Η Sony και η AMD αποκαλύπτουν τις τεχνολογίες του μέλλοντος για το PlayStation 6

Η Sony και η AMD αποκαλύπτουν τις τεχνολογίες του μέλλοντος για το PlayStation 6
Πληροφορίες
Neural Arrays και νέες τεχνολογίες φέρνουν next-gen εικόνα και ray-tracing.
Ένα νέο βίντεο με τον Mark Cerny, Lead Architect του PS5, και τον Jack Huynh, Senior Vice President της AMD, αποκάλυψε νέες λεπτομέρειες για την τεχνολογία που ενδέχεται να τροφοδοτήσει την επόμενη κονσόλα της Sony — το PlayStation 6.
Η AMD και η Sony συνεργάζονται μέσω του Project Amethyst, μιας πρωτοβουλίας που στοχεύει στην προώθηση της gaming τεχνολογίας. Ο Cerny δήλωσε ότι είναι “πραγματικά ενθουσιασμένος” για τα πρόσφατα τεχνολογικά επιτεύγματα που θα φέρουν σε μια “μελλοντική κονσόλα”. Σύμφωνα με τον Cerny και τον Huynh, υπάρχουν τρεις μεγάλες τεχνολογικές εξελίξεις. Ο Cerny εξήγησε ότι οι τωρινές τεχνολογίες, όπως FSR και PSSR, είναι εξαιρετικά απαιτητικές για τις GPUs και τη RAM.
Το πρώτο νέο concept είναι τα Neural Arrays — μια καινοτομία που επιτρέπει στις μονάδες επεξεργασίας να “συνεργάζονται” και να μοιράζονται δεδομένα, επιτυγχάνοντας έτσι μεγαλύτερη αποδοτικότητα και καλύτερα αποτελέσματα στο upscaling και το ray-tracing. «Τα Neural Arrays θα μας επιτρέψουν να επεξεργαζόμαστε μεγάλο μέρος της οθόνης ταυτόχρονα. Η απόδοση που προκύπτει από αυτό θα είναι game-changer για την επόμενη γενιά upscaling και denoising τεχνολογιών», δήλωσε ο Cerny.
Τα δύο στελέχη ανέφεραν επίσης ότι το ray-tracing θα βελτιωθεί σημαντικά μέσω της χρήσης του Neural Radiance Caching και των Radiance Cores. Αυτές οι τεχνολογίες επιτρέπουν τον συνδυασμό ray-tracing και path-tracing σε πραγματικό χρόνο, προσφέροντας πιο ρεαλιστικό φωτισμό, ενώ ελευθερώνουν τον CPU για άλλες διεργασίες. «Μια καθαρότερη, ταχύτερη και πιο αποδοτική pipeline, σχεδιασμένη για την επόμενη γενιά ray-traced games», πρόσθεσε ο Huynh.
Το τρίτο και τελευταίο μεγάλο νέο είναι το Universal Compression, ένα σύστημα που έχει σχεδιαστεί για μελλοντικά GPUs και chips, με στόχο να μειώσει δραματικά τη χρήση του εύρους μνήμης. Η τεχνολογία αυτή θα αξιολογεί και θα συμπιέζει κάθε δεδομένο που περνά προς τη μνήμη, οδηγώντας σε χαμηλότερη κατανάλωση, καλύτερη ποιότητα εικόνας και υψηλότερη απόδοση. «Ακόμα είναι πολύ νωρίς για αυτές τις τεχνολογίες — υπάρχουν μόνο σε προσομοιώσεις — αλλά τα αποτελέσματα είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Είμαι ενθουσιασμένος που θα τις φέρουμε σε μια μελλοντική κονσόλα τα επόμενα χρόνια», κατέληξε ο Cerny.
Φέτος συμπληρώνονται πέντε χρόνια από την κυκλοφορία του PS5, και παρότι η Sony δεν έχει ανακοινώσει επίσημα το PS6, υπάρχουν ήδη ενδείξεις για τα σχέδιά της. Μία από αυτές αφορά αποσπώμενο disc drive, το οποίο θα δώσει στο σύστημα πιο modular χαρακτήρα. Η Sony έχει επίσης ξεκαθαρίσει ότι θα συνεχίσει να επενδύει στο παραδοσιακό hardware, αποφεύγοντας να στηριχθεί στο cloud gaming, καθώς γνωρίζει πως οι παίκτες της προτιμούν να παίζουν απευθείας στην κονσόλα τους, είτε μέσω physical disc είτε να το κατεβάζουν μέσω PSN.
Διαβάστε για το τι αλλάζει στο PS5 Digital Edition στην Ευρώπη και συζητήστε στο σχετικό topic forum.