήτων στο άμεσο μέλλον να εξοπλίζονται με [b]In-Car monitors[/b], η κατοχή ενός PND θα είναι επιτακτική. Προσωπική μας άποψη πάντως είναι ότι ενας κλασικός, λεπτομερής χάρτης-βιβλίο δεν μπορεί να αντικατασταθεί επάξια από τίποτα, τουλάχιστον όχι ακόμα…

Δημήτρης Σκιάννης

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or